28.6 C
Athens
Τρίτη, 8 Ιουνίου, 2021
Αρχική ΑΜΥΝΑ Linkex: Πώς ένα υποβρύχιο παραμένει φονικό ακόμη κι αν δεν κάνει (σχεδόν)...

Linkex: Πώς ένα υποβρύχιο παραμένει φονικό ακόμη κι αν δεν κάνει (σχεδόν) τίποτα

Γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο (SSN) «βύθισε» υποθετικό στόχο χωρίς καν να χρειαστεί όπλα, απλώς και μόνο με τους αισθητήρες του. Το επιθετικό υποβρύχιο κλάσης Rubis που συνόδευε την Ομάδα Κρούσης TF 473 του αεροπλανοφόρου Charles de Gaulle (R91) στην αποστολή ‘Foch’, στον βόρειο Ατλαντικό, εντόπισε το «στόχο» και από περισκοπικό βάθος μετέδωσε σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες σε αεροσκάφος E-2C Hawkeye μέσω τακτικού δικτύου ζεύξης L11.

Παραλαμβάνοντας τα δεδομένα, το Hawkeye τα διαβίβασε σε αεροσκάφη Rafale M στην περιοχή τα οποία στην συνέχει «έπληξαν» τον στόχο. Η στοχοποίηση πλοίου από υποβρύχιο για αεροπορική προσβολή μέσω Ε-2C Hawkeye κατέδειξε όχι μόνο τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν σε επιχειρήσεις τα υποβρύχια αλλά και πώς τα αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης Ε-2C λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές ισχύος.

Το ραντάρ AN/APS-145 των Hawkeye του Γαλλικού Ναυτικού δύναται να παρακολουθεί περισσότερα από 1.500 ίχνη-στόχους σε πραγματικό χρόνο, με τις πληροφορίες να μοιράζονται με άλλα assets, αεροσκάφη ή μονάδες επιφανείας, σε ακτίνα σχεδόν 200 ναυτ. μιλίων. Στην συγκεκριμένη άσκηση τύπου ‘linkex’ το E-2C πετούσε κάπου 150 ναυτ. μίλια από την περιοχή που βρισκόταν το πυρηνικό υποβρύχιο.

Υπενθυμίζεται ότι το Ε-2C είναι ικανό να παραμείνει στον αέρα για τέσσερεις και πλέον ώρες ενώ από τους στόχους που «πιάνει» το ραντάρ το πλήρωμα μπορεί να ελέγχει την αναχαίτιση 40 εξ αυτών. Η Aeronavale αποτελεί τον μοναδικό χρήστη εκτός του αμερικανικού Ναυτικού που επιχειρεί με ιπτάμενα ραντάρ του τύπου από αεροπλανοφόρο. Όλα τα γαλλικά E-2C Hawkeye 2000 φέρουν πλέον τις οκτάφυλλες, ψηφιακώς ελεγχόμενες, έλικες Hamilton Sundstrand NP2000 από σύνθετα υλικά ενώ έχει υποβληθεί αίτημα στις ΗΠΑ για την αναβάθμιση των αεροσκαφών με νέο σύστημα IFF (Mode 5/S).

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Kimonas
Kimonas
1 year ago

Υπάρχει δυνατότητα και για τα ελληνικά υποβρύχια 214 να κάνουν κάτι ανάλογο σε συνεργασία με τα P-3HN και να μεταβιβάσουν δεδομένα στα Μ-2000 για αποστολή ΤΑSMO??

Alexandros
Alexandros
1 year ago
Reply to  Kimonas

Το θέμα είναι να μπορούν με τα EMB-145

chikichiki
chikichiki
1 year ago
Reply to  Kimonas

Αν το “L11” του άρθρου σημαίνει Link 11, τότε μάλλον ναι: https://www.naval-technology.com/projects/type_212/

chikichiki
chikichiki
1 year ago

Καλά το υ/β ανίχνευσε το στόχο κι έστειλε άλλο, τρωτότερο asset εναντίον του; Πειραιάς-Χανιά μέσω Σουέζ;

x-m
x-m
1 year ago
Reply to  chikichiki

Ακόμα και αν υποθέσουμε (που είναι αμφίβολο) ότι το Rafale είναι πιο τρωτό, τι είναι προτιμότερο να τεθεί σε κίνδυνο, ένα πυρηνικό υποβρύχιο ή μια τετράδα Rafale;

chikichiki
chikichiki
1 year ago
Reply to  x-m

Το θέμα είναι πως το SSN βρίσκεται εξαρχής σε πολύ χαμηλότερο ρίσκο. Αν μπορεί άλλωστε να υψώνει κεραίες τηλεπικοινωνιών για να εκπέμψει με omnidirectional (να με συμπαθάτε αλλά δεν είμαι σίγουρος για την ελληνική μετάφραση του όρου, νομίζω πως είναι “πολυκατευθυντική”) ζεύξη δεδομένων, πόσο υψηλό μπορεί να είναι το ρίσκο για το ίδιο; Χωρίς να θίξουμε φυσικά πως είναι ο πιο αποδοτικός ship-killer που υπάρχει (είναι το μόνο μέσο που ανοίγει την τρύπα κάτω από την ίσαλο γραμμή). Και τέλος, υπάρχει και το ζήτημα της φθοράς. Στο αεροπλανοφόρο τους, τα Rafale…δεν περισσεύουν…

x-m
x-m
1 year ago
Reply to  chikichiki

Άπαξ και επιτεθεί , το υ/β θα δεχτεί αντεπίθεση . Θεωρώ ότι τα Rafale αν δεν έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης , έχουν σίγουρα μικρότερο κόστος υλικό και ανθρώπινο σε περίπτωση απώλειας.

Observer
Observer
1 year ago
Reply to  chikichiki

Όλα τα σενάρια πρέπει να διερευνώνται. Μάλλον δεν είδες το Midway με τον cowboy που προσγειωνόταν με σβηστούς κινητήρες στο BIG E 🙂

NIKOS_300
NIKOS_300
1 year ago
Reply to  Observer

Έτυχε να την δω χθες 🙂 και όντως έχεις δίκιο!
Όλα πρέπει να διερευνώνται!

Skeptomenos_politis
Skeptomenos_politis
1 year ago

Για την Ελλαδα υπαρχει και μια αλλη λυση για εναερια εγκαιρη προειδοποιηση, εκτος των EMB-145 erieye. Eιναι η αποκτηση ρανταρ σε αεροστατο, οπως τα Αμερικανικα TARS (Tethered Airborne Radar System) η τα Ισραηλινα EL/M-2083.

Τα ρανταρ αυτα μπορουν να υψωθουν σε υψος 4.5 χιλιομετρων για ολοκληρους μηνες καθε φορα, και εχουν εμβελεια 400 χιλιομετρων.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tethered_Aerostat_Radar_System

Mε τετοια συστηματα θα επιτυγχανεται εγκαιρη προειδοποιηση για τις κινησεις των αντιπαλων χωρις να γινεται καταπονηση των ΕΜΒ-145 erieye

NIKOS_300
NIKOS_300
1 year ago

Δεν είναι κάπως εύκολος στόχος; Αλλά για περίοδο “ειρήνης” όπως η παρούσα όντως θεωρώ θα πρόσφερε

Skeptomenos_politis
Skeptomenos_politis
1 year ago
Reply to  NIKOS_300

Δεν χρειαζεται να τοποθετηθουν στα συνορα, μπορουν να ειναι πιο πισω. Εχουν 400 χιλιομετρα εμβελεια. Επισης, η θεση τους στον αερα αλλαζει αναλογα με την κατευθυνση των ανεμων.

- Advertisment -

Most Popular