7.1 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023
ΑρχικήThink Out Of The BoxΥποψήφια μεταχειρισμένα υποβρύχια για το ΠΝ: Τα βραζιλιάνικα Type 209/1400

Υποψήφια μεταχειρισμένα υποβρύχια για το ΠΝ: Τα βραζιλιάνικα Type 209/1400

Την περασμένη εβδομάδα, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, σε μια εξαιρετική ομιλία, έδωσε ένα συνολικό πλάνο της αναγέννησης του Στόλου. Ανάμεσα σε όλα τα άλλα, αποκάλυψε κάτι που πραγματικά είχε περάσει κάτω από τα ραντάρ της αμυντικής δημοσιογραφίας. Το ΠΝ, ψάχνει τρόπους ενίσχυσης του υποβρύχιου στόλου του μέσω αγοράς μεταχειρισμένων υποβρυχίων. Η εξέλιξη αυτή φανερώνει τη δουλειά που γίνεται σε επίπεδο ΓΕΝ, προκειμένου το ΠΝ να τρέξει να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος, μετά από μια 15ετία αφοπλισμού.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ο ΑΓΕΝ έθεσε θέμα αγοράς Μεταχειρισμένων Υποβρυχίων

Το Tikuna (S34), το τελευταίο υποβρύχιο της κλάσης Tupi (209/1400), είναι ουσιαστικά ένα Imroved Tupi, με εκτόπισμα 1550 τόνων

Βέβαια, όπως έχουμε ήδη γράψει, η αγορά ενός υποβρυχίου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το ακριβώς αντίθετο. Χρειάζονται πολλά χρόνια για να κατασκευαστεί ένα υποβρύχιο, είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη μηχανολογική κατασκευή, κι επίσης, θέλει πολλά χρόνια για να αρχίσει να αποδίδει. Οι δοκιμές δεν είναι όπως ενός πλοίου επιφανείας. Η κατάδυση σε εκατοντάδες μέτρα βάθος, δεν είναι απλά μια διαταγή που εκτελείται. Είναι μια σειρά διαδικασιών, που οποιαδήποτε παράλειψη ή λάθος θα φέρει την καταστροφή.

Γιατί πρέπει να παραγγείλουμε υποβρύχια… χθες, ή και προχθές αν γίνεται

Συνεπώς, αξιοπρεπή υποβρύχια, συμβατικής πρόωσης, υπάρχουν ελάχιστα παγκοσμίως προς πώληση. Οι επιλογές είναι περιορισμένες, και τα ναυτικά που έχουν τέτοια υποβρύχια, τους πίνουν, κυριολεκτικά, το αίμα, πριν τα αποσύρουν. Ακόμη και η Αυστραλία, που αποσύρει πλοία για “αστείους λόγους” κάθε τόσο, τα Collins θα τα κρατήσει τόσο πολύ που μάλλον θα ξεπεράσουν και τα ελληνικά 209/1100. Από που λοιπόν θα μπορούσε να βρει αξιοπρεπή μεταχειρισμένα υποβρύχια του ΠΝ; Οι επιλογές είναι περιορισμένες. Σήμερα θα παρουσιάσουμε την πρώτη, τα βραζιλιάνικα κλάσης Tupi, δηλαδή την εκεί εκδοχή των Type 209/1400.

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Σειρά της Ινδονησίας να ενδιαφερθεί για τα Type 209/1400 της Βραζιλίας!

H Βραζιλία είναι γνωστή για πολλά, αλλά σίγουρα όχι για τα υποβρύχιά της. Κι όμως, αυτή η περιφερειακή υπερδύναμη (για τα δεδομένα της Νότιας Αμερικής), διαθέτει ένα μικρό αλλά αρκετά σύγχρονο στόλο υποβρυχίων. Τα υποβρύχια του βραζιλιάνικου ναυτικού, έχουν σαν βάση την Almirante Castro e Silva, στο νησί Mocangue, ανατολικά του κόλπου του Ρίο Ντε Τζανέιρο.

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Το Βραζιλιάνικο Ναυτικό βγάζει στο σφυρί τα υποβρύχια Type 209/1400

Ο κορμός των υποβρυχίων της χώρας, είναι αυτή τη στιγμή τα υποβρύχια κλάσης Tupi, που ουσιαστικά είναι τα Type 209/1400. To πρώτο της κλάσης, το Tupi (S30), κατασκευάστηκε στο Κίελο από την γνωστή μας Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) και καθελκύστηκε το 1989. Τα επόμενα κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο The Arsenal de Marinha στο Ρίο. Έτσι, το 2ο ήταν το Tamoio (S31) που μπήκε σε υπηρεσία το 1994, το Timbira (S32) που μπήκε σε υπηρεσία το 1996, και το Tapajo (S33), το νεότερο του 1999.

Η Βραζιλία βρήκε αγοραστή για τα υποβρύχια Type 209/1400 και αυτός είναι η Αργεντινή

Οι Βραζιλιάνοι ήθελαν να συνεχίσουν να κατασκευάζουν υποβρύχια, και επέλεξαν τη συνέχεια με μια νέα κλάση που θα τη λέγαμε Improved Tupi. Το πρώτο της νέας έκδοσης (ή 5ο της παλιάς) είναι το Tikuna (S34). Τελικά όμως, λόγω μείωσης του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας, το  επόμενο στη σειρά, το Tapuia ακυρώθηκε, ενώ η κατασκευή του Tikuna καθυστέρησε σημαντικά. Αυτό έπεσε στη θάλασσα το Μάρτιο του 2005 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το Δεκέμβριο του 2005.

Και η Αργεντινή ενδιαφέρεται για τα βραζιλιάνικα υποβρύχια Type 209/1400

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Το RWR στα Tupi και Tikuna είναι το γνωστό DR-4000 της Thales που καλύπτει τις C μέχρι J bands. Τα περισκόπια είναι δυο, mod 76 της Kollmorgen ενώ το ραντάρ πλοήγησης είναι το I-band Thales Calypso III. Η κλάση διαθέτει 8 τορπιλοσωλήνες, ενώ διαθέτουν το hull-mounted sonar is the CSU-83/1 της Atlas Elektronik που προσφέρει κάλυψη 360°.

Η Αργεντινή εγκαταλείπει τα βραζιλιάνικα υποβρύχια και στρέφεται σε νορβηγικά;

Τα Tupi Class κινούνται με 4 κινητήρες diesel 12V 493 AZ80 GAA31L της MTU, 4 εναλλάκτες Siemens στα 1,8MW κι έναν ηλεκτροκινητήρα Siemens 3,4MW. Με το αναφερόμενο σύστημα πρόωσης, το υποβρύχιο επιτυγχάνει ταχύτητες περισσότερων από 10 κόμβων στην επιφάνεια και 24 σε κατάδυση. Το Improved Tupi (Tikuna) διαθέτει βελτιωμένες μπαταρίες της Varta. Η πρόωσή του βασίζεται σε 4 MTU 12V 396 diesel που αποδίδουν 2,76MW και προσφέρουν 30% μεγαλύτερη εμβέλεια από ότι τα Tupi. Έτσι, το Tikuna μπορεί να φτάσει τα 11.000 μίλια στην επιφάνεια με 8 κόμβους, και τα 400 μίλια με 4 κόμβους σε κατάδυση.

Και όμως Βραζιλία και Περού συζητούν να ανταλλάξουν υποβρύχια με LPD!

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Γιατί τώρα επιλέξαμε σαν πρώτη χώρα, να παρουσιάσουμε τη Βραζιλία, ως υποψήφια πωλήτρια υποβρυχίων; Διότι η Βραζιλία έχει παραγγείλει και κατασκευάζει 6 υποβρύχια Scorpene, και έχει δηλώσει πως θα αποσύρει τα 209/1400. Όχι βέβαια τα νεότερα (μην αρχίσουμε να ζητάμε το υποβρύχιο του 2005, είναι σαν να ζητάμε το πρώτο ελληνικό Type 214HN), αλλά λογικά τα δυο παλιότερα. Για αυτά είχε δείξει ενδιαφέρον η Αργεντινή παλαιότερα, αλλά η πώληση, από το 2019 μέχρι και σήμερα δεν έχει προχωρήσει.

Κάποιοι ανταλλάσουν υποβρύχια με LPD… λέμε εμείς τώρα!

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Το πιθανότερο είναι η Αργεντινή να μην έχει πλέον την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει και να συντηρήσει τα υποβρύχια. Υπνεθυμίζουμε πως η αεροπορία της χώρας είχε προσπαθήσει να αγοράσει μαχητικά 4ης γενιάς, για να πάει σε 3ης, και τελικά να αγοράσει… Super Etendard από τη μάντρα των μεταχειρισμένων του Γαλλικού Ναυτικού. Δυστυχώς, η χώρα αυτή δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει οικονομικά από τις λάθος επιλογές που έκαναν οι πολίτες της σε κυβερνώντες. Οι τελευταίοι την κατέστρεψαν οικονομικά, σε βαθμό τέτοιο που πλέον αδυνατεί να διατηρεί αξιοπρεπείς ένοπλες δυνάμεις.

Δύο νέα υποβρύχια βρίσκονται ψηλά στις εξοπλιστικές προτεραιότητες του Περού

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Συνεπώς, θεωρητικά κάποια βραζιλιάνικα υποβρύχια είναι διαθέσιμα για όλους. Η Αργεντινή προηγείται, αλλά πρέπει να σημειώσουμε πως δεν γνωρίζουμε την κατάσταση που βρίσκονται τα εν λόγω σκάφη. Δεν αποκλείεται το ναυτικό της Αργεντινής να διαπίστωσε πως δεν είναι σε καλή κατάσταση, και να καθυστερεί την αγορά, ή να ετοιμάζεται να την ακυρώσει. Δυστυχώς, ελάχιστες πληροφορίες διαθέτουμε για το θέμα.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τορπίλες για το ΠΝ (Π&Δ τεύχος Ιουλίου 2018), Μέρος 3o

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400

Θέλουμε στρατηγική ναυτική κρούση; SCALP Naval (mdCN) για το ΠΝ στα υποβρύχια 209/1100 και 209/1200

Βραζιλιάνικο υποβρύχιο Type 209/1400
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Κάνοντας τις FDI HN τα ισχυρότερα πλοία στη Μεσόγειο, Μέρος Β’ – Πυρομαχικά Vulcano

H φρεγάτα “Kίμων”, είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες σχεδιάσεις παγκοσμίως αλλά και το ακριβότερο πλοίο που έχει αποκτήσει ποτέ το Πολεμικό Ναυτικό στην...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Επιστρέφουν Φεβρουάριο οι Γάλλοι με βελτιωμένη πρόταση για τις Gowind

Καθώς, και περιέργως, το ενδιαφέρον της αμυντικής κοινότητας έχει εστιασθεί στις πρόσφατες κρίσεις των ανωτάτων αξιωματικών, αλλά και στην πιθανή ημερομηνία εκλογών, σημαντικά προγράμματα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -