26.3 C
Athens
Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΑντιδράσεις των γερμανικών ναυπηγείων για τη κατακύρωση του χρυσοφόρου προγράμματος φρεγατών στην...

Αντιδράσεις των γερμανικών ναυπηγείων για τη κατακύρωση του χρυσοφόρου προγράμματος φρεγατών στην ολλανδική Damen

Ο ηττημένος του διαγωνισμού των 6,7 δις Ευρώ για την ναυπήγηση της νέας φρεγάτας MKS 180 του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ναυτικού υπέβαλε μήνυση διαμαρτυρόμενος για την επιλογή των ολλανδικών ναυπηγείων Damen για το πρόγραμμα βαρέων φρεγατών.

Η εταιρία German Naval Yards του Κιέλου σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα είπε πως έχει “σοβαρές αμφιβολίες για τη νομιμότητα της απόφασης” και ότι “θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια στη διάθεσή της” για να την ανατρέψει.

Το γερμανικό υπουργείο Αμύνης επέλεξε στις 13 Ιανουαρίου τα ναυπηγεία της Damen για τη ναυπήγηση των τεσσάρων πρώτων φρεγατών πολλαπλού ρόλου (MKS-Mehrzweckkampfschiff).

Η υπέρβαση που προσπάθησε να κάνει η γερμανικό κυβέρνηση σε μια διαγωνιστική διαδικασία που ήδη είχε χαρακτηριστεί αμφισβητούμενη ήταν πως “έτρεξε” τον διαγωνισμό μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκμεταλλευόμενη την επικράτεια σαν ενοποιημένο χώρο επιχειρείν και αγοράς. Με τον τρόπο αυτό όμως τα γερμανικά ναυπηγεία αφέθηκαν στο έλεος του ανταγωνισμού και έχασαν.

Η διαμαρτυρία της German Naval Yards και του διαγωνιζομένου μέλους της, ThyssenKrupp Marine Systems, εκκινούν μια νομική διαμάχη που ξεκινά με το γερμανικό υπουργείο Αμύνης να αξιολογεί το αίτημά τους στο νομικό του τμήμα και μετά μπορεί να φτάσει και να περάσει από όλα τα επίπεδα των γερμανικών δικαστηρίων.

Δεν ξέρουμε πόσο μακρυά μπορεί να φτάσει αυτή η αντιδικία σε βάθος χρόνου. Υπάρχουν διαφωνίες που λύθηκαν μέσα σε λίγες εβδομάδες κι άλλες που κράτησαν χρόνια. Το υπουργείο πάντως υποσχέθηκε να απαντήσει μέχρι το τέλος του μήνα κατά πόσον η επιλογή των Ολλανδικών ναυπηγείων ήταν παράτυπη.

Η ολλανδική Damen έχει δεσμευτεί να ναυπηγήσει τα πλοία στις εγκαταστάσεις των Γερμανών συνεταίρων της, Lürssen, υποσχόμενη να επενδύσει το 80% της αξίας του συμβολαίου στη Γερμανία.

Η αντιδικία έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο που εξαιρεί από ευρωπαϊκό διαγωνισμό προγράμματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας. Αν λοιπόν η ναυπήγηση πολεμικών πλοίων χαρακτηριστεί “κρίσιμος τομέας τεχνολογίας”, άξιος προστασίας τότε μελλοντικά προγράμματα θα αποδίδονται αυτόματα σε γερμανικές εταιρίες.

Για να γίνει, βέβαια, αυτό πρέπει να τηρηθούν δύο προϋποθέσεις: πρώτον, να εγκρίνει το γερμανικό κοινοβούλιο κανονισμούς τομέων επιλογής εθνικής σημασίας ώστε να εξαιρεθούν μελλοντικά προγράμματα από ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς στη βάση της εθνικής ασφάλειας και δεύτερον, να συντάξει η κυβέρνηση ένα διυπουργικό έγγραφο πολιτικής στο οποίο οι κρίσιμοι τομείς για την ασφάλεια να καθορίζονται και να περιλαμβάνουν τα ναυτικά σχέδια πολεμικών ως “κρίσιμης τεχνολογικής σημασίας”.

Το τελευταίο έντυπο, το οποίο επιβλέπει το ομοσπονδιακό υπουργείο οικονομικών και ενέργειας, θα είναι έτοιμο εντός των επομένων εβδομάδων.

Νομικοί εμπειρογνώμονες λένε πως η διαμαρτυρία της German Naval Yards δεν έχει βάση “πατώντας” σε αυτό που περιγράφεται ως “κρίσιμης σημασίας τεχνολογία” αλλά από την άλλη, η επίλυση της έναστασης έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση ευνοεί -έστω κι ανεπίσημα- την απόδοση συμβολαίων σε εγχώριους κατασκευαστές.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Aris
Aris
4 years ago

Οι γερμανοί διαμαρτύρονται για το ίδιο πράγμα που επέβαλλαν σ´εμάς;;;;
Να κάνουμε και εμείς ένσταση να φτιαχτούν στον Σκαραμαγκά!!!

Spider
Spider
4 years ago
Reply to  Aris

Ε νομίζω ότι μετά από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης και μετά τα όσα συμβαίνουν στην γειτονιά μας, πρέπει σχεδόν τα πάντα να φτιάχνονται εδώ ή στην χειρότερη να έχουν εξαιρετικά μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία. Η νυν κυβέρνηση νομίζω πως δείχνει ότι το θέλει αυτό και ως μέσο για οικονομική ανάπτυξη, η δε κοινωνία έχει αρχίσει να ευαισθητοποιείται σε τέτοια θέματα. Στο χέρι μας είναι όλοι παντού και πάντα να ζητάμε συμπαραγωγή ή μεγάλα αντισταθμιστικά. Τουλάχιστον ας το ζητάμε ακόμη και στα απλά σχόλια που κάνουμε εδώ ή σε άλλους ιστότοπους. Σιγά-σιγά πρέπει η κοινή γνώμη στα εξοπλιστικά να αλλάξει και να επιβάλει τοπική παραγωγή ή μεγάλα αντισταθμιστικά, αλλιώς η προμήθεια ενός οπλικού συστήματος να θεωρείται σκάνδαλο και επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον.
Ως γνωστό «ο φόβος φυλάει τα έρμα», ο φόβος και το πολιτικό κόστος…

chriss8
chriss8
4 years ago

“Η αντιδικία έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο που εξαιρεί από ευρωπαϊκό διαγωνισμό προγράμματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας. ”

Αυτό δεν έρχεται σε σύγκρουση με την ελεύθερη αγορά? Εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε παρόμοιες αλχημείες, σε κάθε περίπτωση που τρώγαμε πρόστιμο επειδή βοηθούσαμε-επιδοτούσαμε κάτι ελληνικό?

Μυρμιδονας
Μυρμιδονας
4 years ago

“Η αντιδικία έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο που εξαιρεί από ευρωπαϊκό διαγωνισμό προγράμματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας.”

¨Αντε και στα δικά μας

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες επιλογές έχει το Πολεμικό Ναυτικό έως το 2030… αλλά και μετά

Αφορμή για αυτό το άρθρο αποτέλεσε η συνέντευξη του υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Δένδια στο συνέδριο DEFEA 2024 προ λίγων ημερών, όπου δήλωσε τα...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -