Πρέπει να ήταν αρχές του 2017, όταν το “νέο” τότε site μας, ptisidiastima.com, έγραψε για την ανάγκη νέων πλοίων. Φυσικά, όπως πολλές φορές γράφουμε, ήταν η εποχή που όποιος δεν εκθείαζε τα Su-35GR και τους S-400HEL ήταν τελείως εκτός “κλίματος”, και “δεν ήξερε τι του γινόταν”. Έχουμε νωπές ακόμη τις μνήμες για τις απίθανες ύβρεις που δεχόμασταν όταν γράφαμε κάποιο νέο για τα F-35, ένα πρόγραμμα που τότε έμπαινε σε φάση επιχειρησιακής ικανότητας, το σπουδαιότερο μαχητικό της Δύσης για 20 χρόνια. Σήμερα βέβαια όλοι αυτοί που τότε ήθελαν Su-35τζουρου, σήμερα θέλουν F-35. Βέβαια, να θυμίσουμε πως το 2017 αυτό που ήταν πρωταρχικό για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας ήταν η αναβάθμιση των F-16C/D σε F-16V. Οι παλιοί μας φίλοι θα θυμούνται τι έγινε πριν υπογραφεί το συμβόλαιο της αναβάθμισης, και το τι γράφονταν από τους “ειδικούς” εναντίον των F-16V…
Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές
Το 2018, βλέποντας την ακινησία σε οποιοδήποτε θέμα είχε σχέση με το ΠΝ, αρχίσαμε να γράφουμε περισσότερο, ελπίζοντας, σε αντίθεση με άλλους, πως η πληροφόρηση φέρνει αποτέλεσμα, όχι οι ανόητοι και ανούσιοι αφορισμοί και τα λογύδρια. Πρώτοι γράψαμε για την περίφημη Ενδιάμεση Λύση, “ανακαλύψαμε” τις LaFayette και τις Adelaide, όταν μετά από 3 χρόνια αποδείχτηκε πως είχαμε δίκιο. Φυσικά, καλού κακού, κάναμε και παρουσίαση σε όλες τις πιθανές επιλογές, από τις F123 μέχρι τις MEKO200 ANZAC. Βέβαια, γράψαμε και για τις “ευκαιρίες” για νέα πλοία, με πρώτες τις MMSC.
Η παρολίγον αγορά των 2 Belh@rra Hellenique το καλοκαίρι του 2020 είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που έχει ξεκινήσει από το 2018. Τότε, οι Γάλλοι ήταν οι μόνοι που έδιναν πλοία αντί επιστροφής ομολόγων. Αντί λοιπόν να μας προτείνουν τις Gowind, που ταίριαζαν απόλυτα στις ανάγκες μας, προτίμησαν ένα paper project, τις FTI (μετέπειτα FDI). Belh@rra λέγεται η εξαγωγική έκδοση του πλοίου, που με τις προσθήκες που ζήτησε το ΠΝ, η ΠΤΗΣΗ ονόμασε Belh@rra Hellenique. Προκαλούμε τους φίλους μας, να ψάξουν στο search του website μας με το λήμμα “Belh@rra”, “FTI”, “FDI” για να δουν πόσες δεκάδες άρθρα έχουμε κάνει για το θέμα. Όλα αυτά, όπως και πιο πριν, για τις FREMM, το κάναμε γιατί ήταν τα ΜΟΝΑ πλοία που θα μπορούσαμε να πάρουμε τότε. Όταν το Ναυτικό είχε να δει νέα φρεγάτα από το 1998, δεν θα το “παίζαμε” και δύσκολοι. Ούτε το ΓΕΝ θα το έκανε.
Η αλλαγή όμως της κυβέρνησης το καλοκαίρι του 2019, η Κρίση του Έβρου το Μάρτιο του 2020, αλλά και η απειλή πολέμου το καλοκαίρι που μας πέρασε, έδειξε τα σοβαρά προβλήματα της απαξίωσης των μέσων του ΠΝ. Η πολιτική ηγεσία, έχοντας στα “σκαριά” μια πρόταση για 2 Belh@rra Helleniques στα περίπου 3,5 δις (με όπλα), και έναν εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ στα περίπου 400 εκ. ευρώ, αποφάσισε να φτάσει το budget στα 5,5 δις, και να ζητήσει 4 φρεγάτες πολλαπλού ρόλου, μαζί με εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αλλά και την Περίφημη Ενδιάμεση Λύση. Έτσι, αν μη τι άλλο, το ΠΝ ευελπιστεί πως με 5-5,5 δις θα αποκτήσει 10 πλοία πρώτης γραμμής.
Πολλοί έχουν πει, έχουν γράψει, έχουν ισχυριστεί πως ξέρουν ποια είναι τα κριτήρια που έχει θέσει το ΠΝ. Ξέρετε, όσο καλοί επιστήμονες και να είναι κάποιοι “αναλυτές”, μιλάμε πως δεν μπορούν επ’ουδενί να ξέρουν καλύτερα από τους ανθρώπους, που έχουν φάει τα καλύτερά τους χρόνια στο ΠΝ, έχουν περάσει από χαμηλόβαθμοι αξιωματικοί σε ΤΠΚ ή φρεγάτες, που κάποια στιγμή διοίκησαν φρεγάτα. Αντιλαμβάνεται κάποιος τι σημαίνει το να είσαι κυβερνήτης μιας φρεγάτας; Να έχεις στην ευθύνη σου ένα asset του ελληνικού λαού, πληρωμένο ακριβά, που αξίζει 300, 400 ή 500 εκ. ευρώ, που έχει όπλα επάνω που μπορούν να φέρουν το χάος, και να έχεις και την ευθύνη του πληρώματος, 150 ή 200 ψυχών, που είναι σύζυγοι, γονείς, παιδιά κάποιων. Ας κάνουμε εδώ μια παύση για όλους μας, να καταφέρουμε να το “χωνέψουμε” αυτό λίγο.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παρουσίαση της ισπανικής φρεγάτας F110 της Navantia που έχει προταθεί στο ΠΝ
Οι αξιωματικοί αυτοί, έχουν παίξει πολλούς ρόλους στη ζωή τους. Έχουν κρύψει ΤΠΚ στα πιο απίθανα μέρη του Αρχιπελάγους, έχουν καταδυθεί κάτω από τον εχθρικό στόλο, έχουν ξεχάσει τι σημαίνει οικογένεια πολλές φορές. Σε κάποια φάση της ζωής τους, έχουν κάνει διοικητές σχηματισμών, και εκτός του δικού τους πλοίου είχαν να διοικήσουν και άλλα 10 ή 15. Σε αυτούς τους ανθρώπους, που έχουν σφυρηλατηθεί όσο και το μέταλλο των πλοίων που υπηρέτησαν, θα έρθουμε εμείς, ή κάποιος άλλος, δημοσιογράφος, αναλυτής, περαστικός, καθηγητής, μαθητής ή οτιδήποτε άλλο, να τους πει πως θα επιλέξουν τα πλοία που θα έχει το ΠΝ τα επόμενα 40 χρόνια;
Κάποιοι νομίζουν πως επειδή δεν δώσαμε 3,5 δις το καλοκαίρι για Belh@rra, το ΠΝ “εγκλημάτησε”. Σοβαρά τα λέμε τώρα αυτά; Τώρα που έχουν έρθει 6 επιπλέον προτάσεις, που εταιρείες διαγκωνίζονται να μπουν στο ΓΕΝ, θα ζητήσει κανείς συγγνώμη από αυτούς τους ανθρώπους τις βλακείες που γράφονταν και λέγονταν; Κάποιοι απαιτούσαν “υπογραφές εδώ και τώρα”, ενώ το ΠΝ προσπαθούσε, και προσπαθεί να διαπραγματευτεί, εκμεταλλευόμενο τις νέες χρηματοδοτικές συνθήκες. Ποιοι είναι οι σωστοί; οι Επιτελείς στο ΓΕΝ, ή οι “έξυπνοι” του “πάρε 3,5 δις και δώσε μου δυο πλοία τώρα που γυρίζει”;
Από εκεί και πέρα, όποιος θέλει να “προωθήσει” ένα πλοίο, “ποντάρει” σε κάποιο πλεονέκτημα του πλοίου. Θέλει κάποιος να προωθήσει τις Belh@rra; Αρχίζει και γράφει κατεβατά για τις ανάγκες πλοίων αεράμυνας, πως θέλουμε 6 γιατί το 2008, 6 είχε ζητήσει το ΠΝ, πως χωρίς αυτά το ΠΝ δεν μπορεί να υπάρξει, πως μόνο ο ASTER 30 είναι “το φως το αληθινό”, πως μόνο με mdCN έχουμε το “Ιερό Δισκοπότηρο της Αποτροπής” (λες και μπορεί το ΠΝ, με τα υπάρχοντα μέσα να στοχοποιήσει 1000 χιλιόμετρα μακρυά, χωρίς δορυφορική κάλυψη, αλλά τελικά, με λίγο αλάτι είναι νόστιμο το σανό).
Θέλει κάποιος να “προωθήσει” τις MMSC; Αρχίζει και γράφει πως το ΠΝ θέλει “υψηλή” ταχύτητα για να αποφεύγει τορπίλες, πως είναι το φθηνότερο, το πιο δοκιμασμένο, το πιο… κλπ. Θέλει να προωθήσει τις F110; Γράφει πως έχουν το καλύτερο radar μακράν. Θέλει να προωθήσει τις SIGMA; Γράφει για τον καλύτερο συνδυασμό κόστους-απόδοσης, για την ιστορία των ολλανδικών πλοίων στο ΠΝ και πάει λέγοντας. Θέλει τις Arrowhead 140; Γράφει για το κόστος, το “Έπος” των Δανών με τις Iver Huitfeld. Ας μην γράψουμε και για ΜΕΚΟ Α200/300, Bergamini κοκ. Όλα τα πλοία έχουν τα θετικά τους και τα αρνητικά τους. Είναι λάθος να νομίζουμε, όπως είχε γράψει πολύ σωστά ένας φίλος, να νομίζουμε πως παίζουμε με κάρτες υπέρ-ατού. Δεν ξέρουμε τι θυμίζει όλο αυτό, εμάς όμως μας θυμίζει οπαδούς κι όχι αναλυτές.
Το ότι ΘΑ κατασκευάσει TF-2000 η Τουρκία, δεν σημαίνει πως θα πάρουμε κι εμείς μια αντίTF2000 και θα είμαστε εντάξει. Όλα έχουν να κάνουν με τις δυνατότητες του κάθε ναυτικού, και τις απειλές του. Αν η TF-2000 μπει στο Αιγαίο, θα γίνει ύφαλος σε λίγη ώρα. Αν αντίστοιχα μπει μια Super Vita στο Αιγαίο, θα γράψει ιστορία. Πρέπει να απορρίψουμε τις TF-2000, ή να πάρουμε μόνο Super Vita; Ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Η Ρουσσέν θα κρυφτεί, και θα πλήξει από απόσταση την TF-2000, αλλά η TF-2000, θα αντιμετωπίσει τις επιθέσεις κορεσμού της ΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο και θα μπορέσει να κερδίσει άνετα εκεί την Ρουσσέν, ή καλύτερα, πολλές Ρουσσέν.
Πολλοί θεωρούν πως πως τα Κελιά 33 είναι ότι καλύτερο για ένα πλοίο. Έχει μόνο 8 κελιά, ή 12 η MMSC; Πέταμα. Έχει 32 κελιά η Arrowhead 140; ΕΥΚΑΙΡΙΑ, φέρτε μας να υπογράψουμε. Καταρχάς, τα κελιά πρέπει να τα γεμίσουμε. Ας υποθέσουμε ότι τοποθετούμε “μόνο” 8 κελιά σε ένα πλοίο (MMSC, SIGMA, AH140, MEKO A200). Αφού μπορεί να φέρει 32 ESSM, τι μας “καίει”; Δηλαδή τα 4 πλοία, 128 πυραύλους. Χωρίς να υπολογίσουμε τους RAM, τα STRALES, τα παραπλέοντα πλοία κλπ. Λες και η κάθε φρεγάτα πολλαπλής χρήσης που θα πάρει το ΠΝ πρέπει να νικήσει μόνη της την τουρκική αεροπορία. Λογικά, με τις 4 που θα πάρουμε, πάμε να κάνουμε πόλεμο με την Κίνα, σωστά; Μας φαίνεται “λίγη” μια φρεγάτα με 32 ESSM, 21 RAM, STRALES, ραντάρ με εμβέλεια 300 χιλιομέτρων τριών διαστάσεων, με δυνατότητα παρακολούθησης 500, 1000 ή 1500 στόχων, τη στιγμή που έχουμε κάτι λιωμένες S, που απλά καταναλώνουν το ψυχικό απόθεμα των πληρωμάτων τους. Τυχαίο είναι το παράδειγμα.
Γιατί η αγορά των νέων φρεγατών του ΠΝ θα γίνει με πολιτικά κριτήρια
Θεωρούμε όλοι μας, πως η όλη επιλογή, θα γίνει με σύγκριση αριθμών. Με μέτρημα κελιών, με ραντάρ 500, 600 ή 1000 χιλιομέτρων. Διαβάσαμε το εξής “απίθανο”, από τους “οπαδούς” των γαλλικών πλοίων, πως οι ASTER χρειάζονται μόνο έναν πύραυλο ανά στόχο, ενώ οι SM-2 ή οι ESSM ή οι RAM ή οι CAMM, χρειάζονται 2. Λάθος, εδώ η καλή “αλήθεια”, ο κάθε ASTER μπορεί να καταρρίψει 3 στόχους μόνος του, και μετά επιστρέφει στο πλοίο για ανεφοδιασμό. Μα είναι λογικά πράγματα αυτά; Αυτά δεν λέγονται ούτε από οπαδούς ομάδων που τελείωσαν τελευταίες το πρωτάθλημα, αλλά λογικά θα το είχαν πάρει αλλά φταίει το ένα, το άλλο, το δείνα κοκ. Κι μπαίνουμε στο σημαντικότερο κομμάτι της όλης συζήτησης.
Πως θα επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό λοιπόν πλοία; Τι θέλει το Πολεμικό μας Ναυτικό; πιστεύουμε πως υπάρχουν Αξιωματικοί που δεν ξέρουν τι θέλουν; που δεν ξέρουν να επιλέξουν; Που έφτασαν σε ανώτερους ή ανώτατους βαθμούς, αλλά ξέρουν λιγότερα από το μέσο χρήστη του twitter; Αφού η ΠΤΗΣΗ πολέμησε για να “πείσει” πως “το ΠΝ θα πάρει αυτό που θέλει”, κάποιοι βάλθηκαν να λένε πως “το ΠΝ δεν ξέρει, αλλά ξέρει το καφενείο”. Εντάξει λοιπόν, ας επιλέξουμε με Δημοψήφισμα. Και μάλιστα ηλεκτρονικό.
Ξέρουμε πολύ καλά, πως συγκεκριμένοι λογαριασμοί μας καθυβρίζουν συστηματικά στο twitter, ότι και να γράψουμε. Καθυβρίζουν την ΠΤΗΣΗ, που έχει παρουσιάσει όλες τις λύσεις, έχει φέρει σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα την ολλανδική, γερμανική, βρετανική πρόταση, έχει πει πρώτη πως οι Γάλλοι παραμένουν στο “παιχνίδι” όταν όλοι “έκλαιγαν για τη χαμένη Τουλώνη”, και υμνούν συγκεκριμένους που απλά υβρίζουν μόνο ένα πλοίο και προωθούν συγκεκριμένες λύσεις. Σαν ΠΤΗΣΗ, το μόνο που θέλουμε, είναι να έχουν όλα τα πλοία, τις ίδιες ευκαιρίες, χωρίς θάψιμο από γνωστούς, ή αγνώστους-ανώνυμους, παλαιούς και νέους τιμητές. Όλα είναι καλά πλοία, KAI η Belh@rra, KAI η MMSC, KAI η MEKO A200, KAI η Bergamini, KAI η SIGMA κοκ. Το τι ταιριάζει στο ΠΝ, θα το επιλέξει το ΠΝ, όχι τα σχόλια κάποιων.
Δεν σας έχουμε απαντήσει ακόμη στο ερώτημα του τίτλου. Πως θα επιλέξει τελικά πλοίο το Πολεμικό μας Ναυτικό; Λοιπόν, θα σας εκπλήξουμε, αλλά αυτό που εμείς πιστεύουμε πως θέλει το Πολεμικό μας Ναυτικό, δεν είναι νέα φρεγάτα. Θέλει ΝΕΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ. Οι άνθρωποι του ΠΝ, αναλογιζόμενοι το ιστορικό βάρος που πέφτει στις πλάτες τους, μετά από 15 χρόνια εγκατάλειψης του Πολεμικού Ναυτικού από την πολιτική ηγεσία, με τα -ομολογουμένως λίγα- χρήματα που μπορεί να διαθέσει το Ελληνικό Κράτος, 5 ή 5,5 δις, θέλει να πετύχει το μέγιστο. Θέλει να έχει ένα ΝΕΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ.
Οργανικά Εναέρια Μέσα για τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού – Ματιές στο μέλλον
Μην μας κάνει εντύπωση που το ΠΝ δεν έχει ανακοινώσει προδιαγραφές. Τι να πρωτοπροδιαγράψει; Νέες φρεγάτες; Θέλει 10! Ναι, 10, 9 S και μια που απέσυρε λόγω ανάγκης, όχι λόγω επιλογής. Ακούμε μεγαλεπίβολα σχέδια για φρεγάτες αεράμυνας, τη στιγμή που πλοία αεράμυνας με κόστος κάτω του 1 δις (χωρίς φόρτους, εκπαίδευση ή υποδομές) και κάτω των 6000 τόνων ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, και δουλευόμαστε μεταξύ μας. 4 φρεγάτες αεράμυνας, με FOS και φόρτους, εκπαίδευσης, θα έφτανε τα 8 με 10 δις. Ας δούμε τα Hobart, τις LCF, τις FFG(X). Θα καταλάβουμε τι συμβαίνει. Κι εμείς θέλουμε πλοία αεράμυνας, αλλά όχι για τα κλικς. Αλλά για να πολεμήσουν. Και ξαναλέμε, άλλο τα πλοία αεράμυνας, άλλο τα πλοία με δυνατότητες αεράμυνας.
Ολλανδική Φρεγάτα Damen SIGMA, θα μπορούσε να είναι μια λύση για το ΠΝ;
Για να μην χαλάσουμε το χατήρι κάποιος, ας υποθέσουμε πως αγοράσαμε πλοία αεράμυνας. Με τις ανάγκες του ΠΝ, κλείσαμε μετά; ή θέλουμε κι άλλα πλοία; Ναι, θεωρητικά θα πάρουμε τις EPC (hopefully) κάποια στιγμή, αλλά πότε; και σε τι αριθμούς; Δεν θέλουμε και αντικαταστάτες των Combattante; Δεν θέλουμε αντικαταστάτες των 50χρονων υποβρυχίων; Διαβάζουμε εκπληκτικές απόψεις, για F110, FFG(X), Arleigh Burke (νέα), κοκ. Έχουμε γίνει Σαουδική Αραβία και δεν το ξέρουμε; Νομίζουν όλοι πως θα δανειζόμαστε πάλι ασταμάτητα; όσα θέλουμε, και θα μας δανείζουν, ή μήπως θα παρακαλάνε να μας δανείσουν; Εντάξει, λεγόμαστε ΠΤΗΣΗ, αλλά ας προσγειωθούμε και λίγο…
Αυτή τη στιγμή, προηγούνται κυρίως δυο προτάσεις, η γαλλική με δυο εκδόσεις της FDI/Belh@rra, και η αμερικανική με μια ενισχυμένη έκδοση της MMSC Saudi Arabia. Ο λόγος είναι πως αυτοί οι δυο έχουν ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, διότι έχουν δουλέψει πάνω σε αυτό που προτείνουν. To ΠΝ έχει ζητήσει και από τους δυο, ή θα ζητήσει, μέσω Letter of Request, Best And Final Offer (BAFO). Και οι δυο προτάσεις είναι πλήρεις, και προσφέρουν πολύ περισσότερα από μερικά πλοία. Με τις LoR το ΠΝ θα αναγκάσει τις κυβερνήσεις ΗΠΑ και Γαλλίας να έρθουν με τελική Ενδιάμεση Λύση, κι να σταματήσουν οι φήμες για Cassard ή O.H.Perry. Θεωρούμε πως αν η Ολλανδία, στο νήμα, καταφέρει να φέρει “λύση” για διακρατική συμφωνία, τότε θα σταλεί LoR και στην Ολλανδία. To ίδιο ισχύει για τη Γερμανία, αλλά και οποιονδήποτε άλλο δεν έρθει απλά για να πουλήσει πλοία, αλλά για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ΠΝ.
Το ΠΝ δεν πρόκειται να αγοράσει 4 πλοία, αλλά ένα “πακέτο δυνατοτήτων”, που θα περιλαμβάνει, όσο είναι αυτό δυνατόν, την αναγέννησή του. Θέλει λύση σε βάθος 20ετίας, δηλαδή θέλει να ξέρει πως τα πλοία του θα έχουν επαρκή υποστήριξη. Αυτό θα γίνει αν μπουν σε υπηρεσία τα πλοία αυτά με τα ναυτικά των χωρών που τα πωλούν (όπως η FDI με τη Γαλλία, και η LCS με τις ΗΠΑ), και να μην την “πατήσει” όπως την “πάτησε” με το SEWACO στις S, ή το STACOS στις ΜΕΚΟ. Θα εξηγήσουμε σε νέο άρθρο τι εννοούμε…
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Γαλλία επέστρεψε με πολύ “δυνατή” πρόταση, οι Belh@rra χτυπούν την πόρτα του ΠΝ
Αν τώρα έρθει η Γαλλία, και με τις 4 FDI, φέρει και πρόταση πχ για Gowind (που ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί δεν προσέφερε το πλοίο), ή για FREMM (το θεωρούμε πολύ, πολύ, δύσκολο), και για άλλες λύσεις, με παράλληλη υποστήριξη των ελληνικών Belh@rra μαζί με τις γαλλικές, και δουλειά για την ελληνική αμυντική βιομηχανίας, δεν θα κερδίσουν; Αν οι ΗΠΑ προσφέρουν Arleigh Burke ή Ticonderoga, προσφέρουν επιπλέον πλοία σε τύπους που χρειάζονται στο ΠΝ (LHD, LSD, πετρελαιοφόρα), ταιριάξουν “έξυπνα” την προμήθεια με την νέα MDCA, δώσουν ένα ποσοστό σοβαρό (άνω του 1-1,5%) στην FFG(X), προσφέρουν ναυπηγεία και δουλειά σε αυτά για όσο κρατήσουν τις LCS Freedom σε υπηρεσία με συντηρήσεις και επισκευές, τότε γιατί να μην τους προτιμήσουμε; επειδή το λένε κάποιοι; Έχει παρατραβήξει η ανοησία με τις “αλουμινότρατες” που είπε γνωστός και αναπαράγουν ασμένως κάποιοι.
Πριν λίγο καιρό γράψαμε πως η επιλογή των φρεγατών θα είναι ΚΑΙ πολιτική απόφαση. Προφανώς και θα είναι ΚΑΙ πολιτική η επιλογή. Κάποιοι δεν έχουν καταλάβει πως τα 5 ή 5,5 δις δεν είναι ακριβώς του ΠΝ, είναι της Ελλάδας, του Κρατικού Προϋπολογισμού, και θα τα αξιοποιήσει το ΠΝ. Δεν έχουμε ατελείωτα χρήματα να δίνουμε, πρέπει να έχουμε πάντα υπόψιν πως ζούμε σε αυτό το μικρό κράτος που λέγεται Ελλάς. Με τα 5,5 δις θα πρέπει να πετύχουμε πολλούς στόχους, αυτό είναι υποχρέωση. Απλά, αυτός που θα σκοπεύσει τους πολλαπλούς στόχους είναι το ΠΝ.
Αν για παράδειγμα, εκτός από νέα πλοία, πετύχουμε αναγέννηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ενίσχυση της Αμυντικής Βιομηχανίας, πετύχουμε γεωπολιτικά οφέλη (θυμίζουμε πως το 1980 δυο φρεγάτες “αγόρασαν” τη σύμφωνη γνώμη της Ολλανδίας για την είσοδό μας στην τότε ΕΟΚ), αυτό το ΠΝ δεν θα το δει; που ζουν οι Επιτελείς; σε άλλο κράτος; Γιατί τους θεωρούμε ανίκανους να προσμετρήσουν πολιτικά μια επιλογή; Δηλαδή, όσοι πέρασαν από τη Σχολή Πολέμου ήταν περαστικοί; Ας μην υποτιμούμε τόσο τους ανθρώπους του ΠΝ. Σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου, οι αξιωματικοί των πολεμικών ναυτικών των κρατών αυτών θεωρούνται οι καλύτεροι managers σε πολυεθνικές εταιρείες, μόνο στην Ελλάδα τους “απαξιώνουμε” μετά την αποστρατεία τους.
Τις τελευταίες μέρες, έχουμε ξεχωρίσει μερικές λαμπρές παρεμβάσεις στο twitter. Όχι υπέρ του ενός πλοίου, ή του άλλου, αλλά υπέρ της λογικής. Χωρίς να συμφωνούμε σε όλα, νομίζουμε πως αυτή είναι η σωστή προσέγγιση στο θέμα των νέων πλοίων. Μακρυά από οπαδισμούς, και με εμπιστοσύνη στο ΠΝ. Η λογική έχει αποχωρίσει από τη σφαίρα της συζήτησης, κάποιοι ισχυρίζονται πως καλύτερα να πάρουμε άοπλα πλοία, χωρίς βασικά συστήματα, παρά να πάρουμε αυτά που δεν αρέσουν στους ίδιους. Ή δεν έχουν πρόβλημα να αγοράσουμε πλοία χωρίς φόρτους μάχης, αρκεί να πάρουμε αυτό που επιθυμούν οι ίδιοι. Ας δούμε όμως μια παρέμβαση που προσυπογράφουμε.
Ανακεφαλαιώνω για να μην απαντάω σε όλους
1. μόλις έγινε αρχική κατάθεση και έχουμε 40 μέρες αξιολόγησης και πρόσθετων καταθέσεων
2. το ΠΝ δεν αγοράζει πλοίο αλλά το μέλλον του (- 9 S).
Μπορεί να πάρει κατώτερο πλοίο αν καλύπτει τα νούμερα του ή έρθει ενδιάμεση «κόλαση»
->
— Cynaegeirus (@cynaegeirus) February 21, 2021
To ξαναλέμε κι εμείς, με τα δικά μας λόγια. Το Πολεμικό Ναυτικό ΔΕΝ θα αγοράσει πλοία, 4 πλοία, ούτε κελιά, ούτε πυραύλους. Θέλει να αγοράσει ΝΕΟ Πολεμικό Ναυτικό. Θέλει να καλύψει τα χαμένα χρόνια, που εγκαταλείφθηκε από τις πολιτικές ηγεσίες της Χώρας μας, αλλά και την ίδια την Κοινωνία, και επιχειρεί με πλοία 40 και 50 ετών. Με μόλις 5, 5 και κάτι δις, θέλει να επιστρέψει δυναμικά. Ας αφήσουμε τα “κελιά” στην άκρη, τους οπαδισμούς, τις προσωπικές απόψεις (που μερικοί έχουν “αγοράσει” από άλλους) και το ΠΝ θα επιλέξει ότι χρειάζεται.
Μπορεί εμείς να βλέπουμε κάποια φυλλάδια σε .pdf, να διαβάζουμε διάφορα άρθρα σε ελληνικά ή ξένα sites, να μετράμε “κελιά”, πυραύλους, εμβέλειες, αλλά όλα αυτά είναι θεωρίες. Οι αξιωματικοί του ΠΝ ξέρουν τις ανάγκες τους. Θα τα “βάλουν όλα κάτω”, τα πλοία, τη δυνατότητα χρηματοδότησης, την ευκολία συμβασιοποίησης (μέσω διακρατικής ή άλλης συμφωνίας), το κόστος συντήρησης και διατήρησης σε υπηρεσία, το κόστος αγοράς των όπλων, το κόστος και τους χρόνους επαναπιστοποίησης των όπλων, τις δυνατότητες των εκσυγχρονισμένων ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις δυνατότητες ομοιοτυπίας, την Ενδιάμεση Λύση, και άλλες, εκατοντάδες ή χιλιάδες παραμέτρους που δεν έχουν περάσει από το μυαλό μας. Ας αφήσουμε τα “κελιά” στην άκρη, ας αφήσουμε τις ψευδείς αναφορές στις εμβέλειες ραντάρ, καλό είναι το marketing, αλλά στην τελική, το ΠΝ θα πολεμήσει με τα πλοία που θα αγοραστούν.