33.8 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΜια σημαντική διευκρίνιση για τις σαουδαραβικές κορβέτες Avante

Μια σημαντική διευκρίνιση για τις σαουδαραβικές κορβέτες Avante

Σε συνέχεια αναφοράς μας στην προμήθεια κορβετών Avante 2200 των ισπανικών ναυπηγείων NAVANTIA από το βασιλικό ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας και για να ξεδιαλύνουμε κάθε αμφιβολία για το παρόν και το μέλλον του προγράμματος βλέποντας τα σχόλια που συγκέντρωσε η αναμετάδοση της είδησης από την Πτήση, πληροφορούμε τους αναγνώστες μας ότι το πρόγραμμα των ισπανικών κορβετών δεν έχει ακόμα τελειώσει.

Νέα προσκόμματα στην εξαγωγή των ισπανικών κορβετών στη Σαουδική Αραβία

O ναυπηγικός όμιλος Navantia κέρδισε τον Ιούλιο του 2018 το συμβόλαιο για τη ναυπήγηση των πέντε κορβετών έναντι του ποσού των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα που ανέλαβαν τα ναυπηγεία ως εκείνη τη στιγμή. Η ανάληψη του συμβολαίου ήταν ιδιαίτερα ευεργετική για τα ισπανικά ναυπηγεία ζωογονώντας τις επιμέρους υπηρεσίες και κλάδους με κατασκευαστικό και εκπαιδευτικό έργο προς το Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας.

Η διαπραγμάτευση του συμβολαίου είχε ξεκινήσει το 2015 και η εταιρία μετέχοντας του διαγωνισμού είχε λάβει την έγκριση εξαγωγής προς την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας, όπως συμβαίνει με κάθε συμβόλαιο εξαγωγής εθνικής βιομηχανίας προς ξένη κυβέρνηση. Το συμβόλαιο περιλάμβανε μάλιστα και υποκατασκευαστικό έργο, ενεργοποιώντας μια στρατηγική συνεργασία με την Saudi Arabian Military Industries (SAMI) για οργάνωση της βάσης υποστήριξης των πλοίων στην έδρα τους. Περί τις 5.800 θέσεις εργασίας σημιουργήθηκαν από το συμβόλαιο αυτό, 1.100 υπάρχουσες, 3.000 σε έμμεσους κλάδους και 1.800 σε βιομηχανικούς συνεργάτες.

Η Γαλλία επιβεβαιώνει αμφιλεγόμενη παράδοση όπλων στη Σαουδική Αραβία

Οι κορβέτες βασίστηκαν στο σχέδιο Avante 2200, που το 2008 ολοκληρώθηκε ως Περιπολικό Ανοιχτής Θαλάσσης για το Πολεμικό Ναυτικό της Βενεζουέλας, με οπλισμό μόνο ένα πυροβόλο Oto Melara των 76 mm, ένα πυροβόλο Oerlikon Millenium των 35 mm και δύο πολυβόλα των 12,7 mm.

Απεικόνιση της ελαφρά φρεγάτας για το βασιλικό πολεμικό ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας, που αποτελεί μεγέθυνση του σχεδίου AVANTE 2200 (εικόνα: Navantia)

Η έκδοση για το Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις  και φέρει πολύ περισσότερο ενισχυμένο οπλισμό, αποτελώντας ουσιαστικά μια ελαφρά φρεγάτα:

  • 1 κυρίως πυροβόλο των 76mm
  • 2 τριπλούς τοπιλοσωλήνες
  • 2 τετραπλούς εκτοξευτές πυραύλων επιφανείας-επιφανείας
  • sonar κύτους
  • 2 τηλεχειριζόμενους σταθμούς πολυβόλων των 12.7mm εκατέρωθεν της γέφυρας
  • 16 θέσεις κάθετα εκτοξευομένων πυραύλων (VLS) ESSM ή VL Mica επιφανείας-αέρος

Ο Πομπέο παρακάμπτει το Κογκρέσο κι εγκρίνει πώληση όπλων 8,1 δισεκατομμυρίων σε Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ!

Η ναυπήγηση των κορβετών ξεκίνησε το 2019 και σύμφωνα με το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2022. Για την πράξη εξαγωγής της πρώτης φρεγάτας απαιτείται νέο έγγραφο πιστοποίησης της διαδικασίας εξαγωγής, μια τυπική διαδικασία δεδομένου πως από το 2015 η Ισπανική κυβέρνηση δεν είναι η ίδια. Η τωρινή κυβέρνηση της Ισπανίας εξελέγη τον Νοέμβριο του 2019 και αποτελεί κυβέρνηση συνεργασίας μεταξύ του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεζ του Ισπανικού Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος (PSOE) και του Κινήματος “Unidas Podemos” (η πρώτη κυβέρνηση συνεργασίας στη χώρα από το 1939). Έτσι, αν και η άδεια εξαγωγής έχει δοθεί στην NAVANTIA από το 2018, το τελικό πιστοποιητικό απόπλου του πλοίου για τη χώρα προορισμού δεν έχει ακόμα υπογραφεί και αναμένεται.

Η Σαουδική Αραβία εξετάζει την αγορά νοτιοκορεατικών Α/Α συστημάτων;

Το ερώτημα παραμένει, αν η κυβέρνηση Σάντσεζ θα θέσει την διεθνή υποχρέωση και θα παραδώσει τα πλοία που η Σαουδική Αραβία επέλεξε, διαμόρφωσε μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις και πλήρωσε ή θα δείξει μεγαλύτερη ευαισθησία στις εσωκομματικές διεργασίες του νέου του κυβερνητικού σχήματος και ακούσει τις διαμαρτυρίες μιας μειοψηφίας.

Ας σημειωθεί πως φωνές διαμαρτυρίας για πωλήσεις όπλων στη Σαουδική Αραβία λόγω της εσωτερικής πολιτικής της ως προς τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν ακουστεί στο πρόσφατο παρελθόν και από άλλες χώρες ενώ και η ίδια η Σαουδική Αραβία έχει δείξει πως δεν διστάζει να ακυρώσει συμβόλαια και να αλλάξει πηγές, αν θέλει.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
massey-ferguson-65
massey-ferguson-65
4 years ago

Μπράβο στους Ισπανούς … Να μια σχεδόν αψεγάδιαστη πρωταση που θα έπρεπε να έχει και ελληνικο ενδιαφέρον…ένα σκαρί που το μέγεθος του είναι τρία μέτρα μικρότερο από τις meko…εκτόπισμα έμφορτο 3.800….τονους….πολυψκαλο ατού για τα μποφόρ του Αιγαιου και της ανατολής Μεσογείου…και ένα ταπεινό rim με 16 vls που θα μπορούσαν να φιλοξενεί δουν 64 ssm…και γιατί να μην εξεταστή και ένα φορτίο 32ssm με 8 sm2….ΕΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ 5 ΦΡΕΓΆΤΕΣ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ 1.8 ΔΙΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ ΥΟ ΣΥΜΒΟΛΕΟ…ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΟΥΛΑ ΧΡΙΜΑΤΟΔΟΤΙΣΗ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΑΟΥΔΑΡΑΒΕΣ. …ΜΠΕΤΙΧΑΜΕ ΔΙΑΝΑ…αλήθεια τα 1.8 δις είναι για 5ολοκληρομενα πλοία με ραντάρ…οπλα…μηχανές ή άσκοπα τα λέω …???

Scalp_eg
Scalp_eg
4 years ago

Ρε παιδιά πως απο τους 2200-2400 τόννους πήγαμε στους 3800?
Αυτή είναι φρεγατάρα τι κορβέτα λέμε.
Και το κόστος 1,8 δις για 5 τέτοια πλοία φαίνετε άριστο και ας έχει μόνο Mica VL.

DimitrisXr
DimitrisXr
4 years ago
Reply to  Scalp_eg

Εχουμε διαφωνησει απειρες φορες για τις Bel, αλλα τωρα συμφωνουμε. Μονο με ενα τετοιο προγραμμα ελαφριας φρεγατας μπορουμε να αντικαταστησουμε τις S. Και μετα ας παρουμε για αεραμυνα περιοχης Belharra 2.0, FREMM 3.0, AB flight IV και οτι αλλο θα υπαρχει τοτε

Scalp_eg
Scalp_eg
4 years ago
Reply to  DimitrisXr

Φιλε δημητρη άλλοτε θα συμφωνουμε αλλοτε θα διαφωνουμε, το θέμα είναι
το ναυτικό τι έχει στο μυαλό του.
Μαλλον το ΠΝ πάει ανάποδα τις προτεραιότητες του, πρωτα πλοία αεράμυνας περιοχης και μετα μεγάλες κορβετες γιατί περιμένει το 2030 να χτίσει και σε ελληνικα ναυπηγεια τοτε την επιδοτούμενη ευρωκορβετα (αφου εχει μπει στο προγραμμα της) σε μεγάλους αριθμούς
που θα του βγει πολυ’ φτηνότερα.
Ερθουν δεν έρθουν οι 2 μπελαρα (δεν εχει σημασια τι πιστευει ο καθένας μας)
η οι 2 μτχ τικο, η κατι αλλο?
το στοίχημα για μένα είναι να αναστήσουμε το ναυπηγεία μας.
Κοίτα στο αρθρο τι γράφει

Περί τις 5,800 θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν από το συμβόλαιο αυτό, 1,100 υπάρχουσες, 3,000 σε έμμεσους κλάδους και 1,800 σε βιομηχανικούς συνεργάτες της επιχείρησης.

Ολα αυτά για ένα έργο 1,8 δις.

Πως θα αναστήσουμε τα ναυπηγεία μας?
Πρώτα θα λυθεί το ιδιοκτησιακό που βρίσκετε σε καλό δρόμο
και συντομα θα έχουμε εξελιξεις τουλάχιστον στην ελευσινα.

Μετα εκτος απο επισκευες στο εμπορικό ναυτικό τα ναυπηγεία χρειάζετε να χτίσουν και πολεμικά πλοια για να αποκτήσουν τεχνογνωσια ωστε να μπορούν να χτίσουν τις πολλές ευρωκορβετες το 2030.
Τι μπορούν να χτίσουν τώρα?
Τις Super vita που ακόμα χτίζουν.
Καλο το αρθρο της πτησης για τις Als, αλλα δεν είναι ούτε μακέτα ακόμα
αρα χρειαζόμαστε ένα υπάρχον σχέδιο σε μικρο πλοιο ελαχιστα μεγαλύτερο των
Super vita αφού μονο αυτο μπορεί να χτιστεί στην αρχή.
Μια μινι κορβετα δηλαδη πάνω κατω στους 1000 τόνους με μικρο οργανικο ελικοπτερο.
Ενδεικτικά αναφερω τα.
Baynunah class, Saár 72, Gowind 1000, visby class.
Με 1,κάτι δις μπορούν να βγούν 5-6 οπλισμένα τέτοια πλοία,
που στο μέλλον θα αντικάταστησουν τις πυραυλακατους αλλα για αρχη μπορούν και για μερικά χρόνια κατ αναγκην και φρεγάτες,
και το κυριότερο θα παρουν μπροστα τα ναυπηγεια μας και με τα αντιστοιχα
οικονομικα ωφέλη.

Καλό θα ήταν η πτήση να μας κάνει ένα αφιερωμα (αν είναι δυνατόν ξεχωριστα)
σε κάθε υπαρχον σχέδιο αυτης της κατηγοριας (δυνατοτητες, κοστος κτλ)

DimitrisXr
DimitrisXr
4 years ago
Reply to  Scalp_eg

Υπαρχουν οι προυποθεσεις για επιτυχια ενος τετοιου προγραμματος ? Η θα ειναι απλα μια αποτυχια super vita 2.0 ? Για την ωρα δεν εμπιστευομαι την Ελλαδα για κατι τετοιο. Ελπιζω στο μελλον…

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis
4 years ago

Ελπίζω κάποιο να καταλάβουν διαβάζοντας το αρθρο, ότι οι ΜΕΚΟ είναι πλέον ξεπερασμένες, και πόσο περισσότερο θα γίνουν στα υπόλοιπα 20+ χρόνια που προβλέπεται να μείνουν στην θάλασσα. Μια απλή ανακαίνιση είναι εγκληματική. Ο mk 48 πρέπει να αντικατασταθεί, δεν γίνεται φρεγάτα σήμερα με 16 essm και χωρίς να μπορεί να αντιμετωπίσει stand off όπλα. Οι ΜΕΚΟ έχουν τις δυνατότητες που έχει μια σύγχρονη κορβέτα!!!!!

Lesalaut
Lesalaut
4 years ago

Τώρα θυμήθηκα εκείνη την ιστορία, ότι ο Ιγκλέσιας των Ποδέμος έπαιρνε χορηγίες από το Ιράν.

nigozs
nigozs
4 years ago

Κυρίες και κύριοι !
Οι Ισπανοί είναι όπως και οι Ιταλοί !
Money talks !!!
Εμείς μπορούμε ?
Αυτή είναι η ερώτηση (βλ. Αίγυπτος/Ιταλικές FREMM).
Όσο για τους Σαουδάραβες, δεν νομίζω να τους νοιάζει ακόμα και αν βάλουν το χεράκι τους να μας βοηθήσουν !
Έτσι θα μπουν για τα καλά στο μάτι της Τουρκίας κτυπώντας τους αλύπητα στα συμφεροντα !!!

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε τα λεφτά;

H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Το Πολεμικό Ναυτικό αναζήτα το πιθανό κόστος των LCS, πριν πάει σε κορβέτες

Όπως έχουμε πει, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό θέλει ως μια "ενδιάμεση λύση", πολύ ειδικά τις LCS Freedom 13, 15, 17 & 19 (όπως πρώτη...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -