14.4 C
Athens
Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Οι λόγοι που δεν μας "κάνουν" για Ενδιάμεση Λύση Maestrale, Cassard, Ticonderoga,...

Οι λόγοι που δεν μας “κάνουν” για Ενδιάμεση Λύση Maestrale, Cassard, Ticonderoga, και δεν είναι τα χρήματα

 

H χτεσινοβραδινή ημερίδα της ιστοσελίδας μας, και του περιοδικού ΠΤΗΣΗ, ήταν αναμφίβολα ένα σημαντικό γεγονός που θα το συζητάμε για αρκετό καιρό. Αυτές τις ώρες, προχωρά η επεξεργασία των βίντεο και η απομαγνητοφώνηση, καθώς δεν θα θέλαμε ποτέ, και επ’ουδενί, να διαστρεβλωθούν όσα ακούστηκαν από τους σεβαστούς καλεσμένους μας. Αλλά, ανάμεσα στα όσα πολύ σοβαρά ειπωθηκαν χτες, υπάρχει και μια αλήθεια, που μάλλον δεν μπορεί να περιμένει τις απομαγνητοφωνήσεις.

Ενδιάμεσες λύσεις για το ΠΝ στο KAI 5. LaFayette, FREMM, Arleigh Burke και Ticonderoga

Διαβάζουμε πολλά σχόλια φίλων μας, που ζητούν, ως κάτι πολύ απλό, να πάρουμε διάφορα πλοία που κυκλοφορούν σαν μεταχειρισμένα. Για μερικά έχουμε γράψει ξεκάθαρη άποψη, και δεν υπερβάλαμε καθόλου όταν γράψαμε πως οι Cassard, ή οι Maestrale, έχουν θέση στο ΠΝ μόνο σαν στόχοι σε ασκήσεις. Δεν κάνουν για οτιδήποτε άλλο. Όμορφα, στεγνά και ξεκάθαρα, τα πλοία αυτά, έχουν μηδενική αξία για το ΠΝ. Αντίθετα, όσοι θυμούνται,  είμαστε ακόμη θετικοί σε λύσεις σαν τις LaFayette, παρά το γεγονός ότι οι τελευταίες είναι αρκετά υποεξοπλισμένες σε σχέση με αυτό που επιθυμεί το ΠΝ.

Το 2022 βγαίνουν εκτός υπηρεσίας από το USN, 2 καταδρομικά Ticonderoga ηλικίας 27 και 28 ετών, όσο η Φ/Γ ΥΔΡΑ. Μας κάνουν;

Τι ήταν αυτό όμως που μας έκανε να δούμε θετικά τις LaFayette, και να μην θέλουμε ούτε καν να σκεφτούμε (τις υπό απόσυρση) Cassard; Παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησαν διάφορα δημοσιεύματα που θεωρούσαν τις Cassard κάτι σαν κελεπούρι, και είχαμε και διάφορους ορκισμένους φιλογάλλους αναγνώστες να διατείνονται πως μας τις δίνουν “τσάμπα”, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για το μέλλον αυτό που είπε πολύ ξεκάθαρα ο Αντιναύαρχος ε.α. Σπυρίδων Κονιδάρης χτες βράδυ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τη διάσταση του προσωπικού. Ας υποθέσουμε πως δεν τίθεται θέμα χρημάτων, και το ΠΝ μπορεί να εκπαιδευτεί και να κάψει χρήματα για τις Cassard. Μπορεί να τις επανδρώσει; Και αν ναι, αξίζει να το κάνει; Οι απαντήσεις θυμίζουν διπλή 28η Οκτωβρίου, ΟΧΙ και ΟΧΙ.

ΑΠΟΨΗ: Το ΠΝ θέλει ενδιάμεση λύση, όχι στόχους επιφανείας. Cassard, O.H.Perry, Maestrale είναι εκτός συζήτησης

Μια Cassard απαιτεί 250 άτομα πλήρωμα. Και είναι ένα πλοίο που δεν γνωρίζει το ΠΝ. Αντίθετα, μπορεί οι S να έχουν απαίτηση για περίπου 180 με 200, αλλά το ΠΝ κάνει θαύματα και βγάζει τα πλοία με λιγότερα άτομα. Το πόσα δεν το γνωρίζουμε, και δεν θα μπορούσαμε καθώς τέτοιες πληροφορίες είναι απόρρητες. Αλλά για μια Cassard, θα απαιτούνταν η πλήρης στελέχωσή της, πριν το ΠΝ μάθει καλά το πλοίο. Αξίζει λοιπόν να βάλουμε 250 άτομα σε ένα πλοίο με τις μη δυνατότητες μιας Cassard;

Αναλόγως, μια Maestrale, χρειάζεται 230 άτομα. Ένα Ticonderoga χρειάζεται 330 άτομα. Είναι πολύ εύκολο για εμάς όλους, που είμαστε έξω από το χορό και πολλά τραγούδια λέμε να λέμε “ας αποσυρθούν δυο S να γεμίσουμε ένα Ticonderoga”. Αυτό, θεωρητικά στέκει. Πρακτικά δεν στέκει για πολλούς λόγους. Ο πρώτος είναι πως κάθε S δεν είναι σίγουρο πως έχει 180 άτομα πλήρωμα. Συνεπώς, το 2 X 180 μπορεί να μην κάνει καν 330. Κατά δεύτερον, το ΠΝ θέλει πλοία, και μάλιστα αρκετά. Μπορεί το Τίκο να είναι πανίσχυρο, αλλά δεν μπορεί να κλωνοποιεί τον εαυτό του σε περιόδους κρίσης.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ για τις φρεγάτες του ΠΝ, τα μέχρι σήμερα δεδομένα

Πριν λοιπόν, αρχίσουμε να λέμε, “ας πάρουμε αυτό” ή “ας πάρουμε εκείνο”, ή “φέρε 4 Tico να έχουμε”, ή “οι Cassard είναι ευκαιρία, ας τις πάρουμε τώρα που γυρίζει”, ας σκεφτούμε πως τα πλοία δεν είναι ιδιωτικά ταχύπλοα, που τα βγάζει βόλτα ένας χειριστής. Για να μπουν σε υπηρεσία μεταχειρισμένα πλοία, χρειάζονται “χέρια”, και μάλιστα πολλά. Και το ΠΝ, αυτό που χρειάζεται πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι περισσότερα στελέχη.

Τώρα, θα ρωτήσουν κάποιοι, τι να κάνουμε; προσωπική μας άποψη είναι πως για παράδειγμα, η ισχύς πυρός ενός Ticonderoga αξίζει να βρεθούν τα 300+ άτομα που χρειάζονται. Η ανύπαρκτη ισχύς πυρός όμως μιας Cassard, σίγουρα δεν αξίζει. Τώρα, από τις Cassard μέχρι τα Ticonderoga, υπάρχουν αρκετές διαβαθμίσεις. Για παράδειγμα, οι εξαιρετικές Type 23, που απαιτούν “μόλις” 185 άτομα. Ή οι κορβέτες Κ130 Batch 1, απαιτούν μόλις 65 (!). Και για να “τσιγκλίσουμε” λίγο τους “αντιMMSC” αναγνώστες μας, οι “κακές” LCS “βολεύονται” με “μόλις” 50 άτομα!

Τι θέλουμε να πούμε με το σημερινό μας άρθρο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως εκτός από τους πυραύλους, τα ραντάρ ή τα πυροβόλα, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που ενώ είναι μπροστά μας, μπορεί να μας διαφεύγουν. Συνεπώς, μην εκπλαγούμε αν δούμε κάποιο πλοίο που είναι “πίσω” να παίρνει “πόντους” λόγω μιας καλής Ενδιάμεσης Λύσης. Και όταν λέμε καλής, δεν εννοούμε με 122 κελιά, αλλά ούτε και με σφεντόνες (Cassard). To ΠΝ θα διαλέξει, αφού έχει ζυγίσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές…

- Advertisment -

Most Popular