27.9 C
Athens
Δευτέρα, 7 Ιουνίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Η γαλλική FDI, η αμερικανική HF2, οι υπόλοιπες προτάσεις, και η ΠΤΗΣΗ

Η γαλλική FDI, η αμερικανική HF2, οι υπόλοιπες προτάσεις, και η ΠΤΗΣΗ

 

Πριν λίγες μέρες, γράψαμε για τα τελευταία νέα για την γαλλική πρόταση που περιλαμβάνει 4 φρεγάτες FDI για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Μέρες πριν από αυτή, είχαμε γράψει για τη βελτιωμένη αμερικανική πρόταση που έφεραν οι Αμερικανοί του USN για τις HF2 (ελπίζουμε να είναι και η τελική ονομασία, έχουμε αρχίσει να κουραζόμαστε). Πάμε στην τελευταία πρόταση των Αμερικανών για αρχή.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτή είναι η υποψήφια φρεγάτα της Lockheed Martin, HF2 (πρώην MMSC-HN), πύραυλοι NSM, CAMM-ER και VL-ASROC

Στην σαουδαραβική έκδοση της LCS/MMSC/HF2, το πλοίο φέρει 57άρι πυροβόλο, πυραύλους Harpoon, ESSM Block 1, και C-RAM με 11 πυραύλους. Η ελληνική έκδοση έχει 76άρι STRALES, NSM, CAMM-ER, VL-ASROC, RAM με 21 πυραύλους. Είναι ή δεν είναι καλύτερη η ελληνική από τη σαουδαραβική; είναι ή δεν είναι αποδεκτή για πλοίο γενικής χρήσης; Προσοχή, δεν λέμε πως είναι η καλύτερη πρόταση (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ) αλλά δεν είναι και για πέταμα, ή δεν είναι η τράτα που θέλει το Κονκλάβιο να μας πείσει ότι είναι. Είναι αυτό που είναι σαν πλοίο, και θα το κρίνει το ΠΝ. Πάντως, η ελληνική έκδοση, για τα 500 εκ. ευρώ που κοστίζει, είναι μια ισορροπημένη λύση, και στο τέλος της μέρας μπορεί να φέρει 2 MH-60R, και έχει και ECM. Τι να κάνουμε, να μην το γράψουμε;

Γαλλική Ενδιάμεση Λύση: Αντιτορπιλικό Jean Bart κλάσης Cassard/A70 AAW, Αντιαεροπορική Άμυνα Περιοχής μιας άλλης εποχής

Τώρα, η τελευταία γαλλική πρόταση είναι πάλι μια προσπάθεια για μείωση του κόστους. Οι Γάλλοι αφαιρούν το STRALES, δεν βάζουν SCALP Naval, δεν βάζουν ECM, αλλά επικεντρώνονται στο οπλοσύστημα SeaFire/ASTER30. Οι άνθρωποι κάτι ξέρουν, πιθανότατα όλα αυτά για να συμπιέσουν το κόστος τόσο που να ξαναμπαίνει στο “παιχνίδι” η γαλλική πρόταση. Αλλά δεν γίνεται να μην γράψουμε για αυτά που διαπιστώσαμε, επειδή δεν αρέσουν σε κάποιους. Έχει ή όχι STRALES; έχει ή όχι ECM;

ΕΞΕΛΙΞΗ: Νέα γαλλική πρόταση για τις φρεγάτες, ενσωμάτωση και των MICA NG

Τα δυο πλοία δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους. Είναι τελείως διαφορετικά, με άλλη αποστολή το ένα, άλλη το άλλο. Το HF2 είναι μια φρεγάτα γενικής χρήσης με έμφαση στην υψηλή ταχύτητα για αντιμετώπιση τορπιλικών και ασύμμετρων επιθέσεων, η FDI είναι ένας μαραθωνοδρόμος που έχει σαν αποστολή την επίδειξη σημαίας και τη δυνατότητα αεράμυνας περιοχής σε μεγάλες αποστάσεις. Μπορεί κάποιοι να “εκστασιάζονται” με το fixed panel SeaFire, αλλά η Thales, θα μας συγχωρήσετε, βγάζει πολύ καλύτερα ραντάρ. Θα επανέλθουμε σε αυτό σε επόμενη φάση.

Δυστυχώς ΜΟΝΟΙ οι MICA VL στις ελληνικές FDI, αναιμική η γαλλική τελική προσφορά

Μιας και κάποιοι επιμένουν να συγκρίνουν την τιμή των δυο πλοίων, τότε θα πούμε πως δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη. Σε καθαρή τιμή, με GFE (Government Furnished Equipment), η τιμή της HF2 είναι στα 3/5 της τιμής της FDI, ίσως και φθηνότερη. Τι να συγκρίνουμε; Ξέρετε τι θα θέλαμε, τι θα ήταν καλό για όλους μας; να έρθει η Naval Group με dual-packed MICA NG-VL, ή έστω, με MICA NG-VL σε εκτοξευτές επιπλέον των 4 Sylver. Να τοποθετήσουν επίσης ένα αξιοπρεπές ECM, που δεν θα μπερδεύει το ραντάρ του πλοίου. Αν το έκαναν αυτό, τότε ναι, να το συγκρίνουμε.

Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!

Αλλά χωρίς STRALES, ECM κοκ τι να συγκρίνουμε; Ναι, η HF2 έχει “μόνο” 11 κελιά, αλλά αυτά τα κελιά μπορούν να φέρουν 44 CAMM-ER. Τι να κάνουμε τα 32 κελιά, όταν αυτά μπορούν να φέρουν μόλις 32 ASTER 15/30 ή MICA VL; Θεωρούμε πως αξίζει η διαφορά τιμής των συν 300-350 εκ. ευρώ, χωρίς ECM και STRALES; Μην συγκρίνουμε τους ASTER 30 με τους CAMM-ER, το πλοίο θα φέρει υποχρεωτικά συνδυασμό ASTER 15/30 ή ASTER 30/MICA-VL.

Α/Α πύραυλοι CAMM θα προστατεύουν τις βρετανικές φρεγάτες Type 31

Ας μιλήσουμε ανοιχτά. Όταν ήρθαν οι Ολλανδοί, με το APAR2, οι Αμερικανοί “πάγωσαν”. Το ΠΝ είχε επιτέλους λύση για επιθέσεις κορεσμού σε τιμή ίδια της HF2. Το APAR2 μπορεί να έχει στον “αέρα” μεγάλο αριθμό ESSM Block 1/2 και SM-2, ενώ η MMSC (η σαουδαραβική) όχι. Οι Ολλανδοί βέβαια “πάγωσαν” όταν ήρθαν οι Βρετανοί, με το “απόλυτο” όπλο εναντίον επιθέσεων κορεσμού, τους πυραύλους CAMM/CAMM-ER. Κάπου εκεί, εμφανίστηκαν οι Ισπανοί, με το “απόλυτο” AEGIS, και δυνατότητα να βάλουμε πάνω στο πλοίο ότι τραβάει η ψυχή μας. Τα outsiders κατάφεραν να “ξεφτιλίσουν” Αμερικανούς και Γάλλους.

Πόσο κοστίζει η κάθε [email protected], MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές

Οι Αμερικανοί, έστω την ύστατη ώρα, και θυσιάζοντας τον ένα Mk41 (για ΚΟΣΤΟΣ), έφεραν μια HF2 με CAMM-ER και 21 RAM και STRALES, σε λογική τιμή, λύνοντας το θέμα των FCR και των fixed panel ραντάρ. Αυτό ήταν αποτέλεσμα του ανταγωνισμού. Βέβαια, στο ενδιάμεσο, οι προτάσεις των Ισπανών (με 4 Mk41 ήρθαν οι αθεόφοβοι), των Ολλανδών (μαέστροι του είδους), αλλά και των Βρετανών, έκαναν τους Αμερικανούς να φοβούνται για το τελικό αποτέλεσμα.

Καταδρομικό Ticonderoga Unlimited, έτσι, για να σας φτιάξουμε το βράδυ! Καλά Χριστούγεννα Σε όλους!

Τι έγινε τότε; Ενεργοποιήθηκε επίσημα το “τυράκι” που λέγεται Ticonderoga. Θα μιλήσουμε άλλη στιγμή γι’αυτό. Έπρεπε όμως να γίνει, καθώς οι Ολλανδοί φέρνουν 4 φρεγάτες κλάσης Μ, ενώ οι Βρετανοί 5 φρεγάτες κλάσης Type 23 σαν Ενδιάμεση Λύση! Τι να φέρουν οι ΗΠΑ; Τις O.H.Perry να γελάει η υφήλιος μαζί τους που έχασαν ένα τόσο δυνατό συμβόλαιο λόγω τσιγκουνιάς; Δεν συζητάμε για την αρχαιολογία της Γαλλίας, συγχωρέστε μας αλλά αρμόδια υπηρεσία για τα πλοία αυτά δεν είναι το ΓΕΝ αλλά η Α’ ΕΦΚΑ …

Γαλλική Ενδιάμεση Λύση: Αντιτορπιλικό Jean Bart κλάσης Cassard/A70 AAW, Αντιαεροπορική Άμυνα Περιοχής μιας άλλης εποχής

Τη στιγμή λοιπόν που το ΠΝ απέρριπτε O.H.Perry και Santa Maria, κάποιοι “εκστασιασμένοι” μιλούσαν για τις γαλλικές F70. Πλοία, που αν δεν είχαν πουλήσει δυο FREMM στους Αιγυπτίους και στους Μαροκινούς, τώρα θα είχαν μια νέα καριέρα σαν κατσαρόλες της Tefal. Και φυσικά, εμείς πάλι φταίμε σαν ΠΤΗΣΗ που κάναμε το λάθος να παρουσιάσουμε την Jean Bart (ενώ σαν ηλίθιοι που είμασταν ελπίζαμε να πάρουμε LaFayette έστω, αν και άοπλες είναι αξιοπρεπείς). Δεν βάζουμε μυαλό, θα παρουσιάσουμε και την έτερη φρεγάτα (ναι, οι δυο φρεγάτες είναι διαφορετικού τύπου μεταξύ τους!)

Φρεγάτες για το ΠΝ: SIGMA 11515HN/Karel Doorman, Arrowhead140/Type23, F110/Santa Maria διαμορφώνουν το “παιχνίδι” για τους υπολοίπους

FDI και HF2 δεν συγκρίνονται. Δεν υπάρχει λόγος να πούμε για αυτό ή για εκείνο. Το ένα είναι για άλλο σκοπό, το άλλο για άλλο σκοπό. Η διαφορά τιμής τους μεγάλη. Σύγκριση δυνατοτήτων δεν μπορούμε να κάνουμε, γιατί η γαλλική υστερεί σε βασικά συστήματα, και παρά το ανώτερο ραντάρ και την ανωτερότητα του ASTER 30 έναντι του CAMM-ER σε εμβέλεια, δεν έχει πλήρη χαρακτηριστικά σύγκρισης. Αναρωτιόμαστε γιατί κάποιοι εθελοτυφλούν στο θέμα του ECM. To έχουμε θίξει χρόνια τώρα, και ελπίζαμε φυσικά ότι θα λυνόταν. Είμαστε στο +5 της διαδικασίας, STRALES και ECM δεν βλέπουμε. Πυραύλους SCALP Naval που “καταρρίπτουν αόρατα F-35”, δεν βλέπουμε, ίσως να δούμε, αλλά… Σημαίνουν όλα αυτά πως θέλουμε την αμερικανική;

Naval Group: Για ποιους λόγους η FDI HN θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα της κατηγορίας της

Δεν έχει αξία να πούμε πως το ένα πλοίο είναι καλό και το άλλο κακό. Η FDI έχει δυνατότητα αεράμυνας περιοχής, η HF2 όχι. Η FDI “πιάνει” δύσκολα 26 κόμβους, η HF2 έχει 30+. Δεν είναι καλύτερη η HF2 από την FDI, αλλά δεν είναι για πέταμα. Βέβαια, θα ομολογήσουμε πως με μερικές ακόμη προσθήκες, η FDI μπορεί να γίνει το απόλυτο πλοίο. Αν φυσικά δεν χρειαστεί να πουλήσουμε οι μισοί Έλληνες το νεφρό μας για να τις αγοράσουμε.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι φρεγάτες LaFayette ως Ενδιάμεση Λύση για την αγορά των FDI!

Όχι, θέλουμε το καλύτερο πλοίο για το ΠΝ και τις ανάγκες του. Αν αυτό είναι το ολλανδικό, το ολλανδικό. Αν είναι το βρετανικό, το βρετανικό. Αν σηκώνει η τσέπη μας το ισπανικό (που το σηκώνει, αν ισχύουν τα 5,5 δις), το ισπανικό. Αν θέλουμε το αμερικανικό, και το τυράκι των Ticonderoga, το αμερικανικό. Αν το ΠΝ κρίνει ήσσονος σημασίας τις ελλείψεις του γαλλικού, και μπορεί να βγάλει πλοίο για πόλεμο χωρίς σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, εμείς τι να πούμε; ο καθένας έχει την ευθύνη των πράξεών του και των αποφάσεών του, το ΠΝ θα πολεμήσει με αυτό, κάτι θα ξέρει.

Απλά είναι γελοίο να θάβουν κάποιοι το HF2, σαν να μην υπάρχει αύριο. Και να θεοποιούν ένα συγκεκριμένο πλοίο. Γράφουμε για Ολλανδία; Θα μας βρίσουν για τις HF2. Γράφουμε για Ισπανία; θα μας βρίσουν για τις HF2. Γράφουμε για Γαλλία; Μας βρίζουν για τις HF2. Γράφουμε για πλοία και φρεγάτες γενικά; Μας βρίζουν για τις HF2. Δεν είμαστε καν οπαδοί της HF2 και όσοι μας διαβάζουν το ξέρουν! Απλά πουλάει η “δαιμονοποίηση” κάποιων, προκειμένου να μην τολμήσει κανείς να αντιδράσει. Λέγεται και διαδικτυακά λιντσαρίσματα αυτά που συμβαίνουν, και είναι προς γνώση και συμμόρφωση κάτι τύπων σαν την ΠΤΗΣΗ.

Φρεγάτες: Τούμπανα-τσάμπα-τουρκοφάγες-διαστημόπλοια-μερακλίδικες-ρώσικες-και-με δώρο έχετε;

Την ίδια στιγμή, δημοσιεύονται και αναδημοσιεύονται άρθρα από το Κονκλάβιο κατά των HF2 και των ΗΠΑ με απίστευτα ψεύδη. Τι γράφει ο ένας πως ο Μητσοτάκης έχει αποφασίσει για HF2, προσπαθώντας να “ξορκίσει” μια τέτοια υπόθεση. Τι γράφει ο άλλος πως οι ΗΠΑ μας πιέζουν να πάρουμε “τράτες” για να είμαστε αδύναμοι και να μπορέσουν οι Τούρκοι να μας νικήσουν. Γράφουν άλλοι άσχετοι πως “το USN αποσύρει και πετάει τα πλοία, σαν άχρηστα, και εδώ τα αγοράζουμε”.

Είναι διαθέσιμος ο SM-2 Standard για την Ελλάδα; Απαντήσεις για να “κλείσει το θέμα”

Και το χειρότερο, έρχονται κάποιοι φίλοι μας τα πιστεύουν, και μας τα παπαγαλίζουν όλα αυτά, στα σχόλια. Το χειρότερο; πως οι Αμερικανοί μας δίνουν MMSC κι όχι mini-Burke (σαν να λέμε mini croiassant) γιατί δεν μας αποδεσμεύουν τον… SM-2. Για να κλείσουμε, μας δίνουν ΚΑΙ SM-2, και SM-2 όλα τα μοντέλα, ΚΑΙ SM-6, ΚΑΙ ναι, μας δίνουν ΚΑΙ BGM-109. Αρκεί όμως να έχουμε πλοίο να τα ρίξει. Να τα πάρουμε για τις S και να τα ρίχνουμε με σφεντόνες; Σχόλιο, που θα έρθει κάποιος να πει για μη αποδέσμευση SM-2, μετά από τόσα άρθρα, θα το κόβουμε για λόγους χρόνου. Η παπαγαλία απόψεων κάποιων ιστοσελίδων, απαγορεύεται ακόμη και στα σχόλιά μας.

Είναι ηλίθιες εταιρείες σαν την Babcock, Damen, Navantia, που ήρθαν στον διαγωνισμό; γιατί ήρθαν, αν έχει δοθεί; Και το ξέρει πως ο διαγωνισμός είναι “δοσμένος” το καφενείο των πεφωτισμενωνελληνων.γρ και δεν το ξέρουν εταιρείες αξίας δις ευρώ;  Αυτό το ότι “εμείς τα ξέρουμε όλα, και οι άλλοι είναι ηλίθιοι” το έχουμε πληρώσει ακριβά από αρχαιοτάτων χρόνων. Το τι κάνει το USN με τα πλοία βαρεθήκαμε να το γράφουμε, όποιος θέλει ας ψάξει να το βρει.

Gibbs & Cox, η 8η πρόταση φρεγατών στο Πολεμικό Ναυτικό

Για να μην κουράζουμε. Η πρόταση των Αμερικανών, για νέα πλοία (εκεί υπάρχει σύγκριση), υπερέχει στη Διακρατική Συμφωνία και την λεπτομερή ανάλυση (λογικό, το ψάχνουν 2 χρόνια), σε όλα τα άλλα χαρακτηριστικά, χάνει από Ολλανδούς, Βρετανούς και Ισπανούς (με διαφορά τεράστια οι τελευταίοι). Στο value for money προηγούνται μάλλον οι Ολλανδοί, στο φθηνότερο πλοίο που όμως καλύπτει τις ανάγκες οι Βρετανοί, στο ισχυρότερο πλοίο οι Ισπανοί. Καλοί οι Γάλλοι, ας βάλουν ένα STRALES κι ένα ECM κι ας ξανάρθουν με τον κηδεμόνα τους. Και θα έχουν κι αυτοί κατάταξη.

Για όσους έχουν πρόσβαση σε διαβαθμισμένα στοιχεία για τιμές, να ρωτήσουμε Κι εμείς οι άσχετοι, το εξής (αφού κάποιοι έχουν “λεπτομέρειες”).

  1. Πόσους φόρτους μάχης καλύπτουν οι Αμερικανοί; Δηλαδή, πόσες φορές γεμίζουν οι εκτοξευτές των 4 πιθανών HF2;
  2. Τι περιλαμβάνει το FOS των Αμερικανών, και σε τι βάθος;
  3. Πόσα trials περιλαμβάνουν οι Αμερικανοί στην πρόταση; Στα trials, θα επιβαίνουν άτομα από το ΠΝ;
  4. Είναι το πλοίο Weapons Integrated με την παράδοση στο ΠΝ (για όσους θέλουν να το πούμε στα ελληνικά, μπορεί να πολεμήσει την επόμενη μέρα της παράδοσης);
  5. Μπορεί να αναβαθμιστεί το αμερικανικό πλοίο στο μέλλον;
  6. Πως συγκρίνονται όλα αυτά με το πλοίο της καρδιάς τους;

Δεν έχουμε κάτι με KANENAN, το αντίθετο. Τους θέλουμε όλους στη διαδικασία, για να μπορέσει το ΠΝ να πάρει το καλύτερο μέσω του ανταγωνισμού και ΑΝ είναι οι καλύτεροι, να κερδίσουν το διαγωνισμό. Το ξαναλέμε, μερικοί, εδώ και μήνες θεώρησαν πως το ΠΝ έχει μόνο δυο επιλογές, οπότε, θάβοντας σκληρά τη μία, θα επιβιώσει η άλλη. Αυτό είναι τελείως ανόητο, καθώς στο τραπέζι υπάρχουν εξαιρετικές προτάσεις από πολλούς.

Επαγγελματίας επακουμβητής από σπίτι (φρεγάτα M Class, F930 Leopold I, @TheBelgianNavy)

Πολύ θέλουμε να δούμε το συμβόλαιο να πηγαίνει σε Ολλανδούς, Βρετανούς ή Ισπανούς! Θα γελάμε όσο δεν έχουμε γελάσει ποτέ! Πολύ θέλουμε να δούμε βρετανική ή ισπανική σε σχεδίαση ελληνική φρεγάτα των 6 ή 7 χιλιάδων τόνων στην Ανατολική Μεσόγειο. Ή πολύ θέλουμε να δούμε μια SIGMA 11515HN με το όνομα ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, να εκπέμπει “απομακρυνθείτε, γιατί έρχεται επακούμβηση από ολλανδικό πλοίο (κλείσιμο ματιού)”. Μην ξεχνάμε, πως οι Ολλανδοί έχουν το franchise στις επακουμβήσεις!

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Θεοφανης
Θεοφανης
4 days ago

Καταπληκτικο αρθρο !!Μπραβο παιδια!!

- Advertisment -

Most Popular