24.1 C
Athens
Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΨΗ: Θα γίνει τελικά ανατροπή με τις Bergamini των Ιταλών; Μια πρόταση...

ΑΠΟΨΗ: Θα γίνει τελικά ανατροπή με τις Bergamini των Ιταλών; Μια πρόταση που σίγουρα δεν μπορούμε να προσπεράσουμε!

 

Σαν βόμβα έπεσε σήμερα η είδηση της προσφορά των  FREMM IT από την Ιταλία με πιθανή ενδιάμεση λύση την παραχώρηση δύο επιπλέον FREMM IT που υπηρετούν στο Ιταλικό πολεμικό ναυτικό. Η πρόταση αυτή πραγματικά αναδιατάσσει τον χάρτη του ανταγωνισμού στο πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών από το Π.Ν και προσθέτει έναν ακόμα ισχυρότατο παίκτη στο παιχνίδι.

Η ιδέα για απόκτηση φρεγατών FREMM IT από την Ιταλία δεν είναι νέα. Πρώτη η Πτήση είχε αναφερθεί στην λύση των ιταλικών φρεγατών FREMM IT που πουλούσαν οι Ιταλοί, σαν ενδιάμεση λύση μέχρι την ολοκλήρωση της ναυπήγησης των -σίγουρων τότε- Belhara και της ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ. Δυστυχώς για εμάς και για το Π.Ν δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μέλανι του άρθρου και οι φρεγάτες κατέληξαν στην σύμμαχο Αίγυπτο έναντι  600 εκ η μια.  Αντέχουμε σαν χώρα να χάσουμε άλλη τέτοια ευκαιρία?

ThinkOutOfTheBox: Μετά τις [email protected], μήπως σειρά έχει η Ιταλία με κορβέτες Doha και δανεισμό δυο φρεγατών FREMM IT;

Ας δούμε αναλυτικά τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα που θα είχε μια τέτοια προμήθεια από την Ιταλία.

Ένα βασικό μειονέκτημα που θα είχαν οι φρεγάτες FREMM της Ενδιάμεσης Λύσης είναι το περιστρεφόμενο Radar Kronos το οποίο είναι χαμηλότερης ισχύος και εμβέλειας έναντι  όλων των radar τεχνολογίας AESA GAN. Το σκάφος  διαθέτει μια περιορισμένων δυνατοτήτων εκδοχή των PAAMS με το όνομα SAAM ESD που του επιτρέπει να ασκεί περιορισμένη α/α άμυνα περιοχής, να προστατεύει δηλαδή περα από τον εαυτό του και παραπλέοντα σκάφη σε αποστάσεις μερικών χιλιομέτρων.

Δεύτερο μειονέκτημα είναι η αδυναμία προσθήκης επιπλέον sylver άρα και κελιών σε ένα τόσο μεγάλο σκαρί καθώς ο επιπλέον  χώρος έχει μετατραπεί σε χώρος ενδιαίτησης του πληρώματος.

Η νεώτερη φρεγάτα FREMM της Ιταλίας σε επιχειρήσεις αντι-πειρατείας

Από εκεί και πέρα μια τέτοια επιλογή θα είχε μόνο πλεονεκτήματα:

  • 1) Οι Fremm μαζί με τις MMCS είναι οι μόνες προσφερόμενες σχεδιάσεις που δεν είναι στα χαρτιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως έχουν λυθεί ή βαίνουν προς επίλυση όλες οι παιδικές ασθένειες που μπορούν να παρουσιαστούν στην σχεδίαση ενός πλοίου.
  • 2) Tα πλοία είναι κορυφαίες πλατφόρμες ανθυποβρυχιακού πολέμου καθώς διαθέτουν το κορυφαίο συρόμενο CAPTAS 4  ( που προσφέρουν επίσης οι Γάλλοι στις Belhara) , διαθέτουν σαν σόναρ τρόπιδας το επίσης κορυφαίο UMS 4110 CL ενώ μπορούν να φιλοξενήσουν δύο (!) ελικόπτερα ROMEO. Τέλος να μην ξεχνάμε πως το προωστικό σύστημα το CODLAG είναι εξαιρετικά αθόρυβο καθιστώντας τις FREMM πραγματικά θανάσιμο κίνδυνο για τα τουρκικά υποβρύχια. Το προωστικό σύστημα CODLAG βασίζεται στο συνδυασμό  ηλεκτρογεννήτριών diesel & αεριοστρóβιλου επιτυγχάνοντας  εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα του στερεόφερτου θορύβου καθώς μπορούν οι ηλεκτρογεννήτριες diesel και οι αεροστρόβιλοι να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα για διατήρηση σχετικά υψηλών ταχυτήτων και χαμηλού θορύβου την ίδια στιγμή που οι Γαλλικές FREMM χρησιμοποιούν το προωστικό σύστημα  CODLOG που συνδυάζει μεν τις ηλεκτρογεννήτριες diesel με αεριοστρóβιλους αυτά τα δύο όμως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μαζί…. Το σύστημα CODLAG εξοπλίζει άλλωστε τις πανάκριβες Type 26 του Βρετανικού Ναυτικού και τις F-125 του Γερμανικού ναυτικού. Οι Fremm IT λοιπόν είναι ένας πραγματικός φονέας υποβρυχίων.
  • 3) Oι Bergamini έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν πλήγματα σε περιβάλλοντα υψηλής έντασης. Διαθέτουν δύο από όλα. Δύο ραντάρ έρευνας επιφανείας δύο αισθητήρες IR δυο πυροβόλα Strales που προστατεύουν έναντι UAV και επερχόμενων βλημάτων ενώ και το σύστημα διαχείρισης μάχης είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε αν κάποιο από τα όπλα ή τους αισθητήρες του πλοίου βγει εκτός μάχης αυτό να συνεχίσει να μάχεται.
  • 4) Το πλοίο έχει το εκτόπισμα να φέρει την απαιτούμενη ισχύ των 32 κελιών που χρειάζεται το Π.Ν και που να δίνει την δυνατότητα στις μονάδες επιφανείας να αμυνθούν αποτελεσματικότητα έναντι επιθέσεων κορεσμού πέραν του ορίζοντα καθώς μπορούν να εμπλέξουν ταυτόχρονα 16 στόχους με ASTER-30. Πέραν αυτού διαθέτει το κορυφαίων επιδόσεων σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Nettuno 4100 το οποίο εξοπλίζει όλες τις μεγάλες μονάδες του Ιταλικού ναυτικού
  • 5) Το σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) της LEONARDO έχει αποδείξει ότι μπορεί να ολοκληρωθεί με συστήματα που θέλει το Π.Ν όπως RAM και Exocet καθώς αυτά έχουν ήδη κουμπώσει στην κλάση Doha Κατάρ.
  • 6) To ιστίο του Kronos βρίσκεται στα 30(!) μέτρα υψος από την επιφάνεια της θάλασσας με ότι αυτό συνεπάγεται  για την αποκάλυψη χαμηλά ιπτάμενων στόχων όπως αντιπλοικά βλήματα και αεροσκάφη.
  • 5) H επιλογή των Ιταλικών FREMM IT θα μπορούσε να φέρει αντι των δύο FREMM IT που υπηρετούν με τι Ιταλικό ναυτικό την απόκτηση δύο PPA που το ένα ήδη υπηρετεί και το άλλο θα παραδοθεί εντός του 2021 πλοία 5.000 τόνων με ραντάρ την light έκδοση του Starfire ενώ σαν οπλισμό μπορούν να φέρουν είτε 32 CAMM ER είτε 15 Aster 15 ενώ μπορούν να φέρουν και Scalp Naval….

Τέλος να θυμίσουμε πως ο πρωθυπουργός στην εξαγγελία της προμήθειας νέων φρεγατών είχε μιλήσει για φρεγάτες γενικής χρήσης. Αν το πολεμικό ναυτικό ήθελε πλοία με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής τότε η Ισπανική ή η Γαλλική πρόταση είναι πραγματικά ότι πρέπει. Από εκεί και πέρα η Ιταλική πρόταση εξακοντίζει τον πήχη της προμήθειας φρεγατών γενικής χρήσης καθώς ούτε η Ολλανδική ούτε η Γερμανική ούτε η Αμερικάνικη πρόταση μπορούν να πλησιάσουν έστω τις δυνατότητες των Fremm IT ως φρεγάτες γενικής χρήσης. Οι Ιταλοί  με την πρόταση τους ανέβασαν πολύ τον πήχη του ανταγωνισμού και πραγματικά ανέβασαν το ίδιο το επίπεδο του Debate της απόκτησης νέων φρεγατών.  Κοντολογίς φαίνεται να συνδυάζουν μια σχεδίαση που καλύπτει σχεδόν απόλυτα τις ανάγκες του Π.Ν σε ανταγωνιστικότατη μάλιστα τιμή…

Ιταλικά ναυτικά πυροβόλα Vulcano των 5″ για τις νέες Ισπανικές φρεγάτες F-110

Είναι αρκετοί  βέβαια αυτοί που λένε πως η Ιταλική προσφορά δεν έχει καμία τύχη καθώς αν και εξαιρετικά δελεαστική στερείται πολιτικής και διπλωματικής στήριξης ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν συγχωρούν το μπλοκάρισμα των κυρώσεων στην Τουρκία εκ μέρους ( και) της Ιταλίας.

Καταρχήν καλό είναι να θυμηθούμε πως η Ιταλία καταδίκασε το Τουρκο-Λιβυκό σύμφωνο οριοθέτησης ΑΟΖ ενώ σε μια κίνηση ΜΑΤ που εξακόντισε την Ελληνική Διπλωματική σχέση πρόεβη σε οριοθέτηση της ΑΟΖ η οποία αναγνώριζε επήρεια των νησιών του Ιονίου στην οριοθέτηση ΑΟΖ. Δεύτερον η επιτυχία του Eastemed που θα καθορίσει και την επιτυχία του ενεργειακού άξονα Ισραήλ Αιγύπτου Ελλάδας Κύπρου περνά μεν μέσα από την διπλωματική και ένοπλη στήριξη της Γαλλίας προϋποθέτει όμως την συγκατάβαση της Ιταλίας για την κατασκευή του αγωγού  Poseidon που είναι το τελευταίο κομμάτι του East Med και συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία μέσω Αδριατικής…. Μάλιστα την σημασία της Ιταλίας στο όλο εγχείρημα φρόντισε να υπενθυμίσει τον Μαιο του 2019 ο Giuseppe Conte αποσύροντας προσωρινά την στήριξη του στο όλο εγχείρημα κάτι που τελικά πήρε πίσω τον Ιανουάριο του 2020  στέλνοντας επιστολή στήριξης στον East med…

Β.Νέδος από την “Κ”: Οι Ιταλοί προτείνουν στο ΠΝ φρεγάτες FREMM-IT (Bergamini Class), μπήκαν δυναμικά στη διεκδίκηση!

Εντελώς τυχαία τον επόμενο μήνα η Αίγυπτος απέκτησε τις Ιταλικές Fremm…. Καλό λοιπόν είναι οι αναγνώστες μας να έχουν υπόψιν πως η διαδικασία της επιλογής νέων φρεγατών είναι πολυ-παραμετρική και πλην των επιχειρησιακών και διπλωματικών παραμέτρων θα παίξουν ρόλο τόσο το ενεργειακό παιχνίδι στην Ανατολική Μεσόγειο ( που η Ιταλία κάθε άλλο παρά αμέτοχη είναι ) όσο και το οικονομικό κομμάτι στο οποίο με βάση αυτά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα η πρόταση των Ιταλών είναι εξαιρετικά δελεαστική.

 

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Epr
Epr
6 months ago

Με βάση τα σημερινά δημοσιεύματα στην Καθημερινή, όπου φωτογραφίζεται ως επιλογή του ΠΝ η MMSC πιστεύετε ειλικρινά ότι μπορούμε να μιλάμε για την Ιταλική, γαλλική γερμανική κλπ πρόταση ; Είναι πασιφανές οτι έχει στηθεί το όλο θέμα για να αγοραστούν τελικά οι MMSC .Δυστυχώς το ΠΝ δεν μας τα λέει καλά ( για να το πω ευγενικά ). Ελπίζω να διαψευστώ

Fylax1970
Fylax1970
6 months ago

2φρεμμ καινούργιες 1 του ιταλικού ναυτικού,ταυτόχρονα 1 φρεμμ γαλλικού ναυτικού και 2 η 3 Μπελάρα,μεκο up Γερμανία.Ολοι χαρούμενοι,όλοι δουλεύουν ταυτόχρονα με γρήγορες παραδόσεις.Τα δικά μας ναυπηγεία να περιμένουν pesco και ΤΠΚ όταν σοβαρευτούν και τακτοποιηθούν.Ευχαριστω

stelios
stelios
6 months ago

Τόσο μεγάλο πλοίο να υστερεί στον τομέα αεράμυνα ..Σιγουρα αν το διαλέξει το Π,Ν, θα φέρει κάποιες μικροαλαγές ..Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει η τιμή να είναι πολύ ανταγωνιστική!

ΣΟΦΙΑ
ΣΟΦΙΑ
6 months ago

ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΦΩΝΑΖΩ ΟΤΙ ΤΣΑΜΠΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΟΠΛΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ , ΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ (ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΠΟ USA ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ .ΚΑΙ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ….ΑΙΩΝΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΙΖΑΔΟΡΟΙ

- Advertisment -

Most Popular