20.6 C
Athens
Πέμπτη, 22 Απριλίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Φρεγάτα Navantia A3000, η ισπανική "Ενδιάμεση Λύση" για το ΠΝ, αν...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Φρεγάτα Navantia A3000, η ισπανική “Ενδιάμεση Λύση” για το ΠΝ, αν επιλέξουμε τις F110

Η ύπαρξη της “Ενδιάμεσης Λύσης”, είναι πλέον η απαραίτητη και ικανή συνθήκη για να έχει ελπίδες μια πρόταση να προχωρήσει στη διαδικασία επιλογής νέων φρεγατών για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Καθώς όμως η “παραχώρηση” μεταχειρισμένων πλοίων, εμπλέκει το πολεμικό ναυτικό της χώρας από την οποία προέρχεται ένα ναυπηγείο, δεν είναι απολύτως σαφές το πόσο εύκολα, μια Κυβέρνηση, μπορεί να ενισχύσει μια πρόταση, με την παραχώρηση μεταχειρισμένων πολεμικών πλοίων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στις μέρες μας, τα μεταχειρισμένα πολεμικά δεν είναι πλεονασματικά, και συνήθως είναι είδος εν ανεπαρκεία.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παρουσίαση της ισπανικής φρεγάτας F110 της Navantia που έχει προταθεί στο ΠΝ

Ας σκεφτούμε την Ελλάδα, και τα ελληνικά δεδομένα. Ας υποθέσουμε πως συμφωνούμε, το ελληνικό Ναυπηγείο Χ, να πουλήσει 4 κορβέτες ALS 90 στη… Σρι Λάνκα. Αλλά το Ναυτικό εκεί, χρειάζεται αμέσως πλοία. Θα μπορούσε το ΠΝ να διαθέσει; φυσικά θα πουν κάποιοι, να δώσουμε τις S. Ποιες S; τις μη εκσυγχρονισμένες, ή τις εκσυγχρονισμένες; και τι θα γίνει αν εκεί αντί για S μας ζητήσουν μια ή δυο από τις ΜΕΚΟ200ΗΝ; Κάπως έτσι είναι το πρόβλημα με Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και μάλλον Ολλανδία. Αυτός είναι και ο λόγος, που οι πανέξυπνοι Ολλανδοί, αντί για φρεγάτες κλάσης Μ, που θα αργήσουν να αποδεσμευτούν, προσφέρουν, σε 30 μήνες, 2 ελαφριές φρεγάτες κλάσης 10514.

Η Navantia καθέλκυσε τη δεύτερη κορβέτα για τη Σαουδική Αραβία

Η ολλανδική ιδέα, που είναι εξαιρετική, δεν άργησε να βρει κι άλλους “μιμητές”. Οι Ισπανοί, που η Navantia έρχεται με το “σπαθί” της, και χωρίς το ισπανικό ΠΝ να μπορεί να διαθέσει Ενδιάμεση Λύση, προσφέρει μια αντίστοιχη λύση, μια φρεγάτα που επίσης μπορεί να κατασκευαστεί πολύ γρήγορα. Τη Navantia Alfa 3000, μια ελαφριά φρεγάτα πολλαπλών χρήσεων. Κι ενώ οι Αμερικανοί δεν έχουν να προσφέρουν αντίστοιχη λύση, προκαλεί εντύπωση που οι Γάλλοι, ακόμη και την ύστατη στιγμή, δεν προσφέρουν τις εξαιρετικές Gowind 2500/3100 στην Ελλάδα. Οι Γερμανοί άνετα θα μπορούσαν να προσφέρουν τις ΜΕΚΟ Α200 σε 30 μήνες, κι επίσης δεν το κάνουν! Άρα, δεν μπορούμε παρά να επαινέσουμε τις ολλανδικές και ισπανικές προτάσεις και τις εταιρείες, για την ευελιξία που δείχνουν!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Σύμφωνα με την ίδια της εταιρεία, “η προσέγγιση της Navantia στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο επικεντρώνεται σε δύο βασικούς παράγοντες. Πρώτον, για να χρησιμοποιήσουμε την εμπειρία μας και να προσαρμόσουμε τα προϊόντα μας ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να βρουν τις καλύτερες (και οικονομικότερες) λύσεις για να ικανοποιήσουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους.

Ο δεύτερος είναι να γίνει μακροπρόθεσμος συνεργάτης, υποστηρίζοντας τοπικές ικανότητες εντός της χώρας, δημιουργώντας στενές σχέσεις σε όλα τα επίπεδα (κυβέρνηση, ναυτικό, βιομηχανία, ακαδημαϊκός τομέας, κ.λπ.) πέρα ​​από την αρχική σύμβαση ανάπτυξης και κατασκευής και καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προϊόντος.

Navantia και Naviris συμφωνούν να εργαστούν μαζί για τη σχεδίαση της Ευρωκορβέτας

Έχοντας πάντα υπόψη αυτούς τους δύο στόχους, η Navantia εργάζεται επί του παρόντος για να βρει την καλύτερη δυνατή λύση για να καλύψει τις ανάγκες του Ελληνικού Ναυτικού και να υποστηρίξει τους στόχους της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ως μέρος αυτού, η Navantia έχει αναπτύξει μια μοναδική πρόταση που περιλαμβάνει, εκτός από τις νέες φρεγάτες F110 και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών φρεγάτων κατηγορίας Hydra, μια ενδιάμεση λύση που αποτελείται από δύο ολοκαίνουργιες φρεγάτες Alfa 3000 που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα σε μόλις 35 μήνες στο πλαίσιο του προγράμματος μεταφοράς τεχνολογίας της Navantia.

Σχέδιο 3 όψεων της Navantia ALFA 3000

Το Alfa 3000 είναι ένα αποδεδειγμένο σχέδιο που βασίζεται στην οικογένεια Avante, τέσσερις από τις οποίες είναι ήδη σε υπηρεσία με το Ναυτικό της Βενεζουέλας και πέντε μονάδες βρίσκονται υπό κατασκευή για το Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας. Το Alfa 3000 είναι μια φρεγάτα πολλαπλών χρήσεων, ικανή να διεξάγει λειτουργίες Anti-Surface (ASuW) και Naval Gun Fire Fire (NGFS), Anti-Air (AAW), Anti-Submarine (ASW) και Asymmetric warfare (ASyW) χάρη στο ισχυρό σύστημα διαχείρισης μάχης της.”

Η ελαφριά φρεγάτα ALFA 3000 της NAVANTIA

Αντιαεροπορικές δυνατότητες

Κάθε φρεγάτα διαθέτει σύστημα κατακόρυφης εκτόξευσης 16 Cell Surface to Air Missile (SAM) για την εκτόξευση πυραύλων MBDA VL MICA. Η Alfa 3000 είναι επίσης εξοπλισμένη με το ραντάρ Hensoldt TRS-4D 3D και σύστημα IFF. Σε ότι αφορά το αναλώσιμα αντίμετρα, το πλοίο είναι επίσης εξοπλισμένο με το σύστημα εκτόξευσης Loyroix SYLENA.

MICA VL

Ανθυποβρυχιακός πόλεμος

Το πλοίο εξοπλίζεται με τορπίλες Mk54 εναντίον υποβρυχίων τόσο από τους εκτοξευτές όσο και από το οργανικό ελικόπτερο. Το σόναρ, που κατασκευάζεται από την Thales, είναι το ενεργό και παθητικό, σόναρ συρόμενου μεταβλητού βάθους CAPTAS-1. Η έκδοση Alfa 3000 Enhanced είναι εξοπλισμένη με σόναρ τρόπιδας, Thales Kingklip MK 2. Το πλοίο είναι επίσης εξοπλισμένο με αντι-υποβρύχια δολώματα Lacroix.

Exocet MM40 Block3c

Δυνατότητες εναντίον στόχων επιφανείας

Η Alfa 3000 είναι εξοπλισμένη με πυραύλους Exocet Block III, πυροβόλο Super Rapid 76mm της Leonardo, CIWS Millennium των 35mm και δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα Nexter Narwhal των 20 mm. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με ραντάρ DORNA της Navantia και ηλεκτρο-οπτικά συστήματα ελέγχου πυρός.

MICA VL

Ηλεκτρονικός πόλεμος

Η σχεδίαση διαθέτει ECM στερεάς κατάστασης (solid state) στη ζώνη επικοινωνιών (CESM / CECM) και στη ζώνη ραντάρ (RESM / RECM), που παρέχεται από την Indra ενώ το σύστημα ηλεκτρο-οπτικής παρακολούθησης προέρχεται από την L3 WESCAM.

Ελικόπτερο και UAV

Η φρεγάτα είναι εξοπλισμένη με κατάστρωμα πτήσης και υπόστεγο για το οργανικό ελικόπτερο επιπέδου 10 τόνων, δηλαδή MH-60R. Επιπλέον, τα UAV που θα μεταφέρονται μπορούν να είναι ενσωματωμένα στην πλατφόρμα και ελέγχονται από το σύστημα πληροφοριών μάχης (υψηλός βαθμός ενσωμάτωσης στο CMS).

Χαρακτηριστικά

Το Alfa 3000 έχει εκτόπισμα 3.000 τόνων, μήκος 104 μ. και βύθισμα 14,4 μ. Είναι ένα πλοίο με πλήρωμα μόλις 90 στελεχών, που μπορεί να διαχειριστεί ολόκληρο το σκάφος χάρη στα υψηλά επίπεδα αυτοματισμού που παρέχονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχει εγκαταστήσει η Navantia. Παρέχεται επίσης δυνατότητα φιλοξενίας για επιπλέον 12 άτομα επί του σκάφους.

Το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε μια ισχυρή διαμόρφωση συνδυασμού ντίζελ και ντίζελ (CODAD) με τέσσερις κινητήρες ντίζελ πρόωσης που συνδέονται μέσω μειωτικών γραναζιών σε ένα ζεύγος γραμμών άξονα με  προπέλες ελεγχόμενου βήματος. Η πρόωση και οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, που τροφοδοτούνται από τέσσερις γεννήτριες ντίζελ, διανέμονται σε τέσσερα μηχανοστάσια που παρέχουν υψηλά επίπεδα επιβίωσης.

Η Alfa 3000 διαθέτει πολύ χαμηλή διατομή ραντάρ και μειωμένες υπέρυθρες, ακουστικές, μαγνητικές, πιεστικές και ηλεκτρικές υπογραφές. Η χημική, βιολογική, ακτινολογική και πυρηνική άμυνα εφοδιάζεται με μια ακρόπολη υπερβολικής πίεσης, συμπεριλαμβανομένης μιας υπο-ακρόπολης μηχανοστασίου και ενός συστήματος πλύσης.

Navantia A3000

Επίλογος

Η φρεγάτα Alfa 3000 είναι μια φρεγάτα τελευταίας γενιάς με υπερσύγχρονες τεχνολογίες, αλλά και μια λύση χαμηλού τεχνολογικού κινδύνου λόγω ενσωμάτωσης του κύριου εξοπλισμού που παρέχεται και κατασκευάζεται από τη Navantia, ιδίως το σύστημα διαχείρισης μάχης CMS CATIZ, το σύστημα ελέγχου πυρός FCR DORNA, το ενσωματωμένο σύστημα εσωτερικών και εξωτερικών επικοινωνιών NAVCOMS / HERMESYS, το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης γέφυρας MINERVA, το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης πλατφόρμας πλοίου COMPLEX / SIMPLEX, καθώς  και τους δοκιμασμένους σε αξιοπιστία και αντοχή κινητήρες Diesel.

- Advertisment -

Most Popular