Η προμήθεια των δύο φρεγατών FDI/Belh@rra ματαιώνεται επ’ αόριστον, με βάση τη γαλλική εφημερίδα «La Tribune».
Κυριότερη αιτία γι’ αυτή την εξέλιξη φέρεται να είναι το τεράστιο οικονομικό κενό που χωρίζει τις δύο πλευρές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Michel Cabirol, η Ελλάδα είναι διατεθειμένη να δαπανήσει €1,4 δις, ποσό που απέχει εντυπωσιακά από τα €2,5 δις, τα οποία ζητούν οι Γάλλοι.
Το παράδοξο είναι, όπως η εφημερίδα σημειώνει, πως η Ελλάδα δεν διαμαρτυρήθηκε για αυτό το χάσμα του €1,1 δις, όταν γίνονταν ενημερώσεις σχετικά με το κόστος των πλοίων, τουλάχιστον στην προ Covid-19 εποχή. Στην πρόσφατη Σύνοδο της Ε.Ε. ο Πρόεδρος Μακρόν επιχείρησε αλλά δεν κατάφερε να συζητήσει το ζήτημα, όπως θα ήθελε, με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, και έτσι το πρόγραμμα φαίνεται πως παραπέμπεται στις καλένδες. Και όχι μόνο αυτό. Ο έμπειρος Γάλλος δημοσιογράφος εμφανίζει τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα να συζητά για μία αναβολή που φτάνει περίπου τα 10 χρόνια!
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι ένα κρύο ντους για τη Naval Group, που ανέμενε την υπογραφή της επίσημης συμφωνίας μέσα στο καλοκαίρι. Αν αυτό γινόταν, το πρώτο ελληνικό πλοίο θα ήταν έτοιμο μετά από 40 μήνες και θα παραδινόταν στο Πολεμικό Ναυτικό το 2024. Το δεύτερο πλοίο θα ακολουθούσε το 2026.
Καταλήγοντας, η γαλλική εφημερίδα γράφει πως υπάρχουν ήδη ελληνικά δημοσιεύματα που μιλούν για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN και τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών MMSC στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μέχρι το 2025, με το κόστος της δεύτερης να εκτιμάται σε €4 δις, τουλάχιστον κατά τα ελληνικά άρθρα. Σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τέσσερις κορβέτες Sa’ar 72 στη Σύρο.
Κάπου εδώ πρέπει να επαναλάβουμε πως τα προγράμματα των Belh@rra και MMSC κρίνονται πάντοτε συμπληρωματικά, αφού προορίζονται να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες. Επιπλέον, παρά την παραφιλολογία, δεν επιβεβαιώνεται πως τα αναδρομικά των συνταξιούχων σχετίζονται με τις φρεγάτες.
«La Tribune»: Η Ελλάδα εγκαταλείπει την αγορά των φρεγατών FDI/Belh@rra;
Καλά και οι Γάλλοι περίμεναν από μια χώρα σαν την Ελλάδα -με την παρούσα οικονομική κατάσταση- να δώσει €2.5 δις για 2 πλοία για να είναι βιώσιμα τα γαλλικά ναυπηγεία; Σωστά επιμένει η ελληνική πλευρά σε ένα κόστος €1.4 δις και αν θέλουν οι Γάλλοι. Οι οποίοι έχουν εξαφανιστεί από χθές, καμία αναφορά για τις τουρκικές προκλήσεις. Ενώ οι “κακοί” Γερμανοί ενδιαφέρθηκαν αμέσως και μεσολάβησαν.
τι να πω. εαν καταφερει ο μητσοτακης να τις παρει με 1.4 δις του βγαζω το καπελο. Τοτε παιρνουμε 4 για 2,8 και λιγο λιγότερα, αφού θα έχει πέσει η τιμή. Μόνο έτσι μπορούμε να συζητήσουμε για mmsc. Η mmsc παντως παραμενει υποεξοπλισμενη. Εάν είχε 3-4 vls mk41, τορπίλες και σοναρ τροπιδας, θα αξιζε. Δεν πειραζει ας ειχε trs 4d με 250 χλμ, αλλά με 64+ essm block 2 η καθε μία θα ήταν ότι πρέπει για να προστατεύουν τις bel και να μπορουν να αναπτυχθουν οπουδήποτε σε ελάχιστο χρόνο. Μου καθεται στο λαιμό όμως το να μην έχουν σοναρ και τορπιλες. Τους βαζαμε και ενα cms setis και μας εβγαινε κομπλε η συνεργασια με μπελ και η εκπαιδευση. Με τις ελλειψεις που εχουν παντως οι mmsc στο μονο που υπερτερουν των gowind ειναι η ταχυτητα.
Και πως τα διναμε πριν μερικους μηνες και τωρα δεν μπορουμε?
Δε ξέρω αν τα δίναμε και πριν. Θυμάμαι τον υπουργό να λέει θα πάρουμε αυτό που θέλουμε και όχι αυτό που μας δίνουν και πάντα με βάση τους δημοσιονομικούς περιορισμούς της χώρας. Τώρα από όλο αυτό οι Γάλλοι δε ξέρω τί κατάλαβαν.
Κι έρχονται οι Αμερικάνοι και αγοράζουν ναυπηγεία και υπόσχονται να είναι και βιώσιμα. Εκεί το έχασαν το παιχνίδι οι Γάλλοι. Βέβαια μένει να δούμε και το κόστος των MMSC γιατί τα 4 δις που ακούστηκαν είναι πολλά για την Ελλάδα.
Τι διναμε ακριβως πλην αερα κοπανιστου;
Φερτε μου ενα συννεφο να πεσω. Ερασιτεχνισμος παντου.
Μπορεί να τα δίναμε πριν το covid, πλέον είναι όντως δύσκολο. Αν και με αυτά που γίνονται στο Αιγαίο αυτές τις μέρες, μάλλον θα είναι αποδεχτό απ’το λαό να τα δώσουμε. Αυτό που με ξεπερνάει είναι ότι οι Γάλλοι παρόλο το covid και τις οικονομικές του επιπτώσει δε σκέφτηκαν καν να μειώσουν τιμές ή να προσφέρουν κάποια χρηματοδότηση. Λέμε για Lockheed κλπ κλπ, αλλά οι Γάλλοι κάνουν σαν να μη θέλουν να πουλήσουν, ενώ οι Αμερικανοί προσφέρουν ότι ευκολία ζητήσουμε…
Πώς τα καταφέρνετε και αρκετές φορές γράφεται 2-3 μερών μπαγιάτικες ειδησεις
Αν κρινω απο την απαντηση συριγου σε σχετικη ερωτηση οτι οι μπελ δεν θα εδιναν δουλεια σε ελληνικα ναυπηγεια, συμπεραινω οτι οι μπελ πηγαιναν πακετο με εξαγορα ναυπηγειου, λογικη απαιτηση αλλα 2 χρονια τωρα παιζαμε τις κουμπαρες για το αν θα εχουν ciws, camm κλπ, τωρα καταλαβα τι εννοουσε ο καλεντεριδης που προειδοποιησε για αοζ τουρκιας με αιγυπτο και ισραηλ αφου δινουμε την εικονα διεθνως οτι ειμαστε αναξιοπιστοι σαν κρατος
Αν δεν είδαμε στον ύπνο μας την Παναγιά να κρατά στα χέρια της το “ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ” και να λέει < εν Τούτω νίκα >> , τότε πρέπει να θωρακιστούμε !
Αυτό πρέπει να γίνει με μεσο/μακρο- πρόθεσμη βλέψη ακόμα κι αν χάσουμε στον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα ( ίσως τότε να είναι κιόλας πιο επιτακτικό ) γιατί , αν δεν καταληφθούμε πλήρως από τους Τούρκους , αυτοί θα συνεχίσουν να πιέζουν στο διηνεκές και ακόμη πιο έντονα .
Μπορούμε να αντιπαρατάξουμε αριθμούς-όγκο όπλων ; ΟΧΙ και νομίζω πως δεν θα έπρεπε καν να το επιδιώξουμε. Άρα θέλουμε ποιότητα και διαθεσιμότητα όπλων που να μας δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες (όχι μόνο τους Τούρκους !!! ) . Αυτό το πλεονέκτημα μπορούν να μας το δώσουν μόνο τα ανώτερα “ηλεκτρονικά” σε ΟΛΟ το φάσμα της στρατιωτικής αντιπαράθεσης , από πρόσκτηση και διαμοιρασμό πληροφορίας , logistics ,. . . , μέχρι και “ψυχολογικό πόλεμο ” .
Με βάση λοιπόν τα μέχρι τούδε δεδομένα , ποιά πρόταση πλοίων εμπίπτει καλύτερα στο παραπάνω πλαίσιο αναγκών ;;; Ε, αυτή να κυνηγήσουμε !!!
Τα χρήματα για τις φρεγάτες απλά πήγαν για τα αναδρομικα των συνταξιούχων. Δεν είναι τυχαίο που μόλις βγήκε η απόφαση του ΣΤΕ μετά από λίγο ακυρώθηκαν οι φρεγάτες. Το έχω πει πολλές φορές. Οι συνταξιούχοι ψηφίζουν και βγάζουν κυβερνήσεις. Οι φρεγάτες όχι. Επομένως που περιμένετε να πάνε στα χρήματα? Αν οι καθε. Βelhara συνοδευόταν και από 1000 ψήφους θα είχαμε ήδη παραγγείλει 100
Μπράβο τους! Διαπραγμάτευση με όλους τους τρόπους! Στην εποχή που ζούμε το χρήμα είναι πάρα μα πάρα πολύ ακριβό ακριβό!
Ελπίζουμε να έχει καλό αποτέλεσμα για μας, γιατί οι Γάλλοι κάπου έχασα το παιχνίδι ζητώντας περισσότερα χρήματα και πολύ γρήγορα άνευ λόγου.
Αν θέλουν να τα αγοράσουμε πρέπει να δώσουν κάτι πολύ παραπάνω.
Και φυσικά δεν έχουν ακουστεί τίποτα για ανταλλάγματα όπως επιπλέον αεροπλάνα, επιπλέον σκάφη ή άλλα όπλα γαλλικά!
Μπραβο τους που αφηνουν το ΠΝ με παμπαλαιο υλικο λες και δεν ηξεραν ενα καιχρονο τωρα την τιμη.Ζητω η διαπραγματευση..
Χαχαχα
Αυτη η χωρα δεν υπαρχει .
Το μονο πραγματικο προβλημα της χωρας ειναι οι πολιτικοι της .
Ολα ξεκινουν και καταληγουν εκει χωρις καμια σοβαρη αλλαγη.
Ο μεγαλος ασθενης ειναι πλεον η Ελλαδα και η χωρα νοσει βαρια και χρονια.
Ηξεραν για ενα τεραστιο η οχι διαστημα την τιμη;
Ηξεραν οτι τα περιθωρια συμπιεσης της τιμης ηταν μικρα λογω υψηλης τεχνολογιας ναι η οχι;
Τι πετυχαν τελικα μηνες ολοκληρους με την διαπραγματευση και γιατι την συνεχιζαν ασκοπα εκθετωντας την χωρα ζητωντας και αλλα επιπλεον αφου θα εδιναν τοσα λιγα;
Κρυφο το ειχαν οι Γαλλοι;
Τελικα αν κα κατακριναμε τηνμικρη ποσοτητακ και την τιμη τελικα ουτε με δυο φρεγατες και τις παλαιες θα μεινουμε .
Μονο με παλαιο υλικο τελικα.
Ο τορπιλες τελικα τι εγιναν;
Ο εκσυγχρονισμοςτων ΜΕΚΟ.
Εχει πατο το πυθαρι τελικα η οχι;