ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η νορβηγική φρεγάτα εμβολίστηκε από το τάνκερ ενώ ήταν αγκυροβολημένη, αν και πηγές σημειώνουν και την εμπλοκή στο περιστατικό του νορβηγικού ρυμουλκού Tenax, που ίσως ρυμουλκούσε το τάνκερ.
……………………………………………………………………………………..
Νεώτερη φωτογραφία με την φρεγάτα ακόμη πιο βαθιά στο νερό
…………………………………………………………………………………………………………
Νεώτερες φωτογραφίες με το νερό να έχει φτάσει στο επίπεδο του ελικοδρομίου
…………………………………………………………………………………………………..
Το ελληνικών συμφερόντων τάνκερ SOLA συγκρούστηκε σήμερα το πρωί (03:00Ζ) με την φρεγάτα του βασιλικού νορβηγικού ναυτικού HNOMS HELGE INGSTAD (F313), εκτοπίσματος 5.290 τόνων κλάσης Fridtjof Nansen (ΕΔΩ). Η σύγκρουση έγινε σε περιοχή της βόρειας θάλασσας νότια του Bergen, στην Νορβηγία με το τάνκερ να έχει μόλις αναχωρήσει από το τέρμιναλ φόρτωσης πετρελαίου Sture. Μετά την σύγκρουση ο κυβερνήτης της φρεγάτας οδήγησε το πλοίο σε γειτονική ακτή όπου και εξώκειλε προκειμένου να αποφευχθεί η βύθισή της λόγω ταχείας εισροής υδάτων από μεγάλο ρήγμα στην πρύμνη. Πληροφορίες αναφέρουν τραυματισμούς ανάμεσα στα 137 μέλη του πληρώματος της νορβηγικής φρεγάτας.
Το SOLA είναι ένα τάνκερ κατηγορίας Aframax (μέσου μεγέθους), με σημαία Μάλτας αλλά ως διαχειρίστρια εταιρία αναφέρεται η Tsakos Columbia Shipmanagement (TCM) SA.
(Πηγή Maritime Bulletin)
Πάει το κορμί πατριώτη! Καμιά εκατοστή μύρια ζημιά κι έχει ο Θεός. Πληρώνουν οι ασφάλειες άραγε?
Αφού δεν υπήρξαν θύματα πάλι καλά! Το ερώτημα τώρα είναι πως μια φρεγάτα δεν μπόρεσε να αποφύγει ένα έμφορτο και δυσκίνητο τάνκερ.
Με το AIS σε λειτουργία μάλιστα…
Να σας πω την αλήθεια , καθότι από ναυτική οικογένεια, με όλα τα αρσενικά μέλη από θείο και μέχρι 1- 2 αιώνες πίσω προ παππούδες ναυτικούς και καταγόμενος από νησί ναυτικών με πολύ μακρά ναυτική παράδοση μπορώ να κατανοήσω το πως έγινε. Γενικώς. Και είναι …… λογικό. Αρκετά δλδ.
Αντίστοιχα κάνανε στα χρόνια της αστακομακαρονάδας και διάφοροι … “ποιμένες” που απέκτησαν πλεούμενο.
Επίσης αν σας πω την άποψη των ναυτικών συν νησιωτών μου και συγγενών μου – είπαμε όλοι ναυτικοί που έχουν υπηρετήσει όλοι στο ΠΝ – για τους ομολόγους τους του πολεμικού ναυτικού γενικώς θα κοκκινίσει το διαδίκτυο.
Στην κατακλείδα … όποιος έχει δει την ταινία master and commander θα καταλάβει πως πρέπει να είναι ένα στέλεχος σε κάθε πολεμικό ναυτικό και ιδίως ο κυβερνήτης, άλλως ειπείν πρωτίστως ναυτικός.
Πάντα πληρώνουν οι ασφάλειες σε τέτοιες περιπτώσεις. Για όσο καλύπτει βέβαια το προβλεπόμενο ποσό για το οποίο είναι ασφαλισμένο το πλοίο.
δεν είναι ασφαλισμένο …
The Norwegian state is a self-insurer. The Armed Forces are thus not insured against such incidents, and must, therefore, replace damaged material themselves, Commander in the Navy, Per-Thomas Bøe, spokesperson for the Norwegian Armed Forces
Από ότι φαίνεται η σύγκρουση έγινε στα πλευρά, δε το καβάλησε δηλαδή. Αν το είχε καβαλήσει θα το είχε βουλιάξει.
Οπότε μάλλον του ξήλωσε όλη την πλευρά πίσω.
Πίσω δεξιά είναι σκισμένο σε μεγάλο μήκος. Δε υπάρχουν υδατοστεγή διαφράγματα για τέτοιες καταστάσεις; Δεν μπορούν να μπουν με φορητές αντλίες και να το αδειάζουν μέχρι να μπορέσει να δεξαμενιστεί; Παρεμπιπτόντως, εκεί οι ακτές είναι μαχαίρι, και το ότι έχει σχεδόν ακουμπήσει στα βράχια δεν σημαίνει ότι από κάτω είναι ρηχά και θα καθήσει. Φυσικά ο πλοίαρχος έκανε το σωστό πράγμα.
Θα περάσει ΕΔΕ ο καπετάνιος της φρεγάτας. Φυσικά χωρίς καμία ευθύνη να προκύψει για αυτόν (ως συνήθως). Μετά την κουτσοεπισκευή θα πωληθεί σε “άριστη” κατάσταστη μάλλον στο ΠΝ …
Στο μεταξυ εχουν τσακισει και το σοναρ τους…
Χοντρή ζημιά. Πάλι καλά που πρόλαβε να πάει στα ρηχά για να αποφύγει την βύθιση.
Eπ’ ευκαιρίας έτσι για την ιστορία. Το 1994 οι νορβηγοί είχαν χάσει μία φρεγάτα σε δυστύχημα. Ήταν η Oslo (F-300) που αρχικά έπαθε σοβαρή μηχανική βλάβη εν μέσω θαλασσοταραχής και αργότερα βυθίστηκε. Το θυμάμαι το συμβάν. Στο άκουσμα της είδησης δεν μπορούσα να πιστέψω ότι χάθηκε μία φρεγάτα εν καιρώ ειρήνης.
Αν ,,γκουγκλάρει, κανείς Oslo frigate θα διαβάσει για αυτή.