10.8 C
Athens
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αγορά 4 ελικοπτέρων MH-60R για το ΠΝ αντί 250 εκ. ευρώ,...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αγορά 4 ελικοπτέρων MH-60R για το ΠΝ αντί 250 εκ. ευρώ, με μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής

 

Τελικά το Πολεμικό Ναυτικό προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στην αγορά 4 καινούργιων ελικοπτέρων τύπου MH-60R με ένα συνολικό κόστος που φτάνει τα 250 εκ. ευρώ. Προφανώς στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και υλικά συντήρησης, υποστήριξης και εκπαίδευσης.

Πόσα MH-60R θα αγοραστούν τελικά; γιατί ο ΥΠΕΘΑ μίλησε για 4 ελικόπτερα;

Δεν έχει γίνει γνωστό πόσα από τα χρήματα αυτά θα προέλθουν από τις “επιστροφές” της σύμβασης των P-3B Orion, και πόσα από αυτά θα είναι νέες εγγραφές στο προϋπολογισμό του Υπουργείου. Γνωρίζουμε όμως πως η αποπληρωμή θα γίνει μέχρι το 2027, ενώ το ΠΝ ενδιαφέρεται για άλλα 4 ακόμη ελικόπτερα. Τα επιπλέον 4 ελικόπτερα δεν είναι υποχρεωτικό να αφορούν την έκδοση MH-60R, αλλά μπορεί να είναι “ειδικού ρόλου”. Για το θέμα αυτό θα γράψουμε σε νεότερο άρθρο μας.

Επιβεβαίωση “Π&Δ”, το ΠΝ αποκτά 4 ελικόπτερα MH-60R σύμφωνα με τον ΥΠΕΘΑ Ε. Αποστολάκη

Η απόκτηση τελικά 4 ελικοπτέρων από το ΠΝ φανερώνει την σημασία που δίνεται στην αντιμετώπιση των εχθρικών υποβρυχίων, που αυτή την στιγμή είναι πραγματικά Νο1 κίνδυνος για τον Ελληνικό Στόλο. Η απόδοση δε των νεότευκτων 214ΗΝ είναι τόσο υψηλή, που οι Έλληνες επιτελείς δεν θέλουν να σκέφτονται τι θα γίνει όταν μπουν σε υπηρεσία τα αντίστοιχα τουρκικά 214ΤΝ. Η αγορά των MH-60R είναι η έμπρακτη υλοποίηση του “των φρονίμων τα παιδιά…”.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για 2 ελικόπτερα MH-60R και FOS των S-70B6

Οι παραδόσεις των νέων ελικοπτέρων θα γίνουν περίπου 24 με 36 μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Η τελευταία δεν θα αργήσει, καθώς ο φάκελος της προμήθειας έχει διαβιβαστεί στην ΓΔΑΕΕ. Δεν έχουμε άλλες πληροφορίες για την προμήθεια.

Περισσότερα για τα ελικόπτερα MH-60R μπορείτε να διαβάσετε στην Π&Δ που κυκλοφορεί στα περίπτερα.

Η νέα «ΠΤΗΣΗ & Διάστημα» ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

 

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fingolfin
Fingolfin
5 years ago

Τελικά λεφτά υπάρχουν ή όχι; Φαίνεται μια καλή low cost λύση (30 εκατομμύρια/έτος) μιάς και sonar της προκοπής (νέα φρεγάτα/αναβάθμιση ΜΕΚΟ) θα αργήσουμε να δούμε.

Bill
Bill
5 years ago
Reply to  Fingolfin

H’ όντως λεφτά υπάρχουν ή μάλλον αρχίζει να μυρίζει το τι σόϊ (Γαλλικές/Belh@ra vs Αμερικάνικες/LCS) φρεγάτες θα πάρουμε..!
Πέρα απ’αυτό, ξέρει κανείς αν το οργανικό ελικόπτερο μας δεσμεύει και για την φρεγάτα (π.χ. Belh@ra με ΝΗ90 μόνο ή μπορεί και με MH60R) ή όχι???

Σπύρος
Σπύρος
5 years ago

Δεν ακυρώνουμε καλύτερα τα Ρ-3, να πάρουμε άλλα 4 ελικόπτερα που θέλει το ΠΝ, συν όσα UAV Heron χρειάζονται για το ρόλο της επιτήρησης;

altius
altius
5 years ago

Για ποιες φρεγάτες;

Λ.Κ
Λ.Κ
5 years ago
Reply to  altius

αυτή που είναι δεμένη δίπλα στον Αβέρωφ…. την Ολυμπιάς ντε…. συγνώμη..δεν άντεξα….

Alex
Alex
5 years ago
Reply to  Λ.Κ

Εγώ λέω να τροποποιησουμε κανενα παλαιό ferry boat ώστε αντί για αυτοκίνητα να φέρει πλέον τα νεα ελικόπτερα. Όπως λένε και μερικοί όταν ακουν για παλαιό πλοίο… “Για το περιβάλλον του Αιγαίου είναι ότι πρέπει..θα του βάλουμε και..και..και..και θα είναι έτοιμο” για τσιπουρες…Δυστυχώς η εποχή των μπουρλοτιερηδων τελείωσε…ελπίζω μόνο οι ντοπιοι να εφευρουν τπτ μπουρλοτο-ship-drones μπας και σωθουμε..

Stmts
Stmts
5 years ago
Reply to  altius

Μαλλον οι Μπελχαρα προχωρουν με καποιο ειδος χρονομισθωσης απο το γαλλικο κρατος.Δεν γινεται το παρολιγον χρεοκοπημενο ελληνικο δημοσιο να βγει και να πει οτι ξεκιναει προγραμμα δις ευρω.Θα ξεσηκωθει ολη η Ευρωπη.Στα ”μουλωχτα” θα γινει η δουλεια.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Stmts

Πια χρονομίσθωση αδερφέ εδώ δεν μπήκαν ακόμα ναυπηγείο!!!

Stmts
Stmts
5 years ago
Reply to  Spirit

Δεν θα ερθουν αυριο,απο το 2023 και μετα.Αντε να ερθουν οι 2 Λαφαγιετ μετα απο μινι εκσυγχρονισμο. Υπο τη προυποθεση βεβαια οτι οι γαλλοι θα κανουν κινηση για τα ναυπηγεια.Εκει σκονταφτει το θεμα.Ο εκσυγχρονισμος των ΜΕΚΟ παει πακετο.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  altius

Για γέλια και για κλάματα είμαστε. Εδώ δεν υπογράφονται FOS και δεν συντηρούνται μηχανονστάσια πλοίων και αυτοί ειναι βεντούζα με την LM

Αμερικανόφιλος
Αμερικανόφιλος
5 years ago
Reply to  Spirit

Έτσι από περιέργεια

Έχεις καμία σχέση με τη Μάρθα Βούρτση ;

flat moon society
flat moon society
5 years ago

USS Spirit Of Kailas

Spirit
Spirit
5 years ago

Ναι, κλαίω με τα χάλια που βλέπω…
Εσύ έχει καμιά σχέση θεία από το Σικάγο;

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Spirit

χαχαχαχαχα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! επίσης καλό!!!!!

