33.1 C
Athens
Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας...

ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού;

Κυριακή βράδυ, και αποφασίζουμε να αγγίξουμε ένα πολύ “ευαίσθητο” θέμα. Το ενδεχόμενο απόσυρσης κάποιων εκ των LCS Freedom του USN, και το θέμα της παραχώρησής τους, ή μάλλον, την πιθανότητα παραχώρησής τους στο Πολεμικό Ναυτικό. Τα πλοία, έχουν τύχει σκληρής κριτικής στις ΗΠΑ, και τρομερής λασπολογίας στην Ελλάδα.

Ακόμη και σήμερα, και τώρα, που γράφονται αυτές οι γραμμές, κάποιοι εξακολουθούν να πιστεύουν πως τα πλοία είναι από αλουμίνιο (μόνο η υπερκατασκευή είναι, όπως σε πάμπολλα πολεμικά πλοία, μεταξύ αυτών και τα Ticonderoga). Και είναι σίγουροι πως τα πλοία, πλέουν από καθαρή τύχη, κινούνται με ρυμουλκά, κι άλλα “τέτοια” ευτράπελα. Τα πλοία κάνουν κανονικά αποστολές για το USN, απλά τα LCS Freedom είναι στο Στόλου του Ατλαντικού, ενώ τα LCS Independence, στο Στόλου του Ειρηνικού.

ΕΞΕΛΙΞΗ: LCS & Ticonderoga, ΜΕ συντήρηση, μετατροπές και όπλα; Μα αυτό προτείνει η Βουλή των ΗΠΑ!

Ομολογούμε, πέρα από την πλάκα, πως ποτέ δεν είχαμε εξετάσει στη σελίδα μας, σοβαρά το ενδεχόμενο παραχώρησης LCS Freedom από το Αμερικανικό Ναυτικό στο ΠΝ. Βέβαια, μέχρι πρόσφατα, διαθέσιμα προς παραχώρηση γνωρίζαμε πως θα ήταν το LCS 1 και LCS 3, που όμως είναι τα πρώτα πλοία της κλάσης, ουσιαστικά πάνω στα οποία το USN έπαθε και έμαθε. Τα πλοία αυτά είναι αρκετά ταλαιπωρημένα, και απαιτούν κοστοβόρες μετατροπές προκειμένου να γίνουν αξιόμαχα. Το έχουμε γράψει εδώ και καιρό.

«Παγώνει» τις παραλαβές των LCS Freedom το Αμερικανικό Ναυτικό, δομικό πρόβλημα στο κιβώτιο μετάδοσης

Η αλήθεια είναι πως το USN έχει πάψει να χρειάζεται πλέον τόσο πολύ πλοία σαν το LCS Freedom, μια ουσιαστικά υπερταχεία κορβέτα, ή μια πολύ γρήγορη ελαφριά φρεγάτα. Η στροφή προς βαριά οπλισμένα πολεμικά όπως η FFG-62 είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης του βάρους του αμερικανικού ενδιαφέροντος από τον Περσικό Κόλπο και τη Μέση Ανατολή, προς την Κίνα και τη Βόρεια Κορέα. Εκεί, το USN θέλει ένα ελαφρύ Arleigh Burke ή μια βαριά φρεγάτα, κι αυτό δεν είναι φυσικά το LCS Freedom Class. Δεν έχει να αντιμετωπίσει Φρουρούς της Επανάστασης, αλλά ένα Ωκεάνιο Κινεζικό Ναυτικό. Βέβαια, τα LCS Independence θα παίξουν το ρόλο τους στον Ειρηνικό, και μάλιστα, επιτυχημένα.

Επιβιωσιμότητα LCS: γίναμε σοφότεροι;

Θα μπορούσε να γίνει το ίδιο και με τα LCS Freedom Class καθώς μπορούν φυσικά να οπλιστούν κατάλληλα. Τα νεότερα LCS Freedom θα έχουν laser 100 KW, αλλά και NSM, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για τοποθέτηση Mk41. Όσα πέφτουν στη θάλασσα, φέρουν RGM-84L Harpoon II. Αυτά δεν μπορούν να τοποθετηθούν και στα πρώτα LCS, κι αν ναι, γιατί τα αποσύρει το USN; Φυσικά και μπορούν, αλλά με το ανάλογο κόστος. Σε αυτό, ανά πλοίο, πρέπει να προστεθεί και το κόστος επισκευής του gearbox, και του ελαττωματικού συστήματος σύμπλεξης ισχύος των diesel και των αεριοστροβίλων (που οδηγούν το πλοίο σε ταχύτητες 45+ κόμβων AN λειτουργούν σωστά).

ΑΠΑΝΤΑΜΕ: Επίπεδα Eπιβιωσιμότητας πολεμικών πλοίων και η LCS, η αλήθεια και… τα παραμύθια

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα LCS 1, 3 ως και 17, φέρουν τα ραντάρ TRS-3D κι όχι το νεότερο TRS-4D. Έτσι, μια αναβάθμιση των LCS Freedom 1-15 θα έπρεπε να περιλαμβάνει και την -αναμφίβολα κοστοβόρα- αντικατάσταση του ραντάρ με νέο, παρά το ότι το προηγούμενο δεν είναι παλιό. Και το ραντάρ, δεν είναι το φθηνότερο σύστημα σε ένα πλοίο, αλλά το ακριβότερο. Αν κάνουμε άθροιση, είναι πολλά τα λεφτά για να αναβαθμιστούν πλοία σαν τα LCS Freedom Flight I.

Οι δοκιμές που έκανε η κλάση LCS Freedom σε αντοχή σε εκρήξεις και υπερ-υψηλές ταχύτητες

Πέρα από αυτό, το USN έχει δημιουργήσει κι ένα μεγάλο πρόβλημα στα LCS Freedom (και στα LCS Independence). Με το περιορισμένο πλήρωμα (που αυξήθηκε σταδιακά), δεν έχει πρόβλεψη για συντήρηση εν πλω, και χρειάζονται κοστοβόρες συντηρήσεις από ιδιώτες εργολάβους σε όλο τον πλανήτη. Έτσι, τα πλοία αυξάνουν το κόστος λειτουργίας, με τον τρόπο που έχει επιλέξει να τα διαχειρίζεται το USN, κάτι που γίνεται προσπάθεια να αλλάξει.

Δεν λέγονται LCS οι φρεγάτες, αλλά MMSC, δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από χάλυβα

Αν όλα αυτά προστεθούν, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, αλλά και διατήρησης σε υπηρεσία, ίσως να μην αξίζει για το USN, είναι απλά μαθηματικά. Έτσι, προτιμά να αποσύρει τα LCS 7 & 9, σε active reserve (θα μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή), προφανώς αφού κάνει και τις επιδιορθώσεις στο gearbox. Ο λόγος είναι απλός, να χρειάζεται ελάχιστος χρόνος επαναφοράς σε υπηρεσία αν απαιτηθεί. Αλλά ακόμη κι έτσι, δεν περιμέναμε τα πλοία να είναι διαθέσιμα για “transfer σε Allied Navies”.

Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε "ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021"! 4 LCS, 3 περιπολικά Cyclone, 1 LSD Whidbey Island… Τα χρειαζόμαστε όλα

Πριν λίγες μέρες, το σχέδιο νόμου που προέβλεπε την μεταφορά Ticonderoga σε συμμαχικά ναυτικά, είχε σε διάφορα σημεία και το “LCS“. Άρα, το USN σχεδιάζει να προσφέρει τα LCS που αποσύρει σε συμμαχικά ναυτικά. Το μόνο συμμαχικό ναυτικό που χρειάζεται νέα πλοία χτες, είναι το ΠΝ. Θεωρούμε λοιπόν ασφαλές το συμπέρασμα, πως οι ΗΠΑ, στα πλοία μιας πιθανής αγοράς HF2 από την Ελλάδα, να προσφέρουν, εκτός από αριθμό Ticonderoga, και LCS, ενώ υπολογίζουμε πως αυτά θα είναι τα υπό σχεδιαζόμενη απόσυρση, 7 & 9.

