Η βρετανική εταιρεία Babcock έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από επαφές με πιθανούς συνεργάτες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην προσπάθειά της να αναλάβει το πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ με τέσσερις νέες φρεγάτες και τον εκσυγχρονισμό των MEKO 200HN.
Στόχος των Βρετανών, που προτείνουν στο ΠΝ τη φρεγάτα γενικών καθηκόντων Arrowhead 140, είναι η δημιουργία μιας εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού η οποία θα στηρίξει την αναζωογόνηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, θα αναβαθμίσει τις υποδομές και θα βοηθήσει το εγχώριο εργατικό δυναμικό με τεχνογνωσία και τεχνολογία. Σε αυτό το πλαίσιο, έγινε διαδικτυακή εκδήλωση με τη συμμετοχή μικρών, μεσαίων και μεγαλύτερων ελληνικών εταιρειών, για να μάθουν την προσέγγιση της Babcock στο θέμα, καθώς επίσης την πρότασή της στο ΠΝ.
Στο κομμάτι της συγκρότησης της ελληνικής αλυσίδας εφοδιασμού στέκεται ιδιαίτερα ο Jonathan Walton, αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, της Babcock: «Δεσμευόμαστε να εργαστούμε στενά με εταιρείες που βρίσκονται στην Ελλάδα και οι συζητήσεις μας αποτελούν μια εξαιρετική πρωτοβουλία σε ολόκληρο τον τομέα της αλυσίδας εφοδιασμού. Βλέπουμε τη δική μας αλυσίδα εφοδιασμού σα μια στρατηγική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και είμαστε σε αναζήτηση νέων και καινοτόμων συνεργατών. Έχουμε εντυπωσιαστεί με αυτό που έχουμε δει και ακούσει μέχρι τώρα».
Παράλληλα, η Babcock ενημερώνει ότι στελέχη της επισκέφτηκαν αυτή τη βδομάδα τα δύο μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, ώστε να αποκτήσουν καλύτερη αντίληψη για τις εγκαταστάσεις και τις ικανότητές τους. Παρόμοιες επισκέψεις σε εγκαταστάσεις έγιναν και στο παρελθόν, εντασσόμενες στη στρατηγική των επαφών για τη δημιουργία δικτύου συνεργατών.
ΕΞΕΛΙΞΗ: Εγχώρια ναυπήγηση και στρατηγική αποφυγής καθυστερήσεων προσφέρουν στο ΠΝ οι Βρετανοί
Η Babcock δεν τοποθετείται επίσημα όσον αφορά την Ενδιάμεση Λύση, γιατί αποτελεί θέμα μεταξύ των δύο κυβερνήσεων. Η εταιρεία πιστεύει πως η Arrowhead 140 είναι μια οικονομική, υψηλής αξίας πλατφόρμα, που βασίζεται σε σχεδίαση ήδη σε υπηρεσία με κράτος-μέλος του NATO. Επιπλέον, η Arrowhead 140 προσφέρει έξυπνες βελτιώσεις σχεδιασμού, οι οποίες βελτιστοποιούν το πλοίο ανάλογα με τις απαιτήσεις του αποδέκτη. Τέλος, η ίδια κρίνει ότι οποιοσδήποτε κίνδυνος για το πρόγραμμα είναι μειωμένος, αφού θα υπάρχει ενημέρωση για τις εργασίες που γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος Type 31.
Η Ελλάδα αναμένεται να επιλέξει την επόμενή της φρεγάτα τους προσεχείς μήνες. Ενδιαφέρον για το πρόγραμμα έχουν δείξει η Babcock με την Arrowhead 140, η Naval Group με τη FDI, η TKMS με τις A200/A300, η Damen με τη SIGMA 11515, η Lockheed Martin με τη MMSC, η Navantia με την F-110, η Fincantieri με την FREMM-IT και το σχεδιαστικό ναυπηγικό γραφείο Gibbs & Cox με φρεγάτα που μοιάζει αρκετά με την υποψηφιότητά του στον διαγωνισμό του Βασιλικού Αυστραλιανού Ναυτικού για τα αντιτορπιλικά αντιαεροπορικού πολέμου AWD.
*Η ανάρτηση ανανεώθηκε στις 14 Μαΐου 2021.