23.3 C
Athens
Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ (Υποστρατήγου ε.α. Κ. Φράγκου)

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ (Υποστρατήγου ε.α. Κ. Φράγκου)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Π&Δ Τεύχος 385, πριν λίγους μήνες, και το αναδημοσιεύουμε σήμερα, προκειμένου να γίνει ευρύτερα γνωστή η άποψη που είχε εκφράσει ο Υποστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Φράγκος για το θέμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης S, την υπόθεση δηλαδή που οδήγησε σε προφυλάκιση τον τέως Υπουργό Άμυνας Παπαντωνίου, και την σύζυγό του

Στη φυλακή ο Γιάννος Παπαντωνίου και η σύζυγός του-Κρίθηκαν προφυλακιστέοι

ΑΠΟΨΕΙΣ/Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ

«Un amour financier franco hellenique» 

 «Ένας ελληνογαλλικός οικονομικός έρωτας» ή ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του Πολεμικού Ναυτικού με τη συνεργασία της Γαλλίας. Η απόκτηση (ή εκμίσθωση, όπως επιμένει ο ΑΝΥΕΘΑ) γαλλικών φρεγατών μπορεί προς το παρόν να μπήκε σε αναμονή, εμείς όμως θα θυμηθούμε μια παλαιότερη πτυχή ελληνογαλλικής ναυτικής συνεργασίας.

Του Κωνσταντίνου Φράγκου, Υπτγου ε.α.-Αναλυτή Αμυντικών Θεμάτων-Συγγραφέα-DEA Σορβόννης στην Πολιτική Άμυνας

Σύμφωνα με τις εφημερίδες της 10.03.2018 η εισαγγελέας Καταπολέμησης της Διαφθοράς και η ανακρίτρια Ιλεάνα Ζαμανίκα επρόκειτο να ταξιδέψουν στη Γαλλία για να ελέγξουν τις καταθέσεις που έκανε στις ανακριτικές αρχές το ηγετικό στέλεχος της μεγάλης εταιρείας Thales Michel Josserand, που είχε αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών «S». Ο τελευταίος είχε καταγγείλει το 2005 χρηματισμό από την εταιρεία τού τότε Έλληνα ΥΕΘΑ Γιάννου Παπαντωνίου (!).

Μετά 13 έτη… ο χρόνος προσεγγίζει αυτόν τον τίτλο του γνωστού μυθιστορήματος του Δουμά «Μετά 20 έτη» με τον Ντ’ Αρτανιάν και τους 3 Σωματοφύλακες!

Μια μικρή αναδρομή

Τρία πράγματα στον πλανήτη δεν αφήνουν ίχνη στο πέρασμά τους. Το πουλί που σχίζει τον αέρα, το ψάρι που διαπλέει το νερό και το οικονομικό έγκλημα του Μανδαρίνου.

(Κινέζικη Παροιμία)

Το ΚΥΣΕΑ με την υπ’ αριθ. Νο 1/13η συνεδρίαση στις 25.11.2002 αποφασίζει, με εισήγηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννου Παπαντωνίου, πέραν των άλλων (Ε/Π Apache, ΝΗ90 και ένα περιπολικό) και την υλοποίηση του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής (ΕΜΖ) των φρεγατών τύπου «S» στα ΕΝΑΕ με υποκατασκευαστή τη γαλλική εταιρεία Thales.

Ας δούμε όμως ποιοι υπέγραψαν την ιστορική εκείνη απόφαση, της οποίας ΟΛΑ τα υλικά είναι υπερκοστολογημένα, ελλιπώς αιτιολογημένα και με απευθείας ανάθεση (χωρίς διαγωνισμό).

Εκτός του -πάντοτε συμφωνούντος a priori- πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, βλέπουμε τους Νικ. Χριστοδουλάκη (υπουργό Εθνικής Οικονομίας), Κ. Σκανδαλίδη (υπουργό Εσωτερικών), Γ. Παπαντωνίου (ΥΕΘΑ), Άκη Τσοχατζόπουλο (υπουργό Ανάπτυξης) κ.ά. Ο χώρος κάτω από το όνομα του Γιώργου Α. Παπανδρέου είναι άνευ υπογραφής και σημειώνεται ως Απών. Αυτός ο σπουδαίος, υπεύθυνος ηγέτης που αργότερα έγινε και πρωθυπουργός δεν μετέβαινε ΠΟΤΕ στις συνεδριάσεις του ΚΥΣΕΑ προφασιζόμενος ασθένεια. «Βρωμάει, δεν πάω», έλεγε στους συνεργάτες του, και έτσι νόμιζε ότι προστάτευε το δημόσιο χρήμα και τις ΕΔ από την προμήθεια σαβούρας.

ΠΝ: Οι μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ΔΕΝ αποσύρονται μέχρι νεωτέρας

Πριν προχωρήσω, είναι χρήσιμο να παραθέσω ένα άλλο στοιχείο: στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γεν. Δ/νση ΠΥ) υπήρχαν, φαίνεται, κάποιοι που ανησυχούσαν για τον «εθισμό στα όρια της εξάρτησης» της εξουσίας στα συνεχή δάνεια και τον όλεθρο που οδηγούσε αυτή η κατάσταση και έστειλαν έγγραφο ΑΠ/2/8741/023A/13 Φεβρ. 2002 (με υπογραφή Γεν. Γραμματέως Ιωάννη Κουσουλάκου) στο ΥΕΘΑ με κοινοποίηση στον υπουργό Νίκο Χριστοδουλάκη που έγραφε (sic):

Η ανάληψη χρηματοδότησης νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων είτε μέσω ΠΟΥ είτε μέσω συμβατικών δανειακών προϊόντων δεν είναι δυνατή, αφού θα προκαλέσει περαιτέρω υπέρβαση το έτος 2002 αλλά και για τα επόμενα έτη.

Δηλαδή, με άλλα λόγια: Σταματήστε βρε ασύδοτοι να δανείζεστε γιατί πέφτουμε έξω! Πού να ακούσουν όμως αυτοί. Ο Γιάννος Παπαντωνίου εισηγείτο και ο Νίκος Χριστοδουλάκης, που σήμερα παρουσιάζεται οδυρόμενος για την κατάντια της οικονομίας μας, προχωρούσε σε απόληψη δανείων πολλών δις για να ικανοποιηθούν οι αμυντικές ανάγκες της χώρας και των λαμόγιων παράλληλα, προσθέτω. Θα δούμε όμως ότι, ενίοτε, ικανοποιούντο μόνο τα λαμόγια γιατί οι προμήθειες ήταν νούλες!

Τι προηγήθηκε;

6 Δεκ. 2001/Εορτή Προστάτη του ΠΝ στη Σχολή Δοκίμων.

Ο τότε Α/ΓΕΝ, εκλεκτός και έντιμος αξιωματικός, Ναύαρχος Αντ. Αντωνιάδης στον πανηγυρικό λόγο του τόνισε, για να τον ακούνε όλοι οι επίσημοι (ΠτΔ, υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπουργός Οικονομικών κ.ά.) ότι το ΠΝ για να είναι αξιόμαχο έχει ανάγκη απόκτησης νέων φρεγατών-κορβέτων αποκλειομένου του εκσυγχρονισμού των «S» που είναι ήδη γερασμένες και εκτός χρόνου που προβλέπει τέτοια διαδικασία (ΕΜΖ).

Άλλα όμως ο Α/ΓΕΝ και το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο εκτιμούσαν και άλλα κέλευσε ο… «αρχιναύαρχος» ΥΕΘΑ Γιάννος Παπαντωνίου.

Στο ΠΝ, εκτός των άλλων πιστώσεων, είχαν διατεθεί για το έτος 2002-2003 500 εκ. ευρώ για προμήθεια φρεγατών. Θα ισχυρισθεί κάποιος ότι, εφόσον μία φρεγάτα κοστίζει 300-400 εκ. ευρώ, τι θα αγόραζαν με 500; Η άποψη του ΠΝ ήταν: αγοράζουμε ύστερα από διεθνή διαγωνισμό μία και δίνοντας προκαταβολή προχωράμε και σε δεύτερη καινούργια φρεγάτα. Όχι παλιατζούρες. Λογικό…

Σημαντική αναβάθμιση δυνατοτήτων του ΠΝ με εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία

Προς τούτοις ο Α/ΓΕΝ συντάσσει έκθεση -άνευ υπογραφής, ήτοι δηλαδή NON PAPER- προς τον Υπουργό αναλύοντας λεπτομερώς τις απόψεις τού ΠΝ. Σε αυτήν τονίζει (sic): Το κόστος εκσυγχρονισμού θεωρείται δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με το αποτέλεσμα (μεγάλο κόστος-μικρή ωφέλεια).

Ο Γιάννος Παπαντωνίου όμως δεν άκουγε τίποτα. Ειδοποίησε μάλιστα τον Α/ΓΕΝ ότι, αν το ΠΝ επέμενε στον μη εκσυγχρονισμό των γηραιών φρεγατών, θα του στερούσε την πίστωση των 500 εκ. ευρώ την οποία θα έδινε στο ΓΕΣ ή το ΓΕΑ.

Επρόκειτο, σαφώς, περί εκβιασμού. Έτσι το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο… συγκατατέθηκε! Αυτά κυκλοφόρησαν ευρέως στον Τύπο, αλλά τέτοια ψιλοπράγματα δεν άγγιζαν τον Γιάννο Παπαντωνίου ούτε στεναχωρούσαν τον άψογο και άμεμπτο Κώστα Σημίτη, ο οποίος επεφύλασσε ιδιαίτερη ανοχή και θαλπωρή στον υπουργό του. Αναφέρω σχετικά ένα τυχαίο γεγονός: στις 12/10/2002 γινόταν στο Κολοράντο (ΗΠΑ) μια σύναξη των ΥΕΘΑ του ΝΑΤΟ. Όλοι οι υπουργοί μετέβησαν εκεί με τα αεροπλάνα της γραμμής εκτός του… «βαρόνου» Έλληνα ΥΕΘΑ που από το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης ενοικίασε ένα Gulfstream έναντι 48.000 δολαρίων για να τον μεταφέρει στο Κολοράντο! Όλοι οι συνάδελφοί του έμειναν ενεοί. «Ποιος είναι αυτός;» διερωτήθηκαν, «Ποια superrich χώρα εκπροσωπεί;». Λέγεται ότι ο Σημίτης ούτε καν του έκανε παρατήρηση… (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12/10/2002). Αλλά και η Αντιπολίτευση «ποιούσε την νήσσαν». Δεν ήθελαν να θίξουν τον συνάδελφο…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Μεγάλες Μονάδες Στόλου στο ΠΝ, μήπως έχει χαθεί η Ισορροπία Δυνάμεων, κι εμείς απλά ομφαλοσκοπούμε;

Ήλθε λοιπόν το ΚΥΣΕΑ στις 25.11.2002 που αποφάσισε ό,τι προανέφερα: κόστος εκσυγχρονισμού περί τα 380 εκ. ευρώ. Και πάλι η Αντιπολίτευση δεν έπραξε τίποτα, αφού ίσχυε η Omerta, όπως την ανέλυσε γλαφυρά ο Θεόδωρος Πάγκαλος (σας την παρουσίασα σε προηγούμενο σημείωμα), και η φιλοσοφία «Αν τους στηρίξουμε σήμερα, θα κάνουν το ίδιο για εμάς αύριο. Ας είμαστε ευγενείς…».

Παραδόξως, σιωπούσης της Αντιπολίτευσης ξεσπάθωσαν δύο έντιμοι και μαχητικοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι Παν. Κρητικός και Κυρ. Σπυριούνης, (και τους δύο τους διέγραψε αργότερα ο Σημίτης). Υποβάλλουν την υπ’ αριθ. 4081/17.12.02 ερώτηση στη Βουλή ένθα ανασκολοπίζουν την απόφαση του ΚΥΣΕΑ και ερωτούν εάν το NON PAPER του ΠΝ είναι γνήσιο και εάν ισχύουν οι αντιρρήσεις του Ναυτικού για τον εκσυγχρονισμό.

Ο Υπουργός απαντά με το Φ900α/3251/5565/07.01/03 έγγραφο. Τι λέει; Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Κουβέντα για το NON PAPER, κουβέντα για τα επιχειρήματα του ΠΝ! Παρ’ όλη τη δημοσιότητα του θέματος, πάλι ο κ. Σημίτης δεν συγχύσθηκε…

Et apres?

(Και μετά; που λένε οι Γάλλοι)

 

Την 30η Σεπτεμβρίου 2005 ο κορυφαίος Αξιωματούχος της Thales Michel Josserand, ο οποίος είχε εμπλακεί σε υποθέσεις δωροδοκίας με εξοπλισμούς του Ιράκ, καλεί για συνέντευξη τις εφημερίδες Le Monde, La Liberation, Le Figaro, L’ umanite κ.ά. και εκτός των άλλων κατήγγειλε «En 2002-2003, je me suis deplace en Grece a plusieurs reprises…». Δηλαδή, «Τα έτη 2002 και 2003 επισκέφτηκα πολλάκις την Ελλάδα» και συνέχισε, «διεκδικούσαμε το σύστημα C4Ι των Ολυμπιακών Αγώνων απέναντι στην κοινοπραξία SAICSIEMENS. Ο εκεί εκπρόσωπός μας κ. Ρ. με ενημέρωσε ότι για να κερδίσουμε την υπόθεση θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι απαιτείται το “λάδωμα” με 7-10% του Έλληνα υπουργού Άμυνας. Σύντομα πληροφορηθήκαμε ότι η υπόθεση αυτή ήταν χαμένη γιατί πίσω από τη SAIC ήταν ο Αμερικανός Αντιπρόεδρος Dick Cheney (γνωστό μεγάλο λαμόγιο που, μετά, έπαιξε πολύ με τον Εγγλέζο Πρωθυπουργό Μπλερ στο δράμα του Ιράκ). Ο Ρ. με πληροφόρησε ότι οι Αμερικανοί θα διαπραγματευθούν το θέμα με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Δημοσίας Τάξεως. Σήμερα, κάτω από τις ίδιες συνθήκες έχουμε κάνει συμφωνία με τον Έλληνα υπουργό Άμυνας για τον εκσυγχρονισμό των “S”. Η δαπάνη είναι 380 εκ. ευρώ…».

Ο Γάλλος ανέφερε επισήμως κι άλλες πικάντικες λεπτομέρειες της υπόθεσης. Το νούμερο του εκσυγχρονισμού προσδιόριζε το ύψος της μίζας, που κυμαινόταν μεταξύ 25-35 εκ. ευρώ.

Τo Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα Ελλάδος-Κύπρου (ΕΑΔΕΚ). Ένας νεοελληνικός μύθος!

Σχετικά με το θέμα του C4Ι να θυμίσουμε ότι:

-Ο τότε υπουργός Δημοσίας Τάξεως Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τον οποίο ανέφερε ο Michel Josseran, δήλωσε ότι ουδεμία ανάμειξη είχε γιατί το θέμα το χειριζόταν ο υφυπουργός του Ευάγγελος Μαλέσιος.

– Ο Μαλέσιος αρνήθηκε κι αυτός ανάμιξη, αλλά αναγκάσθηκε να παραιτηθεί λόγω ευθιξίας, γιατί το όνομά του συνδέθηκε με όνομα ιδιοκτήτη εταιρείας που συμμετείχε στην ομάδα υποκατασκευαστών!

– Το C4Ι πληρώθηκε με εκατοντάδες εκ. ευρώ χωρίς να λειτουργήσει ποτέ. Η κοινοπραξία SAIC-SIEMENS βρέθηκε εκπροσωπούμενη από τον Γιώργο Τρεπεκλή, από ετών οικογενειακό φίλο της οικογένειας Παπανδρέου, ο οποίος ευθαρσώς δήλωσε ότι εισέπραξε προμήθεια $6,5 εκ. (φορολογηθέντα) για ένα σύστημα που -επαναλαμβάνω- δεν παρελήφθη και δεν λειτούργησε ποτέ… Όμορφος κόσμος, μαγικός, αγγελικά πλασμένος, όπως έγραψε ο ποιητής. Μια άλλη εικόνα των Ολυμπιακών Αγώνων του πρώην πρωθυπουργού Σημίτη και των συνεργατών του!

H μη εκσυγχρονισμένη φρεγάτα κλάσης S, Κανάρης

Επανερχόμαστε στις φρεγάτες

Ο Γιάννος Παπαντωνίου μήνυσε μόνο τη LIBERATION για συκοφαντική δυσφήμιση γιατί δημοσίευσε, ανεξέλεγκτα, τα όσα κατήγγειλε ο Michel Josseran. Ο Έλληνας υπουργός ανέθεσε σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες νομικών στο Παρίσι να υποστηρίξει τις θέσεις του. Το αποτέλεσμα όμως ήταν πενιχρό. Η γαλλική Δικαιοσύνη εξέδωσε μια… σολομώντειας σοφίας απόφαση, η οποία να μη θίγει ούτε την πολεμική της βιομηχανία (ότι λαδώνει) ούτε τον πελάτη Έλληνα Υπουργό (ότι λαδώνεται) ούτε τη γαλλική εφημερίδα (ότι συκοφαντεί). Καταδίκασε τη LIBERATION σε ποινή καταβολής στον Γιάννο Παπαντωνίου του… φοβερού ποσού των 20.000 ευρώ, διότι «δημοσιοποίησε πληροφορίες εις βάρος του χωρίς να τις ελέγξει….». Ο Γιάννος Παπαντωνίου αντί να σιωπήσει στη συνέχεια, πανηγύριζε!

Για τις καταγγελίες του Michel Josseran το 2005 ουδείς εν Ελλάδι ανησύχησε: η Κυβέρνηση Καραμανλή, ο ΥΕΘΑ Ευάγγελος Μεϊμαράκης, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Αθηνών Δημήτρης Παπαγγελόπουλος (νυν υπουργός κατά της διαφθοράς). Ο τελευταίος είχε διατάξει προκαταρκτική εξέταση μόνο για το θέμα του C4Ι, της οποίας, όπως γράφει η εφημερίδα ΙΣΟΤΙΜΙΑ (27.11.2010), η τύχη έκτοτε αγνοείται. Είναι γνωστό εξάλλου (και γιατί να το κρύψομεν άλλωστε) ότι η πολιτική Καραμανλή όσον αφορά στα σκάνδαλα εξοπλισμών της ΠΑΣΟΚρατίας ήταν «κουκουλώστε τα», εξ ου ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής επονομάζεται και «Νταβατζηδοκτόνος» ή «Σκανδαλοθάπτης».

ΚΑΛΑ ΝΕΑ! Η φρεγάτα ΚΑΝΑΡΗΣ θα επιστρέψει 100% επιχειρησιακή, χάρη στις άοκνες προσπάθειες των στελεχών του ΠΝ

Την ίδια αδράνεια και αδιαφορία για τους εξοπλισμούς και τους πρωταγωνιστές των ατασθαλιών έδειξε και ο Ευάγγελος Βενιζέλος ως ΥΕΘΑ. Κάλεσε μάλιστα τους Τσοχατζόπουλο και Παπαντωνίου να τον συμβουλεύσουν! (Τώρα έχει και αυτός ένα κέντρο προβληματισμού για τη σωτηρία της χώρας όμοιο με αυτό του Γιάννου Παπαντωνίου, βλέπε παρακάτω).

Στη συνέχεια ο Γιάννος Παπαντωνίου, άψογος και ατσαλάκωτος, κινείται με συμπεριφορά κόμιτος στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Συνεχίζουν να τον υπερασπίζονται τα ΜΜΕ. Τα ΝΕΑ 14.08.11 διαμαρτύρονται γιατί η Κυβέρνηση Παπανδρέου με μεγάλα οικονομικά προβλήματα αγνοεί τον σπουδαίο Γιάννο Παπαντωνίου!

Ιδρύει, ανησυχών ως Έλλην πολιτικός για τις τύχες της χώρας το ΚΕΠΠ (Κέντρο Ερευνών Προοδευτικής Πολιτικής) και οργανώνει ημερίδες και σεμινάρια. Η τελευταία από αυτές τις εκδηλώσεις έγινε στις 4 Μαρτίου 2015 στο ξενοδοχείο King George με συμμετοχή κορυφαίων πολιτικών των δύο μεγάλων κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ), μεταξύ των οποίων του Ευάγγελου Βενιζέλου και του Κωστή Χατζηδάκη. Ο υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης ήταν εισηγητής! Βλέπετε ότι η «κλεπτομανής συντεχνία των πολιτικών», όπως ευφυώς την ονόμασε κορυφαίος δημοσιογράφος, δεν κάνει διακρίσεις. Όλοι είναι καλοί συνάδελφοι…

Εν τω μεταξύ, η ομάδα των Εισαγγελέων Διαφθοράς (Ελένη Ράικου) προχώρησε σε έλεγχο της υπόθεσης εκσυγχρονισμού των «S» και εισηγήθηκε τον Απρίλιο του 2014 τη δίωξη 11 προσώπων, με πρώτο τον τότε Γεν. Γραμματέα Εξοπλισμών του Γιάννου Παπαντωνίου, Σπύρο Τραυλό. Ο ίδιος ο Γιάννος Παπαντωνίου έμεινε εκτός, αφού καλύφθηκε από το άρθρο 86 του Συντάγματος με το οποίο συγκαλύπτονται οι αρπαχτές υπουργών και το οποίο, ακόμη και σήμερα, δεν επιθυμούν να αναθεωρηθεί οι Βενιζέλος, Πάγκαλος, Λοβέρδος, Γεωργιάδης κ.ά.

H Kortenaer που μετατράπηκε σε σούπερ θαλαμηγό!

Λίγο αργότερα ο φάκελος «εκσυγχρονισμός S» όδευσε στη Βουλή για να εξετασθούν ευθύνες του Γιάννου Παπαντωνίου. Οι «συνάδελφοί» τους, όπως αναμενόταν, δεν βρήκαν απτά επιβαρυντικά στοιχεία και τον επέστρεψαν στην Εισαγγελία! Ντροπή! Έτσι ξαναγυρίζουμε στην αρχή του κειμένου περί μετάβασης δικαστικών στη Γαλλία για να ψάξουν τα καταγγελθέντα από τον Ν. Josserand πριν από 13 χρόνια. «Trop Tard» που λένε οι Γάλλοι και οι συμπατριώτες μου, ορεινοί Αρκάδες!

Σήμερα το ΠΝ εν μέσω της οξύτατης οικονομικής κρίσης αναγνωρίζει μεγάλες ελλείψεις σύγχρονων πολεμικών πλοίων. Ουδείς αισθάνεται την ανάγκη από τους υπεύθυνους πολιτικούς να απολογηθεί, να κάνει αυτοκριτική, να ζητήσει συγγνώμη.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
G-164g ag-cat
G-164g ag-cat
5 years ago

Υπουργείο της πλάκας χωρίς σοβαρή θεσμική ιεραρχία με διορισμένες και αιρετές μαϊμούδες να παριστάνουν τους ταγούς. Αρχηγός ΓΕΝ χωρίς το θάρρος της υπογραφής του θα έχει θάρρος για κάτι πιο ριψοκίνδυνο;;

Κι εντάξει ο ΑΓΕΝ, ολόκληρο ΑΝΣ εκβιάστηκε;; Γελοία πράγματα και θα πρέπει να ντρέπονται όλοι τους. Δεν έχουν ίχνος αξιοπρέπειας.

genesis
genesis
5 years ago
Reply to  G-164g ag-cat

Πια αξιοπρέπεια?…. αφού στο ελλάντα αν αρνηθείς προμήθεια/μίζα/λάδωμα ρίχνοντας την πάρτη σου για το “κοινό καλό” θεωρείσαι μ@@@@@ς… διαχρονικά!
Τους καλύτερους του είδους τους βάλαμε να είναι και αρχηγοί μήπως και προκύψει κανένα ξεροκόμματο και για εμάς που κουνούσαμε το σημαιάκι από κάτω…

sotbak
sotbak
5 years ago

κρίμα και πάλι κρίμα για την πατρίδα και το αξιόμαχο….γιατί το αξιόμαχο δεν θέλει μόνο ψυχή, θέλει και τα ανάλογα σύγχρονα μέσα…

GUS
GUS
5 years ago

Αφελής ερώτηση αλλα θα την κανω..
Αφου τελικα υπερετουν ακόμα αυτα τα πλοια… τελικά, καλως δεν εγινε ο εκσυγχρονισμος τους? η μηπως θα επρεπε να ειχε γινει εκτενέστερος?

dimitrisx
dimitrisx
5 years ago
Reply to  GUS

Έλλειψη χρημάτων στάση εμπορίου. Χρησιμοποιείς ότι έχεις! Πληροφοριακά, υπηρετούν ακόμη και οι μη εκσυχρονισμένες.

Kotsos
Kotsos
5 years ago
Reply to  GUS

Μάλλον έχετε δίκιο.

Και πέραν του “δημοσιογραφικού” και εκτός ουσίας της υπόθεσης αρθρου του κυριου Φράγκου, αυτό που δεν απαντάει σχεδόν κανένας είναι:

Θα ήταν καλύτερα να είχαμε 1 la fayette αντί των 6 έστω και φτωχά εκσυγχρονισμενων Ελλη;;; Μήπως το ερώτημα θα έπρεπε να είναι αν θα έπρεπε να εκσυγχρονιστουν λιγότερα πλοία, αλλά με ουσιαστικότερες βελτιωσεις; μήπως με το ποσό αυτό πήραμε λίγες βελτιώσεις;

Όλα τα υπόλοιπα του στυλ “επρεπε να είχαμε πάρει καινούργιες φρεγατες με το budget των m500€” είναι να χαμε να λέγαμε.

Bill
Bill
5 years ago
Reply to  GUS

Αυτό ακριβώς σκέφτομαι κι εγώ.
Η’ για να το φέρω πιο απλά, η υπόθεση εκσυγχρονισμού των S ή αγορά νέων φρεγατών μου θυμίζει την υπόθεση που έχουμε χιλιοκουβεντιασει εδώ μέσα για τον εκσυγχρονισμό των F-16 ή την αγορά νέων μαχητικών. Πόσο σωστά πράξαμε τότε (αναβάθμιση αντί για αγορά = η μίζα πήγε σύννεφο) σε σχέση με το τι πράττουμε τώρα?? Ελπίζω σε 10 χρόνια να μην έχουμε τις ίδιες συζητήσεις και η Π.Α. να μην είναι στην κατάσταση που είναι το Π.Ν. σήμερα…
Αν και με την βλακεία που μας δέρνει σαν λαός, προσωπικά, μια απ’τα ίδια βλέπω κι εδώ αλλά σε πιο light καταστάσεις και πολύ πιο καλυμμένες για να μην πάρει πρέφα κανείς τίποτα..!

Γιώργος
5 years ago
Reply to  GUS

Για μένα, σύμφωνα με τις εξελίξεις δηλαδή τα πλοία να πάνε ολοταχώς για μισό αιώνα ζωής θα έπρεπε να περιλαμβάνει και τους αισθητήρες. Επίσης άμα είχε μπει και VLS θα ήταν ό,τι καλύτερο για μένα για την αυτόνομη αντιαεροπορική ομπρέλα του πλοίου. Δε μιλάμε να είχε γίνει AAW, καμιά πυραυλάκατο να προστάτευε ακόμα.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  GUS

Τότε έπρεπε να γίνει εκτενέστερος εκσυγχρονισμός αλλά δεν έγινε για οικονομικούς λόγους.

tpap
tpap
5 years ago

Αν είχε γίνει εκτενέστερος εκσυγχρονισμός τότε, όπως είχε προταθεί δεν θα είχαμε σήμερα αυτό το “ζόρι” με τις κύριες μονάδες του Στόλου. Οι “S” θα ήταν σε καλύτερο επίπεδο από τις ΜΕΚΟ. Αν θυμάμαι καλά υπήρχαν δύο προτάσεις, η μια θα τις έφερνε σε επίπεδο καλύτερο των ολλανδικών “Μ” (πλευρικό VLS, νεα ρανταρ-SEAPAR, RAM στη θεση του ΜΚ29), η άλλη πιο πολύπλοκη (2×8 mk41 και για SM2, ASROC, SPY-3 κ.α, μεταφορά του otomelara στο υπόστεγο) και προφανώς πολύ πιο ακριβή. Δυστυχώς, όμως ο εκσυγχρονισμός που τελικά έγινε δεν είχε καμία σχέση με τις ανωτέρω προτάσεις και πιθανόν κατά πολύ υποδεέστερος από αυτόν που επιθυμούσε το ΠΝ.

Π.Α
Π.Α
5 years ago
Reply to  tpap

Mηπως ομως τοτε υπολογιζαν στο οτι θα τις εκσ/με (ο οποιος εκσ/σμος) και αργοτερα θα αγορασουμε καινουργιες, στοχος για Als 100 ;

tpap
tpap
5 years ago
Reply to  Π.Α

Τότε δεν υπήρχε το project της ALS100. Τότε το ΠΝ ασχολούνταν με την κορβετοφρεγάτα ή φρεγατοκορβετα της Vosper και με την αγορά πλοίων αεράμυνας. Δυστυχώς τότε αποσύρθηκαν και τα Adams και μείναμε χωρίς πλοία αεράμυνας. (Οι Αμερικάνοι, αν δε κάνω λάθος, είχαν προτείνει λίγο πριν την απόσυρση τους, την αναβάθμιση αυτών στο επίπεδο του προγράμματος NTU το οποίο απορρίφθηκε. Δηλαδή ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός τους θα ήταν ανάλογος των KIDD.)

Fingolfin
Fingolfin
5 years ago
Reply to  GUS

Το θέμα δεν είναι αν έπρεπε ή όχι να γίνει ο εκσυγχρονισμός, αλλά αν πήρε μίζα από την εταιρεία.

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Fingolfin

+

Βκ
Βκ
5 years ago

Επειδή το ψάρι βρωμάει απ το κεφάλι… Και το κεφάλι σ αυτήν χώρα είναι πάντα είναι η εκάστοτε κυβέρνηση!! Αλλά και η αντιπολίτευση που σιωπά περιμένοντας τη δική της σειρά για να γλειψει λίγο μέλι. Έτσι παίρνοντας απ τη Βουλή μυρίζεις τη δυσωδία χρόνων και χρόνων, ανθρώπων που δε σεβάστηκαν τη ψήφο μας!!! Στη φυλακή έπρεπε να ήταν όχι μόνο δύο άλλα 102….

genesis
genesis
5 years ago
Reply to  Βκ

Γιατί έχω την εντύπωση ότι το κεφάλι είναι ο “κυρίαρχος λαός”??
Όλα αυτά γίνονται κατά συρροή και σχεδόν απροκάλυπτα με την ανοχή μας και με την ψήφο μας εδώ και δεκαετίες.
Κοιτώ γύρω μου και βλέπω μία ανώριμη πολιτικά κοινωνία που δεν θέλει με τίποτα να κάνει την αυτοκριτική της και να προχωρήσει ούτε σε προσωπικό ούτε σε ομαδικό επίπεδο.
Sorry βρε παιδιά αλλά όποιος είναι πάνω από 40 ετών και δηλώνει αιφνιδιασμένος με όλα αυτά, είναι μάλλον συνυπεύθυνος έστω και δια της σιωπηρής ανοχής του.

Chris
Chris
5 years ago
Reply to  Βκ

Πολύ σωστά και μάλιστα πρέπει να μπαίνουν στη φυλακή εγκαίρως και όχι να καταψύχονται και να αξιοποιούνται οι υποθέσεις διαφθοράς ως όπλο εκβιασμού ή πολιτικός αντιπερισπασμός ή να χρησιμοποιούνται 1 ή 2 άτομα ως αποδιοπομπαίοι τράγοι ενός πολύ βρώμικου συστήματος.
Πέρα από την απάτη, χρηματισμό και οποιοδήποτε άλλο αδίκημα τέτοιες υποθέσεις νοιώθω ότι αποτελούν παραβίαση του όρκου που δίνουν ως βουλευτές ή υπουργοί. Είναι δυνατόν να καλύπτονται από ασυλία; Επίσης η βουλευτική ασυλία έχει το νόημα να προφυλάσσει τους πολιτικούς από τον ρεβανσισμό των αντιπάλων τους και όχι να καλύπτει ποινικές ευθύνες.
Επίσης θλιβερό ότι όλες οι υποθέσεις διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν στην Ελλάδα ήταν μέσω καραμπόλας από άτομα των ξένων εταιριών που πιάστηκαν για παρόμοιες υποθέσεις σε ξένες χώρες.

Babis_UK
Babis_UK
5 years ago

Το να παιρνει μιζα καποιος αιρετος ειναι κακουργημα και πρεπει να τιμωρειται με βαρυτατες διωξεις

Το να παιρνει ομως καποιος αιρετος ή στρατιωτικος μιζα, για θεματα αμυνας πρεπει να χαρακτηριζεται εσχατη προδοσία εν καιρω πολεμου και να τιμωρειται κατα τις ποινες που οριζει το συνταγμα.

Απ ολες τις αλλες μιζες το κρατος χανει χρηματα
Απ τις μιζες σε θεματα εθνικης αμυνας εκτως απο χρηματα μπορει να χαθει εθνικος χωρος και ζωες Ελληνων

Αισχος και καταισχύνη για ολους τους κατάπτυστους προδότες

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Babis_UK

+

Spirit
Spirit
5 years ago

Στο ερώτημα τι κάνουμε με 500 εκ. εκεινη την εποχή η απάντηση ειναι αγοράζαμε τις Μ…
Και από ότι ακούω κανένα αρχηγός, πολιτικός, ΚΥΣΕΑ δεν τον πρότεινε.
Με έναν ΕΜΖ θα μπορούσε να την βγάλουμε μεχρι το 2030+
Θλίβομαι που ηγέτες του στόλου που βγαίνουν στις τηλεοράσεις δεν ξέρουν τι εκσυγχρονισό υπέστησαν τα πλοία. Δεν συζητώ δε για τις ολλανδικές “Μ”!!!
Αυτά ζούμε κύριοι, κατά άλλα η Μέρκελ και ο Σοιμπλε μας φταίει…

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Spirit

Δείτε και τι λέει σήμερα ο αρχηγός του ΠΝ εκείνη την εποχή
https://www.youtube.com/watch?v=FwNf0LSwHsc

Αίας
Αίας
5 years ago
Reply to  Spirit

Ακριβώς φίλε μου.
Σε επίπεδο καφενείου ,μπορώ να κάνω την εξής απλή υπόθεση.
Αν για τον εκσυγχρονισμό των έξι S, δαπανήθηκαν 400 εκατομμύρια ,τότε συνεπάγεται πως το ποσό είναι σχεδόν ίσο με το τίμημα που ζητούσαν οι ολλανδοί για τις Μ;
Περίπου εβδομήντα εκατομμύρια αν δεν κάνω λάθος και που θεωρήθηκε υψηλό.
Άρα μπορούσαμε να αγοράσουμε εξι Μ;
Την ίδια εποχή ακουγόταν σενάρια για ενδιαφέρον αγοράς/πώληση των S σε τρίτες χώρες π.χ. Πακιστάν.
Άσχετα με αυτά ,συνεχίζω την σύνθεση της ιστορίας με την υπόθεση πως όντως πουλούσε η χώρα τις έξι φρεγάτες με τιμή το μισό της αγοράς των νέων μεταχειρισμένων.
Τριανταπέντε εκατομμύρια τα οποία αμέσως τα ρίχναμε για τον εκσυγχρονισμό των Μ ,έστω σε ένα σημείο.
Αντί αυτών προτιμήθηκε η λύση που ξέρουμε.
Να κερδίσει μία εταιρεία , να πάρει και κάτι ,σύμφωνα με την ανακρίτρια και ο αρμόδιος.
Η απορία μου είναι αν όντως ,πάλι, ισχύουν αυτά τα περί ναυτικού επιτελείου και ο άτυπος εκβιασμός τους, δεν βρέθηκε ένας να παραιτηθεί;
Δεν θυμάμαι να υπήρξε παραίτηση.
Άρα και πάλι και τέλος ,δυστυχώς οι πολιτικοί προϊστάμενοι στο επιχειρησιακό τουλάχιστον κομμάτι βγαίνουν λάδι με τις ευλογίες των επιτελείων .
Σωστά λοιπόν οι κατηγορίες περιορίζονται σήμερα σε αυτές που απαγγέλλει η δικαιοσύνη ,αφού υπήρξε και παραγραφή;
Καμία ευθύνη για την θωράκιση της χώρας.
Αν υπήρξε τέτοια αυτή θα βάρυνε την στρατιωτική ηγεσία και αυτό είναι και σωστό και διαχρονικό.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Αίας

Το ερώτημα δεν ειναι αν θα μπορούσαμε, (που θα μπορούσαμε), αλλά ότι κανείς δεν ασχολήθηκε. Ο Αντωνιάδης απλά μεταφέρει την τότε νοοτροπία, θα απαξιωθούν θα πάρουμε καινούργιες.
Όπως τόσα και αλλα τόσα μεταχειρισμένα συστήματα χάθηκαν, μιλάμε για “Σαουδοαραβική” νοοτροπία…
Τόσες ελλείψεις υπήρξαν και τότε φαίνεται καταπεφτόταν σε ορισμένους οι Ολλανδικές φρεγάτες Μ…

Τα ίδια βλέπουμε και σήμερα, το ΠΝ προχώρησε σε εκσυγχρονισμό 500εκ. για τα P-3!!! Ενώ έχει δυσκολίες να αποπληρώσει μέχρι και τις Ρούσεν, και δεν υπάρχουν νέες τορπίλες, ενώ από την άλλη κάποιοι μιλούν για Belharra!
Βλέπεις να έχει αλλάξει κάτι;

Απλά να θυμίσω στους ενστόλους, ότι υπάρχει και η παραίτηση, ας διαφωνούν με επιλογές του πολιτικού τους προϊσταμένου…

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS
5 years ago

Αυτογνωσια κυριοι…..και κυριως αυτοκριτικη.

“The following has been approved for…..appropriate audiences.”

https://www.youtube.com/watch?v=YLuZjpxmsZQ

Καληνυχτα baby-boomers…..

βαγγελης
βαγγελης
5 years ago

κ μετα θετε κ κοντρες με τους απεναντι για γελια

kamp
kamp
5 years ago

Αγαπητό περιοδικό (αναφέρομαι στο περιοδικό και όχι στην ιστοσελίδα). Εδώ και χρόνια παρακολουθώ αγοράζω αδιαλείπτως το περιοδικό σας και πραγματικά αξίζει όλοι να ενισχύσουν αυτήν την προσπάθεια καθότι θα βρουν αναλύσεις και άρθρα που είναι αδύνατον να ανεβάσετε στην ιστοσελίδα.

Όσον αφορά τον υποστράτηγο παρακολουθώ την αρθρογραφία του στο περιοδικό και παρότι είναι ειδικότερος εμού τον θεωρώ ιδιαίτερα αιχμηρό έως άδικο σε πολλές τοποθετήσεις του. Παραβλέπει τις περισσότερες φορές την ευθύνη της τότε στρατιωτικής ηγεσίας καθώς και έχει την τάση πως πάντα το στράτευμα είναι θύμα του πολιτικού κατεστημένου. Όσον αφορά τα του εκσυγχρονισμού παρότι σχολίασα στο άρθρο για τον Παπαντωνίου θα ήθελα να επαναφέρω κάποιες σκέψεις.

1. Ο εκσυγχρονισμός κατ εμέ ήταν επιβεβλημένος ενώ ο μη εκσυγχρονισμός θα ήταν εγκληματικό λάθος. Μιλάμε για πλοία που είχαν μέσο όρο ηλικίας 25 περίπου έτη. Η μεγαλομανία και η προχειρότητα είχε εισχωρήσει στην νοοτροπία του στρατεύματος με ευθύνη των πολιτικών. Ο Παπαντωνίου δεν ξύπνησε ένα πρωί και είπε ας κάνω εκσυγχρονισμό στις S για να βγάλω καμιά 10 αρι εκ €.. Κάποια εισήγηση είχε ώστε να καλυφθεί το κενό μέχρι να έρθουν οι νέες ναυπηγήσεις βάσει των πιστώσεων που έβλεπαν. Με την ίδια λογική θα έπρεπε να προκρίνει τις νέες φρεγάτες για να έχει και μεγαλύτερη μίζα (κοίτα να δεις που γίναμε μέχρι και υπερασπιστές των επιλογών Παπαντωνίου έναντι της στρατιωτικής ηγεσίας..)
2. Μιλάμε θέλανε με 500 εκ. € να πάρουν δύο καινούργιες φρεγάτες (και να καρτερούν την επόμενη χρηματοδότηση για να γίνει εξόφληση..) και να έχουμε 3 τύπους φρεγατών με ότι συνεπάγεται για την υποστήριξη σήμερα.
3. Ο μίνι εκσυγχρονισμός ήταν σχεδιασμένος να κρατήσει το αξιόμαχο μέχρι την επόμενη δεκαετία μέχρι να βρεθούν οι πιστώσεις για την νέα φρεγάτα και να κλείσει και ο επιχειρησιακός κύκλος ζωής των S. Μην ξεχνάμε ακόμα και αν ξεκινούσαν το 2003 οι διαδικασίες επιλογής φρεγάτας θα περνούσαν τουλάχιστον μία 7 ετία μέχρι να κλείσουν οι διαπραγματεύσεις και να πέσει στο νερό η καινούργια. Δηλαδή την 6η Fremm θα την παίρναμε ακόμα και να μην είχαμε κρίση με την έλλειψη πιστώσεων και που τότε υπήρχαν στα τέλη της τωρινής δεκαετίας. Μέχρι τότε πως θα την βγάζαμε?? Μιλάμε για διαδικασίες της προηγούμενης δεκαετίας μην κρίνετε με τα τωρινά δεδομένα..
4. Αν ο σχεδιασμός της επιλογής φρεγάτας ήταν να γίνει το 2008 – 2010 τότε καλώς έγινε μερική αναβάθμιση και όχι ολική που σε σημερινές τιμές θα ξεπερνούσε τα 110 – 120 εκ. € ανά μονάδα. Όσοι κρίνουμε το ότι δεν έγινε τουλάχιστον ριζικός εκσυγχρονισμός ας κρίνουμε με τις γνώσεις που είχαμε τότε και όχι με τις τωρινές. Κανείς δεν υπολόγιζε την κρίση άρα όλοι περίμεναν νέες ναυπηγήσεις αργά ή γρήγορα.
5. Η κατηγορία ότι ο Παπαντωνίου έβλαψε με 400 εκ € το δημόσιο είναι αστεία. Αν κατηγορηθεί γι αυτό θα αθωωθεί 100%. Πρέπει να κατηγορηθεί για ξέπλυμα μαύρου χρήματος, δωροδοκία, φοροδιαφυγή κλπ. Σαν να κατηγορηθεί αργότερα ο Καμμένος γιατί κάνει την αναβάθμιση των F16 αντί να αγοράσει καινούργια F35 (ας δίναμε προκαταβολή για 2 μοίρες 20 εκ € ανά αεροσκάφος – λογική προηγούμενης στρατιωτικής ηγεσίας)
6. Το πρόβλημα ήταν όχι ο ίδιος ο εκσυγχρονισμός αλλά η διαδικασία που ακολουθήθηκε και αν έγινε υπερκοστολόγηση.
7. Ας βγει κάποιος επιτέλους επίσημα να μας πει πόσο ήταν πραγματικά η ζημιά για το δημόσιο. Να βάλουν ελεγκτές γνώστες των εξοπλιστικών να μας ενημερώσουν πως έπρεπε να κοστίσει τόσο ο εκσυγχρονισμός αλλά λόγω δωροδοκίας μας κόστισε τόσο. Να μάθουμε το νούμερο. Είναι 20, 50, 70 εκ. €.
8. Η στρατιωτική ηγεσία πρέπει να κάνει η ίδια εσωτερικό έλεγχο και να μας δώσει νούμερα και να μην αφήνει να πλανώνται ποσά ύψους 400 εκ. € όπου και δεν ισχύουν και που υποσκάπτουν την αξιοπιστία του στρατεύματος. Φανταστείτε τι θα λένε τώρα στα καφενεία. Ότι χάσαμε 400 εκ Αγαπητό περιοδικό (αναφέρομαι στο περιοδικό και όχι στην ιστοσελίδα). Εδώ και χρόνια παρακολουθώ αγοράζω αδιαλείπτως το περιοδικό σας και πραγματικά αξίζει όλοι να ενισχύσουν αυτήν την προσπάθεια καθότι θα βρουν αναλύσεις και άρθρα που είναι αδύνατον να ανεβάσετε στην ιστοσελίδα.

Συγνώμη για την μακροσκελή ανάρτησή μου απλά καλό είναι να βάζουμε και λίγο λογική και όχι να τα μηδενίζουμε όλα. Βέβαια όπως και ο υποστράτηγος λέω την δική μου οπτική γωνία παρότι μη ειδικός επί των θεμάτων.

lexandreas
lexandreas
5 years ago
Reply to  kamp

Είστε σωστός μέχρι κόμματος, μπράβο

CK
CK
5 years ago
Reply to  kamp

Ο τότε AGEN στη συνέντευξη του είπε πως είχε προτείνει τη συνέχιση της ναυπηγήsις των ΜΕΚΌ στον Σκαραμαγκά

Όχι για νέο τύπου φρεγάτα FREMM κλπ

Το ερώτημα είναι όπως γραφει ο Aias από πάνω γιατί δεν αγοράσθηκαν οι νεότερες M με τα ίδια λεφτά με πούλημα των S τότε

Υπήρχε το επιχείρημα πως με τις M θα υπήρχε θέμα πολυτυπίας οποτε μείναμε με τις S

κάποιοι μπορούν να πούνε πως έπρεπε οπωσδήποτε η δουλειά νa πάει στη Thales ώστε να xoune κάποιοι μερικές δεσμίδες μετρητών

Silent Arrow
Silent Arrow
5 years ago
Reply to  kamp

Απολυτως σωστος. Τοτε σκεφτομασταν να εχουμε 12 μοναδες επιφανειας: 4 ΜΕΚΟ + 6 εκσυγχρονισμενες Standard + ναυπηγηση δυο νεων πλοιων προς αντικατασταση των δυο μη εκσυγχρονισμενων S. Ειναι αστεια αυτα που γραφονται στα διαφορα site για την αναβαθμιση των S ειδικα οταν δεν υπαρχει ΚΑΜΙΑ παραιτηση στρατιωτικου για την υποθεση.

Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
5 years ago
Reply to  kamp

Σαν εκσυγχρονισμός έλυσε κάποια προβλήματα αλλά από την στιγμή που δεν ολοκληρώθηκε, τα πλοία δεν είναι υπολογίσιμος κίνδυνος για την Τουρκία, θα έπρεπε να διαθέτει δυνατότητα βολής essm και ένα δεύτερο phalanx η RAM καθώς και ένα ραντάρ 3D

Konstantinos Zikidis
5 years ago

Μπορώ να επιβεβαιώσω όλα όσα γράφει ο Στρατηγός, αναφορικά με τον Michel Josserand, τέως υψηλό στέλεχος της Thales και στο τέλος της EADS, τον οποίο “τσίμπησε” το γαλλικό κράτος και τον “γλέντησε” για διάφορα καλά που είχε διαπράξει…, αντλώντας παράλληλα πληροφορίες για διάφορες υποθέσεις… Όσον αφορά την Ελλάδα, όποιος διάβασε προσεκτικά τα λεγόμενά του στην ανάρτηση, αντιλαμβάνεται ότι τα βέλη του χτυπάνε ακόμα πιο ψηλά από τον τότε ΥΕΘΑ…

Ναι, βεβαίως, ο Michel Josserand ήταν ένας διεφθαρμένος και ο λόγος του δεν μπορεί να ληφθεί ως απόδειξη κατηγορίας. Όμως αποτελεί μία πολύ σοβαρή ένδειξη… Κανείς δεν είπε ότι ο εν λόγω κύριος ήταν χαζός… Και υπό την πίεση των γαλλικών υπηρεσιών, μπορεί να είπε κάποιες ενδιαφέρουσες αλήθειες…

Την εποχή εκείνη υπηρετούσα στο Παρίσι και όλα αυτά γράφονταν ανοικτά στον γαλλικό τύπο. Προφανώς, η συζήτηση αφορούσε κυρίως άλλα θέματα και προγράμματα. Ο Γιάννος ήταν μάλλον collateral damage… Το εντυπωσιακό όμως ήταν ότι δεν υπήρχε η παραμικρή αναφορά επί τούτων στον ελληνικό τύπο, τον οποίον επίσης παρακολουθούσα στο βαθμό του δυνατού (τη βοηθεία του διαδικτύου), εκτός ίσως από τον Στρατηγό Κ. Φράγκο, ο οποίος ήταν μάλλον ο μόνος που είχε αναφερθεί στο θέμα (από την στήλη του τότε στο “Παρόν της Κυριακής”)…

[Αντίστοιχη ιστορία έγινε το 2006 και με την Siemens, όπου επίσης έγινε πολύ μεγάλη συζήτηση στον ξένο τύπο, ενώ υπήρχε απόλυτη αφωνία εν Ελλάδι… Μέχρι που πρόσφατα διαβάσαμε εδώ για τον Σίκατσεκ, τον Μαυρίδη, τα “μαύρα ταμεία” κλπ. Βέβαια, ήταν ήδη αργά: το “πουλάκι” ονόματι Μ. Χριστοφοράκος είχε “πετάξει” για την “πατρίδα” του από το 2007…]

Από κει και πέρα, απαιτείται νηφαλιότητα και ψυχραιμία, τόσο όσον αφορά την κρίση των γεγονότων του παρελθόντος αλλά και τον σχεδιασμό για το μέλλον. Διότι, μπορεί ο Άκης και ο Γιάννος να αγόρασαν διάφορα, καλώς ή κακώς, ίσως όχι με τους καλύτερους όρους και διαδικασίες (για να το πω πολύ διακριτικά)… Βεβαίως, αυτοί (καθώς και οι συν αυτοίς) έχουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για ο,τιδήποτε παράνομο, όπως κρίνει η Δικαιοσύνη. Όμως, φρόντισαν να προμηθευτούμε διάφορα οπλικά συστήματα, ως επί το πλείστον αξιόλογα, καλύπτοντας ανάγκες των ΕΔ. Τα οποία έχουμε πληρώσει ως λαός. Και τα οποία όμως πλέον οφείλουμε να υποστηρίζουμε αποτελεσματικά και να εκμεταλλευόμαστε επιχειρησιακά… Έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε λεφτά για άλλα… Υπό τις παρούσες συνθήκες, η ενδεχόμενη εγκατάλειψή τους, αποτελεί μεγαλύτερη αμαρτία. “Και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης”…

dimitrov
dimitrov
5 years ago

Πολύ σωστός αγαπητέ και ειδικά το κλείσιμο. Δεν πρέπει να “εκδικηθούμε” αυτά που πλέον αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού και μάλιστα τόσο νευραλγικής σημασίας.

Bob Batons
Bob Batons
5 years ago

Στην υπόθεση Siemens αγαπητέ ο τότε πρωθυπουργός έκλεισε χωρίς κανένα λόγο τη Βουλή το καλοκαίρι του 2009 με αποτέλεσμα να παραγραφούν όλα τα αδικήματα που είχαν διαπραχθεί μέχρι τότε. Ο φάκελος Ζήμενς-εξοπλιστικά ξανάνοιξε αργότερα επί ΓΑΠ σε μια προσπάθεια κατευνασμού της κοινής γνώμης λόγω των περικοπών. Το τι έχει γίνει βέβαια…

Konstantinos Zikidis
5 years ago

Η όμορφη αυτή ιστοριούλα, λίγο πιο αναλυτικά: https://www.militaire.gr/pos-xetylichthike-to-koyvari-ton-apokalypseon-gia-ton-eksygchronismo-ton-fregaton/

Επί της ουσίας όμως, πιστεύω ότι η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό ήταν ορθή, καθώς διασφάλιζε το αξιόμαχο των φρεγατών για ένα μεγάλο διάστημα. Νομίζω ότι αυτό προκύπτει και από την πρόσφατη συνέντευξη του τότε Α/ΓΕΝ Ναυάρχου Αντωνιάδη, ο οποίος εκ των υστέρων συμφωνεί με τον εκσυγχρονισμό, αντί για ναυπήγηση νέων φρεγατών. Ουκ εν τω πολλώ το ευ… Σαφώς υπάρχουν θέματα σχετικά με το εύρος και τα αντικείμενα του εκσυγχρονισμού. Όμως, η απόφαση ήταν μάλλον επιβεβλημένη. Πράγμα το οποίο έχει αποδειχθεί στην πράξη. Όσον αφορά τις μίζες ή τυχόν άλλες παρανομίες, ο κάθε παραβάτης θα πρέπει να πληρώσει. Και πρωτίστως, τα σχετικά ποσά θα πρέπει να επιστραφούν στο δημόσιο ταμείο. Έστω και με δήμευση περιουσίας.

Επί τη ευκαιρία, ίσως θα ήταν ενδιαφέρον η Πτήση να κάνει ένα αφιέρωμα για το πως προέκυψε το θεσμικό πλαίσιο του “anti-corruption law” στις ΗΠΑ 😉

dimitrov
dimitrov
5 years ago

Πράγματι είναι ορθή η απόφαση με τη λογική πως οι κύριες μονάδες(φρεγάτες-υποβρύχια) του ΠΝ υπηρετούν μισό αιώνα συνήθως. Μάλλον θα έπρεπε να εκσυγχρονίζονταν και οι 7+8 S με τα χρήματα που αγοράσαμε τις 9+10.

sotbak
sotbak
5 years ago

πάντως είναι άλλο αν ο εκσυγχρονισμός που τελικά έγινε ήταν σωστή επιλογή και άλλο αν κάποιος έλαβε παράνομα χρήματα ως δώρο (δωροληψία) για τη σύναψη της σύμβασης. Η αξία του παράνομου δώρου (μίζα) είτε αφαιρείται από τα κρατικά χρήματα (αφού υπερκοστολογείται η σύμβαση για να συμπεριλάβει και το παράνομο δώρο, άρα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό) είτε προκύπτει από την αφαίρεση ανάλογου μέρους/ποσοστού της ποιότητας ή της ποσότητας του αντικειμένου της σύμβασης ή του έργου, οπότε συνιστά ευθεία ζημία σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, αφού αποκτάται υποδεέστερο υλικό με τα ίδια χρήματα. Σε κάθε περίπτωση, όταν αυτό συμβαίνει και όχι μόνο σε αμυντική προμήθεια, τίθεται ζήτημα και παραβάσεων έτερων ποινικών διατάξεων πέραν της δωροληψίας του πολιτικού αξιωματούχου (159 ΠΚ) ή των λοιπών υπαλλήλων που συνέπραξαν (235 ΠΚ), ήτοι απιστία, ψευδής βεβαίωση και απάτη σε βάρος του Δημοσίου με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/1950.

giorgos
giorgos
5 years ago

καλησπερα εγω το μονο που θελω να πω ειναι οτι για ολη αυτη την καταντια μας ο πρωτος που φταιει ειμαστε εμεις και μετα ολα τα λαμογια της πολιτικης!

Panagiotis Karatasios
Panagiotis Karatasios
5 years ago

Ο εκσυγχρονισμος των s μπαρουφα εκσυγχρονισμος των μεκο τρεχα γυρευε για τις μπελχαρα χλωμα τα πραγματα για μεταχειρισμενες δεν φαινεται να ενδιαφερομαστε αντε καλη συντριβη απο τους τουρκους

sotbak
sotbak
5 years ago

όχι ηττοπάθεια πατριώτη!!! Ψηλά τα λάβαρα!!! Να είσαι σίγουρος πως όσο δεν έρχονται οι απέναντι σημαίνει πως στοιχειώδης αποτροπή υπάρχει. Το ζήτημα είναι αυτή να αυξηθεί ποιοτικά με νέα/σύγχρονα μέσα για να απομακρύνει κάθε σκέψη των γειτόνων μας……

tiki
tiki
5 years ago

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι διαβάζω. Θεωρείται έγκυρη ανάλυση ο διαχωρισμός μεταξύ λαμόγιων και έντιμων; Νόμιζα ότι διαβάζω ολυμπια.gr. Ο Παπανδρέου αυτό, ο Σημίτης το άλλο, ο Χατζηδάκης το τρίτο, ο Σταθακης εκείνο…

Ο αρθρογράφος θέτει ως αρνητικό επιχείρημα ότι δανειστήκαμε για να πληρώσουμε τον εκσυγχρονισμό 6 φρεγατών (που από την οπτική του Γενικού Λογιστηρίου έχει δίκιο) και αμέσως μετά μας λέει ότι με τα ίδια χρήματα θα μπορούσαμε να πάρουμε μια νέα φρεγάτα και να δώσουμε μια μπροστάντζα για μια δεύτερη.
Ξεπερνώντας το ότι με 500 εκατομμύρια δεν αγόραζες τίποτα της προκοπής, δανεικά δεν θα ήταν και τότε;

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  tiki

Οι ΜΕΚΟ στοιχισαν καπου 308εκ. το πλοιο (290 με την γερμανικη συνεισφορα) το 89′ και την τελευταια να παραδίδεται το δεκεμβριο του 98’… Οι αντιστοιχες της Πορτογαλιας λιγο πανω απο 200εκ…

Θωμάς
Θωμάς
5 years ago
Reply to  Shadowfax

Επειδή δεν γνωρίζω ήταν οι Πορτογαλικές φρεγάτες αντιστοιχων δυνατοτήτων με τις δικες μας; Μήπως οι δικες μας κόστισαν περισσότερο γιατί είχαν αλλα συστήματα; Επίσης υπάρχει πιθανότητα να είχαν διαφορετικό πλάνο αποπληρωμής οι Πορτογάλοι που τους επέτρεπε να επιτύχουν χαμηλότερη τιμή;

Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπήρχαν μίζες αλλα επίσης δεν το γνωρίζω οποτε προσπαθώ να διερευνήσω μήπως υπήρχαν άλλοι λόγοι που να δικαιολογούσαν αυτή τη διαφορα στην τελική τιμή.

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  Θωμάς

Η Πορτογαλια παρήγγειλε 3 ΜΕΚΟ γιατι δεν ειχε λεφτα για ολλανδικες S στα $640εκ, και πληρωσε μολις 30εκ… Τα αλλα τα πληρωσαν USA (250), Γερμανια-Ολλανδια (280) και τα υπολοιπα Ιταλια,Καναδας, Ισπανια και UK… $223εκ λοιπον το καθε πλοιο…

Η Ελλαδα το 89′ και φεβρουαριο μηνα υπογραφει συμβαση για 4 πλοια αξιας για 1,232δις Δολαρια… (300εκ ηταν τα οπλικα συστηματα απο USA μεσω FMS και κατι ψιλα για εγχώριες δαπάνες του προγράμματος)… Δηλαδη 308εκ το καθε πλοιο…
Αν αφαιρεσουμε την γερμανική δωρεάν βοήθεια μιλαμε για 1,17δις…
Για τις διαφορες τους κατα την παραγγελια μπορεις να τις δεις εδω αναλυτικα…
https://www.forecastinternational.com/archive/disp_pdf.cfm?DACH_RECNO=784

Θωμάς
Θωμάς
5 years ago
Reply to  Shadowfax

Ευχαριστώ πολύ για την εμπεριστατωμένη απάντηση.

Το εκτιμώ αφάνταστα
Θωμάς

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  Shadowfax

Θεωρητικά πάντα, το ΠΝ, θα μπορούσε να αγοράσει 2 μεκο επιπλέον με τα χρήματα του εκσυγχρονισμού (αφού το κόστος των +2 θα ήταν μειωμένο σε σχέση με τα πρώτα πλοία). Το θέμα είναι ότι η κατάσταση πάλι θα ήταν αξιοθρήνητη, καθώς θα είχαμε 6 σχετικά αξιομαχα σκάφη και 6-7(με την ίδια οροφή με τώρα) S όπως βγήκαν από το ναυπηγείο…

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  Αντώνης

Ηταν 4+2…
Το προβλημα ηταν (και ειναι νομιζω) οτι ο ενας ηθελε εκσυχγρονισμο, ο αλλος Ελληνικης σχεδιασης πλοια, ο αλλος να μεινουν ως εχουν και να παρουν καινουργια, ο αλλος αντι για καινουργια να παμε σε σε μια περιπτωση Ρουσσεν με τις ΜΕΚΟ κλπ κλπ… Γνωριμα σεναρια της “Ευρωπαικης” αυτης χωρας του νοτου…
Καθενας ειχε την αποψη του ενω δεν υπηρχε κανενας σοβαρος σχεδιασμος, συνεννοηση, προγραμματισμος για το παρακατω…

tiki
tiki
5 years ago
Reply to  Shadowfax

To +2 είχε νόημα και αντίστοιχο κόστος μόνο αν η παραγγελία γίνονταν ταυτόχρονα με τα 4. 5 χρόνια μετά την λήξη της παραγωγής, το κόστος της κάθε επιπλέον ΜΕΚΟ θα ήταν παραπάνω από τα 308 που στοίχισαν οι πρώτες, ενώ θα παραλαμβάναμε (αν βρίσκαμε τα επιπλέον 100 εκατομμύρια) δύο “καινούργια” πλοία τεχνολογίας 15 ετών πίσω.
Νομίζω όμως ότι το ΓΕΝ δεν ήθελε να πάρει άλλες δύο ΜΕΚΟ, αλλά κάτι για να ανακτήσει την δυνατότητα αεράμυνας περιοχής που έχασε μετά τον παροπλισμό των Adams, δηλαδή κάτι πολύ πιο ακριβό.
Στην πράξη όμως, με την αναβάθμιση 6 φρεγατών και με όσα μαζέψαμε από τα ΗΑΕ, δημιουργήθηκε ένα ικανό απόθεμα ανταλλακτικών για να υποστηρίξει τις 4 μη εκσυγχρονισμένες φρεγάτες, κυρίως στο θέμα των ηλεκτρονικών τους, και σήμερα μπορούμε να λέμε ότι έχουμε 13 φρεγάτες που τουλάχιστον πλέουν και βλέπουν.

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  Shadowfax

Δεν θα διαφωνησω μαζι σας…
Τουλαχιστον η ιστορια αυτο εδειξε και με τις Ρουσσεν…
Πλοια με τεχνολογια 15ετιας που ξεφυγαν στο κοστος και στα χρονοδιαγραμματα…
Δυστυχως στην χωρα εχουμε καλες προθεσεις, αλλα καπου στην πορεια το χανουμε…
Οπως θα συμφωνησω και με τον Αντωνη στο οτι θα ειχαμε 6 ισως και 8 ΜΕΚΟ που δεν θα ξεραμε πως να αναβαθμησουμε…

dimitrov
dimitrov
5 years ago
Reply to  Αντώνης

Η ουσία του θέματος Αντώνη και λοιποί φίλοι είναι πως θα είχε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα φρεγατών με αυτά τα λεφτά. Εκεί αναφέρεται ο αρθρογράφος κι όχι απλά σε +2 ΜΕΚΟ 200ΗΝ ας πούμε. Με τα φράγκα των S, τα φράγκα του εκσυγχρονισμού των τ209/1200 κάνοντας εκεί έναν μετριοπαθή εκσυγχρονισμό σαν αυτόν των τ209/1100, τα λεφτά των 6&7 Ρουσσεν και πάει λέγοντας. Εκεί το πάει ο στρατηγός. Και νομίζω πως έχει δίκιο.

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  dimitrov

Με τη σπατάλη που έχει γίνει και τις λάθος αποφάσεις, τώρα θα είχαμε και αεροπλανοφόρο μη σου πω… Πριν γίνει ο εκσυγχρονισμός των S, η τότε εναλλακτική, ήταν η απόκτηση των +2 meko. Συζητιόταν μάλιστα και η πιθανότητα για σκάφος με AA δυνατότητες, σε μεγαλύτερο σκαρί(Meko 360H2). Αργότερα έπαιξε σοβαρά η κορβετοφρεγάτα. Έχει κάποιος τις προδιαγραφές της, στη τελευταία πρόταση για το ΠΝ άραγε; ΠΤΗΣΗ;

dimitrov
dimitrov
5 years ago
Reply to  dimitrov

Ναι αυτό το θυμάμαι για τις +2 με ΑΑ δυνατότητες. Αλλά μετά αν θυμάμαι καλά η Β&V πρότεινε την ΜΕΚΟ D. Και μετά ήρθε ο κορβετοφρεγάτα. Δεν θυμάμαι προδιαγραφές αλλά του κλου ήταν πως τελικά έπρεπε το πλοίο να είναι 4000τ με όσα θέλαμε απάνω.

neverwill
neverwill
5 years ago
Reply to  tiki

Εχτετε δίκιο , από μόνο του τό υφος τής γραφής δημιουργεί ερωτηματικά γιά τήν αξιοπιστία κάποιων εξ΄ όσων αναφέρονται στό άρθρο . Ο Στρατηγός , πέρα από τό μάλλον υπερβολικό “στόλισμα ” όλων τών πολιτικών ανεξαιρέτως , δέν περιορίζεται στό νά παραθέσει τήν άποψη του ή όσα ενδεχομένως γνωρίζει εκ τών έσω , αλλά θεωρεί εαυτόν κάτοχο τής μίας , μόνης καί εκ Θεού εκπορευόμενης αλήθειας τήν οποία απλώς μάς διηγείται .

GK
GK
5 years ago

Μετα τις προσφατες εξελιξεις δεν μπορει καποιος να αμφισβητησει επι ουδενή τα οσα εχουν γραφτεί. Αλλα επι της ουσιας του ζητηματος για το «ποιο θα ειναι μελλον του στολου», στο διαδυκτιο σε παρα πολυ γνωστα μπλογκ εχουν ηδη γραφτει πολλα και σχολιαστει ποικιλιοτροπως.
Στην πραγματικτοητα, σε περιληπτικη μορφη, ο εκσυγχρονισμος των “S” θα εδινε την απαραιτητη πιστωση χρονου για την μαζικη ανανεωση του στολου, καθως οι αρχικες απαιτησεις αντικαταστασης ναυτικων μοναδων στην βαση του 1:1 σε μια 1η φαση θα περιοριζονταν σε 2 ή 4 σκαφη. Η «λυση», ακομη σε φαση «κυησης», περιπου την στιγμη που υπογραφονταν η συμβαση εκσυγχρονισμου των 6 «ελλη» με αλλες 2 σε οπσιον, ηταν μεταξυ των 4 μεταχειρισμενων Kidd που σαν προγραμμα πηγαινε να «δυσει» και οι «κορβατοφρεγατες» της Vosper που απο απλες «ελαφρες φρεγατες» ειδαν να βελτιωνονται σημαντικα σε κατι ανωτερο αλλα και ακριβοτερο.
Δυστυχως μετα τους Ολυμπιακους του 2004 πολλα πραγματα αλλαξαν και ιδιως, ηρθε στην επιφανεια η οικονομικη στενοτητα του δημοσιου εξαιτιας της προτερης υπερβολικης «εκθεσης».
Απο εκει και περα η «κατρακυλα», απλα, δεν σταματησε ποτέ …

kostp
kostp
5 years ago

Από τον τίτλο και μόνο υπέθεσα πως το άρθρο αφορά ενδεχόμενο νέου εκσυχρονισμού των ‘S’.
Σχετικά με το περιεχόμενο του άρθρου τι να πει κανείς, και οι αμυντικές ανάγκες δεν καλύφθηκαν, και με μισοεκσυχρονισμένες φρεγάτες μείναμε, και μίζες πέσανε, και κανένας δεν έχει ευθύνη (αν και για άλλο θέμα, αυτό με τον Χρυσοχοΐδη που είπε χωρίς ντροπή ότι για κορυφαίο θέμα του υπουργείου του δεν ξέρει τίποτα επειδή ο υφυπουργός ασχολείται τα λέει όλα, εξηγεί επίσης για τον Χρυσοχοΐδη κάποιες δηλώσεις του αργότερα στην βουλή για την θρησκεία του Ομπάμα…).

Λάμπρος Ε. Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
Λάμπρος Ε. Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
5 years ago

Ο Στρ. Φράγκου δίνει μία τυπκή “εφημεριδιακή” αφήγηση για το “λάδωμα” Ελλήνων πολιτικών που έχουν ανακατευθεί σε εξοπλιστικά προγράμματα. Το άρθρο του Στρ. Φράγκου ΔΕΝ απαντά σε ΚΑΙΡΙΑ ερωτήματα – και ο ρόλος του Στρ. Φράγκου ΔΕΝ είναι να “πωλήσει εφημερίδες” αλλά να ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ σε θέματα εθνικής άμυνας κι ασφάλειας με τις έξοχες ικανότητές του που ήδη κατέχει. Δεν πληροφορεί και δεν απαντά ο Στρ. Φράγκου στα εξής ερωτήματα: (1) Υπήρχε προσδοκία και σχεδιασμός απόκτησης ΝΕΩΝ Φ/Γ από το ΠΝ εν έτει 2005 δεδομένων των δαπανών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 (π.χ., ακύρωση σχεδίων απόκτησης μαχητικών Α/Φ Eurofighter), ή η ανακαίνιση “μέσης ζωής” των έξη (6) Φ/Γ “S” ήταν το μόνο οικονομικώς και τεχνολογικώς εφικτό σχέδιο ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ του ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΥ και ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ επιπεδου του Ελληνικού στόλου επιφανείας εν συγκρίσει με τις κινήσεις των “γειτόνων” (π.χ., η λίαν ΑΚΡΙΒΗ ανακαίνιση των Τουρκικών Φ/Γ Oliver Hazzard Perry και παράλληλα προγράμματα ναυπήγησης άλλων πολεμικών σκαφών). (2) Ανεξάρτητα από τις “μίζες” που έπεσαν στον Κο. Παπαντωνίου κ.ά., ποιές άλλες εταιρείες θα έκαναν τον απαιτούμενο εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Φ/Γ “S”; Η Αμερικανική Lockheed Martin ή η BAe; Λόγω της φύσης των “S” είναι ή δεν είναι αυτονοούμενο ότι η δουλειά θα πήγαινε στην THALES; Αυτό δεν μας το εξηγεί ο Στρ. Φράγκου. (3) Όπως πάντα – και χωρίς καμμία αντίρρηση εκ μέρους μου – κατηγορούνται οι εκάστοτε πολιτικοί της κυβ. και της αντιπολίτευσης για τις “μίζες” και την σχετική αδράνεια εξυγίανσης. Άν όμως οι καθαρώς ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ επιλογές ήταν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ (το πρόγραμμα ανακαίνισης των Φ/Γ “S” ΔΕΝ έπρεπε να προχωρήσει), τότε ποιός ήταν ο ρόλος της τότε ηγεσίας του ΠΝ; Δεν έπρεπε να υπάρξουν παραιτήσεις και δημοσιοποιημένες αντιδράσεις; Έγινε κάτι τέτοιο; Ή “έσκυψαν όλοι τα κεφάλια κάτω” κι επέστρεψαν στα γραφεία τους με το τυπικό “εγώ δεν είμαι ο υπεύθυνος – άλλοι αποφάσισαν”. Γιατί μιά τέτοια στάση (με πάντοτε φωτεινές εξαιρέσεις) δείχνουν και οι προσφάτως δημοσιευμένοι τόμοι της Ελληνικής και Κυπριακής Βουλής των Ελληνικών αρχείων του “Φακέλου της Κύπρου 1974.”

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
5 years ago

Πολύ σωστά ερωτήματα, αλλά απλά ο Φράγκος στο άρθρο του δεν είχε τέτοιο σκοπό.

Θα ήταν όμως πάρα πολύ χρήσιμο αν η Π&Δ έπαιρνε συνέντευξη από τους τέως Α/ΓΕΝ των τελευταίων δεκαετιών με θέμα τα ερωτήματα που θέτετε. Είχα παραθέσει σε άλλο άρθρο τις μορφές που πήρε η «λύση» νέων σκαφών για το ΠΝ από τα Ίμια και μετά:
-4 Kidd class – δεν τα αποκτήσαμε γιατί, ΤΟΤΕ, οι ΗΠΑ τότε δεν αποδέσμευαν τους SM-2.
-Κορβετοφρεγάτες – υπήρξε σταδιακή αύξηση κόστους που οδήγησε σε ξεκάθαρα σε φρεγάτα και το όλο πρόγραμμα φαινόταν θνησιγενές ασχέτως των επιθυμιών του Γιάννου που τελικά το «τέλειωσαν» σύμφωνα με τον κο Φράγκο.
-Spruance class (!) με τοποθέτηση εξοπλισμού-οπλισμού ώστε να έρθουν στο επίπεδο περίπου των Kidd. Όσο «κουλό» κι αν ακούγεται, το σενάριο αυτό υπήρξε και μάλιστα επισήμως από τον Α/ΓΕΝ που διαδέχτηκε τον μακαρίτη τον Θεοδωρουλάκη.
-FREMM Hellinique – τα specs του ΠΝ αλλάχτηκαν με άνωθεν εντολή, αποτελέσματα γνωστά.
Έστω και κάποιο από υλοποιείτο, ΟΚ. Με τα υπόλοιπα πλοία τί θα γινόταν δηλαδή(;;;)… Πράγματα δηλαδή αλλοπρόσαλλα…

Επανερχόμενος στο θέμα, δηλαδή τις μίζες, υποθέτω πως στο τέλος θα ακούσουμε για μίζες «μεγέθους υποβρυχίων». Μίζες δεκάδων εκατ. που όπως και στη περίπτωση του συντρόφου Άκη δεν προορίζονταν μόνο για εκείνον, τον Σμπώκο και τον Κάντα αλλά και για πολλούς άλλους «αγωνιστές της δημοκρατίας».

Να επισημάνω εδώ, με θλίψη, πως η αντιμιλιταριστική προπαγάνδα και το απίστευτο κόμπλεξ των κομμουνιστών ινστρουκχτόρων (π.χ. βλέπε Ν. Κοτζιά) έχει διαμορφώσει και εδραιώσει (μπετόν αρμέ σαν το τείχος του Βερολίνου…) μια πολύ άσχημη αντίληψη για τις ΕΔ στην συνείδηση της πλειοψηφίας των νεοελλήνων (με ευθύνη των αυτόανακηρυγμένων «««προοδευτικών»»» αριστερών των χώρας). Είναι πραγματικά τρομερή η ευκολία με την οποία μια Κυβέρνηση δύναται να πετσοκόψει τα κονδύλια των ΕΔ την ίδια στιγμή που το Ε.Σ.Υ. ευθύνεται κατά συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό για την καταστροφή της χώρας, με (i) ένα απίστευτο (συνολικό) ποσό σπατάλης (που απλά είναι «διαμοιρασμένο» σε αναρίθμητες μικρές και μεγάλες συμβάσεις από την ημέρα που ο Γεννηματάς δημιούργησε το τερατούργημα), με (ii) λειτουργία που σκοτώνει (πχ πρέπει να κάνεις ακτινοβολίες για καρκίνο και σου λένε έλα σε 3 μήνες…) και για το οποίο κανείς δεν θεωρεί πως πρέπει να αλλάξει εκ βάθρων… Να σημειώσω δε, πως ο Γεννηματάς, άνθρωπος με σταλινική/καθεστωτική νοοτροπία και πρακτικές που θα ζήλευε κι ο Πολάκης, παραμένει στην συνείδηση των Νεοελλήνων ως άνθρωπος που ωφέλησε την χώρα…

Εν κατακλείδι, οι σπατάλες του ΕΣΥ συνιστούν σκάνδαλο πολύ μεγαλύτερο κι από τα εξοπλιστικά της «ισχυρής Ελλάδας» και (θα έπρεπε να) καθιστούν «ενόχους» όλους τους Υπουργούς υγείας μέχρι και σήμερα…

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago

Σχετικά με τις Spruance, οι ‘φίλοι και σύμμαχοι’, έδιναν παλαιότερα σκάφη από τα kidd, μόνο 2, χωρίς να αποδεσμεύουν SM-2 και χωρίς να έχει διαρρεύσει ποσό, σίγουρα δεν τα έδιναν φθηνά (δεν μιλούσαν για παραχώρηση). Προσωπικά, θα τη χαρακτήριζα πρόταση με πολύ θράσος… Αν ήταν σοβαροί, θα τα έδιναν με συμβολικό τίμημα και δικλείδα ασφαλείας, να αναληφθεί ο εκσυγχρονισμός από αμερικανικές εταιρείες. Επίσης, θα προσέφεραν περισσότερα και νεότερα πλοία. Υπό τέτοιες προϋποθέσεις, ίσως να άξιζε τυχόν προμήθεια τους, ακόμη και χωρίς SM-2. Προς υπεράσπιση μου, φάνηκε πόσο τεφαρικια τα θεώρησε η υπόλοιπη υφήλιος, που ούτε τζάμπα δεν τα πήρε κάποιος…

dimitrov
dimitrov
5 years ago
Reply to  Αντώνης

Πλοία κάτεργα ….. και αλόγιστη σπατάλη η χρήση τους ……. λογικό να μην τα πάρει κανείς.

Silent Arrow
Silent Arrow
5 years ago

Απολυτως σωστος.

dimitrov
dimitrov
5 years ago

Για το 1 ο Α/ΓΕΝ κος Αντωνιάδης ζητούσε έναρξη πολυετους προγράμματος κορβετοφρεγατων η όπως λέμε σήμερα μικρών φρεγατών για ανανέωση του στόλου και αντικατάσταση των S. Βεβαίως τότε το σύστημα ήταν απασχλημενο να μας φορτώσει κορβέτες βοσπερ με απ’ ευθείας ανάθεση.

Μήτσος Μάντζος
Μήτσος Μάντζος
5 years ago

Γενικά τα άρθρα του Κ. Φράγκου και σε άλλα τεύχη της Πτήσης είναι φωτιά.
Αφιερωμένο σε αυτούς που λένε ότι η Πτήση δεν μιλάει και δεν τα γράφει.

Κωνσταντινος
Κωνσταντινος
5 years ago

Όταν ο κος αυτός πήρε το υπουργείο αμύνης πολλοί ξέραμε ότι πήγε για να φάει, ήταν το υπουργείο που δινε τις καλύτερες μίζες, ούτε σε κόμμα ήμουν ούτε στελέχη της κυβέρνησης γνώριζα. Όταν ο τσοχατζο ηθελε να πάρει 25 F15 ενω κινδύνευε να κλείσει η παραγωγή της boeing δεν ήθελε και πολύ για να καταλάβει κανείς τι συνέβη. Μπορούσαμε να φανταστούμε τηλεφωνήματα, αβρότητες, φιλικά χτυπήματα στον ώμο και φυσικά τακτικότητα και συνέπεια στις πληρωμές μα παράλληλες εκρηκτικές αυξήσεις των ποσών στους offshore λογαριασμούς. Κι όλοι γελούσαμε για το πόσο μάπας ήτανε ο άκης. Αν ξέραμε εμείς χωρίς να χουμε κανένα στοιχείο, σημαίνει ότι ήξερε όλο το υπουργείο και όλο το στράτευμα. Για να φάει ο υπουργός γ.π, πρέπει να φάνε κι άλλοι 50 από κάτω, η συναίνεση κερδίζεται και με την συνενοχή. Αν κάποιος μιλούσε τότε την κρίσιμη στιγμή, ήξερε πως θα ναι μόνος του, όλοι οι αθώοι θα ανακαλύπτανε πως έχουνε παιδιά ασπούδαστα και δάνεια απλήρωτα, ενώ λοιπόν όλοι ξέρανε θα τον είχανε σαν τον τρελλό του χωριού.

CK
CK
5 years ago

Δείτε τη συνέντευξη του τότε GEN
Κατά αυτόν τα πλοία τότε ήταν ήδη πολύ ηλικιωμένα για εκσυχρονισμό . Μιλάμε για αρχές δεκαετίας 00 οποτε τα πλοία ήταν
20-23 χρονων
Το συμπέρασμα είναι πως με αυτά τα διαθέσιμα καλώς έγινε αυτός ο εκσυχρονισμός και τα πλοία είναι ακόμα αξιόμαχα

Και συζητάμε σήμερα για τις MEKO όταν η παλιότερη είναι πλέον 26 ετών

Το ερώτημα είναι από δω και πέρα τι γίνετε στην οικονομική κατάσταση που βρισκόμαστε

GUS
GUS
5 years ago
Reply to  CK

Αμεσος εκσυγχρονισμος τον ΜΕΚΟ λοιπον για μενα κ σοβαρος οχι βαψιματα κ ασυρματους.
Ενας κανονικος ΕΜΖ γιατι τα βλεπω τα πλοια αλλα 30+ χρονια οπως οι S να υπηρετουν στο ΠΝ

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  GUS

ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ είναι αναγκαστικός, ασχέτως αν πάρουμε ή όχι τις Μπελαρά

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  GUS

Φέρε 400 εκατομμύρια ευρώ για να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός.
Βέβαια ακόμη και να υπήρχαν τα 400 εκατ. δεν έχει νόημα να ξεκινήσει ριζικός εκσυγχρονισμός σε πλοίο (την Ύδρα) που είναι ήδη 26 χρονών.
Σε ότι αφορά τις ΜΕΚΟ το Π.Ν προσπαθούσε να βρει 7 εκατ. ευρώ για να ολοκληρώσει κάτι σε μια από αυτές και δεν μπορούσε να τα βρει τα λεφτά.
Πόσο μάλλον να βρει 400 εκατ ευρώ ….

CK
CK
5 years ago

Γραφτά να τα διαβάζουν αυτοί που ονειρεύονται belhares του 1billion
sorry των 750 million only

George
George
5 years ago
Reply to  CK

Το θέμα δεν είναι οικονομικό κατά κανένα τρόπο. Το να δίνεις 350 εκ ευρώ για εξοπλισμούς και 28,000 εκ ευρώ για συντάξεις και εφάπαξ (σχεδόν τα διπλά αναλογικά από ότι η Κύπρος) το χρόνο είναι σαφής επιλογή όλων των κυβερνήσεων (κέντρο, δεξιά, αριστερά) που σημαίνει ότι το “βούτυρο, όχι κανόνια” είναι επιλογή του Ελληνικού λαού. Αυτό θα αλλάξει βέβαια όταν χρειαστεί να θάψει τα παιδιά του μια και ισχύει το si vis pacem para bellum.
Όπως και με τη χρεοκοπία θα ξαναπέσει από τα σύννεφα αργά ή γρήγορα……

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
5 years ago
Reply to  George

Γι’ αυτό θέλει να ο Γαβρόγλου να καταργήσει τα λατινικά! Ο Σοβιετικός παράδεισος για τον οποίο παλεύει δεν θέλει πολεμοκάπηλους και αντιδραστικούς σαν κι εσένα!!

Γιατί να θάψει τα παιδιά του, οι Αμερικανοί είναι φίλοι μας πλέον, και θα τους εμποδίσουν, σχέδια Βαριοπούλα μην φοβάστε πλέον! Άλλωστε, με ένα ρωμαλέο κίνημα μπροστά στην Τουρκική πρεσβεία και μια σούπερ-ντούπερ διπλωματική ομάδα Τσίπρα-Κατρούγκαλου-Τέρενς ο Ερντογάν θα τρομάξει και θα αρχίσει να τρέχει…

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  George

τα παιδια του πάντως μπορει να τα θαψει κανεις και εν καιρω ειρήνης… σκορπώντας τα ολα στους εξοπλισμους. Απλα θα ειναι πιο αργος και μαρτυρικος θανατος.

Παν μετρον αριστο!

MAN
MAN
5 years ago
Reply to  MisCo

Δίνουμε 0.27% του ΑΕΠ σε εξοπλισμούς ή σχεδόν τα μισά από το 20% των συνολικών αμυντικών δαπανών που είναι ο κανόνας του ΝΑΤΟ. Στην περίπτωση μας λογικά θα έπρεπε να δίνουμε ακόμα ποιο πολλά. Πιστεύω μας λείπει περίπου 0.5% του ΑΕΠ το έτος ή περίπου €1δις.

Νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να είναι το “άριστο” μέτρο για την Πατρίδα μας, τουλάχιστον μετά το 2022. Μέχρι τότε…

…σημειωτέον ότι €1δις γραφόταν κάθε χρόνο στον προϋπολογισμό (και κάθε τρίμηνο στις επίσημες αξιολογήσεις των “θεσμών”) σαν “κάβα”, κάθε χρόνο πιάναμε τον στόχο και κάθε χρόνο μοιράζαμε την “κάβα” σε κοινωνικό μέρισμα.

Δεν λέω ότι δεν έχει ανάγκη τα λεφτά ο κόσμος. Θα μπορούσε όμως ένα 20% ας πούμε (€200εκ.) να κατευθυνόταν σε εξοπλισμούς εφόσον το εξηγούσε η κυβέρνηση στους πολίτες. Αυτό αντιστοιχεί σε €60 ανά νοικοκυριό με βάση το κοινωνικό μέρισμα του 2017. Με αυτό το 20% κατά το 2016-2018 θα είχαμε εκσυγχρονίσει τις ΜΕΚΟ, θα είχαμε πάρει τορπίλες και θα είχαμε βάλει 2ο phalanx και στις 6 εκσυγχρονισμένες S.

Με εκτίμηση

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  MAN

Τα 600εκ δεν σας κανουν?
“Οι απώλειες για το ελληνικό κράτος ξεπέρασαν τα 600 εκατ. ευρώ, με 1 στα 5 πακέτα τσιγάρων που καταναλώθηκαν το 2016 να κυκλοφορεί παράνομα.

Ως εκ τούτου, η χώρα μας καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ με την υψηλότερη κατανάλωση παράνομων τσιγάρων, παρά την πτώση -βέβαια- κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2015 (18,8% – 2016, έναντι 19,8 – 2015).”

George
George
5 years ago
Reply to  MisCo

Μα αυτό λέω…δεν υπάρχει μέτρο! Οταν δίνεις τα διπλάσια ως ποσοστό του ΑΕΠ για συντάξεις από όσο οι υπόλοιποι λαοί της Ευρώπης και για εξοπλισμούς (αναλογικά) όσα το Λουξεμβούργο ενώ συνορεύεις με την Τουρκία τότε είσαι στη περίπτωση , μωραίνει κύριος ον βούλεται απολέσαι
Είναι προφανές ότι τα χρήματα για εξοπλισμούς θα έπρεπε να είναι περισσότερα, οι φόροι μικρότεροι όπως και η δαπάνη για συντάξεις μια και ο κύκλος τετράγωνο δεν γίνεται.
Δεν μπορεί όλοι οι άλλοι να είναι λάθος και εμείς σωστοί αν σκεφτείς ότι εμείς χρεοκοπήσαμε όχι αυτοί…..

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  George

” μωραίνει κύριος ον βούλεται απολέσαι”= η φράση αυτή λέγεται σε περιπτώσεις επισήμανσης μιας ανοησίας, ή μιας καταστροφικής απόφασης…
“Οταν δίνεις τα διπλάσια ως ποσοστό του ΑΕΠ για συντάξεις από όσο οι υπόλοιποι λαοί της Ευρώπης”…
Εντελως αυθαιρετο!
Ας παμε στο 2009- 2010 οταν χρεωκοπησαμε και ο ΓΑΠ ετρεχε στα καστελοριζα, μια και μετα οι δεικτες πηραν την κατω βολτα…

Στον τομέα των εσόδων λοιπον, η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τα χαμηλότερα έσοδα του Δημοσίου ως ποσοστό του ΑΕΠ. Το 2009, τα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από φόρους εκτιμώνται στο 20% του ΑΕΠ, ποσοστό αρκετά χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 29%. Επιπλέον, το ποσοστό των εσόδων του δημοσίου φαίνεται να μειώνεται διαχρονικά, από 27% το 2000 σε 20% το 2009.

Χαρακτηριστικά, οι δαπάνες για δημόσια απασχόληση (μισθοί και συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων) στην Ελλάδα απορροφούν το 55%(!!!) των εσόδων του δημοσίου από φόρους, σε σχέση με 38% στην Ευρώπη των 27…

Για να δουμε τι μπορεί να υπολογίσει ένας μαθητής τής Γ Δημοτικού;

Στην Ελλάδα το κράτος στα 100€ ΑΕΠ εισπράττει με μορφή φόρων τα 20€ και με το 55% αυτών πληρώνει μισθούς και συντάξεις ΔΥ. Άρα 55% x 20€ = 11€.
Στον μ.ο. της ΕΕ το κράτος στα 100€ ΑΕΠ εισπράττει με μορφή φόρων τα 29€ και με το 38% αυτών πληρώνει επίσης μισθούς και συντάξεις ΔΥ. Άρα 38% x 29€ = 11€.
Μαγικο???
Ένα παιδί 9 ετών μπορεί να συμπεράνει ότι το μισθολογικό κόστος τού Δημοσίου στην Ελλάδα ήταν ακριβώς στον μ.ο. της ΕΕ…
Το 11% στην Ελλάδα είναι «μεγάλο» αλλά το 11% στην ΕΕ είναι… μικρό.???

Αν δεν καταλαβουμε ποιο ειναι το προβλημα και ΓΙΑΤΙ φτασαμε ως εδω παρακατω ΔΕΝ παμε… Οχι φρεγατες και F35 alla ουτε και ραδιοφονακια που ειπε πολυ πετυχημενα σε σχολιο του ο Θωμας… Γιατι παραγματι ο κύκλος τετράγωνο δεν γίνεται…

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  George

+

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Οτι εγινε εγινε ας γίνουν κάποιες βελτιώσεις σε καποια απο τα εκσυγχρονισμένα πλοία (δυνατότητα βολής essm ή αντικατάσταση του mk 29 με RAM block 2) ώστε να μπορούν να προσφέρουν για καποια χρονια ακόμα.
Τουλάχιστον όσα μείνουν θα έχουν αφθονία αναταλακτικων.

Αίας
Αίας
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

Έχω την εντύπωση πως ο essm έχει πιστοποιηθεί στον mk29 , το απόθεμα που δεν έχουμε είναι πρόβλημα.
Συμφωνώ με την προσθήκη δεύτερου φαλανξ και με την απόσυρση των μη εκσυγχρονισμενων για μεγαλύτερο στοκ ανταλλακτικών και γιατί δεν προσφέρουν πέρα από μεγάλα περιπολικά;
Θα τολμούσα να πω πως και προσθήκη δεύτερου μελαρα στο υπόστεγο και ονειρικά strales.
Δεν νομίζω ότι είναι απαγορευτικά αυτά ειδικά αφού τα βλέπω σε υπηρεσία άλλα δέκα χρόνια και βάλε σίγουρα.

Panagiotis Karatasios
Panagiotis Karatasios
5 years ago

Οπως ειπε σε προσφατη συνεντευξη του ο τοτε αρχηγος γεν ο στο χος του πν. ηταν η συνεχιση ναυπηγησης επιπλεον μεκο αντι του εκσυγχρονισμου των s

tagg
tagg
5 years ago

Οι 3 μη εκσυχρονισμενες επρεπε να αποσυρθουν και καννιβαλιστουν χτες
ωστε να εχουν στοκ μηχανολογικο εξοπλισμο αλλα και λαμαρινες για τα σαπισματα οι 6 που θα μεινουν. Το κλειδι ειναι να αναβαθμιστει ο MK 29 σε mod 4 (εφικτο) και να ριχνει 8 ESSM η και 8 ESSM block 2 αν αγοραστουν τετοιοι. Οι τουρκοι εχουν ακομα τις περρυ που ειναι πολυ πιο σαπιες απο τις S και αγκομαχουν να βγουν στο αιγαιο, αλλα και σε 7-8 χρονια που θα εχουν τις 4? ΤF 2000 αυτες το πιο πιθανο ειναι να ριχνουν το αποθεμα SM-1 απο τις περρυ, αφου SM-2 δυσκολα θα τους αποδεσμευτει. Ο SM-1 ειναι παλιος με υποτυπωδης ενεργη καθοδηγηση και αν και παει 40 χιλιομετρα εχει πολυ πιο λιγες πιθανοτητες ευστοχιας απο τον νεοτατο ESSM block 2 που στα 30 χιλιομετρα μαλλον δεν του ξεφευγει τιποτα και σαν CIWS ειναι παλι καλλυτερος. 2ο φαλανξ (αναβαθμισμενο) και 2 οτο σε ολες και οι S παρα την παλαιοτητα τους ειναι θα ειναι πολυ καλυτερες απο τα σαπακια των απεναντι.

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  tagg

δεν διαφωνούμε, αλλά πρέπει να γίνει ποιοτικό άλμα σε κάτι νέο αν θέλουμε να μιλάμε για ναυτική κυριαρχία

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago
Reply to  tagg

Δεν έχουν λόγο να εξοπλίσουν τις TF-100(I-class) με SM-1(που ούτως ή άλλως αποσύρεται). Essm θα πάρουν και αν είμαστε ρεαλιστές, πάνε μάλλον για block-2. SM-2, θα συζητηθούν για τις TF-2000(αν και μέχρι τότε, οι ‘φιλοι και σύμμαχοι’ θα τους αποδεσμεύσουν SM-6…).

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  tagg

Που τις είδες τις τουρκικές Πέρρυ και διαπίστωσες ότι είναι σάπιες ??

tagg
tagg
5 years ago

ΤF 100 διορθωση. Οι ΤF 2000 ειναι πιο “μακετο” και απο το stealth (εδω γελαμε) TFX

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  tagg

+

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS
5 years ago

Αν και καινουργιος σχολιαστης στο σαιτ της αγαπημενης ΠΤΗΣΗΣ εχω ηδη ενα κομμενο σχολιο…Ξεκινησα δυνατα…
Για τους πολιτικους:
This is what we have to offer. It’s what our system produces: Garbage in, garbage out. If you have selfish, ignorant citizens, you’re going to get selfish, ignorant leaders.― George Carlin
Για τις φρεγατες κλασης S:
Sparrow οι μεν Sparrow και οι δε.Αυξηση μαχητικης ικανοτητας μηδενικη.Απλα οι εκσυγχρονισμενες ισως αντιλαμβανονται πιο γρηγορα…το τελος.Επαναληψη της ορθης πολιτικης με τα ΜΕΚΟ.
Για εκσυγχρονισμους και προγραμματισμους και πως πρεπει να γινονται:
Το Channel Tunnel και το Gotthard Base Tunnel κατασκευαζονται, μπαινουν σε λειτουργια και η Ελλαδα ακομα προσπαθει να τελειωσει το….ΠΑΘΕΠ.Μετα απο 29 χρονια κατασκευων…

Υ.Γ.Προς ΠΤΗΣΗ :Αν η παραθεση του αποσπασματος “George Carlin on some cultural issues” θεωρηθηκε αναρμοστη δεν ηταν της προθεσεως μου να προσβαλω τα ηθη. Αληθεια και ευπρεπεια ομως ειναι εννοιες “ασυνδετες” απο αρχαιοτατων χρονων.Αλλωστε η αληθεια ειναι παντα naked and ugly…

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS
5 years ago

Χρονια στην παρεα σας.Μεγαλωσα μαζι σας.Και διαβαζω το σαιτ σας παρα πολυ καιρο.Απλα δεν σχολιαζα.Ησασταν και ειστε το συνωνημο της ορθης και κριτικης σκεψης/γνωσης/πληροφοριας σε αυτην την χωρα.

Σας ευχαριστω για οσα μου προσφερατε ολα αυτα τα χρονια.

neverwill
neverwill
5 years ago

Θαυμάσιος ο Carlin , ευχαριστώ πολύ ….

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

Για προσθηκη essm block2 μαλλον χρειάζεται ενα καλο 3D radar.Για essm block 1 ομως ισως το mw-08 που θα προκύψει απο τον εκσυχρονισμό των υδρα να κανει.Φυσικα πρεπει να αλλαχτούν και οι…….ράγες!

βαγγελης
βαγγελης
5 years ago

ωραια ολα αυτα αλλα δηιγωντας τα να κλαις. Σημερα τι κανουμε ειναι το θεμα ασχοληται κανεις με τον εξοπλισμο η την αναβαθμιση των οπλων της χωρας υπαρχει κατι νεοτερο το τι εκανε ο γιαννος ο ακης ο μειμαρακης ειναι πολιτικη ιστορια του χθες σημερα τι κανουμε? αν θελουμε αν.μεσογειο και αιγαιο στα 12νμ θελουμε οπλα αλλιως μονο γελιο προκαλει το να μην φοβαται καποιος ενα casus belli.

Nikos
Nikos
5 years ago

Κατά τη γνώμη μου οι φρεγάτες S χρειάζονται εγκατάσταση ενός RAM στην θέση των RIM-7M. Μέχρι την αγορά κάποιου νέου πλοίου. Όταν αποσύρεται μία S ο εξοπλισμός τους (HARPOON, RAM, OTOMELARA, phalanx, τορπίλες κτλ ) να τοποθετείται σε μιά νέα (μεγαλύτερη) πυραυλάκατο για να μην απαξιωθεί.) Έτσι θα έχουμε και 9-10 νέες πυραυλάκατους θηρία με μικρό σχετικά κόστος.

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago
Reply to  Nikos

Θες και σόναρ αρα πας σε κορβέτα.
Θες και ελικοδρόμιο τουλάχιστον, ακόμα καλύτερα και υπόστεγο αρα πας απο 1500tn και πάνω.
Για δες κατι φθηνό οπως το type 056.
Η Κίνα το πρότεινε στην Αργεντινή το 2014 ως P18 με τιμή μολις 50εκ $( χωρίς όπλα και ηλεκτρονικά).
Παντως υπαρχει ακόμα ζωή στις S!

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

H 056 δεν διαθέτει υπόστεγο και τα ελικόπτερα που μπορεί να υποστηρίξει είναι ελαφριά και μόνο για εξυπηρέτηση (ανεφοδιασμός, επανεξοπλισμός)

JohnnyB
JohnnyB
5 years ago
Reply to  Μπαμπης

@Μπαμπης
Είναι αυτό που λέμε ότι η ιστορία κάνει κύκλους μιας και η πρώτη φρεγάτα ΕΛΛΗ ήταν κι αυτή Κινεζικής προέλευσης.
Δεν θα ήταν άσχημη επιλογή δεδομένου των σφιχτών οικονομικών μας.
Σκέτο το σκαρί και το εμπλουτίζουμε με οτιδήποτε Δυτικά ηλεκτρονικά, όπλα και αισθητήρες θέλουμε.

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis
5 years ago
Reply to  JohnnyB

To σκαρί είναι φτηνό και δεν υπάρχει λόγος να πας Κίνα για να το πάρεις. Το κόστος το μεγάλο είναι με τα όπλα, τους αισθητήρες και την ολοκλήρωση αυτών. Αυτά δεν τα γλιτώνεις.

Μπαμπης
Μπαμπης
5 years ago

@jonnyB
Κε Παυλιδη
Δεν ήξερα για την Ελλη!
Ετσι οπως τα λέτε ειναι.
ΑΛΛΑ
Μολις διαβασα οτι τα 50εκ αναφέρονται σε πλοίο 1800tn με υπόστεγο (υπαρχει μακέτα P18) για ελικόπτερο 5tn.Η απλή 056 1500tn κανει 41εκ οπως την πηρε η Νιγηρία.Αρα υποστηρίζει AB 212, As 365 Dauphin(το Z-9 κινεζική έκδοση).
Η Αργεντινή ζήτησε υποστήριξη sea king(μεγαλύτερο απο aegean hawk) και συρόμενο σόναρ (δηλαδή οτι θα θέλαμε και εμείς).Απαντησε άραγε η Κίνα;Πιο το κόστος;
Ο σκοπός δεν ειναι μια κινεζική FTI συναρμολογημένη απο Έλληνες αλλα ενα φτηνό σκάφος που θα μπορει να κανει κάποιες δουλειές(κυριωσ Ανθυποβρυχιακων δυνατοτήτων) με ενα mw-08 ενα ram (ή ακόμα και Sylver 35 με mica και vt-1), phalanx και πυροβόλα απο πλοία που θα αντικαταστισει.Σιγουρα θέλει καλο σόναρ αλλα δεν θα χρειάζεται essm.Κατι μεταξύ SV και Meko.Φτηνο!
Απάντηση στην ερώτηση αντικατάσταση των τριών S απο super vita ή απο κατι διαφορετικό παραπλήσιας τιμής;
Για παραγγελία απο την Κίνα νομιζω ουτε υπερκοστολογημενο θα ειναι ούτε μίζα θα υπαρχει και αυτο κανει το φτηνό σκαρί φτηνότερο!
Μακάρι να μπορούσαν ελληνικά ναυπηγεία να φτιάξουν κατι τοςο φτηνό……αλλα………

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  JohnnyB

Είναι απίθανο να αγοράσουμε κινέζικα πολεμικά πλοία.

sotbak
sotbak
5 years ago

+

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

Όταν ήταν Α/ΓΕΝ ο Αντωνιάδης σε συνέντευξη του σε αμυντικό περιοδικό είχε πει ότι ήταν λάθος που δεν συνεχίστηκαν οι ναυπηγήσεις φρεγατών ΜΕΚΟ. Αντί αυτών είπε πως μετά το γυρίσαμε σε μεταχειρισμένα πλοία.

ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
5 years ago

Δεν ενδιαφερθήκαμε για της F-122 Bremen-class frigate

https://en.wikipedia.org/wiki/Bremen-class_frigate

Να πάρουμε της 6 για να βγάλουμε εκτός της 4 S.

Θα λύναμε το πρόβλημα μας για 7-8 χρόνια αλλά θα είχαμε ένα στόλο με 15-16 πλοία για να
ανακυρήξουμε την ΑΟΖ

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago

Και να θέλαμε να ενδιαφερθούμε δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν λεφτά.

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago

Αν δεν έχουμε λεφτά ούτε για τις F-122 που δεν έχει ενδιαφερθεί σχεδόν κανείς(και άρα θα μπορούσαν να μας δοθούν σε εξευτελιστικές τιμές), τότε πως υποστηρίζεις σε άλλα posts σου ότι περιμένουμε να αποδεσμευτούν οι F-123 για να τις προμηθευτούμε; Αυτές με τι θα τις αγοράσουμε; Με ροδάκινα;

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
5 years ago
Reply to  Αντώνης

Οι γερμανοί απάντησαν στο Π.Ν ότι οι F-123 θα αποδεσμευτούν το 2025.
Για 2 από τις F-122 ενδιαφέρθηκε ο Ουρουγουάη για να αντικαταστήσει 2 παλαιά πλοία της της δεκαετίας του ΄60.
‘Ότι δεν ενδιαφέρθηκε κανείς για το χ μεταχειρισμένο οπλικό σύστημα αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση της χώρας (η Γερμανία στην προκειμένη) μπορεί να το πουλήσει σε εξευτελιστικές τιμές. Γιατί δικαιολογημένα θα κατηγορηθεί για ξεπούλημα.

Αντώνης
Αντώνης
5 years ago

Όχι, αν πρόκειται να πάνε στο διαλυτήριο και η πώληση σε ‘εξευτελιστικές τιμές’, σημαίνει μεγαλύτερα έσοδα από αυτά του scrapping. Το 2025 αν και εφόσον έχουμε ανάγκη πλοία σαν τις μτχ F-123, οι τελευταίες, θα είναι σίγουρα πιο ακριβές από τις F-122 τώρα, παρόλο που οι τελευταίες τώρα είναι 28/29 ετών και οι F-125 το 2025, θα είναι 31/30/29/29 ετών. Οι λόγοι αρκετοί(εξοπλισμός, εκτόπισμα, σχεδίαση, vls κλπ). To 2025 πάντως, είναι πολύ αργά για εμάς…

CK
CK
5 years ago

Από τις 6 Bremn μονο 2 διατηρούνται επιχειρησιακές. Οι υπόλοιπες έχουν κανιβαλιστει για τα αλλα πλοία .
Οι 2 εν υπηρεσία είναι min μια 10eτια νεότερες από τις παλιότερες και εκ συχρονισμενες

Λόγω υψηλού βαθμού commonality σε όλα με τον υπάρχοντα στόλο μπορούν να ενταχθούν άμεσα και οικονομικά στο στόλο προς αντικατάσταση μη εksυχρονισμενων S.
Αλλα λεφτά δεν υπάρχουν και αν υπήρχαν ποιος θα ξανάκανε business με τους φίλους μας

tiki
tiki
5 years ago

Έχω μια καλύτερη ιδέα: Αφού πριν φύγουν για scrap οι Bremen, οι Γερμανοί τις έχουν γδύσει από όλο τους τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό (TRS-3D, RAM, Link 16 κτλ), γιατί δεν τους τα ζητάμε να τα μοντάρουμε πάνω στις δικές μας batch III Kortnaer? Αφού δεν τους χρειάζονται και θα τα πάρουμε κοψοχρονιά.
Χώρια που από ότι βλέπω το σουλούπι τους ίδιο είναι και με μια φαναρτζοδουλειά δεν θα πληρώσουμε και μίζα σε καμία εταιρεία για να μας τα τοποθετήσει.
Έχω και μια ακόμα καλύτερη: αντί να περιμένουμε αν θα γίνουν ύφαλοι οι Adelaide, ή πότε θα είναι διαθέσιμες οι F123, δεν ρωτάμε και τους απέναντι πόσο μας αφήνουν τις Yavuz τώρα που θα τις αποσύρουν; ΜΕΚΟ είναι και δεν θα πληρώσουμε και πολλά πετρέλαια για να τις φέρουμε.
(Προφανώς αστειεύομαι…;)

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η 4η FDI έρχεται θυσιάζοντας τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN;

H ανακοίνωση του υπουργού Αμύνης Νίκου Δένδια από τη Λοριάν της Γαλλίας, για την αγορά της 4ης φρεγάτας κλάσης "Κίμων" ήταν η μεγάλη και...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -