22.6 C
Athens
Σάββατο, 4 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική Think Out Of The Box ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ: Ενδιάμεση Λύση, ας "ξεχάσουμε" τις Karel Doorman, ας ζητήσουμε 2...

ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ: Ενδιάμεση Λύση, ας “ξεχάσουμε” τις Karel Doorman, ας ζητήσουμε 2 Holland Class OPV

 

Πριν λίγες μέρες, είχαμε εξηγήσει γιατί η ολλανδική πρόταση SIGMA 11515HN είναι μια σχετικά ώριμη λύση, με συστήματα που υπάρχουν σε λειτουργία ή πρόκειται να μπουν σχετικά σύντομα σε υπηρεσία, και σε μεγάλο αριθμό πλοίων. Κι ως δια μαγείας, αποκαλύψαμε πως το “ανύπαρκτο” SM400 υπηρετεί στα OPV Holland Class, ενώ το επίσης ανύπαρκτο προωστήριο σκεύος, με την προηγμένη ηλεκτρική πρόωση, επίσης υπηρετεί στα Holland Class, ενώ η Damen το βάζει και στα “φθηνά” 10514 (ναι, οι “κορβετούλες” της Damen έχουν ηλεκτρική πρόωση).

ΑΠΟΨΗ: Η SIGMA 11515HN είναι ένα ώριμο σχέδιο, τα περί paper project είναι fake news

Τότε διαπιστώσαμε πως αρκετοί από τους φίλους μας, αγνοούσαν την ύπαρξη των Holland. Τα τελευταία, σχεδιάστηκαν και μπήκαν σε υπηρεσία τις εποχές που οι συρράξεις που θα έπαιρνε μέρος ένα βορειοευρωπαϊκό ναυτικό όπως το Ολλανδικό, θα ήταν κυρίως το “κυνήγι” πειρατών πέριξ της Αφρικής, ή επίδειξη σημαίας σε διάφορα μέρη του κόσμου. Συνεπώς, ένα πυροβόλο των 76 χιλιοστών, έφτανε και “περίσσευε” τότε για μερικές “ψαρόβαρκες”.

Αρνητική εξέλιξη: Μη άμεσα διαθέσιμες οι ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ, οι Βρετανοί μπορούν να αποδεσμεύσουν μόνο μια Type 23 σύντομα

Το θέμα είναι πως οι επιχειρήσεις στη Λιβύη, αλλά και η επανεμφάνιση του ρωσικού κινδύνου ήταν λόγος για να ξανασχεδιάσουν τα περισσότερα πολεμικά ναυτικά τις ανάγκες τους. Οκ, η Ολλανδία δεν είναι Ελλάδα, να συνορεύει με έναν αναθεωρητικό γείτονα, αλλά έχει υποχρεώσεις στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. Και σαν σοβαρή χώρα, σκοπεύει να τηρεί τις υποχρεώσεις της.

Επιλέγοντας νέες φρεγάτες: Μια απάντηση στον KyrNG περί καινοτομίας και ρίσκου

Έτσι, τα πολλά υποσχόμενα, χαμηλής επάνδρωσης, με χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης OPV, εξελίσσονται είτε σε κορβέτες, ή σε φρεγατοκορβέτες. Οι Ολλανδοί συνειδητοποίησαν πως αν στείλουν τις Holland σε κάποια νατοϊκή υποχρέωση, αν τα πράγματα “σκουρήνουν”, τότε θα πρέπει η Holland να αποχωρήσει και να επανέλθουν με μια Karel Doorman ή μια LCF. Ένας από τους λόγους που οι Karel Doorman είναι τόσο πολύτιμες, είναι πως είναι πλήρως λειτουργικές φρεγάτες, καλά εξοπλισμένες.

Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

Βέβαια, πρέπει να ομολογήσουμε πως οι Holland δεν είναι κορβέτες ή φρεγάτες, και αυτό δεν οφείλεται τόσο στον οπλισμό, όσο στην ταχύτητα. Οι Ολλανδοί, παρά το γεγονός ότι τοποθέτησαν ηλεκτρική πρόωση, εντούτοις έβαλαν μόνο κινητήρες diesel, απαραίτητους για το χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά και την ευκολία συντήρησης (και επισκευών εν πλω). Έτσι, η ταχύτητα είναι απαγορευτική για πολεμικό πλοίο πρώτης γραμμής, καθώς ξεπερνά μετά βίας τους 21 κόμβους. Με λίγα λόγια, ακόμη κι αν οπλιστεί καλύτερα, η Holland δεν μπορεί να γίνει ελαφριά φρεγάτα. Τότε, τι δουλειά έχει το σημερινό άρθρο, και το συζητάμε για το ΠΝ; Εξηγούμαστε…

https://www.seaforces.org/marint/Netherlands-Navy/Offshore-Patrol-Vessel/Holland-class.htm

Είναι αλήθεια πως όταν θες μια φρεγάτα, θες ένα πλοίο που να πηγαίνει περίπου στους 28 με 30+ κόμβους αν χρειαστεί. Η υψηλή ταχύτητα είναι απαραίτητη για την αποφυγή τορπιλικών επιθέσεων, αλλά και για ταχεία μετάβαση στην περιοχή ενδιαφέροντος. Βέβαια, για μια θάλασσα όπως το Αιγαίο, όλα είναι θέμα συμβιβασμών. Το ίδιο ισχύει και για την Ανατολική Μεσόγειο. Πριν συνεχίσουμε το συλλογισμό μας, ας πούμε μερικές παραδοχές.

Οι Ολλανδοί θέλουν να πάρουν το συμβόλαιο, και μάλλον έχουν την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση. Το πλοίο τους είναι το ισχυρότερα οπλισμένο, απόλυτα ισορροπημένο, σε ανταγωνιστική τιμή, και μάλλον, μακράν η τιμιότερη πρόταση. Υστερούν βέβαια στην περίφημη Ενδιάμεση Λύση. Και δεν υστερούν λόγω καθυστερημένες αποδέσμευσης των Μ. Θεωρούμε πως οι Μ ελάχιστα περισσότερα έχουν να προσφέρουν από τις S εν έτει 2022-2026, συνεπώς, δεν μας “πονά” η μη αποδέσμευσή τους. Αν ήταν στο χέρι μας, θα αγοράζαμε 2 SIGMA 10514 “δαγκωτό” για Ενδιάμεση Λύση!

https://www.seaforces.org/marint/Netherlands-Navy/Offshore-Patrol-Vessel/Holland-class.htm

Αλλά όλοι ξέρουμε πως το ΠΝ θέλει πλοία άμεσα. Καθώς όμως ούτε οι Μ, ούτε φυσικά οι LCF είναι διαθέσιμες, τότε μήπως αξίζει να δούμε τις Holland. Φανταζόμαστε, πως όλοι οι φίλοι μας θα συμφωνήσουν πως τα πλοία μπορούν, με ελάχιστο κόστος να δεχτούν 8 RGM-84 Harpoon από το απόθεμα του ΠΝ, ενώ πάνω από το υπόστεγο, μπορούν να τοποθετηθούν, είτε ένα Phalanx, είτε ένας εκτοξευτής RAM των 21 RIM-116. Άλλωστε, το SM400 παρέχει αρκετά δεδομένα για RIM-116, ενώ έχει εξαιρετικές δυνατότητες αποκάλυψης στόχων.

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο MH-60R, κάτι που θα του δώσει και κάποιες ASW δυνατότητες. Σε κάθε περίπτωση, οι δυνατότητές του σε ASW αγώνα δεν θα υστερούν σε σχέση με μια S, καθώς είναι μάλλον ουτοπικό να πιστεύουμε πως το σόναρ μιας S έχει δυνατότητες 40 έτη μετά την τοποθέτησή του. Δεν το αναλύουμε άλλο, το αφήνουμε εδώ.

https://www.seaforces.org/marint/Netherlands-Navy/Offshore-Patrol-Vessel/Holland-class.htm

Αντιλαμβανόμαστε  πως πολλοί φίλοι μας θεωρούν αναγκαίο κάθε ελληνικό πολεμικό να φέρει 16 Exocet ή Harpoon, και 32 ή 48 κελιά Mk41, αλλιώς κάνει μόνο για το Λιμενικό. Αλλά ας είμαστε ρεαλιστές, η Holland, με περιορισμένο πλήρωμα, μπορούν να παίξουν άνετα το ρόλο πλοίο εμπροσθοφυλακής στην Ανατολική Μεσόγειο. Με το εξαιρετικό SM400 και με το Link 16 μπορούν να προσφέρουν τα μέγιστα στη ναυτική μας παρουσία στην περιοχή, όπως κάποτε προτείναμε να γίνεται και με τις LaFayette.

181005-N-KM072-005 KEY WEST, Florida (Oct. 5, 2018) Naval Air Station Key West Port Operations sailors await the arrival of HNLMS Friesland (P842), a Holland-class offshore patrol vessel operated by the Royal Netherlands Navy, as it moors at Naval Air Station Key West’s Mole Pier. NAS Key West is a state-of-the-art facility for air-to-air combat fighter aircraft of all military services and provides world-class pierside support to U.S. and foreign naval vessels. (U.S. Navy photo by Danette Baso Silvers/Released)

Όλα είναι λοιπόν θέμα συμβιβασμών. Τα πλοία έχουν ελάχιστα μίλια ταξιδιού και χρόνια υπηρεσίας, συνεπώς θα τα λέγαμε και “καινούργια”. Το CMS τους δεν είναι TACTICOS αλλά GUARDION, ένα ολλανδικό TACTICOS, με όλες τις ρουτίνες του TACTICOS. Που το πάμε λοιπόν, και ας απαντήσουμε πριν κάποιοι αρχίσουν να μας κατηγορούν πως προωθούμε (σικ) ολλανδικές μαούνες (το “τράτες” είναι πιασμένο).

HNLMS Groningen’s crew interdicts a suspected drug boat in the Caribbean Sea, Sept. 27, 2020. HNLMS Groningen is a Holland-class offshore patrol vessel operated by the Royal Netherlands Navy. (Royal Netherlands Navy photo)

Οι Ολλανδοί, θέλουν πολύ να μας πουλήσουν τις 11515ΗΝ. Ξέρουν πως δεν θα μείνουμε στις 4 φρεγάτες, και λίαν συντόμως, θα παραγγείλουμε άλλες 4 ή 4 10514. Επίσης, είμαστε ο καλύτερος πελάτης για τις LCF, όταν αποσυρθούν, αλλά και τις ASWF, όταν μπουν σε υπηρεσία. “Παίζουν μπάλα” στο ΠΝ εδώ και 40 χρόνια, και το ΠΝ πίνει νερό στο όνομα των Ολλανδών. Οι τιμές τους είναι εξαιρετικές, και οι σχέσεις μακροχρόνιες.

Γαλλική ρελάνς με παράδοση 2 FDI το 2025, ξεπερνούν οι Γάλλοι το “πρόβλημα” της Ενδιάμεσης Λύσης;

Συνεπώς, δεν θα έβλεπαν άσχημα πιθανότατα την παραχώρηση 2 Holland Class στο ΠΝ, μαζί με μια υπηρεσία τοποθέτησης 8 κανίστρων Harpoon από μια φρεγάτα S, καθώς κι ενός Phalanx. Μπορεί το πλοίο να έχει φαινομενικά την ισχύ μιας ΤΠΚ, αλλά όλοι ξεχνούν το υπόστεγο για MH-60R αλλά και το κορυφαίο SM400. Αν λοιπόν το ΠΝ ζητούσε την άποψή μας, θα ψηφίζαμε ανεπιφύλακτα υπέρ της παραχώρησης 2 Holland Class.

2 Holland θα ήταν μια σημαντική ανάσα για τις πιεστικές ανάγκες του ΠΝ, και θα μείωνε δραματικά τα κόστη, στέλνοντας αυτά τα καλά εξοπλισμένα OPV σε αποστολές επιπέδου φρεγάτας

- Advertisment -

Most Popular