Χτες το απόγευμα σας μεταφέραμε, λίγη ώρα αφού έφτασε στα χέρια μας, στοιχεία από Δελτίο Τύπου της Naval Group σχετικά με νεότερη πρόταση, προφανώς την Best And Final Offer για τις φρεγάτες FDI που προτείνει η εταιρεία στο ΠΝ. Εκεί λοιπόν αναφέρεται πως η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα επιλογής του πυραύλου MICA VL αντί του ASTER 15. Κάτι απόλυτα λογικό, καθώς ο νεότερης γενιάς MICA NG στην έκδοση Vertical Launch θα έχει συγκρίσιμες ή και ανώτερες επιδόσεις του ASTER 15 (που έχει πλέον τα χρονάκια του). Επίσης είναι αρκετά φθηνότερος, και ίσως με φθηνότερη συντήρηση.
ΕΞΕΛΙΞΗ: Νέα γαλλική πρόταση για τις φρεγάτες, ενσωμάτωση και των MICA NG
Ελπίζαμε, πως η Naval Group, απαντώντας στην τοποθέτηση του CAMM-ER στις φρεγάτες HF2 αλλά και στις Arrowhead 140, θα φέρει τους MICA VL τουλάχιστον σε 2πλή διαμόρφωση. Έτσι θα μπορούσε με συνδυασμό 64 MICA VL και 21 RAM να γίνει η κοντά στο απόλυτο, φρεγάτα αντιμετώπισης επιθέσεων κορεσμού, ακόμη και χωρίς το STRALES. Ή να προσφέρει δυνατότητα αεράμυνας περιοχής με 16 ASTER 30 & 32 MICA VL NG.
ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;
Όπως όμως διαπιστώσαμε, δεν υπάρχει ακόμη μετατροπή Sylver για 2 MICA σε ένα κελί, ούτε φυσικά 4 σε 1, όπως πχ ο ESSM σε ένα κελί Mk41. Κάτι τέτοιο θα έφερνε πολύ απλά τη γαλλική φρεγάτα σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον ολλανδικό ή βρετανικό ανταγωνισμό, όχι όμως σε σχέση με τους Ισπανούς. Αντίθετα, οι Αμερικανοί με έναν μόνο Mk41 προσφέρουν 32 CAMM-ER, και το μισό κόστος σε σχέση με τους Γάλλους (αυτή η πρόταση θα φέρει καμία 100αριά σχόλια από μόνη της).
ΑΠΟΨΗ: MICA NG σε συσκευασία Gowind, μια προσιτή λύση για το ΠΝ;
Τα κακά νέα δεν σταματούν εκεί. Δυστυχώς στη γαλλική ανακοίνωση διαπιστώνουμε τρία πράγματα, που τα ξέρουμε ήδη αλλά δεν άλλαξαν:
- Δεν υπάρχει σύστημα ECM. Αυτό σημαίνει πως δεν έχει κοστολογηθεί, και τυχόν αιτιάσεις πως «θα μπει μετά», πρώτον δεν ισχύουν, και δεύτερον, θα έχει ένα πολύ υψηλό κόστος.
- To πυροβόλο ΔΕΝ είναι STRALES. Τυχόν τοποθέτησή του θα τονιζόταν σαφώς. Κι εδώ υστερεί σε σχέση με τους Αμερικανούς, αλλά και τα πλοία με TACTICOS (SIGMA 11515HN, Arrowhead 140).
- Η δυνατότητα για SCALP Naval είναι προαιρετική, και επανερχόμαστε στην παλαιότερη σκέψη για ενσωμάτωση των πυραύλων μελλοντικά.
Και τα τρία παραπάνω, κάνουν σαφές πως και οι Γάλλοι έχουν κάνει μια σημαντική προσπάθεια οριακής κάλυψης των αναγκών του ΠΝ, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους. Το πρόβλημα είναι όχι τόσο ο περιορισμένος φόρτος των 32 πυραύλων αντιαεροπορικής άμυνας (άλλωστε και η αμερικανική πρόταση 32 φέρει), όσο η έλλειψη συστήματος ECM που φέρνει το πλοίο εκτός διαδικασίας. Δεν μπορούμε να φανταστούμε πλοίο που έχει σαν βασικό προσόν την υψηλή τεχνολογία να στερείται συστήματος ηλεκτρονικών αντιμέτρων.
Τα παραπάνω φέρνουν σε δύσκολη θέση το ΠΝ, καθώς η γαλλική είναι από τις ισχυρότερες υποψηφιότητες. Η προσπάθεια των Αμερικανών, Ολλανδών, Βρετανών και Ισπανών να φτάσουν τους Γάλλους, οδήγησε σε μια πλειοδοσία προσφορών εκ μέρους των κατασκευαστών. Έτσι οι Αμερικανοί ήρθαν χωρίς FCR/ESSM αλλά προσφέρουν τον μη αμερικανικό CAMM-ER, STRALES, RAM x 21, NSM (αλλά μιας και αυτά είναι λίγα, έπεσαν στο τραπέζι ΕΠΙΣΗΜΑ τα Ticonderoga), οι Βρετανοί ένα αντιτορπιλικό με κόστος… κορβέτας (λίγη αναμονή, θα αποκαλύψουμε λεπτομέρειες), οι Ολλανδοί μια απίστευτα ισχυρή πρόταση ακόμη καλύτερη από αυτή που γνωρίζουμε (λίγη υπομονή και θα δείτε πως ο D_Mitch αν δεν φέρει μερικές αποκλειστικότητες δεν αισθάνεται καλά!), ενώ οι Ισπανοί, μπορούμε να πούμε πως έχουν την κορυφαία πρόταση, με τα ΠΑΝΤΑ, προσφέρουν ουσιαστικά ένα αντιτορπιλικό με AEGIS σε κόστος χαμηλότερο των Γάλλων.
Τις επόμενες μέρες θα αποκαλύψουμε σημαντικές λεπτομέρειες για όλες τις προτάσεις. Ελπίζουμε έστω την ύστατη ώρα οι Γάλλοι να προσφέρουν STRALES, ECM, dual-packed MICA NG-VL, γιατί αλλιώς μένουν ανίσχυροι απέναντι στον ανταγωνισμό. Ένα πλοίο με όλα αυτά θα ήταν στην κορυφή, χωρίς αυτά δεν θέλουμε να το κατατάξουμε. Και θα αύξανε τον ανταγωνισμό σε επίπεδα που θα βλέπαμε πράγματα και θαύματα από τους πρέσβεις άλλων χωρών, να τουιτάρουν για F100, Type 45 και LCF. Μην στοχοποιείτε τον ανταγωνισμό, από αυτόν κερδίζει μόνο η Ελλάδα και το ΠΝ. Η έλλειψη του ανταγωνισμού αυξάνει τα περιθώρια κέρδους για τους συμμετέχοντες. Εμείς θέλουμε όλους τους συμμετέχοντες ισχυρούς, να αυξάνουν όσα προσφέρουν γιατί είμαστε με την Ελλάδα. Οπαδισμοί ευνοούν μόνο τους πωλητές.
Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για αποφυγή παρεξηγήσεων, παραθέτουμε το χτεσινό δελτίο τύπου της Naval Group, όπως μας εστάλη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 28 Μαΐου 2021
PRESS RELEASE
H ανανεωμένη πρόταση της Naval Group για τον εκσυχρονισμό του Ελληνικού στόλου πλοίων επιφανείας
· Με δυνατότητα εξοπλισμού 32 Αster ή και συνδυασμού βλημάτων Αster και MICA NG
· Η FDI HN έχει σχεδιαστεί ώστε να δύναται να εξοπλιστεί με τους Naval Cruise Missiles, μια μοναδική δυνατότητα μακρού πλήγματος
Η Naval Group υπέβαλε, από κοινού με την Thales και την MBDA, μία νέα πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των πλοίων επιφανείας του Ελληνικού στόλου.
Η γαλλική πρόταση, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και αξιόλογο πακέτο σχεδιασμένο ώστε να απαντά σε όλες τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί και, παράλληλα, να προσφέρει τις καλύτερες δυνατότητες, στον συντομότερο δυνατό χρόνο παράδοσης, με βελτιστοποιημένο κόστος, και περιλαμβάνει:
Πέραν της ενδυνάμωσης των ισχυρών δεσμών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας, η Γαλλική πρόταση περιλαμβάνει την κάλυψη όλων των τωρινών και μελλοντικών αναγκών του ΠΝ με ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» βασισμένο στην FDI HN την καλύτερη φρεγάτα της κατηγορίας της και την πιο σύγχρονη διαθέσιμη σήμερα.
Με αυτό το ολοκληρωμένο πακετο σύγχρονων φρεγατών, εξοπλισμένων με το πιο προηγμένο ρανταρ Sea Fire και συστήματα βλημάτων που προσφέρονται από την Thales και την MBDA, λύση εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ και πλοίων Ενδιάμεσης Λύσης, η French Team θα διασφαλίσει ότι οι δυνατότητες του ΠN θα αναβαθμιστούν για να καλύψουν τις άμεσες αλλά και μελλοντικές ανάγκες του, με παράλληλη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας και σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις επόμενες δεκαετίες.
FDI HN, η καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες του ΠΝ
Η FDI HN είναι η μόνη φρεγάτα που προσφέρεται στο ΠΝ με δυνατότητες αποτελεσματικής προστασίας στόχων υψηλής αξίας θαλάσης ή περιοχής όπως παράκτιες εγκαταστάσεις, πόλεις και Ελληνικά νησιά.
Η FDI HN θα αποτελεί, πλεονέκτημα ισχύος και κυριαρχίας για την Ελλάδα. Εξοπλισμένη με εως 32 βλήματα Aster ή με συνδυασμό Aster και MICA NG βλημάτων, 21 RAM, 8 Exocet MM 40 B 3, MU 90 lightweight torpedoes και πυροβόλο 76 mm, προσφέρει απαράμιλλες δυνατότητες για το συνεχή έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης για την υποστήριξη των αμυντικών και πολιτικών στόχων που έχουν τεθεί. Όπως όλες οι φρεγάτες της Naval Group η FDI HN θα είναι πλήρως διαλειτουργική με τις ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. Θα διαθέτει ακόμη δυνατότητες να αναλάβει οποιονδήποτε πολλαπλό ρόλο σε κάθε είδους συμμαχικό στόλο, αλλά και στον Ελληνικό.
Η FDI HN είναι το αποτέλεσμα των καλύτερων τεχνολογιών από τις ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες Thales, MBDA και Naval Group. κ.λπ. Ο φόρτος των βλημάτων Aster μπορεί να εμπλέξει στόχους πολύ γρήγορα σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια ασύγκριτη hit-to-kill δυνατότητα, κανοντας δυνατή την αντιμετώπιση οποιασδήποτε επίθεσης κορεσμού.
Η FDI HN έχει σχεδιαστεί ώστε να δύναται να εξοπλιστεί με τους Naval Cruise Missiles, μια δυνατότητα μακρού πλήγματος μοναδική στην αγορά, με ικανότητα να αντιπετωπίσει τις πρόσφατες απειλές. Οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές της FDI εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, γεγονός που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές stealth κάτω ή πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας).
H πρώτη FDI HN θα παραδοθεί το 2025 που σημαίνει ότι οι ανάγκες του ΠΝ θα καλυφθούν πολύ σύντομα και η Naval Group προσφέρει μια χωρίς ρίσκο λύση για την κατασκευή των 3 ακόμη FDI HN φρεγατών στην Ελλάδα, σε ελληνικά ναυπηγεία, εντός χρονοδιαγράμματος,με την ίδια ποιότητα και απόδοση όπως η πρώτη του τύπου.
Η Naval Group έχει ένα μακρύ ιστορικό επιτυχημένων περιπτώσεων μεταφοράς τεχνολογίας σε όλο το κόσμο. Οι φρεγάτες θα κατασκευασθούν με συμπαραγωγή στην Ελλάδα, με σημαντική συμμετοχή της γαλλικής ομάδας. Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την επιχειρησιακή αξιοποιήση για την Ελλάδα στο συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ εγγυάται τη μεταφορά τεχνολογίας για την κατασκευή 3 φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη αυτονομία του ΠΝ και σημαντικά οικονομικά οφέλη για την ελληνική αμυντική και ναυπηγική βιομηχανία όπως και εκατοντάδες θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα στην χώρα.
Ενδιάμεση λύση διαθέσιμη σε λιγότερο από ένα έτος, σε συνδυασμό με την πρόταση φρεγατών FDI HN.
Επιπρόσθετα, η Γαλλική πλευρά προσφέρει ενδιάμεση λύση διαθέσιμη στο συντομότερο χρονικό διάστημα, αφού η αντιαεροπορική φρεγάτα (AAW Jean Bart) και η ανθυποβρυχιακή φρεγάτα (ASW Latouche-Tréville), θα παραδοθούν στην Ελλάδα εντός του 2022 στο πλαισίο της πρότασης. Οι φρεγάτες είναι εν ενεργεία πλοία του Γαλλικού Ναυτικού, για εθνικές και διεθνείς αποστολές, αποδεικνύοντας ότι είναι πλήρως διαλειτουργικές με κάθε άλλο πλοιο του ΝΑΤΟ και έχουν δυνατότητες για την αντιμετώπιση σύγχρονων απειλών. Θα αποτελέσουν ουσιαστική ενίσχυση στον Ελληνικό Στόλο για τη σύντομη χρονική περίοδο πριν την παράδοση της πρώτης FDI HN το 2025
Ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών MEKO στην Ελλάδα
Για την κάλυψη των ελληνικών αναγκών προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις ανάμεσα στην Thales και την Naval Group με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.
Ένα φιλόδοξο πρόγραμμα συμμετοχής της Ελληνικής Βιομηχανίας
Ως μέρος της συνολικής ανάπτυξιακης δραστηριότητας της χώρας, η συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας θα ενδυναμώσει την αριστεία της χώρας στο ναυτικό χώρο και θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη και θέσεις εργασίας, ενώ θα διασφαλίσει ότι τα πολεμικά πλοία θα υποστηρίζονται αυτόνομα στην Ελλάδα από την ελληνική βιομηχανία.
‘Ολους τους προηγούμενους μήνες η Naval Group, ανέπτυξε μια μόνιμη ομάδα ειδικών έμπειρων στελεχών στην Ελλάδα, για να επιταχύνει τη διερεύνηση της συνεργασίας με τηνΕλληνική Βιομηχανία. Η κύρια αποστολή τους είναι ξεκάθαρη: ο εντοπισμός εταίρων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην κατασκευή των φρεγατών FDI HN & τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ στην Ελλάδα, την μελλοντική τεχνική υποστήριξη τους όπως επίσης, πέραν του προγράμματος των ελληνικών φρεγατών, σε άλλα διεθνή ναυτικά προγράμματα της Naval Group.
Το σχέδιο της Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής θα ανάπτυξει νέες δυνατοτήτες στην Ελληνική Βιομηχανία, δημιουργώντας συνθήκες για χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου και τη δημιουργία μακροπρόθεσμων ευκαιριών ανάπτυξης στην Ελλάδα.
FDI HN “made in Greece”από την Ελληνική Βιομηχανία για το ΠΝ.
Στη διάρκεια των προηγούμενων δεκαετιών, η Naval Group ανέπτυξε μια ισχυρή εμπειρία και πραγματοποίησε με επιτυχία εκτενή προγράμματα μεταφοράς τεχνογνωσίας για την παραγωγή πλοίων επιφανείας ή υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις των εταίρων της διεθνώς, όπως στη Σιγκαπούρη, την Ινδία, τη Βραζιλία και την Αίγυπτο. Βασιζόμενη στην απαράμιλλη και χωρίς ρίσκο προσέγγιση Μεταφοράς Τεχνογνωσίας, η Naval Group προσφέρει μια ασφαλή συμπαραγωγή 3 φρεγατών FDI HN, στην Ελλάδα, από ελληνικά ναυπηγεία και με μεγάλη συμμετοχή του ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος.
Το Σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής (ΗΙΡ) έχει διαμορφωθεί με τρόπο που προσφέρει “made in Greece” πολεμικά πλοία αντίστοιχης ποιότητας και επιδόσεων με τις φρεγάτες FDI που βρίσκονται υπο κατασκευή στη Γαλλία για το Γαλλικό Ναυτικό, απολύτως προσαρμοσμένα στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ, και πλήρως διαλειτουργικά με το Γαλλικό Ναυτικό αλλα και με λοιπές ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ.
Το Σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής θα συμβάλλει ακόμη στην δημιουργία μιας ισχυρής Ελληνικής αμυντικής ναυπηγικής βιομηχανίας, σημείο κλειδί για την βιομηχανική επιχειρησιακή αυτονομία της χώρας στο ναυτικό τομέα.
Το Σχέδιο (ΗΙΡ) θα ενισχύσει σημαντικά την ελληνική κυριαρχία και αυτονομία, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ενώ θα προσφέρει το καλύτερο δυνατο αποτέλεσμα πολεμικών πλοίων “Made in Greece”για τη προστασία των συμφερόντων της χώρας μεσω:
Ως ναυτική χώρα με ισχυρή ναυπηγική παράδοση, η Ελλάδα διαθέτει ναυπηγεία και μεγάλο αριθμό αμυντικών εταιρειών. Οι εμπειρογνώμονες της Naval Group συνεργάστηκαν με τους δύο κύριους οργανισμούς αμυντικής βιομηχανίας, τον Σύνδεσμο Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού, ΣΕΚΠΥ, την Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας& Άμυνας HASDIG και με τη HEMEXPO– τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού- και δέχεται ή επισκέπτεται όλες τις μεγάλες, μικρές και μεσαίες ελληνικές εταιρείες που αναγνωρίζονται ή ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα FDI HN, σε διάφορους τομείς δραστηριοτήτων όπως εξοπλισμός, ενσωμάτωση και κατασκευή της πλατφόρμας, εξοπλισμός και ενσωμάτωση συστημάτων μάχης, διαχείριση δοκιμών, εργασιών συντήρησης, προγραμμάτων Ερευνας και Ανάπτυξης.
Περισσότερες από 70 εταιρείες, με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έχουν εντοπισθεί 10 εκ των οποίων ήδη έχουν προκριθεί, ενώ άλλες 40 βρίσκονται σε στάδιο επαφών ή αρχικής αξιολόγησης των βιομηχανικών τους δυνατοτήτων. Η διαδικασία θα συνεχιστεί και εντός των επομένων εβδομάδων αφου η Naval Group έχει δεσμευθεί να επιτύχει την πιο εκτεταμένη Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή.
Πέρα από τη συμμετοχή στα προγράμματα FDI HN και MEKO 200HN, όλες οι εξειδικευμένες ελληνικές εταιρείες θα ενσωματωθούν στις αλυσίδες εφοδιασμού της γαλλικής βιομηχανικής ομάδας και θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε άλλους μελλοντικούς διεθνείς διαγωνισμούς, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητές τους καθώς και το πιθανό οικονομικό τους όφελος και προβολή στην παγκόσμια ναυτική αγορά.
Το σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής της Naval Group θα συμβάλει στην κατασκευή της FDI HN αλλά και τη δημιουργία ενός ισχυρού ναυτικού βιομηχανικού οικοσυστήματος ικανού να συμμετάσχει στο μέλλον σε άλλα εθνικά και διεθνή σύνθετα έργα, άμεσα ή σε συνεργασία με την Naval Group, δημιουργώντας συνθήκες για χιλιάδες θέσειςεργασίας υψηλής ειδίκευσης και δημιουργώντας μακροπρόθεσμες οικονομικές αποδόσειςστην Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες.
Η Naval Group έχει επίσης έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη συνεργατικών έργων R&D με ελληνικές εταιρείες, πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα σε τεχνολογίες αιχμής όπως η κατασκευή πρόσθετων, η προληπτική συντήρηση, drones και συστήματα ναυτικών αποστολών. H Naval Group στοχεύει στην ανάπτυξη ενός δικτύου τεχνολογικών και ερευνητικών έργων έτσι ώστε να χτίσει τις ελληνικές μελλοντικές δυνατότητες ναυτικού πολέμου.
Η Naval Group εργάζεται ήδη για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που εφαρμόζεται στους ναυτικούς και θαλάσσιους τομείς με Έλληνες εταίρους στο πλαίσιο διαφόρων ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως το CYBERMAR καθώς και τα έργα PESCO Pandora και H2020.
Τέλος, η Γαλλία και η Ελλάδα μοιράζονται μια κοινή ανάγκη για θαλάσσια επιτήρηση. Η Naval Group προτείνει τη δημιουργία, μαζί με Έλληνες εταίρους, μιας βιομηχανικής και εμπορικής δραστηριότητας που θα απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά από την Ελλάδα. Η Naval Group ξεκίνησε συζητήσεις με ελληνικές εταιρείες προκειμένου να τοποθετηθεί σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και να πραγματοποιήσει κοινά έργα.
Σχετικά με τη Naval Group
H Naval Group είναι η ηγέτιδα ευρωπαϊκή εταιρεία στον κλάδο των ναυτικών αμυντικών εξοπλισμών. Όντας μία διεθνής εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, η Naval Group χρησιμοποιεί την υψηλή της τεχνογνωσία και τους μοναδικούς βιομηχανικούς της πόρους για τη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών με στόχο την κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών της. Ο Όμιλος σχεδιάζει, κατασκευάζει και υποστηρίζει συνολικά υποβρύχια και πλοία επιφανείας. Επίσης παρέχει υπηρεσίες σε ναυπηγεία και ναυτικές βάσεις. Επιπροσθέτως, παρέχει ένα μεγάλο εύρος λύσεων στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Προσηλωμένος στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ο Όμιλος έχει προσχωρήσει στο Οικουμενικό Σύμφωνο του ΟΗΕ. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανέρχεται σε €3,3 δισ. και απασχολεί 15.7988 εργαζομένους (στοιχεία 2020).