Τη Δευτέρα η Boeing μετέδωσε ένα βίντεο που δείχνει την παρθενική πτήση του πρωτοτύπου του CVM-22B, τη νεώτερη έκδοση του Osprey για το Αμερικανικό Ναυτικό.
Το Αμερικανικό Ναυτικό επέλεξε το CVM-22B για να αντικαταστήσει τα παλαίμαχα C-2A Greyhound ως αεροσκάφη συνδέσμου και ανεφοδιασμού στα αεροπλανοφόρα του. Τα C-2 προήλθαν από το πρόγραμμα ιπταμένων ραντάρ E-2 Hawkeye και υπηρετούν από το 1965, το μόνο ελικοφόρο αεροσκάφος σταθερών πτερύγων που μπορεί να αναπτύσσεται σε αεροπλανοφόρα. Η αντικατάστασή τους ήταν πάγιο αίτημα του Ναυτικού από χρόνια.
Το CVM-22B είναι ικανό να μεταφέρει 2.7 τόνους φορτίου ή/και προσωπικού σε αποστάσεις 1,150 ναυτικών μιλίων, αρκετά πιο εκτεταμένη ακτίνα δράσης από τις προηγούμενες εκδόσεις του Osprey χάρη στον επανασχεδιασμό του και στην προσθήκη δύο επιπλέον δεξαμενών καυσίμου (μία σε κάθε πτέρυγα) των 60 lt.
To νέο CVM-22B διαθέτει ασύρματο επικοινωνίας υψηλής ευκρίνειας σε μεγάλες αποστάσεις, νέο σύστημα ενδοεπικοινωνίας, καλύτερο φωτισμό του χώρου μεταφοράς φορτίου και ικανότητα να μεταφέρει τον κινητήρα του νέου μαχητικού αεροσκάφους F-35C Lightning II.
H κοινοπραξία Bell-Boeing θα παραδώσει 48 αεροσκάφη στο Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό με τα πρώτα να αποκτούν αρχική επιχειρησιακή κατάσταση εντός του 2021.
Πηγή: Defence Blog
Κάπως off topic αλλά μιας και μιλάμε για την Boeing, θα ήθελα να ρωτήσω αν αυτό που ακούστηκε περί ύπαρξης FOD σε δεξαμενές καυσίμων σε αρκετά 737 MAX έχει επιβεβαιωθεί ή είναι φήμες / fake news
Ισχύει, αφού έχει ανακοινωθεί από την ίδια την Εταιρεία.
Το C-2 μπορούσε να μεταφέρει 4,5 τόνους φορτίο σε 2000 μίλια απόσταση, δηλαδή τα διπλάσια νούμερα από το CMV-22B. Βέβαια το CMV-22B έχει την δυνατότητα κάθετης απο-προσγείωσης, το κόστος όμως κατασκευής, συντήρησης και χρήσης ενός αεροσκάφους tiltrotor είναι πολύ μεγαλύτερο από ενός συμβατικού αεροπλάνου με αναδιπλούμενες πτέρυγες. Από την άλλη τα CMV-22B έχουν ομοιοτυπία με τα V-22. Μήπως το USN έπρεπε να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία σε μια πιο συμβατική σχεδίαση που ίσως να είχε και πολύ καλύτερα νούμερα σε απόσταση και φορτίο;
Πρόκειται για απολύτως εξειδικευμένο αεροσκάφος, το οποίο θα κατασκευαστεί σε πολύ μικρούς αριθμούς (44),για έναν μόνο χρήστη πιθανότατα (USN). Η μετασκευή συμβατικού αεροσκάφους για από προσνηωσεις σε αεροπλανοφορα φαντάζει εξαιρετικά ακριβή υπόθεση. Επίσης τα CMV-22B δεν θα περιοριζονται πλέον στα CVN, αλλά θα μπορούν να επιχειρούν και από LHD, LHA κλπ. Κομβική η απαίτηση για δυνατότητα μεταφοράς του κινητήρα του F-35.
«Το CVM-22B είναι ικανό να μεταφέρει 2.7 τόνους φορτίου ή/και προσωπικού σε αποστάσεις 1,150 ναυτικών μιλίων, αρκετά πιο εκτεταμένη ακτίνα δράσης από τις προηγούμενες εκδόσεις του Osprey χάρη στον επανασχεδιασμό του και στην προσθήκη δύο επιπλέον δεξαμενών καυσίμου (μία σε κάθε πτέρυγα) των 60 lt.»
Δεν ξέρω σε τι αντιστοιχεί το ’60’, πάντως σίγουρα όχι σε λίτρα… 🙂