30 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιουνίου, 2022
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΗ: Το Πολεμικό Ναυτικό έτοιμο για τη σταδιακή αγορά των 9 υπό...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το Πολεμικό Ναυτικό έτοιμο για τη σταδιακή αγορά των 9 υπό απόσυρση των LCS Freedom του USN, εκσυγχρονισμός στο Σκαραμαγκά

 

Σε μια εξέλιξη που θα είναι λάθος να πούμε πως δεν το περιμέναμε, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό έχει εκφράσει σε ανύποπτο χρόνο το ενδιαφέρον του για την αγορά των υπό απόσυρση κάποιων εκ τω LCS Freedom Class από το USN. To USN, όπως γράψαμε προχτές, σκοπεύει να αποσύρει τα LCS Freedom Flight 0, δηλαδή τα LCS 1 ως και LCS 17. Τα πλοία αυτά δεν είναι τα ίδια με τα LCS Flight I, καθώς από το LCS 19 και μετά, τα πλοία έχουν υποστεί αρκετές αλλαγές, κάτι που όμως δεν είναι τόσο γνωστό.

Αμερικανικό Ναυτικό: Κουνά μαντήλι σε εννέα LCS Freedom, αν πει ναι και το Κογκρέσο

Η βασικότερη εμφανής διαφορά είναι η τοποθέτηση του TRS-4D από το LCS 19 και μετά, όπως επίσης και της δυνατότητας τοποθέτησης πυραύλων RGM-84L Harpoon. Επίσης, τα πλοία όλα έχουν το “προβληματικό” κιβώτιο της RENK, για το οποίο έχει βρεθεί μηχανολογική λύση για την επισκευή, αλλά δεν έχει υπάρξει συμφωνία για το ποιος θα το “πληρώσει”. Το ΠΝ, έχοντας μαζέψει στοιχεία για τα πλοία εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια (από όταν πρωτοπροτάθηκε το πλοίο σαν MMSC), “χτύπησε” την κατάλληλη στιγμή, θα λέγαμε καίρια παίρνοντας 9 σχεδόν ολοκαίνουργια πλοία σε τιμή… μετάλλου!

LCS κλάσης Freedom: Το Αμερικανικό Ναυτικό τα «σκοτώνει», ζητώντας τη μαζική απόσυρση τους;

Τα στοιχεία που έχει στα χέρια του το ΠΝ, εμφανίζουν το κόστος επισκευής των προβληματικών κιβωτίων σε λιγότερο από 10 εκ. ευρώ το καθένα. Οι λόγοι που όμως το USN οδηγείται σε απόσυρση όλων των Flight 0 πλοίων, είναι ξεκάθαρα ότι τα χρήματα που χρειάζονται για να γίνουν επιχειρησιακά σε “θερμές” περιοχές τα πλοία είναι πολύ περισσότερα. Και εξηγούμε άμεσα…

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το USN στον Προϋπολογισμό του 2022 ΔΕΝ αποσύρει τα LCS 3,7 και 9, προφανώς δεν είναι πλέον διαθέσιμα για την Ελλάδα και το ΠΝ

Καταρχάς, το USN θεωρεί το TRS-3D μεν, αλλά ικανό μόνο για θάλασσες όπως ο Περσικός Κόλπος, καθώς για οπουδήποτε αλλού θεωρεί πως το TRS-4D ανώτερο. Συνεπώς, επιθυμεί την “έξοδο” του TRS-3D από το inventory των Ναυστάθμων του, κι αυτό φυσικά έχει αρκετά υψηλό κόστος. Επίσης, κόστος θα έχει η τοποθέτηση υποδομής εκτόξευσης είτε RGM-84L Harpoon, είτε NSM. Το πλοίο μπορεί να φέρει, αλλά χρειάζεται δομικές ενισχύσεις, βάσεις, καλωδιώσεις και κονσόλες χειρισμού των όπλων.

Νέο συμβάν απώλειας ισχύος στο LCS Little Rock

Το USN έχει μελετήσει προσεκτικά την τοποθέτηση εκτοξευτή Mk41 Strike Length στα πλοία. Αν και ακούγεται οξύμωρο, ο Mk41 Strike Length έχει δυνατότητα τοποθέτησης στο πλοίο, πίσω και ανάμεσα από τους εκτοξευτές των RGM-114L Hellfire. Βέβαια, υπάρχει ένα debate για το εύρος των αλλαγών που θα χρειαστούν (ηλεκτρολογικές, μηχανολογικές, δομικές), αλλά οι Αμερικανοί είναι σίγουροι πως το κόστος δεν θα περιοριστεί απλά στο κόστος του εκτοξευτή, αλλά θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 50 εκ. δολάρια ανά πλοίο (μόνο για τον Mk41).

LCS: Λύση βρέθηκε για το κιβώτιο, «ποιος πληρώνει το βαρκάρη» ακόμη δεν ξέρουμε

Ένα άλλο πολύ μεγάλο κόστος που έχει προϋπολογίσει το USN είτε αυτό της τοποθέτησης κάποιου VDS. Όσο κι αν ακούγεται “παράξενο”, το USN είχε επιλέξει το CAPTAS-2 αντί του LFATS (για όσους θυμούνται τις επιλογές που είχαμε στην HF2). To CAPTAS-2 έχει γίνει αποδεκτό από το USN, αλλά το κόστος τοποθέτησης σε όλες τις LCS είναι απαγορευτικό. Έτσι, μάλλον θα ξεκινήσει η τοποθέτηση από τις LCS Independence (που ήδη φέρουν NSM κι επιχειρούν στον Ειρηνικό Ωκεανό), αλλά οι LCS Freedom θα αναμένουν.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Οι Αμερικανοί επιστρέφουν, προσφέρουν εκσυγχρονισμό MEKO200HN, LCS και νέες HF2

Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως το USN έχει χαρακτηρίσει τα πλοία ως “μειωμένης μαχητικής ικανότητας” λόγω της απουσίας κάποιου συστήματος ECM. To ESM που φέρουν είναι ικανό και αξιόπιστο, αλλά δεν θεωρείται πως μπορεί σε συνδυασμό με τα αναλώσιμα να αντιμετωπίσουν επιθέσεις κορεσμού. Έτσι, το USN εξέτασε την -πανάκριβη- λύση της τοποθέτησης της EW Suite SEWIP 3, αλλά το κόστος “εκτινασσόταν” δραματικά. Αντίστοιχα, εκτινασσόταν και το κόστος με την τοποθέτηση της τοποθέτησης των NULKA στα πλοία. Βέβαια, εδώ υπήρξε η ιδέα μεταφοράς μεταχειρισμένων NULKA από παλαιά καταδρομικά Ticonderoga.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: 3+1 μεταχειρισμένες αμερικανικές LCS για το ΠΝ παράλληλα με εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όλα αυτά, οδήγησαν το USN στο να προτείνει την πρόωρη απόσυρση όλων των LCS Freedom Flight 0 (LCS-1 to LCS-17), κάτι που θα εξοικονομούσε περίπου 2 δις δολάρια μόνο από την μη υλοποίηση του εκσυγχρονισμού. Θα πρέπει να πούμε πως τα LCS είχαν σχεδιαστεί άλλες εποχές, όταν ο Ψυχρός Πόλεμος ήταν μια μακρινή ανάμνηση, και το κύριο πρόβλημα των ΗΠΑ ήταν είτε το Ιράν, είτε η Βόρεια Κορέα. Σήμερα, τα πρώτα LCS δεν έχουν και πολλές ελπίδες επιβίωσης απέναντι στο Κινεζικό Ναυτικό.

LCS Freedom, αποδεκτό το πρώτο “επισκευασμένο” κιβώτιο στo LCS-21, ξαναρχίζουν οι παραλαβές των πλοίων από το USN

Φυσικά, θα μπορούσαν οι Αμερικανοί να κάνουν εκσυγχρονισμό στα LCS Flight 0 και να τα κάνουν LCS Flight 2 (MMSC) ή κάπου εκεί. Όμως, το LCS Freedom απέτυχε και σε ένα ακόμη σημείο, στο κόστος λειτουργίας. Ενώ είχε φτιαχτεί να έχει κόστος χρήσης ενός cutter της Ακτοφυλακής, τελικά το κόστος του άγγιξε ή ξεπέρασε το κόστος μια φρεγάτας O.H.Perry, με πολύ μεγαλύτερο πλήρωμα. Για να πέσει το κόστος, το USN έπρεπε να επενδύσει πολλά χρήματα σε υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό (αντί να προσλαμβάνει εξωτερικούς εργολάβους), κάτι το οποίο θα αύξανε περαιτέρω τα κόστη των LCS.

ΑΠΟΨΗ: Αξίζουν τα μεταχειρισμένα LCS Freedom για τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού;

Κάπου εκεί “όρμηξε” ή μάλλον καλύτερα, “εμφανίστηκε” το ΠΝ. Αυτά που το USN θεωρεί σαν μειονεκτήματα, για το ΠΝ δεν είναι ή έστω είναι αδιάφορα. Για παράδειγμα, το ΠΝ έχει πολύ καλύτερη επισκευαστική βάση (στη Σαλαμίνα), έχει ικανότερους μηχανικούς, ενώ άλλα μειονεκτήματα, όπως το TRS-3D, θεωρείται από το ΠΝ πως είναι μια αμερικανική υπερβολή. Και πως να μην το δουν έτσι, όταν το ικανότερο ραντάρ που έχουν είναι το MW-08, παλιότερο και λιγότερο ικανό από το SMART-SMk1.

LCS: Το Αμερικανικό Ναυτικό εξελίσσει το πακέτο εξοπλισμού ναρκοπολέμου

Το κόστος της αναβάθμισης των LCS Flight 0 για τις ΗΠΑ θα ξεπερνούσε ακόμη και τα 200 εκ. δολάρια ανά πλοίο, και ίσως άγγιξε ή και ξεπερνούσε τα 250 εκ. Το ΠΝ όμως, που θα πάει πολύ πιο στοχευμένα, θεωρεί πως μπορεί να κάνει έναν εκσυγχρονισμό που θα περιλαμβάνει VDS και έναν εκτοξευτή Mk41, με λιγότερα από 150 εκ. ευρώ ανά πλοίο. Σε αυτό θα συμπεριλαμβάνεται φυσικά ο Mk41, υποδομή είτε για RGM-84 Harpoon, είτε για NSM, είτε και για ΜΜ40 Exocet, σόναρ CAPTAS-2, αλλά και η κορυφαία EW Suite της ELTA, Scorpius-N.

Νομοσχέδιο σώζει τρία LCS από τον παροπλισμό;

To τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα LCS Flight HN (άτυπη αναφορά από πλευράς ΠΝ πάντα), με αρκετές δυνατότητες εξέλιξης. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μια συζήτηση μέσα στο ΠΝ αν θα επιλεγεί τελικά ο CAMM/CAMM-ER ή θα παραμείνει στον ESSM Block 2, αλλά μάλλον θα προκριθεί η λύση της MBDA (CAMM-ER). Κάπου εδώ να πούμε πως το ΠΝ απέρριψε τη λύση του NULKA σαν πολύ ακριβό, και για λίγες χρήσης, και προσανατολίζεται στην αγορά και τοποθέτηση του Elbit DESEAVER Mk-4.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: O CAMM-ER, μπαίνει κανονικά Quad-Pack σε Mk41, υπάρχουν σχέδια για έκδοση αεράμυνας περιοχής, CAMM-EER!

Δυστυχώς, το κόστος του προγράμματος, για τη σταδιακή αγορά, εκσυγχρονισμό, και εισαγωγή σε υπηρεσία των 9 LCS Flight 0, θα φτάσει τα 1,7 με 1,9 δις ευρώ, χωρίς την αγορά των απαραίτητων όπλων και υποδομών. Έτσι το ΠΝ αποφάσισε να παγώσει το πρόγραμμα της αγοράς επιπλέον νέας κατασκευής πλοίων, και να επικεντρωθεί στα 9 αμερικανικά πλοία, που είναι ουσιαστικά με ελάχιστα μίλια λειτουργίας.

Lockheed Martin: Έχει λυθεί το θέμα του κιβωτίου των LCS, τα πλοία είναι σε δοκιμές

Το πρόγραμμα της επισκευής των κιβωτών για τα LCS 3, 7 και 11 θα εκτελεστεί στις ΗΠΑ, με κόστη που θα επωμιστεί το ίδιο το USN και η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin. Tα πλοία αυτά θα έχουν παραδοθεί, χωρίς άλλον εκσυγχρονισμό, στο ΠΝ μέχρι το τέλος του 2023 (ένα ίσως προλάβει κι εντός του 2022). Όλα τα υπόλοιπα πλοία θα επισκευαστούν και θα εκσυγχρονιστούν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η Fincantieri Marine δεσμεύτηκε για επενδύσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έτσι ώστε να αποκτήσουν δυνατότητα συντήρησης των LCS και MMSC.

«Τέλος εποχής» για το πρώτο αμερικανικό LCS, οδηγείται σε εφεδρεία

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν πως η Lockheed Martin έχει ήδη συζητήσει με τη νέα διοίκηση του Σκαραμαγκά, την κατασκευή 1 ή και 2 από τις σαουδαραβικές MMSC. Οι Σαουδάραβες αναμένεται να προβούν σε συμπληρωματική παραγγελία άλλων 4 πλοίων, τα οποία θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο στη χώρα μας. Το ναυπηγείο των LCS στις ΗΠΑ θα μεταπέσει στην κατασκευή των FFG-62 Class φρεγατών.

«Defense News»: Τα LCS έχουν ετήσιο κόστος παραπλήσιο με ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke!

Με τις 9 LCS, το ΠΝ θα καταφέρει να αποσύρει μέχρι το 2027 όλες τις πεπαλαιωμένες φρεγάτες S. Από τις τελευταίες, θα παραμείνουν προσωρινά σε υπηρεσία 4 εκσυγχρονισμένες, (όπως έχουμε ξαναγράψει, η ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ, καθώς και άλλες δυο), που θα υποστηρίζονται από τα ανταλλακτικά αυτών που θα αποσυρθούν.

Ναύαρχος Rowden για τις MMSC: Είναι εξελιγμένο πλοίο, σαν ένα LCS Flight III

Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ μάλλον πέφτουν πάλι σε προτεραιότητα, αν και η Lockheed Martin έχει κάνει μια πολύ συμφέρουσα πρόταση για εκσυγχρονισμό των πλοίων, είτε και των 4, είτε μόνο των 2 ή των 3. Το ΠΝ σκέφτεται όμως πως ίσως η καλύτερη λύση είναι η αγορά μιας 4ης FDI, και η εξασφάλιση μιας ακόμη LCS σε μελλοντικό χρόνο. Έτσι θα πετύχει το στόχο των 14 κύριων μονάδων, με 4 αντιαεροπορικές φρεγάτες FDI HN και 10 φρεγάτες/κορβέτες γενικής χρήσης LCS Flight HN.

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προφανώς και ήταν Πρωταπριλιάτικο! Το 2ο της ίδιας μέρας!

 

- Advertisment -

Most Popular