Το υπουργείο Αμύνης της Ινδονησίας υπέγραψε προκαταρκτική σύμβαση που ανοίγει το δρόμο για την απόκτηση από τη χώρα της πρώτης φρεγάτας από τη Δανία.
Το συμβόλαιο υπεγράφη στις 30 Απριλίου μεταξύ εκπροσώπων του υπουργείου Αμύνης της Ινδονησίας, των κρατικών ναυπηγείων PT PAL και του Ινδονησίου πράκτορα που εκπροσωπεί τη δανική εταιρία Odense Maritime Technology (OMT), PT Sinar Kokoh Persada.
Η σύμβαση καλύπτει λεπτομέρειες όπως το μερίδιο εργασιών μεταξύ των δύο μερών, πρόσβαση σε τεχνογνωσία και άλλες λεπτομέρειες, εάν και όταν το πρώτο πλοίο ξεκινήσει να ναυπηρείται.
Η Ινδονησία ενδιαφέρεται για τη χαμηλού κόστους δανέζικη φρεγάτα Iver Huitfeldt
Η Ινδονησία αποδεκνύεται ιδιαίτερα δραστήρια σε εξοπλιστικά προγράμματα στην περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας επενδύοντας σε σύγχρονη τεχνολογία και αποκτώντας συστήματα σύγχρονης τεχνολογίας από Δυτικές και Ανατολικές πηγές. Με το πολεμικό ναυτικό της να εξοπλίζεται παραδοσιακά από παροπλισμένα πολεμικά του Ολλανδικού Ναυτικού, η χώρα έκανε το πρώτο βήμα με την συμπαραγωγή των πρώτων νέων φρεγατών κλάσης SIGMA της DAMEN.
Η Ινδονησία, όμως, έχει από καιρό ενδιαφερθεί έντονα για το σχέδιο “Iver Huitfeldt” της Δανίας, μια φρεγάτα εκτοπίσματος 6,600 τόνων με σημαντικό χώρο και μεγάλη ευελιξία στον εξοπλισμό της με περιφερειακά συστήματα για την απαίτηση δύο μεγάλων πολεμικών του Ναυτικού της.
Ολοκλήρωση εγκατάστασης και δοκιμών συστημάτων στην δεύτερη φρεγάτα SIGMA της Ινδονησίας
Σύμφωνα με πληροφορίες του Janes, ανώτατες κυβερνητικές πηγές της Ινδονησίες θεωρούν την φρεγάτα “Iver Huitfeldt” μια επιλογή που διακρίνεται για την “αξιοπιστία της στον τομέα των πολεμικών ικανοτήτων, ιδανική για να επιχειρεί στα όρια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης” της Ινδονησίας.
Η φρεγάτα “Iver Huitfeldt” βαστηκε στο σχέδιο του υβριδικού πλοίου του δανικού ναυτικού της φρεγάτας “Absalon”, μια μίξη πολεμικού και πλοίου υποστήριξης αμφιβίων επιχειρήσεων ή στρατηγικών μεταφορών με υπόστεγο Ro-Ro και εξοπλισμό για την υποστήριξη καθηκόντων διοίκησης και ελέγχου.
Οι “Iver Huitfeldt” είναι κλασσικές φρεγάτες πολλαπλού ρόλου με έμφαση στον αντιαεροπορικό πόλεμο και διαθέτουν κελιά καθέτως εκτοξευομένων πυραύλων Mk41 και Mk56 ενώ σε δανική υπηρεσία φέρουν αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon και πυραύλους cruise Tomahawk. Κινούνται από τέσσερις κινητήρες ντίζελ MTU 20V 8000 M70 σε διαμόρφωση συνδυασμού CODAD (COmbined Diesel And Diesel) που τους δίνουν ταχύτητα 28 κόμβων και την εντυπωσιακή ακτίνα δράσης 9,300 ναυτικών μιλίων με οικονομική ταχύτητα 18 κόμβων.
Είμαστε για κλάματα.
6 τέτοιες φρεγάτες στην τιμή 2,5 belharra και είμαστε κουφέτο,ακόμα δεν καταλαβενω γιατί στο υπουργείο Αμύνης την αγνουν ως επιλογή για δεύτερη πλοίο μετά τις belharra,κόστος 450 εκατομμύρια με σόναρ τροπιδας και ένα δάνειο από τα ΗΑΕ με σκοπό να τους το αποπληρώσουμε στην δεκαετία και τσουκ 6 πλοία που θα κάνουν γάργαρο τον τουρκικό στόλο…μαζί με 2+2 belharra για ανθυποβριχιακο πολεμώ και με. aster 30 και 4 αναβαθμησμενες μέκο να ένας στόλος που θα αποκτήσει ολόκληρο τον τουρκικό στόλο από ανατολική Μεσόγειο, Λυβίη,Κύπρος και αιγαιο
Αν αποκτήσεις 6 φρεγάτες Iver Huitfeldt, δεν έχεις ανάγκη από τις FDI και τα ξένα όπλα που φέρουν.
Εκεί φθάσαμε….
Με ραγιαδισμούς….συνδικαλισμούς…και κυρίως κάνοντας τους εξοπλισμούς της χώρας διαγωνισμό μιζοδοσίας…
Αντι να διαβάζουμε κατι σαν ότι η ινδονησια επέλεξε να αποκτησει την πανίσχυρη ΕΛΛΗΝΙΚΗ φρεγατα κλάσης “ΘΜΙΣΤΟΚΛΗΣ”…
καθόμαστε και λιμπιζομαστε
κάποια φρεγάτα Iver…κατι…μιας κάποιας Δανίας…
χώρας μικρότερης σε εκταση και πλυθησμο απο την χώρα μας…
Ποιας χώρας μας…ποιας Ελλάδας..?…αυτης των εφοπλιστών με τα 4500 ποντοπόρα και των 30 δις τον χρόνο παραγγελιών….
η αυτης των κοντόφθαλμων ηλιθίων..?
Οι Δανοί έχουν και αυτοί ναυτική παράδοση. Η maersk είναι αν όχι η μεγαλύτερη, τουλάχιστον από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κόσμου.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Maersk
Πολύ σωστά, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Άλλωστε είναι απόγονοι των Βίκινγκς. Οι Δανοί έχουν μεγάλη παράδοση στη θάλασσα και θα έλεγα, δυσανάλογα μεγάλη αν αναλογιστούμε την σχετικά πρόσφατη ιστορία τους.
Παράλληλα, οι “μικροί” Δανοί εκτός από τις ναυτιλιακές εταιρίες, (η AP Moeller-Maersk που σωστά λέτε, έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο), φτιάχνουν παγκοσμίου φήμης ηλεκτρονικά (Terma), έχουν μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες στην Ευρώπη (Danske), μια μεγάλη φαρμακευτική (Novo Nordisk), τεχνογνωσία στον πρωτογενή τομέα και στα τρόφιμα, είναι μια από τις μεγαλύτερες παραγωγούς ανεμογεννητριών στον κόσμο, ελέγχουν την στρατηγική νήσο της Γροινλανδίας.
Α και στα πιο ωραία..παράγουν μια από τις πιο γνωστές μπύρες στον κόσμο, είχαν (μέχρι το 1917) αποικία στην Καραϊβική, ενώ είναι γνωστό πως στο παρελθόν, εξήγαγαν και…βασιλιάδες. Ε δεν τους λες και παρακατιανούς.
Ομολογώ ότι δεν είχα ιδέα για την αποικία στην Καραϊβική !!!!!!!!
Αν δε κάνω λάθος την παραχώρησαν στις ΗΠΑ (λάθος μου την πούλησαν στις ΗΠΑ το 1917) https://en.wikipedia.org/wiki/Danish_West_Indies. Επίσης αντιμετώπιζαν πολυ αποτελεσματικά και δυνατό τους Σοβιετικούς στη Βαλτική.
Οσο για τις φρεγάτες όπως είχε πει ένας σχολιαστής πριν από αρκετό καιρό όσο πιο εντυπωσιακό το πλοίο τόσο πιο ωραίο στην απόδοση τιμών σε κάποιο Αγιο σε νησί.
Μακάρι να είχαμε ένα ναυπηγείο που θα μπορούσε να φτιάξει το σκάφος σεβόμενο το χρόνο παράδοσης και τον προϋπολογισμό.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! Για να δούμε και τα κόστη να δούμε υπάρχει φρεγάτα 6600 τόνοι πλήρως λειτουργική με 300εκ ??
Εξαιρετικό και ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ πλοίο.
Το επέλεξαν Άγγλοι, ή χώρα με τη μεγαλύτερη ναυτική παράδοση συνολικά στη σύγχρονη εποχή. Αν η Belharra κοστίζει εντελώς γυμνή από εξοπλισμό 750 εκ ευρώ, αυτό κοστίζει 350.
Είναι απίστευτα οικονομικό. Απίστευτα μελετημένο σέ όλα όσα έχουν να κάνουν με συντηρήσεις, αναβαθμίσεις που απαιτούν ενέργεια, χώρους κλπ. Και με την αυτονομία που έχει, είναι ιδανικό για περιπολίες αορίστου χρόνου σε ανοιχτές θάλασσες.
Για μια χώρα που δεν έχει 2 εκ ευρώ για αντιτορπιλικό, είναι no brainer επιλογή. Αλλά εδώ πραγματικά είναι να αμφιβάλλεις για το brain, όταν συζητάμε για φρεγάτες των 4.000 τόνων σε τιμή που ξεπερνά τα 3 εκ ευρώ το σετ.
Με 2 τέτοιες φτιάχνεις ΑΟΖ μέχρι το Μαρόκο….Εντυπωσιακή και η τιμή αφου οι ινδονήσιοι έχουν προυπολογισμό US$ 720 Million, λογικά χωρίς τα όπλα. Και να μην ξεχνάμε πως το σχέδιο του Πυρπολιτής Δανέζικό είναι και μια χαρά μας έκατσε με τις μετατροπές που κάναμε.
Οι Iver ειναι ιδανικες για Ελλαδα : καλα εξοπλισμενες, φτηνες , σχεδιασμενες για να σηκωνουν αναβαθμισεις, ομοιοτυπια με υπαρχοντα οπλα. Τελειες.
Το προβλημα ειναι οτι χρειαζονται σοβαρα ναυπηγεια για να χτιστουν, καθως τα δανεζικα εχουν κλεισει απο το 2012 και η εταρεια που τις προωθει ειναι μερικοι αποστρατοι. Δεν ειναι fincantieri, navantia, naval group, damen, hdw που μπορουν να χτισουν πλοια ή εστω να δωσουν σοβαρη τεχνικη βοηθεια. Μην το ψαχνετε, ακομα και οι ινδονησιοι μας εχουν ξεπερασει στην ναυπηγικη βιομηχανια.
Θέληση χρειάζεται και τίποτα παραπάνω.
Φιλτατε φοβαμαι πως δεν φτανει. Δεν εχουμε τη γνωση ουτε σε τεχνικο επιπεδο ουτε σε management level. Ενα τετοιο προτζεκτ θελει 3-4 χρονια μονο για να φτιαχτουν εγκαταστασεις, οπως κανει η babcock στη Σκωτια, η οποια εχει ετοιμο τον εξοπλισμο. Εμεις χρειαζομαστε εξοπλισμο, εγκαταστασεις και μονο τοτε ξεκινα η εκπαιδευση του προσωπικου. Οποιος μηχανολογος αξιος συμμετειχε στις ΤΠΚ των 600 τονων εχει φυγει για εξωτερικο να δουλεψει σε σοβαρη εταιρια. Παμε σχεδον απο το 0. Ο παλιος εξοπλισμος που ηταν για πλοιαρια των 600 τονων δεν εχει συντηρηθει για πανω απο δεκαετια. Εχει σαπισει. Ακομα και να μην ειχε σαπισει δεν ειχαμε γερανους πχ για 80 τονους.
Aυτες οι φρεγατες ειναι για εμας, καθως ειναι χαμηλου κοστους και υψηλων δυνατοτητων. Με 1 δις οι Δανοι κατασκευασαν 3 φρεγατες Αντι-Αεροπορικου πολεμου Iver Huitfeldt των 6 χιλιαδων τονων, εξοπλισμενων με 32 πυραυλους SM-2 και 24 πυραυλους ESSM, 2 ρανταρ (SMART-L και APAR). Τετοια πλοια χρειαζομαστε για να αντικαταστησουμε τις φρεγατες S και να εχουμε αντι-αεροπορικη καλυψη του στολου.
Η Δανια ειναι μια χωρα με ναυτικη παραδοση, και εχει μια απο τις μεγαλυτερες ναυτιλιακες εταιριες στον πλανητη, την MAERSK.
Ας μην ξεχναμε πως η Iver Huitfeldt FOST συμμετειχε στη Βρετανικη ασκηση FOST (Flag Officer Sea Training) οπου ειχε εξαιρετικες επιδοσεις. Κατοπιν η Βρετανικη εταιρια Babcock παρουσιασε μια εκδοση της φρεγατας ως Arrowhead 140 και κερδισε τον διαγωνισμο για τις νεες φρεγατες Type-31 του Βρετανικου ναυτικου.
Ως χωρα θα επρεπε να αγορασουμε το σχεδιο, ειτε απο τους Δανους, η απο τους Βρετανους της Babcock και να ναυπηγησουμε 6-8 πλοια στην Ελλαδα. Τα ναυπηγεια Νεωριου Συρου πηγαινουν δυνατα, το θεμα των ναυπηγειων Ελευσινας απο οτι φαινεται θα τελειωσει συντομα, ενω και τα ναυπηγεια Σκαραμαγκα θα παρουν το δρομο τους μεχρι τα τελη του ετους. Επομενως ναυπηγεια θα υπαρχουν για να κανουν τετοιες δουλειες, ενω αν απαιτειται μεταφορα τεχνογνωσιας αυτο θα μπορουσε να γινει απο την εταιρια Babcock, που συμμετειχε και στην κατασκευη ακομη και των ολοκαινουριων αεροπλανοφορων του Βρετανικου ναυτικου.
Κατα τη γνωμη μου, οι φρεγατες Belharra δεν ειναι για εμας, καθως ειναι πανακριβες, δεν εχουν συστημα εγγυς προστασιας (CIWS), και φερουν μικρο αριθμο πυραυλων. Ειναι πολυ κακη επιλογη.
Το Γαλλικο δογμα επιχειρησεων ειναι εντελως διαφορετικο απο το δικο μας, καθως οι Γαλλοι διαθετουν αεροπλανοφορο. Ετσι σε περιπτωση ενοπλης συγκρουσης θα εχουν μαχητικα Rafale να απογειωνονται απο το αεροπλανοφορο Charles De Gaule και να “καθαριζουν” την περιοχη σε ακτινα 500-600 χιλιομετρων απο εχθρικα πλοια και αεροσκαφη. Επομενως ο κινδυνος να δεχθουν εχθρικα βληματα κατα πλοιων ειναι εξαιρετικα μικρος, επομενως δεν χρειαζονται CIWS, μονο μερικοι Aster ειναι αρκετοι για αυτες τις περιπτωσεις. Αυτος ειναι και ο λογος που τα πλοια τους εχουν εξοπλισμο κορβετας. Επομενως ενα τετοιο υποεξοπλισμενο πλοιο δεν ειναι για το Π.Ν.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iver_Huitfeldt-class_frigate
https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/hdms-ivar-huitfeldt.htm
Οι Γάλλοι τοποθετούν στα πλοία τους μόνο γαλλικής κατασκευής όπλα.
Σε ποια ναυπηγεία αναφέρεστε; Σε αυτά που δεν μπορούν να παραδώσουν σκάφη εδώ και μια 15 ετία;
καμιά εκτίμηση για το κόστος χρήσης αυτού του τεράστιου σκάφους έχουμε ?
Έχουμε νεότερα για τις Βelh@rra; Θέλουμε να ξέρουμε, εάν θα βουλιάξουν από το οικονομικό ή από τον πολύ φόρτο. Ελπίζω να γίνει το δεύτερο και να έχουν στάνταρ 32 aster 30 και εάν μπουν και δύο ακόμα vls (4 + 6) sylver A50 ή A70 με μία επιτυχημένη επιμήκυνση ακόμα καλύτερα. Επίσης, το νέο περιβάλλον του site το βρίσκω ωραίο, αλλά πιστεύω θα ήταν καλή επιλογή να βάλετε πόσα σχόλια έχουν γίνει στο άρθρο κάτω απ’ τη λεζάντα του τίτλου για μην φτάνουμε στο κάτω μέρος κάθε φορά. Απ’ την άλλη θα ήταν καλύτερο όταν κάνουμε scroll up/ down να μην μας πετάει στο άλλο άρθρο.
Καλά, επειδή το πανηγύρι με τους Τούρκους φαίνεται να επιταχύνεται και μπαίνουμε σε άγριες εποχές, καλό θα ήταν να πιεστούν οι ΗΠΑ να μας παραχωρήσουν 2 x BURKE και 2 x TICO άμεσα …. μήπως και καταφέρουμε να εμποδίσουμε τον σουλτάνο.
Πλοία καινούρια δεν προλαβαίνουμε να παραλάβουμε. Πάνε πολύ γρήγορα οι εξελίξεις και είμαστε ξεβράκωτοι ….
Έδωσαν οι Αμερικανοί Tomahawk στους Δανούς ?
Έλα ντε…
Καλή η χαρά αλλά εγώ όπως καταλαβαίνω οι Iver Huitfeldt είναι “απατηλά” φθηνές διότι στην τιμή περιλαμβάνεται περίπου το σκαρί και το προωστήριο σκεύος. Δηλ. όπλα, κελιά, ραντάρ, κλπ, νομίζω πως είναι εκτός κοστολόγησης.
https://www.ptisidiastima.com/thinkoutofthebox-iver-huitfeld-for-hellenic-navy/
comment from Mavi 70:
οι Δανοί που υποστηρίζουν ότι το πλοίο κοστίζει 340εκ δολάρια. Και αναλύουν την δαπάνη σε 207εκατ. σε όπλα,αισθητήρες ηλεκτρονικά και 133εκ σε σκαρί μηχανές.
https://breakingdefense.com/2017/07/danes-tout-340m-stanflex-frigate-for-us-navy-but-whats-real-cost/
https://news.usni.org/2019/06/20/navy-issues-final-rfp-for-ffgx-next-generation-frigate
Οι Δανοί αν δεν κάνω λάθος πέτυχαν και μεγάλες εξοικονομήσεις γιατί χάρη στο σύστημα stanflex χρησιμοποίησαν απάρτια και οπλισμό από παλαιότερα πλοία ( https://www.defensemedianetwork.com/stories/denmarks-iver-huitfeldt-class-frigates/ ), οπότε αυτά τα ποσά πιθανότατα αντικατοπτρίζουν το κόστος όσων συστημάτων ή όπλων χρειάστηκε να αγοραστούν νέα. Σε κάθε περίπτωση, ο Δανός εργάτης δεν πληρώνεται ψίχουλα, και δεν υπάρχει λόγος ή αιτία γενικότερα ο ίδιος γενικός τύπος πλοίου να κοστίζει 100% πάνω σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, οπότε γι’αυτό και μόνο είμαι πολύ επιφυλακτικός απέναντι σε οποιαδήποτε αναφορά που θέλει ένα πλοίο με δυνατότητες υποτίθεται επάξιες των κορυφαίων φρεγατών παγκοσμίως να κοστίζει 1/2 ή και 1/3 αυτών. Μοιάζει οικονομικά ανέφικτο. Για δική μας διαμόρφωση ειδικά, λίγο το CODAD σε CODAG, λίγο επιβιωσιμότητα, λίγο VDS/συρόμενο, λίγο το Mk56 σε Μk41, κανένα 127άρι, δε λέω ότι θα γίνει πανάκριβο αλλά μπορεί να αλλάξει σημαντικά το νούμερο.
Τις τιμές αυτές τις πέτυχαν οι Δανοί πριν πάνω από δέκα χρονια
Πολύ “λαμαρινοδουλια” έγινε σε ναυπηγεία της Λιθουανίας
Χρησιμοποίησαν τις εμπορικές τακτικές& supplier network της MAERSK για να κρατήσουν χαμηλά το κόστος
Όχι εμπορικές προδιαγραφές το τονίζω !!
Θα δούμε τι θα γίνει με τους Ινδονήσιους σε τιμή και διαμόρφωση
Το σημείο σύγκρισης είναι τα 800il euro που κοστίζει στους Γάλλους μια Bel@da!!
Βρε δεν αμφιβάλλω ότι έχουν ψαχτεί κι έχουν καινοτομήσει, το θέμα μου είναι γιατί οι όποιες μέθοδοι είναι αποκλειστικές σε αυτούς. Οι εμπορικές μέθοδοι πχ τύπου Maersk δεν έχουν αξιοποιηθεί από άλλους (θα ορκιζόμουν πως έχω δει και άλλη κλάση πλοίου να διαφημίζεται ως κατασκευασμένη με πρακτικές εμπορικού ναυτικού);
Επίσης ο γούγλης λέει ότι ο μηνιαίος μισθός στη Λιθουανία είναι 1/4-1/5 του δανέζικου αλλά λίγο μεγαλύτερος της…Ελλάδας! Σίγουρα είναι από κει η μεγάλη διαφορά;