Αμερικανόφιλος
Αμερικανόφιλος
5 years ago
Reply to  Spirit

Τι να σου κάνει εσένα η θεία από Σικάγο άλλο πράγμα χρειάζεσαι εσύ.

Zewasoft οικονομική συσκευασία !

sotbak
sotbak
5 years ago

χαχαχαχαχα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! καλό!!!!!

GK
GK
5 years ago

Θεωρητικα, το προγραμμα των Ρ-3Β αξιας 500 τοσο εκ $ ΗΠΑ, απο οτι θυμαμαι ειχε υπολογιστει με βαση μια ισοτιμια 1,00€=1,25$. Προσφατα ριχνοντας μια ματια στις τρεχουσες ισοτιμιες μεταξυ των δυο νομισματων, ειδα οτι το € ειναι σε χαμηλοτερο επιπεδο απο την (θεωρητικη) ισοτιμια που υπολογιστηκε μεσα στο ΥΠΕΘΑ. Δεν νγωριζψ εαν η συμβαση ειχε «κλειδωσει» με την συγκεκρημενη ισοτιμια, αλλα υπο το πρισμα του γεγονοτος οτι το $ ΗΠΑ ειναι ελαφρα υπερτιμημενο (1€=1,13$) πιστευω οτι η μεχρι τωρα εκταμευση του ΥΠΕΘΑ μαλλον ειναι αυξημενη, παρα μειωμενη. Οποτε θα ηταν εξαιρετικα χρησιμο να κατανοησουμε απο που προκυπτει η υποτιθεμενη εξοικονομιση των «αλφα» εκ $ ΗΠΑ που θα χρησιμοποιηθουν για τα 4 MH-60R. Ελπιζω οτι δεν προκειται απο περικοπη σε εργασιες και υποσυστηματα που θα πρεπει να γινουν/φορανε τα Ρ-3Β ή στον ιδιο τον αριθμο των Ρ-3Β.
απο την αλλη δεν μπορω να μην παρατηρησω οτι σε αλλο κειμενο του Blog της Π&Δ εχει εμφανιστει η αναρτηση για την υπαρξη 32 MH-60R σε καθεστως αποθηκευσης. Προκειται για 32 ελικοπτερα του «κουτιου» που απο την γραμμη παραγωγης πανε κατευθειαν στις αποθηκες του US NAVY. Η αιτια για αυτη την επιλογη ειναι η περικοπη των πλοιων του προγραμματος LCS απο τα αρχικα 52 σε 32 ή 33 περιπου. Απο την αλλη η εκκινηση ναυπηγισης της μελλοντικης φρεγατας FFG(X) δεν προκειται να συμβει σε λιγοτερο απο 5 χρονια απο σημερα και τα 20 πλοια θα παραγγελνονται ετησιως σε δυαδες. Με την σειρα του το προγραμμα θα ολοκληρωθει σε περιπου 15 χρονια απο σημερα, εαν ολα πανε κατε-ευχην! Μεχρι τοτε τα 32 ελικοπτερα που περισευουν κι βρισκονται στις αποθηκες, καθως φαινεται μαλλον δεν θα χρησιμοποιηθουν παρα ελαχιστα εως καθολου. Ειναι λογικο οτι η ορθη εκμεταλευση τους (ωρες πτησης) μπορει να γινει και με την πωληση τους σε συμμαχους χωρες που εχουν αναλογες απαιτησεις.
Εχει βολιδοσκοπηθει το αμερικανικο Ναυτικο για το εαν ορισμενα απο αυτα ειναι διαθεσημα προς πωληση;
Ειναι προθυμοι να τα πουλησουν; ποσα και σε ποιια τιμη; γιατι εαν ειναι φτηνοτερα, εκτος και απο ετοιμοπαραδοτα, θα υπαρξει και οικονομικο ωφελος, χωρια οτι το ΠΝ μπορει να πετυχει την αγορα και των 8 που επιθυμει, ολα μαζι μονομιας.

lexandreas
lexandreas
5 years ago
Reply to  GK

Αν πάρουμε τα μεταχειρισμένα που θα πουλήσει τα καινούρια η Lockheed?

Makis
Makis
5 years ago
Reply to  lexandreas

καινουρια ειναι…τα οποια καθονται αντι να τους φερνουν κερδος Προς το συμφερον τους ειναι να τα πουλησουν

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
5 years ago
Reply to  GK

Η πληρωμή γίνεται με δόσεις στην ισοτιμία που ισχύει την ημέρα της κάθε πληρωμής.

Γιατί δεν μας δίνουν άμεσα 4 αποθηκευμένα; Γιατί η συμφωνία πρέπει να βολεύει αυτούς – όχι εμάς.

Και μην ξεχνάμε, η αγορά οτιδήποτε άλλου εκτός από φρεγάτες είναι επιλογή

Κώστας
Κώστας
5 years ago

Καλά νέα αλλά ακριβά δεν είναι για 4 ελικόπτερα;

Φου Μαντσου
Φου Μαντσου
5 years ago

Με τις χαμηλες ακουστικες υπογραφες των 214 ισως πλεον το αποθεμα των ναυτικων ναρκων μας να ειναι εντελως παρωχημεενο τεχνολογικα.Και ειναι κριμα αφου οι ναρκες ταιριαζουν τοσο πολυ με την ολη γεωγραφια στο Αιγαιο τουλαχιστον

Κώστας
Κώστας
5 years ago

Απ’ ότι ξέρω οι νάρκες του ΠΝ έχουν εκτός από ακουστικούς και μαγνητικούς αισθητήρες (μεταξύ άλλων). Επίσης είναι σχετικά λιγότερο αποτελεσματικές εναντίον των υποβρυχίων σε σχέση με πλοία επιφανείας ούτως ή άλλως. Ο ρόλος τους πάντως παραμένει αποτρεπτικός στο πεδίο μάχης παρά πραγματικά επικίνδυνος για τον αντίπαλο στόλο.

Καλμαν
Καλμαν
5 years ago

Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις έχουν εντελώς ΝΑΤΟποιήθει μην πω Αμερικονοποιηθει και δυστυχώς με την κακή έννοια του ρόλου του αγγαριομαχου. Θέλουν οι Αμερικανοί να κλειδώσουν Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο από τα ρώσικα υποβρύχια και την πληρώνουμε εμείς. Όταν ζητάμε υλικό να φέρουμε σε ισορροπια τον οθωμανο κάνουν τον Αλέκο. Άλλη μια εξυπηρέτηση στον θείο Σαμ μπας και καβατζωσουμε κάνα εξάμηνο ακο στην εξουσια

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
5 years ago

Σωστά αξιολογούν την απειλή των Υ/Β. Γιατί λοιπόν δεν μεριμνούν για μερικά σονάρ για τις ΜΕΚΟ; Τί πιστεύουμε δηλαδή, ότι τα ε/π θα κόβουν βόλτες χωρίς να τα πειράξει κανείς;

Η διαπίστωση πως “Η αγορά των MH-60R είναι η έμπρακτη υλοποίηση του “των φρονίμων τα παιδιά…”.” με συγχωρείτε δηλαδή, αλλά είναι για το Δελφινάριο που λέει κι ο Αλεφαντος!!!

Ας έχουμε φραγάτες κι ας κόψουμε τις επακουμβήσεις πρώτα…

SEAMAN
SEAMAN
5 years ago

Οι σύγχρονες Α/Υ επιχειρήσεις στηρίζονται κατα κύριο λόγο στα ανθυποβρυχιακά Ε/Π όσον αφορά τον εντοπισμό , στοχοποίηση και επίθεση των εχθρικών Υ/Β. Αυτό όμως προϋποθέτει την πλήρη αεροπορική υπεροχή καθώς και την αντίστοιχη αντιαεροπορική κάλυψη απο τα πλοία φορείς των Ε/Π. Και εδώ είναι το οξύμωρο με τον σχεδιασμό του ΠΝ αφού στερείται πλήρως πλοίων με δυνατότητες AAW. Απ΄οτι φαίνεται το ΠΝ θα “χτίσει” μια σύγχρονη Ναυτική Αεροπορία αλλά δεν θα έχει αξιόμαχα πλοία !!! Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα Ε/Π ειδικού σκοπού, να υποθέσω δεν θα αφορούν Ε/Π ειδικών επιχειρήσεων …

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  SEAMAN

Μάλλον Jayhawk θα είναι,για να βγαίνουν και οι αεροδιακομιδές.

Spock
Spock
5 years ago

Λεφτά για λάθος αγορές υπάρχουν! Μέσα στη χειρότερη κρίση οι ΕΔ θα δώσουν 250 εκ για 4 ελικόπτερα. 500-600-700 εκ για τα P3 και 4 ελικόπτερα! Οι ΜΕΚΟ τι κάνουν καλά;

Νείλος
Νείλος
5 years ago
Reply to  Spock

!!!!

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  Spock

Οι ΜΕΚΟ στέλνουν χαιρετίσματα και μας κουνάν μαντήλι.

STR
STR
5 years ago

Ρε μας δουλεύουν οι άνθρωποι…250 για ελικόπτερα βρήκαμε,50-100 για τορπίλες όχι 15 χρόνια τώρα ΟΧΙ.5 εκατομμύριακια για την Fos των NH-90 δεν μπορούν να βρουν!!!Ρε άντε και …..

STR
STR
5 years ago

Επίσης…”το ΠΝ προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς”και λίγο παρακάτω “οι παραδόσεις θα γίνουν 24 με 36 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης”
36 μήνες είναι 3 χρόνια ε?
Φρεγάτες για να σηκωθούν μπορεί να μην έχουμε το 2022 , ελικόπτερα όμως θα έχουμε….

Alex
Alex
5 years ago
Reply to  STR

Yπάρχει λύση, ρυμουλκούμενο ελικοδρόμιο για τις super vita, το πλοίο για ολες τις δουλειές!

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Θα τα παρκάρουμε μόνιμα στις εξέδρες φυσικού αερίου που θα φτιάξουμε.

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

καλή σκέψη

Spirit
Spirit
5 years ago

Και έλεγα μην λέτε τίποτα για εξοπλιστικά η LM παλεύει για ακόμα ένα…
3 στα 3 ο μπαγάσες…

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Spirit

+1 και κάτσε να δούμε, ακολουθούν και άλλα….

Νικος
5 years ago
Reply to  sotbak

Ετσι φαινεται μαλλον εδω και καιρο ….

CK
CK
5 years ago

Εάν προχωρήσει η αγορά αυτή με αυτό το κόστος τότε έχει απολεσθεί τελείως η κοινή λογική στις
αμυντικές προμήθειες:

Τα χούμε πει και τα ξαναγράφω:

– Σύχρονα υποβρύχια με αρχαίες τορπίλες

– 3 Kortenaer με ηλεκτρονικά της δεκαετίας του 70

– Μέσα σε 10 χρονια max πρέπει να φύγουν οι 9 S αφού συμπληρώνουν 40+χρονια και είναι στο τέλος της δομικής τους ζωής

– 4 MEKO με ηλεκτρονικά της δεκαετίας του 80

Από που θα επιχειρούν τα SEA HAWK?

Θα έχουμε SEA HAWK ..3 διαφορετικών παραλλαγών με διαφορετικές απαιτήσεις συντήρησης και ιπταμενου προσωπικού

Να μη πιάσω το μεγάλο σκάνδαλο των P3

Η αντιπολίτευση τι λέει επί αυτού είμαι περίεργος

Εδώ μιλάμε για καραμπινάτα ΕΓΚΛΉΜΑΤΑ κατά του αξιόμαχου

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  CK

Για τις ΜΕΚΟ προϋπολογίζουμε 100εκ και με 250 τα δίνουμε για εκσυγχρονισμό… τα παλιά Seahawk χωρίς EMZ και αυτά, οι αγορές νεων μας μάραναν, μετά θα λέμε όπως τα block 30, τι να κάνουμε ρε παιδιά δεν βγαίνει ο λογαριασμός.

TAKIS
TAKIS
5 years ago
Reply to  Spirit

6δις πλεόνασμα και δεν βγαίνει ο λογαριασμός;;;;;;

Chris
Chris
5 years ago

Πάντως ως ποσό καλύπτει την αγορά των Αδελαϊδων. Δεν ξέρω αν είναι λάθος αγορά -έχω διαβάσει πολλά σχόλια (και άρθρα) ότι με αντίστοιχο ποσό μπορεί να γίνει εκσυγχρονισμός/αναβάθμιση ή/και προμήθεια μεταχειρισμένων για να καλυφθούν οι ανάγκες σε ελικόπτερα. Σίγουρα όμως μπορεί να συζητηθεί αν είναι λάθος η αξιολόγηση των προτεραιοτήτων. Το ΠΝ έχει πρόβλημα σε όλες τις μεγάλες μονάδες επιφανείας και αφιερώνει δύο διαδοχικά εξοπλιστικά προγράμματα σε ιπτάμενα μέσα.
Άλλο ζήτημα που διατυπώθηκε είναι αν υπάρχει λάθος αξιολόγηση προτεραιοτήτων σε επιχειρησιακό επίπεδο. Δηλαδή ότι αυτή η προμήθεια καλύπτει κυρίως ΝΑΤΟϊκές και όχι ελληνικές ανάγκες. Επίσης ανησυχητικό αν ισχύει.

Digenis
Digenis
5 years ago

Η συμβαση επρεπε να ηταν αγορα 9 ελικοπτερων και αναβαθμιση των 11 παλαιοτερων στο ιδιο επιπεδο ωστε να προκυψη ενας στολος 20 ναυτικων ελικοτερων ιδιων συχγρονων εκδοσεων .Αντα αυτου περνουμε μονο 4 νεα … μεθοδολογια προγραμματισμος μηδεν .

Γιώργος70
Γιώργος70
5 years ago

Να μην βιαζομαστε.Μερικες πληροφορίες απο Δανία
https://tangentlink.com/lockheed-martin-win-another-contract-for-danish-mh-60rs/
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/denmark-mh-60r-multi-mission-helicopters
76 million το ενα τα 4 $300εκ
Ειναι ΧΩΡΙΣ sonar και οπλισμο
το timeline απο το 2011 εως το 2018 ειναι πολύ αναλυτικό και τεράστιο (έχω χάσει το link αλλά έχω ολη τη μετάφραση)
μια παράγραφος απο google translate
AFM 4/18 : The Danish Air Force wants to acquire sonar equipment for some of its MH-60R helicopters. Eskadrille 723 at Karup operates 7 Seahawk helicopters [incl. N-974], while the last two copies are delivered later in 2018.
The need for improved capacity for combating submarines comes after a major threat from Russia in the Baltic Sea and the sea around Greenland. The Danish MH-60R helicopters were delivered without dip zones as well as weapons and sonar bend systems.

Μήτσος Μάντζος
Μήτσος Μάντζος
5 years ago

Ρε παιδια διαβαστε λιγο πιο προσεκτικά, αν και δεν είμαι γνώστης του ναυτικού άγονα, μπορώ να καταλάβω ότι το πολεμικό ναυτικό δεν φοβάται ούτε τις τουρκικές μονάδες επιφανείας, ούτε την πολεμική τους αεροπορία, αυτό που φοβάται πιο πολύ είναι τα υποβρύχια τους, βγάζει μάτι, για αυτό και αναβαθμίζει p3 παίρνει ελικόπτερα, και δεν αναβαθμίζει τις φρεγάτες S.

Apos
Apos
5 years ago

1.Είμαι σίγουρος ότι φοβάται την αεροπορία τους. Όμως εκεί έχει ρόλο να παίξει και η ΠΑ.
2.Δε γίνεται να μη φοβάται τις μονάδες επιφανείας τους. Όμως η ΠΑ, ο στρατός και εννοείται το ΠΝ, μπορούν αν όλα πάνε (ακριβώς) όπως τα θέλουμε να τις περιορίσουν (τις μονάδες επιφανείας).
3. Αυτό για το οποίο δεν υπάρχει καμία λύση, είναι ο υποβρύχιος στόλος τους, κυρίως μετά την εισαγωγή των 214 σε υπηρεσία. Άρα, ο ανθυποβρυχιακός αγώνας είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή. Υπ’ αυτό το πρίσμα, νομίζω ότι η επιλογή είναι σωστή. Λίγη, αλλά λίγα έχουμε.
Υ.Γ. Κατά τ’ άλλα, ελπίζω να αλλάξει γενικά φιλοσοφία η ηγεσία των ΕΔ μας και να αντιληφθεί ότι χρειαζόμαστε καινοτόμες λύσεις τελείως έξω από το κουτί και όχι αυτές που είχαμε όταν υπήρχε σχετική ισορροπία δυνάμεων με τους απέναντι.

Τazos
Τazos
5 years ago
Reply to  Apos

Ας μην ξεχνάμε πως εμείς έχουμε και τα νησιά. Απο τα αεροδρόμια τους μπορούν να επιχειρούν τα ανθυποβρυχιακά και να καλύπτουν όλο το αιγαίο. Αυτοί έχουν ανάγκη τα πλοία για να πάνε δυτικα.

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Τazos

+1

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Apos

+1

Κώστας
Κώστας
5 years ago
Reply to  Apos

Μιας και μιλάμε για ανθυποβρυχιακό πόλεμο αν θέλεις καινοτόμες λύσεις, μπορούμε να εξετάσουμε κάτι σαν το Seagull του ισραηλινού ναυτικού. Είναι κάτι που μπορεί να σχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα και να κατασκευαστεί σε δικές μας εγκαταστάσεις.
Δεν υποκαθιστά τα ελικόπτερα, αλλά προσθέτει πολλές δυνατότητες με μικρότερο κόστος. Και έχει μεγάλες προοπτικές σε ανάπτυξη ανάλογης τεχνολογίας, διαφορετικές εφαρμογές και δυνατότητες εξαγωγών.

GMT-I
GMT-I
5 years ago

Τι να πω αν μετά από αυτή την αγορά “αύριο” δεν ανακοινώσουν εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ προμήθεια 4 φρεγατών(ας είναι και LCS να μην χαλάσουμε τα χατίρια της LM) και προμήθεια τορπιλών, εντάξει απλά κάποιοι μπορεί να θέλουν αφοπλισμό και τις ΕΔ να γίνουν χωροφυλακή.

G-164g ag-cat
G-164g ag-cat
5 years ago

Πύρ κατά βούληση συμφορουμίτες!!

Κώστας
Κώστας
5 years ago

Ο όλος τρόπος εξοπλισμού των ΕΔ τα τελευταία πολλά χρόνια μου φέρνει κάτι σαν υβρίδιο αρπακτών + μπαλωμάτων + διπλωματικών παρεδώσε + προχειρότητας + πανικού, παρά για σχεδιασμένες ενέργειες.
Και η οικονομική κατάσταση δεν είναι δικαιολογία, αφού μόνο με μαρκόπνοο επιμελή σχεδιασμό μπορεί να βρεθούν λύσεις όντας σε οικονομική στενότητα.
Μακάρι να κάνω λάθος

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  Κώστας

Eμ δε κανεις λαθος, απλα εχει σμπολιασει ττο παραλογο παντου….

Πάνος
Πάνος
5 years ago
Reply to  Κώστας

Ναι τα τελευταία χρόνια χάλασε η παράδοση μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, διαφανών προμηθειών χρειαζούμενων μόνο συστημάτων, χωρίς μίζες μεσάζοντες και σκάνδαλα, χωρίς προχειρότητα και πανικό…

Τι βλέπουν τα μάτια μας από τους σχολιαστές εδώ μέσα…

Κώστας
Κώστας
5 years ago
Reply to  Πάνος

Πρώτον μίλησα για πολλά χρόνια. Αν προτιμάς δεν εννοώ συγκεκριμένες κυβερνήσεις, ούτε με ενδιαφέρει να μπω σε τέτοια συζήτηση.
Επίσης δεν έκανα λόγο για μίζες αν και μου φαίνεται πολύ ύποπτο το γεγονός ότι έχουμε εμμονές με συγκεκριμένη εταιρεία στις πλείστες πρόσφατες προμήθειες. Δεν έχει τόση σημασία για μένα, καθώς σε συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων (και δις) σε όλο τον κόσμο υπάρχουν αδιαφάνειες, συμφέροντα και μίζες. Το ίδιο και στην Ελλάδα στο παρελθόν, παρόν και μέλλον.
Και επιπλέον το ότι εγκλημάτησαν οι πολιτικοί στο παρελθόν δεν αποτελεί δικαιολογία για σημερινές ενδεχόμενες προχειρότητες.
Το γεγονός ότι υπήρχαν αδιαφανείς διαδικασίες και μίζες στα εξοπλιστικά τα προηγούμενα χρόνια δεν αναιρεί το γεγονός ότι στρατηγικά διατηρούσαμε ισορροπία δυνάμεων και σε συγκεκριμένα σημεία υπεροχή σε σχέση με τους Τούρκους. Και ο λόγος είναι ότι ο εξοπλισμός των ενόπλων δυνάμεων γινόταν με στρατηγικό στόχο. Σίγουρα όμως δεν ήταν τέλεια τα πράγματα ούτε σε αυτό τον τομέα.
Δεν συμφωνώ όμως μαζί σου ότι αποκτούσαμε αχρείαστα συστήματα, ούτε μας διέκρινε πανικός. Εγώ προσωπικά είχα εμπιστοσύνη στις ικανότητες των ΕΔ σε μεγάλο βαθμό.
Στο σήμερα, το να αγοράζεις λίγα καινούργια ακριβά ελικόπτερα asw από δω, μερικές λίγες τορπίλες από κει, κανά δυο τρεις τέσσερις φρεγάτες από όπου βρεις να ξεφορτώνονται άλλοι (εάν και όταν βρεις), να φαντάζεσαι δωρεάν μερικά μαχητικά από άλλες δυνάμεις κλπ, δεν εξυπηρετεί κατά τη γνώμη μου σε τίποτα. Είναι σπατάλη των λιγοστών πόρων που διαθέτουμε.
Και δεν θέλω να ψέγω κανέναν (πολιτικό ή στρατιωτικό). Εκφράζω απλώς την αγωνία μου για την θέση των ΕΔ και πώς φαντάζομαι, κατά τη γνώμη μου, το μέλλον τους.

MisCo
MisCo
5 years ago

Μπραβο! Αυτα ειναι πολυ καλά νέα. Ελπιζω να έχουμε και αλλα τετοια ευχάριστα σύντομα. Περίμενα να ειναι μεταχείρα απο τα αμερικανικά αποθέματα… απο οτι φαινεται δώσαμε το κάτι παραπάνω για καινουργίλες.

Αμερικανόφιλος
Αμερικανόφιλος
5 years ago

Πιστεύω πως έχουν άμεση σχέση με τις νέες φρεγάτες.

Ποντάρω στην αμερικανική ενισχυμένη φρεγάτα FFXG πακέτο με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σε αμερικανική εταιρεία.

sotbak
sotbak
5 years ago

εκεί πάει το πράγμα…..για να δούμε….

Νικος
5 years ago

Ουτε αμερικανοφιλος να ησουν

greg
greg
5 years ago

Πολύ γκρίνια, μίρλα καί μιζέρια βλέπω. Αντί νά χειροκροτάτε ρέ παλιοχαρακτήρες πού σέ 3 χρονάκια θά σάς φέρουμε καινούργια Ε/Π. Μά μέ τίποτα δέν είστε ευχαριστημένοι; Μετά σάς φταίνε οί κομισάριοι πού σάς μαλώνουν.

Fhdhdh
Fhdhdh
5 years ago

4????
Πάλι βλακείες κάνουν..

Φρεγάτες πήραμε ι θα τα βάλουμε στις S;
Καινούργιες τορπιλες;

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago

Ας τα βρουν πρώτα στο κοτρονι οι αγκουστιανοι με τους σικορσκιδες ποίοι θα εκπαιδευτούν στα ρομεο ποίοι θα κάνουν τους εκπαιδευτές και ας μην έχουν βίδα για τα υπόλοιπα ε/π.Για καμιά δεξίωση είναι το πολύ

Gunner
Gunner
5 years ago

Μήπως μιλάμε για τα MH-60S; αυτά τα μέσα είναι ότι πιο ειδικό έχει το USN, κατάλληλα ακόμη και ειδικές επιχειρήσεις.

Βκ
Βκ
5 years ago

Τα ελικόπτερα θα έχουν και κάδο για τις φωτιές το καλοκαίρι?? Πάντως ότι έχει να κάνει με LM λεφτά υπάρχουν!!!

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Βκ

Φαντάσου και να υπήρχαν χρήματα, και σώβρακα USA θα ψώνιζαν

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago

Γιατί δεν πήραν μεταχειρισμένα από Αμερική? Υπήρχαν από ότι καταλαβαίνω αρκετά σε σχετικά καινούργια κατάσταση και οι Αμερικάνοι είχαν υπερβολικά πολλά καθώς είχαν παραγγείλει για τις πολλές LCS που θα έφτιαχναν, τελικά έγιναν λιγότερες και περίσσεψαν τα ελικόπτερα.

Εκεί η Αμερική είχε δύο λύσεις, είτε θα αγόραζε τα καινούργια που είχε παραγγείλει (ακριβά) και θα πουλούσε παλιά σε άλλους (ακριβή για αυτή λύση καθώς πουλάει φτηνά και αγοράζει ακριβά), είτε θα έβρισκε κορόιδα να πουλήσει τα καινούργια (που είχε παραγγείλει) και να μείνει αυτή χωρίς κανένα έξοδο κρατώντας τα υφιστάμενα.

Οι Ισραηλινοί αν θυμάμαι καλά είχαν αγοράσει καλά μεταχειρισμένα για αυτούς.

G
G
5 years ago

250 εκατ για 4 ελικόπτερα και καποια αγνωστη σε κοστος υποστήριξη? Η fos για τα NH90 ειναι 5.5 εκατ αντε για τα σιχωκ να υπολογισουμε 50!!! Μα κανει δηλ το καθε ελικόπτερο 50 εκατ? Σαν πολυ ακριβα δεν ειναι?

shadow man®
shadow man®
5 years ago
Reply to  G

δεν ειναι ακριβώς FOS αυτό για τα ΝΗ90. ειναι απλά ενα μικρό σετ ανταλλακτικών για να πετάξουν οσα ειναι καθηλωμένα. αλιμονο αν οι φος ηταν τοσο φτηνές!

G
G
5 years ago

Πολυ ακριβα

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  G

συμφωνώ, αλλά έχω την αίσθηση ότι σε κάτι άλλο που ακολουθεί από LM θα έχουμε εκπτώσεις……

G
G
5 years ago

Καλα εχουμε ξεφυγει τελειως. Πανάκριβα ελικοπτερα την ωρα που υπαρχουν αλλες αναγκες

x-m
x-m
5 years ago

Επιθεωρητής Κάλλαχαν: ” η γνώμη είναι σαν την……..μύτη, όλοι έχουν απο μια”. Με βάση κάποια απο όσα γράφονται παραπάνω κάποιοι ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματικοί του ΠΝ πρέπει να πετάξουν τα γαλόνια τους , άσχετοι πρέπει να είναι!! Οριακά, μέχρι ποινικές ευθύνες έχουμε φτάσει……. (Αναρωτιέμαι με τι προσόντα αμφισβητούνται με ακραίο τρόπο αποφάσεις επαγγελματιών με πείρα ετών).

G
G
5 years ago
Reply to  x-m

Με την κοινη λογικη?
Με τα τοσα εξοπλιστικα σκανδαλα?
Με την προμήθεια υλικων με υπερκοστολογησεις?
Με φωτογραφικους διαγωνισμους?
Με αγορες δισ/ιων χωρίς οπλα?
Με αδιαφορια δεκαετιων για τον ατομικο εξοπλισμο που εμεινε καπου στο 1960?
Σουφτανουν αυτα οι θελρις και αλλα?

x-m
x-m
5 years ago
Reply to  G

Το άρθρο αναφέρει ότι το ΠΝ επιθυμεί τα ελικόπτερα. Πέραν της κοινής λογικής που δεν αρκεί, για τα σκάνδαλα , τις υπερκοστολογήσεις ,τις φωτογραφίες , το χαμηλό προϋπολογισμό και τις απεριόριστες ανάγκες φταίει το στρατιωτικό προσωπικό; Θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν παραιτήθηκε ποτέ κανείς όταν π.χ. τους φόρτωναν κάποιοι τα ZUBR που δεν ήταν ευπρόσδεκτα, το βούλωσαν, αλλά μέχρι εκεί. Αν όντως το Ναυτικό τα θέλει , κάτι ξέρουν παραπάνω.

Κώστας
Κώστας
5 years ago
Reply to  x-m

Το θέμα δεν είναι τι ζητάει το ΠΝ. Το θέμα είναι ότι τους προμηθεύουν αυτά που ζητάνε αποσπασματικά και άναρχα.
Σίγουρα δεν φταίει το προσωπικό των ΕΔ για όλα αυτά, είναι όμως υπαρκτά φαινόμενα δυστυχώς.

Apos
Apos
5 years ago
Reply to  G

@G Αν καταλαβαίνω καλά, η κοινή λογική λέει ότι καλύτερο είναι ό,τι είναι πιο εντυπωσιακό. Άλλωστε ταινία για ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα δεν έχει γίνει. Με αυτά τα λεφτά να παίρναμε το μπροστά ή το πίσω μισό από την μπελχαρα καλύτερα;

G
G
5 years ago
Reply to  Apos

Καλα ας αφησουμε τις ταινιες και να μιλήσουμε για την ουσια. Απαντησε στα ερωτηματα που εβαλα αν μπορεις και εχεις την καλοσυνη
. Οχι τιποτα αλλο αλλα για να μας λυσεις και εμας αυτες τις αποριες που τις εχουμε δεκαετιες τωρα. Η καραμέλα ξερουν τι κανουν καθε φορα που ακουγεται χτυπαει ασχημα οταν μαλιστα υπαρχουν αναγκες και προτεραιότητες που και τυφλος τις βλεπει. Μια παραιτηση δεν ειχαμε, η εστω μια απλη αντίρρηση και διαφωνια ουτε καν μια καταγγελία δεν εχουμε ακουσει τοσα χρονιαα απο κανενα ανωτατο. Μαλλον ολα ειναι τελεια στις ΕΔ της χωρας και γι αυτο δεν χρειάζεται ε?
Στα αναδρομικα όμως και δικαστηρια εκαναν και δηλωσεις εγιναν και παρασκηνιακες πιεσεις υπηρξαν μεχρι διαμαρτυριες ον καμερα ειδαμε.

Κώστας
Κώστας
5 years ago
Reply to  G

Δεν συμφωνώ. Πολλές φορές αξιωματικοί και ακόμη περισσότερες φορές πρώην αξιωματικοί, έχουν εκφράσει τη γνώμη τους και την αντίθεση ή υποστήριξη για σωρεία ζητημάτων. Και να ξέρεις ότι υπάρχουν και μεταξύ τους διαφωνίες, αλλά πολύ σωστά τίθενται με τρόπο διακριτικό και αξιοπρεπή.
Παραιτήσεις δεν υπήρξαν ούτε πρόκειται, δεν έχουν κανένα νόημα.
Όσον αφορά τα αναδρομικά, είναι καθήκον τους να διεκδικούν αυτά που πιστεύουν ότι δικαιούνται, όπως όλοι οι εργαζόμενοι. Και μάλιστα είναι από τους λίγους που το κάνουν χωρίς να αρνούνται το καθήκον τους.
Το μόνο που τους χρεώνω σε μικρό βαθμό, είναι ότι δεν έχουν διεκδικήσει μεγαλύτερο ρόλο στον εξοπλισμό των ΕΔ όσον αφορά το οικονομικό σκέλος αλλά και τα μελλοντικά προγράμματα. Δυστυχώς οι αποφάσεις λαμβάνονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι θα έπρεπε από τους πολιτικούς.

Apos
Apos
5 years ago
Reply to  G

Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Επίσης δεν είναι η ουσία. Η ουσία είναι αν πρέπει να αγοραστούν τα ελικόπτερα. Εσύ λες όχι και μάλιστα λες ότι η κοινή λογική επιτάσσει κάτι τέτοιο. Δε συμφωνώ. Τα υποβρύχια είναι απειλή που δε μπορεί να αντιμετωπιστεί με άλλο τρόπο. Η THK θα πρέπει να περάσει από την ΠΑ και οι μονάδες επιφανείας τους να βγουν στο Αιγαίο στο οποίο θα δέχονται πυρά από παντού. Τα υποβρύχιά τους πρέπει να αντιμετωπιστούν από το ΠΝ. Και πιθανότατα με τα 214 να είδαμε ότι η απειλή είναι τεράστια.
Τώρα για τις παραιτήσεις και λοιπά, μάλλον μερικοί βλέπετε τις ΕΔ πολύ ρομαντικά. Θεωρείτε ότι (πρέπει να) απαρτίζονται από ήρωες που πάνω απ’ όλα βάζουν την πατρίδα. Είμαστε όμως στον 21ο αιώνα. Οι αξιωματικοί (θέλουμε να) είναι επαγγελματίες που ξέρουν τη δουλειά τους. Έχουν οικογένειες για τις οποίες ενδιαφέρονται πρώτιστα.

darede
darede
5 years ago

Κάποιος αναφέρθηκε στην Μάρθα Βούτση, ε λοιπόν εγώ θα γίνω ακόμη πιο επικριτικός στον τρόπο που γίνονται οι εξοπλιστικές επιλογές με αυτήν την κυβέρνηση. Μετά το σκάνδαλο των P-3, μετά την φαρσοκομωδία με τα kiowa, έρχονται τώρα τα 4 MH-60R. Με τι λογική και με τί σχεδιασμό; Χρειαζόμαστε 20 ελικόπτερα στο σύνολο και εμείς παραγγέλνουμε 4; Αλήθεια έχει παρατηρήσει κανείς τι κάνει η πολωνία; Προκύρηξε διαγωνισμό για 32 ελικόπτερα διαφόρων τύπων, όλοι έφτιαξαν εγκαταστάσεις κατασκευής και ύστερα τον ακύρωσε. Οι εγκαταστάσεις όμως έμειναν και παράγουν για πωλήσεις στο εξωτερικό. Ποιά είναι η εγχώρια προστιθέμενη αξία στο συμβόλαιο; Μηδέν. Έτσι δεν μπορούμε να έχουμε ικανή αποτρεπτική ισχύ, κύριοι. Τα χρήματα μας γίνονται καπνός και δεν επιστρέφει μέρος αυτών στην οικονομία μας

FOX
FOX
5 years ago

Να πω ότι πέσαμε απ’ τα σύννεφα για ένα ακόμα συμβόλαιο με την LM, ψέμα θα είναι….

Γιώργος
Γιώργος
5 years ago

Συμφωνώ με την κοινή λογική.
Το Ισραήλ σκούπισε ολα τα ανταλλακτικα για τα απατσι,αγόρασε μεταχειρισμένα σικορσκι σίγουρα με μεγάλο στοκ ανταλλακτικών και τα αναβαθμίζει .Εμείς είμαστε γατοι και πέρνουμε καινούργια.
Αν θες αριθμούς και διαθεσιμότητες κανεις αυτο που κάνει το Ισραήλ σκουπιζεις και μετα αναβαθμιζεις στοχευμένα.Τα σινουκ ήταν ένα καλό βήμα π.χ.
Αγοράζεις κάτι καινούργιο που θα κάνει την διαφορά.

βαγγελης
βαγγελης
5 years ago

4 καινουργια ελικοπτερα θα εχουμε 4 καινουργιες φρεγατουλες?

TAKIS
TAKIS
5 years ago

Μια απέραντη ξεφτίλα…

Ναυτικό της πλάκας.

Εύχομαι μετά τις εκλογές να ερευνηθεί ποιος πήρε αυτές τις αποφάσεις….

PROMAXOS
PROMAXOS
5 years ago

Για τα Ρ-3 προ εξαετίας και για τα 4 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ναυτικά ελικόπτερα τώρα, πουλάμε το πρόγραμμα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, του πιο πολύτικου asset του Στόλου.
Το ΠΝ πουλάει το μέλλον του Στόλου, να το πούμε έξω από τα δοντια. Θα είναι ένα ΠΝ με άοπλα αεροσκάφη ναυτικής επιτήρησης, α/υ ε/π αλλά χωρίς μεγάλα πλοία. Μια μεγάλη Ακτοφυλακή δηλαδή.

Την ίδια στιγμή, τα υ/β παραμένουν χωρίς σύγχρονες τορπίλες (εσείς οι ίδιοι γράψατε ότι είναι έγκλημα η μη προμηθειά τους), ενώ η αντιβληματική άμυνα όλων των πλοίων του Στόλου είναι σχετικά γερασμένη και ατελής.
Με 250 εκ ευρώ, χρηματοδοτούσαν επίσης 2 ακόμη Syper Vita.
Αλλά όχι, το ΠΝ προτιμά 4 ναυτικά ε/π!!!

Κι αφού τα θέλει, τότε με τα ίδια χρήματα μπορεί να πάρει 4 αποθηκευμένα σχεδόν καινούρια από τα αμερικανικά αποθέματα και να αναβαθμίζει στο επίπεδό τους και τα Seahawk που ήδη έχει, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ;;;
Είναι φανερό ότι το ΠΝ δεν ξέρει να ιεραρχήσει τις προτεραιότητές του, αλλά και ότι απουσιάζει πλέον και η κοινή λογική.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω, είναι η Πτήση αντί να επισημαίνει όλα αυτά και να ψέγει, ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙ;;;

Tak
Tak
5 years ago
Reply to  PROMAXOS

+1

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  PROMAXOS

τα TN214 με Super Vita θα τα αντιμετωπισεις? Μηπως τα ΑΒ212 ειναι ικανα για πτήση γενικώς?
Πουλάει το πρόγραμμα των Meko? Δεν νομιζω οτι εχουμε σχετικές αποφάσεις. Βιάζεσται.

Γενικά ας μην ειμαστε βασιλικοτεροι του Βασιλέως. Νομιζω το ιδιο το ΠΝ ξέρει που πονά και ξέρει τι ψάχνει.

PROMAXOS
PROMAXOS
5 years ago
Reply to  MisCo

Τα ΤΝ214 γεμάτα με τουρκικά υποσυστήματα είναι μακρινό μέλλον υποβαθμισμενων εκδόσεων.
Παράλληλα, ο Στόλος επιφάνειας καταρρέει. Όπως το πάμε ΔΕΝ ΘΑ ΈΧΟΥΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΆ ΠΝ αλλά Ακτοφυλακή.
Κι επιτέλους, δεν θα ήταν πολύ πιο ενισχυτικό για το ΠΝ η προμήθεια 100 σύγχρονων τορπιλων και η μερική αναβάθμιση των SUT; Ποσω μάλλον που τα υ/Β έχουν πολύ σημαντικό ASW ρόλο;

Αν σε κάθε περίπτωση το ΠΝ θέλει ναυτικά ε/π η κοινή λογική δείχνει τη λύση ειπώθηκε επανειλειμμενα: 4 έως 10 σχεδόν καινούρια από τα αμερικανικά αποθέματα, εκσυγχρονισμός αυτών και των Seahawk, όπλα και FOS.
Πολλαπλάσιο αποτέλεσμα με τα ίδια χρήματα.

Δεν αγοράζεις κουστούμι όταν δεν έχεις παπούτσια.

ΑΧΕΡΩΝ
ΑΧΕΡΩΝ
5 years ago
Reply to  PROMAXOS

+1

FOX
FOX
5 years ago
Reply to  MisCo

Αν ήξερε τι θέλει θα έκανε ΕΜΖ στα παλιά Seahawks, αυτά που σήμερα δεν έχουν ούτε FOS.

Είναι προτεραιότητα τα Romeo στο ΠΝ; Δηλαδή εντάξει έχουμε μαλώσει με την λογική.

Thras
Thras
5 years ago

Ας δεχτούμε ότι το ΠΝ αποφάσισε το καλύτερο δυνατό. Πιστεύω ότι τα 32 που είνια σε αποθήκευση ήταν καλύτερη λύση, αλλά τελοσπάντων…

Δεν θα έπρεπε να κανονίσουμε μαζί με την παραγγελία των 4+4 να πάρουμε και 6 μεταχειρισμένα S60F και 10 HH60 για απλές μεταφορές/SAR κλπ ως δώρο με χαμηλό κόστος ή εντελώς δωρεάν; Έτσι κι αλλιώς πλεονασματικά είναι! Μετά τα εκσυγχρονίζεις μαζί με τα δικά μας και έχεις ένα πολύ πιο ομοιγενή στόλο ελικοπτέρων…

STR
STR
5 years ago
Reply to  Thras

Το ότι αποσύρονται δεν σημαίνει ότι θα σου τα δώσουν κ δωρεάν.Το Ισραήλ και η Ισπανία πλήρωσαν ακριβά τα SH-60F που έχουν παραγγείλει.Το ότι θα μπορούσε να συζητηθεί μια παραχώρηση 2 ή το πολύ 4 ΜΕΣΑ στο πλαίσιο της παραγγελίας των καινούργιων θα μπορούσε.Αλλα ποιοι είμαστε εμείς να καθόμαστε να διαπραγματεύονται ελικόπτερα 20ετιας, τίποτα ξυπόλητοι Ισπανοί είμαστε ή τίποτε φτωχομπινεδες Εβραίοι….

PROMAXOS
PROMAXOS
5 years ago

+100

agnostosependytis
agnostosependytis
5 years ago

Το αστείο είναι ότι φοβόμαστε ότι όταν έρθουν τα ΤΝ214 δεν θα έχουμε με τι να τα αντιμετωπίσουμε, αλλά δεν σκεφτόμαστε όταν με αυτά που κάνουμε, απλά τα ΤΝ214 δεν θα έχουν δουλειά και λόγο ύπαρξης. Όταν έρθουν τα ΤΝ214, εμείς από τις 13 φρεγάτες θα έχουμε αποσύρει τις 9 S και οι ΜΕΚΟ θα είναι πια αρχαιολογία. Οπότε δεν πα να βολτάρουν οι ΤΝ214 στο Αιγαίο, τι να βυθίσουν, εμείς δεν θα έχουμε ναυτικό…

Οπότε και αυτοί θα παρκάρουν τα ΤΝ214, και τα καινούργια ελικόπτερα θα είναι παρκαρισμένα και αυτά αφού τα ΤΝ θα λιάζονται, και απλά θα αλωνίζει στο Αιγαίο το Τουρκικό ναυτικό.

γκ
γκ
5 years ago

Πλάκα έχει!!!

greg
greg
5 years ago

Χάχαχά πολύ καλό. Ετσι ακυρώνουμε τήν επένδυση τών γειτόνων σέ σύγχρονα υποβρύχια. Καταργούμε καί τήν ΠΑ άκυροι καί οί S400. τούς δίνουμε μόνοι μας νησιά, ΑΟΖ, Αιγαίο, άκυρα ελικόπτερα, αποβατικά, LHD. Θά πάθουν τό θάνατο τής αλεπούς, αφού θά πάνε άκλαφτες οί κολοσσιαίες δαπάνες τους γιά εξοπλισμούς. Μιλάμε γιά τήν απόλυτη κίνηση μάτ. Δέ θά ξέρουν τί νά τά κάνουν. Θά τούς βουλιάξουμε οικονομικά. Αυτό εννοούσε ο Αποστολάκης ότι θά τούς ισοπεδώσουμε. Εμείς θά τρώμε χαβιάρια εισαγωγής κι αυτοί εγχώρια UAV, SOM καί ALTAY. Θά πάθουν κατάθλιψη λέμε. Τί ιδέα έριξες τώρα!

agnostoependytis
agnostoependytis
5 years ago
Reply to  greg

Θέλω να ελπίζω ότι καταλαβαίνεις ότι κάνω χιούμορ (έστω και μαύρο). Δεν είναι τι ιδέα έριξες τώρα, είναι το που πάμε αυτή την στιγμή. Όταν τα υποβρύχια των άλλων θα είναι έτοιμα, οι άλλοι θα έχουν και στόλο.

Εμείς δεν θα έχουμε στόλο, και θα έχουμε μόνο υποβρύχια για βόλτες αφού δεν έχουν σοβαρές τορπίλες.

Όπερ, αφού κίνδυνος μηδέν να τους βουλιάξουμε κάποιο δικό τους (με τις S θα το κάνουμε ή με τις αρχαίες τότε ΜΕΚΟ ή με τις μη τορπίλες μας), οι άλλοι απλά θα κάνουν βόλτες στο Αιγαίο έχοντας ναυτική υπεροχή (ή μονοκρατορία).

Με τα S-400 κλειδώνουν και την αεροπορική κυριαρχία (και δεν το συζητάμε καν αν πάρουν τα F-35).

Οπότε αναμένετε να είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα που έλεγε και ο ηθοποιός….αλλά θα έχουμε καινούργια ελικόπτερα (4) με κόστος όσο μια μέτρια (αλλά πολύ βοηθητική) αναβάθμιση των ΜΕΚΟ συν τις τορπίλες, ή όσο οι Αδελαίδες συν κάποιες τορπίλες

greg
greg
5 years ago

Αγαπητέ τό πικρό (αλλά πετυχημένο) χιούμορ σου, τό συμπλήρωσα γιά νά φανεί μέχρι πού μπορεί νά φτάσει τό αυτο-ξεβράκωμα.
Τό πρόβλημα δέν είναι άν κατάλαβα τό χιούμορ σου, αλλά ότι αυτοί πού αποφασίζουν, έχουν βαλθεί νά επιβεβαιώσουν τούς φόβους όλων μας. Κι αυτοί δέ χρειάζονται τίς ιδέες κανενός. Εχουν τίς δικές τους.
Καλημέρα

Νικος
5 years ago

Επιτελους #3

Γιώργος70
Γιώργος70
5 years ago

Να προσθέσω πόσο αγοραζουν οι ΗΠΑ τα 4 MH‑60R $117 εκ!!!!! Και τα έχουν αποθηκευμένα γιατι έχουν πλοία!!.Οι αρμόδιοι στην ελλάδα τι κάνουν;Θέλουν καινούργια με $300εκ άοπλα-σε διαμόρφωση ακτοφυλακής όπως η Δανία.
σελ 16-17
Specifically, the Navy spent $996.9 million to procure 34 MH‑60R helicopters and $398.4 million to procure 23 MH‑60S helicopters that it did not need until at least FY 2020. Furthermore, the need for these helicopters will continue to be delayed if the LCS delivery schedule is delayed beyond October 2023
https://media.defense.gov/2019/Jan/23/2002081963/-1/-1/1/DODIG-2019-047.PDF

Γιώργος70
Γιώργος70
5 years ago

1 Διόρθωση γιατι δεν έχουν πλοία
2 Μια πρόταση πχ θα ήταν να αγοράσουν 4 ελικοπτερα 4 ετών με 1000 ώρες στο κόστος αντικατάστασης (καινούργιο αποθηκευμένο) για το USN ($117εκ)

Giannis
Giannis
5 years ago

Να ΡΩΤΗΣΩ το εξης:
Σε ποιά σειρά ήταν η ΑΠΑΙΤΗΣΗ με εξοπλιστικό για ελικόπτερα για το Π.Ν;;;;;;;;;;;;
Όταν ΔΩΣΕΤΕ την απαντηση με την ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ που είχε το εν λόγω ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ τότε θα δώσετε και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του αν έγινε ΟΡΘΩΣ, ή ΟΧΙ, ενώ υπάρχουν πολύ πιο ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ και ΠΙΕΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -