H ιστορία των “χαμένων” φρεγατών κλάσης Adelaide από την Αυστραλία, έχει πλέον λάβει επίσημη υποψηφιότητα για τον διαγωνισμό “Νεότερης Ελληνικής Τραγωδίας”, με το όνομα “Adelaideάδα του ΠΝ”. Και μάλιστα, αναμένεται να φτάσει στα ημιτελικά της φετινής χρονιάς, μαζί με την “Τορπιλιάδα”, την “Εκσυγχρονισμάδα”, της “Μπελαριάδα” ενώ στα outsider πιστεύεται πως έχει τύχη και το αριστούργημα “Romeo και ΠΝ”.
Αντί πινακίου φακής: Οι δύο Adelaide πωλήθηκαν μόλις 65 εκατ. ευρώ στη Χιλή!
Οι πληροφορίες από το ΠΝ σχετικά με τις Adelaide συνέκλιναν όλες στο ίδιο αποτέλεσμα. Οι φρεγάτες ήταν σε “κακή” αν όχι “άθλια” κατάσταση. Το σίγουρο είναι πως οι στρόβιλοί τους πρέπει να είχαν τις “ωρούλες” τους, και προφανώς αυτός ήταν ο κύριος λόγος που οι Αυστραλοί τις έδωσαν τελικά για μόλις 65 εκ. ευρώ (και τις δυο).
Τώρα, καθώς πολλοί αναγνώστες μας ζητούσαν να εξετάσουμε με ειδικό άρθρο μας την πιθανότητα αγοράς από τη Χιλή των φρεγατών κλάσης L (Jacob van Heemskerck ) που θα αποσυρθούν, με τη λογική των πλοίων, που ελάχιστες διαφορές θα έχουν από τις ελληνικές κλάσης S.
Βέβαια, πολλοί θεωρούν πως στα αποθέματα του ΠΝ υπάρχουν ακόμη πύραυλοι Standard SM-1MR από τα αποσυρθέντα αντιτορπιλικά C.F.Adams. Για να μην το κουράζουμε στο σημείο αυτό, το ΠΝ δεν έχει πλέον πυραύλους SM-1 σε απόθεμα. Και να είχε, θα είχαν λήξει εδώ και καιρό…
Τώρα, αυτό δεν σημαίνει πως οι φρεγάτες κλάσης L δεν θα είχαν καμία αξία για το ΠΝ. Πολλοί έχουν προτείνει την αγορά τους έστω και για ανταλλακτικά, ούσες οι μόνες φρεγάτες, με συστήματα κοινά με τις S, που βρίσκονται σε υπηρεσία παγκοσμίως. Καταρχάς, ας δούμε ποιες είναι επιτέλους αυτές οι φρεγάτες, και τι το ξεχωριστό έχουν…
Οι φρεγάτες αεράμυνας κλάσης Jacob van Heemskerck
Οι δύο φρεγάτες αεράμυνας τύπου «L» (Luchtverdedegings-αντιαεροπορικές) είναι κατά σειρά οι Jacob van Heemskerck (F812) και Witte de With (F813) και παραδόθηκαν αμφότερες στο RNLN, το έτος 1986. Βασίζονται σχεδιαστικά στις φρεγάτες κλάσης Kortenaer και έχουν εκτόπισμα 3.750 τόνων, μήκος 130,5 μ., πλάτος 14,6 μ. και βύθισμα 6,2 μ. Για την πρόωσή τους χρησιμοποιούν σύστημα COGOG (Combined Gas or Gas turbine) με δύο αεροστροβίλους Rolls Royce Olympus TM3B με απόδοση 50.880 ίππων και δύο αεροστροβίλους RR Tyne RM1C απόδοσης 9.900 ίππων, των οποίων η ισχύς παρέχεται σε δύο έλικες μεταβλητού βήματος.
Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνεται είναι 30 κόμβοι, ενώ η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 4.700 ν. μίλια με τη χρήση των Tyne και ταχύτητα 16 κόμβων. Το πλήρωμα αποτελείται από 200 περίπου άτομα, συμπεριλαμβανομένων του διοικητή Task Group και του επιτελείου του. Aλλωστε, γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό, τα πλοία της κλάσης φέρουν πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και ελέγχου.
Στο σχήμα και τη γενικότερη εμφάνιση τα σκάφη προσομοιάζουν στις ανθυποβρυχιακές φρεγάτες τύπου «S», αλλά δεν διαθέτουν υπόστεγο ελικοπτέρου ―ούτε καν ελικοδρόμιο―, ενώ, επίσης, δεν έχει υιοθετηθεί το πρωραίο πυροβόλο OTO Melara Compatto των 76 χιλ., που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των Κortenaer. Στη θέση του υποστέγου έχει εγκατασταθεί ένας μονός εκτοξευτής Μk13 Mod 1 με 40 βλήματα SM-1MR Standard (βεληνεκές 46 χλμ.), ενώ διατίθεται και σύστημα αυτόματης γέμισης βλημάτων Sea Sparrow (14,6 χλμ.) για τον οκταπλό εκτοξευτή Mk29 στο πρόσθιο τμήμα του πλοίου.
Ο οπλισμός των φρεγατών τύπου «L» συμπληρώνεται από δύο τετραπλά κάνιστρα εκτόξευσης βλημάτων επιφανείας-επιφανείας RGM-84 Harpoon (βεληνεκές ~130 χλμ., ταχύτητα 0,9 Μach), ένα αντιπυραυλικό σύστημα Signaal Goalkeeper με επτάκαννο πυροβόλο GAU-8 των 30 χιλ. (ταχυβολία 4.200 β.α.λ.), δύο πυροβόλα γενικής χρήσης Οerlikon των 20 χιλ. (800 β.α.λ.) και δύο διπλούς τορπιλοσωλήνες Mk32 για ανθυποβρυχιακές τορπίλες Honeywell Mk46 Mod 5 των 324 χιλ. (40 κόμβοι/11 χλμ., πυροκεφαλή 44 κιλά).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων κρίνεται πλήρης και αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά. Το κύριο ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφανείας μακράς εμβέλειας είναι το δισδιάστατο (2D) LW08 της Signaal, που παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση για εναέριους και ναυτικούς στόχους. Το LW08 επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού 270 χλμ., ενώ καλύπτει 40 μοίρες σε ανύψωση και 360 μοίρες σε περιστροφή.
Το σύστημα χρησιμοποιεί πομπό στερεάς κατάστασης και τελικό ενισχυτή σήματος TWT μεγάλου εύρους συχνοτήτων, διαθέτοντας δυνατότητα συμπίεσης παλμών, επεξεργασίας video MTI (Moving Target Indicator), αυτόματης ιχνηλάτησης και ευελιξίας συχνοτήτων, ενώ παρουσιάζει υψηλή αξιοπιστία και εξαιρετική ευκολία συντήρησης. Επίσης, επιδεικνύει αξιοσημείωτη διαθεσιμότητα και χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μπορεί να δεχθεί επισκευές ενόσω βρίσκεται σε λειτουργία. Για έρευνα, ιχνηλάτηση και κατάδειξη στόχων έχει τοποθετηθεί στις φρεγάτες το τρισδιάστατο ραντάρ (3D) SMART-S.
Το σύστημα λειτουργεί στην «S» ζώνη συχνοτήτων (2-4 GHz) και μπορεί να διαχειρίζεται 160 εναέριους στόχους (εμβέλεια 120 χλμ.) και 40 στόχους επιφανείας (40 χλμ.). Το SMART-S επιδεικνύει υψηλότατες δυνατότητες: αυτόματο εντοπισμό στόχων, ταυτόχρονη ιχνηλάτηση πολλαπλών ιχνών με μία μόνο σάρωση, ευελιξία συχνοτήτων, συμπίεση παλμών, καθώς και αντιμετώπιση στόχων υψηλής ταχύτητας και μικρού μεγέθους, όπως βλήματα ναυτικής κρούσης sea skimming που κατευθύνονται εναντίον του πλοίου.
Το SMART-S χρησιμοποιεί τις σύγχρονες τεχνικές επεξεργασίας σήματος, με ψηφιακή μετατροπή κυματομορφής FFT. Με την επεξεργασία doppler FFT και τον περιορισμό των πλευρικών λοβών επιτυγχάνεται σημαντική ενίσχυση της αντοχής του συστήματος στην παρουσία έντονου clutter, αλλά και στη χρήση ηλεκτρονικών παρεμβολών (ECM) από τον αντίπαλο. Το ραντάρ παρέχει ―άμεσα― ακριβή δεδομένα στοχοποίησης στα συστήματα ελέγχου πυρός του σκάφους, επιτρέποντας έτσι την ταχύτατη επίτευξη εγκλωβισμού των στόχων από αυτά.
Η κεραία του συστήματος είναι σταθεροποιημένη και στους δύο άξονες (αζιμούθιο/ανύψωση) με τη χρήση μιας υδραυλικά ελεγχόμενης βάσης. Το ραντάρ ναυτιλίας των πλοίων είναι το Signaal Scout, μέγιστης εμβέλειας 44 χλμ. Το Scout είναι ραντάρ πομπού στερεάς κατάστασης, συνεχούς κύματος FMCV (Frequency Modulated Continuous Wave), χαμηλής πιθανότητας υποκλοπής σήματος (LPI), με εντυπωσιακές επιδόσεις στη διάκριση στόχων, ιδίως σε μικρές αποστάσεις. Το σύστημα είναι συμπαγές και εξαιρετικά αξιόπιστο, με πολύ χαμηλή εκπεμπόμενη ισχύ RF.
Συζήτηση για Adelaide τέλος, καταλήγουν στη Χιλή (… και μπράβο μας)
Τα συμβατικά παλμικά ραντάρ εντοπίζονται εύκολα από τα συστήματα ESM και είναι ιδιαίτερα ευάλωτα απέναντι στα βλήματα αντιραντάρ (ARM). Αντίθετα, τα ραντάρ τεχνολογίας FMCW, όπως το Scout, βασίζονται σε προηγμένες τεχνικές επεξεργασίας και επιτυγχάνουν τον εντοπισμό του στόχου με τη χρήση πολλών διαφορετικών συχνοτήτων, ώστε δεν απαιτείται η εκπομπή σήματος υψηλής ισχύος που θα πρόδιδε τη θέση του πλοίου-φορέα.
Οι φρεγάτες της κλάσης χρησιμοποιούν επίσης τρία ραντάρ ελέγχου πυρός για την καθοδήγηση των βλημάτων και των πυροβόλων, που διαθέτουν: 2 STIR 240 και ένα STIR 180. Και τα δύο συστήματα βασίζονται σε πομπό TWT, διπλής συχνότητας I/J. To πρώτο διαθέτει κεραία διαμέτρου 240 χιλ., ενώ το δεύτερο κεραία 180 χιλ. Tα STIR 180/240 έχoυν σχεδιαστεί ειδικά για την αντιμετώπιση στόχων υψηλής ταχύτητας και μικρής διατομής ραντάρ (RCS), όπως τα βλήματα ναυτικής κρούσης, ακόμη και σε περιβάλλον παρουσίας ισχυρού clutter και έντονων αντιμέτρων.
Αντίο Adelaide; Επειδή η ναυπήγηση νέων πλοίων καθυστερεί, η Χιλή θα αγοράσει τα αυστραλιανά σκάφη
Πάντως, το STIR 240 (εμβέλεια 140 χλμ. για στόχο 1 τετρ. μ.) χρησιμοποιείται στα πλοία, κυρίως, για την παροχή αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής, με την καθοδήγηση βλημάτων επιφανείας-αέρος SM-1MR Standard, ενώ το STIR 180 (72 χλμ.), συνήθως, συνδυάζεται με τα βλήματα Sea Sparrow και τα πυροβόλα του σκάφους.
Οι φρεγάτες τύπου «L» εφοδιάζονται με σόναρ τροπίδος μέσης συχνότητας SQS-509 της Westinghouse. Όλοι αυτοί οι αισθητήρες ολοκληρώνονται στο σύστημα διοίκησης και ελέγχου Signaal SEWACO VII, το οποίο περιλαμβάνει το σύστημα διαχείρισης/διασύνδεσης αισθητήρων και όπλων DAISY. Το SEWACO VII χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία, βασιζόμενο σε υπολογιστές στρατιωτικών προδιαγραφών SMR-4/SMR-MU, αλλά και σε εμπορικά συστήματα (επεξεργαστές MC-68030).
Επιτρέπει την ολοκλήρωση όλων των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων του σκάφους, παρουσιάζοντας παράλληλα εξαιρετική λειτουργικότητα και διαθεσιμότητα, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει συσκευές ναυτιλίας, επικοινωνιών, καθώς και αυτόματη ζεύξη δεδομένων (data link).
H φρεγάτα HMAS Melbourne (Adelaide class) έπιασε λιμάνι για τελευταία φορά, αποσύρεται σε ένα μήνα
Τα πλοία φέρουν σύστημα δορυφορικής επικοινωνίας SHF SATCOM, JMCIS (όργανο σχεδίασης), διπλές κεραίες WSC-6 και τακτικό link 11 και εξοπλίζονται με το σύστημα ESM Sphinx (κάλυψη 1-18 GHz) και τον παρεμβολέα Ramses (8-16 GHz), σε συνδυασμό με δύο πολλαπλούς εκτοξευτές αεροφύλλων/φωτοβολίδων Loral Hycor Mk36 SRBOC (εμβέλεια 4 χλμ.). Επίσης, φέρεται σύστημα παραπλάνησης επερχόμενων τορπιλών Aerojet AN/SLQ-25 Nixie, το οποίο διαθέτει δύο συρόμενα ατρακτίδια εκπομπής ακουστικών σημάτων.
Τι έχουν να προσφέρουν οι φρεγάτες στο ΠΝ σήμερα;
Θα μπορούσαμε να απαντήσουμε ένα ξερό “ΤΙΠΟΤΑ” και να το κλείσουμε εδώ. Για χάρη όμως των πιέσεων πολλών αναγνωστών μας, ας δούμε μερικές παραμέτρους που είτε δεν εξετάσαμε, είτε δεν είχαμε υπόψιν μας στο προηγούμενο άρθρο μας για το θέμα.
Καταρχάς, αν οι Χιλιανοί αγόρασαν τις 2 φρεγάτες κλάσης Adelaide για 65 εκ. ευρώ, τότε θα πωλούσαν τις L για ένα πραγματικά “τυπικό” ποσό, που δεν θα ξεπερνούσε κατά πολύ το κόστος τους για παλιοσίδερα. Συνεπώς, με λίγη καλή θέληση, ένα ποσό κοντά στα 5 εκ. ευρώ και για τα δυο πλοία, χωρίς τα CIWS Goalkeeper φαίνεται λογικό. Από αυτή την άποψη, και για ένα τέτοιο ποσό, ναι, η απόκτησή τους θα είχε κάποια λογική.
Τώρα, αν το ΠΝ έχει δίκιο, και οι Adelaide ήταν σε άσχημα κατάσταση, σε τι κατάσταση θα είναι οι χιλιανές L; Βέβαια, πρέπει να πούμε πως το ΠΝ έχει εξαιρετική γνώση των πλοίων, και δεν αμφιβάλουμε πως θα μπορούσε να τις βάλει και τις δυο σε υπηρεσία. Το θέμα όμως είναι, με τι κόστος;
Το κόστος είναι πάντα σχετικό. Σίγουρα τα πλοία αυτά έχουν καλύτερα συστήματα από τις μη εκσυγχρονισμένες S, αλλά χειρότερα ηλεκτρονικά από τις εκσυγχρονισμένες. Βέβαια, η ύπαρξη του SMART-S (Mk1, όχι Mk2) είναι πολύ καλύτερη από το … τίποτα, ενώ ιδιαίτερη αξία έχουν και τα δυο STIR 2.4 που έρχονται επιπρόσθετα στο μοναδικό STIR 1.8.
Αν υποθέσουμε πως οι Χιλιανοί δεν θα αφαιρέσουν τίποτα από όλα αυτά, και τα συστήματα δεν χρήζουν εργοστασιακής συντήρησης για να ξαναγίνουν επιχειρησιακά, τότε υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε το ΠΝ να δει την απόκτηση των πλοίων αυτών; Ξεχνάμε όμως το βασικότερο. Με τι θα τις οπλίσουμε;
Η ριζική ανανέωση του Στόλου Επιφανείας του ΠΝ το 1991, μετά από 10 χρόνια εξοπλιστικής ένδειας
Το βασικότερο όπλο των L Class είναι ο Standard SM-1MR. Η παραγωγή του έχει σταματήσει, ενώ έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά και επιχειρησιακά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ακόμη κι αν βρίσκαμε ένα μικρό απόθεμα στο USN, το πιθανότερο είναι η διάρκεια ζωής των πυραύλων να ήταν μόλις λίγα χρόνια. Και τι αξία θα είχε να βάλουμε σε υπηρεσία έναν πύραυλο που απαιτεί συνεχή καταύγαση; Εν έτει 2020, κι ενώ μπαίνει σε υπηρεσία ο ESSM Block 2;
To πλοίο, σαν πλοίο, ναι είναι καλύτερο από τις μη εκσυγχρονισμένες S. Και ναι, φυσικά και θα είχαν να προσφέρουν πολλά στο ΠΝ, αν είχαν αγοραστεί πριν 20 χρόνια! Τώρα, θα τις είχαμε εκσυγχρονίσει, θα μπορούσαν να λάβουν και Standard SM-2MR και να τον εκτοξεύσουν από το Mk13, αλλά μέχρι εκεί. Ποιο θα ήταν το κόστος, και η αντίστοιχη χρησιμότητα να κάνουμε το ίδιο εν έτει 2020;
Οι θιασώτες της ιδέας έχουν ένα δίκιο πάντως. Οι L Class είναι ίσως τα μόνα διαθέσιμα πλοία που μπορούν να μπουν σε υπηρεσία στο ΠΝ άμεσα, και χωρίς καν εκπαίδευση. Έχουμε όμως το βασικό “σκόπελο” του οπλισμού. Τι θα εκτοξεύουμε από το Mk13; Μήπως θα βγούμε στη “γύρα” για βρούμε μερικούς SM-1; Γιατί οι Χιλιανοί τους δικούς τους, τους θέλουν για τις Adelaide.
Με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το ΠΝ θα μείνει χωρίς μια ή και περισσότερες φρεγάτες για 3 ή 4 χρόνια. Η αλήθεια είναι πως θα χρειαστούμε μια ενίσχυση, όποια κι αν είναι αυτή. Η επιλογή των L θα ήταν η απόλυτη ενσάρκωση του “ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται”. Και εμείς, πνιγόμαστε και πρέπει να το παραδεχτούμε.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οι φρεγάτες LaFayette μπορούν ενταχθούν άμεσα στο ΠΝ χωρίς κόστος;
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆
Να ρωτήσετε τον υπουργό άμυνας !
Maybe συνεντευξούλα στο επόμενο τεύχος?
Να μας εξηγήσει τι Δόντια έχουμε κιόλας!
Και με τη λογοκρισία στα σχόλια το χετε παρατραβήξει
Έχετε γίνει γραφείο τύπου τους πλέον
😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛
Ρε φίλε διαβάζεις ΠΤΗΣΗ ή έρχεσαι εδώ μέσα για εθιμικούς λόγους;
Δεν είδες τις συνεντεύξεις στο τελευταίο Τεύχος;
Με έξι ευρώ στο περίπτερο και κάνεις τον έξυπνο για άλλον έναν μήνα, τζάμπα είναι.
Άντε τώρα πάνε αγόρασε κι έλα μετά να τα πούμε, κι αν σου φαίνονται πολλά και τσιγκουνεύεσαι, να σου κάνουμε έρανο εμείς οι παλιοί αναγνώστες.
Αλλιώς, τράβα στο “άλλο” που έχει δέκα φορές μικρότερη επισκεψιμότητα, να συνεχίσεις να συκοφαντείς την ΠΤΗΣΗ μαζί με τα λίγα φιλαράκια σου.
Αμέρικαν μπαρ το κάναμε εδώ μέσα μου φαίνεται.
Σίγουρα το τεύχος δεν θα το πάρω για να διαβάσω τις συνετεύξεις δυο από των πλέον λαλίστατων δημοσιοσχεσιτών πολικάντηδων της υπάρχουσας κυβέρνησις
Χαιρετίσματα στον σύντροφο σου :envy: Κουλή και προσοχή στον αμίαντο
@ckfurious
Όταν ΘΑ το πάρεις, τουλάχιστον θα συζητάμε επί ίσοις όροις.
Και όταν ΘΑ το πάρεις θα καταλάβεις την παγίδα, γιατί δεν έδωσε συνέντευξη ο Παναγιωτόπουλος αλλά ο Υφυπουργός του. Την γλύτωσες.
Φαντάσου να τσιμπούσες και να τό’παιζες πως το αγόρασες 😆
παγίδα??
too much asbestos !!!
Το αγόρασες τελικά βρε τσιγκούνη ή κάνεις τον τζάμπα μάγκα με το εξώφυλλο; 😛
Να τα παρουμε για ανταλλακτικα και να ενεργοποιήσουμε την μπουμπουλινα .Αν μιλάμε για plug and play .
σωστο αλλα η μπουμπουλινα ηθελε και ενα ciws αν θυμομαστε την χρησιμοποιουσαμε χωρις ciws.
@aris32 ευκολα μπαίνουν 2 Φάλανξ, έστω και νέας αγοράς με αυτόνομο ραντάρ.
που μπαινουν?
@aris32 όπου και στις υπόλοιπες S. 🙂
δεν ξερω αν συμφερει να βαλεις λεφτα σε 40+ πλοια….
Οι 2 L , εαν ειναι πληρως λειτουργικες και δεν τις πετσοκοψουν οι Χιλιανοι, ειναι πλοια ισχυροτερα απο τις 3 μη εκσ. S και πιθανοτατα ισοδυναμα με τις εκσυγχρονισμενες, με εξαιρεση τις επιχειρησεις ελικοπτερου. Το ΠΝ οφειλει να κανει κρουση στη Χιλη για την αποκτηση τους σε χαμηλη τιμη, για προσπορισμο ανταλλακτικων. Εφοσον τα πλοια αποκτηθουν με ευνοικους ορους και ειναι πραγματι σε καλη κατασταση για να διασχισουν τον Ατλαντικο, το ΠΝ μπορει να τις βαλει ακομη και σε υπηρεσια. Υπαρχει καταλληλο προσωπικο, υπαρχουν υλικα, υπαρχει και προηγουμενο: το παραδειγμα της Μπουμπουλινας. Το πλοιο δεν ειχε λειτουργικο σοναρ (μετα απο προσκρουση) και αρχικα αποκτηθηκε απο το ΠΝ μονο για ανταλλακτικα (κοινη πρακτικη στα μεταχειρισμενα πολεμικα). Ομως το ΠΝ διαπιστωσε οτι περαν του σοναρ, το πλοιο ηταν σε εξαιρετικη κατασταση και αποφασισε να το βαλει σε υπηρεσια, εστω και αν τελικα υπεκυψε στην αρχικη του μοιρα.
Εγώ νομίζω ότι πρέπει να μάθουμε το κόστος, γιατί εάν είναι όπως τα λες φίλε Μανώλη, αξίζει μια προσπάθεια. Είναι μία άμμεση λύση. όπως ήταν και οι Αδελαίδες.
Εγώ θα κάνω και μια πρόταση. Επειδή βλέπω κοιτάζουμε πολλά μεταχειρισμένα, θα πρέπει να έχουμε scouters που να ψάχνουν παλιό υλικό και σε τιμή ευκαιρίας, ανά τον κόσμο.
Το κοστος ειναι το σημαντικοτερο. Τον ρολο του scouter τον παιζουν ενιοτε οι ακολουθοι αμυνας των πρεσβειων μας, οπως αυτος που ειδοποιησε το ΠΝ για τα μεγαλα αποθεματα ανταλλακτικων κλασης Kortenaer των ΗΑΕ.
Ευχαριστώ φίλε
Μάλλον από τίς λίγες εξαιρέσεις.
@voiceofreason
Την δουλειά αυτή την κάνουν οι διαπιστευμένοι ΑΚΑΜ.
Ευχαριστώ φίλε
Υποτίθεται έχουμε πρεσβείες προξενεία κτλ. Τα οποία έχουν και στρατιωτικούς ακόλουθους δεν νομίζω όμως ότι τα χρησιμοποιούν για κάτι περισσότερο από κοκτέιλ πάρτυ.
Αυτό με το σόνας της Μπουμπουλίνας που το βρήκατε; Όταν προσέκρουσε ο Κανάρης υποτίθεται πήρε το σόναρ της Μπουμπουλίνας, οπότε δεν στέκει οτι υπηρετούσε χωρίς σόναρ.
O Κανάρης πήρε τον θολο του σόναρ της Μπουμπουλίνας. Το σοναρ αυτο καθεαυτο της Μπουμπουλινας, δεν ηταν λειτουργικο. Μορφοτροπεις κλπ. ανταλλακτικα για την επισκευη του σοναρ του Καναρη, προηλθαν απο αποθεματα του ΠΝ, πιθανως και αυτα που ηρθαν απο ΗΑΕ. Με την ευκαιρια, και επειδη κατι ακουσα για επαναφορα της Μπουμπουλινας , η αποξηλωση του θολου σοναρ σημαινει οτι το πλοιο δεν ειναι πλεον αξιοπλοο.
Ούτε αντικατάσταση για το θολό ενός σόναρ δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε; Μιλάμε σοβαρά τώρα;
Είναι καλά πλοία με ισορροπημένες δυνατότητες, αλλά το βλήμα SM-1 Standard δεν υποστηρίζεται πλέον. Αν μπορούν να μετατραπούν οι εκτοξευτές Mk13 ώστε να βάλλουν τον SM-2 θα ήταν ενδιαφέρουσα περίπτωση. Διαφορετικά, μάλλον δεν υπάρχει λόγος…
αν ο mk13 μπορουσε να βαλει sm2 θα τον ειχαν μετατρεψει στην Χιλη ηδη
Αυτό ακριβώς έκαναν οι Αυστραλοί με τον Mk13 στην κλάση Adelaide, όπου όμως προσέθεσαν και ισχυρότερα ραντάρ επιτήρησης-ιχνηλάτησης-καταυγασμού για να εκμεταλλευτούν τη μέγιστη εμβέλεια που παρέχει ο SM-2. Γι’ αυτό άλλωστε πήραν τα πλοία οι Χιλιανοί. Για εμάς όμως ήταν… μπακατέλες…
την ευκαιρια την χασαμε πριν 20 χρονια με τις L και πριν 1 χρονο με τις adelaide. τα 2 πλοια αυτα κανουν μονο για ανταλλακτικα και πιθανον μια ερωτηση στην Χιλη αν υπαρχουν ανταλλακτικα ή αν μπορουμε να αγορασουμε τον εξοπλισμο τους οχι τα πλοια για ανταλλακτικα θα ηταν μια καλη κινηση. τιποτα αλλο.
Ξέρεις οι εκτοξευτές όπως και τά υπόλοιπα οπλικά συστήματα είναι έξτρα οπότε μπορούν να βγουν και να μπουν αλλά
μονο για ανταλλακτικα. Οι Χιλιανοι θα αφαιρεσουν σχεδον τα παντα απο το πλοιο ωστε να φτιαξουν καλυτερες τις 2 adelaide. Λογικο να αφαιρεσουν το ciws να αφαιρεσουν τα 4 stir το smartS mkI τα 2 20χιλ πυροβολα. Απο τα πλοια αυτα αξιζει να παρουμε οτι αποθεμα ανταλλακτικων εχουν και τα πλοια ως εχει για ανταλλακτικα για τις S που εχουμε σε λειτουργια με συμβολικο κοστος.
@aris32 ας τα βγάλουν τα 20ρια πυροβόλα και όλα τα Stir. Πόσο κάνουν να τα ξαναβάλουμε ζελατίνα;
Ακριβά. Τα STIR είναι σημαντικό κομμάτι του οπλισμού
δεν αξιζει ο κοπος να παρεις αυτα τα πλοια οταν δεν τα πηρες πριν 20 χρονια. αν ειναι να αγορασεις εξαρχης εξοπλισμο για αυτα καλυτερα θα ηταν να αγορασεις 4 ram να τα βαλεις στις 4 S με το 1 ciws που εχουν και να τις αναβαθμισεις ουσιαστικα για τα οσα χρονια θα τις εχεις ακομα.
Τώρα καλοκαίρι είναι θά τόν Περάσουν τον κάβο.
Η λέξη που θα χρησιμοποιήσω στο τέλος δεν χαρακτηρίζει τους δημοσιογράφους της Πτήσης. Ούτε τους αναγνωστες. Ούτε τα στελέχη του ΠΝ. Ταιριάζει γάντι στους πράσινους, γαλάζιους και κοκκινους-πρώτη φορά αριστερά με ολίγο “καμμένο” πολιτικούς μας. Οι οποίοι διακομματικά επέλεξαν ως εθνική στρατηγική την ρήση του ινστρούκτορα Μπαλάφα. “Θα το ρισκάρουμε”. Μία και μόνο λέξη: Κατάντια!
Ισαποστάκιας έ;
Κι σύ πρέπει να είσαι…ο αποστασιομέτρης της παρέας.
@falcon7
Όταν βλέπω κάποιους με αχρωματοψία να μας μιλούν για χρώματα, ναι.
Γιατί αυτό το τσουβάλιασμα μας έφερε τον διχασμό και την διόγκωση των δύο άκρων.
Τα αποτελέσματα δυστυχώς τα είδαμε και θα τα πληρώνει το Έθνος κι ο Λαός για πολύ καιρό.
Υπάρχουν και υπήρξαν κακοί Πράσινοι, Μπλε και Κόκκινοι, όπως υπάρχουν και αρκετοί καλοί. Σ’αυτό συμφωνούμε.
Όμως το ότι κυβερνούν ή κυβέρνησαν οι μεν ή οι δε, αυτό το αποφασίζει ο Λαός, και μόνον ο Λαός και μόνον οι εχθροί της Δημοκρατίας είναι ενάντια στην θέληση του Λαού. Και δεν τους αντέχω καθόλου.
Οπότε, όπως και με την CoVid, ας μετράμε αποστάσεις μπας και σώσουμε καμιά ψυχή και η πολιτική ορθότητα ας πάει περίπατο για λίγο.
Δεν θα τσαμπουνάει ό,τι πολιτικούρα θέλει ο καθένας σε άρθρο για Φρεγάτες κι εμείς θα χάσκουμε με τσάι και κουλουράκια.
Εθνικοσοσιαλιστική προπαγάνδα τέλος.
Η σιωπηλή πλειοψηφία πλέον θα απαντά, γιατί αυτό είναι το χρέος της.
Δεν είναι απαραίτητο αυτό. Athan αν θες να υποστηρίξεις τη θετική σου γνώμη για αυτή την κυβέρνηση οφείλεις να το κάνεις με επιχειρήματα. Εγώ για παράδειγμα ψηφίζω Τζήμερο. Το λέω. Δεν είμαι “ισαποστάκιας”. Έχω συγκεκριμένη θέση. Και ταυτίζομαι με το συγκεκριμένο σχόλιο. Ας αφήσουμε λοιπόν τους χαρακτηρισμούς επί του προσωπικού. Μπορούμε καλύτερα απ’ το να υπονομεύουμε ο ένας τον άλλο. Και ναι υπάρχει πολιτική ευθύνη για την κατάσταση στον ΠΝ. Δεν είναι η πρώτη διακυβέρνηση ΝΔ άλλωστε. Και είναι τουλάχιστον τραγικό να κοιτάμε ως “λύση” πλοία τέτοιας ηλικίας την ίδια ώρα που οι απέναντι κατασκευάζουν και θέτουν σε υπηρεσία νεότευκτες σχεδιάσεις. Πρέπει σε προσωπικό και σε συλλογικό επίπεδο να δούμε τι έφταιξε (και ποιος έφταιξε) και φτάσαμε ως εδώ.
@dimitris-3
Την θετική ή όχι γνώμη μας καλό θα ήταν να μην χρειάζεται να την υποστηρίξουμε στην ΠΤΗΣΗ σε ένα άρθρο για Φρεγάτες.
Παρά το γεγονός πως το έχω κάνει τεκμηριωμένα στο παρελθόν (φιλόξενη ΠΤΗΣΗ), το έχω κάνει ανταπαντώντας και όχι εξ’αρχής ή άνευ προκλήσεως.
Ας καταχραστώ της φιλοξενίας κι ας το ξανακάνω.
Η πολιτικοποίηση κάθε λογικού σχήματος έχει ως αποτέλεσμα συχνά την απάντηση. Εάν όσοι πολιτικοποιούν τα πάντα, ανιστόρητα πολλές φορές, έχουν πρόβλημα με την αντίδραση που προκαλούν, αυτό είναι απτή απόδειξη της μειονεκτικότητός τους.
Ας πρόσεχαν.
Από την άλλη, ουδείς παρθένος στην Πολιτική.
Βέβαια οι ιστορικές “αναφορές” στο “παλιό” σύστημα είναι βολικές:
Ξεπλένουν τις ευθύνες των “αγαθών” ψηφοφόρων, αναβαπτίζουν διάφορα περιθωριακά Πολιτικά ερείπια, ενώ δίνουν βήμα και εξουσία στο κάθε “νέο” πρόσωπο, άσχετα με το αν ο άμοιρος εκφράζει το πιο κουτοπόνηρο και ζωώδες απολίθωμα ως το καινούριο αφήγημά του.
Κατά την αποστροφή σου, η Κυβέρνηση Ν.Δ. του ιδρυτού της Κωνσταντίνου Καραμανλή, αυτή του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, του ανηψιού Κώστα Καραμανλή, η Κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ του Σαμαρά-Βενιζέλου και η τελευταία του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι απλά “ίδιες’.
Ε, λοιπόν λάθος. Κι επειδή παρακολουθώ στενά τον Τζήμερο, ουδέποτε θα ξέπεφτε σε αυτήν την ανάλυση.
Οι Κυβερνήσεις, οιουδήποτε Κόμματος ή Συνασπισμού, είναι προϊόντα της Λαϊκής απαίτησης (σωστής ή λάθος) και της Εποχής τους.
Ο ανιστόρητος που θα μπερδέψει και θα ταυτίσει υπαρξιακά διαφορετικές καταστάσεις και πρόσωπα, είναι καταδικασμένος να καταλήγει πάντα σε λάθος συμπεράσματα, άρα και σε λάθος αποφάσεις.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνον δικό του, καθότι το Πολίτευμά μας του δίνει την δύναμη της ψήφου για την τύχη όλων μας και όχι μόνον την δική του.
Η παλιά ρήση “τί Πλαστήρας, τί Παπάγος”, όπως και το επίκαιρο τσουβάλιασμα που με ενόχλησε, μας οδήγησε Ιστορικά σε αχρείαστες καταστροφές.
Για παράδειγμα, η Βουλή του 2015 ήταν η πιο “νέα” Βουλή της Μεταπολιτεύσεως: Το 73% των Βουλευτών ήταν “νέοι και άφθαρτοι” άνθρωποι.
Το αποτέλεσμα και η ποιότητα, φαντάζομαι πως δεν χρειάζονται ανάλυση.
Τελικά, όσοι κατηγορούν αυτούς που τολμούν να εκθέσουν την Πολιτική τους θέση, μάλλον δεν τολμούν να εκθέσουν την πραγματική δική τους, είτε διότι είναι απαράδεκτη είτε γιατί επιζητούν ασυλία κριτικής λόγω αδυναμίας διαλόγου. Άρα δεν απευθύνομαι σε εσένα.
Τίμιος είναι αυτός που ανοικτά κι ελεύθερα υποστηρίζει τις απόψεις του και όχι ο κάθε αδήλωτος δυστοπικός κριτής του.
Ως σχόλιο, να πω πως πράγματι υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι π.χ. δεν είναι ανάγκη κάποιος να είναι εκ γενετής Νεοδημοκράτης, Πασόκ ή Αριστεριστής για να υποστηρίξει την Πολιτική μίας Πλειοψηφίας.
Η αναπηρία του να βλέπει κάποιος την Πολιτική σε οπαδικό πλαίσιο, είναι ανίατη ασθένεια και δεν χωρά διαπαιδαγώγηση.
Και επειδή ο οπαδός βλέπει τα πράγματα με αυτόν τον μονοσήμαντο τρόπο, πιστεύει πως και οι υπόλοιποι τα βλέπουν το ίδιο.
Λάθος.
Ένας άνθρωπος με μέση ευφυΐα, εκτιμώντας σωστά την χρονική στιγμή και το Πολιτικό περιβάλλον, μπορεί να επιλέξει να στηρίξει μία Πολιτική κατάσταση, έναν Πολιτικό αρχηγό, τον οποίο δεν είναι ανάγκη να βλέπει ως Ηγέτη αλλά απλώς και μόνον ως ακόμη ένα Εργαλείο της Ιστορίας.
Δεν στηρίζει πάνω του την τύχη των παιδιών του, αλλά ΤΟΝ στηρίζει για το καλό της Κοινότητας επειδή έτσι έκρινε με τα ορθολογικά του κριτήρια.
Ελεύθερος από ιδεολογικές απολιθώσεις, πρακτικός και ορθολογιστής, Νομοκράτης και άνθρωπος Αρχών, δεν περιμένει να χαρακτηριστεί από το όνομα της Παράταξης, γιατί απλά την επιλέγει τόσο ελεύθερα όσο ελεύθερα μπορεί να την εγκαταλείψει. Και θα την εγκαταλείψει όχι με μεγάλη ευκολία αλλά αφού πάψουν να επικρατούν οι Αρχές που τον εκφράζουν.
Κάνε μία Ιστορική ανάλυση και θα διαπιστώσεις, πως σχεδόν ποτέ αυτός ο άνθρωπος της μέσης ευφυΐας δεν πέφτει έξω.
Ποτέ δεν ντρέπεται για μία επιλογή του.
Γιατί σκέφτεται ελεύθερα και η ελεύθερη σκέψη είναι η μόνη ασφαλής.
Για το τί έφταιξε, νομίζω πως έχει εξαντληθεί: Έφταιξαν οι λάθος αποφάσεις και οι επιλογές του Λαού.
Οι πρακτικοί άνθρωποι, ιδιαίτερα οι Πατριώτες, δεν ενδιαφέρονται για παλαιόθεν εξαντλημένα θέματα αλλά για τις λύσεις που απαιτεί η Εποχή και οι δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζει η κοινότητα.
Ο λόγος είναι πως δεν τους ενδιαφέρει να κρύψουν και να μεταθέσουν τις προσωπικές τους ευθύνες μέσα σε πελάγη ψευδοϊστορικότητας, αλλά να βοηθήσουν στην λύση των, δύσκολων στην περίπτωσή μας, συλλογικών προβλημάτων.
Ως ανθρωπιστές δεν επιζητούν δικαίωση, ούτε στήριξη από τον κάθε πικραμένο.
Είναι αυτοί που τραβούν το κάρο, επί του οποίου άδουν οι αχρείοι, των οικιών αυτών εμπιπραμένων βεβαίως, βεβαίως.
Ειλικρινά περιμένεις να βρεθεί κανένας να διαβάσει όλο αυτό το κατεβατό??
:envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy:
Μου φτάνει και μόνο που το διάβασες εσύ. 🙂
Εν τω μεταξύ, είμαι σίγουρος πως συμφωνείς με τα περισσότερα απ’το κατεβατό, απλά χρειάζεται λίγο κουράγιο να το παραδεχθείς.
Δεν πειράζει. Πιστεύω σε όλους τους ανθρώπους, άρα και σ’εσένα.
Βολική ίσως λύση μαλλον για τα κυβικά της Κύπρου..
Προφανώς για να τις αντικαθιστούν οι Χιλιανοί με επίσης παλιά πλοια
πιθανοτατα το στοίχημα της διατήρησης τους δεν τους έβγαινε
και μαλλον τα πλοια ειναι για σκραπ.
και αν και μοιαζει ελκυστική η προοπτική φτηνής απόκτησης τους
…στο τέλος η φτήνια τρώει τον παρά..
Εμείς επειγόντως οφείλουμε να κοιτάξουμε προς το μέλλον
και να ξεκολλήσουμε απο το παρελθόν του προηγούμενου αιώνα
Και το μέλλον μπορεί να ειναι οι belhara αλλά σίγουρα όχι μόνο αυτές..
Καιρός ειναι να βάλουμε μπρος την Ελληνική κορβέτοφρεγάτα…
Sm-1 θα μπορούσαμε να βρούμε απο τους Γάλλους σε κανα δυο χρονια που θα αποσύρουν τα Cassard…
Ακριβώς!!! Για λίγα χρόνια να είχαν ζωή θα άξιζε τον κόπο.
Ποσο εφικτη μπορει να ειναι η αντικατασταση του ΜΚ13 με ΜΚ41 για ESSM 1 ή 2?
Όσο εφικτό είναι να βρούμε χρήματα
Ο εκτοξευτης Μκ-13, ή μαλλον η κατω του καταστρωματος δομη του, ηταν αδυνατον να βγει απο τις αμερικανικες φρεγατες ΟΗΡ οταν αποσυρθηκε διοτι λογω μεγεθους ειχε ενσωματωθει στο πλοιο. Εαν συμβαινει το ιδιο και στις L, η απαντηση ειναι αρνητικη.
@Manolis παίρνεις το οξυγόνο και κόβεις. Θα βγει. Μπορεί να ψιλορημάξεις το πλοίο και μετά να κολλάς για κάνα εξάμηνο αλλά θα βγει. Θέληση να υπάρχει.
δεν ειναι ευκολο να παρεις το οξυγονο να κοψεις να βαλεις. ειναι μια εργασια που απαιτει ειδικευμενο προσωπικο με ειδικευμενα εργαλεια. και παλι ποσο συμφερει να αναβαθμισεις πλοια 40+ ετων οταν δεν τα αναβαθμισες ουσιαστικα πριν 20χρονια παρα επιδερμικα ;
Γιατί όχι αγορά και τοποθέτηση LORA πρόταση από προηγούμενα άρθρα
Το πολύ ανταλλακτικά.
Νά’ναι καλά οι Άραβες (HAE) που μας έδωσαν κοντέινερ ολόκληρα (και τζάμπα).
Όχι
Νομίζω πως αυτό υπονοεί και το ίδιο το άρθρο.
Απλά είχαμε εδώ μέσα κάποιους που το πιπίλιζαν καιρό το θέμα κι έπρεπε να συζητηθεί.
Ναι ειναι προφανές ότι και η Πτήση δεν συμφωνεί.
Οι αρχαίοι προγονοι λέγανε “Μέγα το της θαλάσσης κράτος”
Μα με μαούνες του 50 είναι κοντά της θάλασσας ο πάτος !
Θέλουμε πλοία αστακούς arleigh burke η καμιά
Belhara
Και για τα υποβρύχια τορπίλες γιατί έρχεται
Λαχτάρα !
@brainp ή FREMM USA! 😎
Χα ! μπορώ να κάνω μια διασκευή στο τραγούδι !
Θέλουμε πλοία αστακούς arleigh burke,Belhara η fremm u.s.a
Και για τα υποβρύχια τορπίλες
Για να είμαστε ωραίοι ! 😀
Υποθετικες απαντησεις σε υποθετικες ερωτησεις. Το Π.Ν. τι γνωμη εχει; Η σχεση κοστους αποδοσης αξιζει για να ερθουν τα γερασμενα αυτα πλοια απο την αλλη ακρη του κοσμου; Θα κανουμε πειραματα και πατεντες ( σε αυτα ειμαστε κορυφαιοι) με τι οριζοντα χρονου…; Αν το Γ.Ε.Ν. εχει θετικη αποψη ας λαβει μια υπευθυνη αποφαση και ας εμπιστευτουμε την κριση του .
Όχι… ξερά. Τι ναι τα εκατομμύρια; Φυστίκια;
Θα το ξαναπώ. Η μόνη λύση είναι να βάλουμε επάνω στις S την Αρτα και τα Γιάννενα. Ξεκινήστε χθες. Μεταχειρισμένα, νέα, αταίριαστα, ταιριαστά, ακόμα και δεμένα στο κατάστρωμα με σύρμα, 10 φρεγάτες ΔΕΝ πρόκειται να βρούμε ούτε σε 25 χρόνια.
Υπήρξε προσφατο σχόλιο που προτεινε αναβάθμιση phalanx κι αλλα που δεν θυμαμαι και επανατοποθέτηση σε νεώτερα πλοια όταν κι αν γινουν διαθέσιμα. Ειμαι απόλυτα σύμφωνος εαν ειναι οικονομικά εφικτό.
Αν είναι να τις πάρουμε για 5 η 10 εκατομμύρια ετοιμοπόλεμες, ναι.
Το θέμα είναι τι θα κανουμε με νέες φρεγάτες κ νεα υποβρύχια…
@vassilis13 με στοιχειώδεις αναβαθμίσεις και ομοιτυπία με S σε κοινή κλάση, ας τη πούμε SL των 12 πλοίων με επανενεργοποίηση του ενός. Θέλουμε νέα σόναρ, στροβίλους, ραντάρς, τερματικές άμυνες, συστήματα διαχείρησης μάχης και εκτοξευτές αλλά θα έχουμε μετασκευασμένες σύγχρονες φρεγάτες σε κατάσταση μηδέν μιλίων, σαν να περνάς καινούριο κινητήρα στο αυτοκίνητο. Οπότε θα έχουμε 12 “νέες” φρεγάτες που θα μας κρατήσουν 30 χρόνια. Νέα όπλα σε παλιό, καλοσυντηρημένο όμως σασί. Ναυτικό Β’ Εθνικής αλλά αξιόμαχο. Άμα τσιμπήσουμε και καμιά Μπελάρα, ευχαριστώ να λέμε.
Στα υποβρύχια εναλλακτικά των Γερμανικών μπορούμε να πάμε και στα Scorpene.
Με τετοια άρθρα είναι ισχυρό το σοκ της συνειδητοποίησης της κατάντιας του πολιτικού συστήματος της μεταπολίτευσης ως προς την ενίσχυση της εθνικής άμυνας.
Μαζί τα έφαγαν…
Μαζί θα αυτοεξοριστουν όταν αρχίσει ο εθνικός ακρωτηριασμός.
Αλλά και κάτι για τους μεγαλοσχημους γαλοναδες: παραιτήθηκε ποτέ κανείς τους μπροστά στον εμπαιγμό;
Υπήρξαν παραιτήσεις. Πολύ λίγες, αλλά υπήρξαν. Ίσα ίσα για να φανεί το μάταιο της κίνησης. Δεν άνοιξε ρουθούνι και δεν ασχολήθηκε κανένας. Το πολιτικό και δημοσιογραφικό σύστημα είναι ενιαίο σε τέτοια ζητήματα…
Προφανώς και όχι. Οι Χιλιανοί τις απέσυραν λόγω προβλημάτων με τις μηχανές και έλλειψη ανταλλακτικών, που σημαίνει ότι δύσκολα να βγουν στην θάλασσα, όχι να διασχίσουν τον Ατλαντικό. Ο ΜΚ-13 είναι άχρηστος αφού οι πύραυλοι SM-1 αποσύρονται γιατί λήγουν από όλα τα ναυτικά. Τα ηλεκτρονικά τους είναι δεκαετίας του 80′ οπότε θα έχουν τα ίδια προβλήματα με τις 3 S. Και λογικά οι χιλιανοί θα της άφησαν στην μοίρα τους εν΄οψη των Adelaide. Με λίγα λόγια δεν αξίζουν όχι 5εκ αλλά ούτε 1, και το κόστος να τις φέρουμε και να τις ενεργοποιήσουμε θα είναι υψηλό. Δεν μας άρεσαν οι Αυστραλέζες, καλύτερα να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τον εκσυγχρονισμό των 3 S παρά να φέρουμε σαπάκια απο την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Οπως το βλέπω εγώ ,μάλλον 2 Tico θα μας δώσουν,θα παρουμε τις Bellara σε απλη διαμόρφωση,θα μπούμε στην ευρωκορβέτα για 8 τεμάχια,θα αναβαθμίσουμε τις Bell σε ΑΑ περιοχής,θα αποσσύρουμε τα Tico….Δεν ξέρω σε πόσα χρόνια όμως….
Προσωπικά έχω εκφραστεί πάρα πολλές φορές θετικά για τις 2 L, με απόκτηση τους το λιγότερο για ανταλλακτικά.
Θα αρχίσω όμως από την τελευταία παράγραφο του άρθρου. Τουλάχιστον για τα χρόνια που θα εκσυγχρονίζονται οι ΜΕΚΟ θα ήταν ευχής έργον να τις είχαμε. Αν οι SM-1 από τις Cassard έχουν κάποια υπολειπόμενα χρόνια ζωής, ακόμη καλύτερα
Από κει και πέρα, σημειώνω:
1. Από την στιγμή που η S θα μείνουν για πολλά χρόνια σε υπηρεσία ως ανταλλακτικά θα ήταν πολύτιμες, καθώς δεν υπάρχουν πολλά απάρτια, όπως του συστήματος μετάδοσης κίνησης (κιβώτια ταχυτήτων κλπ), δεν πρέπει να αφήσουμε ο,τιδήποτε μπορούμε ν αποκτήσουμε ως ανταλλακτικό, ενώ όπως κι η Μπουμπουλίνα μπορεί να προσφέρουν λύσεις στην επόμενη επακούμβηση που είναι θέμα χρόνου…
2. Μπορούν, ενδεχομένως, να προσφέρουν στην επανεργοποίηση της Μπουμπουλίνας όπως είπε και συνφορουμίτης πιο πάνω. Το σονάρ τους, SQS-509, είναι νεότερο από το SQS-505 των S.
3. Θα μπορούσε να εξεταστεί για 2 S, η αντικατάσταση του WM-25 με το SMART-S Mk1 των L συν την προσθήκη και 2ου STIR (για να αντισταθμίσει το κανάλι καταύγαυσης που χάνεται με την αφαίρεση του WM-25).
4. Τα περί κινητήρων δεν τα αντιλαμβάνομαι. Oi LM-2500 των ΟΗΡ σίγουρα έχουν γράψει πολλές ώρες, λόγω αποστάσεων αποστολών και ως οι μοναδικοί κινητήρες του σκάφους. Αλλά κι οι δικoί μας R-R Tyne (οι μικροί αεριοστρόβιλοι των S/L για οικονομική ταχύτητα) σε ποιά κατάσταση είναι δηλαδή(…); Και ποιόν τύπο βρίσκεις πιο εύκολα ανταλλακτικά (…);
Όντως οι L έπρεπε να είχαν αγοραστεί το ’90 μαζί και με τις 2 S που πήγαν στα ΗΑΕ. Με εκσυγχρονισμό τους με TACTICOS, νέο 3D ραντάρ, ESSM στη θέση NSSM (αφού μάλιστα έχει κι αυτόματο σύστημα επαναγέμισης) και SM-2 στη θέση των SM-1 θα ήταν «ό,τι πρέπει» για το ΠΝ. Αλλά…
Πρεπει να πιεσουμε τον Μακρον να μας δωσει τις δυο Horizon σαν ενδιαμεση λυση-εστω και με ενα μικρο ενοικιο- μεχρι να ερθουν οι belhara..εξαλλου συντομα οι Γαλλοι προκειται να παραλαβουν τις δυο αντιαεροπορικες Fremm..πριν δυο χρονια συζητουσαμε για δυο Fremm,ας τις κρατησουν κι ας μας δωσουν τις παλιοτερες Horizon..
Δεν ισχύει τέτοιο σενάριο, δεν δίνουν τις Horizon με τίποτα.
Άντε πάλι με την λέξη καταυγαση……τα έχουμε πει.
Καταυγαση = φωτισμός
Καταυγαστηρας = Λαμπατερ
Υπόδειξη, ο σωστός όρος.
Καλά ΟΚ, το νόημα βγαίνει πάντως. 🙂 Στον ειδικό τύπο το διαβάζω εδώ και δεκαετίες καταύγαση. Αν θέλεις υπόδειξη, υπόδειξη! 🙂
Να μας πεις και τη γνώμη σου φίλε μου, για να μπορέσουμε να σε κρίνουμε και εμείς.
Κυριολεκτικά η λέξη αυτή σημαίνει “φωτίζω (με φώς) μια επιφάνεια”.
Το δε λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη (έκδοση 1998) σελίδα 868 αναφέρεται στην καταυγαση ως εξής:
Καταυγαζω: φωτίζω δυνατά, προσφερων έντονη λάμψη σε κάτι, καταφωτιζω.
Η δε ετυμολογία της λέξης είναι κατά(α) + αυγαζω < Αυγή.
Το δε, εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι στην ίδια σελίδα το λεξικό περιγράφει την λέξη "καταυγαστηρας" ως "το αμπαζουρ".
Συνεπώς, το γνωστό μέχρι σήμερα "στοχοποίηση" (ή και "εγκλωβισμός" αναλόγως κειμένου) είναι το ορθότερο προς χρήση, κατά την γνώμη μου και χωρίς να θέλω να ανακαλύψω τον τροχό ή να αλλάξω τις ορολογίες του Ναυτικού, τουλάχιστον.
Τη γνώμη σου για το άρθρο.
Συγνώμη στα αγγλικά είναι illumination o όρος που σημαίνει ότι με τα λιγοστά αγγλικά που ξέρω ο όρος καταύγαση είναι σωστός.
Ο όρος καταύγαση χρησιμοποιείται από εμάς στην ΠΤΗΣΗ από την εποχή της ίδρυσής της σχεδόν. Υπήρξε εποχή που όλοι οι πύραυλοι σχεδόν απαιτούσαν καταύγαση για την ημιενεργό καθοδήγησή τους προς τον στόχο.
Μπορεί η Πτήση να ανεβάζει διάφορα άρθρα -προτάσεις -σκέψεις για το Π.Ν ,αλλά αυτοί που θα αποφασίσουν κρατούν κλειστό το στόμα τους εδώ και πολύ καιρό .
Αν θυμάμαι καλά ποτέ δεν δόθηκε επισήμως απάντηση για την μη επιλογή των Αδελαϊδων ,ούτε φυσικά για κάποιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των σκαφών του ΠΝ
Ας ελπίσουμε ότι η θα υπάρξει ευχάριστη έκπληξη εγκαίρως .
Μέχρι το 2030 μην περιμένετε ούτε κουπί. Αν αυτά τα πλοία δεν τα αποψιλώσουν από τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τότε ΝΑΙ να τα πάρουμε. Έχουμε 3 S που θα βγουν από υπηρεσία σαν πηγή ανταλλακτικών. Είναι δύσκολο να φτιάξουμε τον mk13 να ρίχνει sm2? Θα μπορούσαμε να αγοράσουμε 32 sm2 (16 ανά πλοίο). Επίσης στις 6 εκσυγχρονισμένες συν αυτές τις 2 θα πρέπει να βάλουμε essm. Επίσης σε όλες τις φρεγάτες ram. Από εκεί και πέρα περιμένουμε στην συνέχεια τους Ισπανούς να βγάλουνε από υπηρεσία τις Perry στις οποίες μπορούμε να προσθέσουμε τα stir τα ram και να τροποποιήσουμε το mk13 για sm2 και άμα μπορούμε 1 mk41 για 32 essm. Είναι 6 πλοία από τα οποία 4 βάζεις σε υπηρεσία και 2 πάνε σε ανταλλακτικά. Ξεκινάς και ένα πρόγραμμα ναυπήγησης για 6 κορβέτες. Και το 2030 – 35 θα έχουμε 4 perry εκσυγχρονισμένες, 4 meko εκσυγχρονισμένες και 6 κορβέτες. Από εκεί αν συνεχίσουμε να υπάρχουμε σαν χώρα ξεκινάμε πρόγραμμα για την αντικατάσταση των Perry και meko.
@flashg ενώ αν δεν τις αποψιλώσουνε δεν θέλουν άλλαγμα. Εδώ ούτε το μηχανοστάσιο αντέχει. Τα ίδια δηλαδή με τις Oliver Hazard Perry.
Εμείς αν έρθουν θα έχουμε ανταλλακτικά γιατί θα φύγουν 3 S από υπηρεσία. Όσο για τις PERRY αυτές έχουν τον lm2500 που είναι ο πιο διαδεδομένος ναυτικός κινητήρας, οπότε τουλάχιστον στις μηχανές δεν νομίζω ότι θα έχουν πρόβλημα.
@flashg το θέμα είναι να μη παροπλιστούν οι 3 S αλλά να ξαναμπεί και το αποσυρμένο Μπουμπουλίνα. Επίσης οι LM 2500 ναι μεν είναι διαδεδομένοι αλλά δεν είναι αθάνατοι.
Η L είναι καλύτερες σε εξοπλισμό από τις S. Αν έρθουν θα τις αξιοποιήσουμε δεν θα τις κάνουμε ανταλλακτικά. Μπορούμε να κοιτάξουμε να τις βάλουμε και sm2. Είναι σε κάποια χαρακτηριστικά και καλύτερες από τις Adelaide. Οι χιλιανοί μπορεί να τις αντικαθιστούν γιατί δεν έχουν καλή υποστήριξη. Εμείς όμως έχουμε 4 πλοία που μπορούμε να πάρουμε ανταλλακτικά. Στα πλοία των Αμερικανών οι lm2500 πάνε για 50 χρόνια ζωή. Ανταλλακτικά για αυτούς τους κινητήρες υπάρχουν άφθονα λόγω ευρείας χρήσης. Μπορούμε και να κοιτάξουμε και στην Ν. Κορέα για καμιά κορβέτα για συμπλήρωση αριθμών για τις 3 S που θα φύγουν. Πάντως πρέπει τα επιτελεία να πάρουν αποφάσεις και με βάση την σημερινή οικονομική κατάσταση. Δεν μπορούμε να φέρουμε 6 πλοία καινούργια του 1 δις το καθένα.
Η μόνη προοπτική για να ενδιαφέρουν οι L το ΠΝ είναι για προσπορισμό ανταλλακτικών για τις S που θα παραμείνουν σε υπηρεσία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αγοραστούν σε τιμή scrap… αν όχι δωρεάν.
Κατά τα άλλα, δεν λύνουν κανένα πρόβλημα, ίσως να δημιουργούν και κάποια (εξεύρεση αποθέματος SM1 με ορίζοντα 5 – 7 χρόνια)
Εάν περιμένουμε να γίνει κανένα μπαμ…
εδώ που φτασαμε, να τις παρουμε για λιγα μύρια,..ίσα που προλαβαίνουμε κιόλας
για αντικατασταση των τριών μη εκσυγχρονισμένων και να φυγουν για ανταλλακτικά.
Υπό άλλες συνθηκες θα ήταν απλό ανέκδοτο.
Το 1912 η χρεωκοπημένη προσφατα Ελλάς πήρε τον Αβέρωφ
η Ελλάς του 2020 ούτε L δεν παίρνει μια χαρά και με τα δόντια της προγιαγιάς μου.
Και του 2020 η Ελλάδα χρεωκοπημένη είναι.
Εξαρτάται από το αν θα υπάρχει ενδιάμεση λύση σε πιθανό πρόγραμμα ναυπηγησεων κι αν αυτό είναι άμεσο ή όχι. Αν δεν υπάρχει ρεαλιστικά τέτοια προοπτική και μάλλον δεν είναι μια σχεδόν αξιοπρεπής λύση για την αντικατάσταση των 3 S, που θα πρεπει να αραξουν δίπλα στο Βέλος, με φρεγάτες παρόμοιου τεχνολογικού επιπέδου με τις υπόλοιπες 6 αλλά και τις ΜΕΚΟ
Οι παλιές S γίνονται δωρητές οργάνων βέβαια σε μια τέτοια λύση και τα 212 κατσαρόλες
Και ναι θα βγουμε στη ζητα για SM-1. Και μόνο η παρουσία τους αλλάζει πλάνα και μειώνει επιλογές της TAF
Ναι Πτήση…. στρίψτε το μαχαίρι μέσα στην πληγή…..
Επειδή όπως σωστά το θέτετε στον τίτλο, από πλευράς χρόνου βρισκόμαστε στο +5, η πιο γρήγορη λύση είναι η διμερής αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία, η οποία θα υπογραφεί χτες ή σήμερα και θα προβλέπει στάθμευση γαλλικών φρεγατών στα Δωδεκάνησα, με ένα twist όμως: Κάθε φορά που θα ανακοινώνουν προσέγγιση του γεωτρύπανου οι Τούρκοι, θα βγαίνει navtex για άμεση έναρξη ασκήσεων με πραγματικά πυρά στο ίδιο σημείο! Και μετά ξύπνησα… 😛
Αγορά για ανταλλακτικά για τις S. Απο τις 2 L και την Μπουμπουλίνα μπορουν να αφαιρεθουν 2 Smart S, 4 Stir 2.4, 3 Stir 1.8 και 2 Scout και να χρησιμοποιηθούν για τον εκσυγχρονισμό των Υδρα. Ίσως αλλο ένα Stir αν αποσυρθεί άλλη μία S. Εκσυγχρονισμός των Smart και αγορά άλλων 2. Με λίγα χρήματα κάθε Ύδρα θα έχει 3 Stir 1.8,1 Stir 2.4, 1 Scout και 1 Smart S mk2. Και τα χρήματα μπορούν να διατεθούν στον MK 48 για αύξηση θέσεων σε 32 ESSM και το ΚΠΜ. Αν τώρα αποφάσιζε το ΠΝ για αγορα ΜΚ 41 με SM2 όπως είχα διαβάσει σε αρθρο γνώμης τότε και εκσυγχρονισμός των Stir 1.8.
Με τόσο εξτρα βάρος η ΜΕΚΟ θα βουλιάξει!
Αμφιβάλω ότι βουλιάζει ενα πλοίο έτσι εύκολα αλλά ίσως θα είχε προβλήματα αστάθειας. Δεν είμαι ναυπηγός ούτε στρατιωτικός και για αυτό δεν ξέρω καν άν αυτά που προτείνω είναι εφικτά. Σκέψεις κάνουμε για το τι θα ήταν το ποιο οικονομικό στην κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα.
Αγαπητέ drinis, η ΜΕΚΟ 3 + 1 STIR απλά δεν χωράε ακόμη κι αν δεν τοποθετούσαμε 32 ESSM. Και σε κάθε περίπτωση το ΠΝ, εδω που φτάσαμε, δεν έχει ούτε τα χρήματα ούτε και άνεση χρόνου για μακρόχρονους εκσυγχρονισμούς δυστυχώς…
@nikolakiefentis άρα πάμε σε φθηνό μεταχειρισμένο και σε κάποιο εκσυγχρονισμούλι στις παλαίμαχες S. :hmm:
Ο ΜΚ48 μπορει να μετατραπεί και στον ιδιο χώρο να εχει διπλάσια κελιά απο 16 δηλαδη 32 χωρις προσθηκη βάρους. Για 4 Stir υπαρχει χώρος το μεγαλύτερο πεόβλημα θα ήταν κατα την γνώμη μου αν θα μπορούσαν να δουλεψουν χωρις παρεμβολές ολα μαζί και αν θα επηρεαζόταν η ευστάθεια του πλοίου και οι επιδόσεις του. Οσο για τον χρόνο που χρειάζεται για αυτον τον εκσυγχρονισμό θα σας πω οτι θα είναι ο ίδιος που χρειάζεται ακομη και αν επιλέξουμε την αφαιρεση του MW08 και των STIR και αντικατασταση τους απο τα Σουηδικά ρανταρ. Ο εκσυγχρονισμός θα γίνει ούτος ή άλλως η σκέψη μου είναι οτι αφου αυτός ο εκσυγχρονισμος δεν λύνει το πρόβλημα έλλειψης πλοίων και αφού “μαζί τα φάγαμε” και δεν υπαρχει χρήμα προς το παρον μήπως μπορει να γίνει ενας πιο φτηνος εκσυγχρονισμος και να περισέψει κανενα ευρω και για τις S.
να τα παρουμε γιατι οχι? ετσι κι αλλιως το στρατευμα εχει καταντησει ποιο γραφικο κ απο την σαντορινη, υποβρυχια που 50αριζουν συχρονα υποβρυχια με τορπιλες β παγκοσμιου,φρεγατες πετρελαιοφορα του 60-70 κομπανταντ του 70-80,ενω αν θες εσωτερικο πλοιο το βαζεις ελευσινα το 2000 κ το παιρνεις το 21,κ μετα σου λεν για ξιφοι κ αλλες πατατες, ωρε που παμε?
Ναί, ο Μκ13 μπορεί να βάλει με μετατροπές SM-2. Είχε κάνει η ίδια η Raytheon σχετική τοποθέτηση το 2012 όταν ενημερώνοντας ναυτικές δυνάμεις που χρησιμοποιούσαν τον SM-1/2 (λόγω της από τότε ειλημμένης απόφασης του USN να σταματήσει τo 2020 την υποστήριξη των SM-1) , μιλούσε για δευτερεύουσες μετατροπές στον εκτοξευτή χωρίς κάτι περαιτέρω στα διαμέρισμα των πυραύλων. Αυτό φυσικά αφορούσε όλες τις περιπτώσεις, L, OHP, Cassard κλπ.
εγώ θα έλεγα πως πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τόσο παλαιά συστήματα και να δούμε ΑΜΕΣΑ προς το μέλλον. Αν πάρουμε Μπελ η ενδιάμεση λύση πρέπει να έρθει από Γαλλία μεριά, αν πάρουμε αμερικανικά πλοία (ΜΜSC, FFG(x)λέμε τώρα…….) η ενδιάμεση λύση πρέπει να έρθει από USA. Αν όμως τολμήσουμε και πάρουμε το δανέζικο σχέδιο τότε με τί θα τη βγάλουμε;;; Αν πάρουμε ΜΕΚΟ 200 θα μας δώσουν οι Γερμανοί και τι;;
Σίγουρα πρέπει να ασχολούμαστε με το μέλλον αλλά υπάρχουν και οι ανάγκες του παρόντος. Όπως φαίνεται οι εκσυγχρονισμένες S και οι Υδρα θα είναι η ραχοκοκαλιά του ΠΝ τουλάχιστον μέχρι το ’35. Πρώτα πρέπει να αντικατασταθούν οι οι 4 παλιές S, μετα οι υπόλοιπες. Δηλαδή 10 πλοία. Πόσα χρόνια χρειάζονται για να ναυπηγηθούν 10 φρεγάτες; Μια άλλη άποψη κατά την γνώμη μου θα ήταν να γίνει άλλος ένας μικρός εκσυγχρονισμός των S με αντικατάσταση το WM 25 απο smart s και προσθήκη άλλου ένα stir απο τις υπο απόσυρση S όπως και τοποθέτηση 2ου MK 29 στο υπόστεγο του ελικοπτέρου. Ο NSSM στην έκδοση -P s2s είναι ακόμη ένας αξιόλογος πύραυλος και μπορεί να προστατέψει τα πλοία αν υπάρχουν αρκετά ραντάρ κατάυγασης. Βέβαια η αγορά ESSM bl.2 θα ήταν ιδανική και θα μπορούσε αργότερα να αφαιρεθεί και να τοποθετηθεί σε νέα πλοία. Με 4 αποσυρμένες S και 2 L πιστεύω θα υπήρχε μια επάρκεια ανταλλακτικών για κάποια χρόνια. Έτσι το ΠΝ θα είχε 6 αξιοπρεπείς S, 4 εκσυγχρονισμένες Υδρα και 2 Belhara και θα μπορούσε να περιμένει λίγα χρόνια μέχρι να ναυπηγηθούν 10 ή 12 νέες φρεγάτες και επίσης να πάρει κάποιο πιο σύγχρονο εξοπλισμό απο αυτές.
Επίσης αντι για το Smart θα μπορουσε να τοποθετηθει το MW08 απο τις Υδρα για 4 πλοια και αγορα άλλων 2. Δηλαδή στην ουσία θα χρειαζόταν μόνο η αγορά 2 Smart και 2 MW08 που και τα δυο ειναι πολυ φθηνα και θα αναβαθμιζόταν όλος ο στόλος 10 πλοια + τις γαλλικες 12 και να περιμένουμε καποιο ναυπηγικο πρόγραμμα ΑΛΣ ή Ευρωκορβετα να αποδώσει 10 με 14 νεα πλοια μεχρι το 2040. Τα 14 τα λεω διοτι οι αναγκες του ΠΝ ειναι για 16 κυριες μοναδες όπως ήταν και παλια η διοικηση αντιτορπιλικων. Οι χιλιανες S αποσυρονται διοτι δεν υπαρχουν ανταλλακτικα για τους κινητηρες τους και αλλα συστηματα του σκαφους. Αυτο δενσημαίνει οτι ειναι σαπιες και για πεταμα. Εμεις εχουμε ενα μικρο αποθεμα ανταλλακτικων και αν αποσυρθουν μαζι με τις S θα υπαρχει υπερεπαρκεια. Για αυτο το λογο και το ΠΝ δεν καιγεται για νεα πλοια. Το 2025 26 θα αποσυρει τις μη εκσυγχρονισμενες S και θα χρησημοποιηθουν για ανταλλακτικα για τις υπολοιπες. Το θεμα δεν ειναι αν θα λειτουργουν οι S αλλα αν μπορει να γινει κατι για να βελτιωθει ο εξοπλισμος τους με μικρο κοστος για να ειναι αξιομαχα μεχρι το 2035.
Ακόμη και χωρίς 2ο Stir και αλλαγή θέσης του WM 25 θα μπορούσαν να εχουν 2 κανάλια εμπλοκής ή και 3 ή 4 αν αποφασιζόταν μικτή λύση 2 stir 2 WM 25.
Το σιγουρο ειναι οτι αν γινει καποιο θερμο επεισοδιο θα γινει μεσα στους επομενους 12-24 μηνες. Οποτε δεν ξερω τι νοημα εχει να λεμε τι θα ναυπηγησουμε το 2030 ενω ηδη υπαρχει αδιεξοδη ενταση με την Τουρκια. Υπο αυτη την εννοια αν τα πλοια ειναι αξιομαχα και τα δινουν σχεδον τσαμπα φυσικα και εχει λογικη , πιο πολυ λογικη απο το τι πλοια θα εχουμε σε 15 χρονια. Εγω παντως υπο τις παρουσες συνθηκες θα κοιταζα μεκο -200, και θα εκανα διερευνητικες κρουσεις στην Αυστραλια, τη Νοτιο Αφρικη, τη Νεα Ζηλανδια, τη πορτογαλια την Αλγερια και οποιον αλλο τις εχει. Θεωρω οτι αν προσφεραμε 150-200 εκατομμυρια το κομματι οπως ειναι με τα οπλα επανω μπορει καποιον να δελεαζαμε να μας δωσει εστω 1-2 κομματια , που αυτες οντως ειναι παρα πολυ χρησιμες
Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Δε ξέρω αν υπάρχουν meko 200 προς πώληση, αλλά θα ήταν ο μόνος τύπος που θα εντασσόταν κατευθείαν, θα αύξανε την ομοιοτυπία και θα μπορούσε στο μέλλον να βγει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού για όλες μαζί!
και γιατί δεν προχωράμε σε νέες ΜΕΚΟ εμείς εδώ στην Ελλάδα, αφού υπάρχει η δυνατότητα (ΜΕΚΟ δεν κάναμε στην Ελλάδα;)
Είναι πλοία που θα έδιναν καλύτερες αντιαεροπορικές δυνατότητες στο Π.Ν. από κάθε άλλη υπάρχουσα μονάδα. Αν γίνονταν να πιστοποιηθούν στους ESSM block 2 τότε θα ήταν χρήσιμα αποκτήματα. Αν βρίσκαμε μεταχειρισμένους SM-1 επίσης θα ήταν χρήσιμη η απόκτησή τους. Όσον αφορά την πρόταση για μεταχειρισμένες Lafayette θα έλεγα οτι τα πλοία αυτά είναι ανθυποβρυχιακά με υποτυπόδη αντιαεροπορική άμυνα. Γιατί δεν ζητάμε 2 Floreal; Όχι οτι θα μας τις έδιναν αλλά είναι πιό κοντά σ’ αυτό που μας λείπει.
Τα υφιστάμενα Lafayette ΔΕΝ είναι ανθυποβρυχιακά καθώς δεν έχουν σονάρ και τορπίλες.
Χάσαμε τις ADELAIDE με SM2 και ESSM/MK41 και κάποιοι συζητάνε να πάρουμε τις χιλιανές Lγια να αφαιρέσουμε το MK13 και να το τροποποιήσουμε για να βάλει SM2!!
ΚΑΤAʼΝΤΙΑ για το ΝΑΥΤΙΚΌ που έφτασε σε αυτή τη απελπιστική κατάσταση
Αλλα δεν παραιτήθηκε και κανένας γαλονάς καταγγέλλοντας τη κατάσταση
Αντίθετα βγάλαν και έκθεση για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα των P-3!!
Οι Χιλιανοί ως σοβαρό ναυτικό θα πάρουν το smart το GOALKEEPER και ότι άλλο αξίζει από τις Lνα το περάσουν στις Adel
Εμείς ας κάτσουμε με τις S & τους RIM7 αναμένοντας??? τις bE@DES το…2026,27,28,….+
Ούτε καν τορπίλες για τα 214 οι XXXXXες δεν μπορούν να παραγγείλουν
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡
Από βλακεία και μόνο θα το πω. Θέλουμε 10 πλοία. Οκ. 10 πλοία x 1,5 δις € = 15 δις €. Είναι πολλά το ξέρω, υπολόγισα θεωρητικά όπλα, φος κλπ. Έλα εδώ γάλλε τι μου προσφέρεις ΚΑΤΩ από αυτή τη τιμή? Έλα εδω αμερικάνε τι μου δίνεις εσύ? Η διαφορετικά πέντε και πέντε για να υπάρχουν δύο προμηθευτές και τα ανάλογα όπλα τους. Για το σήμερα, μαζί με αυτά τα νέα πλοία, hot tranfer 2 δικά σου. Δηλαδή 2+2 παλιά τώρα συν 5+5 νέα.Σύνολο 14! Λεφτά? Από FMS και χαμηλότοκα δάνεια καθώς και δανειζόμαστε και παίρνουμε επιδοτήσεις από ΕΕ. Αφαιρέστε αν θέλετε τα 4 και πάμε για PESCO. Όχι όμως να παίρνουμε πλοία που ήταν να πάρουμε πριν 20 χρόνια. Ας ξυπνήσουμε λίγο..
Αν ακουσει η Μερκελ και ο Σοιμπλε και κατι Ολλανδοι βαψομαλλιαδες οτι θα δωσουμε 15δις σε πλοια θα ακουστουν μεχρι το Πεκινο οι φωνες τους.
😀 😀 😀 . Δεν έχεις άδικο!
Η προσέγγιση σας για τον τρόπο πληρωμής είναι λάθος.
Η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθούν τα FMS ως χρηματοδότηση καθώς και το πολυπόθητο δάνειο – FMS που περιμένουμε από Γαλλία. Νομίζω ότι σε βάθος 20ετίας είναι ένα εγχείρημα που θα μπορούσε να αποδώσει. Δεν είμαι οικονομολόγος απλώς χρησιμοποιώντας την ταπεινή λογική μου ο συνδυασμός FMS και χαμηλότοκων δανείων θα μπορούσε να ξεπεράσει σκοπέλους. Μια ενδεχόμενη συμμετοχή στη PESCO θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω το κόστος καθώς κονδύλια θα απορροφούνταν από Ε.Ε. Πάντως με ενδιαφέρει να ακούσω μια άποψη ειδικού ή τουλάχιστον κάποιου με πολύ περισσότερες γνώσεις από εμένα. Η ενημέρωση είναι και γνώση. 😉
Δεν μιλάω ως ειδικός, δεν είμαι , τη γνώμη μου λέω . Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει βούληση για την σοβαρή ενίσχυση των Ε.Δ. (πράγμα αμφίβολο) οι δεσμεύσεις της χώρας είναι συγκεκριμένες και τα κονδύλια περιορισμένα. Ας μην ξεχνάμε ότι για να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός των F-16 οι ΗΠΑ μας δώρισαν χρήματα. Χρηματοδότηση απο τη Γαλλία αν ήταν εύκολη θα είχε ήδη γίνει, να πουλήσουν θέλουν οι Γάλλοι, δεν νομίζω ότι το φρένο έχει μπει στη διαμόρφωση του πλοίου. Επίσης το πόσο θα δανειστούμε αλλά και ο σκοπός είναι επιτηρούμενο. Η λέξη “επιδοτήσεις” και διοχέτευση τους στην άμυνα είναι ασύμβατα στην Ε.Ε. Μόνο σε περιφερειακά προγράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κοινοτικά κονδύλια όπως εξοπλισμός για έρευνα και διάσωση, αντιμετώπιση λαθρομετανάστευσης, φυσικές καταστροφές κλπ. Αν καταφέρουμε εκεί και “κολλήσουμε” κανένα ελικόπτερο, ταχύπλοο, uav……. Επίσης, συμμετοχή σε πολυεθνικό πρόγραμμα σημαίνει δέσμευση (που δεν την έχουμε δείξει ως τώρα) και εθνικούς πόρους που είναι τραγικά δυσεύρετοι. Την στιγμή που η απόκτηση των τορπιλών (ένα πρόγραμμα υποτίθεται επείγον) μετά απο τόσα χρόνια βρίσκεται ακόμα σε ομιχλώδη φάση και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ (φημολογείται ότι ) θα φτάσει max τα 150 εκ. , σχεδιασμοί για 10 νέα πλοία πιστεύω ότι είναι ουτοπία.
Κοίτα, πέραν της βούλησης εξετάζω το οικονομικό κομμάτι της υπόθεσης. Και έχεις δίκιο δεν ήμουν σαφής.
Όταν μιλάω για επιδοτήσεις, αναφέρομαι σε αυτές που θα λάβουμε ως χώρα από την ΕΕ λόγω του covid. Τα 22 δις € επιδότηση και 10 δις € περίπου ως δάνειο που θα λάβουμε σε βάθος τριετίας αν δεν απατώμαι, επιτρέπουν στην οικονομία να κινηθεί με άλλο τρόπο. Διαφορετικά θα ήταν αν αυτά τα 33 δις δεν έμπαιναν καθόλου στην οικονομία και διαφορετικά τώρα. Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα αυτά πηγαίνουν σε επιχειρήσεις, στο κράτος (?) και όπου θα απαιτηθούν (στο καλό σενάριο, όπως υπάρχει και πολιτική βούληση 🙄 ). Άρα δημιουργούνται προϋποθέσεις να υπάρξουν λίγα χρήματα από τον προϋπολογισμό να πάνε στην άμυνα (είμαι αισιόδοξος ή και ονειροπόλος!). Τουλάχιστον μια διαφορετική προσέγγιση θα μπορούσε να υπάρχει στην προμήθεια νέων πλοίων αλλά και fos, τορπίλες κοκ. Εν ολίγοις το πρόβλημα, όπως πολύ σωστά το έθεσες είναι η πολιτική βούληση, η διαχείριση των οικονομικών θεμάτων και ο καταμερισμός της όποιας ευκαιρίας προς την άμυνα. Και αυτό είναι το μεγάλο μας λάθος κάθε φορά.
Από την άλλη η συμμετοχή μας σε προγράμματα όπως PESCO, μόνο για καλό θα ήταν, όμως η σωστή επισήμανση σου
” Επίσης, συμμετοχή σε πολυεθνικό πρόγραμμα σημαίνει δέσμευση (που δεν την έχουμε δείξει ως τώρα) και εθνικούς πόρους που είναι τραγικά δυσεύρετοι. Την στιγμή που η απόκτηση των τορπιλών (ένα πρόγραμμα υποτίθεται επείγον) μετά απο τόσα χρόνια βρίσκεται ακόμα σε ομιχλώδη φάση και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ (φημολογείται ότι ) θα φτάσει max τα 150 εκ. , σχεδιασμοί για 10 νέα πλοία πιστεύω ότι είναι ουτοπία.”
είναι πέρα για πέρα εύστοχη.
Άσε πάλι θα πέσω σε κατάθλιψη γιατί ωραία τα λέμε αλλά δυστυχώς δεν γίνεται απολύτως καμία κίνηση…
Προς το παρόν αυτό που βλέπουμε είναι η βούληση να κινηθεί για πολλοστή φορά στη νεώτερη ιστορία μας η αγορά αυτοκινήτου. Με ευρωπαϊκά κονδύλια βεβαίως αλλά και φοροαπαλλαγές που θα στερήσουν χρήματα απο τον κρατικό προϋπολογισμό. Δεν είναι τόσο τα ποσά το θέμα αλλά οι προτεραιότητες. Στην προώθηση των αμυντικών ζητημάτων είμαστε στο wishful thinking.
Εμένα δεν με ικανοποίησε το άρθρο περίμενα περισσότερα Flight and Space!
Είναι λογικό οι σχολιαστές να μην έχουν της γνώσεις αλλά εσείς έπρεπε να της έχετε.
Δεν διάβασα πουθενά στο κείμενο σας γιατί αυτά τα 2 πλοία είναι απαραίτητα.
Δεν μας είπατε πως αυτά τα δυο παλιά πλοία μπορούν να προσφέρουν πολλά και
να αλλάξουν τον πόλεμο στο αιγαίο!
Ίσως για αυτό δεν με συμπαθούν κάποιοι, δεν με αγαπούν και δεν με θέλουν να δουλέψω
στης εταιρίες τους κλπ.
Πυραύλους μπορούμε να βρούμε από τους Ιταλούς έχουν εμβέλεια 41 χιλιόμετρα.
Μέχρι τώρα οι Τούρκοι πιλότοι των F16 ήξεραν πως δεν κινδυνεύουν από πυραύλους,
εκτός και πλησίαζαν στα 15 χιλιόμετρα. Με την απόκτηση των δυο αυτών πλοίων όλα αλλάζουν.
Στο ραντάρ ενός αεροσκάφους F16 και τα 10 πλοία δηλαδή οι 8 S και οι 2 L φαίνονται ίδια!
Έτσι ο πιλότος δεν μπορεί να ξεχωρίσει το πλοίο και δεν ξέρει αν έχει να αντιμετωπίσει μια φρεγάτα S ή μια φρεγάτα L, οπότε δυσκολεύει κατά πολύ η εκτέλεση της αποστολής του.
Φανταστείτε τώρα να βάλουμε σε αυτά τα δυο πλοία πυραύλους στάνταρ με εμβέλεια τα 75 χιλιόμετρα, πόσο θα δυσκολέψει η ζωή-δουλειά των Τούρκων πιλότων.
Το χειρότερο σενάριο για αυτούς θα ήταν να μην τους ρίξουμε από τα 70 χιλιόμετρα αλλά να τους αφήσουμε να πλησιάσουν στα 50 και εκεί που είναι ήσυχοι και ήρεμοι πως δεν αντιμετωπίζουν μια
φρεγάτα L, να τους ρίξεις έναν πύραυλο με μεγάλες πιθανότητες να βρεθούν στον πάτο του αιγαίου.
Το ίδιο μπορεί να γίνει με τους πύραυλους στάνταρ 1 αλλά κάτω από τα 30 χιλιόμετρα.
Κατά πάσα πιθανότητα οι L μας έχουν αφήσει χρόνους διαφορετικά δεν θα έτρεχαν οι Χιλιανοί να τις αντικαταστήσουν με 2 πλοία διαφορετικού τύπου από αυτά που έχουν, από την στιγμή μάλιστα που έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για αγορά αποσυρόμενων Type 23 και Karel Doorman, όταν αυτά γίνουν διαθέσιμα τα επόμενα χρόνια. Οπότε μάλλον και αναγκάστηκαν να τις αποσύρουν πρόωρα και να επενδύσουν στις Adelaide έλλειψη και άλλων επιλογών.
Να θυμίσω ότι το χιλιανό ναυτικό διαθέτει στόλο 8 φρεγατών 4 διαφορετικών τύπων… 1 Type 22, 3 Type 23, 2 Karel Doorman και 2 L class (πλέον 2 Adelaide).
Απορω με καποια αρθρα.
Οι ADL ητάν σε κακη η αθλια δηθεν εντος η εκτος εισαγωγικων κατασταση ενω δεν επιθεωρηθηκαν ποτε απο επιτροπη του ΠΝ παρα δεχθηκαν μια προχειρη εθιμοτυπικη επισκεψη και ενημερωση, απολυτως ανεπαρκη για σχηματισμο σοβαρης εικονας.
Οι Χιλιάνοι αποσυρουν τις L,αναφεροντας προβληματα υποστηριξης και βλαβων ,ακουσον ακουσον, στους κινητηρες τους αλλα εμεις οι εξυπνακηδες θα παρουμε αυτες που αποσυρουν αφου απορριψαμε τους αντικαταστατες τους με κωμικες διαρροες περι ακαταλληλοτητας χωρις στοιχεια ωστε να μεινουμε με αρχαια σκαφη μηπως και σωθει επικοινωνιακα η υπερκοστολογημενη και υπερτιμημενη μεχρι αηδιας Μπελαριαδα λογω πιεστικων αναγκων που θα παραμεινουν οταν και οποτε ερθουν ..Μιλαμε για εναν αστειο αριθμο δυο μονο σκάφων που θα στεγνωσουν τα πενιχρα κονδυλια για καιρο και λυση ενδιαμεση η μεταγενεστερη απο τους φωστηρες που απορριπτουν για χαβαλε οτι δεν εξυπηρετει τα “σχεδια”φυσικα δεν υπαρχει.
Με αυτα και αυτα φθασαμε εδω και προκοπη δεν βλεπω.
ΑΒ η καποια Fremm αλλιως ξεχαστε το Αιγαιο σαν ισορροπια και ισως και χειροτερα..
Εννοειται πως η αναγκη ναυπηγησης νεων μοναδων θα παραμεινει απλα μιλαμε για gap fillers καθως το gap σε λιγο δεν θα μπορει να γινει filled και θα πεσουμε μεσα.
Σωστή επισήμανση και ολοκληρωμένη.
Για την ιστορία, οι Χιλιανοί θεωρώ πως δεν κατάφεραν ποτέ να ενσωματωσουν τα Ολλανδικά πλοία επαρκώς στο ΠΝ τούς.
Οι μηχανές είναι αδύνατον να παρουσιάζουν προβλήματα καθώς οι οποίες επισκευές/συντηρήσεις τις καθιστούν ολοκαίνουριες. Συνεπώς είχαν προβλήματα με τα βοηθητικά μηχανήματα τα οποία απαιτούν καλές γνώσεις, εκπαίδευση και εμπειρία.
Επιπρόσθετα, πολλά ανταλλακτικά δεν υπήρχαν για τα πλοία αυτά και τα “τελευταία” τα φορτώσαμε από το Κατάρ και τα πήγαμε στην Σαλαμίνα εμείς !
Τα Αμερικανικά πλοία που πήραν είναι απλούστερα και πιο βατά για αυτούς, προφανώς.
Εμείς πάλι, δεν τα επιλέξαμε γιατί οι επιτελείς φοβήθηκαν ότι πιθανή προμήθεια των Perry θα καθυστερούσε την αποκτηση νέων μονάδων και έτσι δεν επιλέχθηκαν ως ενδιάμεση λύση.
Για του κινητήρες προφανώς ήταν θέμα κόστους, η R-R ζητούσε πολλά. Είχε αναφερθεί μάλιστα πως οι Χιλιανοί προσέγγισαν τους Αργεντινούς που είχαν αναπτύξει εγχωρίως κάποια υποδομήλόγω εμπάργκο. Έχει γραφτεί στον ειδικό τύπο πως κι εμείς έχουμε στο παρελθόν προσπαθήσει να αποφύγουμε το κόστος της συντήρησης στη R-R διάφορους τρόπους, τα τελευταία χρόνια.
Όσο για τις ADL, κανείς δεν λέει ότι προτιμούνται οι L, αλίμονο. Οι ADL έπρεπε να ειχαν έρθει ήδη εδω κατά την γνώμη μου. Μιλάμε για τις L ως λύση, τώρα, έσχατης ανάγκης και ως ανταλλακτικά. Και μιλάμε πάντα να αποκτηθούν με ελάχιστο κόστος, κάτι που κατά την γνώμη μου είναι εφικτό.
Πάντως η αλήθεια είναι ότι και οι 2 L είναι κατά μισή 10ετία νεότερες από τις δικές μας S. Ακόμα και χωρίς αναβάθμιση των mk13, η αναβάθμιση και μόνο του mk29 για essm, δεδομένης και της αυτόματης επαναγέμισης, θα έκανε διαφορά. Ο mk 13 νομίζω ότι εκτός από sm1 μπορεί να βάλει και επιπλέον harpoon, που στην έκδοση bl II ER προσθέτουν land attack capability (στα 240km). Με αναβάθμιση και για sm2 μιλάμε για άλλα δεδομένα στο στόλο, τουλάχιστον μέχρι να φτάσουν νέα πλοία. Λύση στη συντήρηση των κινητήρων θα δώσουν τα ανταλλακτικά από τις αποσυρμένες S. Άρα απόκτηση (εννοείται σχεδόν τζάμπα) σε κάθε περίπτωση και μετά απόφαση για σκραπάρισμα ή ένταξη σε υπηρεσία ανάλογα με τη γενικότερη κατάσταση των σκαριών…
Στην κατάσταση που βρισκόμαστε τώρα προέχουν τορπίλες, εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ. Ότι χρήματα πρόκειται να διαθέσουμε θα πρέπει να πάνε στα παραπάνω. Εάν έχουμε περίσσευμα θα πρέπει να πάει προς βελτίωση του υπάρχοντος υλικού. Και μην ξεχνάμε τα πυρομαχικά. Με αυτά που έχουμε θα πολεμήσουμε. Θα πρέπει να έχουμε περισσότερα από τον αντίπαλο…