20.5 C
Athens
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗBjornoya: Το νέο Νορβηγικό περιπολικό του Αρκτικού Κύκλου με διαστάσεις καταδρομικού

Bjornoya: Το νέο Νορβηγικό περιπολικό του Αρκτικού Κύκλου με διαστάσεις καταδρομικού

Τα ναυπηγεία VARD ρυμούλκησαν το σκάφος του περιπολικού KV Bjørnøya, το νεώτερο πλοίο της Νορβηγικής Ακτοφυλακής, από την κλίνη των ρουμανικών συνεταίρων τους στη Νορβηγία, όπου θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του.

Το γεγονός έλαβε χώρα την Πέμπτη, 10 Μαρτίου, με το KV «Bjørnøya» να φτάνει στις εγκαταστάσεις της Vard Langsten, στο Tomrefjord. Η επιχείρηση ρυμούλκησης ξεκίνησε στις 16 Φεβρουαρίου από τα ναυπηγεία Vard Tulcea, στη ρουμανική Δοβρουτσά. Η ρυμούλκηση του σκάφους υπολογιζόταν να διαρκέσει συνολικά ένα μήνα αλλά η καλοκαιρία που συνάντησε επέτρεψε την ταχύτερη άφιξή του στη Νορβηγία.

Το περιπολικά KV «Bjørnøya» είναι το δεύτερο πλοίο της κλάσης “Jan Mayen” που αντικαθιστά την προηγούμενη κλάση περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης “Nordkapp” σε υπηρεσία με τη νορβηγική ακτοφυλακή. Η διαδικασία ενσωμάτωσης των ηλεκτρονικών συστημάτων, κινητήρων και άλλων υποσυστημάτων που θα μετατρέψουν το KV «Bjørnøya» από ένα μεταλλικό σκαρί σε πλήρως εξοπλισμένο πλοίο, θα διαρκέσει ένα χρόνο.

Tο πρόγραμμα των περιπολικών κλάσης “Jan Mayen” εκκίνησε από την ανάγκη να αντικατασταθούν τα ηλικίας 40 ετών περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης “Nordkapp”, που περιπολούν στον νορβηγικό Αρκτικό Κύκλο. Τα νέα περιπολικά θα εκτοπίζουν 9.612 τόνους, τριπλάσια σε μέγεθος από τα παλιότερα σκαριά.

Το συμβόλαιο παραγγελίας τους υπογράφηκε στις 25 Ιουνίου 2018 και η παράδοση των πλοίων αναμένεται το Φθινόπωρο του 2022 (“Jan Mayen”) για να ακολουθήσουν τα “Bjørnøya” (πρώτο τέταρτο του 2023) και “Hopen” (πρώτο τέταρτο του 2024). Τα ναυπηγεία VARD επέλεξαν να ναυπηγήσουν το μεταλλικό κύτος στη Ρουμανία, στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις τους στην
Tulcea, εκμεταλλευόμενες τα χαμηλότερα κόστη εργατικών και υλικού και στη συνέχεια να προβούν στη ρυμούλκησή τους μέχρι τη Νορβηγία, όπου θα λάβει χώρα η ολοκλήρωση των υποσυστημάτων τους.

Το συμβόλαιο για τη ναυπήγηση των μεγάλων αυτών περιπολικών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ναυτικά προγράμματα του νορβηγικού ναυτικού. Τα πλοία θα έχουν μήκος 136,4 μέτρα, πλάτος 19 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβους. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι οι ικανότητες παγοθραυστικού κατηγορίας ICE-1A * F, που σημαίνει ότι θα μπορούν να διασπούν πάγο μεγαλύτερου πάχους των 100 εκατοστών.

Τα πλοία έχουν ευρύχωρα ελικοδρόμια ενώ τόσο το κατάστρωμα προσνήωσης όσο και τα κανόνια νερού και η γέφυρα θα έχουν θερμαινόμενες επιφάνειες για να μην πιάνουν πάγο. Σε περίπτωση αποκλεισμού τους, τα πλοία έχουν μέσα και εφόδια για να επιβιώσουν επί 8 εβδομάδες χωρίς ανεφοδιασμό.

Κλάση Jan Mayen: Τα νέα περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης της Νορβηγίας

Τα πλοία φέρουν μεγάλο βαθμό αυτοματισμού ενώ μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα 100 άτομα, αν χρειαστεί. Θα μπορούν να λάβουν μέρος σε πολιτικές αποστολές ή και σε βοηθητικό πολεμικό ρόλο. Για τον δεύτερο θα διαθέτουν οπλισμό ενός πυροβόλου Bofors των 57 mm και δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς με πολυβόλα των 12,7 mm. Το σύστημα σόναρ που θα εξοπλίζει τα πλοία της Kongsberg Maritime χρησιμοποιείται κυρίως για πολεμικές αποστολές.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -