31.7 C
Athens
Παρασκευή, 20 Αυγούστου, 2021
Αρχική ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η βελτιωμένη πρόταση της Damen για το πρόγραμμα των νέων...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η βελτιωμένη πρόταση της Damen για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του ΠΝ!

Πολύ πρόσφατα παρουσιάσαμε κατά αποκλειστικότητα τόσο από την «Πτήση» (τεύχος 10, ΜΑΡΤΙΟΣ 2021), όσο και από τις σελίδες αυτές  τη λεπτομερή πρόταση του ολλανδικού ομίλου ναυπηγείων Damen Shipyard Group, για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών πολλαπλών ρόλων του ΠΝ, όπως αυτή έχει κατατεθεί στο ΠΝ, τόσο για τέσσερις φρεγάτες SIGMA 11515HN, όσο και για τις «ενδιάμεσες λύσεις» που προσφέρει η Damen.

Υπενθυμίζουμε ότι η ολλανδική πρόταση αφορά στην SIGMA 11515HN, μια σχεδίαση με στελθ χαρακτηριστικά, η οποία προσαρμόστηκε από την Damen ειδικά στις ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.

Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!

Δεν πρόκειται για μια μελλοντική σχεδίαση, αλλά ένα νέο μέλος της οικογένειας SIGMA (Ship Integrated Geometrical Modularity Approach-Πλοίο Ολοκληρωμένης Γεωμετρικής Σπονδυλωτής Προσέγγισης), η οποία έχει αποδώσει μέχρι σήμερα ένα σημαντικό αριθμό πλοίων για χώρες όπως το Μεξικό (μία φρεγάτα τύπου 10514, με συνολική προοπτική για άλλες επτά μονάδες), την Ινδονησία (δύο φρεγάτες τύπου 10514 και τέσσερις κορβέτες τύπου 9113 ναυπηγημένες εγχώρια) και το Μαρόκο (μία φρεγάτα τύπου 10513 και δύο κορβέτες τύπου 9813).

Η ολλανδική πρόταση για την Ελλάδα επιλέγει ένα πλοίο της οικογένειας SIGMA με ολικό μήκος περί τα 119 m, πλάτος μεγαλύτερο των 15,5 m, βύθισμα 4,5 m και εκτόπισμα χωρίς φόρτο 3.900 τόνους, ενώ με πλήρη φόρτο το εκτόπισμα θα φτάνει κοντά στους 4.400 τόνους, ενώ η υποδομή πρόωσης είναι ένας έξυπνος συνδυασμός γνωστός ως CODLOG (Combined Diesel-Electric Οr Gas), μόνο ντιζελοκινητήρων (για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και χρήση ηλεκτροκινητήρων που προσφέρει ιδιαίτερα αθόρυβη και οικονομική λειτουργία) έως τους 15 κόμβους, ενώ  για υψηλότερες  ταχύτητες (περίπου 28 κόμβων) χρησιμοποιείται μόνο ένας αεριοστρόβιλος. Οι ενδιαιτήσεις είναι για 144 άτομα.

Το ΠΝ, επέδειξε λιγότερο ενδιαφέρον για την βασική (Standard) SIGMA 11515HN και προτίμησε να εστιάσει στην ανώτερη διαμόρφωση την λεγόμενη  Extended AAW που αντανακλά την ικανότητα να υπηρετήσει όλες τις αποστολές που έχει μέχρι στιγμής υποδείξει το ΠΝ αλλά και να προσφέρει ευρείες ικανότητες αντιαεροπορικού πολέμου. Το ΠΝ όμως δεν σταμάτησε εκεί και ζήτησε να διερευνηθούν ποιες άλλες δυνατότητες μπορεί να προσφέρει το πλοίο. Το αποτέλεσμα ειλικρινά εντυπωσιάζει όπως θα δούμε παρακάτω.

Ραντάρ Thales NS200

Υπενθυμίζουμε την διαμόρφωση της Extended AAW για να αντιληφθούμε στη συνέχεια τις διαφορές:

  • Πρωραίο πυροβόλο Leonardo SUPER RAPID των 76mm/62 cal με ενσωματωμένο το σύστημα STRALES για χρήση κατευθυνόμενων πυρομαχικών.
  • Τρεις τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού (RWS) για ελαφρά πυροβόλα 20 mm και πολλαπλούς έστορες με πολυβόλα των 7,62 mm ή 12,7 mm.
  • CIWS Mk49 Mod3 GMLS με 21 RAM (RIM-116C Block 2).
  • Δυο VLS Mk41 των 8 κελιών, πίσω από το κύριο πυροβόλο, της έκδοσης «Strike Length», δηλαδή με ύψος που μπορούν να φιλοξενήσουν εκτός των ESSM (RIM-162) αντιαεροπορικών πυραύλων (SAM) μέσου βεληνεκούς ημι-ενεργού καθοδήγησης Block 1 ή ενεργού καθοδήγησης Block 2 (σε τετραπλό κάνιστρο σε κάθε κελί) για σύνολο 64 SAM, εναλλακτικά και SAM μεγάλης εμβέλειας SM-2 ή ανθυποβρυχιακές ρουκέτες κατακόρυφης εκτόξευσης RUM-139 VL-ASROC (εάν τελικά αμφότεροι αποτελέσουν τελικά απαίτηση του ΠΝ). Η εταιρία αναφέρει ξεκάθαρα ότι υπάρχει χώρος και για επιπλέον κελιά αν αυτό απαιτηθεί από το ΠΝ.
  • 8 RGM-84L HARPOON Block II ή εναλλακτικά τους NSM (Naval Strike Missile) της
  • Δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mk32 SVVT για ανθυποβρυχιακές τορπίλες Μk46 ή Mk54 ή MU
  • Δύο δωδεκαπλούς και δύο εξαπλούς εκτοξευτές ηλεκτρονικών αντιμέτρων (decoy launchers), σε σύνολο 36 εκτοξευτών (!) για αντιμετώπιση κάθε είδους απειλής, συμπεριλαμβανομένων Α/Υ απειλών.
  • Στο ελικοδρόμιο και υπόστεγο μπορεί να επιχειρήσει οργανικό SEAHAWK (S-70B ή MH-60R) και συγχρόνως ένα μεσαίου μεγέθους UAV μπορεί να φιλοξενηθεί σε ξεχωριστό υπόστεγο χώρο δίπλα στο κύριο.
  • Για διεξαγωγή επιχειρήσεων υποστήριξης ειδικών δυνάμεων, Έρευνας-Διάσωσης κ.ά., θα διαθέτει σε πλευρικούς χώρους, κάτω από θύρες κάλυψης δύο λέμβους RIB με πρόταση για μοντέλο των 9 μέτρων ταχύτητας 45 κόμβων.

O ηλεκτρονικός εξοπλισμός βασίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στην Thales Nederland με πυρήνα την πιο πρόσφατη έκδοση του σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) TACTICOS σε συνεργασία με ραντάρ έρευνας αέρος (4D)-επιφανείας (3D) NS110 της Thales περιστρεφόμενης κεραίας AESA, πολλαπλού ρόλου σε περίκλειστο ιστό. Στη βάση αυτού του επεκτεταμένου ιστού υπάρχει ραντάρ AESA με τέσσερις σταθερές στοιχειοκεραίες τύπου APAR (Active Phased Array Radar) στην νεότερη έκδοση Block 2.

SIGMA 11515 με ραντάρ NS200

H υιοθέτησή του εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις αποκάλυψης-ιχνηλάτησης στόχων και εξαιρετικά υψηλό ρυθμό ανανέωσης των δεδομένων τους, ενώ δεν είναι πλέον αναγκαία και τα δυο ραντάρ ελέγχου πυρός STIR. Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφεραν οι άνθρωποι της Damen, η ισχύς τού εκπεμπόμενου πυρός από τη SIGMA 11515HN  στην έκδοση Extended AAW περιορίζεται πλέον μόνο από τον ρυθμό βολής του εκτοξευτή και τον αριθμό πυραύλων που φέρει το πλοίο. Υπογραμμίζεται ότι η ηλεκτρονική σουίτα της 11515ΗΝ είναι πλήρης αφού διαθέτει σύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης ραντάρ (R-ESM) VIGILE, σύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης επικοινωνιών (C-ESM) και πληροφορίες από παρακολούθηση επικοινωνιών (COMINT) ALTESSE-H, αισθητήρες προειδοποίησης προσπίπτουσας ακτινοβολίας λέιζερ (L-ESM) αλλά και σύστημα ηλεκτρονικών παρεμβολών ραντάρ/jammers (R-ECM) SCORPION 2. Η φρεγάτα διαθέτει τόσο Σόναρ Μεταβλητού Βάθους (VDS) CAPTAS αλλά και σόναρ κύτους (HMS) KINGKLIP Mk2.

SIGMA 11515 με ραντάρ SM400

Στην βελτιωμένη διαμόρφωση της SIGMA 11515HN που κατατέθηκε στις 21 Μαΐου, και έπειτα από νεότερες απαιτήσεις του ΠΝ, η Damen προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, βελτιώνοντας κατακόρυφα την ποιότητα του οπλισμού και εξοπλισμού, υπερκαλύπτοντας όλες τις ελληνικές απαιτήσεις.

RWS SEASNAKE των 30mm της Rheinmetall

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι πραγματοποιήθηκαν οι εξής αλλαγές:

  1. Αντικατάσταση των HARPOON με τα μεγαλύτερης εμβέλειας Exocet MM40 Block IIIC.
  2. Τα τρία RWS των 20mm τύπου NARWHAL αντικαταστάθηκαν από ισάριθμα των SEASNAKE των 30mm της Rheinmetall.
  3. Tο πυροβόλο STRALES θα εξοπλιστεί επιπλέον, πλην των DART, και με ικανότητα χρήσης πυρομαχικών ακριβείας και μακράς εμβέλειας VULCANO.
  4. Δύο ηλεκτροοπτικά συστήματα MIRADOR, ένα εμπρός και ένα πίσω, και ένα σύστημα υπέρυθρης έρευνας και ιχνηλάτησης (IRST) σταθερής περιμετρικής κάλυψης GATEKEEPER ενσωματωμένο στον ιστό, έχουν περιληφθεί στον εξοπλισμό.
  5. Για αντιμετώπιση τορπιλών περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση του Α/Υ αντιμέτρου CANTO στο σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων CGUARD.
  6. Το VDS διευκρινίζεται πλέον ότι είναι το CAPTAS 4 με ενσωμάτωση του BLUESCAN.
  7. Έχει συμπεριληφθεί το TDL Link 16/22 καθώς και το common data link για τη διασύνδεση του CMS TACTICOS με τα ελικόπτερα MH60R.
  8. Ενσωματώθηκε δυνατότητα Mine and Obstacle Avoidance Sonar (MOAS) στο σόναρ κύτους (HMS).
  9. Ενσωματώθηκε η δυνατότητα βολής SM-2 SAM στο APAR 2, μια αναφορά ιδιαίτερης σημασίας αφού υποδεικνύει ότι υπάρχει πρόνοια για υιοθέτηση SM-2 από το ΠΝ!
  10. Ενσωματώθηκε στο CMS Τactical UAV Class II και συγκεκριμένα ένα μεσαίου μεγέθους σύστημα UAS (κατηγορίας C2) με δύο αεροχήματα που θα φέρουν το καθένα δυο αισθητήρες (EO/IR & Radar) και θα φιλοξενηθούν σε ξεχωριστό υπόστεγο χώρο δίπλα στο κύριο υπόστεγο του ελικοπτέρου.
  11. Τελευταίο και το πλέον σημαντικό προτείνεται πλέον το ραντάρ NS200 (αντί για το NS110), που επιτυγχάνει εμβέλεια 400χλμ!
  12. Οι Ολλανδοί δεν σταματούν όμως εδώ και προτείνουν επίσης σε περίπτωση που το ΠΝ επιθυμεί, την επιλογή μιας ακριβότερης αλλά ικανότερη λύσης: το ραντάρ σταθερής διάταξης τεσσάρων στοιχειοκεραιών SEA MASTER (SM)-400 (!) AESA S-band εμβέλειας επίσης 400χλμ για αντικατάσταση του περιστρεφόμενου ραντάρ τύπου NS. Ουσιαστικά δηλαδή η S11515HN EXT AAW αποκτά την ίδια σουίτα ηλεκτρονικών με την μελλοντική ολλανδοβελγική φρεγάτα ASWF και παρόμοια με την γερμανική φρεγάτα F-126, και οι δύο κατασκευής Damen, καθώς η γερμανική αντί για SM-400 περιλαμβάνει το TRS-4D λόγω γερμανικής προέλευσης του συστήματος. Στην προκειμένη λύση, το APAR 2 τοποθετείται πλέον στην κορυφή του ιστού και το SM-400 στη βάση αυτού. Το SM-400 aνιχνεύει UAV, stealth μαχητικά και υπερηχητικούς πυραύλους ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες και χωρίς να θυσιάζει την ανανέωση των ιχνών παρακολούθησης. (time on target).

Exocet MM40 B3 Firing

Τονίζεται ότι η διαμόρφωση του πλοίου δύναται να τροποποιηθεί περαιτέρω αναλόγως με τις απαιτήσεις του ΠΝ. Οι SIGMA 11515HN προτείνεται να κατασκευαστούν όλες στην Ελλάδα, σε ναυπηγείο που θα υποδείξει το ελληνικό κράτος, με πλήρη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Για την μείωση του ρίσκου και εξοικονόμηση χρόνου προτείνεται δύο κρίσιμα τμήματα (το προωστήριο σκεύος και η γέφυρα με το ΚΠΜ) να κατασκευαστούν σε ναυπηγείο της Damen στο εξωτερικό για τα δύο πρώτα πλοία όπως είχε γίνει και στις φρεγάτες για την Ινδονησία και το Μεξικό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η ελληνική SIGMA 11515HN Extended AAW, με τη παραπάνω βελτιωμένη διαμόρφωση και με ραντάρ NS200 προτάθηκε στο ΠΝ σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή.

F-126

Στο κόστος αυτό (ανά μονάδα) συμπεριλαμβάνεται και ολοκληρωμένο πακέτο υποστήριξης ILS (Integrated Logistic Support) για την αρχική αξιοποίηση των νέων πλοίων καθώς και προσομοιωτές εκπαίδευσης.

H μελλοντική ολλανδοβελγική φρεγάτα ASWF

H ολλανδική πρόταση πλην της γνωστής ενδιάμεσης λύσης με τις αναβαθμισμένες ολλανδικές Karel Doorman (γνωστές και ως Μ) και τα ναρκοθηρευτικά τύπου Alkmaar, προσφέρει στο ΠΝ εναλλακτικά δυο καινούργιες Φ/Γ των 107,5 m και 3.000 τόνων πλήρους εκτοπίσματος, με σύγχρονους αισθητήρες και προηγμένο οπλισμό, υποστηρίζοντας πλήρως την ικανότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων ASW, ASuW και AAW. Η ταχύτητα προσεγγίζει τους 28 κόμβους και οι ενδιαιτήσεις είναι για 122 άτομα. Οι δυο φρεγάτες μπορούν να παραδοθούν σε διάστημα 30 μηνών η πρώτη και 38 μηνών η δεύτερη από την υπογραφή της σύμβασης, λειτουργώντας παράλληλα και ως πλοίο εκπαίδευσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας για τις SIGMA 11515HN.

SIGMA 10514

Η εταιρία παρείχε πληροφορίες ως προς την ελληνική διαμόρφωση της S10514 ξεκαθαρίζοντας ότι προτείνονται με πυροβόλο SR των 76χιλ, CIWS τύπου RAM, δύο τριπλοί τορπιλοβλητικοί σωλήνες, δύο τετραπλοί εκτοξευτές αντιπλοϊκών πυραύλων τύπου EXOCET Block IIIC, έναν VLS των 16 κελιών τύπου Mk56 (και όχι οκταπλό Mk41) για 16 ESSM Block 2, ένα RWS SEASNAKE των 30mm και πολλαπλούς έστορες με πολυβόλα των 7,62mm ή 12,7mm. Η  ηλεκτρονική σουίτα της S10514ΗΝ είναι πλήρης και διαθέτει R-ESM VIGILE, C-ESM & COMINT ALTESSE-H, L-ESM και R-ECM SCORPION 2. Η φρεγάτα διαθέτει VDS CAPTAS 2 και HMS KINGKLIP Mk2. Φέρει δύο FCR τύπου STIR 1.2 EO Mk2 ενώ σε περίκλειστο ιστό φέρει ραντάρ NS110 AESA με ενσωματωμένο IFF. Το σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων είναι το C-Guard της Τerma που περιλαμβάνει επίσης ASW αντίμετρα τύπου CANTO. Το σκάφος δύναται να φιλοξενήσει ελικόπτερο MH60R μαζί με ένα UAS στο υπόστεγό του το οποίο συμπεριλαμβάνεται. Φέρει επίσης δύο RHIB των 6 μέτρων.

Η υιοθέτηση μιας τέτοιας λύσης θα προσφέρει σημαντικότατο όφελος ομοιοτυπίας για την αξιοποίηση, την εκπαίδευση, τη συντήρηση και την υποστήριξη, αποδίδοντας στον στόλο του ΠΝ μια οικογένεια πλοίων με δύο SIGMA 10514 και τέσσερις SIGMA 11515ΗΝ, μαζί με τις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ 200HN, που θα φέρουν κοινά συστήματα και όπλα με τα έξι καινούρια πλοία (ενδεικτικά αναφέρονται CMS, R-ΕSM/C-ESM, R-ECM, RADARS, NLWS, INS, TDS, HMS, IFF, SAM, SSM, SSVT, CIWS, κ.ο.κ).

Ερώτημα αποτελεί όμως αν αξίζει να εκσυγχρονιστούν οι Φ/Γ ΥΔΡΑ, στην πλήρη έκταση που προσφέρεται, αφού το ύψος των προσφορών (των περισσότερων εταιριών/οίκων για τους οποίους υπάρχουν πληροφορίες και διαθέτουμε) προσεγγίζει τελικά το €1 δις. Το ποσό αυτό βέβαια αφορά την άσκηση του συνόλου των επιλογών και είναι διπλάσιο του διαθέσιμου προϋπολογισμού του ΠΝ για το ΕΜΖ που είχε ανακοινωθεί.

Υπό αυτό το πρίσμα ίσως θα έπρεπε να εξεταστεί η περίπτωση ενός «μετριοπαθέστερου» ΕΜΖ για τις MEKO 200HN και τα υπόλοιπα χρήματα να διατεθούν για την απόκτηση ολοκαίνουριων Φ/Γ S10514HN ειδικά εάν εξοικονομηθούν χρήματα από την αγορά των μεταχειρισμένων Ολλανδικών φρεγατών M από το Ολλανδικό Ναυτικό στην τιμή των σχεδόν €150εκ. και για τις δύο καθώς ο προϋπολογισμός του ΠΝ για την ενδιάμεση λύση είναι €500εκ. Περισσότερα για το πρόγραμμα των Ύδρα στο τρέχον τεύχος «Πτήση» 13, ΙΟΥΝΙΟΣ 2021.

Δημήτρης Μητσόπουλος, navalanalyses.com

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
massey-ferguson-65
massey-ferguson-65
2 months ago

Οι Ολλανδοί ΜΠΉΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΉ … Παίζουν μπάλα μόνοι τους!!!!!!!!!!!

nnnn
nnnn
2 months ago

Ναι είναι η μόνη που προσέφεραν κορβέτα!!!

Cerberus
Cerberus
2 months ago

Εξαιρετικά ευέλικτοι οι Ολλανδοί.
Εφόσον ισχύει το κόστος ( 1 δισ ) και ο χρόνος (30 μήνες το πρώτο πλοίο) για τον εκσυχρονισμό των Ύδρα, νομίζω πως δεν αξίζει να το συζητάμε.
Με το μπάτζετ των 5 δις θα μπορούσαμε να προβούμε στην αγορά 4 11515 με SM400, 4 10514 και 2+2 Μ. Με τις τιμές που έχουν δει το φως (700 εκ οι 11515 και 300 εκ 10514) είναι υλοποιήσιμο. Μοναδική παρατήρηση είναι τα 16 κελιά να γίνουν 32 στις 11515 και ο Mk 56 να γίνει Mk 41 για 32 ESSM στις 10514.Στο μέλλον θα μπορούσαν να συνεχιστούν οι ναυπηγήσεις με ένα μείγμα 10514 και 11515 (με NS110 ή NS 200 και 16 κελιά για περιορισμό του κόστους) προς αντικατάσταση των Μ και αύξηση της οροφής στα 14-16 πλοία.

sot
sot
2 months ago

Πραγματικά εντυπωσιακό πλοίο με άρτιο εξοπλισμό. Η αγκύλωση της αναγκαστικής εγχώριας ναυπήγησης και ο ευρύς εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ μάλλον λειτουργούν σαν τροχοπέδη στο πρόγραμμα. Ας ελπίσουμε σε ευχάριστες εκπλήξεις
(Η ανεπάρκεια της γαλλικής και αμερικανικής πρότασης όπως έχουν παρουσιαστεί είναι παραπάνω από εμφανής πλέον )

Vas
Vas
2 months ago

Εξαιρετικό πακέτο, take my money!!!
Πάρτε και τις 10514 και τις 2 Karel Doorman.

nnnn
nnnn
2 months ago
Reply to  Vas

Εξαιρετικά πακέτο ήταν της Ινδονησίας που πήραν στα ίδια λεφτά 6 φρεεμμ και 2 εξυγχρονισμενες maestrale!

Kosta Kr
Kosta Kr
2 months ago

The weapons being of American origin, will they be provided by Holland or purchased directly from the US separately? If from Holland, will the Dutch government guarantee reloads? Will VSAsroc and SM-2 be provided as well as ESSM?

Mike
Mike
2 months ago

@navaldefence.gr / @d_mitch

Τέτοιο άρθρο-λουκούμι γιατί δεν το κρατήσατε για το νέο τεύχος της Πτήσης;;;
Όχι ότι είμαι παραπονούμενος, το αγόρασα ήδη στο joomag 😉

Δλδ εμένα μου φαίνεται έτσι ή βρήκε η Damen τη συνταγή που ταιριάζει γάντι στο ΠΝ;
Έπεσε κάποιος φούρνος μάλλον!
Ευθυγραμμίστηκαν οι πλανήτες!
Πως αλλιώς να το πούμε;

Μα και τόσο όμορφα πλοία! Σαν γιώτ αναψυχής με πυροβόλα και εκτοξευτές πυραύλων!

Ξέρω ότι έχετε κουραστεί με το αστείρευτο μίσος προς κάποιες υποψηφιότητες, κυρίως προς την HF2, αλλά πάντως θα το πω:
Η Sigma 10514 μόνη της (!) καλύπτει σημαντικά κενά (εξ)οπλισμού, τόσο της γαλλικής όσο και της αμερικανικής πρότασης, με σημαντικότερα τις απουσίες ECM της πρώτης, σόναρ+τορπιλών της δεύτερης.

Ερώτησεις:
*Οι αλλαγές αυτές προκύπτουν όλες από υποδείξεις του ΠΝ; Ακόμα και το sea master 400;
*Αν επιτευχθεί μεγάλος βαθμός ομοιοτυπίας (με tacticos, ραντάρ NS κτλ) με τις Sigma 10514/11515, μήπως τα οφέλη περιορισμού κόστους που προκύπτουν αντισταθμίσουν αρκετά το 1 δις κόστους του ΕΜΖ των MEKO;

(Η επόμενη είναι – θα παραδεχτώ – μάλλον στη σφαίρα της φαντασίας)
*Μήπως θα μπορούσε να εξεταστεί πρόσκτηση των M με leasing μέχρις ότου εκσυγχρονιστούν οι πρώτες MEKO και μέχρι να γίνουν επιχειρησιακές οι πρώτες Sigma 10514;

Mike
Mike
2 months ago

Συμπληρωματικά στο προηγούμενό μου comment:

*Η επιλογή Exocet βασίζεται κι αυτή σε προτίμηση του ΠΝ; Τί απέγιναν οι NSM;

*Άραγε γιατί Ολλανδία και Βέλγιο να επιμείνουν στην ASWF – έχει υποστεί και αυτό το πρόγραμμα την μία έκπτωση μετά την άλλη – και να μην πάνε σε συμπαραγωγή της Sigma 11515 με Ελλάδα;

Το πλασάρουν και στην Πορτογαλία με έκπτωση κατόπιν και “δέσαμε” ανταλλακτικά, υποστήριξη και αναβαθμίσεις για τα επόμενα 30 χρόνια!!!

themis
themis
2 months ago

Δηλαδή είμαι σαν να μας λέτε ότι αν το ΠΝ διαλέξει άλλη φρεγάτα από την ολλανδική θα κάνει τεράστιο λάθος

Alex 13
Alex 13
2 months ago

Ισως ειναι η καλυτερη προταση……αντε να τελειωνουμε παιδια …..

gcp2spot
gcp2spot
2 months ago

Το πυροβόλο των 76χιλιοστών δύναται να γίνει 127χιλιοστά; Επίσης οι 8 Exocet να γίνουν 16 και είμαστε ΟΚ. Τέλος τα κελιά από 16 να γίνουν 32 ή βέλτιστα 48.

Erik
Erik
2 months ago

An excelent indepth analysis I found on Quora. The author is Miltos Antoniades, Airforce Specialist at HAF, MBA, IT Bus Dev, History Buff

By a wide margin, the SIGMA 11515.
In my opinion, the [email protected] should not even be considered 2nd, that position belongs to the Arrowhead 140, but I will be digressing should I throw a 3rd ship in the mix.

FDI or [email protected]: The French boats have been enjoying a lot of popularity with the Greek public, mainly due to the French stance to support Greece in the latest exchange of battleship bravado with the Turkish fleet during the summer of 2020.

The SIGMA 11515: On paper weapons’ systems and capabilities look on par with the FDI. But with a little more digging and technical understanding the conclusions are very different and greatly favor the SIGMA. Furthermore, the Dutch offer an interim solution that the French cannot match. Despite Greece’s attempt to disconnect the interim from the new boats deals, for the Dutch it’s obviously a packaged deal.
To all my fellow Greek [email protected] Criminals, please be patient and read on. Hopefully, some seeds of doubt about the much advertized French ships will be sowed in your heads after reading this article.
Let’s proceed to examine each proposal separately for the operational and geopolitical aspects.

1) Operational comparisson
1a) Anti-Air Warfare:
Aster-30 long range SAM test-firing off of a Sylver-70 VLS.

  • AA Missile load: The SIGMA comes with 16-cells of MK41 Vertical Launch System (VLS). There is space for more, however, the 16 cells will do. Because each cell of the Mk41 can pack 4 AA medium range missiles such as the ESSM (50 km range) for a total capacity of 64 missles. The FDI’s French launcher (Sylver) offers 32 cells, however, they can only pack 1 missile per cell. For a total of 32, half the missile load of the SIGMA. SIGMA wins here.
  • AA Missile type: THE SIGMA can pack ESSMs (medium range, already in use with the HN) or SM-2 (long range) missles (Contrary to popular belief/doubt/propaganda, the SM-2 IS RELEASED from the US to Greece). The FDI shoots the French Aster-15 (medium range) or MICA-VL and the Aster-30 (long range) missile. In all appearences the Aster-30 seems marginally better than the all but the latest SM-2 variants. This is IMO a very marginal -if at all- benefit, but for argument’s sake let’s give this point to the FDI.
  • AA Defence: The Belharras in French service will rely solely on their AA missiles for AA defence because, well, that’s how they do things apparently. For the HN, with its expected theater under a swarmed airspace with multiple threat types, this is of course a no-no. Despite the clear requirements for CIWS from the HN, the French have been very reluctant to add a RAM or two in their proposal. There is a very good reason for this as we will see in the next paragraph (CMS), but for now let’s keep that the FDI has no RAM or other CIWS, and no STRALES AA kit for the main gun. This is more important than I could possibly stress. Scratch two options off the captain’s short list of options when multiple ASMs are speeding towards his ship. Anyway, SIGMA packs all the goodies, so it wins hands down here.
  • Radar/Combat Management System: I am including radar and CMS in one point because the two are really inseperable. You cannot benefit from the best Radar in the world if your CMS is lacking, and vice versa. The FDI proposal comes with the undoubtedly very capable SeaFire Radar. But the CMS is a French buit system called SETIS. Which is a closed architecture system designed to work only with French systems and weapons. Hence, integrating things like ESSM, STRALES, VL-ASROC etc. is a problem. SIGMA on the other hand comes with TACTICOS. An open architecture CMS already integrated with anything the HN can ask to arm its Frigates with. A very popular and easily upgradeable/configurable CMS already in operation with the HNs existing frigates and Roussen Class FACs (Super Vita). The radar of the SIGMA in the improved proposal by Damen (May 21) is the SM-400 – a radar just as capable if not more capable than the SeaFire the French are offering. So clearly, the SM-400/TACTICOS combo of the SIGMA wins over the SeaFire/SETIS combo of the FDI.
  • Electronic Warfare: The FDI, believe it or not, comes without a built-in ECM system. Neither is an ECM system priced into the already overpriced French proposal. For that alone, the SIGMA with its full suite of R-ECM and ESM systems is the clear winner here as well.

AAW Subtotal
SIGMA: 4 // FDI: 1.
Now let’s have a look at how both ships will perform in

1b) AntiSubmarine Warfare (ASW)
MH-60R helo dipping its sonar
Although on paper both boats come with a modern hull sonar, the supremacy of the SIGMA in ASW is even more clear than in AAW, for a number of reasons:

  • Helicopter: The main ASW means of a warship is its helo. The HN has already ordered 4+3 state-of-the-art ASW helos (MH-60R) for its fleet. They will be hosted by either SIGMA or FDI frigates in the future. However, because of the French CMS not being able to integrate with the MH-60R (if you weren’t paying attention before go back to Radar/CMS), the helos will be hunting Turkish subs on their own. No info from and to the ship’s CMS. Big disadvantage compared to the TACTICOS CMS of the SIGMAs. One point for the Dutch ships.
  • Torpedo tubes: Amazingly, the French tubes (3×2) cannot be reloaded at sea…(!?). Should an FDI expend its 6 torpedoes it needs to return to base to reload. Is this important? Of course it is, when you consider a warship might spend a month or two defending Kastellorizo or Cyprus. One more point for the Dutch who face no such problems.
  • Propulsion: The French drive the FDIs only through Diesel. The SIGMAs can also run on electric (CODLOG – Combined Diesel-Electric Οr Gas). Which is silent. Why is this important for ASW? Because the hunt for Red October is a very silent matter. Especially in light of Turkish Type 214 silent subs just around the corner. Yet another point for the Dutch here.
  • VL-ASROC: What is this? It’s basically a missile that launches a torpedo many miles away where the sub is detected (by the presumably integrated MH-60R with the ship’s CMS). The torpedo drops into the water close to the sub and kills it further, faster, surer. The SIGMA includes the VL-ASROC. The FDI doesn’t (You guessed it. The SETIS integration issues again…).

So, final ASW tally …
ASW Subtotal
SIGMA: 4 // FDI: 0.

1c) Surface Warfare
The reality of naval warfare today: Network centric operations.
Because no single radar can beat the curvature of the Earth, tracking low flying targets below the horizon (~20km) can be achieved by linking the CMS of multiple assets that will exchange information with each other. In this way, a HN Super Vita Roussen Class missile boat can track a rogue Harpoon ASM flying past it and relay the information to the Frigate that is 100km away. Then the Frigate can launch an Aster-30 or SM-2 to destroy the threat well before it will appear on its own radar. At the same time the frigate will launch a salvo of its own Exocets or NSMs against the enemy warship where the rogue Harpoon came from.
Sounds simple, yes?
Well, no, not so much.
For this to happen both ships (or helicopters, UAVs, AWACS, whatever asset carries a radar) will need more than just the secure connection (Data Link 16/22). They need their Combat Management Systems (that will ultimately fire a weapon) to speak the same language.
And herein lies another great disadvantage -perhaps the greatest- of the FDI proposal to Greece. Its SETIS CMS is not only incompatible with the rest of the HN’s systems. But also, the rival SIGMA frigate is offered with TACTICOS, the same CMS currently found in all of the HN’s major surface units – of the ELLI, HYDRA and ROUSSEN classes! Moreover, Signaal Greece has integrated TACTICOS with the HAF coastal radars and the CMS of the P-3B Orion aircraft. And last but not least, HAF’s AWACS (Erieye) provide HNs Tacticos equipped units with radar data.
Essentially this means that the new frigates that will come with TACTICOS, on top of all this system’s virtues, will enjoy network centric warfare capabilities out-of-the-box. This is a game changer for naval warfare and a prerequisite for the present and future. As such, in my opinion at least, any proposal without TACTICOS integration should have been deemed unacceptable for Greece right off the bat.
Other than that, ASMs carried by both the SIGMA and FDI are quite capable. The original Dutch offer included Harpoon or NSM ASMs, vs. the Exocet Blk III of the FDIs. No point in comparing those options, however, as TACTICOS is already integrated with the Exocet, so if the HN decides to go with that missile they may very well put it on the SIGMA frigates.
So final tally here
Surface Warfare Subtotal
SIGMA: 1 // FDI: 0.
Now let’s sum it all up to see operationally what is the final score.
Total Operational Score
SIGMA: 9 // FDI: 1.
Note that in order to keep this as competitive as possible, I have not even included other factors such as the ease of adoption for the HN which has been operating numerous Dutch frigates for years. Nor the packaged deal with the M-Class Karel Doorman frigates that the Dutch are throwing in the mix for close to nothing, should we choose the SIGMA.
In any case, political reasons did allow for such a poor fit operationally to make it into the short list. Now let’s discuss those reasons.

2) Geopolitical Evaluation
Right, so this is where the French proposal is the strongest. Or is it?
Indeed France has proven a valuable ally for Greece in the past and more recently during the latest Greco-Turkish crisis. They were the only vocal European Union member to speak out against, what to Greece seems Erdogan’s agressive, revisionist and expansionist stance.
How so? is my first question.
Well, out of love for Greece isn’t a reliable answer when it comes to international politics, despite the fact that the two peoples share no emnity. In truth, France had been on a collision trajectory with Turkey for quite some time. You see, Erdogan’s expansion into N. Africa, the Levant and the Red Sea, has bumped onto existing French presence and interests there. So France was naturally very eager to grab the opportunity to jump at Erdogan when he was escalating the crisis with Greece. Macron did it without having any solid rewards at that point. He did it because it served France’s wider agenda. The contract for the Rafales came later, as an added bonus.
Speaking of Rafales, the contract for 18 units is an important reward in itself. But it also means that there will be significantly more revenue streams in the future with HAF needing at least 2 squadrons for a miminum viable fleet. Also, revenue streams for training, support, upgrades etc. are more than enough to establish a “strategic” alliance/cooperation between the countries.
Therefore, Greece can already claim an ally in France, and with hard cash to back it up (Rafale). No sale of Frigates is going to change that, or add anything to it.

In conclusion
In my opinion, the decision for the frigates should be swayed by the geopolitical factor to whatever degree, only as long as the operational factor is satisfied. The geopolitical factor is a necessary but NOT sufficient condition. The boats have to do the job the HN wants them for. As demonstrated, the SIGMA is by far the better fit for the Hellenic Navy. In fact, the flaws of the FDI are so fundamental that despite their many virtues they are unfortunately unfit for the HN. Given that the Dutch are not vetoed out for political reasons, this should make the choice between the two a no-brainer: The SIGMA 11515!

Last edited 2 months ago by Erik
- Advertisment -

Most Popular