Μια νέα ναυπήγηση πλοίου αμφιβίων αποβάσεων φιλοδοξεί να αλλάξει σύντομα τα δεδομένα προβολής ισχύος του Ναυτικού της Νοτίου Κορέας.
Η ναυπήγηση ενός αποβατικού πλοίου που παραπέμπει σε διαστάσεις μικρού αεροπλανοφόρου θα θέσει τη Νότια Κορέα σε ένα κλειστό κλαμπ χωρών με ανάλογες δυνατότητες. Η προοπτική έχει μεγάλη σημασία από τη στιγμή που φημολογείται έντονα πως θα συνοδευτεί με την παραγγελία νέων μαχητικών F-35B Lightning II.
Μέχρι σήμερα, το ναυτικό της Νότιας Κορέας έκανε χρήση των ελικοπτεροφόρων αποβατικών κλάσης ‘Dokdo’. Η κλάση αριθμεί προς το παρόν ένα πλοίο ενώ άλλα δύο προγραμματίζεται να ενταχθούν σε υπηρεσία στο μέλλον με το ένα από αυτά να πραγματοποιεί δοκιμές εν πλω. Πρόκειται για πλοία με σημαντικές ικανότητες, τα οποία καλύπτουν αυτή τη στιγμή τις επιχειρησιακές ανάγκες της Σεούλ μεταφέροντας έκαστο 750 πεζοναύτες με τα οχήματα και τον εξοπλισμό τους είτε από αέρος με τα ελικόπτερα που μεταφέρουν είτε από θαλάσσης με τη χρήση ελαφρών αεροστρώμνων.
Ωστόσο, το κορεατικό ναυτικό κατανοεί πως τα ‘Dokdo’ δεν είναι τελικά αρκετά μεγάλα για να θεωρηθούν αεροπλανοφόρα και να υποστηρίξουν αεροπορικές επιχειρήσεις. Τον Δεκέμβριο του 2017 είχε ανακοινωθεί πως η ηγεσία του Ναυτικού σχεδίαζε να μετατρέψει κατάλληλα τα υπό ναυπήγηση ελικοπτεροφόρα-αποβατικά ώστε να επιχειρούν τα νέα μαχητικά F-35 JSF από τα καταστρώματά τους.
Η παραπάνω διαπίστωση οδήγησε στην απόφαση να ναυπηγηθεί ένα μεγαλύτερο πλοίο αμφιβίων επιχειρήσεων ικανό να υποστηρίζει μια μοίρα μαχητικών αεροσκαφών καθώς και με μεγαλύτερες ικανότητες μεταφοράς πεζοναυτών.
To νέο πλοίο αποκαλείται ήδη LPH-II και θα είναι διπλάσιο από το ‘Dokdo’ εκτοπίζοντας 30,000 περίπου τόνους και θα έχει σημαντικά μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από το υπάρχον πλοίο αμφίβιας επίθεσης που υπολογίζεται περίπου σε 3,000 πεζοναύτες και είκοσι περίπου τεθωρακισμένα οχήματα. Μόλις ολοκληρωθεί, θα είναι το πρώτο ελαφρύ αεροπλανοφόρο της Ν. Κορέας.
Παρόλο μικρότερο από την αμερικανική κλάση ‘America’ πλοίων αμφιβίας εφόδου, το μελλοντικό κορεατικό LPH-II θα είναι τουλάχιστον μεγαλύτερο από την ιαπωνική κλάση ‘Izumo’. Αυτό το αναφέρουμε γιατί θα είναι η πρώτη φορά που το ναυτικό της Κορέας θα ξεπεράσει το ιαπωνικό σε έναν τομέα και -αν και τυπικά σύμμαχες και δεχόμενες και οι δύο την απειλή της Βόρειας Κορέας- οι δύο χώρες δεν διατηρούν ακριβώς φιλικές σχέσεις και η έξαρση των εξοπλισμών μπορεί να ιδωθεί ως στοιχείο ανταγωνισμού μεταξύ τους.
Η Hyundai Heavy Industries θα σχεδιάσει το νέο αεροπλανοφόρο της Νότιας Κορέας
Η απόκτηση από την Ν. Κορέα ενός μικρού αεροπλανοφόρου, ωστόσο, έχει νόημα αν συνοδεύεται από την απόκτηση και αεροσκαφών κρούσης. Τοπικά μέσα στην Κορέα αναφέρουν πως η Σεούλ σχεδιάζει να παραγγείλει επιπλέον 20 μαχητικά F-35B Lightning II από τις ΗΠΑ, την έκδοση του μαχητικού κρούσης τεχνολογίας Stealth βραχείας από-προσνήωσης.
Όπως προαναφέρθηκε, τα ελικοπτεροφόρα κλάσης ‘Dokdo’ τροποποιούνται κατάλληλα για να αντέχουν στην πίεση και τις θερμοκρασίες που ασκούν τα αεροσκάφη του τύπου στο κατάστρωμά τους αλλά το νέο LPH-II υπόσχεται άνετη φιλοξενία 16 μαχητικών. Τα μαχητικά αυτά θα μπορούσαν να ανήκουν και σε συμμαχικές αεροπορικές δυνάμεις, καθώς τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ιαπωνία διαθέτουν μαχητικά F-35. H ικανότητα επιχειρήσεων μαχητικών αεροσκαφών από το μικρό αεροπλανοφόρο της Κορέας θα αναβαθμίσει τη στρατηγική σημασία του Ναυτικού της και θα ανοίξει νέους ορίζοντες επιχειρησιακής συνεργασίας με τους συμμάχους της.
Αν συνδυάσουμε την είδηση αυτή με την απόφαση της Ιαπωνίας να επενδύσει 23 δισεκατομμύρια για την απόκτηση 105 μαχητικών F-35, γενόμενη έτσι ο μεγαλύτερος χρήστης του τύπου εκτός ΗΠΑ, το σενάριο προσνήωσης και επιχειρήσεων ιαπωνικών και αμερικανικών F-35 από το μικρό κορεατικό αεροπλανοφόρο.
[…] Διαβάστε περισσότερα για το νοτιοκορεατικό ελαφρύ αεροπλανοφόρο στο Naval Defence […]