Η μεγάλη ηλικία των πλοίων, το κόστος χρήσης και το ολοένα και μεγαλύτερο ποσό που απαιτεί το πρόγραμμα αναβάθμισής τους είναι οι βασικές αιτίες που το Αμερικανικό Ναυτικό έχει προτείνει την απόσυρση επτά καταδρομικών κλάσης Ticonderoga το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον επικεφαλής των Ναυτικών Επιχειρήσεων ναύαρχο Michael M. Gilday.
Όπως επισημαίνει το «Naval News», μιλώντας σε εκδήλωση στις 20 Ιουλίου εν όψει του «Sea Air Space 2021», ο Gilday υποστηρίζει την πρόταση του Ναυτικού να αποσύρει τα πλοία, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι που θα κατευθυνθούν σε άλλα προγράμματα εκσυγχρονισμού ή θα τονώσουν την προσπάθεια για νέες ναυπηγήσεις. Με βάση τον ίδιο, τα τρία μείζονα προβλήματα που παρουσιάζουν τα προτεινόμενα καταδρομικά προς απόσυρση είναι:
- Το κόστος κτήσης και χρήσης που υπολογίζεται σε 5 δισ. δολάρια κατά τον πενταετή αμυντικό σχεδιασμό του Αμερικανικού Ναυτικού.
- Η αξιοπιστία του υλικού, καθώς αυτά τα πλοία έχουν ηλικία κατά μ.ο. 32 χρόνια. «Βλέπουμε ρωγμές και βλέπουμε προκλήσεις στην κατάσταση των υλικών αυτών των πλοίων που είναι σε κάποιο βαθμό απρόβλεπτες, οπότε είναι “άγνωστες παράμετροι”», τονίζει ο Gilday. Επιπλέον, υπάρχει ανησυχία για την ικανότητα των ραντάρ SPY-1A/B να ανταποκριθούν με επάρκεια απέναντι στις σύγχρονες απειλές, όπως οι προηγμένοι αντιπλοϊκοί πύραυλοι («δυσκολεύονται να δουν την απειλή με βάση την ταχύτητα και το προφίλ πτήσης της», αναφέρει ο ίδιος).
- Το κόστος για τον εκσυγχρονισμό ενός καταδρομικού υπερβαίνει κατά δεκάδες εκατομμύρια δολάρια το αρχικά υπολογισμένο, κυρίως λόγω παραγόντων που σχετίζονται με την ηλικία των πλοίων.
Καταδρομικά Ticonderoga: Αρκετά κοντά στην Ελλάδα αλλά ίσως και μακριά οικονομικά;
Το Αμερικανικό Ναυτικό προσπάθησε και στο παρελθόν να αποσύρει πλοία της κλάσης, αλλά βρήκε την αντίθεση του Κογκρέσου. Το αν πετύχει να αποσπάσει την έγκριση του τελευταίου εφέτος, θα φανεί τους επόμενους μήνες.