LCS Freedom για το Αιγαίο; Ο "τίμιος μεσολαβητής"

Καθώς μέσα στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η παράδοση των πλοίων με τέτοιο τρόπο που να μην δημιουργούν προβλήματα στο Ναυτικό υποδοχής, θεωρούμε σχεδόν βέβαιο πως τα πλοία θα έρθουν με αναβαθμισμένο το gearbox, που θα λύνει όλα τα προβλήματα. Άλλωστε, το μεγαλύτερο μέρος/κόστος της επισκευής θα το αναλάβει η Lockheed Martin (που με τη σειρά της θα το χρεώσει στη γερμανική RENK, κατασκευάστρια του κιβωτίου), ενώ το USN θα πληρώσει ένα μικρό μέρος (ίσως και να μην γίνει, είναι θέμα διαπραγμάτευσης μεταξύ LM & USN).

Lockheed Martin: Έχει λυθεί το θέμα του κιβωτίου των LCS, τα πλοία είναι σε δοκιμές

Έτσι, πριν αρχίσουμε να συζητάμε για το αν μας κάνουν τα πλοία αυτά, θα δεχτούμε πως τα πλοία θα έρθουν με επισκευασμένο το κιβώτιο, και χωρίς τα μηχανολογικά προβλήματα που βασανίζουν την κλάση. Και πως τα πλοία αυτά δεν θα έρθουν για να “κοντράρουν” τις TF-2000 (που ακόμη δεν τις είδαμε, αλλά “Γιάννη τις εβγάλαμε”) αλλά τις κορβέτες MILGEM Ada Class, που έχουν παρόμοιο ή μάλλον κατώτερο οπλισμό. Συμφωνούμε;

ΑΝΑΛΥΣΗ: Το μέλλον του Τουρκικού Ναυτικού

Τώρα, ας δούμε ξανά το LCS Freedom, και ειδικά την “υποκλάση” από το 1ο πλοίο μέχρι και το 8ο (LCS 15). Φυσικά και φέρουν το κορυφαίο COMBATSS-21, αλλά με ραντάρ TRS-3D. Κρίνοντας από τις “αναλύσεις” κατά του TRS-4D, θεωρούμε δεδομένο πως το TRS-3D θα κριθεί από πολλούς ανεπαρκέστατο, κι ας έχει εξαιρετικές επιδόσεις για το μέγεθός του, όπως ακτίνα εντοπισμού 200 χιλιομέτρων, και δυνατότητα παρακολούθησης 750 στόχων. Βέβαια, στους επίσης πολλούς θα διαφύγει πως θα παραχωρηθεί δωρεάν, αλλά πάμε παρακάτω…

LCS: Το Αμερικανικό Ναυτικό εξελίσσει το πακέτο εξοπλισμού ναρκοπολέμου

Η κλάση LCS Freedom θα πρέπει να δούμε αν πρόκειται για αναβάθμιση σε σχέση με τις φρεγάτες κλάσης S, που λογικά θα αντικαταστήσει. Έτσι, βλέπουμε πως στη θέση του OtoMelara των 76 χιλιοστών έχουμε ένα 57άρι, στη θέση του Mk29 και του Phalanx έχουμε έναν 21 cell RIM-116 RAM, το ελικόπτερο παραμένει S-70B/MH-60R, το LCS Freedom έχει επιπλέον πυροβόλα και πυραύλους Hellefire, ενώ η S έχει 8 x RGM-84A Harpoon. Τα δε πλοία χωρίζουν 30 χρόνια, και επίσης, οι LCS Freedom υπηρετούν στο USN, συνεπώς η υποστήριξή τους θα είναι απλή για το ΠΝ.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αναβάθμιση των LCS στο Αμερικανικό Ναυτικό, πύραυλοι NSM, νέοι ρόλοι και σε “επικίνδυνες” αποστολές

O Harpoon όμως μπορεί να τοποθετηθεί πολύ εύκολα στις LCS Freedom, στην ίδια θέση που τοποθετούνται και στις νεότερες LCS 23 & 25. Απλά, θα αφαιρεθούν από τις S, και θα μπουν στις LCS (είτε πίσω από το πυροβόλο, είτε πίσω από τον κεντρικό ιστό). Συνεπώς, μιλάμε για ένα πλοίο που θα υστερεί (;) σε ισχύ πυρός μόνο στο πυροβόλο των 57 χιλιοστών (είναι νωρίς και παρακινδυνευμένο να μιλήσουμε για αντικατάσταση από κάποιο Oto Melara που το ΠΝ θα έχει σε “αφθονία”).

Τώρα, ας μείνουμε λιγάκι στο θέμα του κόστους λειτουργίας των LCS Freedom. Προφανώς κι έχει γραφεί ένα υψηλότατο νούμερο, αλλά αυτό περιλαμβάνει τις μισθοδοσίες προσωπικού και τα κόστη των εργολάβων συντήρησης (που χρεώνουν ώρες εργασίας από τη στιγμή που βάλουν τους μηχανικούς τους στο αεροπλάνο για το κάθε λιμάνι που βρίσκεται το υπό συντήρηση LCS). To ΠΝ έχει ικανότατα στελέχη, ενώ τα πλοία του δεν κάνουν 12μηνα deployments. Εκτελούν αποστολές, γυρίζουν στο Ναύσταθμο και συντηρούνται (σχολαστικά). Συνεπώς, εδώ ας κλείσει η συζήτηση περί “υψηλού κόστους συντήρησης”.

Tο Αμερικανικό Ναυτικό αναπτύσσει όπλο λέιζερ επί των LCS

Θα μιλήσουμε ξεκάθαρα. Οι περισσότεροι θεωρούν πως ακόμη κι αν αποσύρουμε και τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S, δεν θα έχουμε αρκετά στελέχη για να επανδρώσουμε 2 Ticonderoga. Οι Αμερικανοί, πρακτικότατοι άνθρωποι, μάλλον θα προτείνουν κάτι απλό. Μαζί με τα Ticonderoga, θα προσφέρουν και δυο LCS. Έτσι, η απόσυρση των 3 S, θα αναπληρωθεί με 3 πλοία, 1 Ticonderoga και 2 LCS (7 & 9). Οι LCS έχουν ανάγκη λιγότερους από 50 για πλήρωμα, συνεπώς με 100 στελέχη έχουμε δυο υπερσύγχρονα πλοία.

Πηγές ΗΠΑ: Δεν “αξίζουν” τα 4 υπό απόσυρση LCS (2 Freedom+ 2 Independence) για το ΠΝ, καλύτερα γρήγορη επενδύση σε MMSC που μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα

Οι υπόλοιποι από τις 3 S, θα στελεχώσουν το πρώτο από τα Ticonderoga του Στόλου. Το 2ο Ticonderoga θα στελεχωθεί με στελέχη από κάποια υπό εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200ΗΝ, και άλλους τρόπους (αύξηση της δύναμης του ΠΝ, δεν γίνεται να κάνουμε ομελέτα χωρίς σπάσιμο αυγών). Μπορεί μάλιστα να αποσυρθεί στο μέλλον και μια εκσυγχρονισμένη S, που θα συνεισφέρει με τον κανιβαλισμό της στη διατήρηση σε υπηρεσία των υπολοίπων 5 για αρκετά χρόνια.

ThinkOutOfTheBox: Μεταχειρισμένα LCS (2 Freedom KAI 2 Independence) από τις ΗΠΑ αντί για αντιτορπιλικά ή καταδρομικά, αποσύρονται μέσα στο 2021

Έτσι, με απόσυρση 4 S, το ΠΝ θα αποκτήσει 2 Ticonderoga, και 2 LCS Freedom (με RGM-84A Harpoon). Εσείς τι λέτε, να πούμε όχι;

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αντιλαμβανόμαστε πως η ρητορική πλέον κατά των LCS έχει φτάσει σε επίπεδο Αίρεσης. Κάποιοι θεωρούν πως θα είναι η απόλυτη καταστροφή μας. Προκειμένου να έχουμε μια σοβαρή συζήτηση στα σχόλια, “κλισέ” ή copy paste από άλλες σελίδες, “σελίδες” ή twitter, δεν θα γίνονται αποδεκτά. Λογαριασμοί που θα προσβάλουν τη σελίδα ή το περιοδικό, θα αποκλείονται χωρίς άλλη προειδοποίηση. Με χαρά να δεχτούμε τις αντιρρήσεις ή τις θετικές απόψεις, αλλά χωρίς ύβρεις ή “μπηχτές”.

- Advertisment -

Most Popular