Sτις 23 Φεβρουαρίου, η Διεύθυνση Προμηθειών Αμυντικών Προγραμμάτων (DAPA) της Νοτίου Κορέας ανακοίνωσε πως οι εργασίες για το μελλοντικό νέας γενιάς ελαφρύ αεροπλανοφόρο της χώρας θα ξεκινήσουν το 2022 για να ολοκληρωθούν έως το 2033.
Το κόστος του προγράμματος είναι ακόμα άγνωστο, αλλά μια δήλωση της Επιτροπής Προώθησης Αμυντικών προγραμμάτων της χώρας αποκάλυψε πως δεσμεύθηκε ένα κονδύλι 2,3 τρισεκατομμυρίων γουάν (περί τα 1,7 δις ευρώ)για το πρόγραμμα, που μέχρι τώρα ήταν γνωστό ως LPX-II αλλά πλέον μετονομάστηκε σε CVX.
Μινι-Αεροπλανοφόρα και F-35: Το Νοτιοκορεατικό Ναυτικό δυναμώνει
Η υπηρεσία διευκρίνισε πως το συνολικό κόστος του προγράμματος “θα οριστικοποιηθεί με την έκδοση της μελέτης σκοπιμότητας” που θα προαγματοποιήσει το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Η DAPA από την πλευρά της δήλωσε πως το πρόγραμμα CVX σκοπεύει στο να εξασφαλίσει ότι το πρώτο ελαφρύ αεροπλανοφόρο της Κορέας “θα αποτρέψει τις προκλήσεις σε διαφιλονικούμενα ύδατα” και θα αποτελέσει μια ταχεία αντίδραση σε “διάφορες απειλές” μέσω της χρήσης αεροσκαφών βραχείας απο/προσνήωσης (STOVL).
Στις 3 Ιανουαρίου, το νοτιοκορεατικό ναυτικό αποκάλυψε μια αναθεωρημένη μορφή του σχεδίου του νέου αεροπλανοφόρου. Το σχέδιο από τη μία επιβεβαίωσε πως δεν θα διαθέτει κατάστρωμα διαμόρφωσης ski-jump και από την άλλη εμφάνισε την έκδοση διπλής νησίδας ελέγχου, που καθίσταται τελευταία όλο και πιο δημοφιλής. Η εικόνα επιβεβαίωσε επιπλέον πως η υπηρεσία προκρίνει τη χρήση μαχητικών F-35B της Lockheed Martin. Τα ναυτικά ελικόπτερα που εμφανίστηκαν επίσης στην απεικόνιση μοιάζουν με τα Sikorsky/Lockheed Martin MH-60R Seahawk.
Ωστόσο, το νοτιοκορεατικό ναυτικό διευκρίνισε πως το σχέδιο του μελλοντικού αεροπλανοφόρου είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και ενδέχεται να εξελιχθεί κι άλλο.
F 35Β take off:
550ft/168m
450ft/ 137m με ski jump
Χρόνος παράδοσης του F35B;