18.1 C
Athens
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΠως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν...

Πως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν οι Γάλλοι έστω και την τελευταία στιγμή;

 

Η διαδικασία του ΠΝ για την επιλογή των νέων φρεγατών που θα το ενισχύσουν για τα επόμενα 30 -τουλάχιστον- χρόνια, αν και κατά τη διάρκειά της, προκάλεσε διάφορες αντιδράσεις, αλλά εκ του αποτελέσματος, όχι μόνο ήταν επιτυχής, αλλά μάλλον μοντέλο προς αντιγραφή. Το ΠΝ απέφυγε τον διαγωνισμό, που θα το οδηγούσε σε μια διαδικασία που θα έπαιρνε πολλά χρόνια, και με πιθανές δικαστικές προσφυγές, ακόμη και δεκαετίες. Το έχουμε εξηγήσει, ένας διαγωνισμός, θα σήμαινε το τέλος του ΠΝ.

Δείτε αναλυτικά τι πρωτοποριακές δυνατότητες θα προσδώσει στην Πολεμική Αεροπορία το “πολυπόθητο” Rampage

Αντίθετα, κατάφερε να πυροδοτήσει έναν πόλεμο ανταγωνιστών, που κατέληξε σε πλειοδοσία. Το ότι τα κατάφεραν και έκοψαν το νήμα, έστω και ξαφνικά οι Γάλλοι, είναι γνωστό. Πιστεύουμε, πως οι Γάλλοι έκαναν το εξής, έδωσαν μια τιμή second to none, και ταυτόχρονα η πολιτική τους ηγεσία προσέφερε, ελέω AUKUS, τη Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνδρομής. Όλα αυτά όμως, προσφέρθηκαν σε ένα στενό χρονικό πλαίσιο, δηλαδή για λίγες μέρες, take it of leave it.

ThinkOutOfTheBox: Απάντηση στην AUKUS μέσω ΠΝ, η Naval Group να κάνει μια γενναία έκπτωση στις FDI, η Γαλλία να δώσει Ενδιάμεση Λύση

Φυσικά, το ΠΝ δεν έχασε την ευκαιρία, έδωσε τη σύμφωνη γνώμη στο Μαξίμου, άλλωστε για 3 χρόνια διαπραγματευόταν τις Belh@rra. Με έκπτωση 40%, δεν θα έπρεπε να τις πάρει; Με παράδοση το 2025 δυο κορυφαίων φρεγατών, δεν θα έπρεπε να τις πάρει; Το ίδιο έκανε και το Μαξίμου, δεν άφησε την ευρωπαϊκή ευκαιρία να φύγει, πηγαίνοντας άμεσα σε υπογραφές. Προφανώς ήταν μια win win για όλες τις πλευρές, εκτός ίσως της Naval Group που εξαναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές σε απίστευτο επίπεδο. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το πούμε, ο “κερδισμένος” Naval Group κινδυνεύει να “μπει μέσα” με τόσο χαμηλό τίμημα. Θα το εξηγήσουμε λίγο πιο κάτω…

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Ας κάνουμε λίγο πιο πίσω στην ιστορία μας… Οι φίλοι αναγνώστες μας θα θυμούνται τις συνεντεύξεις που είχαμε καταφέρει να πάρουμε από ανώτατα στελέχη των εταιρειών, είχαμε διαπιστώσει μερικά “κοινά” στοιχεία με βασικότερο το επόμενο. Το ΠΝ, ούτε λίγο ούτε πολύ, θεωρούμε πως οι προτάσεις που θα είχαν κάποιο προβάδισμα, αν ενσωμάτωναν και κάποιο όπλο αεράμυνας περιοχής.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Stephan Stout της Damen για τη SIGMA 11515HN και την ολοκληρωμένη ολλανδική πρόταση

Αυτός είναι ο λόγος που η Ισπανία έφερε τελικά την F110 αντί της πολύ φθηνότερης Α4000, που η Damen προσέφερε την S11515HN με πυραύλους SM-2, που τελικά ήρθε η Fincantieri με τις FREMM-IT/ASTER 30, που η HDW ήρθε με την “ανώριμη” Α300. Αυτός ήταν κι ο λόγος που η Lockheed Martin και το USN, προσέθεσαν εκτάκτως τους μη αμερικανικούς CAMM-ER, που όμως δεν θα μπορούσαν να αντιπαρατεθούν με τους ASTER 30 και τους SM-2.

Amiral Louzeau και Amiral Castex: Θα είναι αυτές οι πρώτες ελληνικές FDI HN;

Από όλες αυτές τις προτάσεις, αυτές που ξεχώρισαν σε επίπεδο Αεράμυνας Περιοχής, ήταν ξεκάθαρα η FDI HN και η SIGMA11515HN. Λίγο πιο πίσω, ήταν η ιταλική FREMM-IT, αλλά το πλοίο αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, που μάλλον θα γίνει ένα ξεχωριστό άρθρο. Αλλά η “σύγκρουση” κορυφής, ήταν τελικά μεταξύ FDI HN και SIGMA11515HN, και αντίστοιχα, μεταξύ SM400/APAR2 και SeaFire, αλλά και λογικά, ASTER 30 και SM-2.

Multilayered Air Defence στις ελληνικές FDI HN. Υπάρχει τελικά μειονέκτημα στην κορυφαία μελλοντική φρεγάτα μας;

Τις τιμές τις έχουμε γράψει. Η FDI ξεκίνησε σε απίστευτα ψηλά επίπεδα, με το πλοίο Belh@rra Hellenique να έχει σκαρφαλώσει, ΧΩΡΙΣ όπλα και εν συνεχεία υποστήριξη, στο 1,5 δις σχεδόν πέρσι το καλοκαίρι! Η μη υπογραφή πέρσι, ανάγκασε τους Γάλλους να ξανασχεδιάσουν το πλοίο, αυτή τη φορά από λευκό χαρτί. Αρχικά έφεραν το “ανεπαρκές” γαλλικό πλοίο, αλλά σταδιακά προστέθηκαν συστήματα και όπλα, όπως για παράδειγμα οι ASTER 30 έγιναν από 16, 32, και προστέθηκε το RAM. Το STRALES παραμένει optional.

Η Naval Group και το ΠΝ τα βρήκαν! Έρχεται αγορά 3 FDI που συνδυάζεται -επιτέλους- με Gowind;

Η SIGMA11515HN ξεκίνησε από “χαμηλά”, δηλαδή από τα 550 εκ. ευρώ, αλλά για πλοίο μόνο με το NS200/220 και 2 x Mk41. To πλοίο με το συνδυασμό NS220 και το APAR2 κόστιζε κάτι λιγότερο από 600 εκ. ευρώ, ενώ η τιμή ανέβηκε ακόμη περισσότερο με τον συνδυασμό SM400/APAR2. Λίγο πριν κλείσει η γαλλική λύση, οι Ολλανδοί είχαν πλέον ένα πλοίο με κόστος ανάμεσα στα 650 και 710 εκ. ευρώ. Μεταξύ μας, είναι μια εξαιρετική τιμή, για ένα πλοίο με τόσες δυνατότητες.

EKTAKTO: Γαλλική ρελάνς με τις FDI, οι Γάλλοι αποδεικνύουν πως είναι “πολύ σκληροί για να χάσουν”

Αντίθετα, η τιμή της FDI HN ακολούθησε πτωτική πορεία. Οι Γάλλοι το “πάλεψαν” μέχρι τέλους, σε συνεργασία με την THALES France αλλά και την MBDA France. H τιμή είχε “ξεκινήσει” από λίγο κάτω από τα 900 εκ. ευρώ, για να πέσει σταδιακά στα 880 εκ ευρώ, 860, και λίγο πριν την τελική έκπτωση, οι Γάλλοι είχαν “ρίξει” την τιμή στα 780 εκ. ευρώ! Ουσιαστικά λοιπόν, η τιμή ήταν λιγότερο από 100 εκ. διαφορά μεταξύ της SIGMA11515HN αλλά και της HF2!

Περί ASTER 30, MICA VL-NG, ESSM, και CAMM-ER/CAMM-EER, απαντάμε στα σχόλια, ενώ η MBDA προσφέρει ελληνική συμπαραγωγή στους CAMM!

Στο τέλος, το ΠΝ δεν το ενδιέφερε η τιμή του πλοίου, χωρίς όπλα και FOS, αλλά η τιμή του “πακέτου”, πλοίο, με φόρτο (πολλαπλασιαστής μεγαλύτερος της μονάδας), και FOS. Οι Γάλλοι έκαναν τότε την τελική προσφορά, που κυριολεκτικά “γκρέμισαν” την τιμή. Το κόστος, για 3 φρεγάτες, έπεσε στα 2,9 δις ευρώ, με φόρτο όπλων, αλλά και 3ετή FOS για κάθε πλοίο. Δηλαδή, τιμή κάτω από ένα δις για κάθε πλοίο.

EXOCET MM40 BLOCK 3c: Το έτερο υπερόπλο των FDI HN και οι μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει στο ΠΝ

Την τελική διαμόρφωση την ξέρουμε. Μπορεί ο οπλισμός της FDI HN αθροιστικά να έχει λιγότερους πυραύλους από την SIGMA111515HN (32 ASTER 30 + 21 RAM, ενώ η ολλανδική έχει 8 SM-2 + 32 ESSM Block1/2 + 21 RAM), ενώ η SIGMA είχε στάνταρ το STRALES, αλλά η FDI υπερέχει σε αριθμό LRSAM (32 αντί για 8). Επίσης, ο συνδυασμός SM400/APAR2 μπορεί να υπερέχει σε δυνατότητες του μοναδικού SeaFire, αλλά το APAR2 είναι σε φάση εξέλιξης, ενώ το SeaFire, ήταν σε φάσεις τελικών δοκιμών (που ήταν και επιτυχημένες σύμφωνα με τις πληροφορίες μας).

H FDI HN

Sea Fire: Έτοιμο για εγκατάσταση στις FDI, μετά το «πράσινο φως» της DGA

Αλλά η τιμή της FDI HN ήταν τελικά χαμηλότερη της SIGMA11515HN, με όπλα και FOS. Η Naval Group, απέφευγε επιμελώς να προσφέρει FOS, όχι όμως θεωρούμε άδικα, καθώς το πλοίο ακόμη είναι στα χαρτιά (υπό κατασκευή), συνεπώς δεν μπορεί να ξέρει τα κόστη. Εκεί υπερείχαν οι Αμερικανοί, που ήξεραν από τις LCS τα κόστη της HF2. Οι Ολλανδοί όμως, για πολύ καιρό προσέφεραν Initial Logistics Support (ILS) αντί για FOS. Κι αυτό ήταν κάτι που δεν επιθυμούσε το ΠΝ.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσο κόστιζε κάθε υποψήφια φρεγάτα για το ΠΝ, πως φτάσαμε στις FDI HN;

Με κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής, το κόστος των 3 FDI HN είναι σήμερα περίπου 3,05 δις ευρώ, ενώ υπάρχει ακόμη ένα θέμα που πρέπει να διευκρινιστεί, αυτό της ενσωμάτωσης του STRALES στο CMS. Επίσης, ενώ υπάρχει ανακοίνωση της MBDA για την πώληση ASTER 30B1 και Exocet MM40 Block3c, δεν υπάρχει κάποια αντίστοιχη της Diehl AG για την πώληση πυραύλων RIM-116C RAM (Block 2b). Γνωρίζουμε πως ο εκτοξευτής RAM 21cell θα είναι ολοκληρωμένος μέχρι το 2025 στο CMS και θα μπορεί να λαμβάνει εντολής από τη διαδικασία TEWA του πλοίου (Threat Evaluation and Weapons Assignment).

Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές

Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται σε εξαιρετικό κλίμα, και η δουλειά του ΠΝ έχει τελειώσει ουσιαστικά. Την υπόθεση έχει αναλάβει η ΓΔΑΕΕ, και ομάδα έμπειρων στελεχών εργάζονται συνεχώς πάνω στη σύνταξη των συμβάσεων (που θα είναι πάρα πολλές).

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -