Η Ελλάδα δεν επιθυμεί πλέον την υπογραφή ούτε διακρατικής συμφωνίας ούτε – αργότερα – συμβολαίου απόκτησης των δύο φρεγατών FDI/Belh@rra, υποστηρίζει δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας «La Tribune».
Πίσω από τους λόγους της αλλαγής στην ελληνική στάση, αναφέρει το άρθρο, είναι η υπερβολικά ακριβή τιμή των πλοίων και οι ανεπαρκείς και σκληροί όροι χρηματοδότησης, σύμφωνα με τους Έλληνες. Η Γαλλία προσφέρει στην Ελλάδα δύο φρεγάτες FDI/Belh@rra, οπλισμένες με πυραύλους cruise MdCN (Scalp Naval) για €2,5 δις, με το ποσό να συμπεριλαμβάνει κόστος ανάπτυξης για τη FDI/Belh@rra, κόστος για τον πύραυλο MdCN στη φρεγάτα FDI/Belh@rra και το κόστος ενσωμάτωσης συγκεκριμένων μη γαλλικών συστημάτων.
Τα προβλήματα φέρονται να εμφανίστηκαν πριν περίπου τρεις εβδομάδες, όταν ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρέθεσε πολλαπλά τεχνικά αιτήματα στη γαλλική αντιπροσωπία και εξήγησε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος πριν την υπογραφή συμφωνιών. Τους τελευταίους μήνες η διαπραγμάτευση εμφανιζόταν να κυλά ομαλά και αναμενόταν η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ των δύο κυβερνήσεων τον Ιούλιο και της σύμβασης προμήθειας των πλοίων, αργότερα, πριν το τέλος του καλοκαιριού.
Υπεύθυνοι για τις διαβουλεύσεις από γαλλικής πλευράς είναι μόνο δύο αξιωματούχοι, ένας από το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών και ένας από τη DGA, με αποτέλεσμα οι Γάλλοι υπουργοί Άμυνας και Εξωτερικών, Florence Parly και Jean-Yves Le Drian, να πασχίζουν τώρα να φέρουν την ελληνική πλευρά πίσω στο τραπέζι των συζητήσεων. Ήδη έγιναν τηλεφωνήματα, αλλά είναι βέβαιο πως απαιτείται άμεσα πρωτοβουλία από τον Πρόεδρο Μακρόν, μιας και ο χρόνος… τελειώνει γρήγορα.
Το δημοσίευμα χαρακτηρίζει το πρόγραμμα στρατηγικό για τη Γαλλία και η αποτυχία θα ισοδυναμούσε με καταστροφή. Το ίδιο τονίζει τη σημασία του για τη γαλλική εξωτερική πολιτική στη Μεσόγειο, όπου η Γαλλία στηρίζει την Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία, για τη γαλλική πολεμική βιομηχανία, καθώς επίσης για επιχειρησιακούς λόγους (ολοκλήρωση του MdCN στη φρεγάτα FDI).
Σε αυτή την απόφαση, συνεχίζει το κείμενο, κάποιοι βλέπουν τις πιέσεις από τις ΗΠΑ, που θέλουν να προσφέρουν στην Ελλάδα, από κοινού με τους Ισραηλινούς, τις κορβέτες SA’AR 72 με αμερικανικό εξοπλισμό. Σύμφωνα με τον συντάκτη, αυτό θα ευχαριστούσε επίσης αρκετούς Τούρκους που «οπωσδήποτε δεν θέλουν τον MdCN στη Μεσόγειο Θάλασσα, ιδιαίτερα στα χέρια των Ελλήνων», ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά.
Χρειάζεται πραγματικά το ΠΝ φρεγάτες με SCALP Naval ή αυτό είναι αποστολή της ΠΑ και των υποβρύχιων;
Τις αμερικανικές προσπάθειες συντονίζει ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα Geoffry Pyatt, ενώ πρόσφατα η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ONEX απέκτησε τον έλεγχο των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τα οποία ήταν εταίρος της γαλλικής Naval Group τη δεκαετία του 2000. Η ONEX έχει υπογράψει συμφωνία με την Israeli Shipyards για την κατασκευή της SA’AR 72, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια παραγγελία από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Κορβέτα ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, ιδανική λύση για το ΠΝ στους 800 τόνους;
Για αρχή. Γιατί 2ο portal ?
Αναφορικά με το άρθρο, αν ισχύει είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Φαίνεται πως η μάζωξη στο Βερολίνο είχε “μοιρασιά” και καθόμαστε εμέις και σκάμε.
Μην τρέχεις
Κάτσε να δούμε
Τι θα βγει
Πάντα αυτό το καταραμένο υπουργείο Οικονομικών είναι που δημιουργεί τα προβλήματα στην Άμυνα.
Αντί οι Αμερικάνοι να πιέζουν για να μας εντάξουν στο πρόγραμμα FFG(X), αφού τελικά ΑΒ και TICO δεν παίζουν (που στην πραγματικότητα πότε δεν έπαιζαν), πιέζουν για τα πανάκριβα σαπάκια τα LCS. Και μαζί με τους Ισραηλινούς πιέζουν για τα πανάκριβα καΐκια των 800 τόννων.
Να βράσω την Ελληνο-Αμερικανική Συμφωνία Υποταγής.
Αν κάπως έτσι είναι και η Ελληνο-Ισραηλινή Συμφωνία, δεν υπάρχει ελπίδα.
Προφανως αγνοεις πως με τα ιδια χρηματα που κοστιζουν 2 Μπελχαρα, μπορουμε να αγορασουμε απο 4 εως και 6 φρεγατες υψηλοτερων δυνατοτητων και να τις ναυπηγησουμε στην Ελλαδα.
Επισης, οι φρεγατες αυτες ειναι υποεξοπλισμενες (μολις 16-32 ΑντιΑεροπορικους πυραυλους), χωρις συστηματα προστασιας για πυραυλους κατα πλοιων (CIWS) και θα παραδοθουν σε 7-8 χρονια.
Αν θελαμε αοπλα κρουαζεροπλοια, υπαρχουν αφθονα και σε χαμηλη τιμη τωρα με τον κορονοιο
Πραγματικα πολυ θα θελα να μαθω ποιες ειναι αυτες οι 4-6 φρεγατες που κοστιζουν οσο δυο μπελαρα κ ειναι κ πολυ καλυτερες μαλιστα, να γελασω… Γιατι μεχρι στιγμης απ οτι εχω δει οι προσφορες ειναι ενα αποτυχημενο αλουμινοχαρτο κ μια ελαφρια κορβετα
Σιγά το δύσκολο όλες οι επιλογές περιξ των 3.000 τόνων.
Iver Huitfeldt-class frigate

4 δις αναδρομικά σε συνταξιούχους,άξιοι της μοίρας μας
Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια
Καλή αρχή στη νέα σας προσπάθεια!
Καλη αρχη και τυχη με το νεο σαιτ. Τις FDI τις χρειαζομαστε. Την τιμη τους δεν χρειαζομαστε. Αυτο πρεπει να καταλαβουν οι Γαλλοι.
Μακάρι. Είναι αδιανόητο να αγοράζει η Αίγυπτος 2 έτοιμες FREMM IT προς 1,2 δισ € κι εμείς 2 FDI στα χαρτιά περίπου 3 δισ €. Είναι πέρα από κάθε λογική.
Ακριβώς αυτο θα έλεγε και ο…….εισαγγελέας….
Σε λίγο καιρό θα δεις τι θα πει η δικαιοσύνη για τα διάφορα θέματα. Υπομονή η μία έκπληξη θα διαδέχεται την άλλη.
Δεν αναφέρομαι σε μίζα (αυτή την φορά) απλα η αγορά ειναι παρακινδυνευμένη και αφορά σε ενα τελικα μαλλον ακατάλληλο για την Ελλάδα πλοίο, ακόμη και το ατού των mdcn με βάση τελευταία δημοσιεύματα παραπεμπόταν για το μέλλον, θα βάλουμε και ram και camm και θα το μακρύνουμε κιόλας για να σας αρέσει, φαινόταν οτι η ιστορία άρχισε να ξεχειλώνει……
Ποια δικαιοσύνη; Αυτή που προωθούν οι δικαστές των μεν εναντίον των δε και όταν αλλάζει η κυβέρνηση αυτή που προωθούν οι δικαστές των δε εναντίον των μεν; Θα τρώμε πατατάκια και θα περιμένουμε με αγωνία.
Περισσοτερα πλοια θελουμε με μικροτερες τιμες. Μονο τους Αστηρ 30 θελουμε. 8 πυραυλοι κρουζ δεν κανουν τη διαφορα. Αντιπλοικους εχουμε ηδη καμια 60ρια διασπαρτους σε πλοια στο Αιγαιο. Με 2.5 δις ευρω παιρνουμε 25 F35 η Rafale, ο.τι προτιμαει το κοινο. Ομως πρωτα εχουμε ΠΟΛΛΑ.
1 Εκσυγχρονισμος των ΜΕΚΟ πρωτα με συγχρονα συστηματα
2αναβαθμιση των 38 μπλοκ 50 σε F16V
3 προμηθεια οπλων και ατρακτιδιων για τα F16V
4 Εκσυγχρονισμος ολων των βληματων Εξοσετ σε block ΙΙΙc
5 προμηθεια συγχρονων γερμανικων τορπιλων με αναβαθμιση των 36 υπαρχοντων στα αντισταθμιστικα.
Αυτα ειναι πολλαπλασιαστες ισχυος και πρεπει να γινουν πρωτα και οχι αγορα 2 πλοιων με 3 δις δολαρια.
Με 2,5 δις δεν περνούσε ούτε 10 Ραφαέλ
Μαζί με υποστήριξη κ.ο.κ
Τα 25 θέλουν 5 δις
…βγηκε η προσφορα για τα F35. Σε ολα τα sites, 24 αεροσκαφη με ολα τα κοστη υποστηριξης στα 3 δις δολαρια, οσο 2 Μπελαρα. Τι προτιμας; Η καλυτερα ρωτα το Σουλτανο τι φοβαται πιο πολυ.
Ακριβως
1,2 κοστίζουν οι fremm Italyμονο το σκαρί τους!δεν μπορείς να μου τις συγκρίσεις…..το ξέρουμε ότι τα ιταλικά πλοία είναι ποιο φθηνά κατά λίγα εκατομιρια από τους Γάλλους αλλά οι Ιταλοί δεν σε υποστηρίζουν στην ΑΟΖ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ που θες να χαράξεις….γι’αυτό baibai….
Ολα εχουν μια τιμη και απο την τιμη κρινεις αν ειναι καλη μια συμφωνια η οχι. Αν σου πουλησω μηλα 10 ευρω το κιλο δεν θα τα παρεις κι ας ειναι τουμπανο οπως οι Μπελαρα. Για αντιαεροπορικη καλυψη η ιδανικη επιλογη ειναι αυτη που εξεταζεται τωρα απο το ΠΝ με τις κορβετες Saar 72,που εισαγουν εναν παραλησιο του Αστηρ30 πυραυλο επιφανειας-αερος τον Barak 8, εμβελειας 140 χιλιομετρων. Με την ιδια τιμη γυρω στα 2.5 δις παιρνουμε 7 πλοια αντι για 2 Μπελαρες!!!! Δε το λες και λιγο. Μπορει να ειναι λιγο πιο κατω απο τις Μπελαρα σε δυνατοτητες, αλλα την βασικη προτεραιοτητα της αντιαεροπορικης ομπρελας την καλυπτουν και με το παραπανω. 7 ζευγη Super Vita/Saar 72 στο Αιγαιο ειναι δυνατος συνδυασμος καλυπτωντας ολα τα σεναρια εμπλοκης. Αν προσθεσουμε 4 αναβαθμισμενες ΜΕΚΟ και 4 ΜΜSC, τοτε στο ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ απο την σημερινη ΚΑΤΑΝΤΙΑ εχουμε ενα συγχρονο και ΕΥΕΛΙΚΤΟ Πολεμικο Ναυτικο 22 ΠΛΟΙΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ, με το ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΚΟΣΤΟΣ. Ετσι τα οποια μελλοντικα κονδυλια μπορουν να δαπανηθουν για αναβαθμισεις και αγορες νεων πυραυλων και τορπιλων.
350 εκατομμύρια € για 800 τόννους καϊκι είναι εγκληματικό!
Μην πάμε από το ένα άκρο (Μπελάδες) στο άλλο (Saar 72).
….φορτωμενο με Μπαρακ 8 των 140 km???
Τις Μπελαρα τις παιρνεις για την ιδια δουλεια , για αντιαεροπορικη καλυψη μονο. Για τιποτα αλλο. Το τουρκικο ΠΝ μπορεις να το πληξεις και τωρα με χιλια δυο μεσα, αφυ παντου εχεις Εξοσετ ,χωρια τα υποβρυχια. Με 3 δις δολαρια, χτες απο τους Αμερικανους που εδωσαν προσφορα για ολο το πακετο, μαθαμε οτι παιρνεις 24 F35. Αυτα φοβαται ο Σουλτανος και οχι δυο πλοια στην ιδια τιμη των 2.5 δις ευρω.
Δεν ξέρω κάτι τέτοιο. Κανένας δεν είπε ότι τόσο κάνουν τα πλοία χωρίς όπλα. Ας τσίμπαγα κι εγώ 2 έτοιμα πλοία όπως η Αίγυπτος, που θα μπουν σε υπηρεσία σε 1 χρόνο και ας μην με υποστήριζαν οι Ιταλοί ή μήπως η μη υποστήριξη, είναι αντίδραση στην πόρτα που έφαγαν όταν πρόσφεραν στο ΠΝ πλοία κι εμείς πήγαμε Γαλλία;
Χωρίς να ξέρεις τι περιλαμβάνει κάθε συμβόλαιο, συγκρίνουμε μήλα με αχλάδια…
Έμενα με ενδιαφέρει που η Αίγυπτος πέρα από το πολύ χαμηλό κόστος, θα αποκτήσει 2 πλοία του κουτιού, χωρίς παιδικά προβλήματα σε 1 χρόνο από τώρα. Το τι περιλαμβάνει το κάθε συμβόλαιο, είναι ένα ωραίο παραμυθάκι για να καλύψουν κάποιοι τις πομπές τους.
Το οτι η αγορα αυτη ειναι κομματι ενος εξοπλιστικου πακετου 9 δις κ τις πηρανε σ αυτη τη τιμη σαν “δωρο”μαλλον το κανουμε γαργαρα. Το οτι πολλοι νομιζετε οτι θα πηγαιναμε στην ιταλια κ θα παιρναμε με 1.2 δις τις φρεμ, χωρις να ξοδεψουμε αυτα που θα ξοδεψει η αιγυπτος, πραγματικα με ξεπερναει
Κανένας δεν κάνει τέτοια δώρα. Το πακέτο που λες, μάλλον δεν υπάρχει. Ήδη η Αίγυπτος διαπραγματεύεται με Γαλλία για επιπλέον κορβέτες, μαχητικά και δορυφόρους.
Κρίμα ,τα πλοία θα ήταν αβύθιστα από τους Τούρκους
Απογοήτευση οι Γάλλοι που δεν κατάλαβαν ότι μιλούσαμε για την “Γαλοποίησει” του Π.Ν και προσπαθούσαν απλά να πουλήσουν 2 πλοία
Αν πάντως οι Αμερικάνοι φέρνουν πακέτο για της υποδεέστερες LCS Mε εξυγίανση ναυπηγείου,χτίσιμο στην Ελλάδα,και άνετη χρηματοδότηση και εγώ τους Αμερικάνους θα διάλεγα
Αυτά τα μεγάλα λόγια περί αβύθιστων, που κλειδώνουν περιοχές, άτρωτων και λοιπά, καλά ειναι για να γεμίζουν σελίδες, αλλά η πράξη είναι διαφορετική…
Κατι τετοια περι “αβυθιστων πλοιων”, και πλοιων που “δεν μπορει να τα βυθισει ουτε καν ο ιδιος ο Θεος”, ηταν η περιγραφη λιγο πριν το παρθενικο ταξιδι του γνωστου πλοιου με το ονομα … “Τιτανικος“.
Αυτη η υβρης βεβαια τιμωρηθηκε τραγικα με τη βυθιση του πλοιου στο πρωτο ταξιδι του…
Μετά την Αίγυπτο πάνε θα χάσουν και την Ελλάδα οι Γάλλοι; Για να δούμε;
Δεν μπορούμε να δανιστουμε έτσι εύκολα 10 δις για εξοπλιστικές δαπάνες από Γαλλια διότι οι ετεραι μας δεν θα μας ξαναδηνουν χαμηλοτοκα δανια,ΟΙ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΑΓΟΡΕΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΑΣΤΑΘΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΝΙΑ ΤΗΣ ΤΑ ΕΓΓΕΙΑΤΑΙ ΤΑΙ ΗΑΕ,σε εμάς το μαξιλαράκι των 30 δις ΕΓΓΕΙΑΤΑΙ τα Δανία μας….!!!!ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΧΟΗΜΕ ΞΑΝΑΠΕΙ ΤΟ ΟΙΠΟΥΡΓΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟ Ν 1,3 ΔΙΣ ΑΛΛΙΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ……ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ Βelharra έτσι απλά τελείωσε,υπάρχουν πληροφορίες ότι πρωταθικε στο ΠΝ belharra με κελιά οσω είναι των horizon !!!!ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2075!!!!ΤΑ ΛΕΥΤΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!!!ΑΥΤΑ ΠΕΡΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΨΕΎΔΟΝΤΑΙ
Απλά και οι Γάλλοι πρέπει να μειώσουν την τιμή. Τουλάχιστον σε 2 δις τα 2 πλοία με όλα μέσα.
Η τιμή για 2 πλοία δεν πρέπει να ξεπερνά το 1,5 δισ €.
Το σήριαλ για διαφορετικούς πάντα λόγους από την εποχή των Kidd εως σήμερα συνεχίζει… Δεν ξέρω μπορεί κάποτε να μην μας άφησαν να κάνουμε τις 6 Fremm με 3 δις, αλλά εδώ που φτάσαμε οι “μπελάδες” θα ήταν λύση. Εγώ θα το ξαναπώ δεν ξέρω ποιος φταίει αλλά κακώς οι Γάλλοι που δνε μπήκαν σε διαδικασία πλήρους πακέτου σαν αυτό που ετοιμάζει η Αίγυπτος με Ιταλία… Τώρα ειδικός δεν είμαι αλλά αν όντως δεν έδωσαν σημασια οι υπεύθυνοι πολιτικοί της γαλλικής πλευράς όταν ένα έργο το αφήνεις σε 2 αξιωματούχους… Μάλλον δεν το πήραν ζεστά για να δούμε μήπως είναι ρελανς προς όφελος μας τελικά
Πιστεύω ότι δεν εχει τελειώσει τίποτα στο σηριαλ, απο΄εκεί και πέρα τα πλοία αυτά δεν ειναι για την τσέπη μας όσο και καλά να ειναι…
Να τα κάνουμε τότε για τις τσέπες μας. Είναι τόσα που μπορούμε να διορθώσουμε στην οικονομία μας.
Ξέρεις κανένα μαγικό τρόπο να αυξήσεις το ΑΕΠ άμεσα;
Να μην πιάσουμε το φετινό παγκόσμιο ορυμαγδό που κλυδωνίζει όλες τις οικονομίες του πλανήτη…
Δεν θα σου απαντησω στο πως να αυξησεις το αεπ αμεσα, αλλα θα σου πω πως εαν σταματησει το κρατος να πληρωνει για τους μεταναστες, για 5000 ευρω συνταξεις, για ενοικιασεις κτηριων δημοσιων περιουσιων, για δεκο, εργατοπατερες κλπ θα βρεθουν τα χρηματα για ακομη μεγαλυτερη αγορα. Αμεσα το αεπ παντως δεν μπορει να αυξηθει. Ειναι κατι που θελει χρονο και σωστα θεμελια, καθως και μια σταθερη πολιτικη του κρατους. Παντως μπορει να αυξηθει απο τουρισμο με ποιο ποιοτικους τουριστες (πολιτιστικα προγραμματα), απο αμυντικη βιομηχανια και γενικα βιομηχανια (που για να δουμε μεγαλη διαφορα θελει μια 10ετια, αλλα θα ειναι πολυ καλυτερο απο το να μην εχεις καθολου), αγροτικος τομεας κλπ. Αμεσα αυτα δεν μπορουν να αποδωσουν, το μονο που μπορουμε να κοψουμε ειναι απο τα πρωτα που ειπα.
Να τα κάνουμε τότε. Είναι τόσα που πρέπει να διορθώσουμε στην οικονομία μας.
Αν παμε για τα αμερικάνικα ειμαστε άξιοι της μοίρας μας….κ ασπρη μερα να μην ξαναδουνε οι πολιτικοί μας. Ελπίζω να πέφτει έξω το αρθρο….αλλιος να ανοίξει η γη κ να τους εξαφανησει τους προδότες
Σίγουρα, εάν ισχύουν τα όσα κατά καιρούς έχουν αποτυπωθεί σε ιστολόγια του Ειδικού Τύπου θα πρόκειται για φαραωνική αγορά -όταν ειδικά αφορά μόλις 2 σκάφη-. Παραύτα, αδυνατώ να πιστέψω πως υπάρχουν αφελείς που νομίζουν ότι μπορεί να αντικατασταθεί μια φρεγάτα από καΐκια των 70 μέτρων σχεδιάσεως χώρας που ουδεμία σχέση έχει με ναυτοσίνη. Για τα LCS δε θα έπρεπε καν να γίνεται συζήτηση. Το USN ορθώς το στέλνει εκεί που πρέπει, στον πάγκο. Προσωπική επιλογή υπό τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες θα ήταν η ΜΕΚΟ Α200 παρότι (δυστυχώς) γερμανική. Για άμεση ενίσχυση ναυτικής αποτροπής θα πρόκρινα την απόκτηση με απευθείας ανάθεση 40 τορπιλών της βελτιωμένης έκδοσης BSA της Black Shark της Leonardo αντί της DM2A4 Seehecht, τον εκσυγχρονισμό του συνόλου των παλαιών SUT Mod 0 επίπεδο SUT Mod 4 (να μην έχουν παράπονα οι Γερμανοί ‘φίλοι μας”), την αγορά περισσοτέρων Exocet blk3 π.χ. 16 βλημάτων και θα επιδίωκα την προμήθεια άφθονων ανταλλακτικών για τα S70 (Aegean Hawks) και την απόκτηση υλικών από τις αποσυρόμενες γερμανικές F122 υπέρ της κλάσης S. Θα προχωρούσα και το θέμα της ναυπήγησης 2 ακόμα 214 (όπως και καλά προβλεπόταν). Τα υποβρύχια είναι ένας σημαντικός παράγοντας αποτροπής στη Μεσόγειο.
Μακαρι θεουλη μου να γλιτωσουμε απο αυτες τις πανακριβες, υποεξοπλισμενες φρεγατες που θα παραδοθουν σε 8 χρονια.
Αν ειναι δυνατον να αγορασουμε δυο φρεγατες με 2.5 δισεκατομμυρια, θα προκειται για την πιο ακριβη φρεγατα πολλαπλων ρολων του πλανητη. Η Αιγυπτος αγορασε 2 φρεγατες FREMM (οι οποιες εχουν υψηλοτερες δυνατοτητες απο τις Μπελχαρα) με το μισο κοστος.
Με το κοστος των 2 Μπελχαρα μπορουμε να αγορασουμε το σχεδιο για τις φρεγατες Iver Huitfeldt και να ναυπηγησουμε 6 τετοιες φρεγατες στα Ελληνικα ναυπηγεια.
Αν θελουμε Γαλλικα οπλα, ας προμηθευτουμε αεροσκαφη Rafale μαζι με 200 βληματα scalp και 200 βληματα meteor για να κανουμε τη δουλεια μας.
Σύμφωνοι και εγώ μαζί σου
Αλά πέρα από την άποψη σου
Να μας πεις που θα βρούμε τα χρήματα
Να σοβαρευτούμε λίγο παιδιά
Άλλο το θέλω
Και άλλο το τι ! Μπορώ να έχω
Σιγά μην αγοράσουμε και 106 Iver Huitfeldt… πετάει ο καθένας την εξυπνάδα του επειδή έχει δει ένα 300εκ. σε ένα PDF που έρχεται 12-15 χρόνια πίσω και δεν γνωρίζει τι περιλαμβάνει αυτή η τιμή, από υποστήριξη, από υποδομές, από FOS, από κόστος χρηματοδότησης και οπλισμό.
περα αυτων πολλα συστηματα που μπηκαν στις iver, εαν θυμαμαι καλα απο ενα βιντεο, τα ειχαν ηδη απο προηγουμενα.
400 εκατομμυρια x 6 φρεγατες = 2.4 δισεκατομμυρια συνολικα (μαζι με οπλα και ηλεκτρονικα και ναυπηγηση στην Ελλαδα).
Οι τιμες ειναι απο τις δηλωσεις του Δανου υποναυαρχου Olsen που διευθυνε το προγραμμα, υπαρχουν πολλαπλα αρθρα και βιβλια στον διεθνη τυπο, υπαρχει στο pdf των Δανων, αλλα και στις συνεντευξεις των Δανων στο youtube οπου περιγραφουν το πλοιο και το προγραμμα.
Το ιδιο κοστος εχει εγκραφει και στον επισημο προυπολογισμο της Δανιας, οπου ολοκληρο το προγραμμα κοστισε περιπου 975 εκατομμυρια για 3 φρεγατες μαζι με οπλα, ηλεκτρονικα, εγκαταστασεις κτλ.
Και επειδη εγραψες για “εξυπναδες”, πρεπει να μαθεις να κανεις τη δικη σου ερευνα και τη δικη σου αναλυση, και οχι να καταπινεις αμασητο οτι σου σερβιρουν οι αλλοι. Για διαβασε την ακριβη δηλωση του διευθυντη του προγραμματος των Iver Huitfeldt, του Rear Admiral Olsen παρακατω:
“Fully equipped, an Iver Huitfeldt frigate costs the equivalent of $340 million, Rear Adm. Olsen said. Most of that, about $207 million, goes to weapons, sensors, and other electronics, which drive the cost of modern warships worldwide. The hull, engines, and other mechanical systems (HME) only cost about $133 million”.
Πηγη:
https://breakingdefense.com/2017/07/danes-tout-340m-stanflex-frigate-for-us-navy-but-whats-real-cost/
Τα 340 εκατομμυρια Δολαρια ειναι ισο με 297 εκατομμυρια Ευρω για το καθε σκαφος. Ας βαλουμε και πληθωρισμο, αλλα και αυξησεις κοστους και να το αηξησουμε κατα 1/3 ωστε να φτασει στα 350 με 400 εκατομμυρια ευρω, που ειναι μια απολυτως λογικη τιμη. Ας θυμηθουμε πως και οι Αγγλοι εχουν προυπολογισμο περιπου 250-300 εκ. λιρες για το καθε πλοιο Type-31 που ειναι παραγωγο του Iver Huitfeldt, επομενως περιπου 300 με 350 εκ. Ευρω για την καθε φρεγατα με τη σημερινη ισοτιμια.
Οριστε και μερικες ακομη πηγες.
https://www.ft.dk/samling/20141/almdel/FOU/bilag/20/1417702.pdf
https://warontherocks.com/2013/08/getting-our-moneys-worth-lcs-vs-iver-huitfeldt-class/
https://en.wikipedia.org/wiki/Iver_Huitfeldt-class_frigate
https://www.youtube.com/watch?v=rMNoHCV9Vnc
https://www.youtube.com/watch?v=O1rg3Qa3FpU
Ας προσθεσουμε και 100 εκατομμυρια FOS για τα επομενα χρονια, αρα συνολο 2.5 δις για 6 φρεγατες Iver Huitfeld, οσο οι 2 Μπελαδες.
Μην τσιμπάτε, όλα είναι θέμα διαπραγμάτευσης. Τέτοιου είδους αγορές δεν ολοκληρώνονται από δύο αξιωματούχους, αλλά από τις αντίστοιχες ηγεσίες. Κάτι μου λέει ότι στην συνάντηση που θα έχει ο Μητσοτάκης με τον Μακρόν θα λυθούν τα οποία προβλήματα
Εάν είναι να δώσεις τόσα χρήματα, ας πάρουμε του γαλλικού Ναυτικού, έτσι και αλλιώς εμείς καιγόμαστε, δλδ πλοίο #1, 2 και μετά το πλοίο #4 5. Εννοείται με τον οπλισμο πού θέλουμε.
Αλλιώς υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
Φιλικά πάντα
Γιώργος
Εγώ ειδικός δεν είμαι, πλην όμως σας διαβάζω τακτικά και με προσοχή, καθώς είστε μια φωνή λογικής εν μέσω κραυγών και ψιθύρων. Αυτό λοιπόν που μου κάνει εντύπωση είναι η πρόθεση να δοθούν κάποια δις για την αναγκαία ενίσχυση του ναυτικού μας με νέα πλοία, τη στιγμή που, όπως εσείς γράψατε, δεν έχουν δοθεί τα περίπου 70 με 80 εκ. που απαιτούνται για τις νέες τορπίλες των υποβρυχίων μας, επένδυση που θα τα καθιστούσε (όπως εσείς λέτε) πραγματικά θανάσιμο αντίπαλο στο βυθό του Αιγαίου. Όταν, λοιπόν, με τόσο λίγα χρήματα, μπορείς να έχεις τόσο καλύτερα αποτελέσματα και δεν πράττεις τίποτα, γιατί να δοθούν 3 δις, όταν υπάρχουν (πιθανώς) πιο φθηνές και ανταγωνιστικές λύσεις. (οι πύραυλοι υπό-στρατηγικού πλήγματος, για μένα, που δεν γνωρίζω πολλά, είναι αυτό που μου αρέσει στην Γαλλική πρόταση. Οι γείτονες δεν πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς σε καμία γωνιά της μεγάλης (σε έκταση) χώρας τους. Όμως, όπως εσείς πάλι λέτε, και αεροπλάνα μπορούν να φέρουν τέτοιους πυραύλους. Πάντως πολύς χρόνος δεν υπάρχει και ό,τι είναι να γίνει ας γίνει γρήγορα, γιατί οι απέναντι έχουν τρελαθεί εντελώς και δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε).
Τα αεροσκαφη Mirage 2000 της Πολεμικης Αεροποριας εχουν ηδη περιπου 90-100 πυραυλους scalp, και μπορουν να τους εκτοξευσουν ολους σε μικρο χρονικο διαστημα, ενω τα αεροσκαφη μπορουν να καλυψουν μεγαλες αποστασεις σε μικρο χρονικο διαστημα.
Επομενως, τι παραπανω θα προσφερει η αποκτηση μολις 16 τετοιων πυραυλων απο το Π.Ν. ??? Αντιθετως, οι πυραυλοι αυτοι θα δεσμευσουν πολυτιμα κελια που θα μπορουσαν να εχουν ΑντιΑεροπορικους πυραυλους για την προστασια του Στολου.
Οι φρεγατες κινουνται αργα και θα αποτελεσουν στοχο υψηλης σημασιας για τις εχθρικες δυναμεις, που θα εκτοξευσουν δεκαδες πυραυλους κατα πλοιων ωστε να τις βυθισουν. Το φορτιο των 16-24 ΑντιΑεροπορικων πυραυλων δεν ειναι αρκετο για κανενα σεναριο, και φυσικα ειναι εντελως ανεπαρκες για εξοδο σε Ανατολικη Μεσογειο.
Ευχαριστώ πολύ! Ιδιαίτερα διαφωτιστική η απάντησή σου!
Επειδή διακυβευονται 2500 εκατομμύρια €, ότι βγαίνει στην φόρα πρέπει να το φιλτράρουμε 20 φορές.
Είναι πολλά τα συμφέροντα και η αλήθεια δύσκολο να φανεί.
Δεν νομίζω πως έχουμε αφήσει τις Belharra, μάλλον το θέμα κολλάει στο οικονομικό.
Αυτό που πραγματικά δεν καταλαβαίνω είναι το ότι κάνουμε λες και ο παράγοντας χρόνος είναι υπέρ μας.ο χρόνος μας πιέζει ασφυκτικά. Το Π.ν. χρειάζεται ενίσχυση ΧΘΕΣ.απο την εμπειρία μας από το 74 και μετα, ξέρουμε ότι τα γαλλικά οπλικά συστήματα είναι ακριβά στην αγορά και στην συντήρηση.τωρα το ανακαλύψαμε?ατελώς πάντων. Μόνη λύση πλέον είναι διεθνής διαγωνισμός ο οποίος θα τρέξει πολύ γρήγορα.μεχρι το πολύ Δεκέμβρη 2020,να έχουμε τελειώσει. Εδώ επίσης φενεται και ότι η απώλεια των αδελαιδων ,ήταν το Βατερλώ μας.
Μακάρι να είναι μούφα η είδηση. Σήμερα ειναι η συνάντηση κουλη με Μακρον;
Χρειαζόμαστε επιτελους οριστική συμφωνία για Μπελ κ να πεσουν υπογραφές!
Οχι στα αμερικανικά σαπακια.
Στο καινούργιο site, φαίνεται για την ώρα τα πράγματα να λειτουργούν πολύ καλύτερα.
Οι φωτογραφίες εμφανίζονται σε όλους τους browsers και το site είναι πιο ελαφρύ.
Αν φτιάξετε και το πρόβλημα όπου, αν είσαι συνδεδεμένος δεν μπορείς να μπεις στα προφίλ άλλων χρηστών. Σε βγάζει στην αρχική σελίδα.
Είναι γνωστό πως στα επόμενα σχέδια της κυβέρνησης είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Υποθέτω πως για αυτό πιέζουν τους Γάλλους (ναυπήγηση FDI και FDI-A στην Ελλάδα). Εκτός αν πάρουν οι Αμερικάνοι και τον Σκαραμαγκά ή πάνε στους Γερμανους.
Παρακαλώ, δείξτε εμπιστοσύνη στους αξιωματικούς του ΠΝ για το τι χρειάζεται ο στόλος. Πάντως επειδή πολύς λόγος γίνεται για το πλήθος των πυραύλων, την εμβέλεια τούς καί άλλα τέτοια στοιχεία, να έχετε υπόψιν σας ότι οι επιτελείς εξετάζουν με την ίδια βαρύτητα (ίσως και περισσότερο) τα ραντάρ, τους αισθητήρες, ηλεκτρονικά-αυτοματισμους κ.α. Δεν υπάρχει λοιπόν αμφιβολία ότι η μπελαρα είναι στα 3 κορυφαία πλοία στο κόσμο σε αυτό το κομμάτι!!!!