Επειδή κάποιοι «τσίμπησαν» με την έναρξη ναυπήγηση της πρώτης σαουδαραβικής MMCS και άρχισαν τις αναλύσεις να θυμίσουμε ότι η πρόταση είναι στο τραπέζι από το καλοκαίρι και σας προσφέρουμε και τις 16 σελίδες της, όπως δημοσιεύτηκαν και διάβασαν οι αναγνώστες μας στο τεύχος μας ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ. Σημειώστε απλά ότι κάποιες ενδιάμεσες εξελίξεις για τις FF(G) δεν είχαν συμβεί ακόμη αλλά όλος ο υπόλοιπος προγραμματισμός ισχύει (κάντε κλικ ΕΔΩ)!
Αύριο θα τα πούμε και για πια είναι η (πραγματική) κατάσταση σήμερα!
Είναι γατάκια !!!! Νομίζουν ότι μπορούν να πιάσουν τις μπελχαρες !!!
Λάθος έκφραση 👿
Τα γατάκια κτυπάνε 40 knots 😎
Οι φρεγατοθαλαμηγοί άντε να πιάσουν 27knots
Από επιταχύνσεις, turn radius, turn rates & κινηματικές επιδόσεις οι φρεγατοθαλαμηγοί είναι βράσε ρύζι σε σύγκριση με τα γατάκια 😡
Αλλα ξέχασα άμα πήγαιναν γρήγορα έστριβαν γρήγορα θα σου χαλούσαν τη κρουαζιέρα με τους στρατηγικούς πυραυλους!!! 😆
ΣΩΣΤΌΣ, όπως πάντα, αλλά δεν θα μας τις δώσουν τις Μπελ με πιο δυνατούς κινητήρες;;;
Με τους πιο δυνατούς, η ταχύτητα πάει 29 κόμβους. Με τη διαμόρφωση που συζητάμε πια (με 3 Α50 και 2 Α70 VLS) και ένα πιθανό CIWS το βάρος αυξάνεται τόσο πολύ (70 τόνοι ζυγίζουν μόνο οι εκτοξευτές το CIWS και τα πυρομαχικά τους, καμιά αλλαγή, που θα χρειάζεται, στα άλλα υποσυστήματα του πλοίου) που αμφιβάλλω αν οι 27 και 29 κόμβοι αντίστοιχα θα είναι ακόμα εφικτοί.
Και στις ελληνικές MMSC αν βάλουν παραπάνω οπλα θα μειωθεί κατω απο τους 30 κόμβους
30 κόμβοι είναι αποδεκτοί αλλά για να τους πιάσουν από 45 για 30 πρέπει να βάλουν….άστα να πάνε εν ω οι μπελάδες από 27 θα πάνε 18κομβπυς ούτε γκαζάκια έτσι χα χα
ΛΑΘΟΣ , όπως πάντα, οι MMSC εχουν 30 κόμβους, οι belharra μπορούν να φτασουν μεχρι 29 κόμβους
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/multi-mission-surface-combatant.html
Ο CKfurious τα περισσότερα τα βγαζει απο το μυαλό του οπως τον συμφέρει
Μάλλον τη πάτησα!!!
Σκεφτόμουνα πως το είναι το ίδιο με το LCS:
https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom-class_littoral_combat_ship
Speed: 47 knots
https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Saudi_Navy
and the Multi-mission Combat Ship version of the Freedom-class littoral combat ship able to carry a VLS
But this is not the case!!
https://www.naval-technology.com/projects/multi-mission-surface-combatant-mmsc/
Propulsion and performance of MMSC
The multi-mission surface combat ship will be powered by a combined diesel and gas (CODAG) propulsion system.
It will have the ability to operate in high sea state conditions and reach a maximum speed of 30kt, as well as a range of 5,000nmi
Αυτά παθαίνει οποιος είναι furious!!
Τι αλλα βγάζω από το αντί belharitiko μυαλό μου??
Μεχρι στιγμης και οι δυο προτασεις στο τραπεζι ειναι κακες.
Απ τη μια οι Γαλλοι που ναι μεν αποδεσμευουν οπλα και το πλοιο φαινεται να μας κανει, απ την αλλη ειναι α) αρκετα ακριβο (οσο και αν ονειρευονται καποιοι με 600 εκ να ειναι η τελικη τιμη με οπλα… φαινεται αυτο απεχει πολυ αυτο απ την πραγματικοτητα), β) αργει πολυ (2030 θα ειναι επιχειρησιακο στο ΠΝ;) γ) καλυβει ολες τις απαιτησεις του ΠΝ (μπορει να μην εχει CIWS κ.α). Δηλαδη θα δωσουμε ολα τα λεφτα μας για δυο πλοια.
Απ την αλλη οι Αμερικανοι με πλοιο με α) αλουμινενια υπερκατασκευη (δεν ειναι μονο οι προφανης λογοι, ειναι πιο περιπλοκη και η συντηρηση των σκαφων αυτων) β) καπως περιορισμενες δυνανοτητες γ) πολλες αλλαγες για να καλυψει τις αναγκες του ΠΝ.
Σαν πολιτης δεν μου καιγεται καρφι τα πλοια να μην φτιαχτουν σε ελληνικα ναυπηγεια. Το κρατος στο παρελθον πιο πολυ ζημειωθηκε απο τετοιες κινησεις. Τ
Ας μην κανουμε τα ιδια λαθη ξανα και ξανα. Ας γινει εξυγιανση στα ναυπηγεια, να γινουν ιδιωτικα, να ξεκινησουν δουλειες μονα τους και ΜΟΝΟ αφου δειξουν αξιοπιστα να αναλαβουν δημοσιο εργο. Μας λειπουν 2 υποβρυχιες και 2 super vita και αντι γι αυτα το κρατος θα λαβει χρεη απ αυτα τα ναυπηγεια. (δεν ειμαι αφελης, ξερω οτι φταιει και το κρατος με τις πολιτικες που ακολουθουσε τοσα χρονια. Σιγουρα δεν φταιει το ΠΝ ομως και οι υπολοιποι πολιτες… )
Καλά τα ναυπηγεία μια ζωή από το ενα χέρι στο άλλο πάνε Τελευταία είχα μεινη στο σαφα ! Τώρα πλέον δεν ασχολούμαι πια …αλλά πάντα και με ιδιώτη δεν πήγαιναν το ζήτημα είναι ποιο βαθύ…αν δεν αλλάξουν οι κανονισμοί και οι νόμοι στην ΕΕ τίποτα δε γίνετε
Από όσα ξέρω για τις MMSC δεν έχουν δυνατότητες AAW περιοχής. Αν αυτό ισχύει (μεγάλο αν) τότε δεν έχει κανένα νόημα.
Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι η Γαλλία αποδεσμεύει τον Mdcn. Για μένα είναι μεγάλο ατού, αν και δεν χρειάζεται να φέρεται από όλα τα πλοία του στόλου.
Πάντως έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία από τις belhara.
Ανυπομονώ για την επίσημη πρόταση των ΗΠΑ.
Γιστη δεν εχουν αντιεροπορικη ισχυ με ρανταρ ΤRS 4D AESA ΚΑΙ πυραύλους SM-2;;;
ήταν στο τεύχος Σεπτεμβρίου….Μας τεστάρετε, έτσι;
Πιστευω πως αυτο που ενδιαφερει ειναι το αποτελεσμα του διαγωνισμού FFG(X), και κατα τη γνωμη μου 2 επιλογες :
Η TKMS μέσω της αμερικανικής θυγατρικής της Atlas North America σε συνεργασία με τα αμερικανικά ναυπηγεία VT Halter Marine τη μια έκδοση της MEKO A-200 εκτοπίσματος 3.700 τόνων , ειτε η έκδοση της ιταλικής FREMM «γενικών καθηκόντων».του ιταλικου όμιλος Fincantieri Marine Group σε συνεργασία με τις αμερικανικές Gibbs & Cox και Trident Marine Systems, θα επρεπε να μας ενδιαφερει.
Στην δε περιπτωση της Μεκο πιθανων να μπορεσουμε να αναβαθμισουμε ‘ομοιομορφα’ και τις παλαιοτερες Μεκο .
Η δε ΟΝΕΧ (κατα τη γνωμη μου) αυτες θα επρεπε να κοιτα αν επιθυμει την συμμετοχη συμπαραγωγη στην Ελλαδα.
———-
Η TKMS με την Atlas North America και την MEKO A200 δεν προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Σωστα ανεφερεστε, εγω το εθεσα σαν πιθανο οδηγο για την δικη μας αναβαθμιση, δηλ. ως μια ενεργεια αν μας δινοταν με ελαχιστο κοστος η σχετικη μελετη που μαλλων θα ειχαν υποβαλλει .
Η MEKO A 200 είναι υπαρκτό πλοίο σε υπηρεσία με άλλα ΠΝ αλλά δεν προκρίθηκε (κακώς κατά την άποψη μου καθώς προκρίθηκαν τα LCS) στις τελικές (5) επιλογές με αποτέλεσμα να μείνει η όποια προσαρμογή στις αμερικάνικες απαιτήσεις σε αρχικό στάδιο.
Η παραλλαγή της Locheed Martin στη Freedom Class LCS επίσης αποσύρθηκε, προφανώς διαβλέποντας ότι η FREMM (σχέδιο αδελφής εταιρείας που αν κερδίσει θα ναυπηγηθεί στο ίδιο ναυπηγείο) είναι φαβορί για να κερδίσει το διαγωνισμό.
Μένουν 4 πλοία. Η FREMM, η συμμετοχή την Navantia (F100), της Austal (παραλλαγή της Independence Class LCS) και το μυστηριώδες (από τη στιγμή που δεν είδαμε ούτε ένα μοντέλο υπό κλίμακα ή virtual concept video) πλοίο της Ingals.
με ανυπομονησια να δουμε την αναλυση της Π&Δ. Καλυτερα ομως 4 πλοια με 2 δις παρα 2 Μπελαρα με παραπλησιες δυνατοτητες. Με 4 MMSC και 4 ΜΕΚΟ αναβαθμισμενες εχουμε 8 πλοια πρωτης γραμμης μαζι με Super Vita και Type214.
Επιτέλους κάποιος σκέφτεται λογικά και δεν έχει κίνημα με μπελχαρεςμπελάδες που θα μας βάλουν σε μπελαδες
Από αυτή την άποψη καλύτερα να πάρουμε Gowind 2500 όπου με 2 δις αγοράζουμε … 6! Η Ανάλυση της Π&Δ δείχνει ακριβώς που χωλαίνει η προτεινόμενη στη Σ.Α. διαμόρφωση της Freedom Class σε σχέση με τη Belharra και πολύ ευγενικά δημοσίευσαν on line ολόκληρο το αφιέρωμα του Αυγούστου για να το δει όποιος το έχασε (και εγώ μαζί που ενώ το διάβασα τότε, δεν το έκανα τελικά με τη δέουσα προσοχή).
εδώ θα συμφωνήσω
Τις τελευταίες ωρες κυκλοφορεί σε γαλλικά forum μια εικονα απο την euronaval που θα γίνει στο Παρίσι που απεικονίζει μια belharra με 3 εκτοξεύετες a50 και 2 a70 στην πλώρη, λετε να γίνεται;;;;
Εδω μπορείτε να την δειτε καλύτερα
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/10/save-the-date-euronaval-2020-to-be-held-in-1-year/
Βεβαια μπορεί να ειναι και λάθος του γραφίστα ή τα κελια να ειναι 3 a43 και 2 a50
Οι οριζόντιες διαστάσεις του κελιού και της 8άδας κελιών του Α43 του Α50 και του Α70 είναι πανομοιότυπες. Αυτό που αλλάζει είναι το μήκος του κάνιστρου για να χωρά μεγαλύτερους σε μήκος πύραυλους, και φυσικά το βάρος. Κάθε κελί έχει πλευρά 56 εκ όμως το ολικό βάθος είναι 5332 mm για το Α43, 6084 mm για το Α50 και 7600mm για το A70. Αν χωράνε 3 οκτάδες A43 στην Belharra, χωράνε και 3 Α50.
Δε μπορείς να γνωρίζεις. Ίσως είναι 2 Α43 μπροστά, 1 Α70 στο κεντρο πίσω και 2 Α50 πίσω στα πλάγια. Πάντως είναι 40 κελιά!
Αν αυτη η διαμόρφωση παιζει στα αληθεια, είναι κορυφη, μαζι με ενα ραμ. Τις φτηνες (???) βαρκες τους οι αμερικανοι ας τις κρατησουν για τον εαυτο τους, ξεχασα ομως, ουτε εκεινοι τις θελουν…
..και εδώ μια ενδιαφέρουσα συγκριτική ανάλυση ανάμεσα σε Μπελ Hellenize & ΜΜSC:
https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-i-protasi-gia-ta-amer/
Την διάβασα κι απογοητεύτηκα…Αυτά είναι γιωτ βαμμένα γκρι.Στην τιμή των περίπου 500εκ ανα σκάφος δεν συμπεριλαμβάνεται σόναρ,τα κελιά είναι μόνο 8,δεν έχει τορπιλοσωλήνες-τορπίλες,το πυροβόλο θέλει άλλαγμα,το ραντάρ είναι αστείο,το κόστος χρήσης είναι στον θεό και πρόκειται για ένα πλοίο δοκιμασμένο…δοκιμασμένο οτι θα σου βγάλει προβλήματα…καλύτερα τα “μακέτα” εκατό φορές…
Όχι δύο…και μόνο μία Bel είναι καλύτερη απο 4 τέτοια…δυστυχώς απο αμερική εκτός απο μεταχειρισμένα μόνο FFG(X) όπως λέγαμε στην αρχή…
Συμφωνώ και γω. Μου φαίνεται η λύση για το μέλλον ώστε να κρατήσουμε μια κάποια ισορροπία δυνάμεων σε ναυτικό επίπεδο είναι: 2+2 Μπελ ελληνικής διαμόρφωσης + οι 4 ΜΕΚΟ ΗΝ σωστά αναβαθμισμένες όμως (έχουν γράψει οι γνωρίζοντες σχετικά σχόλια) + 6 FFG(x) προφανώς όχι με όλα τα καλούδια, αλλά σε γενική διαμόρφωση (φρεγάτες γενικών καθηκόντων) ή ο διακαής πόθος μου αν δώσουν οι Αμερικανοί αποσυρόμενα ΤΙΚΟ για συμπλήρωμα (αν…). Πάντως, με το σενάριο που βάζω (4Μπελ Hellenize + 4 ΜΕΚΟ ΗΝ ΕΜΖ + 6 FFG(x) γενικών καθηκόντων φτάνουμε στο μαγικό αριθμό 14 κύριες μονάδες επιφανείας, που κατά τη γνώμη είναι ο ελάχιστος αριθμός για ναυτική παρουσία σοβαρή & αποτρεπτική στο θαλάσσιο χώρο Αιγαίου-Αν. Μεσογείου. Επίσης, αντί για τις 6 FFG(x) με ναυπήγηση στην Αμερική, θα μπορούσαμε πιστεύω με τις ίδιες προδιαγραφές να τις κατασκευάσουμε εδώ (ONEX-Eλευσίνα) και σε αντάλλαγμα να τις βάλουμε συστήματα και όπλα made in USA (ΣΜ-2 έκδοσης που θέλει το ΠΝ +ΕΣΣΜ + CIWS).
Αυτή θα ήταν μια ονειρεμένη σύνθεση και με βρίσκει απόλυτα συμφωνο! Τα tico θα μπορουσαν να ενταχθούν ως ένα είδος ενδιάμεσης λύσης μέχρι να ολοκληρωθούν οι ναυπηγήσεις…
Τα Tico φίλε μου είναι είδος προς εξαφάνιση. Είναι όπως όταν έχεις μια διαφορά με κάποιον και ξέρεις ότι στο τέλος θα πέσει ξύλο φέρνεις και τον πιο μπρατσαρά φίλο σου μαζί!!!Έτσι θα γυρίζουμε και εμείς τα Tico πέρα δώθε για εκφοβισμό…
Aπλα καλυτερο απο τις S και τις ΜΕΚΟ οπως ειναι τωρα. Τιποτα περισσοτερο.
Σαφως χειροτερες απο τα γαλικα πλοια που ειναι 30 χρονια μπροστα απο τα τουρκικα.
παραδοξως προσωπικα εχω τσιμπησει στην αφωνια των μεσων , σε οτι αφορα το ζητημα εκσυγχρονισμου των ΜΕΚΟ . Μηπως με το κοστος μιας νεας “υπερφρεγατας” θα μπορουσε το ΠΝ να αποκτησει 4 “νεα” σκαφη με τις δυνατοτητες AAW που επιθυμει διακαως ? χωρις βεβαια αυτο να ακυρωνει την οποια προσπαθεια αποκτησης πραγματικα νεων σκαφων, και σταδιακης αντικαταστασης των ταλαιπωρων S ?
Αντικατάσταση του mk48 με 32αρι mk41
Έχω το τεύχος.
Το διάβασα τώρα on line με 3πλή προσοχή και μπόρεσα να αντιληφθώ
1) Γιατί η Σαουδαραβική έκδοση έγινε τόσο προσιτή
2) Σε τι υστερεί από την Belharra (και ότι τελικά κοστίζει να προσεγγίσει το επίπεδο αυτής)
3) Τις σχεδιαστικές επιλογές που περιορίζουν τις δυνατότητες του πλοίου σε συνθήκες ανοιχτής θάλασσας και ρόλο αεράμυνας περιοχής
4) Ότι τελικά οι Αμερικάνοι ψάχνουν τις περισσότερες δυνατότητες στο πρόγραμμα FFG(X) διότι το πρόγραμμα LCS δεν μπορεί ρεαλιστικά να τις προσφέρει.
Εξαιρετικό άρθρο!
Έπεσε πολύ μελέτη τον αύγουστο στο συγκεκριμένο!
Η τιμή εάν περιλαμβάνει και τα όπλα και FOS είναι too good to be true
Και εάν θέλουμε να παραδοθούν on time & in budget ξεχνάμε τα ελληνικά υπό εκκαθάριση ναυπηγεία
2 δις για τέσσερα πλοία με πλήρη φόρτο και τις απαιτήσεις το ΠΝ δεν βγαίνει.
Εκτός και αν …
Παλία σχεδίαση που δεν φαίνεται επ ουδενί λόγο να ειναι στην ίδια κατηγορία με τις belharra..
μαλλον με υπέρ εξοπλισμένο περιπολικό μοιάζει.
και μαλλον υπερτιμημένο σε τιμή σε σχέση με τις δυνατότητες του..
Καλύτερα 3 belharra με 2-2.2 δις παρα 4 LCS
Η διαφορά στο ραντάρ και στο εξοπλισμό ειναι κατι παρα πάνω απο εμφανέστατη
Και οσο αν μερικοί υποτιμούν τους scalp naval..ΑΥΤΟΙ ειδικά οι πύραυλοι ειναι που αγχώνουν και δημιουργούν δυσφορία και διαμαρτυρίες απο τους απέναντι…γιατί ξέρουν ότι ου μη γενοιτο (πόλεμος) μπορούν να τους πονέσουν πολυ..
Μήπως είναι στρατηγικό να ζητήσουμε F-35B για ακούραστες πτήσεις από Κρήτη έως Κύπρο, και θα τα εχουμε και σύντομα; Είναι και το μόνο άξιο οπλικό που μας προσφέρει ο θείος Sam. Έτσι θα αρχίσουν οι πιέσεις του ΝΑΤΟ προς τους Τούρκους, ωστε να τους αναγκάσει να πακετάρουν τους s400 στα υπόγεια, στο παλάτι του Ερντό δίπλα στην μούμια του. Και για να μην το ζαλίζουμε, αφου οι Τουρκοι κάνουν ΟΛΕΣ τις συνθήκες κ@λοχαρτα, ας κάνουμε τα μικρά νησιά αστακους με τουριστικές υποδομές για VTOL, αισθητήρες και πυραυλικά και μετά πάμε για κρουαζιέρες με diselo-κινουμενες Μάλτες στην Μεσόγειο. Στην τελική ότι πλοίο και να πάρουμε με τα Type 214 και σμήνη ucav εκατέρωθεν, θα μένουν Σούνιο και Σμύρνη.
Ένα μάτσο χάλια είναι τα πλοία αυτά.
Οι Αμερικάνοι νομίζουν πως μιλάνε και προτείνουν σε ιθαγενείς.
Belharra με 40 κελιά ή με γελούν τα μάτια μου; 🙂
https://www.euronaval.fr/7-exhibitors
Δεν σας γελούν, και καταλαβαίνετε ότι έγινε άρθρο άμεσα! Θα το δείτε σε λίγο! Απορούμε πως μας ξέφυγε! Ευχαριστούμε πολύ για το heads up!
Νομίζω πως ο @guest_169601 με πρόλαβε με τη φωτό του.. 🙂 Τα νέα πάντως είναι ενθαρρυντικά.
🙂
πάντως η πλώρη πιο μπροστά από το πυροβόλο θυμίζει FREMM-FREDA….
Μπράβο αδελφέ. Πολύ σωστός. 😉
Για FREMM μου κάνει…
Νομίζω ότι μας φαινόντουσαν λίγοι οι 24 aster…τι έχει αλλάξει και μας φαίνονται αρκετοί οι 16 SM-2 + ESSM; Το ραντάρ δεν μας ενδιαφέρει; Τα μέσα ηλεκτρονικού πολέμου; Κάποιοι έχετε κολλήσει στην απουσία CIWS το οποίο πρώτον δεν έχει αποκλειστεί στην τελική προσφορά και δεύτερον αντικαθίσταται πλέον με συστήματα RAM ή SeaRAM.
Αναμασάμε λοιπόν μια προσφορά που έχει γίνει εδώ και καιρό επειδή κάποιος εκπρόσωπος της LM προώθησε το θέμα σε κάποια μέσα.
τα lcs 4 μπρουν να γινουν ναρκαλιευτικα αντε κ παρακτια περιπολικα για φρεγατες δεν το κατεχουν αν εχουν στην λοκχιντ καμια προταση για 4 μοιρες φ35 καλως με τα πλοια δεν το εχουν.
Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους…
Εάν υπάρχει κάτι να συζητήσουμε με τους αμερικάνους είναι μόνο η πρόταση τους για την Φρεγάτα του FFG(X) :
The new Frigate would likely replace the troubled, very modular, Littoral Combat Ships (LCS) for typical “frigate missions”. The U.S. Navy is requesting the FFG(X) to conduct the following missions:
– Over the horizon anti-surface warfare (ASuW )
– Anti-submarine warfare (ASW)
– Independently escort logistics ship convoys
– Electronic warfare (EW)
– Electronic signals intelligence and collection (ELINT)
https://www.navyrecognition.com/index.php/news/naval-exhibitions/2018/sna-2018/5841-sna-2018-lockheed-martin-unveils-its-ffg-x-frigate-design.html
Με Υγεία σε όλους…
Καλημέρα και από εμένα. Όσο και να φαίνομαι Γαλλόφιλος καμία φορά τα φαινόμενα απατούν.Το συγκεκριμένο πλοίο είναι εξαιρετικό για την χώρα και είναι η αγάπη μου.Παρόλα αυτά αν ψάχνουμε ένα πλοίο που θα κρατήσει μόνο του το Αιγαίο και την Μεσόγειο μπορώ να σας πω ότι σίγουρα δεν είναι αυτό όπως και δεν είναι και οι Bel. Ο συνδυασμός από σύγχρονα πλοία και οπλικά συστήματα στο τέλος πάντα κάνουν την διαφορά. Τα συγκεκριμένα πλοία μπορούν να δεχτούν μόνο στο πίσω μέρος 32 κελιά Mk41 και ανάλογα με την διαμέτρημα του πυροβόλου(56 ή 76) μπορούν να δεχτούν και έξτρα κελιά μπροστά.Επίσης η ταχύτητα στην εξαγωγική έκδοση είναι 30+ και όχι πάνω από 40+.Μεγάλο μειονέκτημα παρουσιάζεται το συρόμενο sonar αλλά για εμένα δεν είναι!Πάντως το πλοίο έχει σχεδιαστεί να έχει και μόνιμο σόναρ και όχι συρόμενο αλλά και συνδυασμό και των δύο!Πρέπει να δούμε κάποια πράγματα διαφορετικά .Το ναυτικό έχει ανάγκες σε πολλούς τύπους πλοίων και όχι μόνο σε Φρεγάτες. Η LCS έχει διαφορές εκδόσεις και διάφορα εκτοπίσματα που μπορούν να καλύψουν ανάγκες του στόλου.Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι αν δοθούν σχέδια και άδεια κατασκευής εδώ είναι πολύ σημαντικό.Το βίντεο είναι αρκετά κατατοπιστικό.
https://www.youtube.com/watch?v=jcYPEd0vH30
Ειναι λιγο χαζό να μην εκμεταλλευτείς το κύριο χαρακτηριστικό του σκαριού που ειναι η ταχύτητα….με 35kn οπως οι ρουσεν θα κάνανε μια φοβερή ομάδα μάχης….. οι 30 κομβοι ειναι πολλοί για μπελαρα αλλα λίγοι για lcs…..
Για να είμαι ειλικρινή όταν διαβάζω για αντικατάσταση των “S” και για LCS αμέσως σκέφτομαι τις Formidable και τις Iver Huitfeldt . . .