Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις πως το ΠΝ πρόκειται να παραλάβει εντός του έτους, την 6η πυραυλάκατο κλάσης Super Vita. Λογικά, κι ΑΝ τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, τον επόμενο χρόνο θα έχουμε την ευτυχία να δούμε άλλη μια Super Vita στις τάξεις του ΠΝ. Τώρα, αν δεν είναι το 2021 θα είναι το 2022 ή το 2023. Αλήθεια, βιαζόμαστε;
Στα “χέρια” του ΠΝ πέρασε η νέα δωρεά του Ιδρύματος Λασκαρίδη
Προφανώς κι όχι, άλλωστε, τι να τις κάνεις τις πυραυλακάτους; μέχρι να μπουν σε υπηρεσία, είναι ήδη παρωχημένες. Όταν τις παραγγείλαμε, ήταν ότι καλύτερο σε πλοίο αυτού του εκτοπίσματος παγκοσμίως. Το ραντάρ MW-08 σε συνδυασμό με το RAM, προσέφερε εξαιρετικές δυνατότητες εναντίον αεροσκαφών και αντιπλοϊκών πυραύλων. Σήμερα; Κάτι κάνουν, αλλά οι απειλές έχουν αλλάξει.
Το ίδιο συνέβη και όταν παραγγείλαμε τις Super Vita, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με τις πυραυλακάτους Combattante IIIB. Οι τελευταίες, με δυο (!!!) πυροβόλα Oto Melara 76mm και δυο δίδυμα Emerlec 30 mm ήταν από τις καλύτερα προστατευμένες πυραυλακάτους της εποχής τους. Δύσκολα θα μπορούσε εχθρική Μοίρα αεροσκαφών να λυγίσει μια συνδυασμένη άμυνα δυο τέτοιων πλοίων. Μιλάμε όμως για το 1980, όταν οι αποστολές TASMO γίνονταν με ρουκετοβόλα και iron bombs. Τι ελπίδες όμως έχουν σήμερα αυτά τα πλοία;
Το περίεργο είναι πως οι IIIb αλλά και οι ΙΙΙ είναι αρκετά “νέες”, ενώ έχουν υποστεί και διάφορους εκσυγχρονισμούς. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι τα πλοία είναι ήδη 40 ετών, και παρά τα ικανά πληρώματα, χρειάζονται είτε νέα όπλα, κυρίως για τον Α/Α αγώνα και νέο ικανότερο ραντάρ 3D. Δηλαδή, χρειάζονται κατ’ελάχιστον ένα RAM, που αυτή τη στιγμή, η αγορά 9 συστημάτων του τύπου από το ΠΝ ίσως αποτελεί “ανέκδοτο”.
Για τις Combattante IIa που υπηρετούν ακόμη, ενώ πλησιάζουν τα 50 έτη σε υπηρεσία, δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Το ΠΝ τις διατηρεί γιατί απλά δεν έχουν παραδοθεί οι τελευταίες δυο Super Vita. Ας μην κάνουμε κάποια άλλο σχόλιο για το θέμα…
Ας πάμε τώρα στα υποβρύχια. Επισήμως, έχουμε έναν εντυπωσιακότατο αριθμό υποβρυχίων. Ανεπισήμως, δεν έχουμε. Ο λόγος είναι απλός. Καταρχάς, υπηρετούν ακόμη 3 υποβρύχια κλάσης 209/1100 που μπήκαν σε υπηρεσία πριν σχεδόν 50 (!) χρόνια. Για να πούμε την αλήθεια, τη δεκαετία του ’90 τα υποβρύχια αυτά εκσυγχρονίστηκαν, με αποτέλεσμα να λάβουν μια γερή παράταση στη διάρκεια ζωής τους. Το θέμα όμως είναι, μέχρι πότε μπορούν να πολεμούν.
Στις λίστες του ΠΝ υπάρχουν και άλλα 3 υποβρύχια 209/1200. Νεότερα από τα 209/1100, η ηλικία του φτάνει τα 40 έτη, απλά, σε σχέση με τα 209/1100, εδώ δεν έχουμε εκσυγχρονισμό. Εκσυγχρονίστηκε μόλις ένα με σύστημα AIP και τα ηλεκτρονικά των 214ΗΝ, αλλά το πρόγραμμα σταμάτησε, καθώς παραγγέλθηκαν δυο επιπλέον 214ΗΝ. Φυσικά, η παραγγελία έχει μείνει αδρανής μέχρι σήμερα.
Belh@rra ή/και LCS Freedom (MMSC frigate), τι είναι καλύτερο για το ΠΝ;
Λογικά, τα 209/1200 θα πρέπει λίαν συντόμως να βγουν εκτός υπηρεσίας, ενώ τα 209/1100 παρά το γεγονός ότι είναι εκσυγχρονισμένα, θα πρέπει κι αυτά να ακολουθήσουν. Αλλιώς, η Ελλάδα θα μπει στο κλαμπ των προηγμένων κρατών που κρατούν 50ετή υποβρύχια σε υπηρεσία, όπως το Ιράν, η Βόρεια Κορέα κοκ.
Για τον Στόλο των φρεγατών, δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Τα έχουμε πει τόσες πολλές φορές, που μάλλον είναι πλέον κουραστικό. Kortenaer, μπλα μπλα μπλα, μη εκσυγχρονισμένες, μπλα μπλα μπλα, Adelaide, Arleigh Burke μπλα μπλα, LaFayatte, μπλα, και 2 Belh@rra που απλά ΔΕΝ υπογράφονται ακόμη.
Πόσα χρήματα απομένουν για να ολοκληρωθούν τα Type 214 και οι Super Vita του ΠΝ
Δηλαδή, άντε και υπογράψαμε για τις Belh@rra. Σώθηκε το ΠΝ; Πως το θέλατε;
Το ΠΝ είχε 14 κύριες μονάδες Στόλου. Με την απόσυρση του “ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ” η οροφή έπεσε στα 13 πλοία. Όταν για λίγο ζήσαμε το όνειρο των FREMM, ξέραμε πολύ καλά πως αν ερχόντουσαν οι δυο FREMM, δεν θα αποσύρονταν οι 3 μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer. Ο λόγος; Απλός. Οι αποστολές δεν βγαίνουν με λιγότερα από 15 μεγάλα πλοία.
Άσκηση «ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ», εκπαιδευτική βολή τορπίλης από υποβρύχιο του ΠΝ (Βίντεο)
Πως τα βγάζει πέρα το ΠΝ με 13 κύριες μονάδες; τη στιγμή μάλιστα που οι 3 από αυτές δεν έχουν ανταλλακτικά, οι 4 θέλουν άμεσο ΕΜΖ, και οι 6 έπρεπε να πάρουν ισχυρότερο οπλισμό στο δικό τους ΕΜΖ; Ειλικρινά, οποιοδήποτε άλλο Ναυτικό, δεν θα τα έβγαζε πέρα. Κάποτε λέγαμε ήρωες τα πληρώματα των Θηρίων και των FRAM, τώρα έχουμε συνειδητοποιήσει τι μαγικά κάνει το ΠΝ και τα στελέχη του για να βγάζουν το Στόλο εν έτει 2020;
Ακόμη και οι πλέον σύγχρονες, ΜΕΚΟ200ΗΝ χρειάζονται Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής εδώ και τουλάχιστον μια πενταετία. Ο ΕΜΖ πρέπει να γίνεται το συντομότερο, και όχι στο Τέλος Ζωής.
Βασίλης Νέδος: Ο ΥΕΘΑ ζήτησε καταδρομικά Ticonderoga από τις ΗΠΑ για το ΠΝ
Αν δεν αρχίσουν άμεσα οι αποφάσεις για την ενίσχυση του ΠΝ, τότε ραγδαία θα ξεκινήσει η απομείωση των Μονάδων του Στόλου. Ο πάλαι ποτέ κραταιός Ελληνικός Στόλος θα χάσει εντός της επόμενης δεκαετίας το 60 ή και 70% των μονάδων του, χωρίς αντικατάσταση. Ακόμη κι αν αγοράσουμε τις Belh@rra, τότε απλά δυο μεγάλες μονάδες θα πρέπει να αντικαταστήσουν συνολικά 9 (ή μάλλον 10) πλοία.
Επίσης, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την αντικατάσταση των Combattante III, πλοία που παίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στο Αιγαίο. Λογικά μια “μικρή” ALS θα ήταν ίσως το ιδανικότερο πλοίο, που θα μπορούσε με πολύ μικρό κόστος έχει παρουσία παντού στο Αρχιπέλαγος.
Το Βραζιλιάνικο Ναυτικό βγάζει στο σφυρί τα υποβρύχια Type 209/1400
Τώρα, σε ότι αφορά τα υποβρύχια, ιδέες υπάρχουν πολλές. Όπως πολλοί αναγνώστες μας παρατήρησαν, ευκαιρίες μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετές, θέληση ή χρήματα δεν υπάρχουν. Τα 209/1400 της Βραζιλίας θα ήταν μια εξαίρετη επιλογή. Επίσης, θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε το ναυπηγικό πρόγραμμα των ελληνικών 214ΗΝ. Αλλά όταν δεν έχουμε αγοράσει τορπίλες για τα ήδη υπάρχοντα, λογικό είναι όλες οι προτάσεις να ακούγονται αστείες.
Κλείνοντας, θα πούμε με δυνατή φωνή, για δεύτερη φορά, πως το ΠΝ χρειάζεται ενίσχυση. Χρειάζεται ένα γενναίο μακροχρόνια πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων, που θα επτρέψει στην Ελλάδα να διατηρήσει την εδαφική της ακεραιότητα. Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν δεν είχε χάσει το ΠΝ το ποιοτικό πλεονέκτημά του στα μέσα, ενώ πάντα ήταν και αρκετά είχε και ποσοτική επάρκεια. Ακόμη και τον καιρό της Επανάστασης του 1821, χάρη και στο Ναυτικό μπορέσαμε να ξεκινήσουμε.
Καλές οι εκδηλώσεις Μνήμης και οι Εορτασμοί για το 1821, τις στηρίζουμε και θα τις στηρίξουμε. Χρειάζεται όμως και έμπρακτη ενίσχυση του ΠΝ. Όχι αύριο, αφού “δούμε” τι μας περισσεύει, μήπως πάρει κάτι “ψιλά”, δεν φτάνουν τα “ίσως”. Είναι πλέον Εθνική Ανάγκη.
Μεγάλο το ερώτημα… https://www.youtube.com/watch?v=VOhB4J8OVLY
Εφόσον θέλουμε Belharra, οφείλει να μπει μέσα στο πακέτο μια συμφωνία για την εξέλιξη-ανάπτυξη μιας μικρής ALS σε συνεργασία ίσως με την ONEX και ελληνικές εταιρείες και πανεπιστήμια. Θα είναι εγκληματικό με τόσα λεφτά να μη το ζητήσουμε. Έτσι και οι Γάλλοι θα συνεχίσουν να δηλώνουν παρών στα του ΠΝ και η χώρα θα πάρει ένα σημαντικό Αντισταθμιστικό Όφελος.
Αντε παλι με τα αντισταθμιστικα. Ανεκδοτο εχει καταντησει. Θελετε και το ακομα μεγαλυτερο ανεκδοτο ? Αν googlarετε τη λεξη αντισταθμιστικο, ξερετε ποιο παραδειγμα εχει στο βικιλεξικο ?
”Ποιος αλήθεια δεν θυμάται τα πολυδιαφημιζόμενα αντισταθμιστικά οφέλη που υποσχέθηκαν οι κατασκευάστριες εταιρείες των F-16 και Μιράζ 2000 το 1987, όταν αποφασίστηκε από το ΚΥΣΕΑ η αγορά των αεροσκαφών; Αγορά δήθεν ελληνικών… παπουτσιών από τους Γάλλους για τόνωση της εθνικής μας οικονομίας, δημιουργία ελληνοαμερικανικής εταιρείας επενδύσεων με κεφάλαιο 50 εκατ. δρχ. από τους Αμερικανούς, αγορά ελληνικού λαδιού, καλαμποκιού και σιταριού, ως και έλευση γάλλων και αμερικανών τουριστών τους χειμερινούς μήνες προέβλεπαν μερικά μόνο συμβόλαια που υπέγραψαν οι κατασκευάστριες εταιρείες, προκειμένου να μας πωλήσουν τα αεροσκάφη τους. Συμβόλαια που αποδείχθηκαν… αέρας κοπανιστός!”
Οχι δεν κανω πλακα, μπορειτε να το ελεγξετε. Τοσο γελοιο εχει καταντησει. Ας προσγειωθουμε λιγο στην πραγματικοτητα.
Πάρα πολύ καλά λέτε. Μιλώ όμως για πραγματικό αντισταθμιστικό όφελος. Με τη πλήρη σημασία του όρου. Πείτε το ευκαιρία. Πείτε το παράλληλη συμφωνία. Πείτε το όπως θέλετε. Αν δε θέλετε μην το λέτε ΑΩ. Αν συνδεθεί με τη προμήθεια των νέων φρεγατών η ναυπήγηση ALS και γίνει υπό τη σκέπη της Naval Group θα έχει πολλές πιθανότητες να επιτύχει και να αποτελέσει την αρχή που όλοι θέλουμε.
Εχει γραφτει καπου κατι τετοιο ? Εχει συζητηθει ? Εχει εκδηλωσει η Γαλλια πραγματικο ενδιαφερον για βαθυτερη συνεργασια ? Εχουμε εμεις ως εταιρος τα προαπαιτουμενα για ενεργο ρολο σε αυτη τη συνεργασια ? Χρημα, τεχνογνωσια και υποδομες ? Ετσι γινονται οι συνεργασιες ? Μονομερως ?
Edit: Ξαναδιαβαζοντας παρατηρησα οτι ο τονος ειναι λιγο επιθετικος. Δεν εχει να κανει με το δικο σας σχολιο που απλα θετει
καποιες σωστες προυποθεσεις σε μια συμφωνια για τις belharra, αλλα με τις αερολογιες που γραφονται γυρω απο το θεμα
Ναι αν το έχετε παρακολουθήσει υπογράφηκε ήδη συνερασία με ελληνικά πανεπιστήμια (ΕΜΠ, Πανεπιστήμιο Πάτρας, Πανεπιστήμιο Κρήτης) και ελληνικές εταιρείες (οκτώ στον αριθμό). Μάλιστα η Naval Group θέλει να καταστήσει την Ελλάδα κέντρο “ναυτικής καινοτομίας” (με το αζημείωτο). Πραγματικά αδυνατώ να δω τον λόγο για τον οποίο στο πλαίσιο αυτής της ήδη αποφασεισθήσας συνεργασίας δεν μπορούμε να ζητήσουμε καθοδήγηση και συνεργασία από τη Naval Group στο κομμάτι της ναυπήγησης ενός μικρού σκάφους σαν την ALS 80 μέσω της ΟΝΕΧ ή κάποιου άλλου ναυπηγείου.
Φίλε μου καλησπέρα.
Η ONYX αγόρασε ένα χρεοκοπημένο ναυπηγείο – αυτό της Σύρου – με όποια τιμή συμφωνήθηκε και το έχει κάνει κερδοφόρο με θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία και χωρίς να έχει κρατικά συμβόλαια από όσο γνωρίζω. Αυτό είναι επένδυση.
Εάν το Naval Group θέλει να κάνει επένδυση στην Ελλάδα και να την καταστήσει κέντρο ¨ναυτικής καινοτομίας¨ ας αγοράσει τα ναυπηγεία Ελευσίνας, να αποκτήσει assets στην χώρα μας και ας τα κάνει κερδοφόρα χωρίς καμία δέσμευση αγοράς πλοίων από την πλευρά μας. Αυτή είναι επένδυση.
Τα μνημόνια συνεργασίας μεταξύ εταιρειών και πανεπιστημίων δεν είναι δεσμευτικά. Εμείς θα πρέπει να αγοράζουμε κάθε φορά το όποιο προιόν της μας κάνει δε μας κάνει, το οποίο σημαίνει ότι όταν το Naval Group δεν πάρει αυτό που θέλει θα μας πει ciao. Αυτό προσπαθεί να σου πει ο φίλος DimitrisXr.
Εάν εσείς θεωρείτε ότι σε μια συμφωνία 2.5 δις για δύο μόνο πλοία δεν μπορούμε να θέσουμε ως απαίτηση τη καθοδήγηση και την παροχή υποσυστημάτων απο την Naval Group για τη σχεδίαση και κατασκευή εγχώριων σκαφών που θα παραγγελθούν από το ΠΝ και έτσι από κάπου να ξεκινήσει η αμυντική βιομηχανία δεν έχω να προσθέσω κάτι. Οι γείτονες βλέπαν αντίστοιχες προμήθειες ως επενδύσεις, όχι ως αγορές, γι’αυτό έχουν φτάσει σήμερα εκεί που έχουν φτάσει. Εμείες συνεχίζουμε την ίδια.
Το υποκατασκευαστικο εργο που εχουν αναλαβει οι ελληνικες εταιριες ειναι το μικροτερο δυνατο και μαλιστα επιβεβαιωνει τα λεγομενα μου. Στις περισσοτερες αγορες οπλων υπαρχει συμφωνια για κατασκευη του μεγαλυτερου μερους της παραγγελιας στην χωρα-αγοραστη. Μην παμε μακρια, οι 3 απο τις 4 ΜΕΚΟ κατασκευαστηκν σε ελληνικα ναυπηγια. Εμεις στη συμφωνια για τις belharra φαινεται να πηραμε ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ αντισταθμιστικα ακομα και απο αυτον τον μεσο ορο. Δεν ειμαι προφανως κατα των αντισταθμιστικων, θελω το καλυτερο για τη χωρα μου οπως και οι περισσοτεροι εδω. Αλλα τα αντισταθμιστικα ειναι ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ, οχι δωρα οπως νομιζουν καποιοι.
Αν δεν έχεις δυνατότητες να φτιάξεις ούτε βίδα τα αντισταθμιστικά που θα σου δώσουν θα είναι επιδοτήσεις σε βιομηχανίες ζόμπι. Τις οποίες φυσικά τις πληρώνεις εσύ, γιατί τίποτα δεν σου δίνει κάποιος τσάμπα, και οι οποίες φυσικά θα συνεχίσουν να είναι ζόμπι.
Εκτός αν ισχυρίζεσαι οτι με μια επιμόρφωση θα κάνεις τον πωλητή μηχανικό τον γραμματέα τεχνικό, τον φούρναρη τεχνολόγο και τον φαρμακοποιό μηχανουργό.
Ας προσγειωθούμε γιατί θα κλαίμε έτσι και μπούν ιδέες.
Το γεγονος πως οι Ελληνικες κυβερνησεις κατα το παρελθον ακολουθησαν εγληματικες τριτοκοσμικες πρακτικες δεν σημαινει πως τα αντισταθμιστικα ειναι μια λανθασμενη ιδεα. Ακριβως το αντιθετο. Αυτες οι τριτοκοσμικες πρακτικες που περιγραφεις οδηγησαν στην αποβιομηχανηση της χωρας και την χρεοκοπια.
Η μεταφορα τεχνογνωσιας και η εγχωρια παραγωγη των αμυντικων προιοντων εφαρμοζεται σε ολες τις σοβαρες χωρες. Για παραδειγμα οι Γαλλοι θα χτισουν ολοκληρο ναυπηγειο στην Αυστραλια για να κατασκευασουν εκει τα νεα υποβρυχια Barracuda. Καινουριο ναυπηγειο θα χτισουν και οι Βρετανοι στην Αυστραλια ωστε να κατασκευασουν εκει τις νεες φρεγατες Hunter.
Αρκει μονο να παρατηρησουμε πως η Τουρκια αγορασε σχεδον τον ιδιο αριθμο αεροσκαφων F-16 με εμας (F-16 + Mirage), αλλα αντι να σπασει την προμηθεια σε μικρα κομματια, εκανε μια μεγαλη παραγγελια σε βαθος χρονου, η Τουρκικη Αεροδιαστημικη βιομηχανια ως αντισταθμιστικα κατασκευασε τμηματα των αεροσκαφων και εκανε και την τελικη συναρμολογηση. Το ιδιο ακριβως εγινε και με τα επιθετικα και μεταφορικα ελικοπτερα. Ετσι η Τουρκια κατασκευαζει σημερα εγχωρια αεροσκαφη και ελικοπτερα, και εμεις δεν παραγουμε ουτε βαρκα.
Επομενως η αποψη πως τα αντισταθμιστικα ειναι αχρηστα, ειναι εντελως λανθασμενη.
μια μικρη διαφορα μιλαμε για την αυστραλια που η αυστραλια θα πληρωσει 40 δις για 12 υποβρυχια κ μιλας για την χωρα που κανει σερβις στα πλοια λες κ ειναι αυτοκινητο τι σχεση εχουμε εμεις με το αυστραλιανο ναυτικο? οσον αφορα την τουρκια παντα εμπαινε σε προγραμματα οπως το φ35 κ παντα ειχε κερδη κ φυσικα κ πλατες, τελος η ναβαλ σε θελει απλα λογω ιστορικου ονοματος για να πουλησει αλλου.
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Η TESLA γιατί έφτιαξε στην Ελλάδα τμήμα Research and Development (το άλλο είναι Ολλανδία και τα άλλα ΗΠΑ); Για το όνομα το έκανε ή γιατί η χώρα παράγει εξαιρετικούς μηχανικούς περιζήτητους σε όλο τον κόσμο; Αλλά βέβαια ας τους διώξουμε έξω ή ας τους απασχολήσουμε στην εστίαση και άλλους άσχετους τομείς με τις σπουδές τους.
υπαρχει η διαφορα οτι η tesla το εκανε γιατι ηθελε να επενδυσει σε μια χωρα χωρις η χωρα να δωσει 3 δις για αυτοκινητα,η ναβαλ δεν κανει αυτο η ναβαλ θελει να αγορασεις τα πλοια της κ σου δινει την λατζα να την κανουν ελληνικες ετερειες,το σωστο σε μια ετερεια ειναι να πει θελω την ελευσινα με σκεψη πχ να φτιαχνω κορβετες κ τουριστικα σκαφη οχι αυτο που γινεται παντα οπως κ τα ναυπηγεια κατεληξαν τοτε στους γερμανους,ειδες καποια τετοια προταση? τελος για να κερδισεις αντισταθμιστικα μεγαλα θα πρεπει να φτιαξεις την εσωτερικη αγορα σου ωστε να ειναι ελκυστικη σε επενδυσεις πραγμα που δεν ειμαστε,η μοναδικη περιπτωση να γινει αυτο που λες ειναι να παει η ελλαδα κ να πει θελω συμπαραγωγη σε μπελαρα-σαφρεν-ffgx κλπ κ πληρωνω για να μπουν οι ετερειες μου δε λες δανεισε μου κ βαλε με κ συμπαραγωγο σου.
Συμφωνώ. Η Fincantieri το 2009 αγόρασε τη Marinette Marine στις ΗΠΑ – ένα μικρό ποσοστό έχει η LM- για να μπει στην αμερικάνικη αγορά. Υπήρχαν κάποια κρατικά συμβόλαια που έτρεχαν και μετά από 11 χρόνια δραστηριότητας έφερε μία πρόταση και κέρδισε τις FFG(X). Εχει όμως και μεγάλη δραστηριότητα σε εμπορικά σκάφη. Γι αυτό λέω ότι το Ναval Group πρέπει να επενδύσει σε ναυπηγεία για να δείξει ότι ισχύει το όραμά της για την Ελλάδα. Το κόστος δεν είναι 2,5 δις αλλά 4 δις.
Δε διαφωνώ με τα ΑΩ απλά για να πάρεις σοβαρό υποκατασκευαστικό έργο θα πρέπει να κάνεις και μεγάλες παραγγελίες. Οι Τούρκοι πήραν στο F35 γιατί παρήγγειλαν 100 αεροσκάφη. Κάνε τον υπολογισμό. Και εμάς μας είχαν προτείνει να μπουμε στο F35 αλλά θέλαμε να μπούμε στο ευρωπαικό τρένο του eurofighter και να μην πω τί πήραμε στο τέλος.
Μα ποιος εγραψε οτι τα αντισταθμιστικα ειναι αχρηστα ? Μονος σου εβγαλες το συμπερασμα. Αυτο που εγραψα ειναι οτι τα αντισταθμιστικα που ονειρευονται καποιοι απλα δεν γινονται. Με ΤΙς αποσπασματικες αγορες που κανουμε, με την οικονομικη δυσπραγια μας και τη μηδενικη κατασκευαστικη μας δυνατοτητα απλα ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ. Θελεις πραγματικα να συγκρινουμε Ελλαδα και Αυστραλια ? Παμε λοιπον. Η Ελλαδα θα αγορασει 2 φρεγατες σε ενα προγραμμα υψους περιπου 2,5δις και κυριολεκτικα ζηταμε δανεικα ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΩΛΗΤΕΣ ΜΑΣ. Η Αυστραλια εχει ενταξει το προγραμμα Hunter που ανεφερες αξιας 35δις AUD (21δις € !!!!!!!!!!!), το προγραμμα για υποβρυχια Barracuda και το προγραμμα για τα hobart 9,1δις AUD(5,5δις €) σε ενα ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ προγραμμα παροχης κατασκευαστικου εργου στα ναυπηγεια της. Ουτε τα οικονομικα μεγεθη εχουν καμια σχεση, ουτε ο προγραμματισμος αλλα ουτε και ο τροπος αποπληρωμης. Τωρα αν καποιοι ονειρευονται οτι για 2 δις θα μας δωσουν αντισταθμιστικα 2 FREMM, αναβαθμιση στα mirage και οτι αλλο εχουν διαβασει τα ματια μου εδω μεσα τι να πω. Κλεινοντας, να γραψω ακομα μια φορα οτι εννοειται πως θεωρω οτι τα αντισταθμιστικα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ και εννοειται πως θελω το καλυτερο για τη χωρα μου. Ειμαι ομως αρκετα ρεαλιστης ωστε να καταλαβαινω πως, στην κατασταση που βρισκομαστε, δεν μπορουμε να τα εξασφαλισουμε
Και εδώ έρχεται το σημείο που πρέπει να αποφασίσουμε τι είδους ανάπτυξη θέλουμε. Ναυπηγεία που κατασκευάζουν λαμαρίνες και μοντάρουν έτοιμα κομμάτια που έρχονται από τη Γερμανία ή τη Γαλλία, με μεγάλο κόστος, όπως ορθά επισημαίνετε, και χωρίς κάποια ιδιαίτερη αξία σε βάθος χρόνου, ή μήπως θέλουμε τη δημιουργία εταιρειών καινοτομίας και εφαρμογών στα πρότυπα του Ισραήλ; Αν θέλετε τη γνώμη μου και 6 φρεγάτες να παίρναμε θα προτιμούσα να γινόταν θεωρητική σχεδίαση configurated συστημάτων στην Ελλάδα, έρευνα και ανάπτυξη, και ας κόλλαγαν οι Γάλλοι τα μέταλλα. Αλλά μάλλον αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά την έννοια των ΑΩ.
Συμφωνώ. Απλά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιος θα κάνει τις όποιες επενδύσεις. Οι ιδιώτες ή το κράτος; Το κράτος όπου έβαλε το χέρι του -απο κακοδιαχείριση- τα πήγε χάλια και ακόμα πληρώνουμε το λογαρισμό. Αρα μένουν οι ιδιώτες. Τέτοιου μεγέθους εταιρίες που να καλύπτουν τέτοια ποσά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα.
Ένα καλό παράδειγμα είναι η ΟΝΥΧ – την οποία κάποιος την έστειλε να επενδύσει εδώ, ναυπηγεία σε όλο τον κόσμο πωλούνται, γιατί εδώ-. Θέλουμε άλλες δύο εταιρείες για τα άλλα δύο ναυπηγεία τα οποία φυσικά για να επιβιώσουν θα πρέπει να ανοίξουνε το αντικείμενό τους και στα εμπορικά.
Δες τί γίνεται στην Γερμανία που προσπαθούν να ενώσουν τα ναυπηγεία από τη στιγμή που τον τελευταίο διαγωνισμό τον κέρδισαν οι Ολλανδοί.
πρεπει για να γινει αυτο να περασει καμια 20ετια με σοβαρο κρατος κ σοβαρους ιδιωτες κ οχι της αρπαχτης,θελει πολαπλασιο χρημα αυτο απο 6 φρεγατες κ φυσικα κινδυνος να τιναχτουν στον αερα προυπολιγισμοι ετων κ δε νομιζω οτι θα παρει κανεις εσωτερικα το ρισκο. ΥΓ. Γαλλικη ετερεια κινητηρων θελει να ανοιξει εργοστασιο η ελλαδα η ρουμανια θα ημουν ευτυχης να μαθω για ποιο λογω θα πρωτιμησουν την ρουμανια μπας κ καποια στιγμη μαθω γιατι στο διαολο δεν ανοιγουν ουτε σουπερ μαρκετ εδω.
Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου…αυτό το παραμηθη για νέες φρεγάτες πρέπει να κοπεί…ίσως να αγοραστούν το πολύ τέσσερεις σε 15 χρόνια…ο υπόλοιπος μαγικός αριθμός των 6 πλοίων θα πρέπει το πολεμικό ναυτικό να τις αντικαταστήσει με κορβέτες….που κάνουν το δουλειά 2 τωρινών meko…μια κορβέτα gowind με 32 ssm κάνει σμπαραλια οποιοδήποτε πλοίο αυτην τι στιγμή του πολεμικού ναυτικού…ή οι ιταλικές κορβέτες doha…..για τις πειραβλακατους λείπαμε αλλά ιδι υπάρχοντες διστοιχος θα πρέπει να φροντίσουν να τις ξανααναβαθμησουν…εκτός εάν οι Αμερικάνοι μας δανείσουν για την αγορά των Ισραηλινών sa’ar 72….ΩΣΟ για το πεζικό η μόνη δυνατη λύση είναι η αναβαθμηση όλων των υπαρχόντων όπλων….και στην αεροπορία ο,τι δέχεται ανάβαση πρέπει να αναβάθμιση…ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΔΕΚΑΡΑ ΤΣΑΚΙΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ …
μας έβγαλες τα μάτια, αλλά έχεις δίκιο στις περισσότερες επισημάνσεις!
οντως ισχυει αυτο ομως πρεπει να δουμε αν αυτα τα πλοια αντεχουν καταπονισεις κ μιλω για τα sea state κ δεν ξερω αν αντεχουν.
Λεφτά από τι φαίνεται υπάρχουν και θα τα δουμε τις επόμενες ημέρες στην Βουλή. Η διακρατική για την ενοικίαση HERON (η ΠΡΩΤΗ απο τις αμυντικές συμφωνίες Ισραήλ-Ελλάδας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο αμυνας του Ισραήλ) η 2η που θα έρθει πακέτο στην Βουλη το καλοκαίρι θα είναι οι 48 cellες Belhares XL (εξου και τα 4 δις). Στους Αμερικάνους δώσαμε εσώρουχα, τί άλλο; Φυσικά με FOS 1 δις, προυπολογισμένο με δόσεις, οπότε δεν συμφέρει να πάμε σε άλλη λύση πέρα απο στόλο 4-6 Βελ + Ευρωκορβέτες
Στο ρεπορτάζ που έλεγε για 3 δις οι 2 Belharra αναφέρει: “Θετικοί εμφανίζονται οι Γάλλοι και για την τοποθέτηση τόσο οπλικού συστήματος εγγύς προστασίας-πιθανότατα phalanx το οποίο διαθέτει ήδη το ΠΝ – ΑΛΛΑ ΚΑΙ επιπλέον εκτοξευτών βλημάτων.” Σε συνδιασμό με το 2ο Link που παραθέτω, πάμε σε κάτι ακριβό αλλά πάρα πολύ καλό. Να υπενθυμίσω πως η Euronaval 2020 δεν έχει ακυρωθεί, όχι ακόμα τουλάχιστον.
https://newpost.gr/amyna/5eab9c8de633f54d408da0f9/apokleistiko-sta-3-dis-eyro-ektinassoyn-oi-galloi-to-kostos-gia-tis-fregates-belhara-se-anotato-politiko-epipedo-perna-i-diapragmateysi
https://www.edrmagazine.eu/mbdas-new-generation-shipborne-firing-installation-for-all-missiles
https://www.edrmagazine.eu/inside-the-fdi-a-detailed-description-of-its-innovations
Βλέπω οτι οι τεχνολογίες τα πρωτόκολα εποικοινιών καθώς και οι αισθητηρες θα είναι ..φιλοδοξα εως και στο επίπεδο επιστημονικής φαντασίας, ίσως μας επιτρέψουν να εφαρμόσουμε ενοιαίο αμυντικό δόγμα σε επίπεδο hardware, με τους Γάλλους, τουλάχιστον στην ανοικτή θάλλασα της Αν Μεσογείου. Πάντως το κουστουμι εκει θα πάει. Υποδομές, FOS, εκπαίδευση και πυράυλους, στα 4 δις και δηθεν ζητάμε σκόντο 300 εκ για τα μάτια του CK και των Αμερικανόφιλων. Όταν όλο το πρόγραμμα των Γαλλων ειναι 4,8 δις για τα δικά τους πλοία, είναι λογικό να εχουμε αναλογη οικονομία και εμεις αν συνεχίσουμε με Bel για να ανανεώσουμε τον στόλο.
ξέρετε πόσα FFG(x) basic (που τα έχουν όλα όσα θέλει το ΠΝ) παίρνουμε με 4 δισ€;;;; Καταρχήν παίρνουμε 2 Α/Β καινούρια!!!
Λίφτινγκ στις S, εκσυγχρονισμός στις ΜΕΚΟ και ανάπτυξη CMS για τις EPC θα έπρεπε να είναι οι άμεσες ενέργειες με ταυτόχρονη έναρξη διαγωνισμού για 4 φρεγάτες AAW…
Δυστυχώς όλα τα υπόλοιπα είναι wishful thinking
Οι αγγλοι μεχρι και μηχανες αλλαξαν στις Type 23 αν δεν κανω λαθος.
Συμφωνώ Mageira ακόμα και για το Λίφτινγκ στις (6) S,
γιατι φοβάμαι ότι η αντικατάσταση τους με μεταχειρισμένα – είναι δύσκολη , αν δεν στείλει τίποτα ο θείος Σαμ …
Στις αδελαίδες , αλλά και στις καινούργιες Ιταλίδες Fremm σφυρίζαμε αδιάφορα….
το ένα μας μύριζε , το άλλο μας βρομούσε, ή αλιως τα κάναμε γαργάρα..
Εχω να κανω καποιες ισχυρες παρατηρησεις. Ελπιζω η Πτηση να μην τις παρει προσωπικα. Ολοι το καλυτερο θελουμε. ΠΡΩΤΟΝ. Ειστε δημοσιογραφοι, καντε ρεπορταζ. Χτυπηστε την πορτα του υπουργου. Παρτε τηλεφωνο στην Αμερικη, στειλτε email. Ζητηστε την γνωμη τους επισημα για το αν υπαρχει δυνατοτητα να δωθουν στην Ελλαδα μτχ σκαφη. Γιατι τα συζηταμε μεταξυ μας μονο; Εγω σαν αναγνωστης δεν μπορω να παρω. Εσεις εχετε ενα ολοκληρο περιοδικο και ηλεκτρονικο τυπο πισω σας. ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Επικοινωνηστε με τις αναλογες εταιριες Αμερικη, Ισραηλ, Αγγλια, Γαλλια. Ποια ειναι τα κοστη για εκτοξευτες, ρανταρ, STIR. Ζουμε στην εποχη της πληροφοριας, εαν ξερει το κοινο ποσο κοστιζει ενα συστημα (εστω και nominal value) ειναι πολυ πιο δυσκολο να αρκεστει στα λογια καποιου υπουργου. ΤΡΙΤΟΝ, κανατε ρεπορταζ για το εαν η συζητουμενη συμφωνια για τις FDI, καλυπτει και μεταφορα τεχνογνωσιας; Να το πω απλα, εαν αγορασουμε FDI, θα μπορουμε μετα να παραγουμε εγχωρια SeaFire, Sylver και Aster ή οποιον συνδυασμο αυτων, Θα ρωτησετε καποιον επισημο επ’αυτου;
ΤΕΤΑΡΤΟΝ, Επικοινωνηστε με την ομαδα που σχεδιασε τις ALS, Φωναξτε τους για μια συνεντευξη. Παρουσιασατε την συντευξη του Νεοφυτου στον Ιαν Μακαλουμ (!!!), ο συμπαθεστατος Ιαν εχει μια καμερα εμποριου και ενα εισιτηριο στην τσεπη και εχει κανει θαυματα, εμεις δεν μπορουμε να εχουμε μια συντευξη επικαιρη με τους σχεδιαστες των ALS και/ή εναν υπουργο και ας ειναι και ιντερνετικη -youtube γαρ-.
Δεν εχω κανενα προβλημα να συμμετεχω σε ιντερνετικες συζητησεις -που με το moderation που γινεται ουτε αυτο ειναι, μιας και γινονται ετεροχρονισμενα κτλ κτλ- και να βαζω το λιθαρακι μου, αλλα λυπαμαι που το λεω, το μονο που γινεται online εδω και μηνες με τους συναναγνωστες ειναι glorified speculation ή στα αγγλικα του χωριου μου ΣΠΕΚΟΥΛΑ, και νομιζω ολοι μας αξιζουμε κατι τις καλυτερο, και εμεις και η πτηση και οι ΕΔ.
Από την πόρτα του υπουργού, δύο τύπου απαντήσεις παίρνει κανείς: η μία είναι η γενική, στην οποία μερικές εύγλωττα διατυπωμένες αοριστίες παριστάνουν πως αποτελούν απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα που διατυπώθηκαν. Η άλλη είναι η δήθεν συγκεκριμένη, στην οποία το υπουργείο έχοντας το πλεονέκτημα της πληρέστερης γνώσης (την οποία συχνά ο ερωτών αδυνατεί να διασταυρώσει) χρησιμοποιεί ως παραπλάνηση αποσπασματικά στοιχεία ή στοιχεία βγαλμένα εκτός πλαισίου για να δώσει την εντύπωση που θέλει. Ομοίως για την Als, της οποίας ο “επικεφαλής σχεδίασης” έχει παρελθόν στα ελληνικά ναυπηγεία, και άρα ένα πλεονέκτημα γνώσης με το οποίο μπορεί αν χρειαστεί να πουλήσει πειθώ με το κιλό σε όλους πλην των πλέον ενημερωμένων.
Από εταιρείες και ΥΠΕΞ ξένων χωρών, πέρα από μερικές επιφανειακές κοστολογήσεις, η πάγια απάντηση που παίρνει κανείς είναι “no comment”.
Σαν αναγνωστης ειχα ζητησει, πριν 1 χρονο, διευκρινησεις για το loyal wingman της boeing αυστραλιας, και η υπευθυνος ευγενικα ρωτησε ποιον αντιπροσωπευω.
Hi, can you provide me content of your request please? Are you from industry or media?
Thank you
(το ονομα της)
Εχεις δικιο σε αυτο που θετεις, και να θεμε σαν φορολογουμενοι πληροφοριες που αφορουν τεχνικα θεματα, τιμες, συνεργασιες, μεταφορα τεχνογνωσιας, πωλησεις κλπ δεν δινονται-σε μας, πρεπει να ανηκεις ειτε στον τυπο ειτε σε καποια βιομηχανια που ειδικευεται σε συστηματα τετοια, ειτε σε επιμερους, ειτε βεβαια σε κρατικους φορεις.
———-
Ρε παιδιά Κυριακή βραδυ είναι και έχουμε Ναυτικό Θέμα? :silly: :silly: :silly: :silly:
Τεταρτη βραδυ exv μείνει :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy:
Πρέπει να φταίει η κλεισούρα από τη καραντίνα
:envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy:
Ξεκινάμε από την ALS 65…Έτσι δεν θα ερεθίσουμε αυτούς που θεωρούν ότι οι ALS 100 θα γίνουν τα υποβρύχια Collins της Ελλάδας. Σε δεύτερη φάση ALS 80 και μετά απογειωνόμαστε! Μικρά και οικονομικά πλοία, πολυπόθητη ενίσχυση σε μονάδες και αντικατάσταση επιτέλους κάποιων δεινοσαύρων που υπηρετούν ακόμη. Εντωμεταξύ οπωσδήποτε αγορά υποβρυχίων… Προσωπικά στην παρούσα φάση τα θεωρώ πιπ σημαντικά απο τις φρεγάτες. Πρέπει να υπάρχει έστω ένας κρίσιμος τομέας του στόλου που θα ακολουθεί αριθμητικά ένα προς ένα σε μονάδες τον Τουρκικό. Ηρωικές φρεγάτες των 1,25 δισ. με 32 κελιά μόνο… I will pass!!
Τι να πω κύριοι του ΠΔ καμια φορά τα άρθρα σας με ψυχοπλακώνουν δεν λεω ότι έχετε αδικο
προς θεου αυτές ειδικά οι ρημαδιασμενες ΤΟΡΠΙΛΕΣ μας έχουν βγάλει σπυράκια αφού έχουν
μαζέψει κατι χρήματα τι στην ευχή περιμένουν και δεν τις αγωραζουν δεν μπορώ καμια φορά να τους καταλαβω
Η Ελλάδα δε μπορεί πλέον να συντηρήσει ένα ναυτικό τέτοιου μεγέθους όπως αυτό που είχε τις τελευταίες δεκαετίες. Οι μονάδες γίνονται ακριβότερες και εμείς φτωχότεροι. Χρειαζόμαστε άλλον τρόπο σκέψης. Το Αιγαίο είναι γεμάτο δικά μας νησιά. Να βρούμε με το μπορούμε να τα εξοπλίσουμε και τι δόγμα απαιτείται για να απαγορεύουμε την είσοδο στα εχθρικά πλοία. Σίγουρα θα είναι πολύ φθηνότερο από να διατηρούμε 14 φρεγάτες όταν μία μόνο κοστίζει πλέον γύρω στο δισεκατομμύριο μόνο για αγορά. Χώρια όλα τα υπόλοιπα πλοία.
Από όσα (περιορισμένα) ξέρω, στα επόμενα χρόνια η δράση πλοίων κοντά σε εχθρικές ακτές θα είναι απαγορευμένη. Και αυτή την τάση είτε δεν τη βλέπουμε είτε την αγνοούμε γιατί δεν ευνοεί το ναυτικό στην περίπτωσή μας.
Η Ελλάδα μπορεί να διατηρήσει ναυτικό 14 κύριων μονάδων, 10 υποβρυχίων και 15 ΤΠΚ. Όπως μπορεί να συντηρήσει ΠΑ 200 αεροσκαφών και ΕΣ 1000 αρμάτων, 1500 ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ κλπ αν απλά αλλάξει προτεραιότητες…
Να μην πληρώνει το χρέος
Να κόψει τις συντάξεις
Να κόψει τις δαπάνες παιδείας υγείας
Να διώξει τους μισους δημοσιους υπαλληλους
έτσι μπορεί να βρεθούν τα χρήματα για να είναι αξιόμαχα όλα αυτά που γραφεις
Ιδίως τώρα με κάνα “εκατομυιρο” επιπλέον ανεργους και -10%+ στο GDP!!
Απλά πράγματα!!!
ck σε ολα αυτα τα ανεφικτα που προτίνεις, αντιπροτεινω αλλα ανεφικτα. αξιοκρατία, εξορθολογισμος, κοψιμο λοβιτουρας. μονο απο το κλεψιμο θα χαμε +25% εξοπλισμους.
Γράψε και για φοροδιαφυγή
αυτά έλεγε και ο ΣΎΡΡΙΖΑ και κάναν μια από τα ίδια
Τα νούμερα είναι συγκεκριμένα
Βάλτε έναν Τζήμερο να περικόψει το Δημόσιο όπως πρέπει να κοπεί αλλιώς δεν υπάρχει σωτηρια
Αλλα οι περισσότεροι κρατικοδίαιτοι είναι πλέον οποτε μην “ταρατεις” τα nera!
Ο Τζήμερος είναι γνώστης ; 😯 😯
Από πότε ;
Τζημερο είπες;;;
Ο Χρήστος και η μάνα του μαζί…
Επειδή είσαι εσύ furious πρέπει να γίνουμε και όλοι οι άλλοι έξαλλοι;
Αδερφέ μου, σε πολλά από αυτά που γράφεις συμφωνώ αλλά όπως λέει κ ο φίλος πιο πάνω ,αν θέλουν λεφτά τα βρίσκουν.
Το θέμα είναι που τα βάζουν κ πως τα αξιοποιουν.
Αν δεν κάνω λάθος επί κυβερνήσεων Αλέξη μοιράστηκαν πάνω από 6.5δις σαν υπερπλεονάσματα.
Μιλάμε για κοντά 1.3 δις τον χρόνο που πήγαν για “κοινωνική πολιτική” δεν έπιασαν τόπο.
Κ δεν έπιασαν τόπο γιατί με αυτά τα λεφτά δεν έγινε παραγωγή ΑΕΠ αλλά πλήρωνε ο κόσμος τις υποχρεώσεις του στο κράτος (ΔΕΚΟ, εφορία κτλπ).
Μοίραζαν λεφτά (κοινωνικό μέρισμα,13η συνταξη ας γελάσω , επιδόματα σίτισης κτλπ)καθαρά για να εξασφαλίσουν μερικές χιλιάδες ψήφους.
Κ μιλάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων αυτών πήγαν σε άτομα που δεν έχουν προσφέρει του στην οικονομία του κράτους εδώ κ χρόνια(Ρόμα, αλλοδαποί κ “επαγγελματίες”άνεργοι.
Αν υπήρχε σχεδιασμός κ προγραμματισμός κ αυτά τα λεφτά ρίχνονταν σε εξοπλιστικά προγράμματα στα οποία θα είχε όσον το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή η ελληνική βιομηχανία δεν θα συζητούσαμε τώρα για τον αν είναι ακριβές οι Belharra ή το ότι δεν κάνουμε σοβαρή αναβάθμιση στις MEKO 200.
Συμφωνώ. Όλα στη ζωή είναι προτεραιότητες. Προφανώς προτεραιότητα είναι οι ψήφοι και όχι η άμυνα. Και αν γίνει καμιά στραβή με τους γείτονες έχουμε έτοιμο και το σενάριο, φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς.
-να κόψει τα χιλιάδες ευρώ για “κοπές βασιλόπιτας” στα υπουργεία
-να κόψει τα εκατομμύρια στα κανάλια για “διαφιμήσεις”
-να κόψει την χρηματοδότηση άπειρων πολιτιστικών συλλόγων με χιλιάδες ευρώ ανά δήμο..
-Να κόψει τα Cisco Telepresence στη βουλή και να βάλει πιο φθηνές λύσεις
και πολλά πολλά πολλά άλλα….
Άμα θες βρίσκεις…
Απλά η άμυνα δεν φέρνει ψήφους.. και σε αυτό έχουν μερίδιο τα ΜΜΕ πρέπει site σαν την ΠΤΗΣΗ και άλλα, να κάνουν το OUT OF THE BOX που τόσο καρό αναφέρουν και να βγάλουν ανθρώπους με βίντεο, να κάνουν Poll. να συνεργαστούνε με άλλα ειδησιογραφικά site και το άρθεο αυτό να το διαβάσει και κάποιος που δεν ξέρει την πτήση… κτλπ κτλπ…
στην πραγματικοτητα σε ολα αυτα που γραφεις κανε μια μειωση 50% κ μας βρηκες κ αυτο παλι με αιμα θα δωθει,επισης η εποχη του 90 πεθανε ηδη απο το 05 ειμαστε στον οικονομικο πατο ακομα κ τωρα μετα απο δεκα ετη μνημονιων σκουπιδια ειναι τα ομολογα μας κ μαλλον θα παραμεινουν για μια 5ετια ετσι,οσα επιδοματα κ να δωσουν δεν φτανουν τα κοστη αποκτησης -συντηρησεως σκαφων κλπ.
υγ. η μονη φωτεινη περιπτωση ειναι να λειτουργησουμε οργανωμενα κ συντεταγμενα ανεξαρτητου κοματος για την αναπτυξη εγχωριας βιομηχανιας(το οποιο θελει δις με αγνωστο αποτελεσμα) αρα κ χλωμο μιας κ 200 χρονια τωρα ανοργανωτοι κ ασυντακτοι ειμαστε.
Τι είναι αυτά που λες έχεις σχέση με το περιβάλλον τα ομόλογα μας σκουπίδια δεν έχεις ακούσει που γράφουν συνέχεια στης εφημερίδες και στα ΜΜΕ ότι δανειζωμαστε από 10ετη ομόλογα με υπό του μηδέν επιτόκια ην τελευταία φορά περίμεναν 1,5 δισ και πέραν 2,2δις
είπαμε αυτοκριτική αλλα όχι να θαβομαστε μόνοι μας κιόλας
Με τον όρο “Σκουπίδια” (junk) χαρακτηρίζονται τα ομόλογα με συγκεκριμένη διαβάθμιση. Αυτό πιστεύω ότι εννοεί ο φίλος @evaggelos .
δανειζομαστε μικρα ποσα κι αυτο λογω της προσηλωσης της νυν κυβερνησης στους οικον.στοχους κ λογω της προσπαθειας εκσυγχρονισμου του κρατους, στα μεγαλα χρεη του κρατους σε αυτα που μετρανε σε τραπεζες -ετερειες κλπ η πιστολιπτηκη μας ικανοτητα ειναι ακομα σε σκουπιδια απλα ειμαστε με θετικες προοπτικες ωστε να αναβουμε 2 βαθμιδες κ να λογιζονται ως επιλεξιμα,γι αυτο κ η εκτ εκανε ειδικη παραχωρηση κ για χωρες χωρις πιστολιπτικη ικανοτητα να μπορουν εκτακτως να δανειστουν απο αυτην,εχει μελλον ακομα η οικονομια κ δυστυχως ο ιος μας παει δυο χρονια πισω,ιδωμεν μακαρι να συνεχισει η κυβερνηση σε σωστα οικονομικα κ να αναπνευσουμε.
Τα χρήματα υπάρχουν , όπως υπήρχαν όλα τα χρόνια από 1960 έως το 2005 που οι δαπάνες για την άμυνα ήταν στο 5 – 6 %. Αν αυτές μείνουν στο 2% προφανώς δεν γίνεται τίποτα… Εναλλακτικά, μπορέι και να ανέβει το ΑΕΠ, ώστε το 2% να αντιστοιχεί σε 7 δις.
Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων…
δεν υπαρχουν χρηματα εχουμε πλεον κανονες για το πως δανειζωμεθα κ που χαλαμε πλεον τα δανεικα κ αγυριστα τελειωσαν μονο με αναπτυξη κ ανοδο του αεπ κανεις κατι οπως σωστα λες το θεμα ειναι ποιος θα αποφασισει τι κ ποιο θα ειναι αυτο γιατι αν πχ παλι αναπτυξουμε ταβερνες δεν κανουμε τιποτα το θεμα ειναι να προσελκυσουμε ετερειες βιομηχανικες να παραγουν εδω ενα μικρο εστω κοματι της,το θεμα ειναι αν οντως φυσικα το θελουμε γιατι με τους πολιτικους κ την νοοτροπια μας εχω αμφιβολιες.
Τα νησιά πράγματι πρέπει να πάρουν πυραυλικό συστήματα όπως ATACMS κλπ διοτι έχουν πολλα πλεονεκτήματα αλλα έχουν και ένα τεράστιο μειονεκτημα δεν μπορούν να μετακινηθούν
Το ΠΝ θα χρησειμοποιειση την τακτική του πυρ και κυνιση που λέγαμε στο πεζικό κτύπημα δυνατό και αλλαγή θέσης οι πυραυλακατοι είναι ότι πρέπει για αυτή την δουλεια ειδικά στο Αιγαίο αρκεί φυσικά να έχουν καλά οπλικά συστήματα εξάλλου οι πυραυλακατοι μπορούν να πλέουν σε αβαθη νερα λόγο μικρου εκτοπισματος κάνοντας τα πολύ δύσκολους στόχους για τα υποβρύχια και τα αεροπλάνα , ακομα υπάρχουν φυσικές κρυψώνες στο Αιγαιο πίσω από όρμους
οι οποίες είναι δύσκολο να στοχοποιηθουν από την Τουρκική αεροπορία διότι δεν φαίνονται
Στης μοντέρνες ναυμαχίες θα υπάρξουν δυο είδει σκαφών τα υποβρηχεια και οι στόχοι τους
Η πλήρης, αποτελεσματική κάλυψη του Αιγαίου με τέτοιας αρχιτεκτονικής άμυνα μπορεί να εκπλήξει δυσάρεστα ως προς το κόστος της.
Ίσως θα μπορούσε να πάει το τενεκεδάκι λίγο πιο κάτω ευελπιστώντας σε δρομολόγηση λύσεων το δεύτερο μισό της δεκαετίας (που θα απέδιδαν προς τα τέλη της/αρχές επομένης)
Με μια cascade λογική ώστε να μην παίζει το ρόλο του Βέλος και του Αβερωφ
Ο εκσυγχρονισμός των 3 209 με τα καλούδια του εκσυγχρονισμού των 209/1100 με την απόσυρσή τους (και κάποια ίσως από τα ανταλλακτικά που πήρε από τα δύο διαδοχικά φιάσκα ναυπήγησης υ/β) Θα έδινε 4 υπερσύγχρονα AIP υ/β, 1 πλήρως εκσυγχρονισμένο AIP και 3 σύγχρονα υ/β)
Ενας φτηνός εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ θα τις καθιστούσε συντηρήσιμες, πχ με το TACTICOS τους και πιο relevant πχ με ένα σύγχρονο ραντάρ.
Τα ΜW-08 θα μπορούσαν να πάνε για τον εκσυγχρονισμό των νεώτερων C-III πάλι με TACTICOS κτλ
Οι 3 S θα έδιναν ανταλλακτικά, CIWS και 76άρια για τις υπόλοιπες και harpoon για όπου δει
Ενας στόλος επιφανείας δηλαδή με 4 ΜΕΚΟ, 6 S. 7 SV και 9 C-III που δεν θα ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας αλλά σχετικά σύγχρονος με πιο εύκολη υποστήριξη και μικρότερο operational κόστος για να βγει η δεκαετία
Παράλληλα θα έπρεπε να εκσυγχρονιστούν τα 11 ελικόπτερα και οι υπάρχουσες τορπίλες
Μην ξεχνάμε και τα P-3! 🙂
Ακόμη και τα 8 Πυρπολητής θα μπορούσαν φτηνά να ανέβουν σε κυβικά με πχ Sea Griffin
…. 30%+ ανεργία μετά το καλοκαιράκι 10%+ ύφεση !!! Η μόνη λύση θα είναι να βαφτίσουμε πλαστικές βάρκες του JUMBO …πολεμικά. Ότι άλλο είναι ουτοπικό.
Μην τους το χαλάς είπαμε !! :shutmouth: :shutmouth: :shutmouth: :shutmouth: :shutmouth:
Δημόσιοι υπάλληλοι :silly: είναι η Ακόμα στο σχολειό 😀 !!!
Που ξέρουν αυτοί από αναστολή εργασίας χαμένα συμβόλαια κλειστοί προμηθευτές ανύπαρκτοι πελάτες? 😥 😥 😥 😥 😥 😥
Μα δεν μπορούν να βρεθούν 3+ ψορο δισεκατομμύρια για τις 2 belh@ds???
😡 😡 😡 😡
Μα που ζούμε!!
Άλλο τα ευχολόγια και άλλο οι διαγωνισμοι, οι προκυρήξεις και οι συζητήσεις στην βουλή για κύρωση συμφωνιών (Belhara) καθώς και τα προγράμματα σε εξέλιξη. Αυτά αφορουν χρήματα που εχει συμφωνίσει το υπουργείο οικονομικών , εχουν προυπολογιστεί και εγκριθει, δεν υπάρχει περιπτωση να ακυρωθουν λόγω, μελλοντικών αναγκών πχ για επιδόματα ανεργίας. Τα 25 δις για τον κορονοϊό θα βγουν απο την καβάτζα που δεν μας αφηναν να ακουμπίσουμε για εξοπλισμούς. Ειναι εντελώς ξεχωριστά ζητήματα, απο την στιγμή που μας επιτρέπουν να μηδενίσουμε το πλεόνασμα ( και για τα επόμενα 2 χρόνια) δηλαδή να δώσουμε εως και 6,5δις x 3 χρόνια για τον κορονοϊό + το μαξιλάρι + τα χρήματα της ΕΕ για τον ιό.
Κι όμως, για όσους “πρέπει”, λεφτουδάκια θα βρεθούν. Όπως βρίσκονταν κι επί μνημονίων.
Πτήση γιατί δεν γράφετε ότι το ΠΝ έκανε την επιλογή του, διάλεξε τις belharra και έστειλε την εισήγηση του στη βουλή και στο κυσεα? Δεν έχετε τέτοια πληροφόρηση?
Η επιλογή της Belharra είναι κατεξοχήν πολιτική. Το ΠΝ θέλει νέα πλοία. Θα πει και όχι; Αλλά με 2,5-3 δισεκ. και χωρίς πρόγραμμα χρηματοδότησης θα γίνουν παρελθόν όπως και οι FREMM.
Μας το κρατάει για την Κυριακή …για να ξεκατινιαστούμε όμορφα!!! 😆
Επειδή στην βουλή θα πάει κουστουμι με κόστος, δόσεις και εξοπλισμό, πιστεύω θα αλλάξει το παράπονο των αντι-μπελάδων απο σιγά τον τενεκέ, σε πολύ αργά πολύ λίγες.
Ότι σας φαίνεται λογικό να αγοράσουμε 2 πλοία απο 2,5 ως 4 δισ. την ώρα που αναζητούνται τα βασικά, μου κάνει πραγματικά εντύπωση.
(Θέλετε σώνει και καλά νέα πλοία; 8 Gowind 3100 π.χ. θα κόστιζαν λιγότερο απο 3 δισ. ……….)
(Δεν θα έπεφτα απο τα σύννεφα αν κάποτε γινόταν γνωστό ότι η short-list για την επιλογή περιείχε μόνο ένα πλοίο , καταρτισμένη μάλιστα όχι απο το ίδιο το ΠΝ. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες)
Ας ξεχάσουμε τις Belhara και ας προχωρήσουμε σε πραγματικό εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, παράδοση όλων των Super Vita, αγορά τορπιλών για τα υποβρύχια, FOS για ελικόπτερα και αναζήτηση 2 τουλάχιστον μεταχειρισμένων φρεγατών.
Από εκεί και πέρα, 2 επιπλέον υποβρύχια θα ήταν ευχής έργον και ένα πρόγραμμα φρεγατών με κόστος προσγειωμένο αντί για αντιαεροπορικές αερολογιες. Ένα πρόγραμμα Super Vita II προς αντικατάσταση κάποιον Combattante.
Πρόβλεψη μου είναι ότι θα πάρουμε τις 2 γαλλικές φρεγάτες και θα τελειώσουμε τον στόλο για επόμενα 20 χρόνια. Και να πούμε ότι πέρα από οπότε μίζες μπορεί να έπαιξαν, το πρόβλημα ανήκει 100 τοις εκατό στην ανικανότητα του ΠΝ με τα ονειρα για ναυτικές αεροπορίες και άλλες γελοιοτητες.
Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα. Προωθείται ένας συνολικός εκσυγχρονισμός συστημάτων στις φρεγάτες μας (ΜΕΚΟ και S). Επιλέγονται συστήματα που μπορούν να αποσπασθούν και να μεταφερθούν σε νέες φρεγάτες. Με αυτόν τον τρόπο, με ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό δημιουργούμε ένα στόλο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις σήμερα και προπληρώνουμε μέρος του κόστους των φρεγατών του αύριο. Μια δεύτερη σκέψη είναι ότι προφανώς και δεν μπορούμε να αγοράσουμε 15 νέες φρεγάτες. Θα πρέπει να γίνει συμφωνία με κάποια χώρα για προγραμματισμένη προμήθεια μεταχειρισμένων φρεγατών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο μέλλον.
Με 10 -15 Ram , αφαιρούνται τα phalanx από τις Meko (4) και τοποθετούνται διπλά στις S που έχουν 1.Τα πρυμναίο oto melara από τις combatante μεταφέρονται στις S ,με αντικατάσταση από ram.Ετσι οι S έρχονται όλες σε ισχύ πυρός ίδιες με τις Έλλη κ Λήμνος.Αναβαθμιση σε mk-29 να ρίχνουν essm.Οι μεκο. με 2 ραμ εκτοξεύουν τις δυνατότητες αυτοπροστασίας.Αναβαθμιση ή αλλαγή του mk-48 για essm block II , σύγχρονο, φθηνό 3D ραντάρ, και για τις 2 κλάσεις.
Π&Δ πόσο θεωρήτε ότι θα πήγαινε αυτό το πακέτο για 10 μοναδες?
Περισσότερο ή λιγότερο από 1 belharra ή mmsc ?
καθόλου άσχημη η πρόταση. Ίσως πρέπει να το σκεφτούν και να αφήσουν τα όνειρα AAW
Μια χαρά ακούγεται.
Θα προσθέσω κ την εγκατάσταση STRALES σε οσα OTO76 του στόλο είναι αυτό δυνατόν .
Με τα αντίστοιχα πυρομαχικά η αυτοπροστασία των μονάδων αλλά κ η δυνατότητα μεγαλύτερης ακρίβειας πυρών ανεβαίνει παρά πολύ.
Καλα,ακόμη και ένα strales ανά πλοίο να μπει,η διαφορά θα είναι χαοτική…
Ένα 3d radar των 250km τυπου TRS-4D ή Sea giraffe κοστίζει 10-12mil $
Ομογενοποίηση στα ραντάρ, ομογενοποίηση και στα όπλα.
10 μεγάλες μονάδες και 12 πυραυλάκατοι με πάνω κάτω ίδιο οπλισμό.
Και οι εργασίες μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα στον ναύσταθμο…
Προφανώς εκτός από ραντάρ κ ραμ θα πρέπει να δούμε και αν χωράει και αναβάθμιση ή αντικατάσταση στα σόναρ των μεγάλων μονάδων και γενικότερα ,βελτιώσεις στον asw εξοπλισμό..
Με όλα αυτά πακέτακι οι τορπίλες ΠΡΕΠΕΙ να έρχονται ως “αντισταθμιστικά”.
Οι AAW φρεγάτες εξετάζονται σε μια δεκαετία,οδικές σχεδιάσεις, χωρίς τεχνολογικό ρίσκο
Σίγουρα περισσότερο γιατί δεν έχεις υπολογίσει τις νέες η μτχ μονάδες που θα επιχηρούν στην θέση αυτών που εκσυγχρονίζονται. Αυτό θα πρόσφεραν κυρίως οι adelaide.
Δλδ θεωρεις οτι ολες οι μεκο,ολες οι S και ολες οι Combattante βρησκονται ταυτοχρονα σε αποστολες…
Και δεν μπορουν μια απο καθε κλαση να δουλευεται παραλληλα…
Δεν βγαινουν ποτε σε βαρια συντηρηση αυτα τα σκαφη.
Η’ μηπως αν λειψει μια απο καθε κλαση το χασαμε το αιγαιο….
Ναι, δεν είναι ετοιμοπόλεμες όλες οι φρεγάτες ταυτόχρονα,άλλες είναι σε αποστολές,άλλες είναι σε διαδικασία ΜΑΚ,άλλες σε διαδικασία ΠΕΑΚ. Και συζητάμε την ταυτόχρονη απόσυρση απο την ενεργό κατάσταση 2 φρεγατών, στις οποίες θα γίνονται αναβαθμίσεις. Πόσο ακριβώς θα διαρκέσουν αυτές;. Ωραία τα λόγια αλλά απαιτείται σχεδιασμός. Και η ενίσχυση του στόλου σε μια τέτοια διαδικασία, θα ήταν ευχής έργο. Περιττό να πώ τί θα γίνει
“Ωραία τα λόγια αλλά απαιτείται σχεδιασμός. Και η ενίσχυση του στόλου σε μια τέτοια διαδικασία, θα ήταν ευχής έργο. ”
Οπως ακριβως το λες darede.
Απαιτηται ενα πλανο μακροχρονιο που να φροντιζει τα πλοια που βγαινουν για μακροχρονια συντηρηση να κανουν και την αναβαθμιση.
Εφοσον δεν υπαρχουν ουτε επιπλεον λεφτα αλλα ουτε και μεταχειρισμενα,αφου οι Adelaide τους βρωμαγανε,καποιοι θα πρεπει τωρα να ζωριστουν…
Η’ θα ζωριστουν η’ αμα γινει καμια στραβη θα πανε αδιαβαστοι…
you can’t make an omellete if you don’t brake any eggs λενε οι βαρβαροι.
Φτανει πια το 8-2 στον ναυσταθμο,ας κανουν και κανενα overtime.
Αν δεν έρθουν νέα πλοία δεν μπορείς αποσύρεις και να αναδιανεμεις οπλά στα υπόλοιπα, γιατί είναι τόσο γερασμένος ο στόλος που δεν να αξίζει να δώσεις σοβαρά λεφτά για νέα όπλα CMS Radar κτλ. Οπότε μόνο νεα πλοία και μπαλώματα. Δεν είναι εύκολο και ουτε ιδιαίτερα αποτελεσματικό να βαλεις ενα τελευταίας γενιάς συστήμα να συνεργαστει με τα υπόλοιπα συστήματα 3-5 γενεες πίσω.
Φιλε μου,παρτε το χαμπαρι…
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΝ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΑ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ,ΟΧΙ ΤΩΡΑ,ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΣΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ…
Αυτοι που διαλαλουν για 6 φρεγατες κ πυραυλακατες και κορβετες κ υποβρυχια,ειτε καποιοι τους εχουν βαλει να τα πουν αυτα,ειτε δεν εχουν καμια επαφη με το περιβαλλον.
Δεν φτανουν τα κουκια.
Αντι λοιπον να παρουμε 1 η’ 2 φρεγατες ,οι οποιες δεν θα κανουν καμια διαφορα γιατι θα ειναι μονο 2 οι συχρονες (στοχοποιημενες απο ΟΛΑ τα οπλα του εχθρου)και 10 ριμαδια,ισως θα επρεπε να γινει μια οικονομοτεχνικη μελετη για δουμε κατα ποσο ειναι εφικτο να εκσυχρονιστουν αυτα που εχουμε,κλωτσωντας το τενεκεδακι 10 + χρονια παρακατω και ελπιζοντας σε καλυτερες μερες (δλδ σε 10 χρονια να υπαρχουν 6-8 μεταχειρισμενες που να μας κανουν)
Και εγω θα ηθελα να μπορουσαμε να παρουμε 6-8 belharra η’ FFG(x) αλλα πρεπει να καταλαβουμε οτι με τις παρουσες συνθηκες ειναι ανεφικτο.
Θεωρω οτι με 1,1-1,3 δις επιμερισμενο σε 10ετια μπορουμε να πετυχουμε αναβαθμιση και των 10 κυριων μοναδων και ισως και του συνολου combattante III & IIIb.
Δεν θα εχουμε το ποιοτικο πλεονεκτημα,αλλα δεν θα εχουμε χασει και το ποσοτικο.Αυτη την στιγμη δεν εχουμε τιποτα απο τα δυο…
Η απόλυτη και εγκληματική αδράνεια όλων των ελληνικών κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαπενταετίας (οι του 2009-15 σαφώς έχουν ελαφρυντικό, διαχειρίστηκαν χρεωκοπία, την πιο “βελούδινη” που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία των εθνών …) σημαίνει ότι, πολύ σύντομα, το 75% των κυρίων οπλικών συστημάτων όλων των κλάδων και όπλων θα περιπέσει σε αχρησία, σκηνικό στο οποίο ακόμη και ο αμυντικός προϋπολογισμός της Αγγλίας ή της Γαλλίας απλά δεν αρκεί.
Πάμε για αφοπλισμό αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα.
Δεν ξέρω αν θα γιορτάσουμε 200 χρόνια, αλλά 250 το αποκλείω με τέτοια μυαλά … Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο. Η Τουρκία, κράτος αμιγώς εθνικοσοσιαλιστικής ιδεολογίας στο πεδίο των διεθνών σχέσεων ανεξαρτήτως κυβερνήσεως, έχει σηκώσει τον πήχυ των διεκδικήσεων ψηλά, δημόσια και πανηγυρικά. Και να θέλει, δεν μπορεί να κάνει πίσω, ο λαός της θα εξεγερθεί κατά των “αρνησιπάτριδων” …
Στο μεταξύ ας χαρούμε διότι “διδάξαμε τον κόσμο” στην πανδημία, πράγμα που εγγυάται άλλωστε ότι “οι τουρίστες οσονούπω καταφθάνουν” (ναι, υπάρχουν άνθρωποι που το πιστεύουν) … Ασφαλώς, δεν θέλω να φαντάζομαι τι θα είχε συμβεί αν κάποιοι άλλοι ήταν στα πράγματα, και η λήψη του όποιου μέτρου προσέκρουε στις αντιρρήσεις των “53+”, της “Ρόζας” κλπ. … Όλη η Ελλάδα ένα Μπέργκαμο …
Οι του 2009-2015 δεν έχουν κανένα ελαφρυντικό καθώς κυβερνούσαν τα κόμματα που έφεραν τη χώρα στη χρεωκοπία.
Καλά δεν το συζητάμε ότι η κυβέρνηση Παπαδήμου υπήρξε το απόλυτο αίσχος στην νεώτερη (μετά το ’74) ιστορία μας, και δεν εννοώ την συμβολή της ή όχι στην εθνική άμυνα.
Είναι άραγε τα πολιτικά κόμματα μονολιθικοί σχηματισμοί, με ενιαία διαχρονικώς ταυτότητα; Έχουν κάτι κοινό οι Ανδρέας/Κουτσόγιωργας/Άκης/Λαλιώτης/Αρσένης (και ο οσιοποιημένος Γεννηματάς …), ως πολιτική ταυτότητα και δείγματα πολιτικής κουλτούρας, με τους Σημίτη/Αλ. Παπαδόπουλο/Τ Γιαννίτση (και αργότερα Μανιάτη κλπ); Υπάρχει σημείο διεπαφής των Κ. Καραμανλή ΙΙ/Παυλόπουλου/Αλογοσκούφη/Παπαθανασίου/Ρουσσόπουλου/Βουλγαράκη με τους παλαιότερους Κ. Καραμανλή Ι/Παν. Παπαληγούρα/Ι. Μπούτο, τους ενδιάμεσους Κ. Μητσοτάκη/Σ. Μάνο/Γ. Σουφλιά/Σ. Δήμα/Α. Ανδριανόπουλο ή το σημερινό κύκλο Μητσοτάκη; Υπήρχε ποτέ περίπτωση η εκάστοτε “δεύτερη” από τις παραπάνω εκδοχές των δύο μειζόνων πλειοψηφικών κοινωνικών ρευμάτων της ελληνικής κοινωνίας να ακολουθήσει τις χρεωκοπικές, εθνοκτόνες πολιτικές της εκάστοτε “πρώτης” εκδοχής;
Η κυβέρνηση Παπαδήμου πάλι; Ποιο το “αίσχος” της; Το ότι σφίξαμε το ζωνάρι ενώ μας χαρίστηκε η μισή σχεδόν ονομαστική αξία των ομολόγων μας από τους κομιστές; Το ότι σε έξι μόνο μήνες έκανε πράγματα που δεν έγιναν σε έξι δεκαετίες; Ότι ολοκλήρωσε την πιο “βελούδινη” (PSI) χρεωκοπία στην ιστορία των εθνών με εθελοντική κατά 91% ανταλλαγή ομολόγων (οι αγωγές του 9% σε ημεδαπά και αλλοδαπά δικαστήρια απορρίφθηκαν πανηγυρικά …) με άλλα στο 51% της ονομαστικής αξίας, με μακρότερη ωρίμανση, ρήτρα συλλογικής δράσης και εφαρμοστέο δίκαιο – εγγύηση για τους κομιστές των τίτλων, ανταλλαγή που έδωσε πολύτιμη ανάσα στο αστρονομικό χρέος; Ότι πέρασε με ένα νόμο ολοσχερή μεταρρύθμιση πλείστων απηρχαιωμένων θεσμών του δικαίου (εμπορικά σήματα, μεσιτεία, ομόρρυθμες εταιρίες, εισαγωγή του νέου, ιδιοφυούς σύλληψης και προσαρμοστικότητας εταιρικού τύπου της ΙΚΕ ως εναλλακτικής στην αρτηριοσκληρωτική σφηκοφωλιά που λέγεται ΕΠΕ); Ότι κατόρθωσε εν μέσω ζόφου να αγοράσει πυρομαχικά για τα Λέο 2 που στην εποχή των παχέων αγελάδων δεν είχε αγοράσει κανείς και προχώρησε την τάφρο Έβρου; Μικρό δείγμα του τι μπορεί να γίνει όταν δίδεται ισχυρή πολιτική εντολή σε ανθρώπους που γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει (να εξάρουμε εδώ και το ρόλο του νομικού συμβούλου του τότε Πρωθυπουργού Παπαδήμου, καθηγητή Παν. Γκλαβίνη), χωρίς εξαρτήσεις από λογής αργυρώνητους βουλευτάκους, έμμισθα όργανα επιχειρηματιών τύπου βδέλλας, οι οποίοι συμπληρώνουν τους 151, 152 που χρειάζονται …
Επειδή γνωρίζω ότι στην Ελλάδα παίζουν πολύ και τα προσωπικά πάθη, θα πω τούτο μόνο: Πράγματι, η Ελλάδα κυβερνήθηκε επί 20 χρόνια από μέλη μιας παρέας. Δεν ανήκω σε αυτήν ή στις παραφυάδες της. Δεν μου αρέσουν οι παρέες γενικώς. Αλλά όταν κάποιος πέτυχε κάτι καλό, επειδή είναι καλός στη δουλειά του, δεν θα του το αρνηθώ. Δεν υπήρχαν και άλλοι καλοί; Αναμφίβολα ναι. Ελπίζω να έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν όλοι οι καλοί στο μέτρο του δυνατού. Από τους φαύλους ή/και ανίδεους, προτιμώ τους ικανούς, κι ας προτιμήθηκαν από άλλους εξίσου ικανούς λόγω “της παρέας”. Όταν η ελληνική κοινωνία ωριμάσει, θα έχουν και οι εκτός “παρεών” περισσότερες ευκαιρίες. Ο μέσος Έλληνας, που βρίσκει υψηλή την αμοιβή του εκλεκτού ειδικού δικηγόρου, αλλά δίνει άνετα την τετραπλάσια στη γηραιά “βεντέτα” που θα δείξει το μπόι της απλώς, είναι εκείνος που αναπαράγει μια κλειστή κοινωνία παρεών και διαδρόμων. Ας μην ψέγει άλλον από τον εαυτό του.
Γιατι οι αποστολές δεν βγαίνουν με λιγότερα απο 15 μεγάλα πλοία…..;
Κάποιες αποστολές μπορούν να τις αναλάβουν τα P3 σε λιγο καιρό ή Τα heron……
Άλλες ήδη τις αναλαμβάνουν ρουσεν…….
Το μόνο που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία, είναι η παντελής αποδόμηση της ελληνικής ισχύος εως ότου δεν είμαστε σε θέση να αμυνθούμε αποτελεσματικά και εντέλει δορυφοριοποιηθούμε από την Τουρκία. Να περνάμε εμείς καλά και οι διορισμένοι μας. Ακόμα και πόλεμος να γίνει, εμείς δε θα πάθουμε τίποτα, γιατί θα διαφύγουμε στο εξωτερικό. Είναι δυνατόν να έχουμε πληρώσει πόσα δις για τα κορυφαία υποβρύχια και να μην έχουμε ακόμα τορπίλες; Είναι δυνατόν να έχουμε τα κορυφαία LEO-HELL και να μην έχουμε βλήματα; Είναι λογικό να να έχουν περάσει ΕΙΚΟΣΙ (20) ολόκληρα χρόνια από την σύμβαση για προμήθεια των super vita και ακόμα να μην έχουν παραδοθεί 2/7; Σε ποια άλλη χώρα συμβαίνει αυτό; Είναι δυνατόν ο στρατός ξηράς να διατηρεί με νύχια και δόντια οχήματα Μ-34 και Μ-35;; 65+ ετών; Ο στρατιώτης ακόμη επιχειρεί με σακίδιο και εξάρτηση Μ-71 του 1960; Όχι κύριοι, δεν είναι οικονομικό το θέμα. Όποτε χρειάζονται χρήματα, υπάρχουν. Δε θέλουν χώρα, αλλά χώρο, αρκεί αυτοί να έχουν την εξουσία και εξυπηρετούν. Δυστυχώς η χώρα αυτή πέθανε, μαζί με τον Ι. Καποδίστρια..
Όσο αφορά τα ΑΒ, η βασική δημοσιογραφική πηγή για την παραχώρηση τους είναι η Π^Δ και ο μήνας που αυτή θα συνέβαινε ήδη οδεύει στη λήξη της πρώτης εβδομάδας του. Οπότε καλύτερα να μη λέτε μπλαμπλαμπλα. Η ώρα της αλήθειας φτάνει.
Όσο αφορά τις εκδηλώσεις για το 21′ είχαμε και δεύτερο χτύπημα από την εθνομηδενιστική επιτροπή της Γιάννας που αναγόρευσε τον Καποδίστρια σε δικτάτορα και τους πράκτορες των άγγλων Μαυροκορδάτο και σια ως φιλελεύθερους δημοκράτες. Τι να λέμε. Εδώ συκοφαντείται η ιδρυτική πράξη του Ελληνικού κράτους και οι ήρωες του 21′ και εμείς διαμαρτυρόμαστε για τα όπλα. Τέτοια επιμονή αυτοακύρωσης και αυτοχειρίας δεν πρέπει να υπάρχει από άλλο έθνος σε αυτή τη γη.
για τα ΑΒ παιρνουν παραταση 2 μηνων λόγω κορωνοιου. Οχι οτι περιμένω να αλλαξει κάτι τότε…
Η Αμερικανική ακτοφυλακή ξεκίνησε τη νομιμοποίηση από την πίσω πόρτα, των τουρκικών διεκδικήσεων για SAR του μισού Αιγαίου και εμείς περιμένουμε δύο ΑΒ.
Στρατηγική ψυχραιμία και αποδόμηση της ιστορίας μας. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε την Τουρκία στον κατήφορο της, θα κάνουμε διαβήματα και θα πετάξουμε πυροτεχνήματα το 2021. σαρκασμός full on
Τι να τα κάνεις τα νέα πλοία και τα νέα όπλα, αφού δεν έχεις τα κότσια να τα χρησιμοποιήσεις σαν χώρα.
Βαρέθηκα και νομίζω βαρεθήκαμε -οι περισσότεροι ελπίζω- αυτό που συμβαίνει στην χώρα μας.
Ξανα η ιδια κουβεντα. Λεφτα παιδια….ολα αυτα θελουν ΛΕΦΤΑ !!!
Ίσως εκεί θα έπρεπε, να μετατοπιστεί η κουβέντα. Ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ είναι δεδομένος και δεν φαίνεται να αυξάνεται (αν δεν μειωθεί). Οπότε ας μειώσουμε το λειτουργικό κόστος, υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν.
Και μια διαφωνία. Όπως έχουν γράψει πολλοί είναι και θέμα προτεραιότητων. Εκείνα τα 20 μύρια στα κ#λ%κάναλα, αντί για FOS για ΝΗ-90 ας πούμε,ακόμα δε μπορώ να τα χωνέψω.
1ον)Τελειωνουμε αμεσα τις ΤΠΚ6 και ΤΠΚ7 καθως και τα δυο επιπλεον 214.
2ον)Ξεκινα αμεσα ο εκσυγχρονισμος των ΜΕΚΟHN.
3oν)Προχωρα αμεσα η παραγγελια των τορπιλων βαρεου τυπου για τα 214.
4oν)Προχωραμε αμεσα στην αποκτηση 4 MH-60R.
5ον)Αιτουμαστε/εκλιπαρουμε/παρακαλαμε γονατιστοι αμεσα τον Ντοναλντ να μας δωσει 2 Α/Β η 2Ticonderoga η οτι εχει ευχαριστηση τελως παντων.
6ον)Υποφραφεται αμεσα η συμβαση για 2 Belh@rra καθως και 4-6 GOWIND,ετσι γιατι η Γαλλια μας αγαπαει και την αγαπαμε και εμεις…..
7ον)Στελνουμε το λογαριασμο για ολα αυτα στη Μερκελ και της λεμε πως ετσι πατσιζουμε για κατοχικα δανεια,πολεμικες αποζημειωσεις,εγκληματα πολεμου και μιζες σε πολιτικους και λοιπους παρατρεχαμενους.
8ον)Τρωμε μια γερη σαβουρντα απο το κρεβατι και ξυπναμε πανω που θα περναμε απαντηση…….. 😡 👿 😡 👿 😡 👿 😡 👿
Δεν υπαρχουν τα επιπλεον 2 214 σαν option πλεον. Το θεμα αν δεν κανω λαθος, θεωρειται ληξαν.
ναι, γι’ αυτό και μας παράδωσαν κάποια ανταλλακτικά, οπότε …. πρέπει να φτιάξουμε ( 😆 😆 😆 ) ή να βρούμε άλλα 2 AIP υποβρύχια…..
Χαχαχαχαχαχα!
Ας μας πει ο αρθρογράφος τις μονάδες ναυτικού των γειτόνων εκτος αν νομίζει οτι ανταγωνιζομαστε το ναυτικό των ηνωμένων πολιτειών. Μια χαρά είναι το Ναυτικό μας. Επιπλέον ποιος ο λόγος να υπερεξοπλιστεις από την στιγμή που δεν έχεις πρόθεση να πολεμήσεις.
έρχονται σιγά σιγά οι Istanbul class…..
Θα αστειεύεσαι μάλλον. Όχι μόνο η σύγκριση δεν μας ευνοεί, αλλά αγνοείς και το ευρύτερο επιχειρησιακό περιβάλλον το οποίο ευνοεί έως και δραματικά την Τουρκία (πχ Αν. Μεσόγειος).
Η ανανέωση του στόλου μεγάλων μονάδων επιφανείας θα αρχίσει άμεσα .Το σχέδιο λέει ότι με τις 2 bel θα έρθουν και 2 lafa .Θα αγοραστούν παράλληλα και 4 αμερικάνικα πλοία μαλλον MMSC και με αυτά θα έρθουν ακομα 2 του USN μάλλον burke …Σύνολο 14 μαζί με τις MEKO ..
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Η νομίζεις πως έχουμε βρει Λεφτό Δένδρα
η μάλλον σε πείραξε ο αέρας μετά την έξοδο από τη καραντίνα!!!
fms …. λεγετε !!! επισης το οικονομικο θεμα του Covid Θα ειναι μονο για φετος !!! Τα επομενα χρονια δεν θα εχουμε ιδια οικονομικα θεματα … Οι δοσεις θα πληρώνονται τα επομενα πολλα χρονια …Οχι φετος . Πρεπει να μαθεις απο χρηματοοικονομικες λυσεις ,οταν καίγεσαι για κατι παντα υπαρχει τροπος .Δεν τα ξες καλα
Αφού εσύ τα ξέρεις καλύτερα για γραψε μας:
Ποσο δημόσιο χρέος έχουμε??? 180% gdp??
Ποσο δημόσιο χρέος θα έχουμε μετά covid εποχή??? 220-250% gdp??
Τα FMS τι είναι? Μήπως είναι ….δάνειο
Ποτε καταγράφεται η δαπάνη αγοράς οπλικών συστημάτων?
Μήπως κατά την παραλαβή και όχι κατά την εξόφληση του δανείου?
Ποσο δημοσιο χρέος ως %του ΑΕΠ επιτρέπεται στην ευροζώνη?
Έχει αναθεωρηθεί αυτό το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης ?
Αν ναι για ποίες χρονιες??
Είσαι σίγουρος πως θα ξεμπερδεουσουμε με τον COVID19?
Πως θα βρεθεί το εμβόλιο και το φάρμακο???
Το FMS ειναι δανειο αλλά ειναι προστατευμένο με κρατικες συμφωνιες οχι προς ιδιώτες ,δεν αποπλυρωνετε με ορους χρηματοοικονομικης αγορας αλλά με πολιτικους ορους !!!
Είναι Δάνειο
Ξεπληρώνεται κανονικότατα με υψηλό επιτόκιο και έχει και κόστος που πληρώνεις στην Αμερικανικη κυβέρνηση για τα έξοδα τους
Επιπλέον καταγράφεται στο Χρέος της χώρας
Όχι η ετήσια δόση αλλα το συνολικό ποσο του δανείου και αυτό όλο στη χρονια παραλαβής του συστήματος
Όλα τα αλλα ότι αποπληρώνεται με πολιτκούς ορους είναι ΜΠΟΎΡΔΕΣ
με τα ίδια χρέη κλείσαμε και τα P3 και F16… με τα ίδια χρέη θα κλείσουμε και ότι άλλο αποφασίσουν…
Οι κοινοτικοί κανονισμοί προβλέπουν ότι οι αμυντικές δαπάνες καταγράφονται στο δημοσιονομικό έλλειμμα κατά την παραλαβή των οπλικών συστημάτων.
(Επι του θέματος αυτού την περίοδο Αλογοσκούφη έγιναν πράγματα και θαύματα !!! )
μακάρι να έχεις δίκιο
όνειρο ζω μη με ξυπνάτε!!! πραγματικά το πιστεύεις;;; Μακάρι δηλαδή, αλλά ……
Ο κύβος ερρίφθη: Έξι φρεγάτες για το Πολεμικό Ναυτικό
https://www.enikos.gr/politics/717111/o-kyvos-errifthi-exi-fregates-gia-to-polemiko-naftiko
όνειρο ζω μη με ξυπνάτε!!!
4 δις?!? Μα καλά τι ζήτησαν αυτοί οι δικοί μας πάλι να μπουν στις 2 Bel?
To Superlaser του Death Star?
Με αυτά τα λεφτά παίρνεις σχεδόν 3 Horizon αντιτορπιλικά!!
Tο “4 Δις” για μενα σημαινει οτι δεν θα αγοραστουν.
“Βεβαίως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το θέμα των Belharra, παρότι προκρίνεται ως το πιο ώριμο, δεν θα πρέπει να θεωρείται ακόμα τελειωμένο, αφού δύο είναι τα μεγάλα «αγκάθια» που πρέπει να ξεπεραστούν. Το τελικό κόστος κτήσης – που οι Γάλλοι εκτίναξαν με τις παρατηρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού στα 4 δισ. για τα δύο καράβια και που τώρα τρέχουν να βρουν λύσεις για να επαναφέρουν την τιμή στα 2,4 δισ. – και το ζήτημα της διακυβερνητικής συμφωνίας και χρηματοδότησης, ώστε να είναι οικονομικά εφικτή η αποπληρωμή από την Ελλάδα.
Επειδή, όμως, το επόμενο χρονικό διάστημα είναι πολύ σημαντικό για την ευόδωση των προσπαθειών, θα περιοριστούμε σε αυτά και θα επανέλθουμε με λεπτομέρειες όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν”.
Κανένας κύβος δεν έχει ριφθεί. Ο συντάκτης στο τέλος καλού-κακού εμφανίζει
όλη την πραγματικότητα . Ότι ο τίτλος είναι παραπλανητικός , άλλο ζήτημα. Μην τα θέλουμε όλα !!! 😎 😎
Πως διάολο το 4 θα το κάνουν 2,4 και με τις αλλαγές που υποτίθεται ότι θέλει το Ναυτικό ; 😛 😛
Αυτα ηλπιζα πρωτος απο ολους εγω, αλλα το βλεπω δυσκολο τωρα πια
Δωρεά του jeff bezos? Αλλιώς δεν εξηγείται.
Ακομη και εαν αυτα που γραφεις ειναι αληθινα, δεν βλεπεις οτι υπαρχει προβλημα με την ενταξη σε υπηρεσια 4 διαφορετικων τυπων σκαφων με εντελως διαφορετικα οπλικα συστηματα, μηχανες, ηλεκτρονικα και συστηματα διαχειρησης μαχης? Πως ειναι δυνατον να υποστηριχθουν ολα αυτα ταυτοχρονα μαζι με τα υπολοιπα πλοια? Ποια αλλη σοβαρη χωρα εφαρμοζει τετοιες πρακτικες?
Εαν υποθεσουμε πως αγοραζουμε 4 αμερικανικα πλοια και μας δωσουν και 2 Arleigh Burke, τοτε ποιος ο λογος να αγοραστουν οι πανακριβες, αοπλες και απροστατευτες Belhara, οι οποιες εχουν εντελως διαφορετικα συστηματα σε σχεση με τα υπολοιπα? Ως χωρα θελουμε φρεγατες, η μηπως απροστατευτους στοχους για την Τουρκικη αεροπορια και ναυτικο?
Δεν ειναι τοσο τραγικα τα πραματα … ΠΧ το συστημα παραπλανησης τορπιλων ειναι στις Lafa,στα burke και στις MMSC το ιδιο !!!AN/SLQ-25 Nixie … οι κινητηρες ειναι απο τις μεγαλες εταιριες πχ GE,MTU,RolsRo. Ετσι και αλλιως οι ΕΔ εχουν παρε δωσε και με ολες .
Επισης οταν αγοραζουμε μεταχειρισμένα φροντίζουμε και για ανταλλακτικά στη συμφωνια παραχώρησης απο την αρχη. Επισης τα μεταχειρησμενα και οι ΜΕΚΟ Δεν θα μεινουν για 40 χρονια αλλά για 10-15 μετα τα αναλλακτικα τους ετοιμα στις αποθηκες μας
Οσο για τις Bel μην προτρέχεις !!! Η τιμη του θα ειναι οσο πρεπει , για να εχει τα οπλα που θα πρεπει να εχει και τα ανταλλάγματα που θα πρέπει να εχει … τελευταια εχει ακουστει 3 δις με εχτρα πυραυλους , ciws πυροβολο , και τα κελια μπροστα θα μπαινουν ολοι οι τυποι πυραυλων κατ’επιλογη απαοστολης . Πχ ολα γμενατα με Aster ή καποια Aster καποια Scalp ή Aster mica scalp
😆 😆 😆 😆 :lol 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Ρε μπας και ο κύβος που ερρίφθη σε πήρε κατακούτελα
Δες τις κινητήρες έχουν οι Lafapommes για παράδειγμα
micain your dreams!!
:silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:
:
Και πάλι, η πολυτυπία ήταν και είναι πολυτέλεια για μας.
Ποιού σχέδιο το λέει αυτό ;
Έτσι Digenis!!!That’s the way to go!
Δλδ τώρα έχουμε 2 τύπους κύριες μονάδες και το πλάνο είναι να τις κάνουμε 4!
Με διαφορετικά όπλα,διαφορετικά ηλεκτρονικά και διαφορετικά συστήματα πρόωσης…
Και αγορά mmsc…Αυτά που δεν τα θέλει κανένας…
Αυτό είναι το master plan του ΠΝ. “που το ΠΝ ξέρει…”
Απαξιώνονται οι Meko πετάμε 500 μυρρια στα P-3 και δεν μπορεί ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΡΑΤΟς να βρει 50-75 εκατομμύρια για τις τορπίλες 10 χρόνια τώρα.
Αν είχαν λίγο τσίπα κάποιοι θα έπρεπε να πάνε σπίτια τους (για να μην πω τίποτα άλλο) αλλά οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν παραιτούνται…
Αυτο που εγραψα ειναι μια λυση ,με πολλα θετικα αλλα και καποια αρνητικα .Παίζει σαν σεναριο με μπολικο FMS αμερικάνικο και γαλλικό . οι S φεύγουν ολες και ο στόλος ανανεώνετε όλος στην επόμενη πενταετία .
Μπορει ο στολος να αποκτήσει 5 διαφορετικά ραντάρ στις μεγαλες μοναδες επιφανείας μηχανές κτλπ αλλά αυτό στην δεκαετία με αντικατάσταση των μεταχειρισμενων μπορει να γινει 3 . Οι 2 απο τους 5 τυπους ρανταρ θα ειναι απλα ιερα τερατα των ναυτικων ρανταρ !!!
https://www.enikos.gr/politics/717111/o-kyvos-errifthi-exi-fregates-gia-to-polemiko-naftiko
Οι MMsc φυσικά πρέπει να φερουν ολα αυτα που θελει το ΠΝ .Θεωρω οτι δεν μιλαμε για αυτουσια την αραβικη εκδοση ,αλλά μια ποιο κοντα στην πραγματικοτητα του Αιγαιου .ειδικα στα Sonar .
έστω κι έτσι, αλλά πολύ πολυτυπία βρε Διγενή. Πιο λογικό δεν θα ήταν να συμφωνήσουμε είτε με τους Γάλλους για 6 Μπελ σταδιακά (2 Α/Α +4 γενικών) ή με τους Αμερικανούς για 6 FFG(x) της βασικής διάταξης που μας κάνει (με τα 32) και αυτός που θα πάρει το συμβόλαιο να αναλάβει και τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ. Τουλάχιστον με τον τρόπο αυτό θα είχαμε 10 σύγχρονα και ισχυρά πλοία μπροστά από τις Istanbul class που έρχονται….. και θα έπρεπε να βρούμε κάποια στιγμή ακόμη 2 ΑΙΡ Υ/Β για συμπλήρωμα. Παράλληλα μια εγχώρια κατασκευή ικανών ΤΠΚ διαφόρων διαμορφώσεων σιγά σιγά ώστε να προσθέτουμε νέα πλοία και να αποσύρουμε τα πιο παλιά.
Καλημέρα φίλε Digenis,
Αν μιλάμε για τις MMSC η λύση που προκρίνεται στο ναυτικό είναι άλλη και όχι η διαμόρφωση της Σαουδικής Αραβίας. Μιλάμε για μεγαλύτερο σκαρί με περισσότερο οπλισμό αντιαεροπορικό sonar τροπίδος κλπ.
Δεν υπάρχει αυτό το σκάφος παρά μόνο σε πρόπλασμα απο τον διαγωνισμό FFGX. Και εκεί η L.M αποσύρθηκε γιατί δεν μπορούσε να εγγυηθεί το κόστος του πλοίου αλλά και την ευστάθεια του με όλες αυτές τις αλλαγές. Δεν πιστεύω εκεί στο Π.Ν να μην τα ξέρουν αυτά
άρα FFG(x)….
@darede
Καλησπέρα, εσύ μιλάς για το 140 μέτρων πλοίο και εγώ μιλάω για το 118 μέτρων πλοίων(εξαγωγική έκδοση) και την διαμόρφωση με σόναρ τροπίδος και 32 vls (16X2)δεξιά και αριστερά του ελικοδρομίου μετά από επανασχεδιασμό από την εταιρεία της πόρτας του ελικοδρομίου. Επίσης η συγκεκριμένη διαμόρφωση ανάλογα με το διαμέτρημα του πυροβόλου μπορεί να δεχτεί άλλα 8-16 vls στο μπροστινό μέρος. Επίσης για την συζήτηση υπάρχει και μια έκδοση 90 μέτρων(εξαγωγική)με 8 vls στο μπροστινό μέρος και σόναρ τροπιδος. Το μόνο που με χαλάει στον συγκεκριμένο τύπο είναι τα υδροτζέτ. Επίσης αν γνωρίζει κάποιος με σιγουριά να μας πει η εξαγωγική μορφή της Σαουδικής Αραβίας αν περιλαμβάνει τις ίδιες μηχανές με τις Αμερικάνικες και αν έχουν διατηρηθεί τα υδροτζετ.
Γαλλικό FMS??
Καλά κρασιά
Επιτόκιο?
Χρόνο εξόφλησης?
Χρηματοοικονομικό κόστος?
Εάν οι Γάλλοι κάναν διευκολύνσεις θα είχε κλείσει η συμφωνία
Τώρα βράσε ρύζια
Και αυτοί οικνομικό πρόβλημα θα έχουν!
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας ακομα συμφωνούνται …Περίμενε . Οι γενικοι οροι που συμφώνησαν οι πολιτικοί ειναι οτι θα υπάρξει FMS .Προφανως αν δεν βρεθει fms χρηματοδότηση δεν θα παρουμε τα πλοια .Τουλαχιστον αυτο ακουγετε .
Ποσους μηνες πιά συμφωνουντάι ..κάι με ποιά κάτάληξη κάι ποτε?
Το εχουν πάράξηλωσει ολοι το ζητημά ενω κάιγομάστε.
δηλαδη θα δωσουμε 3 δις για μπελ 4δις για mmsc 500 για λαφα κ 500 για ab συνολο 8δις κ τσιγκουνευομαστε της τορπιλες?
ποίες τορπίλες??
εδώ 5 mil FOS για τα NH90 δεν μπορούμε να μαζέψουμε
αλλα είμαστε εμείς large
με αυτά τα peanuts θα ασχολούμαστε ?
Exoun oi Galloi FMS gia FOS ???
Μιλάμε για 400-450 εκ για 20 χρόνια … οι λαφα θα ερθουν χωρις οπλα σε συμβολικη τιμη ή ως ΑΩ !!!
Καλά με 540/year για εξοπλισμούς θα δίνουμε 400-450 για τις Γαλλικές πατάτες?
Η περιμένεις αύξηση των αμυντικών δαπανών σε περίοδο ύφεσης ???
Έχουμε χάσει επαφή με πραγματικότητα!!!
Ποιες γαλλικες ?ποιες πατατες … Μιλαμε για συνολικο προγραμμα 10 φρεγατες 6 νεες και 4 μεταχειρισμενες αν δεν το καταλαβες …
Οι laf θα ερθουν χωρις οπλα και χωρις κοστος ή συμβολικο οπως και τα AB με μονο πληρωμενο στα AB καποιους Sm2 .Πχ 40 …
Αγαπητέ Digenis έχουμε και λέμε
2 Belhara
2 Lafayette
4 MMSC
2 A/B – Tico
4 MEKO
5-6 διαφορετικοί τύποι μεγάλων μονάδων επιφανείας. Όλεθρος υλικής και λογιστικης υποστήριξης
Προφανως ..ακουγετε ασχημο αλλά αν υπάρξουν μαζικα ανταλλακτικα κατα την αγορα και Fos οπου χρειαζετε δεν υπαρχει θεμα … Ετσι και αλλιως μιλαμε για διαστημα 10-15 ετη θα μείνουν /Tico-λαφα-meko σε υπηρεσια ,οχι 40 … Νομιζω για αυτο το χρονικο διαστημα υπαρχει λυση για την πολυτυπία .
Παραδειγμα αποτελουν οι αιγυπτιοι
Και μετά ξυπνήσαμε
2 bel
2 lafa
4 mmsc
2 ab…
Τίποτα άλλο έτσι για την ποικιλία;
Μην έχουμε μόνο από λίγα… ποιο μεγάλη ποικιλία θέλουμε, μη βγαίνουμε όλο με τα ίδια πλοία στο Αιγαίο και μας περάσουν για τίποτα παρακατιανους φτωχομπινεδες.
Και 4 meko βέβαιος βέβαιος.
Το μόνο που λείπει με τόση ποικιλία είναι το τσίπουρο… Φαίνεται πως καταναλώθηκε αρκετό, αν κρίνω με τα όσα γράφονται για τις τεράστιες αγορές που έρχονται εδώ μέσα…
Χωρίς πλοία με ισχυρές δυνατότητες αεράμυνας περιοχής ΔΕΝ βγαίνεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτή η περιοχή, λόγω των κοιτασμάτων που ανακαλύφθηκαν έχουν αυξημένη γεωπολιτική σημασία, που όμως ρεαλιστικά δεν έχουμε την δυνατότητα να υποστηρίξουμε τα συμφέροντα μας, που βέβαια δεν είναι τόσο η δική μας ισχυροποίηση, όσο η ισχυροποίηση της Κύπρου και η μη απορρόφηση των δικαιωμάτων της από την Τουρκία (που θα δημιουργήσει προηγούμενα και θα ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τους Τούρκους).
Για το Αιγαίο τα πράγματα είναι πιο απλά. Ισχυροποίηση της αεράμυνας των νήσων και ναυτικά μέσα με προηγμένες ανθυποβρυχιακές δυνατότητες.
Αν αποβάλλουμε (με πόνο καρδιάς) την ιδέα της παρουσίας στην Ανατολική Μεσόγειο, τότε ξεχνάμε “μεγάλες” φρεγάτες και πάμε στην απολύτως μικρότερη πλατφόρμα για επαρκή ανθυποβρυχιακή ικανότητα σε αριθμούς ανάλογους των σημερινών με το 50-60% των απαιτήσεων σε προσωπικό. Βάζουμε και τα μειωμένα κόστη συντήρησης και λειτουργία των ίδιων των (νέων) πλοίων και ένα μέρος της χρηματοδότησής τους έχει εξασφαλιστεί χωρίς ούτε ευρώ να βγει από τον προϋπολογισμό!
Απλά οι λύσεις δεν είναι δημοφιλείς, ούτε στα στελέχη, ούτε και στον κόσμο που ασχολείται με τα αμυντικά θέματα, ενώ μειώνει και το budget από το οποίο θα έβγαινε και το “τυράκι” για τους επίορκους που πάντα μένουν ατιμώρητοι, δίνοντας και μπόλικο χώρο για λαϊκισμό και πολιτική εκμετάλλευση.
Και εξ αιτίας όλων αυτών λιμνάζουμε πολύ απλά στο τίποτα!
+1 από μένα!!!
ΑΝ……ΛΕΩ ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΞΥΠΝΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΓΙΑ 2 BEL ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ ΠΕΡΙ ΤΟ 2024-2027
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2025 -2030 ΩΣΤΕ ΑΠΟΚΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ANZAC ΑΠΟΣΥΡΟΥΜΕ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΙΣ S ΔΗΜΙΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΤΟΛΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΕΚΟ ΚΑΙ 2 BEL ΝΑΥΑΡΧΙΔΕΣ
ΑΝ ΧΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΕΚΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΝΕ ΤΟΥΡΚΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΑ
-ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
-ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΠΡΟΣΙΤΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΦΑΡΑΩΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΝΑ ΝΑΥΠΗΓΟΥΜΕ ΠΛΟΙΑ ΤΗΝ ΣΤΓΜΗ ΠΟΥ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ ΣΚΑΦΗ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟΥ Η ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΝΕΑ ΜΕ ΤΑΜΕΙΑ ΑΔΕΙΑ.
-ΟΜΟΙΟΤΥΠΙΑ 80% ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΜΕΚΟ (ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ S)
-ΗΔΗ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΜΕΧΡΙ 2050
-ΤΟ 2030-2035 ΕΧΟΥΜΕ 2 BEL ΓΙΑ ΑΝ ΜΕΣΟΓΕΙΟ + 12 ΜΕΚΟ ANZAC ΓΙΑ ΑΙΓΑΙΟ= 14 ΠΛΟΙΑ
ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΥΝΗΓΑΜΕ ΜΕ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ ????
Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΑΝ ΒΑΛΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ (ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΕΙ)
Planned replacement
The RAN plans to begin removing their Anzacs from service from 2024 onwards
Ships
Name Commissioned
Anzac 18 May 1996
Arunta 12 December 1998
Warramunga 31 March 2001
Stuart 17 August 2002
Parramatta October 2003
Ballarat 26 June 2004
Toowoomba 8 October 2005
Perth 26 August 2006
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΟΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
ΜΕ 1 ΔΙΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ 4 GOWIND ΚΑΙ ΣΠΑΣ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΣΤΑ 3 ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ
Η ΑΛΛΙΩΣ 8 ANZAC ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ
ΤΕΛΟΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΚΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΕΚΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΡΠΑΞΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ………..
ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΩ
The New Zealand 2010 Defence White Paper indicated that the RNZN’s Anzacs will be replaced around 2030.
Te Kaha 22 July 1997
Te Mana 10 December 1999
Φιλικά και με αγάπη:
Tα Άρθρα Γνώμης πρέπει να είναι ενυπόγραφα, ιδιαιτέρως όταν προσιδιάζουν σε κοινά σχόλια υπό του μέσου όρου.
Καμία ουσιαστική συζήτηση δεν είναι εφικτή άνευ ικανοποιήσεως αυτής της υποχρεωτικής συνθήκης.
Η ΠΤΗΣΗ είναι ιστορικό Μέσον και κεφάλαιο στον Ειδικό Τύπο. Ας μείνει έτσι και στο μέλλον.
Άρθρο γνώμης χωρίς ειδικότερη υπογραφή τεκμαίρεται, κατ’ αρχαίο κανόνα του τύπου, ότι αποδίδει τη γνώμη της διεύθυνσης του περιοδικού, η οποία είναι γνωστή. Το αντίθετο (γνώμη σε ενυπόγραφο άρθρο αποδίδει τη γνώμη του περιοδικού) δεν ισχύει.
Δεν υπάρχει λόγος να έχουμε Π.Ν.
Διότι, για την ΑΟΖ πέταξε το πουλάκι και το Αιγαίο με τα παραπάνω πλοία και επάκτιες συστοιχίες κλείνει. Περαστικά μας και ραντεβού στις επόμενες εθνικές ήττες.
Μια ψιλο-διεύθυνση π.χ. Διεύθυνση Πολέμου Λιμενικού Σώματος και είμαστε οκ.
Ούτε να σκάμε, ούτε να πληρώνουμε. Και όλοι οι ναυταίοι σπίτι τους. Δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουμε. Ας τους βγάλουν και μια άδεια ψαρέματος και πάπαλα.
Πολύ σωστά τα λέτε όμως θα έπρεπε να πάρετε μία συνέντευξη απο τον ΥΕΘΑ. Κ να του βάλετε ερωτήσεις που μας καίνε.
Σε αλλά στρατιωτικά σαιτ πάντως δίνει συνεντεύξεις…
Αλλιός πάρτε τον Λυμπέρη συνέντευξη η έστω τον Πετράκη…να δούμε αυτοί τι θα μας έλεγαν για υποβρύχια κ φρεγάτες. Να βγει κάποιος κ να πςι τα πράγματα με το όνομα του.
Το πρώτο που θα έπρεπε να γίνει να βρεθεί τρόπος να φτιάξουμε τα επιπλέον +2 214.
Να ρωτήσω κάτι για τις λαφαγεττε…αν (δυστυχώς) μας τις δώσουν σαν ενδιάμεση λύση κ όχι τις φρεμμ,ΑΝ τελικά πάμε για μπελχ@ρρα.
Είναι καλύτερες από τις ΜΕΚΟ που έχουμε;
Στον Σταϊκούρα θα έπρεπε να πάρουν συνέντευξη..
Τώρα μάλιστα! όταν μιλάει ο ΥΕΘΑ αμέσως λύνονται όλες οι απορίες!
Αυτό με τις φρεγάτες έχει γίνει ανέκδοτο.
Επειδή χρειαζόμαστε μία λύση άμεσα, η όποια παραγγελία και να κάνουμε για καινούργια πλοία καλό 2030. Ας εκσυγχρονίσουμε ότι εκσυγχρονίζεται και ας δούμε τί πραγματικά χρειαζόμαστε και ας σχεδιάσουμε και για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Η άμυνα φαίνεται δεν είναι στις προτεραιότητες των κυβερνήσεων γιατί δε φέρνουν ψηφαλάκια και το πιο πιθανό είναι να πάνε και κατηγορούμενοι όσοι εμπλακούν.
Ας μην αγοράσουμε πάλι από τα σχέδια. Ας πάρουμε κάτι δοκιμασμένο. Οι μπελάρα από 2 δις που ξεκίνησαν οι δύο, διάβασα ότι έφθασαν τα 4 δις. Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό. Ας πάρουμε Arleigh Burke με τα ίδια λεφτά που είναι ότι πιο ιδανικό για εμάς.Ενα ΑΒ φέρει τον ίδιο αριθμό πυραύλων με τρεις Μπελάρα και δε χρειάζεται και πλοία συνοδείας όπως οι Μπελάρα. Ας παραγγείλουμε δύο και θα μας δώσουν και άλλες δύο από τις πρώτες δώρο. Είναι πιο έξυπνοι στο επιχειρηματικό κομμάτι οι Αμερικάνοι και μπορούν να χρηματοδοτήσουν και από πάνω. Δείτε την αναβάθμιση των F16.
Αυτό με το συμβόλαιο που χρωστάμε στους Γάλλους δεν πειράζει θα συνεχίσουμε να τους το χρωστάμε. Το 2004 παραγγείλαμε 20 ΝΗ90 και σήμερα 2020 έχουμε πάρει μόνο τα 14 από αυτά. Ας ολοκληρώσουμε την παραγγελία αυτή και μετά βλέπουμε. Αν το τρενάρουμε λίγο μπορεί να τις δώσουν στους τούρκους, όπως κάνουν και με τους πυραύλους τους. Τα ίδια κάνανε και οι Γερμανοί με τα υποβρύχια.
Πρίν δύο χρόνια όταν ξεκίνησε το θέμα περί κοινών εξοπλιστικών προγραμμάτων από τη Μέρκελ και τον Μακρόν στην ουσία είπαν εμείς θα παράγουμε και όλοι εσείς θα αγοράζεται. Με πρόσχημα το ¨ευρωπαικό¨ προσπαθούν να μπουν στις αγορές των πρώην ανατολικών κρατών από τις οποίες έχουν αποκλειστεί καθώς και σε όποια άλλη μικρή χώρα της ευρώπης. Οι Πολωνοί τους ζήτησαν να μπουν στο γαλλογερμανικό τανκ και το αρνήθηκαν. Δεν ξέρω αν θα κερδίσουμε κάτι από τη συμμετοχή μας στην ευρωκορβέτα ή αν θα ικανοποιεί τις ανάγκες μας όπως δεν ξέρω τί κερδίσαμε από το nEuron.
Όσον αφορά τα περί ελληνικής κατασκευής άλλο ένα ανέκδοτο. Για να ξεκινήσουν τα ναυπηγεία χρειάζονται χρήματα, εκσυγχρονισμός, εξειδικευμένο προσωπικό. Εάν ήταν ευκαιρία θα την άρπαζαν οι έλληνες επιχειρηματίες, αλλά προφανώς δεν είναι και θα πρέπει το κράτος – δηλαδή εμείς- να βάλει τα χρήματα και να πάρει το ρίσκο. Δείτε τις super vita. Χρυσές θα μας βγουν στο τέλος. Αυτοί που πήραν τα ναυπηγεία της Σύρου δεν ήρθαν από μόνοι τους – είδαν φως και μπήκαν- κάποιοι τους έφεραν, διότι ναυπηγεία για εξαγορά υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Δεν ξέρω πόσα συμβόλαια κρατικά έχει η ONYX. Νομίζω κανένα. Αυτή είναι επένδυση.
Όσο για τις συνεργασίες της NAVAL στην Ελλάδα μήπως θα είναι κάτι σαν τα αντισταθμιστικά των F16 και Mirage που ανέφερε ένας φίλος εδώ;
Εαν το Πολεμικο Ναυτικο θελει τις 2 πανακριβες, αοπλες και απροστατευτες FDI Belhara των 2.5 – 3 δις ευρω, τοτε καλυτερα να μην αγοραστει ΚΑΝΕΝΑ καινουριο πλοιο για το Π.Ν. Ας προμηθευτουν τορπιλες και ας κανουν εκσυγχρονισμο στις ΜΕΚΟ για τα επομενα 5 χρονια, μεχρι να αποστρατευθει η σημερινη ηγεσια και να αναδειχθουν σοβαροι ανθρωποι που μπορουν να λαβουν καλυτερες αποφασεις.
Εαν υπαρχουν χρηματα ας διατεθουν στην Π.Α. και για την αγορα Ιπταμενων Τανκερ, ανταλλακτικα και βληματων stand-off για τα F-16 οπως JASSM, και τον NSM / JSM της Νορβηγικης Kongsberg.
Πολύ σωστά. Ή να πάρουμε αυτό που καλύπτει τις ανάγκες μας ή να εκσυγχρονίσουμε ότι εκσυγχρονίζεται.
Καλημέρα και καλή δύναμη!!
Θα μπορούσα να φανταστώ τα σχόλια αν υπήρχε site της Πτήσης το 1991!!! Σύνθεση στόλου λοιπόν!!
Fletcher-class destroyers (4)
Sfendoni (D85) (1959–1992) , Velos (D16) (1959–1991), Aspis (D06) (1959–1991) ,Lonchi (D56) (1960–1990) . Όχι δεν είναι δυνατόν!! Τα πλοία φτιάχτηκαν μεταξύ 1942-1944 προτού τα παραλάβουμε εμείς!!!
US Gearing FRAM II (1)
HS Themistoklis D 210(1971-1990) έτος κατασκευής 1944!!
US Allen M. Sumner class (1)
HS Miaoulis D 211 (1971-1990) έτος κατασκευής 1944!
US Gearing FRAM I (6)
D 212 HS Kanaris, D 213 HS Kountouriotis, D 214 HS Sachtouris ,D 215 HS Tombazis ,D 216 HS Apostolis(1980 παροπλισμός), D 217 HS Kriezis έτος κατασκευής 1945-1946!!!
2 φρεγάτες Elli class ναυπήγηση το 1981!!
Cannon Class Destroyers τα άγρια θηρία 4!!!
Leon (D54) (1951–1992), Aetos (D01) (1951–1991), Ierax (D31) (1951–1991), Panthir (D67) (1951–1992)
έτος κατασκευής 1943!!!!
Αρματαγωγά, οχηματαγωγά δεν πιάνω καθόλου διότι έχουν πολεμήσει και αυτά στην Νορμανδία!!! Επίσης δεν πιάνω καθόλου κανονιοφόρους και τορπιλάκατους ταχέα σκάφη κ.λ.π άλλα ούτε και τα Υ/Β guppy και Balao!! Διότι θα γράφω 2 ημέρες!!!
2.Φρεγάτες θα πάρουμε καινούργιες 2 από Γαλλία και 4 από το USA. Αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει και η εναλλακτική να είναι 4 οι καινούργιες φρεγάτες. Μεταχειρισμένα να καλύψουν το κενό των ναυπηγήσεων θα πάρουμε από Γαλλία και από τις ΗΠΑ!
Την καλημέρα μου και πάλι!
Υ.Γ . Το τελευταίο Framm I παροπλίστηκε αν δεν κάνω λάθος το 1997 και ήταν ο Τομπάζης κλείνοντας ακατέβατα 52 χρόνια ενεργού δράσης!!!
2. Μήπως το ρισκάραμε το 1991??
Έχετε απόλυτα δίκαιο με μια διαφορά όμως μέχρι το 1991 οι τεχνολογίες είχαν μικρή εξέλιξη , πυροβόλα όπλα, ραντάρ και κανένας harpoon και φυσικά ένα ciws phalanx από το 1980,τα τελευταία χρόνια όμως βλέπουμε μεγάλα άλματα στην εξέλιξη της τεχνολογίας στην πολεμική βιομηχανία, με νέα οπλικά συστήματα να μπαίνουν συνεχώς σε υπηρεσία και σύντομα να εξελίσσονται ώστε να μην καταστούν παρωχημένα.. επίσης ακόμη η Τουρκία δεν είχε διογκώσει τόσο το θέμα των διεκδικήσεων (όχι ότι δεν έκανε πολλά απλά από το 1996 και μετά τα πράγματα ξεφεύγουν και ειδικά τα τελευταία χρόνια) και η Τουρκία εξοπλίζεται συνεχώς ενώ η Ελλάδα έπαψε.
Ακόμη στο Ναυτικό τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει αλλά έχει θέση την βάση με τα προγράμματα που έχει εξαγγείλει η Τουρκία να αλλάξει όλο το σκηνικό άσχετα με τις ατυχίες και τις καθυστερήσεις (τουλάχιστον έχει ξεκινήσει εγχώρια προγράμματα παραγωγής και εξέλιξης οπλικών συστημάτων ,οποία τύχη και αν έχουν αυτά!!) Εμείς; Τι έχουμε ξεκινήσει ; Μόνο κάποιες δωρεές και χρωστουμενες πυραυλακάτους ξεχασμένες..
Ωραία η αναδρομή Mavi70 αλλά υπήρχαν τότε και 8 σύγχρονα υ/β (με σύγχρονες τορπίλες!) και 14 σύγχρονες πυραυλάκατοι πέρα από τις 2 σύγχρονες φρεγάτες. Επίσης υπό κατασκευή ήταν 4 ΜΕΚΟ!
Το κυριότερο το ΤΠΝ ήταν στα ίδια και έδειχνε μικρές πιθανότητες να ανατρέψει την κατάσταση
Οπότε ναι το ρίσκο πια είναι πολύ περισσότερο και το κυριότερο διαρκώς αυξανόμενο
υγ Μια (μικρή) απελπισία για το ΠΝ υπήρχε και τότε πάντως αλλά ήρθε το τέλος του Ψυχρού πολέμου και έβρεξε καράβια
Ξαφνικά μέσα σε ένα βράδυ από τη Νορμανδία πήγαμε στην αεράμυνα περιοχής!
Καλησπέρα, η τεχνολογία πάντα προηγείται των οπλικών συστημάτων κυρίως κρατών που δεν θεωρούνται υπερδυνάμεις. Συνήθως ακολουθείται μια δεκαετία μετά εάν υπάρχει πρόθεση! η Τεχνολογία αιχμής της εποχής που αναφέρω τουλάχιστον για τα ναυτικά Ελλάδας-Τουρκίας ήταν η απόκτηση δυνατότητας ΑΑW στα πλοία. Το ναυτικό προχώρησε στην αγορά των δυο Elli class για να καλύψει το κενό αυτό. Επίσης θυμάμαι προχώρησε σε αναβαθμίσεις σε ορισμένα Fram και τοποθέτησε ΠΒ Οτο Μελαρα στο πίσω μέρος προκειμένου να τους δώσει την δυνατότητα προστασίας από αεροσκάφη! Επίσης έγινε μετασκευή στις πρύμνες των Θεμιστοκλής -Μιαούλης ώστε να μπορούν να φέρουν Ε/π . Στην καθομιλουμένη την εποχή εκείνη το ναυτικό προσπαθούσε να βγάλει λαγούς μέσα από το καπέλο προκειμένου να ακολουθήσει την τεχνολογία.
Και τότε και τώρα το ναυτικό προσπαθεί να ακολουθήσει την τεχνολογία με τα χρήματα και τα μέσα τα οποία είναι διαθέσιμα. Και το σχόλιο το έκανα για να τονίσω ότι παρόλο που θεωρούμε ότι τα πλοία είναι παλιά και άχρηστα το ναυτικό δουλεύει όλων των τύπων τα πλοία μέχρι αυτές τις ηλικίες. Μια αναδρομή σε παλαιότερες εποχές από του 1991 θα σας αποδείξει τα λεγόμενα μου. Οπότε οι αιτιάσεις παλαιότητας του στόλου που επικαλούμαστε σήμερα για να προφασιστούμε ανικανότητα δεν ευσταθούν.
2. Στην αεράμυνα σημείου είμαστε από το 1981 με την είσοδο των φρεγατών Ελλη και Λήμνος. Στην αεράμυνα σημείου πήγαμε το 1991 με την έλευση των 4 μεταχειρισμένων C.F Adams που έφεραν SM-1. Και μάλιστα μια δυνατότητα που οι Τούρκοι απέκτησαν πολλά χρόνια μετά με την εισαγωγή των O.H Perry. Από το 1991 μέχρι σήμερα στα ναυτικά των δυο χωρών ακόμα είναι το ζητούμενο προς κάλυψη.
Σωστά τα θυμάσαι Mavi70! Και αν και δεν δικαιώθηκαν οι πατέντες μια και λίγο αργότερα τα καράβια αποσύρθηκαν τις έβλεπα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Και με συμπάθεια για το τσαγανό των τότε στελεχών του ΠΝ.
Δεν τα σταμάταγε τίποτα!
Άλλωστε όπως μαρτυρεί άλλο μου σχόλιο πιο πάνω είμαι οπαδός του να κάνεις ότι καλύτερο μπορείς με αυτά που έχεις κάθε φορά.
Το πήγα μάλιστα όσο πιο φτηνά θα μπορούσε να πάει!
Από εκεί και πέρα αν δικαιωθείς στη πρόβλεψή σου για 6!! νέα καράβια μαζί και με ενδιάμεση λύση τότε όσα έγραψα δεν έχουν καμία θέση.
Μακάρι να έχεις δίκιο!
Καλησπέρα και πάλι. Δεν είναι θέμα προσωπικής δικαίωσης των ισχυρισμών μου ή όχι. Είναι θέμα ότι δεν μπορώ να φανταστώ αυτά που συζητάμε ερασιτεχνικά εμείς εδώ δεν τα έχουν σκεφτεί στο ναυτικό Μακάρι να τα έχουν σκεφτεί για το καλό της πατρίδας. Από εκεί και πέρα σε επίπεδο συζήτησης μεταξύ μας υπάρχουν διαφωνίες στο τι πρέπει να γίνει και τι δεν πρέπει και αυτό είναι θεμιτό. Όπως θεμιτό είναι και το site να προσπαθεί να αναδείξει και να καυτηριάζει ,ελλείψεις, αργοπορίες κ.λ.π.
2. Η απόκτηση οποιοδήποτε πλοίων από το ναυτικό θα πρέπει να προσφέρει το κάτι παραπάνω από αυτά που έχει και να γίνει τεχνολογικό άλμα. Αν δεν έχουν να προσφέρουν καλύτερα να μην γίνουν.
Για καινούργιες ναυπηγήσεις παρά το φαινομενικά μεγάλο κόστος που φαίνεται να υπάρχει σε οποία επιλογή και να καταλήξουμε δεν νομίζω ότι θα είναι πεταμένα λεφτά διότι την επένδυση που κάνει το ναυτικό και το Ελληνικό κράτος είναι για +40 χρόνια ζωής. Και αυτό δεν το λέω εγώ τα λέει το ιστορικό του ναυτικού!
3. Νομίζω η επιτυχημένη συνταγή (είναι προσωπική μου άποψη) που είχε εφαρμοστεί στις αρχές του 1980 με την απόκτηση δυο πολύ καλών πλοίων για την εποχή( Έλλη,Λήμνος)και το χτίσιμο της άμυνας με παλαιότερα πλοία γύρω από αυτά βλέπω να επαναλαμβάνεται .
4. Οι πατέντες δικαιώθηκαν έως ένα σημείο. Η πατέντα με τα ελικοδρόμια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα λόγω προβλημάτων στην υπερκατασκευή.
Η πατέντα της προσθήκης Οτο μελαρα και 4 βλημάτων Harpoon στα υπόλοιπα Fram νομίζω ότι άξιζε.
5. Στην ουσία το ναυτικό αυτή την στιγμή ψάχνει 4-5 μεταχειρισμένα πλοία ώστε να διατηρήσει μια οροφή 12-13 φρεγατών μέχρι να αρχίσουν να αποδίδονται από 2025 και μετά τα καινούργια πλοία. Οπότε μια πιθανή σύνθεση θα ήταν 4 Μεκο+4 S +4-5 μεταχειρισμένα μέχρι το 2025 !Μετά ανάλογα την επιλογή καινούργιου πλοίου και της παραδόσεις θα φύγουν οι τελευταίες S.
φίλε μου άλλαξαν οι εποχές και οι τεχνολογία τρέχει….δεν είναι το ίδιο πλέον.
αλλη εποχη το 91 αλλη σημερα το 96 μια χαρα ρισκαραμε κ ποιο πριν παλι τιποτε δεν καναμε,απλα τοτε κ η τουρκια ηταν πισω τεχνολογικα ενω τωρα υπερεχει εστω κ ελαφρα,επισης το 91 ειμασταν σαν στρατος β.κορεας ενω εμεις μιλαμε για συγχρονο στρατο,εκτος αν θες να αναβαθμισουμε της s μεχρι τα 50 κ να παρουμε τσαμπε της l απο χιλη για να λεμε οτι εχουμε ναυτικο.
Να πω ένα μυστικό. Δεν υπάρχουν μαγικά. Όλα είναι τρυκάκια. Τα πλοία φαίνονται να δουλεύουν (στα μάτια των αμύητων) αλλά δεν δουλεύουν.
Αν δεν προχωρήσουμε στην ναυπήγηση των δύο t214 και σε αγορά οκτώ (8) νέων φρεγατών (σε βάθος χρόνου) απλά θα μείνουμε χωρίς στόλο και θα επιτηρούμε μέχρι την Μύκονο.
Για τις ALS δεν θέλω κάν να το συζητήσω. Γιατί κάτι μου λέει πως θα κοστίσουν σαν αεροπλανοφόρα και θα αποδίδουν σαν κανονιοφόροι. Απλά δεν πας να φτιάξεις αυτοκίνητο όταν δεν φτιάχνεις ούτε ποδήλατο. Άρχισε απο ποδήλατο. Αν δεν κοστίσει σαν αυτοκίνητο, συνεχίζεις.
σωστό
Να πω και κάτι ακόμα.
Πολλοί δεν κατανοούν πως δεν αρκεί ο άλλος να θέλει να σου δώσει αντισταθμιστικά, πρέπει να μπορεί και να τα πάρεις.
Αλλά λογικό είναι. Η βιομηχανική κουλτούρα του μέσου πολίτη στην χώρα είναι κάτω απ το μηδέν. Δυστυχώς.
σωστό επίσης
Παιδάκια τα ευρω είναι λίγα ,πολύ λίγα
Ποτε δεν τα ειχαμε πολλά και περίσσια
Το να έχουμε και τους τρεις κλάδους των ενόπλων δυνάμεως. Πολύ δυνατούς
Είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο
Η μονή λύση νομίζω είναι να ρίξουμε τα χρήματα σε ενα κλάδο και τους αλλους να τους κρατάμε όσο μπορούμε αξιόμαχες απο τα αμερικανικά δώρα
Εξάλλου μονο ένα κλάδο των ενόπλων δυνάμεων φοβούνται οι τούρκοι
Και εν ειρήνη και σε πόλεμο
Ας φροντίζουμε λοιπόν να τον ένα κλάδο
Και τίποτα μετα δεν μάς απασχολεί
Οι Έλληνες είμαστε ναυτικός λαός και θα αφήσουμε τον τούρκο να αλωνίζει στο Αιγαίο, προφανώς δεν το σκεφτήκατε καλά
Μια παρατηρηση που δεν βλεπω να κανει κανεις.
Ποτε το Π.Ν αγορασε μαζικα καινουρια μεγαλα πλοια? Τα τελευταια 40 χρονια, αγορασαμε καινουριες 2 S και 4ς MEKO. Ολες οι υπολοιπες κυριες μοναδες αποκτηθηκαν μεεταχειρισμενες
(S, Knox, Adams).
Tι μας κανει να σχεδιαζουμε μελλοντικες αγορες καινουριων πλοιων κατα δεκαδες εν μεσω οικονομικης στενοτητας πραγματικα δεν καταλαβαινω.
Σωστό είναι αυτό που λες, αν και οι ΜΕΚΟ παραγγέλθηκαν μαζί, ωστόσο η οροφή φρεγατών που έχει θέσει το ίδιο το ΠΝ είναι οι 14 μονάδες και θεωρητικά εννοούμε να πλέουν και όχι να είναι αραγμένες στο ναύσταθμο. Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή το ΠΝ έχει 15 μονάδες (καννιοφόροι, περιπολικά κλπ), 2 φρεγάτες και 4 υποβρύχια που ναυπηγήθηκαν πριν το 1980!
Δηλαδή σήμερα που μιλάμε και δεν διαφαίνεται κανένα πρόγραμμα αντικατάστασης μετράνε 40 χρόνια ζωής! Έχει υπάρξει ανάλογη περίπτωση στο παρελθόν;
Nαι, μεχρι τις αρχες του 90′ ειχαμε πολλα πλοια του 40′. Το αναφερει και αλλος ενας φιλος πιο πριν.
λογικα το οτι ο μ.ο ζωης των πλοιων ληγει κ οτι δεν υπαρχουν πλοια μτχ μιας κ ολοι τα κρατανε για μεχρι κ το 35.
Ακριβως αυτο λοιπον ειναι το προβλημα μας, οτι κρατανε ολοι τα πλοια τους παραπανω και δεν περισσευουν για μας. Οι “Χ” Ολλανδοι δεν εχουν 8 S να μας παραχωρησουν.
Το παραπανω και σε συνδιασμο οτι εχουμε οικονομικη στενοτητα αλλα και το οτι η Τουρκια αντιθετως εχει μεγαλωσει το GDP τις τελευταιες δεκαετιες, μας εχει οδηγησει στις παρουσες δυσκολες καταστασεις.
Νομιζω δεν πρεπει να παρουμε τιποτα καινουριο. Πρεπει να ειμαστε συνεχεια “στην τσιτα” για να μαζευουμε οτι αξιολογο υπαρχει για ΝΑυτικο, Στρατο ξηρας αλλα και
εως ενα σημειο και την αεροπορια.
Αδερφέ τα μεταχειρισμένα είναι για να κλείνουν τρύπες δεν είναι για να φτιάχνεις τον κορμό του κάθε κλάδου.
Με μεταχειρισμένα δεν μπορείς να αποκτήσεις κ να απαιτήσεις μεταφορά τεχνολογίας ώστε να μπορέσεις σιγά σιγά να χτίσεις την αμυντική σου βιομηχανία.
Δες τι έχουν κανει οι Τούρκοι κ θα καταλάβεις γιατί αυτήν την στιγμή κατασκευάζουν σχεδόν τα πάντα.
Θες ελικόπτερα (επιθετικά κ μεταφορικά),θες αεροπλάνα (εκπαιδευτικά)θες τεθωρακισμένα 4×4 κ 6×6, θες ΤΟΜΠ κ ΤΟΜΑ,θες Άρματα (προσεχως)θες αυτοκινούμενα πυροβόλα κ ΠΕΠ,θες αυτοκινούμενα σύστηματα αντιαεροπορικης άμυνας μικρού κ μέσου βεληνεκούς,θες ραντάρ,θες βαλλιστικούς πυραύλους,θες UAV’S κ UCAV’S,θες τυφέκια εφόδου Αντιαρματικά ,θες σύστηματα ενεργητικής αυτοπροστασίας για τα τεθωρακισμένα κ τα άρματα, θες Κορβέτες ,φρεγατες , υποβρύχια κ αλλά τόσα σύστηματα;
Οι Τούρκοι έκαναν παραγγελία ενός συστήματος ο έκλειναν την συμφωνία μόνο αν έπαιρναν μεταφορά τεχνολογίας κ συμπαραγωγή.
Αλλιώς αγόραζαν τα σχέδια των οπλικών συστημάτων που τους ενδιέφεραν κ τα προχωρούσαν εγχώρια.
Εμείς όταν κάναμε παραγγελία δεν ζητούσαμε τπτ ή παίρναμε αντισταθμιστικά που δεν είχαν καμία σχέση με την ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
Από εδώ κ πέρα όλες οι αγορές θα πρέπει να γίνονται σε τέτοιους αριθμούς ώστε να παίρνουμε μεταφορά τεχνολογίας κ κατασκευαστικό έργο με συμμετοχή ελληνικών εταιρειών.
Κ εννοείται ότι θα πρέπει να μπούμε στην συμπαραγωγή όσων συστημάτων είναι υπό εξέλιξη κ μας ενδιαφέρουν.
Έτσι γίνονται οι δουλειές για να μην περιμένεις τι θα πετάξουν οι άλλοι για να το πάρεις
Κατα την γνωμη μου ευτυχως οι Τουρκοι προσπαθουν να φτιαξουν δικα τους οπλα “επενδυωντας” πολλα χρηματα για αυτο το σκοπο.
Φαντασουν τα λεφτα που εχουν ριξει σε αμφιβολου αξιας συστηματα ή και μονιμως “μελλοντικα” (βλεπε τανκς, μαχητικα) να τα ειχαν δωσει για αγορα Φ15 η καινουριων φρεγατων η καποιου συγχρονου αρματος.
Οι τεχνολογιες αιχμης ΔΕΝ δινονται για κανενα λογο απο κανενα κρατος. Κινητηρες, Ρανταρ, θωρακιση υψιλου επιπεδου και Στελθ λιγοι φτιαχνουν. Οσα σχεδια και να αγορασει η καθε Τουρκια, μετρια οπλα θα φτιαχνει και με μεγαλυτερο τελικα κοστος. Το καλύτερο σεναριο για αυτην ειναι να μπορει να πουλαει τα Β διαλογης οπλα της σε “Μποτσουανες”.
Εμεις καλο θα ηταν να προσπαθουμε τα λιγα καινουρια που αγοραζουμε να κανουμε και συμπαραγωγες και να εκμεταλευτουμε τις Ευρωπαικες συνεργασιες.
Φιλικα Δημητρης
Έχετε δίκιο αλλά οι συνθήκες μας επέτρεπαν να μπορούμε να αποκτούμε μτχ πλοία με το δοκούν. Σήμερα δεν υπάρχουν αυτές οι συνθήκες. Όπως κάναμε την αγορά του αιώνα στην Π.Α, τώρα θα κάνουμε την αγορά του αιώνα στο Π.Ν. Αλλιώς όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω δεν είναι ανάγκη να έχουμε Π.Ν, μπορεί να έχουμε Διεύθυνση Πολέμου Λιμενικού Σώματος
Δυστυχως η κατασταση λιγο πολυ ειναι ιδια για ολα τα σωματα και αν επενδυσουμε 4 Δις, για 2 Φρεγατες, δεν περισσευει για τιποτα αλλο για πολυ καιρο.
Χωρις διαθεση αντιπαραθεσης 🙂
Μην ξυνεις πληγες για το περηφανο ΠΝ … ειπαμε ολοι στηνονται στην σειρα να παρει το ΠΝ πλοια απο αυτους γιατι ειναι διαφημιση… ασε τωρα, αυτο ειναι τεχνη να ‘ουμε που ελεγε και ο χαρυ κλυνν.. ασε
Μήπως θα ήταν καλό να αξιοποιηθεί η περιουσία του ΥΠΕΘΑ και να αρχίσουν να έρχονται έσοδα ,τα οποία να μπορούν να ενισχύσουν την αγορα -συντήρηση-αναβάθμιση των μονάδων ?
Γιατί η κάνουλα του ΥΠΟΙΚ είναι ανοικτή μέχρι ένα σημείο και φαίνεται δεν αρκεί για τα όσα προτείνονται .
Εχει οικοπεδάκια φιλέτα το υπουργείο που θα μπορούσαν να αποδώσουν χρήματα με την σωστή εκμετάλλευση και να πηγαίνουν στην αγορά -αναβαθμιση οπλικών συστημάτων και όχι στο Μετοχικό Ταμείο ,η ύπαρξη του οποίου θυμίζει τις μοναστηριακές περιούσιες ….
Επι του παρόντος μόνο αν ο θείος Σαμ θελήσει να μας δώσει κάποιο μεταχειρισμένο πλεούμενο ,μπορεί να δούμε κάποια ενίσχυση ,γιατί η ιστορία με τις bel μάλλον είναι παρελθόν
Ο θειος Σαμ δεν προκειται να σου δωσει τιποτα….
Οταν ο θειος Σαμ σου προσφερει MMSC ,εχει μολις αποφασισει ποια θα ειναι η νεα του φρεγατα που θα κατασκευαστει σε 20+ μοναδες και συ Ελληνακο πας να παραγγειλεις Γαλλικα κρουασαν,αντι για μπεργκερακια για ποιον λογο να σου δωσει κατι ο θειος Σαμ?
Αν σου δωσει κατι αυτο θα ειναι μια κλωτσια στα πισσινα…
Και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ.
Ας το πάμε ανάποδα το ερώτημα.
Πόσες μονάδες επιφανείας χρειαζόμαστε για να προστατεύσουμε θαλάσσιες ζώνες των 6 ν.μ σε όλο το εύρος το ηπειρωτικό και το νησιωτικό;
Πόσες, χωρίς ανακήρυξη ΑΟΖ;
Όσες ακριβώς υποννοεί και το περιοδικό.
4 φρεγατες
5 υποβρυχια
6-7 πυραυλακάτους.
Τί να τις κάνεις παραπάνω όταν.
Είσαι το μοναδικό παράκτιο κρατος στον ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ με μια από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές 15.000 χλμ όσο δηλαδή ολόκληρη η αφρικανική ήπειρος έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους, αρχιπελαγική δομή κρατους, και δεν αναγνωρίζεις στον εαυτό σου:
-12 ναυτικά μίλια χωρικά ύδατα
-δεν ορίζεις αλιευτική ζώνη ούτε καν καθ υποδειξη της Ε.Ε που κάθε τόσο σου ζητάει σαν κράτος να την ορίσεις και συ ΔΕΝ το κάνεις..και φτάνουν οι Τουρκοι να έχουν αλιευτικό δικαίωμα όχι μόνο μέχρι έξω απ τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου αλλά και λίγο έξω απ το Σούνιο.
-δεν έχεις καταθέσει και ούτε πρόκειται να το κάνεις, ούτε στον ΟΗΕ, όταν το χει κάνει η ίδια η Τουρκία, ούτε καν επίσημους χάρτες της δικής σου δυνητικής ΑΟΖ, για να ξέρουμε ρε αδερφε εμείς και οι άλλοι, τί θεωρούμε εμείς, ότι είναι δική μας θαλάσσια ζώνη;
-οι Τουρκοι έχουν κάνει κόσκινο από πίσω και από μπρος τους κυπριακές θάλασσες και εμείς ως εγγυήτρια δύναμη σφυράμε κλέφτικα και γελάμε σαν τους πίθηκους μακάκες ότι σιγά μην πάνε και βρουν τίποτα μέσα στις λάσπες.
-όταν έρχονται κατά δω,…λέμε πήρε ο αέρας καράβι των 50.000 τόνων…και δεν ντρεπόμαστε;;
Και καθόμαστε εδώ και συζητάμε για out of the box και φρύδια μύδια.
Όταν αποφασίσουμε σαν κράτος ότι ΝΑΙ:
δικαιούμαστε 12 ν.μ χωρικά ύδατα και ΘΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΜΕ
δικαιούμαστε ΑΟΖ και σύνορα με Κύπρο και Αίγυπτο και θα το πράξουμε
δικαιούμαστε ΑΟΖ στο Ιόνιο και θα πειστούν οι Ιταλοί να πούν,…τέλος με τα καραγκιοζιλίκια των λεγόμενων αλιευτικών παραδοσιακών δικαιωμάτων λίγο έξω απ τις ακτές των επτανήσων και σεβαστούμε τον εαυτό μας ΠΡΩΤΑ και ΚΥΡΙΑ, ναι….τότε θα αλλάξει και η ΔΟΜΗ δυνάμεων και η κουλτούρα του Έλληνα και το πολιτικό σύστημα.
Όσο έχουμε κοινωνία τραβεστί, άλλο τόσο θα έχουμε πολιτικό σύστημα τραβεστί και ένα κράτος με κυριαρχικά δικαιώματα τραβεστί, δλδ μειωμένης κυριαρχίας ΌΠΩς ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Σκάλα όλα που γραφείς φιλέ μου
Αλλά όλα αυτά θέλουν κράτος συμμάχους στρατιωτική ισχύ ,
Χρήμα πολίτες και πολιτικούς που να σέβονται και να αγαπάνε το κράτος τούς
ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ
Δεν συμφωνώ απόλυτα. Υπάρχει πιθανότητα το κόστος για όλα αυτά να μην θέλουμε να το σηκώσουμε. Να αποφασίσουμε – συνειδητά – ότι συμβιβαζόμαστε και με κάτι λιγότερο. Εκτιμώ οτι μειοψηφία είναι οι πολίτες που θα πούνε “12 ν.μ. – ΑΟΖ με Κύπρο/Αίγυπτο πάση θυσία”. Οι περισσότεροι κατά τη γνώμη μου είναι ευχαριστημένοι να κρατάμε μια ισορροπία στο Αιγαίο, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Αν. Μεσόγειο.
Η Ελλαδα θα κρατησει τα συνορα της μονο αν εχει ισχυρες ενοπλες δυναμεις..βλεπουμε τι γινεται στην Κυπρο,η τουρκια εχει καταλυσει τα συνορα της μεγαλονησου επειδη πολυ απλα η τελευταια δεν μπορει να προβαλει την απαιτουμενη στρατιωτικη ισχυ..πρεπει λοιπον αμμεσα να ανοιξει το πουγγι και οι ΕΔ να προμηθευτουν τα οπλικα συστηματα που χρειαζονται και ελπιζω να μην ξανακουστουν οι αποψεις που λεγαν οτι ”θα το ρισκαρουμε”,δεν μπορουμε να παιζουμε με την ασφαλεια της χωρας..
Λύσεις υπάρχουν και μάλιστα απεριόριστες ! Από που να ξεκινήσω? Από τις Γαλλικές bellhara οπου παρα την εξωπραγματική τιμη της είναι μια καλή σύγχρονη επιλογή εάν βάλουμε περισσότερα κελιά! Από της Αμερικάνικες – Ιταλικές φρεγάτες οπου οι τιμές είναι φυσιολογικές για το οπλικό φορτίο και για τους αισθητήρες!! Πάντος πρέπει να κάνουμε συνδυασμό από φρεγάτες και κορβέτες γιατί λεφτά δεν υπάρχουν για 10 φρεγάτες…
2+2 belhara + 6 growing
4 ή 6 αμερικ. + 4 doha ή growing
Πάντος θα πρεπι να επενδύσουμε στο ναυτικό πολλά λεφτά οπότε πρέπει να γυρίσουν πάλη στην χώρε οπότε ξεκινήσουμε ναυπιγηκό πρόγραμμα για als 65 ή 85 προς αντικατάσταση των παλαιών πυραυλακάτων και μετα παμε σε κατι πιο βαρβάτο π.χ als 100 !!!!
https://www.thedrive.com/the-war-zone/33299/navy-wants-to-buy-30-new-light-amphibious-warships-to-support-radical-shift-in-marine-ops Δείτε τί ετοιμάζουν οι φίλοι μας Αμερικάνοι οπότε εμείς ακόμη συζητάμε τί θα κάνουμε με τα σαπάκια κανένας προγραμματισμός πάντα όχι στο και πέντε αλλά στο μην παραπέρα και μετά ζητάμε τη βοήθεια τού Θεού της Παναγίας κτλ.
Αγαπητή Π&Δ, «συνυπογράφω», όπως και πολλοί άλλοι συμφορουμίτες πιστεύω, το άρθρο «καημό» σας.
Η αλήθεια είναι ότι ένα ΠΝ με τόσες λίγες Μονάδες, απλά, δεν μπορεί να εκπληρώσει ούτε τις αμιγώς ναυτικές αποστολές…
Δεν αντιλαμβάνομαι μόνο την αναφορά σας για τη έλλειψη προγράμματος αντικατάστασης των Combattante. Πρώτον, τα συγκεκριμένα σκάφη είναι ακόμη λειτουργικά και φέρουν τα βλήματα που φέρουν κι φρεγάτες μας και δεύτερον, θέτω κι εγώ το ρητορικό ερώτημα: Για τα άλλα σκάφη υπάρχει πρόγραμμα αντικατάστασης(!); Πέρα των 2 Belharra και των 2 PSV που ευτυχώς μας έκατσαν για να αντικαταστήσουμε τα 2 Γερμανικά ΠΓΥ δεν υπάρχει τίποτα…