14.6 C
Athens
Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, 2020
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΨΗ: Αν το ΠΝ θέλει "Ενδιάμεση Λύση", ας είμαστε ειλικρινείς, μόνο Ticonderoga...

ΑΠΟΨΗ: Αν το ΠΝ θέλει “Ενδιάμεση Λύση”, ας είμαστε ειλικρινείς, μόνο Ticonderoga μπορεί να αποκτήσει. Τι σημαίνει αυτό;

 

Στην ιστοσελίδα και στο περιοδικό έχουμε ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα της πιθανής “ενδιάμεσης” λύσης για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Πρώτοι είμασταν αυτοί που γράψαμε για τη λύση των αυστραλιανών φρεγατών O.H.Perry (Adelaide class), σαν πρόταση απλά, οδηγούμενοι από την λογική και μόνο, και πραγματικά, λίγους μήνες μετά, αποκαλύφθηκε πως το ΠΝ ήταν σε συζητήσεις με την κυβέρνηση της Αυστραλίας για την παραχώρηση των δυο τελευταίων πλοίων της κλάσης. Τελικά οι συζητήσεις δεν οδήγησαν σε κάποιο αποτέλεσμα, και οι δυο Adelaide κατέληξαν στη Χιλή.

Βασίλης Νέδος: Ο ΥΕΘΑ ζήτησε καταδρομικά Ticonderoga από τις ΗΠΑ για το ΠΝ

Το άλλο πρόγραμμα που είχε προχωρήσει σημαντικά σε πολιτικό επίπεδο, σαν μια έτερη ενδιάμεση λύση, ήταν αυτό δυο φρεγατών κλάσης FREMM από τη Γαλλία. Παρά το γεγονός ότι τότε η Υπουργός Άμυνας εξέθεσε τον ΥΦΕΘΑ, λέγοντας πως δεν τίθεται θέμα, έχουμε γράψει επανειλλημένως πως το θέμα ήταν υπαρκτό, και είχε συμφωνηθεί μεταξύ του προηγούμενου πρωθυπουργού Α. Τσίπρα και του Γάλλου προέδρου Εμ. Μακρόν. Το πιθανότερο είναι πως μάλλον αντέδρασαν οι έτεροι δανειστές μας, καθώς τότε ακόμη είμασταν υπό το καθεστώς Μνημονίων.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Μπορεί το ΠΝ να ενισχυθεί με μεταχειρισμένες φρεγάτες άμεσα; Adelaide και Lafayette οι πρώτες λύσεις;

Είναι κοινό μυστικό πως το ΠΝ ανέκαθεν ήθελε από 2 ως 4 αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, και μάλιστα το πρώτο αίτημα έγινε το 2012 (ή και πιο πριν). Φυσικά το USN δεν θα αποχωριζόταν 2 από τα κύρια πλοία του, τη στιγμή που μάλιστα που τα Arleigh Burke, μαζί με τα Ticonderoga, είναι τα μόνα πλοία που μπορούν να επιχειρήσουν και προστατεύσουν τον εαυτό τους στα περισσότερα θέατρα επιχειρήσεων του πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε μεμονομένα αντιτορπιλικά του τύπου να πλησιάζουν την Κίνα ή να μπαίνουν στη Μαύρη Θάλασσα. Το USN, μετά το USS Stark και το σχετικό περιστατικό, δεν ξαναστέλνει πλοίο χωρίς δυνατότητες επιπέδου αντιτορπιλικού και άνω, σε περιοχές θερμές όπως ο Περσικός Κόλπος, χωρίς συνοδεία. Ίσως να το κάνει μόνο με τις FFG(X) στο μέλλον.

TAIWAN STRAIT (Feb. 15, 2020) Ticonderoga-class guided-missile cruiser USS Chancellorsville (CG 62) conducts normal underway operations transiting from the East China Sea to the South China Sea. Chancellorsville is forward-deployed to the U.S. 7th Fleet area of operations in support of security and stability in the Indo-Pacific. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Gregory N. Juday)

Κι όμως πέρσι οι ΗΠΑ φάνηκαν θετικές στο ενδεχόμενο παραχώρησης 1 συν 1 αντιτορπιλικών Arleigh Burke στο ΠΝ πέρσι στο τέλος του έτους. Το τι συνέβη θα το γράψουμε σε νέο άρθρο, όταν θα έχουμε όλα τα στοιχεία επιβεβαιωμένα, και θα έχει και κάποια αξία. Πάντως, η έλευση του κορωνοϊού, η αδυναμία μετάβασης του ΥΠΕΘΑ στην Ουάσινγκτον, καθώς και άλλων υψηλόβαθμων επιτελών (ΑΓΕΕΘΑ, ΑΓΕΝ) δεν βελτίωσε πολύ την κατάσταση. Η Ελλάδα όμως, από το τέλος του 2019 είχε ήδη plan B, ξεκαθαρίζοντας πως αν δεν γίνουν διαθέσιμα ΑΒ, θα μπορούσε να αποδεχτεί πλοία κλάσης Ticonderoga.

Η ελληνική πλευρά έτοιμη να αποδεχτεί αμερικανική προσφορά για Arleigh Burke ή/και Ticonderoga

Τα Ticonderoga, αν και είναι αυτό που λέμε overkill, είναι ένα πλοίο που έχει απασχολήσει πολύ το ΠΝ. Αν δεν υπήρχε θέμα Ενδιάμεσης Λύσης, το πλοίο θα ήταν μόνο στα βιβλία του ΠΝ, αλλά τώρα πια, με τη Γαλλία να μην έχει η ίδια αρκετά πλοία για το δικό της ΠΝ, η μόνη χώρα που μπορεί να βοηθήσει είναι οι ΗΠΑ με διαθέσιμα πλοία. Και γιατί να μην το κάνει άραγε, από τη στιγμή μάλιστα που όπως λένε συνεχώς οι αμερικανοί αξιωματούχοι, οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδος είναι οι καλύτερες δυνατές.

Τα πλοία του USN δεν είναι πολλά σε κλάσεις, απλά είναι πολλά σε αριθμό. Αν και πριν καμία δεκαετία θα μπορούσε ακόμη να μας απασχολήσει η κλάση O.H.Perry, σήμερα όσα πλοία έχουν μείνει έχουν μετατραπεί σε OPV, με ελάχιστες δυνατότητες. Συνεπώς, είτε LCS θα πρέπει να δούμε, είτε ΑΒ, είτε τα Tico… Ας βγάλουμε για λόγους που θα εξηγήσουμε στο μέλλον εκτός τα ΑΒ, κι ας πάμε σε πρώτη φάση τα LCS 1 και 3. Αυτά που σκοπεύει να αποσύρει το USN.

Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε "ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021"! 4 LCS, 3 περιπολικά Cyclone, 1 LSD Whidbey Island… Τα χρειαζόμαστε όλα

Ξέρουμε γιατί τα αποσύρει το USN; Μα γιατί είναι τα πρώτα πλοία της κλάσης, τα πλοία πάνω στα οποία η κλάση έλυσε όλα τα προβλήματά της. Το LCS 1 είναι μάλιστα πλοίο δοκιμών, και οι μετατροπές που έχει υποστεί, οι δοκιμές κοκ το έχουν καταστήσει ασύμφορο ακόμη και για το USN. Γιατί λοιπόν να πάμε να πάρουμε το πρώτο πλοίο μιας κλάσης, και μάλιστα αυτό που έβγαλε και το “κακό” όνομα στην κλάση. Το LCS 3 έχει αρκετές βελτιώσεις, αλλά αν θέλουμε κάποιο πραγματικά αποβλημάτιστο LCS Freedom θα πρέπει να πάμε στο LCS 5 και μετά. Κι αυτό, για να πάρουμε κάποιο πλοίο που θα πρέπει να το επανεξοπλίσουμε με κάποιο πυροβόλο Oto Melara 76 mm και κάποιον εκτοξευτή Mk41. Μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.

Δεν είναι δύσκολο λοιπόν να καταλάβουμε πως η μόνη διαθέσιμη επιλογή, ειδικά αν θέλουμε άμεσα κάποιο πλοίο, είναι κάποιο Ticonderoga. Θεωρούμε πως οι ΗΠΑ έχουν αποφασίσει να τα αποσύρουν αργά μέσα σε διάστημα περίπου 15 ετών από σήμερα. Το πλοίο είναι ίσως το καλύτερα εξοπλισμένο πολεμικό του πλανήτη, με δυο πυροβόλα των 5 in και 122 cells σε εκτοξευτές Mk41. Αν το κάνουμε “τάληρα” ή ESSM, μιλάμε μέχρι και για 488 (!) ESSM. Φυσικά ποτέ δεν θα γινόταν μια τέτοια φόρτωση, απλά θέλουμε να σας δώσουμε το μέγεθος του οπλισμού.

Ομολογούμε πως on second thought, η λύση Ticonderoga δεν είναι η βέλτιστη για το ΠΝ. Ένα πλοίο που θα απαιτήσει την απόσυρση όχι δυο, ούτε καν τριών, αλλά μάλλον 4 φρεγατών Kortenaer για να βρεθούν πληρώματα (ναι, τα πλοία μας θέλουν και πληρώματα…), ενώ θα απορροφήσει κονδύλια συντήρησης επιπέδου Στόλου σκαφών επιφανείας (ΟΛΩΝ των σκαφών επιφανείας). Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δυο Τίκο δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν, τελείως μόνα τους, όλες τις εχθρικές Ένοπλες Δυνάμεις. Και εννοούμε όχι μόνο τον εχθρικό στόλο, αλλά και την Αεροπορία ή τις δυνάμεις του Στρατού που θα προσπαθήσουν να φτάσουν στο Καστελόριζο. Τα δε 4 MH-60R θα μπορέσουν μια χαρά να αντιμετωπίσουν και τα όποια εχθρικά υποβρύχια…

A pair of US Navy Sikorsky MH-60R Seahawks, NE 712 166556 and NE 700 166541 of HSM-77 ‘Sabrehawks’, cruise over the Pacific Ocean

Χρειάζεται η Ελλάδα τέτοια πλοία; Μάλλον όχι. Αλλά αν δεν έχεις κάτι άλλο, τι θα κάνεις; Αν κάποιος ζει στους Θρακομακεδόνες, και πρέπει να κατεβαίνει κάθε μέρα στον Πειραιά για δουλειά, θα πάρει την σε ευκαιρία από τον γείτονα, μεταχειρισμένη Porsche 20ετίας που έχει στο γκαράζ, παρά το κόστος σε καύσιμο και συντήρηση. Η άλλη λύση φυσικά είναι να παραιτηθεί από τη δουλειά του; Κάπως έτσι μάλλον θα πρέπει να το σκεφτούμε, και μάλλον έτσι το βλέπει ή θα αναγκαστεί να το δει το ΠΝ.

Τα πλοία θα μείνουν σε υπηρεσία με το USN τουλάχιστον για 15 χρόνια ακόμη. 22 πλοία, που τα βλέπουμε να αποσύρονται αρκετά αργά… Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει γραμμή υποστήριξης για άλλα 15 ή και 20 χρόνια, ενώ σύντομα θα υπάρξουν και μεταχειρισμένα πλοία για απόδοση ανταλλακτικών. Αν είχαμε παραλάβει FREMM-HN που σχεδιάζαμε το 2008, τώρα τα Tico θα μας ήταν άχρηστα. Αν όμως σκεφτούμε πως η αμέσως επόμενη επιλογή μας είναι να κρατήσουμε τις μη εκσυγχρονισμένες S, που θα αμυνθούν με Sea Sparrow, τότε μήπως αξίζει να το ξαναδούμε;

Πόσο θα κοστίσουν στο Ναυτικό της Αιγύπτου οι δυο ιταλικές FREMM;

Οικονομοτεχνικά οι ΗΠΑ δεν έχουν να χάσουν. Ειδικά αν συνδυαστεί η παραχώρηση με κάποια παραγγελία MMSC και φυσικά με ταυτόχρονο εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτό σημαίνει πως το ΠΝ θα μπορέσει να κερδίσει χρόνο, και να αποκαταστήσει την ισορροπία δυνάμεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Ταυτόχρονα, δεν θα χρειαστεί να εκσυγχρονίσει τα πλοία, όπως κάνει το USN, αλλά να τα αποσύρει στο τέλος της δεκαετίας χρήσης ή της 15ετίας, με ταυτόχρονη παραλαβή κάποιων FFG(X). Τότε το σχέδιο της FFG(X) θα έχει λύσει τα όποια προβλήματά του, και θα είναι απόλυτα αξιόπιστο πλοίο. Τότε θα είναι και η στιγμή της απόκτησής του από το ΠΝ.

Έχουμε διαπιστώσει πως πολλοί θεωρούν πως ένα πλοίο που πέφτει στο νερό είναι απροβλημάτιστο. Θεωρούν πως αν παίρναμε την πρώτη [email protected], αυτή θα ήταν άμεσα αξιόμαχη. Δεν μπορεί να συμβεί αυτό, δεν συμβαίνει. Το USN ήταν χαζό που έκανε τις LCS 1 και 2, πειραματόζωα; Έτσι έλυσε όλα τα προβλήματα. Και πλέον η κλάση είναι απροβλημάτιστη. Θυμούνται οι αναγνώστες μας τα προβλήματα των υποβρυχίων 214ΗΝ; μέχρι που “έγερναν”. Τώρα τι λέμε; πως έχουμε τα καλύτερα υποβρύχια στον κόσμο. Και βέβαια, οι Τούρκοι θα τα παραλάβουν με λυμένα τα προβλήματά τους…

Καθελκύστηκε (επιτέλους) η έβδομη Super Vita!

Πιστεύουν κάποιοι πως οι ΤΠΚ Super Vita, μόλις έπεσε η πρώτη στο νερό, ήταν όλα τέλεια; ή χρειάστηκαν ατελείωτες δοκιμές συστημάτων, όπλων κοκ για να γίνει το πλοίο αξιόμαχο;  Ας μην πούμε περισσότερα, αλλά ας είμαστε σαφείς, ούτε οι Super Vita δεν ήταν απροβλημάτιστες στην αρχή. Αυτό συμβαίνει πάντα, και το USN, το ξέρει καλά. Το ξέρουν και οι Γάλλοι, γιαυτό και φτιάχνουν πλοία με τους Ιταλούς κι όχι μόνο, για να λύνουν συλλογικά τα προβλήματα. Το ΠΝ λοιπόν, θα πάει ίσως στις χωρίς προβλήματα πλέον MMSC άμεσα, και θα περιμένει να λύσουν τα προβλήματά τους οι FFG(X) στο μέλλον. Τότε θα μπορέσει να τις παραγγείλει. Στο ενδιάμεσο, το μόνο πλοίο που βλέπουμε σαν μια πιθανή επιλογή Ενδιάμεσης Λύσης, είναι τα Ticonderoga.

200418-N-IW125-2047
SOUTH CHINA SEA (April 18, 2020) The Ticonderoga-class guided missile cruiser USS Bunker Hill (CG 52), front, and the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Barry (DDG 52) transit the South China Sea. Bunker Hill is deployed to the U.S. 7th Fleet area of operations and is operating with the America Expeditionary Strike Group in support of security and stability in the Indo-Pacific region. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Nicholas V. Huynh/Released)

To τι θα γίνει δεν το ξέρουμε. Εμείς στον Ειδικό Τύπο γνωρίζουμε ελάχιστα, κι όπως απέδειξε η ιστορία με τα Rafale, υπάρχουν και πράγματα που απλά δεν τα ξέρουμε γιατί δεν πρέπει να τα ξέρουμε. Η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία έχουν μπροστά τους όλες τις επιλογές και τα ενδεχόμενα. Απλά, αυτό που έχουμε μάθει είναι πως η λογική δεν μπορεί να ηττηθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε πέσει τόσες φορές “μέσα”. Μέχρι και την περίπτωση των 18 Rafale αντί των 2 [email protected] είχαμε γράψει σαν σενάριο εργασίας! Η λογική λοιπόν μας στρέφει, υποχρεωτικά και μη, προς τα Tico. Με ή χωρίς MMSC, πριν από τις FFG(X), τα Tico φαίνεται να είναι η μια και μοναδική μας επιλογή.

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Photographix
Photographix
2 months ago

Αρα δηλαδη κατι ξερετε για την τελικη τυχη των bel? Γιατι, υπο το πρισμα των υπολογισμων επισης, δεν βγαινει μαλλον σχημα bel και mmsc-MEKO upgrade-Tico …. Συν την αναφορα στο προφητικο αρθρο αποψη Rafale εναντι Bel.

Kαι το ερωτημα επισης εμεινε αναπαντητο, πως θα εισαγει το ΠΝ τις Tico σε υπηρεσια? Αναφορα στα σημεια που αναφερει το αρθρο (επανδρωση, κοστος, κλπ)

Τι εγιναν οι υπολοιπες προτασεις αμεσης ενισχυσης? (αγγλια, ισπανια, γερμανια, ιταλια) Πως διαγραφονται απο την λιστα?

SAAB
SAAB
2 months ago

Περί λογικής ο λόγος λοιπόν…

Οι πρώτες MMSC που θα μας πασάρουν κατασκευασμένες με το Ελληνικό μπάτζετ δεν θα έχουν προβλήματα, ενώ θα έχουν προβλήματα οι FFG με όλο το μπάτζετ του USN να επενδύει πάνω του. Δεν μου φαίνεται να πατάει στην λογική το συμπέρασμα. Το παραπάνω συμπέρασμα ισχύει μόνο εάν κάνουμε το χατήρι των Τούρκων μέσω ΗΠΑ, να κατασκευάσουμε δηλαδή πλήρως συμβατικό πλοίο.

Ενδιάμεση λύση δεν υπάρχει γιατί υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις. Μπορεί στο άρθρο να υπάρχει μονόδρομος αλλά υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι:

  1. LCS.
  2. AB.
  3. TICO.
  4. Από την στιγμή που δεν έχουμε καταλήξει στο ποιος θα εκσυγχρονίσει τις ΜΕΚΟ, στις οποίες θα αλλαχθούν όλα τα ηλεκτρονικά, τις δίνουμε στους Γάλλους και μας τις κάνουν σε διαμόρφωση Μπελαρά και έχουμε τέσσερα πλοία ηλεκτρονικού πολέμου και αεράμυνας. Δεν αναφέρομαι στις ΗΠΑ γιατί δεν έχουμε πρόταση για ηλεκτρονικού πολέμου πλοία αλλά μόνο αεράμυνας. Τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου των ΗΠΑ είναι ακριβότερα από τα Γαλλικά και τα πλοία θα στοιχίσουν ακριβότερα από τις Μπελαρά.
  5. Οι Αγγλικές φρεγάτες.
  6. Εάν καταφέρουμε και υπογράψουμε με τους Γάλλους στρατιωτική και στρατηγική συμφωνία δεν χρειάζεται ενδιάμεση λύση. Θα βάλουμε ως όρο να μας καλύπτει η Γαλλία μέχρι να κατασκευαστούν 10 Μπελαρά ή όσες κρίνουμε ότι μας χρειάζονται. Εδώ ίσως χρειαστεί να πάμε και σε GOWIND αντί ευρωκορβέτα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.

Τι είναι πιο λογικό και πιο φθηνό; Το 6 γιατί θα “γλιτώσουμε τα χρήματα της ενδιάμεσης λύσης και θα πάμε κατ’ ευθείαν στα νέας κατασκευής πλοία.

Δεν είμαι υπέρ των Μπελαρά δογματικά αλλά μέχρι να διαβάσω μία πρόταση από ΗΠΑ, με διαμόρφωση και ηλεκτρονικού πολέμου στο επίπεδο των Μπελαρά θα προτιμώ Γαλλία. Το να μπορείς να “νεκρώνεις” μια περιοχή και να κάνεις ότι θέλεις, γιατί ο αντίπαλος είναι τυφλός είναι τεράστιο πλεονέκτημα.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
2 months ago
Reply to  SAAB

Σωστά σκέφτεστε αλλά να ξεκαθαρίσουμε αν είχαμε τα χρήματα..Και λέω αν γιατη δρ βλέπω να τα έχουμε η καλύτερη επιλογή θα ήταν η μπελχαρα με scalp naval επάνω ραντάρ seefire 500 κλπ

Mpampis
Mpampis
2 months ago

…..υπό το πρισμα της ένταξης του Anadolu ισως να υπάρχει κάποιο νόημα…

photographix
photographix
2 months ago

Ολοκληρα τα αρθρα ειναι στο Navaldefence (μισα στην Πτηση) αλλα :

1. Τα σχολια (ως επι το πλειστον) ειναι ειτε στην Πτηση, ειτε μισα στην Πτηση και μισα στο Νavaldefence ….

2. Τα σχολια εγκρινονται αμεσα στην Πτηση, παρα πολυ αργοτερα στο Νavaldefence

To Navaldefence μπορει να πετυχει αρκει να γινει ορθολογικη διαχειριση:

Α. Αν απλα τα σχολια επιτρεπονται μονο στο Navaldefence – δεν χρειαζεται το μπερδεμα και το χαος των σχολιων και στα δυο site και αποθαρυνει και τους αναγνωστες απο την χρηση του Navaldefence.

Β. Πρεπει να μπαινει πολυ μικροτερο κομματι του αρθρου στην Πτηση, ουτε καν ολοκληρη η πρωτη παραγραφος. Τιτλος και μιση πρωτη παραγραφος μονο. Ξεκαθαρη μεταφορα αμεσως του αναγνωστη στο Navaldefence. H αναγνωση 98% του αρθρου στην Πτηση και μετα μεταβαση στο ΝD για την ολοκληρωση του υποθαλπτει την υπαρξη και τον ρολο του Navaldefence ιδιως σε συνδυασμο με το παρακατω :

C. Ποια σχολια να διαβασει κανεις, στην Πτηση ή στο ΝD ? … επιστροφη λοιπον στην Πτηση να διαβασει τα σχολια και εκει ? Discouraging ….

Mike1966
Mike1966
2 months ago
Reply to  photographix

You are right

Mike 1926
Mike 1926
2 months ago
Reply to  photographix

Σωστός !!!

gcp2spot
2 months ago

Σε τιμή scrap θα μας τις παραχωρήσει το USNavy?

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
2 months ago

Καταρχάς τα τικο αν και λίγο κοστοβορα είναι η βέλτιστη επιλογή! Μετά δε χρειαζόμαστε τίποτε άλλο! Βέβαια αν είναι να συνδυαστούν με mmsc τότε πρώτα να πάρουμε τικο και μετά mmsc !

chalkos
chalkos
2 months ago

Σημερινή φωτό

CE721524-0AD5-4797-A9DD-82B5781BF3C5.png
photographix
photographix
2 months ago

Υπαρχουν ακομη φαινεται οι συζητησεις προτασεων για σκαφη (μαλλον αμεσης ενισχυσης – ενδιαμεσης λυσης – μεταχειρισμενων) με διαφορες πηγες – χωρες :

https://www.ptisidiastima.com/stelios-petsas-den-mas-tromazei-kamia-apeili/

Κωστας Παππας
Κωστας Παππας
2 months ago

Το κακο ειναι οτι οι Αμερικανοι αν και μας λενε ψωνιστε οτι θελετε δεν μας δινουν ολα τα οπλα, ενω οι Γαλλοι μας τα δινουν (αν και ακριβοι) και αυτο δεν συμβαινει μονο στην παρουσα κατασταση.
Τα Tico (σιγουρα θα’ναι στη Σουδα και προφανως θα πρεπει να ηλεκτροδοτουνται απ’το ναυσταθμο και οχι απ’τις γεννητριες τους, γιατι “καινε τ’αντερα τους) ειναι εξαιρετικη επιλογη, τι γινεται ομως αν δεν μας τα δωσουν…
Και αν λεω αν μας τα δωσουν τι οπλα θα φερουν; Θα εχουν α/α περιοχης;
Τα πλοια κλασης Freedom θεωρω πως ειναι κακιστη επιλογη…γιατι εχουν ανεπαρκη οπλισμο.
Το ΠΝ χρειαζεται πλοια με μακρινη α/α ικανοτητα και ικανο α/υ πολεμο.
Θελει μεγαλη προσοχη μη την πατησουμε οπως μετα τα Ιμια…που ψωνιζαμε οτι να’ναι …

GraphicBEL
GraphicBEL
2 months ago

TICO.. με τεράστιο κόστος χρήσης, να ρίχνουν τι ακριβώς; ESSM και Harpoon;
Υπάρχει αποδέσμευση SM2; διαφορετικά παίρνεις πανάκριβα 2 πυροβόλα 5″ για βομβαρδισμό βραχονησιδων!!!!

- Advertisment -

Most Popular

Η πρώτη υπερσύγχρονη κορβέτα Sa’ar 6 έφτασε στο Ισραήλ (Βίντεο)

Στο λιμάνι της Χάιφας βρίσκεται από χθες η πρώτη από τις τέσσερις καινούργιες κορβέτες Sa’ar 6, INS Magev. H άφιξη του πλοίου συνοδεύτηκε από εκδήλωση...

ΑΠΟΨΗ: “Κι από που να αγοράσουμε τελικά φρεγάτες;”

  Είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα των ημερών. Από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός είπε τον περασμένο Σεπτέμβρη πως πρόκειται να αγοράσουμε 4 φρεγάτες...

Το Αμερικανικό Ναυτικό παροπλίζει το «λαβωμένο» USS Bonhomme Richard

Το Αμερικανικό Ναυτικό δεν θα επισκευάσει το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων USS Bonhomme Richard, το οποίο καιγόταν για περισσότερες από τέσσερις μέρες τον Ιούλιο στο...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το ΠΝ απέστειλε αίτημα ενεργοποίησης της προαίρεσης για 3 επιπλέον ελικόπτερα MH-60R, συνολικά 7!

  Μετά την υπογραφή το περασμένο Ιούλιο της LoA για 4 ελικόπτερα MH-60R, σε μια εξαιρετικά προνομιακή τιμή όπως είχαμε γράψει, το ΠΝ έστειλε αίτημα...