7.7 C
Athens
Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΕκσυγχρονισμός του ΣτόλουΑπαντάμε στους μύθους για την Type 31HN, τη βρετανική πρόταση για το...

Απαντάμε στους μύθους για την Type 31HN, τη βρετανική πρόταση για το Πολεμικό Ναυτικό

Η βρετανική πρόταση για τη 2η φάση της διαδικασίας επιλογής νέων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, είναι ίσως η πλέον “ηχηρή” υποψηφιότητα, και υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε να προηγείται. Ενώ οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν να προσφέρουν κάποιο μικρομεσαίου εκτοπίσματος πολεμικό πλοίο, επιπέδου κορβέτας (Gowind HN, Sigma 10514, FCX-30/Doha) ή και εκσυγχρονισμένες φρεγάτες (LCS, MEKO200HN), η Babcock έρχεται φέρνοντας το πλοίο που έχει επιλέξει το Royal Navy σαν Type 31.

EKTAKTO: H Babcock έκανε συνάντηση στη ΓΔΑΕΕ για τις Type 31

Για λόγους που δεν γνωρίζουμε, από τη στιγμή που η ΠΤΗΣΗ παρουσίασε κατά αποκλειστικότητα τη βρετανική πρόταση, έχουμε διαβάσει είτε στα ΜΜΕ, είτε στα σχόλια εδώ στη σελίδα, είτε στα social media, πλήθος ανακριβειών για το πλοίο. Οπότε είναι αναγκαίο να διευκρινήσουμε τι συμβαίνει. Ας δούμε λοιπόν αυτά που έχουν κυκλοφορήσει και δεν στέκουν.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Διευκρινήσεις για τις Type 31, οπλισμός και κόστη

ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #1: Το πλοίο είναι μεγάλο, και έχει πολύ μεγάλο κόστος χρήσης και ανάγκες σε πλήρωμα. Το πλοίο είναι πράγματι μεγάλο, αλλά δεν έχει ούτε μεγάλο κόστος συντήρησης, ούτε χρειάζεται πολύ πλήρωμα.  Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από κινητήρες της Rolls-Royce MTU, με συνολική ισχύ 32,8 kW, ενώ η FDI έχει 32 kW κινητήρες. Το +0,8 kW κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση; Αντίθετα, η ταχύτητα φτάνει τους 28 κόμβους, αποτέλεσμα της καλύτερης υδροδυναμικής του πλοίου που σημαίνει και καλύτερη κατανάλωση από τις FDI.

EKTAKTO: H Type 31 προτείνεται στο ΠΝ από τη Babcock, νέος διεκδικητής που κερδίζει!

Σε ότι αφορά το πλήρωμα, από την αρχή, το πλοίο, είτε σαν Absalon είτε σαν Iver Huitfeld, έχει εκτεταμμένη χρήση αυτοματισμών της Maersk. Αυτό σημαίνει πως οι ανάγκες σε πλήρωμα είναι περιορισμένες, και μπορεί να πολεμήσει ακόμη και με 80 άτομα (επίπεδο κορβέτας δηλαδή). Υπάρχουν όμως ενδιαιτήσεις για 160, καθώς το πλοίο είναι πολλαπλών ρόλων, φέρει 4 (κι όχι 2) ταχύπλοα, άρα θα εκτελεί και επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων. Συνεπώς, δεν ισχύει το περί αναγκών “μεγάλου πληρώματος”.

ThinkOutOfTheBOx: Φρεγάτες Type 31 αντί κορβετών για το Ναυτικό

ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #2: Το πλοίο δεν είναι “αθόρυβο”, δεν φέρει ακουστικές μονώσεις. Κι αυτό είναι μια παρανόηση. Η Type 31 δεν μπορεί να πλεύσει αθόρυβα όπως η Type 23 με την ηλεκτρική της πρόωση. Υπήρξαν σκέψεις για ένα πλήρως μονωμένο μηχανοστάσιο, που το Royal Navy απέρριψε γιατί ο ήχος δεν είναι τόσο απλό να “ακυρωθεί”. Αυτό το οποίο έγινε, είναι η τοποθέτηση όλων των κινητήρων πάνω σε ειδικές βάσεις, αντίστοιχες με αυτές που έχουν τοποθετηθεί και οι κινητήρες των FDI ή άλλων CODAD πλοίων. Ίσως να είναι και πιο εξελιγμένες, καθώς η Babcock είναι κορυφαία στην τεχνολογία ASW και στο θέμα.

Οι Βρετανοί συνεχίζουν δυνατά στη “μάχη” των φρεγατών για το ΠΝ με πρόταση την ArrowHead 140 κι όχι την Type 31!

Πριν πάμε στην επόμενη “αιτίαση” να πούμε πως μιλάμε για το Royal Navy. Ένα ναυτικό που κύριο σκοπό του έχει την “ακύρωση” του ρωσικού υποβρύχιου στόλου. Αν πιστεύουν κάποιοι, ή διαδίδουν, πως οι Βρετανοί είναι τόσο αφελείς, που αντικαθιστούν ένα αθόρυβο πλοίο, την Type 23, με ένα “θορυβώδες”, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε. Η Type 31 θα λάβει ένα VDS sonar και θα συνεχίσει τη δουλειά που κάνουν στον Ατλαντικό, κι όχι μόνο, οι Type 23.

Α/Α πύραυλοι CAMM θα προστατεύουν τις βρετανικές φρεγάτες Type 31

ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #3: H Type 31 είναι άοπλη. Αυτή θα λέγαμε πως είναι η μεγαλύτερη παρανόηση. Θέλουν δηλαδή να πουν κάποιοι, πως η εταιρεία θα φέρει εδώ στην Ελλάδα, ένα πλοίο “άοπλο”, και θα περιμένει να κερδίσει στο όποιο συναγωνισμό; Πράγματι η Type 31 σε βρετανική υπηρεσία, καινούργιο οπλισμό θα φέρει μόνο ένα πυροβόλο BAe 57 mm, και έως 24 CAMM σε μονούς εκτοξευτές. Βέβαια, χώρος υπάρχει για πολλούς πυραύλους του είδους. Επίσης σταδιακά θα μεταφερθούν εκσυγχρονισμένοι RGM-84 Harpoon, κι άλλα όπλα από τις Type 23. Γιατί όμως να έρθουν να προτείνουν κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

Type 31: 34 χώρες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον

Δεν έχουμε εμείς απόθεμα RGM-84 Harpoon, που μπορεί να μεταφερθεί αμέσως στα πλοία; Δεν υπάρχει απόθεμα Oto Melara 76 mm, που με ένα μικρό εκσυγχρονισμό μπορούν να γίνουν Super Rapido; Δεν θα υπάρξουν Phalanx; Αλλά και πάλι, οι Βρετανοί μέσα στο πακέτο που προσφέρουν, φέρνουν όπλα (εκτοξευτές και απόθεμα). Στην τελική, οι 24 CAMM είναι καλύτεροι από τους 16 MICA VL, ενώ οι CAMM-ER (αν τους φέρουν θα είναι το colpo grosso του Λονδίνου) είναι ανώτεροι των NG MICA-VL.

Περί ASTER 30, MICA VL-NG, ESSM, και CAMM-ER/CAMM-EER, απαντάμε στα σχόλια, ενώ η MBDA προσφέρει ελληνική συμπαραγωγή στους CAMM!

Γιατί οι Βρετανοί θα κάνουν χρήση των Harpoon από τις Type 23; Διότι ετοιμάζουν σε συνεργασία με τη Γαλλία, ένα νέο υπερηχητικό πύραυλο κατά πλοίων, που θα είναι πρακτικά μη ανασχέσιμος από τα κλασικά CIWS. Γιατί λοιπόν, να μην στραφούμε κάπου προς το 2028 με 2030 στην αγορά αυτού του όπλου, και να συνεχίσουμε να αγοράζουμε τους υποηχητικούς Exocet ΜΜ40; Επειδή φέρουν το όνομα; Και προσοχή, ούτως ή άλλως, και οι FDI HN κάπου το 2028 θα είναι σχετικά ετοιμοπόλεμες. Ποιο θα ήταν το πρόβλημα αν οι Type 31 είχαν μέχρι το 2030 Harpoon, και μετά πήγαιναν στον νέο πύραυλο;

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: O CAMM-ER, μπαίνει κανονικά Quad-Pack σε Mk41, υπάρχουν σχέδια για έκδοση αεράμυνας περιοχής, CAMM-EER!

ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #4: Το πλοίο είναι “γυμνό”, του λείπει εξοπλισμός. Αυτό κι αν είναι μεγάλο λάθος. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο κανονικά, φέρει την τελευταία έκδοση του TACTICOS όπως αυτή έχει επιλεγεί από το Royal Navy, έχει ένα εξαιρετικό 4D AESA ραντάρ, το NS-110 της THALES, ενώ υπάρχει και πλήρης σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου της Babcock/ELBIT. Σε ότι αφορά το sonar, προσφέρεται το CAPTAS-2 ενώ υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης και HMS με μικρό κόστος.

Νέο εξαγωγικό συμβόλαιο για πυραύλους CAMM, αυτή τη φορά για τη Βραζιλία

ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #5: Το πλοίο είναι OPV, και δεν θα αναλαμβάνει πολεμικές αποστολές. Δυστυχώς, το διαβάσαμε κι αυτό. Όμως η Type 31 είναι λιγότερο OPV από όσο είναι η FDI σε γαλλική υπηρεσία. Στην τελική, έχει πλήρη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου με ECM. H Type 23 μπαίνει μόνη της στον Περσικό ή τη Μαύρη Θάλασσα, ξέροντας πως μπορεί να επιβιώσει, ενώ οι Αμερικανοί δεν στέλνουν κάτι μικρότερο από Arleigh Burke, ενώ οι Γάλλοι, απλά δεν στέλνουν τίποτε. Θυμίζουμε το περιστατικό στα ανοιχτά της Λιβύης, πως ανέκρουσε πρύμνα η γαλλική φρεγάτα απέναντι στην τουρκική O.H.Perry. Μιλάμε για άλλα δόγματα επιχειρήσεων, αλλιώς επιχειρεί το Royal Navy (με πλοία ακόμη και κατά μόνας), αλλιώς το Marine Nationale (υποχρεωτικά με ομάδες πλοίων).

Όπως αντιλαμβάνονται οι φίλοι μας, αναγκαζόμαστε να κάνουμε αυτή την παρέμβαση, καθώς η άγνοια πολλές φορές οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Σκοπός μας δεν είναι να πούμε πως αυτό το πλοίο είναι το “τέλειο”. Είναι να δώσουμε όλα τα δεδομένα στους αναγνώστες μας, και να κρίνουν μόνοι τους, χωρίς φημολογίες και παραπληροφόρηση.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Κάνοντας τις FDI HN τα ισχυρότερα πλοία στη Μεσόγειο, Μέρος Β’ – Πυρομαχικά Vulcano

H φρεγάτα “Kίμων”, είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες σχεδιάσεις παγκοσμίως αλλά και το ακριβότερο πλοίο που έχει αποκτήσει ποτέ το Πολεμικό Ναυτικό στην...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Agusta Bell AB.212 ASW, το ελικόπτερο των Ιμίων

Τα Ίμια έχουν δεθεί στη συνείδηση όλων μας με την απώλεια των 3 αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού - των Αντιπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -