Σε μια μάλλον “αδιάφορη” πλέον για την Ελλάδα εξέλιξη, ο Ναύαρχος Mike Gilday, Διοικητής Επιχειρήσεων του USN, είπε σε αμυντικούς συντάκτες πως το LCS-21 ολοκλήρωσε επιτυχώς τις δοκιμές με το νέο “βελτιωμένο” κιβώτιο. Για όσους θυμούνται (και πως να μην θυμούνται), τα LCS Freedom είχαν ένα ελαττωματικό κιβώτιο, που σε πολλές περιπτώσεις είχε αφήσει πλοία εν μέσω του ωκεανού ακίνητα.
Lockheed Martin: Έχει λυθεί το θέμα του κιβωτίου των LCS, τα πλοία είναι σε δοκιμές
Σε δυο περιπτώσεις, στο USS Detroit (LCS-7) και στο USS Little Rock (LCS-9) είχαμε καταστροφικές αστοχίες. Ο λόγος ήταν το κιβώτιο της γερμανικής RENK, δεν μπορούσε να συνδυάσει επιτυχώς την ισχύ από τους αεριοστροβίλους, και τους κινητήρες diesel. Έτσι, όταν το πλοίο επιχειρούσε να πλησιάσει τις υπερυψηλές ταχύτητες που μπορεί να επιτύχει, κινδύνευε να πάθει ζημιά το κιβώτιο, ακόμη και να καταστραφεί.
Άσκηση Αντικειμενικότητας: Ένας Belhaρίτης υπερασπίζεται τις HF2!
Σαν προσωρινή λύση, τα LCS Freedom δεν επιτρεπέται να ξεπερνούν τους 34 κόμβους (ταχύτητα πολύ υψηλή ούτως ή άλλως), ενώ θεωρητικά η ταχύτητά τους ξεπερνά κατά πολύ τους 40 κόμβους, και για μικρές περιόδους φτάνει τους 47. Τώρα, με το νέο κιβώτιο, οι LCS Freedom μπορούν πλέον να επιτυγχάνουν ταχύτητες 45+ χωρίς όμως να κινδυνεύουν να “μείνουν” στο πέλαγος.
Ο Ναύαρχος Gilday πως υπήρξε μια τεράστια πίεση στη βιομηχανία (Lockheed Martin, Fincantieri, RENK) και ουσιαστικά αναγκάστηκαν όλοι μαζί, να σχεδιάσουν ένα νέο κιβώτιο, ριζικά ανασχεδιασμένο. Το USN πρέπει να εγκαταστήσει το επισκευασμένο κιβώτιο σε 13 παλιότερα πλοία, ενώ όλα τα υπό κατασκευή πλοία, μεταξύ αυτών και τα 4 σαουδαραβικά MMSC, θα έχουν νέο κιβώτιο με όλες τις απαιτούμενες βελτιώσεις.
«Defense News»: Τα LCS έχουν ετήσιο κόστος παραπλήσιο με ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke!
Το πρώτο πλοίο που “έλαβε” το κιβώτιο της RENK είναι το USS Minneapolis-Saint Paul (LCS-21) από τον περασμένο Αύγουστο, σε εγκαταστάσεις κοντά στο ναυπηγείο της Fincantieri Marinette Marine στο Wisconsin. Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή του προγράμματος LCS Howard Berkof και δηλώσεις του τον περασμένο Αύγουστο, ουσιαστικά άλλαξαν συγκεκριμένα γρανάζια εντός του κιβωτίου του LCS-21, δηλαδή δεν υπάρχει αντικατάσταση όλου του κιβωτίου, αλλά γραναζιών (προφανώς με ανασχεδιάσμενα τμήματα και με ενισχυμένα υλικά). Η εργασία στο LCS-21 ηταν εξαιρετικά δύσκολη, καθώς το κιβώτιο έχει πολύ περιορισμένο χώρο.
Έτσι, το USS Minneapolis-Saint Paul γίνεται πλέον αποδεκτό για υπηρεσία από το USN, και πλέον, η Lockheed και η RENK AG θα συνεχίσουν να επισκευάζουν κιβώτια πλοίων που βρίσκονται ολοκληρωμένα στο Ναυπηγείο της Marinette Marine. Έτσι το Cooperstown (LCS-23), το Marinette (LCS-25), το Nantucket (LCS-27) και το Beloit (LCS-29) θα έχουν επισκευασμένα κιβώτια, ενώ το τελευταίο Freedom, το Cleveland (LCS-31), θα λάβει κιβώτιο από την αρχή κατασκευασμένο με τα σωστά ρουλεμάν.
ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού;
Δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τα υπόλοιπα 8 πλοία. Σημειώνουμε πως τα παλιότερα Freedom (LCS-1) και USS Fort Worth (LCS-3) έχουν άλλο κιβώτιο, της αμερικανικής Philadelphia Gear. Το αστείο είναι πως τα επόμενα πλοία δεν είχαν τα προβλήματα των πρώτων δυο, αλλά είχαν το πρόβλημα του κιβωτίου. Τώρα πια όμως, ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη των LCS Freedom σε Μέση Ανατολή (εκεί που αρχικά σχεδιάστηκαν να επιχειρούν) αλλά και στον Δυτικό Ειρηνικό (εκεί που ήδη επιχειρούν τα LCS Independence).
Για τις νέες αποστολές τα LCS Freedom θα λάβουν νέα όπλα (πυραύλους RGM-84 Harpoon, NSM, laser) ενώ θα τοποθετηθεί και πλήρες σύστημα sonar. H εμπλοκή όμως υποβρυχίων, θα μπορεί να γίνεται με όπλα που φέρουν τα ελικόπτερα MH-60R επί των πλοίων, καθώς τα LCS δεν έχουν Mk41 για να μεταφέρουν VL-ASROC. Tα πλοία θα επιχειρούν σε παράκτια περιβάλλοντα (Ειρηνικός, Περσικός) ή σε αρχιπελαγικά ύδατα. Σε κάθε περίπτωση, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, ούτε αποσύρονται, ούτε αντικαθίστανται.