Το πρώτο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Leonardo ATR 72-600 προσγειώθηκε στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ (Turkish Aircraft Industries) μετά την τοποθέτηση του τουρκικής κατασκευής ραντάρ για την πραγματοποίηση των τελικών δοκιμών. To αεροσκάφος ολοκληρώνει έτσι το πρόγραμμα Meltem-3 και θα αναλάβει υπηρεσία με το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό.
Το αεροσκάφος ATR-72 προήλθε από επιτυχημένο σχέδιο επιβατηγού αεροσκάφους της κατασκευάστριας γαλλο-ιταλικής αεροπορικής βιομηχανίας ATR, προτού περάσει στον έλεγχο των Leonardo και Airbus. Το τουρκικό ναυτικό επέλεξε τον τύπο για πρώτη φορά ως αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας και ανθυποβρυχιακού πολέμου με στόχο την παραγγελία 6 αεροσκαφών ATR-72-500.
Αργότερα άλλαξε την παραγγελία του σε 8 αεροσκάφη ATR-72-600, δύο της απλής μεταφορικής έκδοσης TMUA (Turkish Maritime Utility Aircraft) και 6 της έκδοσης Ναυτικής Συνεργασίας TMPA (Turkish Maritime Patrol Aircraft) εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά στοιχεία τουρκικών εταιριών. Ιταλοί και Τούρκοι τεχνικοί πέρασαν μεγάλο χρονικό διάστημα ενσωματώνοντας τα στοιχεία αυτά στα αεροσκάφη.
Το πρώτο από τα 6 αεροσκάφη ανθυποβρυχιακού πολέμου ολοκλήρωσε την κατασκευή και τοποθέτηση των ηλεκτρονικών του στην Ιταλία, πέταξε στην Τουρκία για να δεχθεί την τοποθέτηση των τουρκικής κατασκευής ηλεκτρονικών, επέστρεψε στην Ιταλία για να βεβαιώσει την ολοκλήρωση των συστημάτων αυτών και ξαναγύρισε στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ, στο αεροδρόμιο Kahramankazan για τις τελικές δοκιμές. Με την ολοκλήρωση και των τελευταίων το αεροσκάφος θα παραδοθεί στο Τουρκικό Ναυτικό.
Βάση των συστημάτων ελέγχου των τουρκικών ART-72-600 TMUA είναι το σύστημα αποστολής ναυτικής περιπολίας AMASCOS το οποίο περιλαμβάνει:
– Ηλεκτρο-οπτικούς αισθητήρες
– Ραντάρ έρευνας Ocean Master
– Αισθητήρες Μέσων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM)
– Αισθητήρα Εντοπισμού Μαγνητικών Ανωμαλιών (MAD)
– Ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας (διανομέα φωτοβολίδων και αεροφύλλων, ραντάρ προειδοποίησης, σύστημα προειδοποίησης επερχομένου βλήματος, σύστημα εντοπισμού λέιζερ)
– Εκτοξευτές ηχοσημαντήρων
– Ανθυποβρυχιακές τορπίλες (Mk 46, Mk 54) σε πυλώνες κάτω από τις πτέρυγες
Επιπλέον, το ATR-72-600 TMUA είναι εξοπλισμένο με συστήματα επικοινωνιών νέας γενιάς και διασυνδέεται με σύγχρονο σύστημα ψηφιακής ζεύξης δεδομένων με άλλα αεροσκάφη, πλοία και σταθμούς διοίκησης στο έδαφος, που επιτρέπουν την αμφίδρομη ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, για συντονισμό των ενεργειών του κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων. Τα συστήματα ESM και MAD διασυνδέονται πλήρως με το σύστημα αποστολής και τους αισθητήρες αντίληψης του περιβάλλοντος επιχειρήσεων για μέγιστη αποστολεσματικότητα που απεικονίζεται για το glass cockpit του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος είναι ανοιχτό σε νέες τεχνολογίες και όπλα που μπορούν να ενσωματωθούν σε αυτό στο μέλλον.
Σας είναι εύκολο να αναφέρετε πότε ξεκίνησε το πρόγραμμα αυτών των ΑΦΝΣ.
Το 2001 ξεκίνησε η διαδικασία. Ρο 2005 υπογράφηκε το πρώτο συμβόλαιο, και τροποποιήθηκε στην σημερινή μορφή του το 2012. Είναι χειρότερη η κατάσταση από τα P3
Για το κόστος ξέρουμε κάτι; γιατί από ότι βλέπω, έχει ανακατευθεί πολύ η τουρκική βιομηχανία και αυτό σημαίνει πολλά μοναδικά υποσυστήματα.
Μάλλον 300εκ για 6 αφη, πιθανόν η τιμή δεν περιλαμβάνει τα τουρκικά υποσυστήματα, αλλά μόνο αυτά απο το εξωτερικό. Έχουν μικρότερη ακτίνα δράσης και φορτίο από τα p3.
https://twitter.com/D__Mitch/status/1251487311319257088?s=19
Να μην ρωτήσω αν ήταν φθηνότερα από τα Orion;
Κάτω απο 300.
Εμεις εχουμε κανενα νεο απο τα ρημαδια τα ρ3? Τοσα χρηματα και ακομα δεν υπάρχει ενημερωση για το τιποτα. Ουτε καν ξερουμε τι κανει το ενδιαμεσης λυσης.
Ενα σκανδαλο αξιας μισου δις.
Κάποια στιγμή ο Έρντι θα την “κάνει” με ελαφρά πηδηματάκια, χαζός δεν είναι. Θυμηθείτε ότι εκείνη την στιγμή όλες οι μπανανίες της Κεντρικής Αμερικής θα σκοτώνονται ποιά θα του δώσει άσυλο μιας και θα πάει αυτός και όλο το σόι με ένα Airbus γεμάτο χρυσό και dollars. Τα σκάνδαλα των εξοπλισμών σε άλλες χώρες είναι επιπέδου περιπτέρου σε σχέση με την Τουρκία, που ως γνωστό Έρντι κερνάει και οι γιοί και οι γαμπροί πίνουν.
Διόρθωση: ένα Airbus το σόι και ένα Antonov τα φράγκα.
Kαι ουσιαστικά όλη η μανούρα με την δύση, έχει να κάνει με το ότι δεν τα βρίσκουν στο συνταξιοδοτικό πλάνο 😆
Είναι εξαιρετικοί στόχοι στο περιβάλλον του Αιγαίου και μεταξύ Κρήτης-Κύπρου. Εάν τα έβαφαν και με ένα μεγαλύτερο κόκκινο στόχο θα ήταν τέλεια…
Μπα! Καλύτερα μπλε. Έτσι κι αλλιώς στην θάλασσα θα τα ρίξουμε….
αντίστοιχα και τα δικά μας p3 όμως; Σαν να λέμε ότι τα ΑΦΝΣ δεν έχουν χρησιμότητα σε Ιόνιο, Αιγαίο και Α.Μεσόγειο;
Αυτός είναι ο λόγος που υπήρχε και ο θόρυβος με τα €500εκ για τα συγκεκριμένα α/φη. Θα μπορούσαμε να έχουμε με leasing μικρότερες πλατφόρμες με τα ίδια αποτελέσματα ανίχνευσης σε καιρό ειρήνης.
Σε καιρό πολέμου; Είτε τα έχεις ασυνόδευτα και τα χάνεις σε χρόνο μηδέν, είτε δεσμεύεις α/φη για προστασία.
Σε γενικές γραμμές, αυτά τα α/φη είναι για την επιτήρηση μεγάλων αποστάσεων τύπου ΝΑ Μεσογείου και ωκεανών. Δεν είναι για κορεσμένα περιβάλλοντα όπως το Αιγαίο.
Γιαυτό εδώ έχουμε κάποια περισσότερη ενημέρωση; άσκηση ασφάλισης της γαλάζιας πατρίδας;ή βοήθεια στην Λιβύη; Yesterday we tracked the largest Turkish aircraft deployment of recent times. Yesterday morning, 3 Boeing KC-135R (62-6567, 57-2609, 60-2306), one Boeing E-7T (13-001) flying over the eastern Mediterranean appeared on differents tracking sites (09:30 CEST). The aircraft departed from Konya AB and from Incirlik AB.
The last track we have is this one, then they turn off their transponders (10:02 CEST). At the same time, a Lockheed C-130E (63-13188) was flying westbound We know that together with these aircraft a dozen of Lockheed Martin F-16s were also in flight, armed with air-to-air missiles.https://www.itamilradar.com/2020/04/18/what-we-know-about-yesterday-tuaf-mission-off-libya
Best case scenario οι Τούρκοι κάνουν μεγάλη αεροναυτική* άσκηση 1000 nm από τις ακτές τους, πάνω από τα πλοία της επιχείρησης της ΕΕ, και πίσω από τις ελληνικές γραμμές.
*Οι Τούρκοι έχουν 5 φρεγάτες στην περιοχή
Με 3 stratotanker, 1 ΑΣΕΠΕ και (τουλάχιστον) 12 F-16 μπορούν να καλύψουν από αέρα τις δυνάμεις τους σε περίπτωση εμπλοκής στην Λιβύη. Επίσης διατηρούν άλλα τόσα στο «σπίτι» για να κάνουν το απαιτούμενο rotation. Μάκρυνε πολύ το χεράκι τους….
Δεν θα είχε ενδιαφέρον (και νόημα) καμιά παρενοχλησούλα και απο βορρά και απο νότο ; 😉
Είναι στα πλαίσια της επιχείρησης “Ειρήνη”. Κλείσαμε τα θαλάσσια σύνορα αλλά από αέρα χωνί.
Όπως και με τον κορωνοϊό στην χώρα μας. Κλείσαμε τα λιμάνια και από τα αεροδρόμια κόσμος πηγαινοέρχεται ελεύθερα.
Το αιώνιο κόμπλεξ του Έλληνα, να δείχνει ότι στην θάλασσα υπερέχει, άσχετα εάν αυτό γίνεται αιτία στην στεριά και στον αέρα να ξεφτιλίζεται.
Στην κατασκευή τους εμπλέκεται Ισπανική εταιρεία; Αν ναι, θα έπρεπε οι δικοί μας ευρωβουλευτές να θυμίσουν και να απαιτήσουν από τον Ισπανό, τα ίδια που ζητούσε και αυτός από τις ΗΠΑ. Αλλά και στους γείτονες Ιταλούς επίσης. Αλλά, να είχαμε να λέγαμε!
Ευχαριστούμε Ιταλία!