10.5 C
Athens
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, 2022
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Με 16 ως 32 CAMM-ER η FCx-30HN, οι Ιταλοί δείχνουν πόσο...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Με 16 ως 32 CAMM-ER η FCx-30HN, οι Ιταλοί δείχνουν πόσο θέλουν το πρόγραμμα των κορβετών

Η σελίδα μας έχει πάντα νέα για το πρόγραμμα των κορβετών, που έχει περάσει πολλές “φουρτούνες”. Θα θυμίσουμε πως η ΠΤΗΣΗ ήταν η πρώτη που είχε γράψει πως το πρόγραμμα των κορβετών βρισκόταν σε κίνδυνο στα μέσα Αυγούστου, και πράγματι έτσι ήταν τότε, καθώς υπήρχε συνεχής άνοδος των τιμών των καυσίμων, ανάγκη για μεγάλη παροχή σχετικών επιδοτήσεων, φόβοι για νέο γύρο οικονομικής κρίσης και πολλά ακόμη.

FCX-30 για το ΠΝ, έρχεται με RAM αλλά και STRALES!

Επίσης η σελίδα μας ήταν η πρώτη που ενημέρωσε πως οι κορβέτες παρέμενειναν “ζωντανές”, στο τέλος του Σεπτεμβρίου, όταν κάποιοι ήθελαν να τις “ξεγράψουν” με το ζόρι, προωθώντας τη μονοσήμαντη λύση προμήθειας της 4ης FDI. H FDI είναι αναγκαία αλλά χρειαζόμαστε και πολλές πλώρες. Κι εκεί ακριβώς πίεσε ο ΑΓΕΝ και το ΠΝ, ζητώντας κατά προτεραιότητα κορβέτες κι όχι μόνο μια φρεγάτα.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Fincantieri έφερε «δυνατή» πρόταση για κορβέτες στο ΠΝ, η FCX-30 φθηνότερη όλων!

Στην “κούρσα” τώρα των υποψηφίων: Δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζουμε την έκπληξή μας για τον επιθετικό τρόπο με τον οποίο οι Ιταλοί μπήκαν στον αγώνα για το πρόγραμμα των κορβετών. Αν είχαν ενδιαφερθεί με τον ίδιο τρόπο για το πρόγραμμα των φρεγατών, μπορεί αυτή τη στιγμή να είχαμε αγοράσει σκάφη PPA Heavy ή έστω, την αγαπημένη μας Bergamini. Η FDI ίσως δεν είχε όσα ήθελε το ΠΝ, αλλά είχε το SeaFire και μια κατασκευάστρια εταιρεία που “πολέμησε” για το πρόγραμμα.

Φρεγάτα FCX-HN, θα μπορούσε να είναι ο game changer στο Αιγαίο;

Νομίζουμε πως τη διαφορά στην Fincantieri έχει κάνει ο διευθύνων σύμβουλος της, o Dario Deste, ο άνθρωπος που αναβίωσε τη Marinette (πλέον Fincantieri Marinette). Ένα ναυπηγείο σχεδόν τελειωμένο, ο Deste το έστησε από την αρχή, και εκεί κατασκευάζονται οι LCS Freedom, και πλέον η πρώτη FFG-62 Constellation. Και τώρα θεωρείται από τα πλέον προηγμένα στον πλανήτη.

EKTAKTO: Οι κορβέτες του ΠΝ σήμερα στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο

Έχουμε γράψει εδώ και πολλούς μήνες πως η Fincantieri έχει φέρει μια προσφορά πραγματικά “αχτύπητη”, με το σκάφος FCx-30HN, ανώτερο σε δυνατότητες του μεγάλου ανταγωνιστή, της γαλλικής Gowind HN (ουσιαστικά η γνωστή μας Gowind 2500 με επιπλέον συστήματα). H Damen από την πλευρά της, με την S10514 παραμένει θεωρητικά στη διεκδίκηση, αλλά πρακτικά είναι “αδιάφορη” για το πρόγραμμα των κορβετών. Ίσως να είναι και μια… απάντηση στο ΠΝ, για την ήττα της φρεγάτας S11515 από την FDI HN στον πρώτο γύρο επιλογής. Έχουμε ξαναγράψει, πως η S11515 ήταν μέχρι τελευταίας στιγμής από τα φαβορί, ενώ οι Ολλανδοί είχαν και Ενδιάμεση Λύση, τις φρεγάτες Μ.

ThinkOutOfTheBox: Κορβέτες για το ΠΝ όχι με MICA VL, ESSM Blk2 ή CAMM-ER, αλλά με… IRIS-T!

Η FCx-30HN δεν είναι μόνο ανώτερη σε δυνατότητες (STRALES, πλήρως ενσωματωμένο εκτοξευτή RAM, σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου), αλλά είναι και οριακά φθηνότερη της Gowind HN. Επίσης, η συνεργασία της Fincantieri με την εγχώρια ΟΝΕΧ στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δίνει πολλούς “πόντους” στους Ιταλούς στο θέμα της τοπικής κατασκευής, έναν τομέα που οι Γάλλοι έχουν αποτύχει. Δηλαδή, με λίγα λόγια, το ιταλικό πλοίο είναι μεγαλύτερο, είναι φθηνότερο, είναι ικανότερο, και εφόσον επιλεγεί θα κατασκευαστεί σε σημαντικό μέρος στην Ελλάδα (πάντα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας).

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο πύραυλος RAM του Ναυτικού δεν είναι μόνο CIWS, αλλά και αντιαεροπορικός!

Το νέο που κομίζουμε σήμερα είναι πως οι Ιταλοί έχουν αρχίσει τη δυναμική εξειδίκευση των υποσυστημάτων που προτείνουν. Έτσι, ενώ στην αρχή έφεραν μια διαμόρφωση όμοια με αυτή της γαλλικής Gowind HN, δηλαδή με 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA/MICA NG, τώρα προσφέρουν και τον πύραυλο CAMM-ER! O CAMM-ER είναι φθηνότερος από τον MICA NG, ενώ ως “πακέτο” εκτοξευτής/πύραυλοι, μπορεί να ρίξει την τιμή του κι άλλο. O λόγος είναι πως η τεχνική ψυχρής εκτόξευσης του CAMM-ER δεν απαιτεί κάποιον εξεζητημένο εκτοξευτή, αρκεί το ειδικό κάνιστρο του.

ΕΞΕΛΙΞΗ: “Ζωντανές” οι κορβέτες για το ΠΝ, ανυπόστατες οι φήμες για ακύρωση του προγράμματος

Έτσι, το ΠΝ που συνήθως δεν αφήνει τέτοιες ευκαιρίες, εξετάζει την αύξηση των μεταφερόμενων CAMM-ER σε 24 ή και 32, κάνοντας έτσι το πλοίο ασύγκριτα ισχυρότερο από την προηγούμενη διαμόρφωση. Ειδικά, ο συνδυασμός 32 CAMM-ER, STRALES και RAM με 21 ακόμη πυραύλους, θα αποδώσει μια υψηλής ισχύος κορβέτα, που μάλλον θα ξεπερνά και αντίστοιχες φρεγάτες. Και τονίζουμε ξανά πως οι Ιταλοί έχουν  ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, με εξαιρετικό ECM.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η FCx-30HN έρχεται με sonar τρόπιδας Kingklip Mk2 (BlueHunter)

Το μόνο αγκάθι της όλη σχεδίασης, είναι το σόναρ τρόπιδας. Έτσι, αν και οι Ιταλοί έχουν ξεκαθαρίσει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην τοποθέτηση του, εντούτοις από ελληνικής πλευράς έχουν ζητηθεί εγγυήσεις πως δεν θα αλλάξουν οι υδροδυναμικές γραμμές του πλοίου και δεν υπάρχει καμία επίπτωση στην ευελιξία του ή τις επιδόσεις του. Σημειώνουμε πως οι Doha είναι από τα πλέον απροβλημάτιστα πλοία από υδροδυναμική άποψη, παρά το γεγονός ότι είναι βαριά οπλισμένες (με 16 ASTER 30), ενώ και το ραντάρ βρίσκεται σε πολύ μεγάλο ύψος (για το μέγεθος του σκάφους).

ΑΠΟΨΗ: Ας τολμήσουμε ελληνικές κορβέτες FCx-30 με πυραύλους ASTER 30 από τις FDI HN

Οι Ιταλοί δεν έχουν κομίσει ακόμη την τελική προσφορά τους, που θα περιλαμβάνει και την ελληνική συμμετοχή. Από ελληνικής πλευράς δεν έχει ζητηθεί μόνο η συμμετοχή κάποιου τοπικού ναυπηγείου, αλλά οι Ιταλοί να “ξεκλειδώσουν” την πρόσβαση σε κρίσιμα υποσυστήματα, όπως το σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS), η σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου, το σόναρ κ.ο.κ. Η τελική προσφορά πρέπει να είναι όχι πλέον για 4 πλοία, αλλά για 3 συν 1 ως προαίρεση.

ΑΠΟΨΗ: Θέλουμε FCΧ-30HN; Τότε με πυραύλους ESSM Blk2 ή CAMM-ER, οι MICA μόνο με Gowind HN

Να πούμε εδώ πως μετά τον αρχικό ενθουσιασμό για τις FDI, υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός στο ΠΝ για την υποστήριξη προηγμένων συστημάτων στην Ελλάδα, καθώς οι Γάλλοι δεν έχουν κάνει καμία συνεργασία για το θέμα αυτό, ειδικά για το CMS. Και έχουν αρχίσει οι φόβοι για το Follow On Support, την υποστήριξη δηλαδή, μετά τη λήξη της αρχικής Integrated Logistics Support των FDI HN, που ούτως ή άλλως είναι πολύ περιορισμένη (και σε πολύ λίγους κωδικούς εξαρτημάτων, προφανώς για λόγους κόστους).

Κορβέτες: Ισχυρότερο πλοίο το βρετανικό, λογική επιλογή το ολλανδικό, επικρατέστερο το ιταλικό, στο τέλος κερδίζουν οι Γάλλοι;

Η εμπλοκή της Fincantieri στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, μαζί με την ΟΝΕΧ, έχει από πολλούς καταγραφεί ως ανασταλτικός παράγοντας λόγω της κακής εμπειρίας με τις 7 πυραυλακάτους Super Vita. Θυμίζουμε όμως πως συμβαλλόμενος με το ΠΝ στις “Ρουσσέν” ήταν τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, κι όχι η BAe Systems. H BAe ήταν αυτή που σχεδίασε τις Ρουσσέν, και υποστήριζε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

ThinkOutOfTheBox: Εξοπλισμός των νέων κορβετών με 2 x RAM, χωρίς ESSM, MICA VL ή CAMM/ER

Στην περίπτωση των FCx-30HN, αν κι εφόσον επιλεγούν, ο ανάδοχος δεν θα είναι η ΟΝΕΧ. Η ΟΝΕΧ και τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας θα αναλάβουν υπεργολαβικά την κατασκευή τμημάτων ή την τελική συναρμολόγηση των πλοίων, καθώς και την τοποθέτηση και πιστοποίηση των συστημάτων. Συμβαλλόμενος με το ΠΝ θα είναι η Fincantieri, συνεπώς το ΠΝ σε περίπτωση αθέτησης χρονοδιαγράμματος δεν πρόκειται να επαναλάβει παλαιά “λάθη”, καθώς θα υπάρχουν ρήτρες, όπως ήδη υπάρχουν και στη σύμβαση με τη Naval Group.

La Tribune: Οι Γάλλοι βλέπουν προβάδισμα Doha, αλλά και πιθανή πρόταση για 5 Gowind στα 2 δις!

Στο θέμα της συνεργασίας της Fincantieri με την ΟΝΕΧ θα επανέλθουμε το συντομότερο, καθώς ναι μεν είναι πολύ δυναμικές και οι δυο εταιρείες, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα τέτοιο εγχείρημα, να κατασκευαστεί ένα νέου τύπου υπερσύγχρονο πολεμικό πλοίο σε ναυπηγείο που χρειάζεται μεγάλες επενδύσεις ενώ ακόμη δεν έχει εγκριθεί το σχέδιο διάσωσης του, δεν είναι τόσο εύκολο. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν λύσεις.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Κοντά ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, σε Thyssen/Thales το συμβόλαιο

Ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ φαίνεται να οδεύει προς αίσιο τέλος με μια προσφοράςπου καλύπτει πλήρως το Πολεμικό Ναυτικό. Μια «περιπέτεια», που ξεκίνησε το… 2009...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Πέρασε από το ΑΝΣ o εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, από ΣΑΓΕ οι κορβέτες!

  Το «μεθ’ ορμής ακαθέκτου...» είναι μέσα στο DNA του Πολεμικού μας Ναυτικού, δεν εξηγείται αλλιώς! Μέσα σε λίγες μέρες, το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -