15.4 C
Athens
Σάββατο, 28 Νοεμβρίου, 2020
Αρχική Εκσυγχρονισμός του Στόλου Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες ελληνικές...

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες ελληνικές φρεγάτες, μια συγκριτική παρουσίαση του μέλλοντος του ΠΝ

Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, συγκέντρωσε την προσοχή των αναγνωστών μας, είτε εδώ στην ΠΤΗΣΗ, είτε στο Navaldefence.gr. Τελικά το θέμα της ενίσχυσης του ΠΝ είναι ένα φλέγον ζήτημα, που ενδιαφέρει πάρα πολύ τους αναγνώστες μας. Αυτός ήταν κι ο λόγος που χτες προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα catch up των όσων γνωρίζουμε, και να τα μοιραστούμε μαζί σας.

Πολύ κοντά στην απόφαση για Νέες Φρεγάτες και τον Εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ στη μεταπολεμική του ιστορία

Φυσικά κάποιοι μέσα από το άρθρο βρήκαν, ανακάλυψαν τη “στήριξή” μας στις MMSC (LCS), όπως άλλοι είχαν ανακαλύψει πως επιθυμούσαμε τους Γερμανούς, ενώ λίγο πριν είχαμε αγαπήσει τους Ολλανδούς. Τελικά εμείς δεν πρέπει να έχουμε καρδιά, κέντρο διερχομένων έχουμε… Σε κάθε περίπτωση, μιας και η κατηγορία που εξαπολύουν κάποιοι είναι πως στηρίζουμε την Lockheed Martin, θα θυμίσουμε πως είμαστε από τους ελάχιστους που δεν έχουμε γράψει υπέρ των F-35 (απλά υπέρ του εκσυγχρονισμού των F-16C/D σε F-16V), ούτε στηρίξουμε συγκεκριμένη χώρα και πλοίο (όπως πολλοί άλλοι). Απλά μάλλον δεν θάβουμε αρκετά την LCS όπως κάνουν πιθανά άλλοι (κάποιοι το κάνουν για τα κλικς, η αντιMMSCίτιδα πουλάει, άλλοι το κάνουν πιθανά εργολαβικά), αφού δεν είμαστε κατά, είμαστε υπέρ της … LCS. Το έχουμε ξαναζήσει. Εμείς θα συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε. Ούτως ή άλλως, κάποιοι θα συνεχίσουν να θάβουν την LCS σήμερα, την ΜΕΚΟ Α200 αύριο. Τα πάντα, αρκεί να αγοραστεί το πλοίο που θέλουμε…

Φωτογραφίες: Πρωτοφανείς αβαρίες (και κρίσιμα ερωτήματα) στη γαλλική φρεγάτα Forbin με μόλις επτά χρόνια υπηρεσίας

Οκ, δεν γράψαμε για το sapiokaravo που έμεινε στο Κέηπ Τάουν και το μάζεψε η Express Service, γιατί δεν μας ενδιαφέρει και τόσο, κι όχι γιατί μας το ζήτησε κάποιος να μην το κάνουμε. Αν καθόμασταν να γράφουμε για κάθε βλάβη που παθαίνει πολεμικό πλοίο, τότε θα πρέπει μετά το navaldefence.gr να δημιουργήσουμε το giapetama.gr. Θυμίζουμε πως κάποτε δεν διστάσαμε να γράψουμε για αλλαγές αξόνων στα 8 (!) χρόνια χρήσης σε κάποιο πλοίο, διότι αυτό ήταν σοβαρό, έστω κι αν ήταν ενάντια σε διαφημιζόμενη εταιρεία… Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας όπως ξέρουμε.

Ένα σχόλιο δηκτικό για εμάς, που όμως είχε δίκιο ο φίλος αναγνώστης, είναι πως δεν συγκρίναμε όμοια τα πλοία, δίνοντας διαφορετικές πληροφορίες για το καθένα. Ο λόγος είναι ο εξής απλός. Δεν έχουμε σίγουρες πληροφορίες για όλες τις προτάσεις. Αλλά ναι, αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα σωστοί, πρέπει να γράψουμε ότι ξέρουμε, έστω και με ερωτηματικά. Έτσι θα προσφέρουμε σε όλους μια βασική άποψη για το που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η κούρσα δρόμου, της αγοράς των νέων φρεγατών. Απλά, τα στοιχεία που παραθέτουμε είναι “γελοία” μπροστά στα στοιχεία που έχει το ΠΝ και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ στα χέρια τους. Συνεπώς, το ΠΝ δεν θα αγοράσει πλοίο που θα προτείνει η ΠΤΗΣΗ, όσο κι αν εκπλήσσει αυτό!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα παρακάτω στοιχεία προέρχονται από δημοσιογραφική έρευνα, και δεν θεωρούνται αξιόπιστα και δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη για σοβαρότερη έρευνα. Δίνουν μια εικόνα της κατάστασης, αλλά την πραγματική την ξέρει μόνο το ΓΕΝ και το ΠΝ.

Ας δούμε τους διεκδικητές του Θρόνου, μάλλον με τη σειρά που πρέπει να τις βλέπουμε.

 

Γερμανία

  • Προτεινόμενο Σκάφος: ΜΕΚΟ Α200
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Ναι, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 127 mm , Α/Α πύραυλοι: ESSM, Umkhonto, και άλλοι , CIWS: Phalanx, RAM, Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: RBS-15, Harpoon, Exocet , συμπληρωματικός οπλισμός: πυροβόλα 20-35 χιλιοστών
  • Ραντάρ: TRS-3D, TRS-4D
  • Sonar: CAPTAS-4 ή ανάλογο, τροπίδας και συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: ναι/ναι
  • Κόστος: Αναλόγως της διαμόρφωσης, ανάμεσα στα 650 με 900 εκ ευρώ, με αρχική FOS
  • Διακρατική Συμφωνία: Δύσκολο, δεν υπάρχει κάποια πληροφορία
  • Χρηματοδότηση: Ναι, μέσω ειδικής γερμανικής υπηρεσίας
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): Ναι, σε διαμόρφωση ανάλογη του πλοίου, με πολλά κοινά συστήματα και ομοιοτυπία
  • Ενδιάμεση λύση: Κορβέτες Κ130 (;), φρεγάτες F123 (;), με πολλά συστήματα που γνωρίζει το ΠΝ

Η πρώτη MEKO A200 της Αιγύπτου αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά»

Ολλανδία

  • Προτεινόμενο Σκάφος: SIGMA 10514 (;), παραμένει ασαφές, το πιθανότερο είναι να έχει προταθεί η συμμετοχή της χώρας μας στην κοινή μελλοντική Βελγο-ολλανδική φρεγάτας
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Ναι, πιθανότατα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 76 χιλιοστών , Α/Α πύραυλοι: ESSM , CIWS: Phalanx, RAM , Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: Harpoon, Exocet , συμπληρωματικός οπλισμός: πυροβόλα για εγγύς άμυνα
  • Ραντάρ: TRS-4D ή ανάλογο
  • Sonar: CAPTAS-4 ή ανάλογο, τροπίδας και συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: Ναι/Ναι
  • Κόστος: Άγνωστο
  • Διακρατική Συμφωνία: Προσφέρεται (;), η Ολλανδία έχει κάνει στο παρελθόν διακρατικές συμφωνίες
  • Χρηματοδότηση: Μέσω ολλανδικών τραπεζών, άγνωστοι οι όροι
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): ΑΓΝΩΣΤΟ
  • Ενδιάμεση λύση: 2 φρεγάτες κλάσης Μ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οπλίζοντας τις νέες φρεγάτες του ΠΝ (Part 1), SM-2 ή/και ESSM Blk2;

ΗΠΑ

  • Προτεινόμενο Σκάφος: MMSC
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Ναι, αλλά δεν έχει ξεκαθαριστεί αν μπορεί να γίνει σε κάποιο ναυπηγείο. Έχουμε δηλώσεις Αμ. Πρέσβη για την Ελευσίνα και την ΟΝΕΧ
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 76 χιλιοστών , Α/Α πύραυλοι: ESSM, SM-2, CIWS: RAM, SeaRAM, Phalanx, Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: Harpoon, NSM, Exocet, συμπληρωματικός οπλισμός: πυροβόλα για εγγύς άμυνα
  • Ραντάρ: TRS-4D
  • Sonar: CAPTAS-4, μόνο συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: Ναι/Ναι
  • Κόστος: 700-1000 εκ ευρώ κάθε πλοίο, αναλόγως της διαμόρφωσης, περιλαμβάνεται αρχική FOS
  • Διακρατική Συμφωνία: USN, και Αμερικανική Κυβέρνηση, FMS
  • Χρηματοδότηση: FMS και FMF
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): Ναι, σε κοινή διαμόρφωση, με κοινό ραντάρ και CMS (COMBAT SS-21/CMS330)

Ενδιάμεση λύση: Άγνωστο. Το USN έχει προς διάθεση Ticonderoga, αλλά το ΠΝ επιθυμεί Arleigh Burke

Κουλτούρα Οπαδισμού στα εξοπλιστικά και η Belhara

Γαλλία (#1), FDI

  • Προτεινόμενο Σκάφος: FDI
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Όχι
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 76 χιλιοστών, Α/Α πύραυλοι: 16Χ ASTER 30 , CIWS: όχι , Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: Exocet MM40 block3c , συμπληρωματικός οπλισμός: ναι
  • Ραντάρ: SeaFire 500
  • Sonar: CAPTAS-4, τροπίδας και συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: όχι/ναι
  • Κόστος: 800 εκ. ευρώ
  • Διακρατική Συμφωνία: όχι
  • Χρηματοδότηση: μέσω γαλλικών τραπεζών
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): Όχι από την κατασκευάστρια εταιρεία, αλλά μέσω πρότασης της Thales
  • Ενδιάμεση λύση: LaFayette (;), Δεν υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες

Το Γαλλικό Ναυτικό αποσύρει 3 φρεγάτες, παράθυρο ευκαιρίας για το ΠΝ ή άνευ ουσίας για εμάς;

Γαλλία (#2)

  • Προτεινόμενο Σκάφος: [email protected] Hellenique
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Όχι
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 76 mm Strales, Α/Α πύραυλοι: 24 ASTER 30, CIWS: RAM, 21 πύραυλοι , Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: Exocet MM40 Block3c , συμπληρωματικός οπλισμός: ναι, 8 SCALP Naval
  • Ραντάρ: SeaFire 500
  • Sonar: CAPTAS-4, τροπίδας και συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: Ναι/Ναι
  • Κόστος: 1,65 εκ. ευρώ έκαστη, με αρχική FOS (άλλες πηγές την κοστολογούν στα 1,3 με 1,4 δις ευρώ)
  • Διακρατική Συμφωνία: Όχι
  • Χρηματοδότηση: Μέσω Γαλλικών τραπεζών
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): Όχι από την κατασκευάστρια εταιρεία, αλλά μέσω πρότασης της Thales
  • Ενδιάμεση λύση: LaFayette (;), Δεν υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες

Γιατί ναυάγησαν οι [email protected]; Ποιος θα έδινε 3 δις έτσι «εύκολα» σήμερα; Ποιες οι εναλλακτικές;

 

Ηνωμένο Βασίλειο

  • Προτεινόμενο Σκάφος: Type 31e (δεν έχει επιβεβαιωθεί)
  • Κατασκευή στην  Ελλάδα: Όχι
  • Εξοπλισμός: Πυροβόλο: 76 χιλιοστών , Α/Α πύραυλοι: ESSM, CIWS: Phalanx, RAM, Πύραυλοι Εναντίον Πλοίων: Harpoon, Exocet, NSM, συμπληρωματικός οπλισμός: ναι
  • Ραντάρ: To be defined
  • Sonar: CAPTAS-4 ή ανάλογο, τροπίδας και συρόμενο
  • Ελικόπτερο ASW: MH-60R
  • Σύστημα ECM/ESM: Άγνωστο/Άγνωστο
  • Κόστος: 500-800 εκ. ευρώ αλλά είναι προσέγγιση κι όχι αξιόπιστο νούμερο. Σε αγγλική υπηρεσία θα κοστίσει 250 εκ. λίρες το κάθε σκάφος, αλλά μόνο το πλοίο χωρίς υποσυστήματα όπως εκτοξευτές πυραύλων, ραντάρ, και ίσως άλλα σοβαρά οπλικά συστήματα.
  • Διακρατική Συμφωνία: Όχι
  • Χρηματοδότηση: Όχι
  • Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ (πρόταση): Δεν υπάρχουν ασφαλείς πληροφορίες
  • Ενδιάμεση λύση: Type 23, ίσως η καλύτερη ενδιάμεση λύση

 

Δεν υπάρχει λύση που να καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του ΠΝ, αλλά και της χώρας. Τα πλοία που μπορούν να μετατραπούν περισσότερο από τα άλλα ως προς τις ανάγκες του ΠΝ, είναι οι ΜΕΚΟ Α200, MMSC, Type 31e και ίσως η Ολλανδική Μελλοντική Φρεγάτα. Επίσης και η SIGMA θα μπορούσε να είναι μια ευπροσάρμοστη λύση, αλλά μάλλον το ΠΝ ψάχνει κάτι ανώτερο, αλλιώς θα βλέπαμε τελικά και γαλλικές κορβέτες. Ας μην προεξοφλούμε τίποτα, γιατί αν ήταν έτσι, τώρα θα είχαμε παραγγείλει 2+2 [email protected] σε μια συμφωνία που χάλασε στο παρά 5′. Ας αφήσουμε το ΠΝ να διαπραγματευτεί. Κάτι ξέρει παραπάνω από εμάς.

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Damianos Chronakis
Damianos Chronakis
27 days ago

Αν τα δεδομένα που γράφεται είναι έγκυρα, τότε η a200 φαίνεται η μόνη λογική επιλογή..

MIKROS_ HROAS
MIKROS_ HROAS
27 days ago

Τι σημαίνει αυτό. Πύραυλοι εισερχόμενοι 1 ως 4 το σύστημα Α/Α πυραύλων (ESSM, CAMM, CAMM-ER, MICA VL etc), πύραυλοι 5 ως 11 το σύστημα RAM ή/και το Phalanx, πύραυλοι 12 ως 14 το πυροβόλο των 76 χιλιοστών. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται αυτοματοποιημένα, με ελάχιστη εμπλοκή ανθρώπου. Αυτό ψάχνει το ΠΝ.
Αυτό δεν ισχύει και όποιος σας το μετέφερε είναι επιεικώς απαράδεκτος για να μην πω επικίνδυνος γιατί δεν γίνετε με τίποτα.
Το RAM δεν είναι MICA VL!
Το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος δεν είναι ίδιο για ένα αεροσκάφος που πετάει ψηλά και με ένα που πετάει σε επίπεδο θάλασσας.
Το ίδιο ισχύει για ένα πύραυλο και για το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος και για το θερμικό, πόσο μάλλον αν έχει ηλεκτρομαγνητική βαφή που μειώνει το ίχνος πάνω από το 50%!
Δεν ξέρετε πως λειτουργεί το RAM, τι προβλήματα έχει, σε τι κυματισμό αρχίζουν τα προβλήματα και πόσο μειώνετε το θερμικό ίχνος ανάλογα με τα μποφόρ;
Σας είχα πει την άλλη φορά πως σε δύναμη 9 και 10 το RAM είναι άχρηστο και μην με αναγκάσετε να γράψω περισσότερα γιατί μας παρακολουθούν και οι Τούρκοι αλλά εσείς επιμένετε!
Όταν γράφω στης μελέτες μου περισσότερα πυροβόλα να έχει το πλοίο.
Να έχει μιλένιουμ αλλά με ραντάρ δικό τους άμα γίνετε.
Να έχει δεύτερο ιστό με χαμηλής συχνότητας ραντάρ και καταυγαστήρα
Να έχει το πλοίο δυο μικρά ραντάρ στο πλάι ναι από αυτά που είπα στους ειδικούς της ALS και σταμάτησαν τον διάλογο.

Η νέα γενιά μικρών ραντάρ που τοποθετούνται στα καταστρώματα και ανιχνεύουν UAV, αεροσκάφη, ελικόπτερα, USV, FAST ATTACK CRAFT. Μπορούν να κατευθύνουν όπλα για να τα καταστρέψουν.
//:0
Engage High Powered Microwave    
BAE Systems at SNA 2019: High Powered Microwave
Γιατί τα βάζουν οι αμερικάνοι σε όλα τα πλοία τους ξέρετε;

Γιώργος
Γιώργος
24 days ago
Reply to  MIKROS_ HROAS

Βρίσκεσαι σε λάθος μέρος για να τα γράφεις και σίγουρα λείπεις απο τις ΕΔ που δεν θα έρθεις σε επαφή εδώ μ αυτές ή τα υπουργεία.
Και το πως λειτουργεί το ram το ξέρουν αυτοί που πρέπει και σίγουρα όχι εσύ με αυτά που γράφεις μαζί με τα υπόλοιπα.
Φιλικά πάντα καλή συνέχεια.

Last edited 24 days ago by Γιώργος
stelios
stelios
25 days ago

Γιατι δεν γινετε καμια αναφορα στις Fremm ? Νομιζω ειναι πολυ καλυτερες και διχως ρισκο τεχνολογικο απ ολες τις εναλακτικες του αρθρου .. Οχι τουμπανο helinique και αλλα εξωτικα …Σαν αυτες τις ‘απλες’ του Γαλικου ναυτικου .!! Γιατι τις ξεγραψαμε ?

- Advertisment -

Most Popular

Πολυ-ηχητικά (hypersonic) όπλα, ο κίνδυνος στο εγγύς μέλλον

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης “Τώρα έχουμε μια κατάσταση που είναι μοναδική στη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας. Προσπαθούν να μας ακολουθήσουν τώρα. Καμία άλλη χώρα...

Η Βραζιλία μετονομάζει το μοναδικό ελικοπτεροφόρο της σε… αεροπλανοφόρο!

Η Βραζιλία αποφάσισε νωρίτερα μέσα στον Νοέμβριο πως διαθέτει σε υπηρεσία με το ναυτικό ένα αεροπλανοφόρο, μετονομάζοντας το ελικοπτεροφόρο Atlantico σε... τέτοιο! Αυτή η ενέργεια,...

Ποιος προστατεύει την ποντοπόρο ναυτιλία; Πόσο έτοιμοι είμαστε για τις μελλοντικές προκλήσεις;

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Στις 13 Νοεμβρίου δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στη Frankfurter Allgemeine Zeitung το οποίο επισκιάστηκε όπως ήταν αναμενόμενο από την επικαιρότητα του κορωνοϊού,...

Φιλιππίνες: Αναζητείται χρηματοδότηση για τους BrahMos

Αν και οι συνομιλίες με την Ινδία για την απόκτηση των υπερηχητικών αντιπλοϊκών πυραύλων BrahMos είναι σε προχωρημένο στάδιο, οι Φιλιππίνες εμφανίζονται να μην...