20 C
Athens
Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου, 2021
Αρχική ΑΜΥΝΑ ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Γαλλία προτείνει FDI HN με 32 πυραύλους Aster, αυτή είναι...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Γαλλία προτείνει FDI HN με 32 πυραύλους Aster, αυτή είναι η συνολική πρόταση!

Η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει την κατασκευή 4 καινούργιων φρεγατών FDI HN με 32 βλήματα Aster, δωρεάν ενδιάμεση λύση 2 πολεμικών και τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO 200HN, ενώ συνοδεύεται από βιομηχανική συνεργασία με ελληνικές εταιρείες.

Πιο συγκεκριμένα η πρόταση αφορά:

  • 4 FDI HN, με 3 να κατασκευάζονται εγχώρια και την πρώτη έτοιμη σε υπηρεσία μέχρι το 2025
  • Ενδιάμεση λύση με παραχώρηση 2 φρεγατών, διαθέσιμες στις αρχές του 2022, δωρεάν
  • Εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ στην Ελλάδα
  • Μακρόχρονη συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για τη δημιουργία βιώσιμων οικονομικών οφελών και θέσεων εργασίας

Στόχος της γαλλικής πρότασης είναι να διασφαλιστεί ότι οι δυνατότητες του ΠN θα αναβαθμιστούν για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες – αναβάθμιση MEKO και ενδιάμεση λύση – και ότι θα προετοιμαστεί και για το μέλλον με τις 4 φρεγάτες FDI HN, με την πρώτη να εισέρχεται προς υπηρεσία στο ΠΝ στις αρχές του 2025 χάρις στην επιτάχυνση του προγράμματος FDI για το Γαλλικό Ναυτικό.

Οι φρεγάτες θα κατασκευασθούν με συμπαραγωγή στην Ελλάδα, με σημαντική συμμετοχή της γαλλικής ομάδας. Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την επιχειρησιακή αξιοποίηση για την Ελλάδα στο συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ εγγυάται τη μεταφορά τεχνολογίας για την κατασκευή 3 φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη αυτονομία του ΠΝ και σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τα ναυπηγεία όσο και την αλυσίδα εφοδιασμού στην Ελλάδα.

Το προτεινόμενο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα καταστήσει δυνατή την οικοδόμηση μιας πραγματικής αμυντικής βιομηχανικής βάσης για τον ναυτικό τομέα στην Ελλάδα, ικανή να παράγει αρκετές φρεγάτες στη χώρα, και πάνω απ’ όλα να παρέχει  δυνατότητες συμμετοχής  σε αρκετές δεκάδες ελληνικές εταιρείες και αρκετές εκατοντάδες Έλληνες πολίτες.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group δεν έχει πει την τελευταία της λέξη για τις ελληνικές [email protected]!

H FDI HN είναι το αποτέλεσμα των καλύτερων τεχνολογιών από τις ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες Thales, MBDA και Naval Group και θα έχει φόρτο 32 βλημάτων Aster, με τους οποίους μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια ασύγκριτη hit-to-kill δυνατότητα, κάνοντας δυνατή την αντιμετώπιση οποιασδήποτε επίθεσης κορεσμού. Επίσης, η φρεγάτα έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές και οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ κάτω ή πάνω από την επιφάνεια του νερού.)

To SeaFire όπως θα είναι τοποθετημένο στις γαλλικές FDI

Η FDI διαθέτει 5 βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου:

  1. Το ραντάρ Thales SEAFIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής  και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.
  2. Η FDI προσφέρει ολοκληρωμένα ΣΥΣΤHΜΑΤΑ ΠΥΡΟΣ (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και απόλυτη ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά. Εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της πυραυλικής άμυνας, ιδίως χάρη στο μοναδικό τους σύστημα καθοδήγησης. Αυτές οι επιδόσεις επιβεβαιώθηκαν από αρκετές εκτοξεύσεις του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού εναντίον υπερηχητικών πυραύλων, οι μόνες που πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκό  ναυτικό. Η αυτόματη επεξεργασία που παρέχεται από την TEWA (Threat Evaluation and Weapon Assignment) ενισχύει την απόδοση αυτών των συστημάτων πυρός.
  3. Ένα πoλλαπλών πηγών και πλήρως διαλειτουργικό σύστημα πληροφοριών είναι απαραίτητο στα σημερινά σύνθετα περιβάλλοντα. Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης  πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση  δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.
  4. Η ανθεκτικότητα της FDI HN είναι πολύ καλή χάρη στην τεχνογνωσία της Naval Group και τη μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό. Η ευκολία χρήσης χάρη στις εργονομικές διεπαφές επιτρέπει αξιόπιστη και αποτελεσματική ανάπτυξη όπλων. Αυτή η αξιοπιστία επωφελείται από τα επιχειρησιακά συμπεράσματα του Πολεμικού Ναυτικού από τις φρεγάτες Horizon για αντιαεροπορικές δυνατότητες και τις φρεγάτες FREMM για ανθυποβρυχιακές  δυνατότητες. Η αυτοπροστασία ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου τελευταίας γενιάς. Οι κυβερνοαπειλές λαμβάνονται υπόψη από το στάδιο σχεδιασμού του πλοίου από ένα σύστημα που κάνει το πλοίο εξαιρετικά ανθεκτικό σε αυτόν τον τομέα, καλύπτοντας όλο τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες  του πλοίου. Τέλος, οι αρχιτεκτονικές επιλογές καθιστούν τη φρεγάτα πολύ ανθεκτική στην αντιμετώπιση των ζημιών. Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού  το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων. Τα δύο κέντρα δεδομένων επί του σκάφους έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κατανεμημένη ψηφιακή αρχιτεκτονική τύπου cloud και επιτρέπουν την άμεση αναδιάρθρωση των συστημάτων του πλοίου σε περίπτωση ζημιάς κατά τη διάρκεια της μάχης.
  5. Το ΠΝ θα επωφεληθεί επίσης από την επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας στα σκάφη με μείωση του λειτουργικού κόστους χάρη σε καινοτόμες τεχνικές λύσεις που προτείνονται όσον αφορά στη δυνατότητα συντήρησης, την ικανότητα των κατασκευαστών να της παρέχουν μοντέλα υποστήριξης υψηλής απόδοσης και εγκαθιστώντας στην Ελλάδα όλες τις δραστηριότητες  υποστήριξης στη διάρκεια ζωής του πλοίου.

ΑΝΑΛΥΣΗ:Φρεγάτες FREMM. Βλήματα ASTER 15/30 και ραντάρ Herakles στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!

Η FDI HN μπορεί να μεταφέρει ελικόπτερο S-70B ή MH-60R. Επιπλέον, η πλήρης σουίτα σόναρ (τρόπιδας και ρυμουλκούμενο) προσφέρει απαράμιλλη απόδοση ανίχνευσης. Η απόδοσή του υψηλού επιπέδου ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλή ακουστική της υπογραφή, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση από ένα εχθρικό υποβρύχιο. Η εφαρμογή της σουίτας σόναρ Thales Captas, σε συνδυασμό με  σόναρ γάστρας, έλαβε το “Βραβείο αριστείας αντι-υποβρυχίων πολέμου Hookem” το 2020 από τον Ναύαρχο που διοικεί τον 6ο στόλο των ΗΠΑ. Τέλος, οι τορπίλες MU90 παρέχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στα πιο σκληρά περιβάλλοντα, σε ρηχά ή βαθιά νερά.

Η FDI HN έχει επίσης μια νέα ικανότητα κατά των ασύμμετρων απειλών χάρη σε μια καινοτόμο ιδέα, οργανωμένη γύρω από μια νέα επιχειρησιακή λογική εστιασμένη σε αυτές τις απειλές. Η φρεγάτα διαθέτει ειδικό χώρο, προσφέροντας μια μόνιμη οπτική 360°, μέρα και νύχτα, επιτρέποντάς της να αντιμετωπίσει κοντινές απειλές χάρη στην ταχεία και ασφαλή χρήση θανατηφόρων και μη θανατηφόρων επεξεργαστών.

Επεκτασιμότητα συστημάτων για την εξασφάλιση έναντι των αναδυόμενων απειλών

Κυβερνοεπιθέσεις, οπλισμένα UAV, σμήνη UAV, υπερηχητικοί πύραυλοι, βαλλιστικούς πυραύλους,  UAV, είναι όλες  νέες απειλές των οποίων η απόδοση αυξάνεται συνεχώς. Η  FDI HN θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ακόμη και να ενσωματώσει νέα συστήματα έναντι νέων απειλών, χάρη στις τρομερές δυνατότητες φυσικής και ψηφιακής αναβάθμισης που διαθέτει:

  • Πολλές εκ των προτέρων προβλέψεις  έχουν υλοποιηθεί, είτε αφορά ηλεκτρική παρoχή, είτε συστήματα ψύξης, ή ακόμη και θύρες υπόστεγου αποκλειστικά για UAV, ώστε να επιτρέπουν την ενσωμάτωση των νέων δυνατοτήτων.
  • Η ψηφιακή αρχιτεκτονική της φρεγάτας του επιτρέπει να προσαρμόζεται ιδιαίτερα στις εξαιρετικά γρήγορες εξελίξεις και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνολογίες πληροφοριών. Η ψηφιακή υποδομή προέρχεται από τις τεχνολογίες  των οικονομικών  υπηρεσιών (τράπεζες, ασφάλειες κ.λπ.) και επιτρέπει την επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων με υψηλές απαιτήσεις αξιοπιστίας και ασφάλειας.
  • Η κατανεμημένη αρχιτεκτονική της φρεγάτας έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει ταχεία, απλή και χαμηλού κόστους επιχειρησιακή εξέλιξη νέων συστημάτων ή λογισμικού, χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του πλοίου.

Έτσι, η φρεγάτα θα είναι σε θέση να διατηρήσει το υψηλότερο επίπεδο απόδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της και να προσαρμοστεί σε αλλαγές σχετικές με απειλές, όπως απειλές στον κυβερνοχώρο και βαλλιστικές απειλές.

Θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές που ενδέχεται να εμφανισθούν στη Μεσόγειο στο κοντινό η απώτερο μέλλον, χάρη στην επεκτασιμότητα των δυνατοτήτων του SETIS, του ραντάρ Sea Fire και των πυραύλων, τις οποίες δεν μπορούν να επιτύχουν οι ανταγωνιστές. Εξοπλισμένη με μια πολύ μεγάλη ψηφιακή χωρητικότητα, θα είναι σε θέση να φιλοξενεί και να εφαρμόζει νέα συστήματα ή λογισμικό χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και τις αναβαθμίσεις τους καθώς εξελίσσονται.

Photex du JEAN BART

Σχετικά με τη στρατηγική βιομηχανική συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία

Η Naval Group δεσμεύεται στη διασφάλιση της επιτυχίας του προγράμματος φρεγατών όπως και στη στήριξη της ελληνικής κυριαρχίας  ενισχύοντας το “Made in Greece” και τη συμμετοχή του Ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος.

Με την υλοποίηση της κατασκευής 3 φρεγατών FDI HN στην Ελλάδα από ελληνικές επιχειρήσεις και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, η NAVAL GROUP θα συμβάλει στην ενεργοποίηση ενός ισχυρού δικτύου βιομηχανικών και R&D συνεργατών δίνοντας τη δυνατότητα στην ελληνική βιομηχανία να προσφέρει στις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις πλάνα εκσυγχρονισμού ενώ παράλληλα θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη για τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.

Πέρα από τη ναυπήγηση των φρεγατών FDI HN και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ ΗΝ στην Ελλάδα, το τοπικό οικοσύστημα θα αποκτήσει σταδιακά τη τεχνογνωσία και τα πιο σύγχρονα εργαλεία που απαιτούνται, για την αποτελεσματική συντήρηση των φρεγατών FDI HN σε όλο το κύκλο ζωής τους. Παράλληλα για να διασφαλισθεί η κυριαρχία του ΠΝ, αυτή η μακρόχρονη προσέγγιση  θα αναπτύξει την βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων προσφέροντας τους επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες σε όλο το κύκλο ζωής του πλοίου, πηγές προοπτικών ανάπτυξης, θέσεις εργασίας και οφέλη για τις επόμενες δεκαετίες.

Περισσότερες από δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προεπιλεγεί και πολλές άλλες βρίσκονται στη διαδικασία προ-επιλογής. Επίσης όλες οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα FDI HN & MEKO 200HN θα ενσωματωθούν στη γαλλική βιομηχανική αλυσίδα εφοδιασμού για να αποκτήσουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μελλοντικούς διεθνείς διαγωνισμούς γεγονός που θα αυξήσει τις δυνατότητες τους όπως και τα πιθανά οικονομικά οφέλη καθώς και την αναγνώριση τους στη διεθνή ναυτική βιομηχανία.

Η Naval Group θα αναπτύξει ακόμη συνεργατικά R&D προγράμματα με ελληνικές εταιρείες, πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά ινστιτούτα για τη παραγωγή καινοτομιών που θα θρέψουν την εγχώρια αμυντική βάση και θα συμβάλλουν στην ανταγωνιστική ανάπτυξη σε τομείς αιχμής όπως η παραγωγή προσθέτων,drones,η μελλοντικών ναυτικών αμυντικών δυνατοτήτων. Η Naval Group θα συνεργαστεί ακόμη με εκπαιδευτικά ιδρύματα, ακαδημαϊκές σχολές, για την ανάπτυξη τεχνικών μαθημάτων, για την ανάπτυξη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων. Ήδη η συνεργασία με 3 ελληνικά Πανεπιστήμια είναι καθ’ οδόν.

Αυτό το διεθνές σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας θα συμβάλει στη δημιουργία ενός ισχυρού ναυτικού βιομηχανικού οικοσυστήματος ικανού να συμμετάσχει στο μέλλον σε άλλα εθνικά και διεθνή σύνθετα έργα, άμεσα ή σε συνεργασία με τη Naval Group, διατηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης και δημιουργώντας μακροπρόθεσμα συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης στην Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες.

Η Naval Group υπέγραψε συμφωνίες με 9 ελληνικούς βιομηχανικούς και ερευνητικούς φορείς στο πλαίσιο του προγράμματος πρόσκτησης δύο φρεγατών FDI

Το σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας περιλαμβάνει:

  1. 3 “Made in Greece” φρεγάτες FDI HN με πλήρη μεταφορά τεχνολογίας που θα μεγιστοποιήσει την εμπλοκή της Ελληνικής βιομηχανίας,
  2. εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ με εκτενή συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας
  3. Μεταφορά τεχνολογίας που επιτρέπει τον εντοπισμό στην Ελλάδα των λειτουργικών δραστηριοτήτων συντήρησης της FDI HN, δραστηριότητες που μπορούν να επεκταθούν  και σε άλλα προγράμματα.
  4. Συμμετοχή στην ανάπτυξη προσομοιωτών εκπαίδευσης με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και τη θέση των συναφών δυνατοτήτων που προσφέρουν ανταγωνιστικότητα, αντιδραστικότητα και ευελιξία στην ανάπτυξη και συντήρηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Ναυτικού
  5. Ενσωμάτωση εξειδικευμένων ελληνικών εταιρειών στον παγκόσμιο πίνακα προμηθευτών , προκειμένου να ενσωματωθεί η αλυσίδα εφοδιασμού τους και να επωφεληθεί από την άμεση πρόσβαση σε όλες τις αγορές τους.
  6. Συμμετοχή σε κοινά έργα R&D  για την ανάπτυξη μελλοντικών ναυτικών συστημάτων
  7. Σημαντική ενίσχυση της ελληνικής ναυτικής βιομηχανίας, διασφαλίζοντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας εξειδικευμένου προσωπικού και δημιουργώντας σημαντικά οικονομικά οφέλη σε βάθος χρόνου.
  8. Ισχυροποίηση της βιομηχανικής ανεξαρτησίας της Ελλάδας

Latouche Tréville

Σχετικά με την ενδιάμεση λύση

Η ενδιάμεση λύση που προτείνει η Γαλλία για το Π.Ν. έως το 2025 και 2026 περιλαμβάνει την αντιαεροπορική φρεγάτα  (AAW Jean Bart και την ανθυποβρυχιακή φρεγάτα(ASW) Latouche-Tréville, που είναι εν ενεργεία πλοία του Γαλλικού Ναυτικού.

Η φρεγάτα Jean-Bart έχει ως βασική αποστολή την αντιαεροπορική δράση, υποστηρίζοντας τη ναυτική αεροπορία με πολεμικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων αεροπλανοφόρου και πιθανώς εμπορικών πλοίων. Η φρεγάτα Latouche-Tréville έχει ως βασική αποστολή την ανθυποβρυχιακή δράση σε ανοιχτή θάλασσα και την προστασία μονάδων υψηλής αξίας. Και τα δύο πλοία θα μεταβιβαστούν χωρίς κόστος στο Π.Ν.

Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των MEKO

Για την κάλυψη των ζητουμένων της Ελλάδας προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχείρισης Μάχης και θα ηγείται του έργου.

Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade,  όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τόσο στην THALES όσο και στην NAVAL GROUP και τις ήδη διαμορφωμένες  σχέσεις  με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Gregorios
Gregorios
6 months ago

Ένταξή δε θα έλεγα ότι η πρότασή τον Γάλλων δεν είναι καλή, όμως δεν περιλαμβάνει και κάτι το όπιο δεν προφέρουν και οι άλλε χώρες. Το ότι το πλοίο διαθέτει σύγχρονα συστήματά είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημά. Όμως η δυνατότατα πυρός είναι μικρότεροι σε σχέσει με άλλες πρότασής οπός τον Ολλανδών και η ενδιάμεσοι λύση είναι πάρα πόλι κατώτερή σε σχέσει άλλων στην αποπσει μου. Και είναι ωραία ότι η Γαλλία μάς δίνουν την τεχνολογία, όμως τη μάς βοηθάει αυτό άμα δεν έχουμε κανένα σχέδιο για “εθνικό πλοίο” το όπιο χρειάζεται η γνώσει.

Διορθώθηκε με https://www.corrector.co/el/

Em.Ti
Em.Ti
6 months ago

Επιστρέφει δηλαδή η Beast Mode [email protected]; Δεν αναφέρεται κάτι όμως για αντίμετρα και/ή τερματική άμυνα.

Επίσης, το μεγαλύτερο πρόβλημα της γαλλικής πρότασης είναι η “Ενδιάμεση Λύση”. Κατανοούμε ότι το ΜΝ έχει υπερπολύτιμες μονάδες πρώτης γραμμής, αλλά και εμείς τα αποσυρρόμενα Jean Barte και Treville δεν τα χρειαζόμαστε.

nnnn
nnnn
6 months ago

Αν ειχαν πει το ναι το καλοκαιρι η γαλλοι στιις απαιτησεις του ΠΝ τωρα θα χε κλειση η μπελχαρα hq τωρα που το αποδεχονται ! Ειναι αργα για δσκρυα

nnnn
nnnn
6 months ago

Παντως η τραπουλα ξανανακατευτε !!! Μπορει στο τρλος να την παροτν την δουλεια η γαλλοι αν και οι βρετανοι εχουν μπει πολυ δυνατα στο παιχνηδι!!!

John Doe
John Doe
6 months ago

Σοβαρά τώρα 32 Aster vs 64 ESSM II (για 2 Mk41) ενώ για 3 Mk41 μπορούμε να βάλουμε και SM-2 στις A140 ? Πλοία 4500t vs 6500t? Και τους SM-1 τι να τους κάνεις? Μπορείς βέβαια να τους πετάς στις ακτές σε καμμία εθνική γιορτή ή στο γάμο του καραγκίοζη όπως έκανε το ΤΝ στην Λιβύη…. Μόνο με πολιτική απόφαση Bellara HN.

gcp2spot
gcp2spot
6 months ago

Καλύτερα οι ενδιάμεσες λύσεις να μην έρθουν ποτέ, δεν είμαστε η ναυτική μάντρα της Ευρώπης! Από εκεί και πέρα το βέλτιστο είναι να αντικατασταθεί το STACOS των ΜΕΚΟ όχι από την αναβάθμισή του που θεωρείται το TACTICOS αλλά από το SETIS, για ομοιοτυπία. Από εκεί και πέρα, ένα γενικότερο συμμάζεμα, συμπεριλαμβανομένου και του μηχανοστασίου και ενσωμάτωση του ESSM Block 2 όπου με 16 κελιά έχεις 64 πυραύλους μέσης ακτίνας και άμα βγάλουμε το Phalanx και βάλουμε RAM, έχουμε άλλους 21 πυραύλους μικρού βεληνεκούς, συν τους μεγάλου βεληνεκούς, τους 32 Aster 30 των [email protected]
Δεν χρειάζεται να αναλώσουμε τα υπερπολύτιμα κελιά των FTI σε μέσου βεληνεκούς, καθώς ως γνωστόν τα πλοία δεν πάνε ποτέ μόνα τους αλλά θα ακολουθείται, ζευγαράκι μία FDI με μία ΜΕΚΟ πάντοτε, συν οι ΤΠΚ Super Vita (από δύο στον κάθε στολίσκο όταν τελειώσει η ναυπήγηση και των οκτώ), συν από ένα υπερσύγχρονο υποβρύχιο Type 214 να προστατεύει τον στολίσκο μέσω του ραντάρ της [email protected] SeaFire, και των σόναρ των από δύο Kortenaer (μία εκσυγχρονισμένη και μία, ενδεχομένως όχι)

Βγάζω τέσσερις στολίσκους των:

  1. μία [email protected] [Ναυαρχίδα] (AAW)
  2. δύο ΤΠΚ Ρούσεν (δρώντας σαν κορβέτες χωρίς σόναρ)
  3. ένα Type 214
  4. μία MEKO (GP)
  5. δύο S (ASW)
  6. ένα Type 209

…με το 5 και το 6 να βλέπουν ορατά τον ορίζοντα απόσυρσης.

nnnn
nnnn
6 months ago

Ειναι πολυ καλη προτσση αρκει να βαλουμε cammσε δυαδες στον A50 κατι που θα κανουνβοι ιταλοι !

- Advertisment -

Most Popular