28.7 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: «Καλά λόγια» στις ΗΠΑ για τα LCS Freedom και τη δράση...

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: «Καλά λόγια» στις ΗΠΑ για τα LCS Freedom και τη δράση τους στον 5ο Στόλο

Δύσκολα θα το πιστεύαμε αν δεν το βλέπαμε, αλλά συνέβη το απίστευτο! Ο αμυντικός Τύπος στις ΗΠΑ έγραψε καλά λόγια για τα πλοία που σχεδόν μίσησε κάθε Έλληνας, τα LCS Freedom. Έτσι τo LCS 11 Sioux City, μετά από ένα μικρό «πέρασμα» από τον 6ο Στόλο και τη Μεσόγειο, έφτασε στην Ερυθρά Θάλασσα, εντασσόμενο επίσημα στο 5ο.

USS Sioux City was ‘Built for 5th Fleet’

Το πλοίο έφυγε κανονικά από τη Ανατολική ακτή των ΗΠΑ, διέσχισε τον Ατλαντικό, μπήκε στην ομάδα μάχης του αεροπλανοφόρου USS Harry Truman, και έδεσε και στη Σούδα (και χωρίς ρυμουλκό όπως έλεγαν οι “φίλοι” του). Όλα αυτά έγιναν υπό το καθεστώς της περαιτέρω αξιοποίησης των πλοίων της κλάσης στον Ατλαντικό και τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Το Αμερικανικό Ναυτικό ίσως αποσύρει μόνο 4 LCS Freedom class αντί για 9, ή ίσως και κανένα

ΕΝώ, μετά από λίγες εβδομάδες  της παρουσίας του Sioux City LCS-11 σε “αραβικά” νερά, διαβάσαμε έκπληκτοι στο SeaPower Magazine, πως τα πλοία της κλάσης «μοιάζουν να έχουν φτιαχτεί για τον 5ο Στόλο». Λοιπόν, κάτι που όπως φαίνεται το έχουν ξεχάσει στις ΗΠΑ, είναι τα συγκεκριμένα πλοία πραγματικά φτιάχτηκαν για τον 5ο Στόλο. Και οι σχεδιαστές τους είχαν στο μυαλό τους τη Μεσόγειο, την Αραβική Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο.

To LCS 11 Sioux City, στον Περσικό και στον 5ο Στόλο, έχει σχέση με την … Ελλάδα!

Ήταν η εποχή που κανείς δεν περίμενε πως η Κίνα θα έριχνε μια φρεγάτα στο νερό κάθε μήνα, ούτε πως θα αποκτούσε σε σύντομο χρόνο 3 αεροπλανοφόρα και μάλιστα το τελευταίο και «συμβατικό» (με καταπέλτες). Με τις προηγούμενε συνθήκες το Αμερικανικό Ναυτικό περίμενε περισσότερο πως θα είχε ζήτημα με τα ιρανικά ταχύπλοα των Φρουρών της Επανάστασης, και μάλιστα σε μεγάλους αριθμούς, αυτός ήταν ο κίνδυνος. Ακόμη θα έπρεπε να μπορεί να κινείται τόσο γρήγορα, ώστε να επεμβαίνει σε περιστατικά διατάραξης των θαλασσίων συγκοινωνιών, όπως για παράδειγμα η πειρατεία στα δυο ελληνικά τάνκερ πριν λίγες εβδομάδες.

Με το LCS-11 στην περιοχή, είναι πολύ πιθανό οι Ιρανοί θα το σκέφτονταν αρκετά να κάνουν την πειρατεία τους. Καθώς τα τρέχοντα πλοία του US Navy & US Coast Guard στην περιοχή, δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την ιρανική επιχείρηση, που είχε πολλά ταχύπλοα αλλά και χρήση ελικοπτέρων.

Γιατί κάνουμε το εν λόγω άρθρο; Απλά και μόνο για να εξηγήσουμε τους λόγους για τους οποίους δύσκολα τελικά θα δούμε μεταχειρισμένα LCS Freedom να γίνονται διαθέσιμα για το ΠΝ. Στο Αμερικανικό Κογκρέσο που είναι δουλειά του να «αμύνεται» και να διορθώνει τις απαιτήσεις των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων, δεν φαίνεται να υπάρχει συναίνεση για απόσυρση των LCS Freedom σε μεγάλους αριθμούς.

Αμερικανικό Ναυτικό: Κουνά μαντήλι σε εννέα LCS Freedom, αν πει ναι και το Κογκρέσο

Πλεον το Αμερικανικό Ναυτικό, που απέτυχε να προβλέψει την άνοδο της Κίνας, και την δημιουργία ενός πανίσχυρου στόλου, διαπιστώνει πως τα μικρότερα πλοία που μπορεί να επιχειρεί στον Ειρηνικό, με ικανότητες επιβίωσης, είναι οι φρεγάτες FFG-62 Constellation, που τώρα κατασκευάζεται η πρώτη. Τα Arleigh Burke είναι θεωρητικά πολλά, αλλά στην πραγματικότητα πολύ λίγα για όλες τις αποστολές. Ενώ και οι δυο κλάσεις LCS, δεν είναι για πόλεμο αξιώσεων, εκτός κι αν αναβαθμιστούν.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το USN στον Προϋπολογισμό του 2022 ΔΕΝ αποσύρει τα LCS 3,7 και 9, προφανώς δεν είναι πλέον διαθέσιμα για την Ελλάδα και το ΠΝ

Οπότε, εκπροσωπώντας το Αμερικανικό Ναυτικό, ο ναύαρχος Gilday, επικεφαλής επιχειρήσεων, προσπαθεί να «ξεφορτωθεί» τα LCS Freedom, τα οποία θέλουν αντιπλοϊκούς (μόνο οι LCS Independence έχουν προγραμματιστεί να λάβουν πυραύλους NSM), αλλά και νέα συστήματα laser, όπως και αντιαεροπορικούς πυραύλους.

LCS: Λύση βρέθηκε για το κιβώτιο, «ποιος πληρώνει το βαρκάρη» ακόμη δεν ξέρουμε

Αντί λοιπόν να γίνουν όλες αυτές οι αλλαγές, ο Gilday προτείνει να αγοραστούν περισσότερες FFG-62. Από πλευράς του, καλά κάνει, και μάλιστα έχει και εμπεριστατωμένη μελέτη για το ότι κάτι τέτοιο συμφέρει… «σχετικά». Καθώς όμως οι Αμερικανοί Γερουσιαστές δεν είναι αφελείς, ξέρουν πως το US Navy συχνά «μαγειρεύει» τα νούμερα, για να πείσει το Κονγκρέσο. Όπου σε αυτή την προσπάθεια απόσυρσης των LCS, το λογικό είναι συμμετέχει και η ίδια η Lockheed Martin, καθώς τη συμφέρει η αγορά περισσότερων FFG-62 Constellation.

O λόγος; Τα περισσότερα LCS Freedom είναι πολύ νέα και η αλλαγή/επιδιόρθωση του προβληματικού ρουλεμάν της μετάδοσης φαίνεται πιο οικονομική από ότι είχε ακουστεί, καθώς δεν χρειάζεται «κόψιμο» του κύρους. Έτσι η απόσυρση κάποιων LCS Freedom θα εξυπηρετoύσε να προσφερθούν ως παραχώρηση σε άλλες χώρες, προωθώντας μαζί τους νέες πωλήσεις είτε MMSC, είτε FFG-62. Επίσης, η χώρα που θα παραλάβει τις μεταχειρισμένες LCS Freedom, θα τις εκσυγχρονίσει, φυσικά με την βοήθεια της εταιρείας. Συνεπώς, καταλαβαίνουν οι φίλοι μας γιατί η LM θα πρέπει να είναι «δίπλα» στο US Navy, στην προσπάθειά του να ξεφορτωθεί τα LCS Freedom Flight 0 (αυτά με τον εκτοξευτή RAM και ραντάρ TRS-3D).

ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού;

Τώρα, το LCS 11 είναι σε δράση σε επιχειρησιακό περιβάλλον σε κρίσιμη ζώνη και μάλιστα, χωρίς να έχει επισκευάσει το κιβώτιο του. Αυτό φανερώνει πως το Αμερικανικό Ναυτικό έμαθε επιτέλους και τις διαδικασίες συντήρησης σε ένα πλοίο με πλήρωμα κάπου 60-70 στελεχών. Αυτό είναι ένα άλλο, πολύ σοβαρό πρόβλημα της κλάσης, και ίσως ένα από αυτά που δεν λύνονται, της χαμηλής επάνδρωσης. Δεν είναι δυνατόν να γίνονται υπεραντλαντικές αποστολές με πολεμικά πλοία με τόσο μικρό πλήρωμα. Όσους αυτοματισμούς και να έχει.

Ξαναλέμε, πως το Αμερικανικό Ναυτικό πολύ δύσκολα θα αποσύρει τα 9 αρχικά LCS Freedom Flight 0 όπως έχει ζητήσει. Ακόμη και το LCS 1, είναι σε κατάσταση OSIR (Out of Service In Reserve). Δηλαδή μπορεί να επανέλθει σε υπηρεσία αν απαιτηθεί. Μάλιστα, τo LCS 1 & LCS 3 είχαν το παλιό κιβώτιο της Ford, κι όχι το νεότερο -και προβληματικό- της γερμανικής Renk. Συνεπώς, δεν ισχύουν για αυτά οι αβαρίες ελέω κιβωτίου μετάδοσης.

LCS Independence: Ρωγμές στα πλοία, «ραγίζουν» κι άλλο το πρόγραμμα παράκτιων σκαφών του Αμερικανικού Ναυτικού

Πρόβλημα για τους Αμερικανούς έχει εμφανίσει όμως και η άλλη κλάση LCS, η Independence. Αυτή, κατασκευασμένη εξολοκλήρου από αλουμίνιο, εμφάνισε ρωγμές στο κύτος (!), και πλέον το Αμερικανικό Ναυτικό σε πολλά πλοία έχει διατάξει την πλεύση με μέγιστη ταχύτητα 15 μόλις κόμβων. Παράγοντας δηλαδή ένα νέο πρόβλημα ίσως και βάζοντας υποψηφιότητα να προταθεί και σε αυτά απόσυρση τους.

Αμερικανικό Ναυτικό: Δεν ικανοποιούν για ανθυποβρυχιακό πόλεμο οι LCS

To LCS Freedom μάλλον θα συνεχίσει να υπηρετεί, ίσως και μόνο για να θυμίζει στο Αμερικανικό Ναυτικό πως τα πειράματα πρέπει να γίνονται μεν, αλλά με σαφείς στόχους δε. Θεωρούμε πιθανό πως μετά τη λήξη του πολέμου στην Ουκρανία, όσα αποσυρθούν θα καταλήξουν σε χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλτικής.

Τέλος, σε Ερυθρά και Αραβική Θάλασσα, όπως θα διαβάσετε και στο άρθρο του Seapower, η κατανάλωση τους δεν είναι τόσο μεγάλη όσο λέγεται, σε συμβατικές πάντα ταχύτητες. O δε πλοίαρχος Francis, διοικητής της Task Force 55, σχολιάζει πως «αν με ρωτάτε, θα ήθελα ακόμη 3-4 Freedom στην περιοχή».

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -