15.6 C
Athens
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήThink Out Of The BoxΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Δυνατότητα εκσυγχρονισμού 4 φρεγατών του ΠΝ κλάσης S, με τοποθέτηση 4...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Δυνατότητα εκσυγχρονισμού 4 φρεγατών του ΠΝ κλάσης S, με τοποθέτηση 4 ετοιμοπαράδοτων refurbished RAM των 21 πυραύλων

Η DEFEA 2021 μας αποκάλυψε πολλά και διάφορα, καθώς αν ξέρεις τι να ρωτήσεις και που, συνήθως παίρνεις αποκλειστικές απαντήσεις! Έτσι, η ΠΤΗΣΗ βρέθηκε στο περίπτερο της RAMSYS ουκ ολίγες φορές, προσπαθώντας να “αποσπάσει” όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα των φρεγατών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως σχεδόν όλες οι υποψήφιες φρεγάτες (πλην Λακεδαιμονίων, εεε, Ιταλών) θα φέρουν το σύστημα RAM της RAMSYS των 21 πυραύλων. Το σύστημα C-RAM μάλλον δεν το προτιμά με τίποτα το ΠΝ, καθώς ουσιαστικά ήταν μια τελευταία ελπίδα αμερικανικής “διάσωσης” της γραμμής παραγωγής του Phalanx. Άλλωστε η εξέλιξη του Phalanx έχει σταματήσει εδώ και καιρό και δεν παρακολουθεί την εξέλιξη των πυραύλων RAM.

Πόσο θα αντέξουν ακόμη οι φρεγάτες του ΠΝ κλάσης S (Kortenaer); Θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία τα "Θηρία"; Αξίζει περαιτέρω εκσυγχρονισμός;

O RIM-116 RAM βρίσκεται πλέον στο μοντέλο Block 2B με εμβέλεια άνω(!) των 20 χιλιομέτρων (ουσιαστικά παράγει το μοντέλο 2Α και ετοιμάζεται για το κορυφαίο της σειράς 2Β) και ικανότητα αντιμετώπισης πολυ-ηχητικών στόχων, UAV/UCAV, και σκαφών ανορθόδοξων πολέμου. Ο RAM από την αρχή της καριέρας του είχε δυνατότητα αντιμετώπισης επιθέσεων κορεσμού, και δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως το Γερμανικό ΠΝ έχει επιλέξει τον πύραυλο σαν κύριο οπλισμό στα περισσότερα πολεμικά του πλοία.

ΑΠΟΨΗ: Ένας δεύτερος εκσυγχρονισμός των Kortenaer του ΠΝ είναι απαραίτητος, αλλά μπορεί να γίνει έξυπνα!

Για όσους θυμούνται, στο navaldefence.gr είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο σχετικά με την πιθανότητα ενός μίνι, End Of Life εκσυγχρονισμού στις φρεγάτες S, προκειμένου αυτές να αποκτήσουν μια ελάχιστη μαχητική ισχύ καθώς δεν προβλέπεται άμεση αντικατάστασή τους. Για την ακρίβεια είχαμε προτείνει την αντικατάσταση των παρωχημένων Mk29 και των ραντάρ, με το RAM 21cells, καθώς κι ένα “μικρό” ραντάρ της THALES, πχ NS50. Η ολοκλήρωση στο TACTICOS και των δυο θα ήταν άμεση. Όταν αποσύρουμε τις S, τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν σε άλλα πλοία.

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ (Υποστρατήγου ε.α. Κ. Φράγκου)

Βέβαια, η “δουλειά” θα μπορούσε να γίνει και μόνο με το RAM. Ένα RAM, χωρίς τους πυραύλους, κοστίζει κοντά στα 20 εκ. ευρώ (περίπου 16+). Η κλάση S, θα μπορούσε να βάλει έναν εκτοξευτή RAMSYS στη θέση του Mk29, καθώς ο χώρος υπάρχει, η υποδομή ισχύος και στατική υπάρχει, το TACTICOS έχει ρουτίνες για RAMSYS, ενώ η ηλεκτρική ισχύς επαρκεί (αν επαρκεί για τον Mk29). Το μόνο βέβαια που μας λείπει είναι οι εκτοξευτές RAM!

Τακτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι LORA πάνω σε μετασκευασμένες Kortenaer ή ελληνικής κατασκευής φρεγάτες ALS, μια διαφορετική λύση αντί για SCALP Naval;

H RAMSYS στο περίπτερό της, μας είπε πως αυτή τη στιγμή, έχει διαθέσιμους τέσσερις  εκτοξευτές, που προέρχονται από παλιά πλοία του Bundesmarine, μάλλον φρεγάτες F122. Οι εκτοξευτές έχουν συντηρηθεί και αναβαθμιστεί από την εταιρεία, και προσφέρονται με την εγγύηση νέου. Απλά, η τιμή, και των 4, αν αγοραστούν μαζί, είναι πολύ κάτω του 1/2 του κόστους για ίδια νέα συστήματα (κοντά στα 30 εκ. ευρώ)! Δηλαδή, με λιγότερα χρήματα από την αγορά 2 νέων, μπορούμε να αγοράσουμε 4. Το πιθανότερο είναι οι εκτοξευτές να πωληθούν όσο εμείς το συζητάμε, αλλά εμείς θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να το αναφέρουμε!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Sea Sparrow, ποιος είναι ο αντιαεροπορικός πύραυλος που έπληξε τον θαλάσσιο στόχο;

Γνωρίζουμε πως η εφοπλιστική κοινότητα της χώρας μας προσφέρει πολλά, είτε φανερά είτε κρυφά στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Μια αγορά των 4 έτοιμων εκτοξευτών RAMSYS, θα… εκτόξευε τις επιχειρησιακές δυνατότητες 4 φρεγατών κλάσης S. Όπως έχουμε γράψει, δυο εξ αυτών, η ΕΛΛΗ και η ΛΗΜΝΟΣ έχουν μεγάλη ισχύ πυρός, χάρη στα 2 OtoMelara και τα 2 Phalanx. Μια προσθήκη ενός RAM, με αντικατάσταση του παρωχημένου Sea Sparrow RIM-7P, θα ήταν ότι καλύτερο αφού δεν βλέπουμε να αποσύρονται μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Εμείς ιδέες δίνουμε…

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -