26.9 C
Athens
Παρασκευή, 12 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΞεκινά η ναυπήγηση του δευτέρου νοτιοκορεατικού υποβρυχίου KSS-III

Ξεκινά η ναυπήγηση του δευτέρου νοτιοκορεατικού υποβρυχίου KSS-III

Η Νότιος Κορέα ξεκίνησε τη ναυπήγηση του SS-087, του δευτέρου υποβρυχίου KSS-III, δηλαδή της δεύτερης έκδοσης της εγχώριας κλάσης “Dosan Ahn Changho”. Το υποβρύχιο ναυπηγείται στις εγκαταστάσεις της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2026 για να παραδοθεί τελικά στο πολεμικό ναυτικό της Δημοκρατίας της Κορέας (ROKN) το 2028.

Κοπή πρώτου μετάλλου για τα νέα νοτιοκορεατικά αντιτορπιλικά KDX III Batch II

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της DAPA (Διεύθυνση Αμυντικών Προγραμμάτων και Προμηθειών), η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος έλαβε χώρα στις 30 Δεκεμβρίου 2021 στο Geoje, έξω από το Busan. Ενδεικτικό των ρυθμών ναυπήγησης των κορεατικών υποβρυχίων είναι πως η κοπή ελασμάτων για το πρώτο πλοίο KSS-III Batch II έλαβε χώρα μόλις λίγους μήνες πριν στα ναυπηγεία της DSME στις 13 Αυγούστου 2021 και το πλοίο είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί στο Ναυτικό το 2026. ΤΌπως δήλωσε και ο επικεφαλής της DAPA, με την έναρξη ναυπήγησης του νέου υποβρυχίου να είναι καθοδόν, η Νότιος Κορέα θα μπορεί σύντομα να υπολογίζει σε πέντε υποβρύχια εκτοπίσματος άνω των 3.000 τόνων, γεγονός που έχει μεγάλη σημασία για την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Υποβρύχια KSS-III

Το Πολεμικό Ναυτικό της Νότιας Κορέας σχεδιάζει να αποκτήσει συνολικά τρία υποβρύχια κλάσης KSS-III δεύτερης έκδοσης, τα οποία θα ακολουθήσει άλλη μια έκδοση επίσης τριών υποβρυχίων. Μαζί με τα τρία υποβρύχια της πρώτης έκδοσης θα προτάσσουν μια μοίρα 9 συνολικά υποβρυχίων KSS-III. Ο τύπος KSS-III αποκαλείται επίσης κλάση “Dosan Ahn Changho” και είναι το τελευταίο κομμάτι στο πρόγραμμα KSS. To πρόγραμμα εκκίνησε αρχικά το 1994 και μοιράστηκε σε τρία μέρη: αρχικά με τη ναυπήγηση 9 υποβρυχίων Type-209 1.200 τόνων στη δεκαετία του 1990 (φάση KSS-I), 9 υποβρυχίων Type-214 1.800 τόνων, στη δεκαετία του 2000 (KSS-II) και ακόμη 9 σκαφών των 3.300+ τόνων (KSS-III) στην τρέχουσα φάση. Όλα τα υποβρύχια ναυπηγήθηκαν και ναυπηγούνται στην Κορέα με σημαντική μεταφορά τεχνολογίας ενώ η κλάση KSS-III αποτελεί εξολοκλήρου κορεατική σχεδίαση. Αποτελούν μέρος του σχεδιασμού “Κορεατικού Επιθετικού Υποβρυχίου” των αρχών της δεκαετίας του ’90 για 27 συνολικά υποβρύχια μέχρι το 2028.

Η κλάση KSS-III εκτός από τον μεγαλύτερο τύπο υποβρυχίων που έχουν ενταχθεί στο νοτιοκορεατικό ναυτικό, είναι και τα πρώτα υποβρύχια ικανά να εκτοξεύουν πυραύλους cruise “Chonryong” και βαλλιστικά βλήματα “Hyunmoo-2”. Η ανάπτυξη των τελευταίων ικανοτήτων έγινε αμέσως μετά τις πυραυλικές δοκιμές της Βόρειας Κορέας. Τα νοτιοκορεατικά υποβρύχια θα έχουν -όπως και η κλάση Type-214- σύστημα πρόωσης ανεξάρτητο του αέρα (AIP) και θα χρησιμοποιεί εγχώριας ανάπτυξης μπαταρίες λιθίου Samsung SDI, γενόμενο έτσι το δεύτερο υποβρύχιο στον κόσμο που θα έχει ηλεκτροκίνηση από τέτοιου είδους μπαταρίες μετά τα ιαπωνικά κλάσης Soryu. Βελτιώσεις γίνονται επίσης στους τομείς του σόναρ και του συστήματος μάχης.

Η DAPA έχει ανακοινώσει πως άνω του 80% των υποσυστημάτων του υποβρυχίου KSS-III θα είναι εγχώριας ανάπτυξης αλλά σημαντικά τμήματα προέρχονται από το εξωτερικό, όπως τα συστήματα SIGINT που κατασκευάζονται από την ισπανική Indra και οι κονσόλες διεύθυνσης που παρέχονται από τον γαλλικό Όμιλο ECA.

Υποβρύχια της Ασίας το 2030: οι αριθμοί πέφτουν, η ποιότητα αυξάνεται

- Advertisment -

Most Popular