Οι φρεγάτες του βασιλικού καναδικού Ναυτικού της κλάσης Halifax αναμένεται να διατηρηθούν σε υπηρεσία μέσω παροχής υπηρεσιών συντήρησης από τρία διαφορετικά ναυπηγεία της χώρας, σύμφωνα με ανακοίνωση σχετικού συμβολαίου από την κυβέρνηση την Πέμπτη.
Έτσι παρά το ότι ο Καναδάς έχει ήδη υπογράψει για την προμήθεια νέων φρεγατών κλάσης Type 23 από το Ηνωμένο Βασίλειο, εξασφαλίζει και ότι οι παλαιότερες φρεγάτες του που αποτελούν και τον κορμό του ναυτικού του, δεν θα απαξιωθούν μέχρι την έλευση των νέων.
Ο Καναδάς επέλεξε την Type 26 έναντι συμβολαίου «μαμούθ» αξίας C$60 δισ.!
Τα ναυπηγεία Irving Shipbuilding είχαν το μονοπώλιο στην συντήρηση των εν λόγω φρεγατών από το 2011 αλλά η εταιρεία θα πρέπει τώρα να μοιραστεί τις εργασίες για τις φρεγάτες αυτές με τα ναυπηγεία Chantier Davie Canada Inc. και Seaspan Victoria Shipyards.
Η συνδυασμένη αξία των τριών συμβάσεων για τη διατήρηση των δώδεκα πλοίων μέχρι το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής θα είναι περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά (περίπου 4,64 δισεκατομμύρια ευρώ) ενώ οι φρεγάτες αναμένεται να παραμείνουν στην υπηρεσία για άλλα 20 χρόνια.
Ανθυποβρυχιακές αναβαθμίσεις για τις φρεγάτες Halifax του Καναδά
Καθώς ο Καναδάς έχει ήδη σε εξέλιξη πρόγραμμα αναβάθμισης των ικανοτήτων των φρεγατών αυτών, και μετά πλέον και από την υπογραφή των συμβολαίων για την υποστήριξη των πλοίων για τα επόμενα 20 χρόνια είναι πλέον σαφές ότι δεν πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα πράγμα που έτσι ή αλλιώς δεν θεωρούνταν πιθανό σενάριο.
Ο Καναδός (ινδικής καταγωγής) υπουργός Άμυνας Harjit S. Sajjan έκανε κάποιες δηλώσεις σχετικά με το πρόγραμμα συντήρησης: «Η κυβέρνησή μας λαμβάνει μέτρα για να διασφαλίσει ότι οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κλάσης Halifax μπορούν να συνεχίσουν να προστατεύουν τα καναδικά ύδατα και να συμβάλλουν σημαντικά στις διεθνείς επιχειρήσεις. Αυτές οι συμβάσεις θα διασφαλίσουν ότι οι φρεγάτες μας παραμένουν λειτουργικά έτοιμες αυξάνοντας ταυτόχρονα τον αριθμό των θέσεων εργασίας και ενισχύοντας την ικανότητα συντήρησης του πλοίου στον Καναδά όπως περιγράφεται στην Εθνική Στρατηγική Ναυπηγικής μας.»
Πότε γίνονται διαθέσιμες οι πρώτες φρεγάτες Halifax και Type 23;
Αν αποσυρθούν τότε κατά μέσο όρο, θα είναι κοντά 50 χρονών! Οπότε αυτό το “20” μάλλον αφορά την τελευταία φρεγάτα μέχρι αυτή να αποσυρθεί.
Η ουσία είναι ότι τελείωσε και αυτό το σενάριο._
Παντα το χα απορια.πως γινεται βρετανοι καναδοι κτλ να δινουν τοσα χρήματα για συντηρηση περαν των κονδυλιων για εκσυγχρονισμό και εμεις να διατηρουμε μεσα με π/υ 500 εκ για συντηρηση σε ολους τους κλαδους?
Tελος οι Χαλιφαξ,τελος οι Λαφαγιετ….
Ισως η ρεαλιστικοτερη λυση να ηταν η αναβαθμιση των ΜΕΚΟ στο προτυπο του Αnzac και το καπαρωμα των Type 23
ως αντικαταστατες των ”S”..
Σεναριο χωρις MπελΧαρα.
“και το καπαρωμα των Type 23”
Amen to that… αλλα καποιος θα πρεπει να πεισει τους βρετανους να τις αποδεσμεύσουν λιγο ταχυτερα (για να εχουν ωφελιμο ζωης και για μας) και να μην ζητησουν οσα τους λειπουν.
Είναι και ολλανδικές και βελγικές Μ, που όμως πάνε για τουλάχιστον τα μέσα τις επόμενης δεκαετίας!
Σε αυτό το σενάριο πάντως η πρόταση σας είναι σωστή.
Επίσης είναι εμφανές ότι το σενάριο των belharra δεν λύνει τις ανάγκες για οροφές, χρειάζεται πιο ρεαλιστική και λιγότερο δαπανηρή λύση
Εκσυγχρονισμός όπως Αnzac, αν εννοείς όπως την Νέας Ζηλανδίας θα συμφωνούσα στο περίπου, σαν της Αυστραλίας σε καμιά περίπτωση το όφελος σε σχέση με το κόστος είναι δυσανάλογο.
Εχει εντοπιστεί και άλλους φίλους η παράμετρος του τεράστιου κόστους και συμφωνώ με αυτή την άποψη.
Βέβαια ο προϋπολογισμός δεν αντιστοιχεί ούτε σε 40εκ. ανά σκάφος, τι να λέμε τώρα….
Πολύ σωστό!
Μα εδώ το υπουργείο Άμυνας ενδιαφέρεται για τη κοινωνική στήριξη, τι τις θέλετε τις φρεγάτες; οι φρεγάτες έπονται…
Αν χρειαστεί θα ζητήσουμε από τους Τούρκους να μας δώσουν τις δικές τους…
Εμάς κοστίζουν 10, 12 εκ. η φρεγάτα, βάλε με τα δικά μας δεδομένα 10.000.000 Χ 12πλοια Χ 20 χρόνια
που υπάρχει και παραμέληση δεν αλλάζονται όλα στο φτερό.
Εκεί οι εργατοώρες είναι αρκετά ακριβότερες, επίσης ίσως οι τιμές που παρουσιάζονται είναι το ανώτατο όριο και η απαίτηση το ναυπηγείο να είναι σε διαθεσιμοτητα 20 χρόνια…
Επίσης εμεσα είναι και μια στήριξη στα τοπικά ναυπηγεία.
μα καλα τοσον καιρο γραφουμε για πλοια κ ουτε ενα σχολιο για αποκτηση γκριγκοροβιτς με μαρουλια? παει χαλασε η ελληνορωσικη προσεγγιση.