18 Απριλίου 1949: Τοποθετείται στα ναυπηγεία Newport News Shipbuilding η τρόπιδα του Υπερ-αεροπλανοφόρου (supercarrier) USS United States, CVA-58.
Το πρόγραμμα των υπερ-αεροπλανοφόρων είχε κινηθεί από ομάδα ναυάρχων του Ναυτικού των ΗΠΑ για την διατήρηση της αδιαφιλονίκητης κυριαρχίας του στους ωκεανούς για τον μεταπολεμικό κόσμο. Τα υπερ-αεροπλανοφόρα ήταν το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που είχε ναυπηγηθεί μέχρι τότε. Με μήκος 330 μέτρα, πλάτος 40, βύθισμα 11 και πλήρες εκτόπισμα 80.500 τόνους ήταν ένας τιτάνας των θαλασσών. Με τη βοήθεια 4 ατμοστροβίλων και 8 λεβήτων, αναμενόταν να διατηρούσε ταχύτητα 33 κόμβων. Θα είχαν πλήρωμα 5.500 άτομα και θα μετέφεραν 12-18 ελικοφόρα βομβαρδιστικά μέσης εμβέλειας και 54 αεριωθούμενα καταδιωκτικά.
Η κυβέρνηση Τρούμαν είχε εγκρίνει τη ναυπήγηση 5 εξ αυτών των γιγάντων αλλά πέντε μέρες μετά την έναρξη κατασκευής, η «εξέγερση των ναυάρχων» σταμάτησε κάθε εργασία και ουσιατικά τερμάτισε το πρόγραμμα. Οι ανταγωνισμοί που επικράτησαν συνέθεσαν μια εξαιρετικά τοξική ατμόσφαιρα στο Υπουργείο Άμυνας. Ο λόγος ήταν ποιό όπλο θα είχε την πρωτοκαθεδρία στη χρήση ατομικών όπλων. Με τις ΕΔ των ΗΠΑ να έχουν περάσει στην ατομική εποχή, όποιο όπλο είχε την πρωταρχική χρήσης των «βομβών», θα είχε και το κύρος και τα κονδύλια ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες.
Ο ανταγωνισμός δεν υφίστατο μόνο μεταξύ αεροπορίας και ναυτικού αλλά και μέσα στις ίδιες τις τάξεις των όπλων. Η αεροπορία προσπαθούσε να πείσει εντός και εκτός ότι τα μεγάλα στρατηγικά βομβαρδιστικά ήταν οι καταλληλότεροι φορείς των όπλων. Άλλες φωνές ανέπτυσαν μια αμφισβητούμενη θεωρία τακτικών πυρηνικών από μικρά ταχέα αεροσκάφη. Το ναυτικό από την μεριά του προωθούσε την ιδέα χρήσης αεροπλανοφόρων που θα προσέγγιζαν το στόχο σε απόσταση πτήσης και την κατάλληλη στιγμή θα εξαπέλυαν μια στοχευμένη αεροπορική επιδρομή μέσης εμβέλειας. Έτερο «λόμπυ» εντός του ναυτικού, όμως, προέκρινε το υποβρύχιο ως καταλληλότερο, αφανή φορέα του όπλου, με το μειονέκτημα ότι απαιτούσε τον σχεδιασμό και ολοκλήρωση πυραύλων σε ειδικούς εκτοξευτές σε μεγάλα συμβατικά υποβρύχια.
Τελικά, ο ανταγωνισμός οδήγησε στην πόλωση. Η δημοσιοποίηση ισχυρών αμφιβολιών για την αξία των υπερ-αεροπλανοφόρων και το ισχυρό λόμπυ της αεροπορίας οδήγησαν στην ακύρωση της ναυπήγησης του USS United States, στην παραίτηση του υπουργού ναυτικών και την υποχώρηση όλων των τάσεων μέχρι να επανεξεταστούν λεπτομερώς.