9.7 C
Athens
Σάββατο, 22 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΓερμανικό Ναυτικό: περισσότερες ώρες οι πιλότοι σε εξομοιωτή παρά στον αέρα

Γερμανικό Ναυτικό: περισσότερες ώρες οι πιλότοι σε εξομοιωτή παρά στον αέρα

Ο εξομοιωτής μπορεί να είναι ένα ανεκτίμητο εκπαιδευτικό βοήθημα ωστόσο τίποτα δεν υποκαθιστά την πραγματική πτήση. Χωρίς αυτόν όμως, οι χειριστές του γερμανικού Ναυτικού θα μετρούσαν γλάρους… Η έλλειψη προσωπικού, σε συνδυασμό με τον γερασμένο στόλο των ελικοπτέρων Sea King και Sea Lynx και των P-3C Orion που πρόκειται να αναβαθμισθούν, έχουν ως αποτέλεσμα οι πιλότοι του Bundesmarine να βασίζονται όλο και περισσότερο στον εξομοιωτή πτήσεων καθώς οι πραγματικές ώρες πτήσης είναι περιορισμένες και πολύτιμες.

Για την ακρίβεια οι νέοι ιπτάμενοι έχουν φθάσει εδώ και καιρό το μέγιστο όριο των επιτρεπομένων ωρών στον εξομοιωτή έναντι των ωρών πτήσης που προβλέπουν οι κανονισμοί: 70% ώρες simulator, 30% εκπαίδευση αέρος. Αυτή είναι η κατάσταση και προς το παρόν δεν μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό, παραδέχονται έμπειροι εκπαιδευτές στην βάση του γερμανικού Ναυτικού στο Nordholz.

Η συγκεκριμένη βάση κοντά στο Bremerhaven παράγει ετησίως 15 με 20 χειριστές ελικοπτέρων και αεροσκαφών σταθερών πτερύγων όμως τα «παλιά χέρια» στην επιχειρησιακή Μοίρα MFG 5 γνωρίζουν καλά πως τόσο μεγάλη εξάρτηση από τον εξομοιωτή δεν είναι κάτι καλό. Είναι πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί η αίσθηση μιας πραγματικής αποστολής, επισημαίνουν. Ωστόσο το Ναυτικό δεν έχει τα μέσα για να «βγουν» οι απαιτούμενες ώρες πτήσης εκεί που πρέπει –στον αέρα.

Αλλά και πάλι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ο νέος, αναβαθμισμένος εξομοιωτής για τα πληρώματα των ελικοπτέρων Sea King Mk41 παραδόθηκε μεν νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν, όμως η αντικατάστασή του ούτως ή άλλως είχε καθυστερήσει.Ένας ακόμη λόγος που ανεβάζει τον… βαθμό δυσκολίας σε όλο αυτό είναι και το γεγονός ότι όλο και λιγότεροι νέοι και νέες επιλέγουν να καταταγούν γερμανικές στις Ένοπλες Δυνάμεις για μια καριέρα πιλότου του Ναυτικού. Αυτό σημαίνει ένα πράγμα: το Ναυτικό πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικό στο ποιοι θα επιλεγούν για να πετάξουν τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερά του. Ως εκ τούτου, τα περιθώρια λάθους είναι ασφυκτικά μικρά.

«Οι εποχές που είχες πολύ κόσμο να ρίξεις σε ένα σωρό (εναέρια) μέσα έχουν τελειώσει» λένε εκπαιδευτές. «Ούτως ή άλλως, αυτό ποτέ δεν ίσχυε στην Γερμανία» προσθέτουν. Η έλλειψη προσωπικού στο γερμανικό Ναυτικό είναι τόσο οξεία ώστε συχνά οι εξομοιωτές μένουν άδειοι. Ο εξομοιωτής του P-3C, παραδείγματος χάρη, κάποτε ήταν «κλεισμένος» σχεδόν κάθε μέρα. Τώρα εκπαιδεύονται πληρώματα περίπου 10 φορές τον μήνα.

 

Εκπαιδευτές σημειώνουν ότι το διαθέσιμο προσωπικό επαρκεί για την συγκρότηση μόλις πέντε πληρωμάτων για τα Papa 3 –από τα οκτώ που προβλέπει το οργανόγραμμα της μονάδας. Στα ελικόπτερα τα πράγματα είναι χειρότερα, λένε. Ο στόλος των Sea Lynx έχει τέσσερα από τα δώδεκα πληρώματα αέρος που προβλέπονται ενώ για την επάνδρωση των Sea King υπάρχουν μόνο έξι από τα απαιτούμενα δεκαπέντε πληρώματα…

Παρόμοια τάση επικρατεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αφήνοντας ανοικτό το ενεχόμενο –ή την ανάγκη– εκπαίδευσης πληρωμάτων από διαφορετικές χώρες σε κοινά μέσα. Στον εξομοιωτή του Lynx στο Nordholz εκπαιδεύονται πληρώματα από την Γερμανία, την Δανία και την Πορτογαλία στο πλαίσιο του Joint Lynx Simulator Training Establishment. Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται ο αναβαθμισμένος με νέο σύστημα προβολής (video-surround) εξομοιωτής του Sea King Mk41 που επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος προσομοίωσης αποστολών.

Τα 21 ελικόπτερα του τύπου πρόκειται να αποσυρθούν το 2023 καθώς βρίσκονται σε υπηρεσία πάνω από τέσσερεις δεκαετίες και η διατήρησή τους σε πτητική ικανότητα απαιτεί ένα… σαφάρι για τον εντοπισμό και την προμήθεια δυσεύρετων ανταλλακτικών ανά τον κόσμο, συχνά στα πιο απίθανα μέρη. Ήδη στο Nordholz έχουν ξεκινήσει εργασίες για την εγκατάσταση του εξομοιωτή των NH90 Sea Lion που περιμένει με ανυπομονησία το γερμανικό Ναυτικό, αρχικά για την εκτέλεση Έρευνας και Διάσωσης και αργότερα άλλων αποστολών.

Βεβαίως θα πρέπει να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, πρωτίστως, όσο και μέσων. Διότι όσο τέλεια και να είναι η προσομοίωση των παραμέτρων μιας αποστολής που παρέχουν οι τελευταίας τεχνολογίας simulators, οι «παλιοί» επιμένουν ότι ο χειριστής φτιάχνεται στον αέρα, πετώντας με πραγματικό αεροπλάνο ή ελικόπτερο, σε πραγματικές συνθήκες.

Αλέξανδρος Θεολόγου

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Norther
Norther
6 years ago

Ας τα φέρουν Ελλάδα να αναχαιτίζουν αυτοί τους απέναντι να εξασκηθούν τα παιδιά με το αζημίωτο φυσικά…

Simula
Simula
6 years ago

Αν εξαιρεθεί η πίεση από τα g στις στροφές όλα τα αλλά είναι ίδια. Επιπροσθέτως στον εξομοιωτή είναι εύκολη η επανάληψη (μήτηρ της μαθήσεως), τα λάθη συγχωρούνται, είναι ευκολότερη η δημιουργία πολυπλοκότερων σεναρίων, ο πειραματισμός νέων μεθόδων κτλ

Από την άλλη η πραγματική πτήση καταπονεί το αεροσκάφος (με ότι αυτό σημαίνει στην αξιοπιστία του σε κρίσιμη περίοδο και στο κόστος συντήρησης του), κοστίζει δεκάδες χιλιάδες ανά ώρα πτήσης σε συνάλλαγμα για καύσιμα ενέχει το κίνδυνο ατυχήματος κτλ Οπότε με πια λογική θεωρείται ότι είναι καλύτερη μέθοδος ;

Αν δηλαδή υποτεθεί ότι η τεχνολογία είχε προχωρήσει και είχε κατασκευαστεί ένας αξιόπιστος εξομοιωτής του ανθρώπινου σώματος θα λέγαμε όχι δεν κάνει διότι οι παλιοί λένε ότι οι χειρούργοι πρέπει να εξασκούνται σε πραγματικές συνθήκες;

RR
RR
6 years ago
Reply to  Simula

“Τα λάθη συγχωρούνται”. Αυτό είναι ευτυχία και δυστυχία μαζί. Ονομάζεται και “νόσος του playstation”. Οι ψυχολόγοι άρχισαν να ασχολούνται μαζί της στα τέλη της δεκατείας του 2000, ανακαλύπτοντας την ριψοκίνδυνη οδήγηση της νέας γενιάς. Εθισμένοι στα tv-games, οι νέοι οδηγοί προτιμούσαν να δοκιμάσουν παράτολμες ενέργειες αντί να φρενάρουν, όπως θα έκαναν οι παλαιότερες γενιές. Μόνο που το “GAME OVER” είχε πλέον διαφορετικό αποτέλεσμα, την ζωή τους. Η έρευνα επεκτάθηκε και σε άλλους τομείς για να φθάσει και στο Flight Simulator. Όσο η αναλογία ωρών “γέρνει” προς το F.S., τόσο αυξάνονται οι παραβάσεις των κανόνων ασφαλείας πτήσεων. Υπάρχει και στην δική μας Π.Α. αναφορά για παρόμοια συμπεριφορά χειριστών μας, τα τελευταία χρόνια, που μειώσαμε δραματικά τις ώρες πτήσεων αναπληρώνοντας τις στο F.S.

Gunner
Gunner
6 years ago

Την λύση την έχουν ήδη σκεφτεί οι Γερμανοί και είναι ο Ευρωστρατός. Ένα σώμα που θα επανδρώνεται από επαγγελματίες από όλη την Ευρώπη και θα δρα για το συμφέρον των ισχυρών της Ευρώπης και όχι για το σύνολο της.

Δ. Τριανταφύλλου
Δ. Τριανταφύλλου
6 years ago

Το δικό μας 3 % του ΑΕΠ πήγαινε σε εξοπλισμούς πριν από το 1995 και μετά. Αυτοί μαζί με άλλους κολλητούς που μας κουνούσαν το δάχτυλο το μείωναν και το προωθούσαν σε επενδύσεις, χρηματοδοτήσεις κοκ. Το 2016 ξύπνησαν και είδαν πως αν ο βλαδήμιρος κατέβαινε θα σταματούσε στην Γαλλία Ελλάδα και Ιταλία.
Δεν υπολογίζω εκπαίδευση και στελέχωση.
Σαφώς κάναμε λάθη και φτάσαμε εκεί που φτάσαμε αλλά λόγω των δίπλα έπρεπε να είμαστε αξίομαχοι και να ξοδεύουμε για να κρατήσουμε μια ισοροπία.
Δεν νομίζω πως θα ζητήσει κανείς συγνώμη για όσα μας έσερναν αλλά αν έστω και ένας εκπρόσωπός μας στο ευρωκοινοβούλιο σέβεται τους κόπους μας θα πρέπει να κάνει μια ρητορική ερώτηση για τα χάλια της Ευρω άμυνας. Ο Τραμπ τα είπε αλλά αυτός πουλάει, εμείς που αγοράζουμε έχουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα λεγόμενά μας.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ιταλική προσφορά για 2+2 φρεγάτες FREMM σε κόστος μιας FDI!

Το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό "αντιμέτωπο" με μια πρόταση που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει. Όπως αποκάλυψε ο Σάββας Βλάσσης και επιβεβαίωσε...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

BINTEO: Η Belharra από μέσα! Ξενάγηση εν πλω στην πρώτη γαλλική φρεγάτα

Βίντεο μεγάλης διαρκείας δημοσίευσε το Naval News από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας FDI, της Amiral Ronarc'h. Όπου γίνεται ξενάγηση στα διάφορα διαμερίσματα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -