36.9 C
Athens
Πέμπτη, 29 Ιουλίου, 2021
Αρχική Εκσυγχρονισμός του Στόλου ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Και η Arrowhead 140 με CAMM/CAMM-ER στην πρόταση του Royal Navy/Babcock...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Και η Arrowhead 140 με CAMM/CAMM-ER στην πρόταση του Royal Navy/Babcock για το ΠΝ

 

Η Arrowhead 140 είναι ένα από τα πλοία που συγκεντρώνουν πολλές προτιμήσεις ανάμεσα στους φίλους μας. Πλοίο αξιώσεων, ήδη σε υπηρεσία (σαν Absalon και Iver Huitfeld με το ΠΝ της Δανίας), θα μπει σε υπηρεσία σαν Type 31 με το Royal Navy, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και κάποια Type 32. Κινητήρες ντίζελ, χαμηλού κόστους συντήρησης και λειτουργίας, άπλετοι χώροι, απίστευτα χαμηλό κόστος αγοράς (μάλλον το φθηνότερο κόστος ανάμεσα σε όλους τους υποψηφίους). Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι Βρετανοί όχι απλά είναι οι φθηνότεροι, αλλά είναι και προσφέρουν σχεδόν αντιτορπιλικό, σε κόστος σχεδόν φρεγάτας.

ΑΠΟΨΗ: Τι σημαίνει η Arrowhead 140 για το ΠΝ, και τι σημαίνει η πρόθεση “μίσθωσης” Type 23; Μια πρώτη απόπειρα “μετάφρασης” του βρετανικού “χτυπήματος

Το ΠΝ ζήτησε από τη Babcock και το Βασιλικό Ναυτικό τις απόψεις τους για την κάλυψη των απαιτήσεων που υπάρχουν από ελληνικής πλευράς. Οι Βρετανοί, θα μπορούσαν πράγματι, να προσφέρουν 4 ή περισσότερους Mk41, SM-2, ESSM etc. Ταυτόχρονα θα μπορούσαν να πάνε, και ίσως το κάνουν, σε fixed panel radars και να προσφέρουν μια Iver Huitfled 2021 version. Αλλά το κόστος θα ξεπερνούσε το αποδεκτό.

Φρεγάτες για το ΠΝ: SIGMA 11515HN/Karel Doorman, Arrowhead140/Type23, F110/Santa Maria διαμορφώνουν το “παιχνίδι” για τους υπολοίπους

Έτσι, έρχονται με κάτι πολύ απλό, που μάλιστα το στηρίζουν στη δική τους εμπειρία, του Royal Navy. Προσφέρουν μαζί με το TACTICOS, ένα rotator radar, NS110 ή NS200, που παρά τις διαδόσεις, μια χαρά τα καταφέρνουν. Θυμίζουμε πως η κορυφαία και πανάκριβη Type 26, θα έχει το Artisan 997, ένα ραντάρ rotator, επιπέδου TRS-4D ή NS110. Συνεπώς, αναγνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα των fixed panel, αλλά μέχρι ενός σημείου (που σηκώνει το πορτοφόλι μας).

Οι Βρετανοί συνεχίζουν δυνατά στη “μάχη” των φρεγατών για το ΠΝ με πρόταση την ArrowHead 140 κι όχι την Type 31!

Για να καταφέρουν όμως οι Βρετανοί να παραμείνουν εντός ανταγωνιστικών ορίων στην τιμή, “εγκαταλείπουν” τις αμερικανικές λύσεις, και πάνε στις σύγχρονες βρετανικές λύσεις. Έτσι, η βρετανική προσφορά εμπεριέχει τον πύραυλο CAMM αλλά και τον CAMM-ER. Έτσι,  μπορεί να ανταπεξέλθει σε επιθέσεις κορεσμού, να αντιμετωπίσει επιθέσεις από drones, πυραύλους, αεροσκάφη, αλλά και να έχει μια ικανότητα άμυνας σε μέση ακτίνα δράσης (χάρη στους CAMM-ER).

Αυτή είναι η πρόταση που παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Babcock στην Ελλάδα

Αν υπολογίσουμε πως το πλοίο θα έρθει με 2 Mk41, τότε βλέπουμε λογικό να έχει ένα ισορροπημένο φορτίο 32 CAMM στον ένα εκτοξευτή, και άλλους 32 CAMM-ER στον δεύτερο. Συνεπώς διαθέτει 64 έτοιμους για εκτόξευση πυραύλους, που μπορούν μάλιστα να εκτοξευτούν όλοι μαζί.

Α/Α πύραυλοι CAMM θα προστατεύουν τις βρετανικές φρεγάτες Type 31

Τώρα, το πλοίο μπορεί να δεχτεί είτε ένα 76άρι Super Rapido, είτε ένα 127άρι πυροβόλο. Η τοποθέτηση κάποιου RAM είναι προαιρετική, καθώς χώρος υπάρχει άφθονος, και είναι κάτι που θα το αποφασίσει το ΠΝ. Η αλήθεια είναι πως και οι Βρετανοί έχουν μια πρόταση που δύσκολα μπορεί να την αφήσει στην άκρη το ΠΝ, καθώς η τιμή, από όσο μπορούμε να γνωρίζουμε, παραμένει η χαμηλότερη, και ανταγωνίζεται ευθέως την αμερικανική HF2 σε κόστος. Αυτές οι δυο, μαζί με την ολλανδική, είναι οι τρεις φθηνότερες του διαγωνισμού (υποψιαζόμαστε πως ακόμη και η τελευταία SIGMA 11515HN Final είναι κάτω από τα 600 εκ, ή έστω, λίγο πάνω από αυτά).

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

Σε κάθε περίπτωση, οι Βρετανοί έχουν μια πολύ solid πρόταση, με πολύ καλή τιμή. Το πλοίο είναι δοκιμασμένο και υπαρκτό σχέδιο, συνεπώς με καθαρά επιχειρησιακά κριτήρια, δύσκολα μπορούν να βρεθούν ψεγάδια. Αυτό που εμείς εδώ θεωρούμε σαν μεγάλα πλεονεκτήματα είναι δυο:

  1. Μπορεί να κατασκευάζεται σε πολλά μικρά ναυπηγεία, και να συναρμολογείται σε ένα μεγάλο.
  2. Έχει τεράστια περιθώρια εξέλιξης, λόγω σχεδιασμού και μεγέθους.

 

 

- Advertisment -

Most Popular