Υπογράφεται σήμερα η σύμβαση με τα ιταλικά ναυπηγεία Cantiere Navale Vitoria (CNV) SPA για την απόκτηση τριών (3) συνολικά περιπολικών σκαφών για το λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή (ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ). Υπενθυμίζουμε ότι η CNV αναδείχθηκε προσωρινος ανάδοχος του διαγωνισμού της αριθ. 09/2017 Διακήρυξης ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΕΑ 20 για την απόκτηση δύο παράκτιων περιπολικών με προαίρεση άλλων δύο (2+2) άνω των 30 μέτρων (και όχι μεγαλύτερο των 45 μέτρων), συνολικής αξίας €55.560.000,00, με αξία ανά σκάφος €13.890.000,00. Το πρόγραμμα τροποποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2017 στα 3 +1 αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ και ασκήθηκε το δικαίωμα προάιρεσης. Τον Δεκέμβριο του 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τη συγχρηματοδότηση σε ποσοστό 90% ενός ακόμη παράκτιου περιπολικού προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ. Το εναπομείναν δικαίωμα προαίρεσης που προβλέπεται στην από 20/09/2017 υπ’αριθ. 09/2017 διακήρυξη για την προμήθεια 2+2 παράκτιων περιπολικών πλοίων άνω των 30 μ. δεν έχει ασκηθεί ακόμη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οπότε με τα τωρινά δεδομένα μόνο για την απόκτηση τριών σκαφών είμαστε βέβαιοι.
Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης «Εξοπλισμός Οργανισμού FRONTEX» του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ), το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ πρόκειται να αποκτήσει συνολικά, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, 3+1 παράκτια περιπολικά πλοία άνω των 30 μ., 3+2 ταχύπλοα περιπολικά σκάφη 16-19,5 μ. και ένα βαν επιτήρησης εξοπλισμένο με θερμική κάμερα και ραντάρ, συνολικού προϋπολογισμού 73,60 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 66,24 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό, τα εν λόγω επιχειρησιακά μέσα θα διατίθενται υποχρεωτικά για τουλάχιστον τέσσερις (04) μήνες ετησίως σε μικτές επιχειρήσεις εκτός Ελλάδος, που συντονίζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (FRONTEX).
Όπως πρώτοι είχαμε αναφέρει και επανερχόμαστε με νέα στοιχεία, το νέο σκάφος του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ είναι τροποποιημένη έκδοση του P350 (το 35 υποδηλώνει το μήκος σε μέτρα) που υπηρετεί σε σημαντικούς αριθμούς με τις δυνάμεις ακτοφυλακής της Λιβύης (P350 LAR) και της Τυνησίας (P350 TN). Το ελληνικό σκάφος κωδικοποιείται πλέον ως P355 GR όντας ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο και όχι απλώς μια έκδοση του υπάρχοντος P350 όπως θα δούμε παρακάτω. Στην γραφική απεικόνιση που σας παραθέτουμε και έχουμε εξασφαλίσει σε αποκλειστικότητα, μπορεί να δει κάποιος πως θα είναι η διαμόρφωση του P355 GR. Το νέο σκάφος σχεδιασμένο κατά το βέλτιστο δυνατόν για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών, θα είναι κατά περίπου 1,5 μέτρο μακρύτερο (σχεδόν 37 μέτρα) προκειμένου να πληρεί τις αυστηρές απαιτήσεις του διαγωνισμού με κυριότερη αυτήν της αυτονομίας και εκτοπίσματος 160 τόνων με πλήρες φόρτο. Η ταχύτητά του με πλήρη φόρτο θα είναι 37,5 κόμβοι και με μέσο φόρτο θα ξεπερνά τους 40 κόμβους. Η μέγιστη ακτίνα ενέργειας με ταχύτητα 29 κόμβους θα είναι τουλάχιστον 1.000ν.μ.! Στο σκάφος θα υπάρχουν 16 κλίνες όπως είναι η επιχειρησιακή απαίτηση του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ ενώ έχει επίσης τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 20 επιπλέον επιβάτες σε καθίσματα.
Η υπερκατασκευή έχει επανασχεδιαστεί πλήρως. Το υλικό κατασκευής θα είναι αλουμίνιο ενώ τα τοιχώματα και τα παράθυρα της γέφυρας θα φέρουν αντιβαλλιστική προστασία. Το κάθε σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα φέρουν βαρύ πολυβόλο 12,7 χιλ. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται δύο ραντάρ επιτήρησης/ναυτιλίας JRC S-band και Χ-band και ζεύγος ηλεκτροοπτικών αισθητήρων τελευταίας τεχνολογίας (3ης γενιάς) τοποθετημένο στον νέο ιστό του πλοίου (ο δεύτερος αισθητήρας δεν απεικονίζεται) με δυνατότητα περιστροφής και πλήρους περιμετρικής κάλυψης.
Όπως προαναφέρθηκε, η CNV προχώρησε σε ριζική τροποποίηση της βασικής σχεδίασης και αντί για επωτίδα (A-Davit) με σύστημα ταχείας άφεσης κι ανάκτησης RHIB θα υπάρχει κεκλιμένο καθέλκυσης ταχυπλόου σκάφους, τη λεγόμενη γλυστρα, για ταχεία άφεση και ανάκτηση ενός MST των 7,5 μέτρων και ταχύτητας που προσεγγίζει τους 40 κόμβους. Θα υπάρχει ελεύθερη περιοχή καταστρώματος 15 τμ για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων και για χρήση UAV καθώς και δύο περιοχές διασώσεως (ζώνη pick-up από ελικόπτερο, winch areas) μπροστά και πίσω από τη γέφυρα. Επιπλέον το κάθε σκάφος θα φέρει σύστημα υψηλής πίεσης εκτόξευσης θαλάσσιου ύδατος για κατάσβεση πυρκαγιάς τοποθετημένο πάνω στη γέφυρα. Περισσότερα σε επόμενη ανάρτησή μας.
D–Mitch (@D__Mitch)
Ετος 2019 και η Ελλάδα των δεκάδων ναυπηγείων και των εκατοντάδων δις αμυντικών δαπανών των τελευταίων 50 χρόνων, με αμυντική βιομηχανία που αντιπροσωπεύει επάξια ένα τεράστιο κομμάτι από το δημόσιο χρέος, ζητάει έτοιμα περιπολικά από την Ιταλία. Τουλάχιστον δεν μας έδωσαν αποκοπή το βάψιμο; Θα βάζαμε κανα βαλκάνιο γείτονα με ένα ρολό και 4 20κιλα λαδομπογιά να το κάνει κουκλί. Ούτε αυτό δεν μας άφησαν να κάνουμε.
Αν δεν κάνω λαθος, απο την στιγμη που υπαρχει χρηματοδοτηση απο ΕΕ (και μαλιστα τοσο υψηλη που ουσιαστικα βγαινουν τζαμπα) πρεπει να πληρουνται καποιοι οροι. Νομιζω ενας απο αυτους ειναι το σκάφος να ειναι υπαρκτο και να υπηρετει ηδη με καποια αλλη χώρα.
Αν τα δικα μας ναυπηγεια εχουν θεωρητικες προτάσεις, λογικό να μην υφιστανται στον διαγωνισμο.
Για να μην αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια, παρακαλώ ανατρέξτε στο σχόλιο της Πτήσης https://www.ptisidiastima.com/p350-new-pv-hcg/#comment-90150.
Θα ειναι και αυτά σαν το ΓΑΥΔΟΣ, αποκλειστικά για την μεταφορά λαθρομεταναστών ή ********** της κυβέρνησης. Όσόν αφορά στον οπλισμό, φαντάζομαι θα είναι παρόμοιος με του ΓΑΥΔΟΣ, δηλαδή ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ! Καλύτερα θα ήταν να ναυλογούσαμε δυο τρία φέρρυ, από τς τουρκικές ακτές, να μην κοροιδευόμαστε κιόλας μεταξύ μας.. Και για να τελειώνουμε με τις αστειότητες περί φύλαξης συνόρων, όταν κάποιος λαθρομετανάστης περάσει τα ελληνικά σύνορα, και αιτηθεί άσυλο ως πρόφυγας,κατά δήλωσή του φυσικά και μόνον,το ελληνικό κράτος του χορηγεί χαρτιά ώστε να μπορεί να κινείται ελεύθερο στο σύνολο της ελλαδικής επικράτειας, μέχρι να εξεταστεί το αίτημά του, κάτι που συνήθως παίρνει μερικά χρόνια… Οπότε μία παντελώς άχρηστη επένδυση.
Θερμή παράκληση, γράφετε ότι θέλετε σεβόμενος το περιοδικό. Δεν κάνουμε εδώ τέτοιου είδους συζητήσεις.
Τι ακριβώς εγραψα που σας ενόχλησε? έγραψα κάποια λέξη που σας προσέβαλε και ποια ήταν αυτή? Και όταν αναφέρετε ότι δεν κάνετε εδώ τέτοιους είδους συζητήσεις, τι το μεμπτό έχει η δική μου θεση? Η λέξη που χρησιμοποίησα ήταν ΚΛΑΚΑΔΟΡΟΙ της κυβέρνησης. Δεν έχει γραφτεί σε όλο τον έγκυρο τύπο, ότι το σκάφος ΓΑΥΔΟΣ μετέφερε κόσμο από τις τοπικές του Σύριζα?Θα ήθελα να αντιμετωπίζετε τους αναγνώστες σας με τον αντίστοιχο σεβασμό που εσείς ζητάτε. Σας επισυνάπτω και ένα από τα πάμπολλα άρθρα του τύπου. https://www.protothema.gr/politics/article/854336/apokalupsi-pigan-surizaious-sti-samothraki-me-ploio-tou-limenikou-gia-na-heirokrotisoun-ton-tsipra/ Καλό θα ήταν να μας ενημερώσετε για ποια θέματα θα θελατε να μιλάμε και με ποιον τρόπο σας εξυπηρετεί. Γιατί ούτε χρησιμοποίησα βωμολοχίες, ούτε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και ούτε παραπληροφόρησα. Παρακαλώ να δημοσιευτεί.
Δυστυχώς αυτά που λες είναι η πικρή αλήθεια, αλλά επειδή εδώ είναι Μπαλκάνια, πρέπει να είμαστε συνεχώς politically correct. Να παριστάνουμε ότι έχουμε φυλαγμένα σύνορα, να παριστάνουμε ότι έχουμε ΕΔ (αν και μαθαίνουμε πχ ότι τα ΑΦ που πετάνε από κάθε τύπο είναι μονοψήφια σε αριθμό), να παριστάνουμε ότι έχουμε Λιμενικό και τέλος να παριστάνουμε ότι είμαστε ανεξάρτητο κράτος.
Mini-Bus αγαπητέ, με 20 θέσεις καθημένων.
Ορθίων δεν αναφέρουν οι προδιαγραφές?
Πως ξοδεύονται οι Ευρωπαϊκοί πόροι σε επενδύσεις που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Ελλάδας.
Να μην το αναλύσω παραπάνω
συγνωμη, εδω δεν μιλαμε για υψηλη τεχνολογια Φρεγατων AAW η κατι παρομοιο…..δεν υπαρχουν Ελληνικες σχεδιασεις και αντιστοιχες προτασεις???? γιατι δεν βλεπουμε περιπολικα σκαφη για το ΛΣ made in Greece….????? υπαρχει λογος που το ΛΣ ασχολειται με Κροατικες – Ιταλικες κ.τ.λ. ναυπηγησεις και οχι με Ελληνικες???? ειμαστε ανικανοι να ναυπηγησουμε……παρακτια περιπολικα…..?????
Μπορείτε να ρωτήσετε τα ελληνικά ναυπηγεία για την ικανότητά τους να ανταποκριθούν σε τέτοιες προδιαγραφές ενός ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. Είναι οι πλέον κατάλληλοι να σας απαντήσουν το ερώτημά σας, όχι εμείς. Γιατί και εμείς να το κάνουμε, πάλι συνωμοσία θα βλέπουν κάποιοι.
Γιατί τα ξένα ναυπηγεία που λαμβάνουν μέρος, έχουν πραγματικά τις απαραίτητες πιστοποιήσεις ή έχουν κάτι κουρελόχαρτα όπως πολλοί κατασκευαστές για να μοστράρουν σε ιθαγενείς;
Τα νέα ειναι καλά. Θα ηθελα να πω εξαιρετικά αλλα δεν μου βγαινει. Τοσες πολλες αποσπασματικες παραγγελειες…. 500 τυπους σκαφών εχει το λιμενικό. Το λογιστικο κόστος υποστηριξης ειναι στον θεο. Δεν γίνεται να συνεχιστει ετσι.
Απο εκει και πέρα, πολυ θετικό οτι προβλέπεται σταθεροποιουμενο πυροβολο… αν και θα το ήθελα 20-25mm. Θα θελα και τίποτα χώρο για SPIKE LR, αλλα τελος πάντων.
Απο το τίποτα… παλι καλα να λέμε.
Αυτό ήθελα να γράψω και εγώ.
Πραγματικά δηλαδή, κάτι πρέπει να γίνει με μια έστω minimum ομοιοτυπία.
Βέβαια σε αυτό, θα πρέπει να πάρει κάποιες αποφάσεις το κράτος (ή το Υπουργείο ή το Λιμενικό). Δηλαδή, πόσα σκάφη και πότε τα θέλει, ώστε να γίνει ένας προγραμματισμός που θα βοηθήσει και το κόστος και την ομοιοτυπία. Εδώ κάθε φορά θέλουμε 2-3 και δεν ασκούμε καν την προαίρεση για τα υπόλοιπα και σε 3-4-5 χρόνια ξανά μανά διαγωνισμός κ.λπ. Κλασσική περίπτωση φθηνότερου που πληρώνεις τελικά ακριβότερα (στο σύνολο του στόλου).
Ωραια!
Επειγοντως ναυπηγηση παραλαβη και ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΔΕΕ !!!!!!
Κάποιοι ονειρεύονται εθνικά πλοία και φρεγάτες και ένα σκάφος του Λιμενικου δεν ειναι ικανά να παρουσιάσουν τα όσα ελληνικά ναυπηγία έχουν απομείνει μόνο και κάτι αμφίπλωρα ασχολούνται.
Εμένα μου αρκεί ΕΝΑ εθνικό όπλο. Είτε ένα περιπολικό, ένα uav (αέρα, θάλασσα ή στεριά), ένα σύστημα αεράμυνας κτλ κτλ. Δεν ήμαστε σε θέση να κάνουμε κάτι δικό μας?
Είμαστε σε θέση να κάνουμε κάποια πράγματα.
Κανένας όμως δεν έχει το σθένος να το χρηματοδοτήσει.
Και ο επόμενος να μην το κόψει.
Και ο παρακείμενος να μην το “δαγκώσει”.
λυστε μου μια απορροια σε τι ακριβως χρησιμευει το λιμενικο σε αυτη τη χωρα? μιας κ αοπλο ειναι κ σπαταλες χρηματων εχουμε. δηλαδη περα απο το μαζεμα μεταναστων(γι αυτο πληρωνει η εε) και φυλαξη αλλα σεκιουριτας στο λιμεναρχιο τι ακριβως προσφερει που δεν μπορει να το καμει το πολεμικο ναυτικο που τουλαχιστον οπλισμενο ειναι γιατι αν καποιος πιστευει οτι θα τα βαλει πχ με καποιον μεγαλολαθρεμπορο ναρκωτικων με πλοια τυπου γαυδος θα γελανε και τα ψαρια.
Το λιμενικό πρέπει να εξοπλίσει τα μέσα του. Το ΠΝ δεν είναι για λάντζα.
Δεν είναι τα πολεμικά πλοία να γράφουν μίλια έτσι για πλάκα (πέραν του αυξημένου κόστους).
Το ΠΝ πρέπει να εμπλέκεται όταν υπάρχει σοβαρότερο θέμα ασφάλειας των συνόρων ή να κάνει ασκήσεις.
Το δικό μας λιμενικό παίζει να είναι το μόνο (κατά κανόνα) άοπλο.
Πραγματικά υπάρχει μια στρέβλωση καθηκόντων εδώ.
εμ ολο χαιρετουρες κ συζητησεις με τον θειο σαμ ειμαστε ας ρωτησουν πως δουλευουν τα αυθεντικα λιμενικα κ να εξοπλιστουν αναλογως.
ΑΚΡΙΒΩΣ.
Το χειρότερο δεν είναι ότι δεν ξέρουμε πως δουλεύουν. Ξέρουμε.
Όμως δεν πράττουμε τα δέοντα.
Οι απέναντι φτιάχνουν μαχητικά και εμεις με τοσα δις αμυντικά κονδύλια ούτε περιπολικά θαλάσσης….
Link -16? Θα ναι που θα ναι μονιμως στα δρομολογια EU slavery lines στα Τουρκικα παραλια,
ας τους κοτσαραμε ενα ωραιο ρανταρακι με link-16 να λειτουργουσαν και ως προκεχωρημενοι “φαροι” ανιχνευσης…
+ 1, αλλά….
Αντιστοιχα σκαφη παραλαμβανει το ναυτικοΗΠΑ που λεγονται ΜΑΡΚ VI και φερουν 2 τηλεχειριζομενα 30αρια +2 τηλεχειριζομενα 12,5 +απειρα 7.62μαγ
Τι κόλλημα έχουν φάει να έχουν και άλλο οπλισμό τα περιπολικά του λιμενικού; Μήπως να βάλουν και από ένα mg3 σε κάθε περιπολικό της αστυνομίας και κανένα kornet στους συνοριοφυλακες; Άλλος ο ρόλος και οι απαιτήσεις του λιμενικού και άλλος του πολεμικού ναυτικού. Αν γίνει το οτιδήποτε το λιμενικό και τα περιπολικά του μπορούν να εκπληρώσουν ρόλους που θα ήταν σπατάλη να τους κάνει για παράδειγμα μια κανονιοφορος, πχ φύλαξη λιμένων και ακτών από βατραχανθρώπους.
Να σου έχει περάσει από το μυαλό η απορία, τι εξοπλισμό έχουν τα αντίστοιχα του τουρκικού λιμενικού, με τα οποία έρχονται πολλές φορές σε αντιπαράθεση με παρενοχλήσεις, να το ξεχάσω καλύτερα…?
μια χώρα μπορει να βάλει και πυρηνικά στο λιμενικό της ικανούς τους εχω. Αλλά αν μπουμε στη διαδικασία να κάνουμε το ιδιο θα καταλήξουμε να μην έχουμε λιμενικό αλλά δυο διαφορετικά ΠΝ στην ουσία.
Αν είναι να έρθουμε σε αντιπαράθεση με τους Τούρκους τότε στέλνεις το πολεμικό ναυτικό, όπως στον Έβρο θα στείλεις τον στρατό όχι τους συνοριοφύλακες ή την αστυνομία.
Η εμπλοκή του ΠΝ σε μια αντιπαράθεση πλοίων της ακτοφυλακής των 2 χωρών, σημαίνει 2 πράγματα.
Αφ’ ενός αδυναμία εκτέλεσης του έργου του ΛΣ και αφ’ ετέρου κλιμάκωση με δική μας υπαιτιότητα, πράγμα που δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ.
Τέτοιο ΛΣ, που εννοείτε, δεν έχουν ούτε οι χώρες της Καραϊβικής…, ξεχνώντας ότι ο οπλισμός τους είναι υποδεέστερος αυτών των λαθρεμπόρων ναρκωτικών.
Το Λ.Σ., πρέπει να είναι το μόνο στον πλανήτη με άοπλα σκάφη.
Αυτά δεν γίνονται ούτε στο σινεμά.
Να τους βάλουμε τότε και άσπρα γάντια να κάνουν τους τροχονόμους στη θάλασσα.
Πάμε άλλη μία φορά, σκοπός του λιμενικού είναι η φρούρηση και ο έλεγχος των λιμένων της χώρας, των πάσης φύσεως λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων, εκτός ναυστάθμων και ναυτικών οχυρών, η προστασία της θαλάσσιας αλιείας, η διάσωση κινδυνευόντων στη θάλασσα, η αντιμετώπιση διαφόρων εκτάκτων γεγονότων που αφορούν την θαλάσσια συγκοινωνία, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και γενικά ο έλεγχος των χωρικών υδάτων της Ελλάδας. Η πιο πιθανή περίπτωση να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν πυρά είναι αν δεν δεχτούν πυρά από τίποτα λαθρεμπόρους και σε αυτή την περίπτωση τα δύο 12,7mm που διαθέτουν είναι αρκετά πειστικά. Σε περίπτωση που πέσουν πυρά σε συμβάν με τουρκικό σκάφος, είτε λιμενικού είτε πολεμικού ναυτικού, αν το ξεκινήσαμε εμείς είμαστε ηλίθιοι αν στείλαμε το λιμενικό, αν το ξεκίνησαν οι τούρκοι και 40mm να είχες πάνω σε μισή ώρα θα στο έχουν βυθίσει τα αεροπλάνα τους.
Ποια 12,77 μας λες??? Έχεις δει το Γαύδος το μεγαλύτερο πλωτό του Λιμενικού? Το έχεις δει ποτέ? Είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΟΠΛΟ!!!! Και επειδή λες ότι ναναι, το ελληνικό λιμενικό είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΟΠΛΟ. ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.
Αν μπαίνατε στον κόπο να διαβάσετε το άρθρο θα βλέπατε το εξής: “Το κάθε σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς ελαφρού οπλισμού (LRCWS -Light Remotely Controlled Weapon Stations) με δυνατότητα κάλυψης πλοίου 360 μοιρών και τουλάχιστον δύο θέσεις στο κύριο κατάστρωμα για μελλοντική υποδοχή βάσεων στήριξης οπλισμού με προστασία ασπιδίου. Οι σταθμοί οπλισμού θα φέρουν βαρύ πολυβόλο 12,7 χιλ.”. Τα τρία Saar 4.5 ΛΣ-060, ΛΣ-070 και ΛΣ-080 με το 30αρι άοπλα τα λέτε? Απλά αναφέρετε σε εμένα τον αδαή ένα παράδειγμα που θα χρειαζόταν όπλο μεγαλύτερου διαμετρήματος από τα 12,7 ή ακόμα και από τα 30 χιλιοστά.
Ποια ναυπηγεία? Τα χρεοκοπημένα? Έχουνε περιπολικά και σε ποιον τα έχουν πουλήσει?
Δεν είναι θέμα τεχνογνωσίας. Αλλά χρηματοδότησης. Αν θα έκανε ένα διαγωνισμό το ΠΝ με το Λ. Σ. Για μια κοινή πλατφόρμα σκάφους, στα 40 μέτρα πχ με διάφορες στον οπλισμο κτλ και με χρηματοδότηση από τον κρατικό ταμείο, θα υπήρχε ένα σκάφος το οποίο θα μπορούσαμε να κατέβει σε ένα διαγωνισμό. Δεν μπορώ να ακούω ότι δεν έχουμε ναυπηγεία και προσωπικό εξειδικευμένο. ΤΠΚ, υποβρύχια, αρματαγωγα φτιάχτηκαν από ξένους εργάτες; σοβαρά τώρα πιστεύει κανείς ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε 40 μέτρα σκάφος; η Τουρκία είχε καλύτερο προσωπικό από εμάς ή μήπως έριξε χρήμα; εγώ ένα ξέρω που ισχύει στα πάντα. When money talks, bullshit walks.
Πιστευω πως γνωρίζεις πως το ελληνικό κράτος έχει χρηματοδοτήσει (πολλές φορες παράνομα) τα ναυπηγεία με εκατοντάδες εκατομύρια. Απο αυτά τα χρήματα δεν πήγε ύτε 1% σε έρευνα ή κατασκεθή νέων σχεδίων. Πήγανε σε μισθοδοσία αλλά και σε γαρδένιες, σουβλάκια και άλλα που δεν επιτρέπεται να γραφούνε. Δεν μιλάμε για μία κακή διοίκηση αλλα για δεκάδες διαφορετικών αποχρώσεων. Καμία δεν σταθηκε στο ύψος τους, παρα μόνο ξέρανε να γκρινιάζουνε για το κακό κράτος που εφταιγε για όλα.
Αυτά τελειώσανε. Πλέον δεν υπάρχει μια. Το Λιμενικό χρειάζεται 4-5 νέα σκάφη και η ΕΕ χρηματοδοτεί το 50%. Πληρώνεις 2 και 2 σου τα χρηματοδοτούνε . Καλώς λοιπόν που σου επιβάλλουνε να αγοράσεις υπαρκτό σκάφος και όχι μακέτο , το οποίο μπορεί να βουλιάξει με 1 μποφόρ μεσα στο λιμάνι.
Καποια στιγμή πρέπει να το παραδεχτούμε: Δεν το έχουμε. Δεν είμαστε ερευνητες και καταστευαστές. Σαν λαός μας αρέσει η άνεση, η φιγούρα, η καλοπέραση.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Γράφω για αυτούς που λένε ότι δεν έχουμε ναυπηγεία γνώση και δεν μπορούμε.
Reference to what type of armament the Greek Coast Guard should have an example should be the U.S. Coast Guard. They are definitely not unarmed, which brings the point, who in their right mind will send an unarmed vessel to conduct interception of drug loards, remove an armed Turkish Coast Guard vessel out of Greek national waters or even conduct search and rescue, as you never know what might happen at any instance. We have lost every measure and logic.
Τα σκάφη έχουν αρκετό χώρο ώστε να αναπτυχθεί κάποιος με stinger η ΠΑΟ η με κάποιον αντιαρματικό πύραυλο.ενταξει αν το πρωραιο πυροβόλο ήταν των 20mm θα ήταν καλύτερα αλλα και παλι τι να κανει απέναντι σε δικανα σαρανταρια……
Ωραίο σχέδιο και πολυ όμορφο αισθητικά, πολύτιμη και για περιπολία σε………απομακρυσμένες περιοχές η μεγάλη εμβέλεια και μάλιστα με ικανοποιητική ταχύτητα. Προσεγμένη δουλειά.Μπραβο!