18.8 C
Athens
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕκσυγχρονισμός του ΣτόλουΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Karel Doorman από Ολλανδία...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Karel Doorman από Ολλανδία και Βέλγιο, “κλείνουν” και τα Alkmaar

To Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει να εργάζεται στο “παρασκήνιο” για την άμεση ενίσχυσή του. Έτσι, οι συζητήσεις με το Ολλανδικό Ναυτικό, αλλά και το Βελγικό, δεν έχουν σταματήσει, το αντίθετο μάλιστα, συνεχίζονται και μάλιστα εντατικά. Στόχος του ΠΝ είναι οι φρεγάτες κλάσης Karel Doorman, που συζητούνταν μεταξύ Ολλανδίας και Ελλάδας σαν Ενδιάμεση Λύση για την αγορά φρεγατών κλάσης SIGMA 11515HN.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες M ή Karel Doorman για Ενδιάμεση Λύση. Ας δούμε λίγο το πλοίο

Όσοι έχουν παρακολουθήσει τη “φρεγατιάδα” μαζί μας, θα ξέρουν πως η DAMEN ήταν πολύ ξεκάθαρη σε ότι αφορά τη δική της Ενδιάμεση Λύση. Οι φρεγάτες κλάσης M μπορεί να ενδιέφεραν το ΠΝ, και να το ενδιαφέρουν, αλλά ήταν θέμα μεταξύ του Koninklijke Marine και του Πολεμικού μας Ναυτικού. Η DAMEN, έξυπνα σκεπτόμενοι, είχε προτείνει ελαφριές φρεγάτες κλάσης 10514, αλλά η διαπραγμάτευση για τις Μ ήταν μεταξύ των δυο Ναυτικών. Τα πλοία μάλιστα θα παραδίδονταν σε 33 και 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

H Leopold I, του Βελγικού Ναυτικού

Το ΠΝ μπορεί να παραλάβει το 2024-28, 4 αξιόλογες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ (Karel Doorman). Μήπως πρέπει να κινηθούμε άμεσα;

Η επιλογή λοιπόν των FDI HN δεν επηρέασε καθόλου τις συζητήσεις, για πολλούς λόγους. Οι Ολλανδοί ποτέ δεν συνέδεσαν την παραχώρηση των Μ με τις SIGMA 11515HN. Επίσης, οι Μ σε λίγα χρόνια θα είναι “βάρος” για τους Ολλανδούς και τους Βέλγους, που ήδη έχουν τεράστια προβλήματα στην επάνδρωση των 4 πλοίων (δυο σε κάθε ναυτικό). Αντίθετα, το ΠΝ, με τις 40χρονες Kortenaer σε υπηρεσία, καλοέβλεπε τις 2+2 Μ, και τις καλοβλέπει.

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Έτσι, μπορούσε να σας μεταφέρουμε πως το ΠΝ συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τις Μ, καθώς η εισαγωγή τους σε υπηρεσία θα είναι σχεδόν “ανέφελη”, με τα πλοία να έχουν διαφορετικά συστήματα μεν με τις S, αλλά με τις ίδιες αρχές λειτουργίας. Τα πλοία χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης στο ΠΝ, και πολλοί αξιωματικοί έχουν επισκεφτεί τις μονάδες όλα αυτά τα χρόνια. Και θεωρείται, πως το CMS Guardion είναι εφάμιλλο και κατά μεγάλο ποσοστό όμοιο με το TACTICOS, σε ευρεία χρήση στο ΠΝ.

Φρεγάτες κλάσης “ΥΔΡΑ”: Οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 

To CIWS Goalkeeper πάνω σε φρεγάτα Karel Doorman

Το πλέον όμως ενδιαφέρον είναι πως τα πλοία είναι εκσυγχρονισμένα, με σύγχρονο CMS, και σχετικά καλά ραντάρ (σε σχέση με αυτά που έχει σήμερα το ΠΝ πάντα). Επίσης, το ΠΝ διαπραγματεύτηκε αρκετά σκληρά την τιμή, και από το επίπεδο των 100 εκ. ευρώ το κάθε πλοίο πριν περίπου ένα έτος, σήμερα η τιμή αυτή έχει πέσει στα περίπου 80 εκ. ευρώ. Αν σκεφτούμε πως η τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας Adelaide πωλήθηκαν λίγο φθηνότερα, αντιλαμβανόμαστε πως είναι μια εξαιρετική τιμή. Δηλαδή, με 300-320 εκ. ευρώ, το ΠΝ μπορεί να αποκτήσει από το 2025 και μετά, 4 πλοία, εκσυγχρονισμένα.

Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

Οι Ολλανδοί έχουν μάλλον πειστεί να αποσύρουν τα πλοία νωρίτερα, και να αποδεσμεύσουν πλοίο από το 2025, το ίδιο μάλλον θα κάνουν και οι Βέλγοι. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύουν να χάσουν το ΠΝ από “πελάτη”, και η Ελλάδα να αναζητήσει άλλες λύσεις. Μην ξεχνάμε πως από το 2024 θα γίνει διαθέσιμη και η πρώτη LaFayette, όταν θα μπει σε υπηρεσία η πρώτη FDI FR (απλά το αναφέρουμε, δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ συζήτηση για το θέμα αυτό). Και μην ξεχνάμε, πως σύντομα θα διατεθούν προς πώληση και οι γερμανικές κορβέτες Κ130 Batch 1.

ThinkOutOfTheBox: Μη εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ και αγορά των 2+2 μεταχειρισμένων φρεγατών Karel Doorman από Ολλανδία και Βέλγιο

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως το ΠΝ δεν αφήνει καμία ευκαιρία να “χαθεί”. Οι φρεγάτες κλάσης Μ θα μπορούσαν να καλύψουν άνετα το κενό που θα αφήσουν οι αποσύρσεις φρεγατών κλάσης S (μη εκσυγχρονισμένες) αλλά και των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπως έχουμε ήδη γράψει, με 320 εκ. ευρώ δεν εκσυγχρονίζουμε 4 πλοία, αγοράζουμε 4 ΗΔΗ εκσυγχρονισμένα πλοία, χωρίς το κατασκευαστικό ρίσκο του εκσυγχρονισμού (δεν είναι απαραίτητο να τελειώσει στην ώρα του ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, ούτε να είναι απόλυτα επιτυχημένος).

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι φρεγάτες LaFayette ως Ενδιάμεση Λύση για την αγορά των FDI!

Σχετικές συζητήσεις αναμένεται επίσης να ολοκληρωθούν εντός του 2021, γιατί τυχόν αγορά των 4 φρεγατών Μ, θα έχει πιθανότατα σύνδεση με το πόσες τελικά κορβέτες Gowind θα αγοραστούν. Ούτως ή άλλως, το ΠΝ για να καλύψει το κενό μέχρι το 2025, συντηρεί ήδη μηχανολογικά 3 ΜΕΚΟ200ΗΝ (η 4η είχε ήδη συντηρηθεί).

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κλιμάκιο του ΠΝ σε Ολλανδία και Βέλγιο για να δει τις φρεγάτες κλάσης M, θα εξετάσουν και τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar, οι Ολλανδοί μπαίνουν δυναμικά!

Την ίδια στιγμή, το ΠΝ βρίσκεται σε εξίσου προχωρημένες συζητήσεις και για την απόκτηση ενός ή περισσοτέρων ναρκοθηρικών κλάσης Alkmaar. Στελέχη του ΠΝ έχουν ήδη δει τα πλοία, και αναμένονται αποφάσεις για το θέμα επίσης σχετικά σύντομα.

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες MEKO200HN

Όλα δείχνουν πως ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού θα προχωρήσει κανονικά. Παρά τα όποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και την καθυστέρηση, είναι...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -