10.4 C
Athens
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήThink Out Of The BoxThinkOutOfTheBox: Εφικτή η Ναυτική Αεροπορία με UCAV! Μια ακόμη πρόταση για το...

ThinkOutOfTheBox: Εφικτή η Ναυτική Αεροπορία με UCAV! Μια ακόμη πρόταση για το Στόλο μας, με χαμηλό κόστος

Το πρόσφατο άρθρο μας για τη δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας, που θα βασιστεί σε UCAV Mojave της General Atomics, προκάλεσε αρκετές εντυπώσεις. Σίγουρα είναι μια ιδιαίτερη ιδέα αλλά όχι ανεδαφική. Άλλωστε το Mojave έχει κατασκευαστεί σαν STOL UCAV, για δράση όχι μόνο από αεροπλανοφόρα (που δεν έχουμε), αλλά από ημιτελείς διαδρόμους και απροετοίμαστα επίπεδα εδάφη, ότι δηλαδή διαθέτουμε σε αφθονία στα νησιά του Αιγαίου.

ThinkOutOfTheBox: Δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας από το ΠΝ με UCAV Mojave

Εκεί ήταν η ιδέα, το ΠΝ να επιχειρεί τη δική του αεροπορία από προωθημένα αεροδρόμια στη Ρόδο, Κάρπαθο και Κρήτη, ίσως και την Κύπρο, και να έχει εναέρια μέσα κρούσης και εκτόξευσης όπλων στη διάθεση των φρεγατών FDI HN. Η ΠΤΗΣΗ δεν φημίζεται για τις αντιγραφές ιδεών, αλλά για τις δικές της. Αυτό κάναμε με τα Mojave, αυτό θα κάνουμε και σήμερα.

Αν το καλοσκεφτούμε, αυτό που η Τουρκία θα προσπαθήσει να κάνει με το ελικοπτεροφόρο TCG Anadolu, εμείς θα το κάνουμε πολύ πιο αποτελεσματικά, με λιγότερο κόστος, και χωρίς κίνδυνο. Τα ελληνικά “Anadolu” δεν μπορούν να βυθιστούν, ενώ για να καταστρέψουν έναν από τους δεκάδες τόπους αποπροσγείωσης των Mojave, οι Τούρκοι θα πρέπει να αποκτήσουν… Β-52 (μάλλον Tu-95 πλέον). Ας αφήσουμε στην άκρη το γεγονός ότι οι Τούρκοι ακόμη δεν έχουν καταφέρει να φτιάξουν το Bayraktar TB3, με αναδιπλούμενες πτέρυγες και δυνατότητα αποπροσνήωσης σε ένα ελικοπτεροφόρο.

Πολυμήχανοι Τούρκοι: Το TCG Anadolu επίσημα από αεροπλανοφόρο σε… UAVοφόρο!

H προηγούμενη πρόταση που κάναμε για τα ναυτικά Mojave, είχε δυο μειονεκτήματα. Το ένα είναι πως το ΠΝ πρέπει να είναι δέσμιο επιχειρήσεων από νησιά του Αιγαίου. Βέβαια αυτό δεν είναι μεγάλο μειονέκτημα, καθώς έχουμε ουκ ολίγα νησιά και ακόμη περισσότερα σημεία στην ηπειρωτική χώρα όπου τα Mojave ή άλλα ανάλογα Μη Επανδρωμένα μπορούν να επιχειρήσουν. Αλλά πάντα υπάρχει η περίπτωση όταν χρειαστεί ένας διοικητής στο πεδίο μάχης να μην υπάρχει εκεί κοντά κάποιο Mojave, καθώς τα αεροσκάφη μπορεί να επιστρέφουν προς ανεφοδιασμό/επανεξοπλισμό.

Η νέα τουρκική απειλή στη θάλασσα: Πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε;

Το δεύτερο πρόβλημα είναι το κόστος. Μια συνεκτική δύναμη 15 με 20 Mojave θα έφτανε με όπλα, εξοπλισμό υποστήριξης, υποδομές και εκπαίδευση, ίσως το 1 δις ευρώ. Ποσό που πολλοί θα έσπευδαν να ζητήσουν την αξιοποίηση του στην αγορά της 4ης φρεγάτας FDI HN, αντί για την υλοποίηση μιας καινοτόμας λύσης με άγνωστα αποτελέσματα.

To Αμερικανικό Ναυτικό κάνει τα ελικοπτεροφόρα του μίνι-αεροπλανοφόρα με F-35B

Σήμερα όμως θα πάμε το συλλογισμό μας λίγο «παραπίσω», και θα φροντίσουμε να εξελίξουμε την ιδέα μας. Ναι, εξακολουθούμε να μιλάμε για ναυτική αεροπορία, δηλαδή για εναέρια μέσα που θα υποστηρίζουν πλοία, αλλά αυτή τη φορά θα έχουμε δυο αλλαγές, εκεί που εντοπίστηκαν τα μειονεκτήματα στην προηγούμενη πρόταση με τα Mojave.

ΑΠΟΨΗ: Έτσι θα αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό Μη Επανδρωμένα συστήματα (UAS/UAV)

Πάμε σε ένα Ναυτικό που εμείς εδώ στη σελίδα συμπαθούμε ιδιαιτέρως, αν και δεν είμαστε πολύ σίγουροι πως το συμπαθούν και κάποιοι στο ΠΝ. Μιλάμε για το Βρετανικό, που παραμένει ένα από τα ισχυρότερα του πλανήτη. Και θεωρούμε κρίμα, λάθος ίσως και των δυο πλευρών, που δεν επιλέχθηκε η Arrowhead 140 ως κύρια φρεγάτα του δικού μας Ναυτικού.

Το Royal Navy έχει την τύχη να έχει έχει σε υπηρεσία δυο από τα μεγαλύτερα αεροπλανοφόρα σε υπηρεσία σήμερα, τα 65.000 τόνων HMS Queen Elizabeth και HMS Prince of Wales. Προκαλεί εντύπωση, αλλά το μέγεθός τους είναι τέτοιο, που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ακόμη και Rafale, F/A-18E/F ή και το F-35C. Εντούτοις, το Royal Navy άκουσε τις «προσταγές» της RAF, και δέχτηκε ως κύριο αεροσκάφος το F-35B, που αντικατέστησε τα Harrier GR.7/GR.7/GR.9 αλλά και τα Tornado IDS, από βρετανική υπηρεσία. Άλλωστε, οι Βρετανοί, γνωρίζοντας τις δυνατότητες των Harrier & Sea Harrier, δημιούργησαν γενιές αξιωματικών που θα ήθελαν πολύ να έχουν ένα υπερηχητικό VSTOL αεροσκάφος. Και τελικά το βρήκαν στο Lockheed Martin F-35B.

To Γαλλικό Ναυτικό “έχασε” πολλά πλοία και εκατοντάδες ναύτες σε άσκηση, ξεπερασμένος ο Exocet MM40, χρειάζονται CIWS!

Οι φωτογραφίες με τα βρετανικά αεροπλανοφόρα έμφορτα με F-35B είναι εντυπωσιακές, με ικανότητα φιλοξενίας έως και 40. To F-35B υπενθυμίζουμε πως μπορεί να μεταφέρει πυρηνικά όπλα ενώ τα βρετανικά αεροσκάφη θα παραλάβουν και τους γνωστούς σε όλους μας πυραύλους Meteor. Αλλά, 40 μαχητικά 5ης γενιάς δεν επαρκούν στους Βρετανούς, και δεν είναι μόνο θέμα αριθμού. Τα νέα βρετανικά αεροπλανοφόρα θα είναι πολυεργαλεία, από πλοία αποβάσεων μέχρι σταθμοί ελέγχου UAVs/UCAVs.

Η φωτογραφία μας ανοίγματος είναι πραγματική. Είναι τραβηγμένη από το Prince of Wales  και φαίνεται το ski jump του αεροπλανοφόρου. Τι δείχνει; Μπορεί οι περισσότεροι να νομίσουν πως είναι κάποια drones επιπέδου DJI/ Parrot, αλλά όχι. Είναι ένα από τα μοντέλα της εταιρίας Malloy Aeronautics, το Τ150 για την ακρίβεια, με μεταφορική δυνατότητα 68 (!) κιλών. Αυτό έχει φωτογραφηθεί πάνω στο αεροπλανοφόρο με επίδειξη μεταφοράς διαφόρων φορτίων. Γιατί άραγε; Διότι έχει ακτίνα δράσης 70+ χιλιομέτρων!

To Τ-150 πάνω στο Prince of Wales. Το φορτίο του δεν είναι τορπίλη, αλλά ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα, της εταιρίας Hydroid.

Το Τ150 δεν είναι το κορυφαίο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας. Αυτή τη στιγμή, σε παραγωγή βρίσκεται το Τ400 που μπορεί να μεταφέρει 180 κιλά! Σκεφτείτε το λίγο προσεκτικά, αυτό το 180 κιλά, και σε τι ακριβώς μπορεί να μεταφραστεί… εμείς σας το εξηγούμε παρακάτω.

Προηγμένα drones θέλει το Ναυττικό της Αυστραλίας στα πολεμικά του

Την καινοτομία  της συγκεκριμένης εταιρίας οι Βρετανοί δεν την αγνόησαν. Έτσι, είδαμε κάποια στιγμή την κορυφαία βρετανική στο χώρο της Άμυνας, τη BΑΕ Systems, να βγάζει μια κοινή ανακοίνωση με τη Malloy Aeronautics. Η ανακοίνωση δεν αφορούσε κάποιο υπάρχον σχέδιο, αλλά το μελλοντικό UAV, Τ-650, με ικανότητα μεταφοράς 300 κιλών, και με ταχύτητες που φτάνουν τα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλιστα, με πλήρες φορτίο το Τ-650 μπορεί να φτάσει σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από το πλοίο, ενώ χωρίς φορτίο μπορεί να φτάσει τα 80 χιλιόμετρα.

Τι μπορεί να είναι αυτό το φορτίο 300 κιλών; Ε λοιπόν οι Βρετανοί δεν μασάνε τα λόγια τους, θα είναι μια τορπίλη Sting Ray, κυρίως κατά υποβρυχίων, αλλά όχι μόνο! Η τορπίλη αυτή έχει και δυνατότητες κατά πλοίων, ενώ η κεφαλή της έχει σχεδιαστεί να μπορεί να διατρήσει τα διπλά τοιχώματα των σύγχρονων υποβρυχίων. Πάμε τώρα στα σενάρια χρήση του Τ-650.

Ας μείνουμς στις Stingray αρχικά. Ή αν θέλουμε να είμαστε σωστοί, στην περίπτωσή μας θα επιλέξουμε τις νέες Mk54 των 276 κιλών βάρους. Ας σκεφτούμε λοιπόν, κάποιο ή κάποια Τ-650 να επιχειρούν γύρω από ένα ελληνικό πλοίο, όποιο κι αν είναι αυτό. Το sonar, CAPTAS-4, έχει κάποια επαφή… κάποια υποψία επαφής. Ένας ηχοσημαντήρας από κάποιο Romeo επιβεβαιώνει την υποψία. Το MH-60R ποντίζει και το σόναρ του, και επιβεβαιώνει. Αμέσως το Τ-650, εξαπολύει πάνω από το υποβρύχιο τη Mk54, και όλοι παρακολουθούν μέχρι την υποθαλάσσια έκρηξη.

Ρουμανία και Βουλγαρία αξιοποιούν ευρωπαϊκά drones για ναυτική επιτήρηση

Άλλο σενάριο: Εχθρική πυραυλάκατος βρίσκεται αγκιστρωμένη σε νησίδα, πολύ ανατολικά για μας. Γιατί να “χαλάσουμε” έναν πύραυλο Exocet ΜΜ40, που μάλιστα θα «ξεσηκώσει» και τον κόσμο; Στέλνουμε ένα Τ-650, φορτωμένο με μια «φτωχή» Mk46, που ούτως ή άλλως έχουμε ουκ ολίγες. Με τα 45 κιλά της κεφαλής της, ανοίγει μια ωραία τρύπα στο κύτος της πυραυλακάτου, που γέρνει στο πλάι και βυθίζεται.

Τρίτο σενάριο: Έχουμε μια νέα κρίση, αντίστοιχη με αυτή του 2020, με τους δυο στόλους απέναντι ο ένας από τον άλλον στην Ανατολική Μεσόγειο. Οι Τούρκοι έχουν μαζέψει αρκετά από τα πλοία τους, εμείς όπως πάντα λιγότερα (ο Ελληνικός Στόλος θα είναι εκεί που πρέπει για να εκτοξεύσει τους πυραύλους του). Από τα πλοία όμως εμπροσθοφυλακής, έχουν σηκωθεί αρκετά Τ-650, φορτωμένα με τορπίλες. Και γυροφέρνουν τα εχθρικά πλοία σαν ιπτάμενα μπαρακούντα… Σε απόσταση τόση όπου τα μικρά πυροβόλα να μην τα φτάνουν, και τα μεγάλα όπως και οι αντιαεροπορικοί να πρέπει να δηλώσουν «πόλεμο» αν χρησιμοποιηθούν.

Υποβρύχια drone και υποστήριξη για τα νέα Ολλανδικά ναρκοθηρικά

Ξέρετε πιο είναι το καλύτερο; Τα προϊόντα της Malloy είναι ηλεκτροκίνητα. Δεν έχουν μεγάλο κόστος χρήσης, δεν κάνουν θόρυβο, μπορούν να πετούν τόσο χαμηλά που τα κάνει επικίνδυνα όσο τίποτε άλλο! Ενώ έχουμε πολλές και καλές εταιρείες στην Ελλάδα που θα μπορούσαν είτε να φτιάξουν μόνες τους κάτι τέτοιο, ή να συνεργαστούν με τη BAΕ Systems και τη Malloy.

Στην εποχή των Drones – Η Elbit εκτοξεύει Μη-Επανδρωμένο Αεροσκάφος από Μη-Επανδρωμένη Άκατο

H ALTUS LSA έχει ήδη πολλά και προηγμένα σχέδια στα σκαριά, ενώ ήδη έχει συμμετάσχει σε πιλοτικά σχέδια μεταφοράς υλικών με UAVs. Η SAS με τη σειρά της έχει παρουσιάσει σχέδιο μεταφοράς σχεδίας για ναυαγούς, ενώ με το μοντέλο SARISSA έχει δημιουργήσει ένα χαμηλού κόστους UCAV, που μπορεί να βγάλει εκτός μάχης ένα τεθωρακισμένο. Μην ξεχνάμε πως η BAΕ είναι η κατασκευάστρια των κατευθυνόμενων ρουκετών των 2,75 ιντσών, και που όπως όλα δείχνουν, μετά το ΠΝ θα τις αγοράσει κι ο ΕΣ.

Ένα UCAV όπως το Τ-650 μπορεί να αγοραστεί και από τον Ελληνικό Στρατό. Οι δυνατότητες που θα προσφέρει στην ΑΣΔΕΝ, κι όχι μόνο, είναι πέρα από κάθε φαντασία, ειδικά αν συνδυαστεί με πυραύλους SPIKE SR/LR2/ER. Το τι μπορεί να κάνει ένα Σμήνος ΜΕΑ με μερικούς ER, το αφήνουμε να το γράψετε εσείς στα σχόλια.

Αποκλειστικό: Η Miltech εξοπλίζει τα σκάφη του Λιμενικού με κάμερες μεγάλης εμβελείας

Κόστος για όλα αυτά; Κυριολεκτικά, γελοίο για όσα προσφέρουν ως απειλή. Και υπάρχουν πολλές κορυφαίες ελληνικές εταιρείες, όπως η IDE, η EFA Group, η MILTECH, η ΕΑΒ κ.α. που μπορούν να συνεισφέρουν με ασφαλείς ζεύξεις δεδομένων, υπολογιστές πτήσης και βολής, πανίσχυρα ηλεκτροοπτικά, ραντάρ, εξοπλίζοντας τελείως «ελληνικά» τέτοια drones. Στην τελική, αν πάλι δεν μας κάνουν οι ελληνικές εταιρείες, ας πάμε απευθείας στη BAΕ Systems. Η τελευταία πολύ θα ήθελε να αποκτήσει για πρώτο πελάτη το ΠΝ. Και η BAΕ προσφέρει  συμπαραγωγές, δεν ισχυρίζεται πως οι Έλληνες δεν ξέρουν να φτιάχνουν προηγμένα πλοία (ναι, μπηχτή προς Γάλλους ήταν αυτό…).

ThinkOutOfTheBox: Όπλα laser, η λύση για τις τουρκικές επιθέσεις κορεσμού που «αγνοεί» το Πολεμικό Ναυτικό

Όταν έχεις απέναντί σου έναν αντίπαλο που ρίχνει λεφτά σε κάθε καινοτόμα ιδέα, εσύ δεν μπορείς απλά να πετάς χαρταετό. Καλές όλες οι προσπάθειες επιπέδου ΑΡΧΥΤΑΣ, αλλά πρέπει να τρέξουμε. Αυτά που γράφει σήμερα η σελίδα μας, σε κάποιο επίπεδο τα έχουν ήδη σκεφτεί οι Τούρκοι. Το πρόβλημα είναι κυρίως ο ισχυρός κινητήρας (ηλεκτροκινητήρας) για το τετρακόπτερο, που θα επιτρέψει τη μεταφορά φορτίων βάρους 300 κιλών.

Η Malloy Aeronautics έχει στο ενεργητικό της και τη δημιουργία μας ιπτάμενης μοτοσυκλέτας. Η εταιρεία είτε έχει από μόνη της, είτε έχει δημιουργήσει την απαραίτητη τεχνολογία για τους πανίσχυρους κινητήρες που μπορούν να ανυψώνουν έναν άνθρωπο ή μια τορπίλη. Και ταυτόχρονα, να έχει πρόσβαση στα απαραίτητα στοιχεία μπαταριών που θα μπορούν να τροφοδοτούν αυτούς τους κινητήρες. Αν δεν το κάνουμε εμείς, θα το κάνουν οι γείτονες.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

Με λίγα λόγια. Ας μην τα λέει μόνο η ΠΤΗΣΗ και το Navaldefence, ας γίνουν και πράξη. Και απευθυνόμαστε στο ΠΝ γιατί πάντα στην ιστορία του ήταν καινοτόμο και έβλεπε μπροστά. Τα Α900 που έβαλε πριν λίγο καιρό σε υπηρεσία, είναι άλμα στο μέλλον για τα ελληνικά δεδομένα. Μερικά τέτοια ακόμη άλματα, και είμαστε σε καλό δρόμο!

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κοντά ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, σε Thyssen/Thales το συμβόλαιο

Ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ φαίνεται να οδεύει προς αίσιο τέλος με μια προσφοράςπου καλύπτει πλήρως το Πολεμικό Ναυτικό. Μια «περιπέτεια», που ξεκίνησε το… 2009...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Πέρασε από το ΑΝΣ o εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, από ΣΑΓΕ οι κορβέτες!

  Το «μεθ’ ορμής ακαθέκτου...» είναι μέσα στο DNA του Πολεμικού μας Ναυτικού, δεν εξηγείται αλλιώς! Μέσα σε λίγες μέρες, το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -