Σύμφωνα με δηλώση του Joe Di Pietro, αντιπροέδρου της LM, το πρόβλημα που έχουν οι LCS Freedom σε αμερικανική υπηρεσία έχει λυθεί, ή για να ακριβολογούμε, είναι στη φάση των δοκιμών. H Lockheed Martin με την γερμανική RENK AG έχουν δώσει λύση, έχει κατασκευαστεί το νέο(α) ρουλεμάν που απαιτούνται, και έχουν τοποθετηθεί στο σκάφος LCS 21. Το τελευταίο έχει φύγει από το ναυπηγείο και βρίσκεται σε άλλες εγκαταστάσεις στο Wisconcin. Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει εγκρίνει την επιδιόρθωση, και αυτό που απαιτείται είναι η αποδοχή των δοκιμών πιστοποίησης.
Από εδώ και πέρα, από το LCS-21 και το LCS-23 μέχρι το LCS-31, η Lockheed Martin και η RENK θα τοποθετούν τη νέα μετάδοση από κατασκευής, δηλαδή τα πλοία θα παραδίδονται με τα νέα εξαρτήματα. Τα παλαιότερα πλοία θα αλλάξουν το “προβληματικό” κομμάτι σταδιακά, με έξοδα της ίδιας της εταιρείας, και καμία επιβάρυνση για το Αμερικανικό Ναυτικό. H τοποθέτηση θα γίνει είτε κατά τη διάρκεια τακτικής συντήρησης είτε κατά τις εργασίες αναβάθμισης (με τοποθέτηση πυραύλων NSM σε πρώτη φάση).
Μέχρι τότε, τα πλοία δεν μπορούν να ξεπερνούν τους 36 κόμβους (μπορούν, αλλά απαγορεύεται ρητά καθώς τότε κινδυνεύουν με καταστροφική αστοχία της μετάδοσης). Βέβαια, ακόμη και οι 36 κόμβοι είναι σχεδόν 10 κόμβοι περισσότεροι από τα “κλασικά” πλοία αντίστοιχου μεγέθους. Σε ερώτησή μας για τα σαουδαραβικά MMSC, μας τονίστηκε πως τα πλοία αυτά έχουν το νέο σύστημα μετάδοσης (το βελτιωμένο), και ότι οι Σαουδάραβες παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες.
«Τέλος εποχής» για το πρώτο αμερικανικό LCS, οδηγείται σε εφεδρεία
Σε περίπτωση επιλογής του πλοίου από το ΠΝ, τα ελληνικά HF2 θα φέρουν επίσης το βελτιωμένο σύστημα μετάδοσης. Η Lockheed θεωρεί πως οι όποιες αστοχίες δεν θα εμφανιστούν ξανά, ενώ πως την καλή λειτουργία των -πιθανών- ελληνικών HF2 εγγυάται το ίδιο το USN. Τέλος, ρωτήσαμε για το αυξημένο κόστος συντήρησης των πλοίων, και μας αναφέρθηκε πως ξεκάθαρα έχει να κάνει με το μοντέλο λειτουργίας και συντήρησης που είχε επιλέξει το USN (το οποίο το άλλαξε για προφανείς λόγους).
«Defense News»: Τα LCS έχουν ετήσιο κόστος παραπλήσιο με ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke!
Αντίθετα, το μοντέλο που θα επιλέξει το ΠΝ θα προσφέρει χαμηλό κόστος συντήρησης καθώς δεν υπάρχει λόγος να στέλνει συνεργεία ιδιωτών για συντήρηση σε πλοία στο εξωτερικό. Άλλωστε τα MMSC και τα HF2 θα έχουν ενισχυμένο πλήρωμα (90 με 100 άτομα). Οι Αμερικανοί τονίζουν πως θα υπάρχει εξασφαλισμένη υποστήριξη σε ανταλλακτικά για τα επόμενα 30 χρόνια, ενώ το ΠΝ θα συντηρεί μόνο του τα πλοία στις βάσεις του χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα διαθεσιμότητας υλικώμν.