17.5 C
Athens
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την "απόλυτη" ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το...

ΑΠΟΨΗ: Gowind HN, οι Γάλλοι προτείνουν την “απόλυτη” ανθυποβρυχιακή κορβέτα για το Ναυτικό μας

Η σελίδας μας, από την πρώτη στιγμή “φώναζε” πως ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το Πολεμικό μας Ναυτικό, είναι ο τουρκικός υποβρύχιος στόλος. Θεωρούμε αδύνατο, πέρα από τη σφαίρα του εφικτού, o τουρκικός στόλος επιφανείας να καταφέρει να νικήσει το ΠΝ μας, ακόμη κι αν αυτό φτάσει να επιχειρεί με τις φρεγάτες S εν έτει 2040.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μόνο οι γαλλικές Gowind και οι ολλανδικές SIGMA 10514 στο “τραπέζι” για το ΠΝ, οι Ιταλοί δεν έχουν φέρει γραπτή πρόταση

Gowind HN

Οι καλοί μας γείτονες το ξέρουν αυτό, γιαυτό και ο τελευταίος ναύαρχος που τιμούν είναι ο πειρατής (και σφαγέας αμάχων) Μπαρμπαρόσα. Ναύαρχο που να έχει κερδίσει κάποιον Έλληνα, δεν έχουν. Και η μόνη “νίκη” του τουρκικού ναυτικού είναι η κατάρριψη μερικών δικών τους F-100 στην εισβολή στην Κύπρο, λίγο πριν βυθίσουν ένα τουρκικό αντιτορπιλικό, και καταστραφούν άλλα δυο. Εντάξει, από το ολότελα…

Gowind HN: Eίναι τα πλοία που θα αντικαταστήσουν τις Kortenaer στο ΠΝ;

Έτσι, οι Τούρκοι στράφηκαν -από την πρώτη στιγμή που το ΠΝ απέκτησε σύγχρονα υποβρύχια- στη δημιουργία ενός μεγάλου στόλου υποβρυχίων. Το ίδιο δηλαδή που έκανε και η ναζιστική Γερμανία, ότι διαπίστωσε πως δεν μπορούσε ούτε για αστείο να αντιπαρατεθεί με το βρετανικό Royal Navy. Έτσι σήμερα η γειτονική μας χώρα έχει τον μεγαλύτερο στόλο γερμανικών υποβρυχίων, και σκοπεύει να τον μεγαλώσει ακόμη περισσότερο.

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Gowind HN, οι δυνατότητες πολλαπλού ρόλου ενός πολύ αξιόλογου σχεδίου

Ουσιαστικά, το σχέδιο των Τούρκων για έξοδο του Στόλου τους στο Αιγαίο, είναι η πρόκληση ελληνικών απωλειών από την τουρκική αεροπορία και τα υποβρύχια, πριν αποφασίσουν να λύσουν κάβους. Το τουρκικό ναυτικό, αυτή τη στιγμή έχει ρόλο κυρίως σαν επίδειξη ισχύος σε περιόδους έντασης, αλλά θεωρούμε δεδομένο πως αν υπάρξει κάποια “σπίθα”, ξέρουν πως αν δεν “μαζευτούν” σε προστατευμένες περιοχές, θα αρχίσει το πάρτι για το ΠΝ μας.

Ακόμη μια κορβέτα Gowind στο νερό, η πρώτη των Εμιράτων

Η κορβέτα Gowind HN έχει ιδιαίτερες δυνατότητες ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων

Βέβαια, στην κρίση του 2020, τα τουρκικά υποβρύχια και τα πληρώματά τους, εντοπίστηκαν όλα από το ΠΝ μας. Το πως έγινε αυτό το μαγικό, δεν το ξέρουμε, σίγουρα το ξέρει το ΠΝ μας. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία, πως για κάθε τουρκικό υποβρύχιο υπήρχε και μια τορπίλη Mk46 έτοιμη να πάει να το συναντήσει. Την ίδια στιγμή, τα ελληνικά υποβρύχια, ακόμη και τα γερασμένα (τι γερασμένα, γερόντια!) 209/1100 εξαφανίστηκαν στα νερά της Μεσογείου, και οι Τούρκοι ποτέ δεν έμαθαν που ήταν. Θα το μάθαιναν, βλέποντας τους αφρούς από τις SUT…

ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες, έρχονται M Class, Alkmaar και Gowind HN

Εντάξει, οι Γάλλοι ξέρουν να σχεδιάζουν όμορφα πλοία (υποκειμενικά μιλώντας)

Έως εδώ καλή η λυρική περιγραφή της ΠΤΗΣΗΣ, αλλά τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά. Ούτε ο εχθρός είναι “άβγαλτος”, ούτε έχει αφήσει τα πάντα στην τύχη. Το αντίθετο θα λέγαμε. Οι Τούρκοι έχουν νεότερα υποβρύχια από εμάς (κατά μέσο όρο ζωής), έχουν καλύτερες τορπίλες (μέχρι να έρθουν οι SeaHake), έχουν ίσως και καλύτερα υποβρύχια (από τη στιγμή που θα παραλάβουν τα Type 214).

ThinkOutOfThe Box: Αγορά μιας 5ης Gowind HN από το ΠΝ αντί του εκσυγχρονισμού των 2 ΜΕΚΟ200ΗΝ

Το έχουμε γράψει και το έχουμε ξαναγράψει. Η αγορά των MH-60R δεν ήταν το “κάρο πριν από το άλογο”, ήταν μια κίνηση επαναφοράς της ισορροπίας από πλευράς ΠΝ. Η αγορά 7 υπερσύγχρονων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων είναι η ελληνική απάντηση στην αγορά των 6 τουρκικών υποβρυχίων Type 214TN. Τα υποβρύχια αυτά μπορούν να είναι τελείως αθόρυβα, και να προκαλέσουν τρομερά προβλήματα στο ΠΝ. Η Ελλάδα είναι χρήστης των 214ΗΝ και στο ΠΝ γνωρίζουν πολύ καλά το εύρος της απειλής.

Η Naval Group και το ΠΝ τα βρήκαν! Έρχεται αγορά 3 FDI που συνδυάζεται -επιτέλους- με Gowind;

Gowind 2500

Γιατί κάναμε όλη αυτή την αναφορά στον ανθυποβρυχιακό αγώνα, σε άρθρο για τις Gowind HN; Θα απαντήσουμε ξεκάθαρα. Οι Γάλλοι, έχουν “διαβάσει” τις ανάγκες του ΠΝ. Κι αυτό το συνειδητοποιήσαμε στην πρόσφατη επίσκεψή μας στη Λοριάν, και στις παρουσιάσεις που μας έγιναν εκεί. Αλλά και στις πληροφορίες που μας γίνονται διαθέσιμες, καθώς όπως είναι φυσικό, οτοδήποτε έχει να κάνει με το ΠΝ, είναι διαβαθμισμένο. Οι αναγνώστες μας είδαν ένα κομμάτι της πρώτης FDI FR, δεν είδαν τα υπόλοιπα που βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο.

Το πρόγραμμα των Gowind 3100 θα προχωρήσει, λέει η κυβέρνηση της Μαλαισίας

Gowind 3100

Το εσωτερικό ενός πλοίου, ακόμη και σε φωτογραφίες από modules, είναι απόρρητο. Οι Γάλλοι έδειξαν ότι έπρεπε να δείξουν, ή ακόμη καλύτερα, έδειξαν όσα χρειάζονταν να δείξουν. Η πρώτη γαλλική FDI είναι σχεδόν έτοιμη, τα modules θα συναρμολογηθούν μέσα στο 2022, και το 2023 το πλοίο θα πέσει στο νερό και θα ξεκινήσει τις -εξαντλητικές ελπίζουμε- δοκιμές του. Έτσι, πολλά δεδομένα γίνονται κάπως καθυστερημένα διαθέσιμα. Πάμε πάλι στις κορβέτες Gowind.

ΑΠΟΨΗ: MICA NG σε συσκευασία Gowind, μια προσιτή λύση για το ΠΝ;

Η FDI σε ελληνική έκδοση έχει ιδιαίτερες δυνατότητες στην αντιαεροπορική αεράμυνα περιοχής. Επίσης δεν υστερεί στις ASW επιχειρήσεις, αλλά σίγουρα δεν είναι ούτε SIGMA 11515 ούτε Bergamini ή FREMM-FR, που έχουν ηλεκτρική πρόωση. Το CAPTAS-4 είναι φυσικά το “απόλυτο” σε ότι αφορά τα σόναρ VDS, αλλά… Εκεί λοιπόν έρχεται η Naval Group, να συνδυάσει τις FDI HN με τις Gowind HN δηλαδή την προτεινόμενη έκδοση τους για την Ελλάδα. Η διαφορά εδώ πως η Gowind HN θα είναι εστιασμένη στις ASW επιχειρήσεις. Που το βασίζουμε αυτό; Η Gowind HN θα έχει ηλεκτρική πρόωση!

ΑΠΟΨΗ: Μήπως να αφήσουμε τις Belh@rra και να κοιτάξουμε τις Gowind αν δεν υπάρχουν πια τα χρήματα από τα ομόλογα;

Σύμφωνα με ενημέρωση της Naval Group, η Gowind HN δεν θα έχει πρόωση CODAD αλλά CODLOD (COmbined Diesel-eLectric Or Diesel), με κινητήρες diesel αλλά και ηλεκτροκινητήρα, που θα γίνεται χρήση όταν το πλοίο κυνηγά υποβρύχια. Δεν πρέπει να υποτιμούμε και το CAPTAS-2, είναι ένα εξαιρετικό VDS με όλες τις λειτουργίες του CAPTAS-4, ενώ φυσικά το πλοίο φέρει και σόναρ τρόπιδας. Το πλήγμα στα υποβρύχια θα έρθει με τορπίλες MU90, που είναι ανώτερες σε επιδόσεις από τις αμερικανικές Mk54.

Γαλλία: Η Ελλάδα συζητά για 2+2 φρεγάτες FTI (BELH@RRA®) και κορβέτες Gowind 2500!

To MH-60R θα είναι φυσικά το οργανικό ελικόπτερο του πλοίου. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, στο υπόστεγο χωρά “άνετα” το NFH-90, και φυσικά δεν θα υπάρχει θέμα και με το MH-60R. Έτσι από τις Gowind HN θα μπορούν να επιχειρούν αποβλημάτιστα τα αμερικανικά S-70B/B6 και MH-60R, ενώ η διασύνδεσή τους με το πλοίο είναι κάτι που το ΠΝ οφείλει να έχει αρχίσει να δουλεύει μαζί με τους Γάλλους.

EKTAKTO: To USN παραγγέλνει 3 επιπλέον MH-60R σε αντικατάσταση αυτών που θα προσφερθούν στην Ελλάδα, “μοντέλο Rafale” και από τις ΗΠΑ

Australian-MH-60R-helicopters-achieve-a-first-with-Mk-54-torpedoes.jpg
Australian-MH-60R-helicopters-achieve-a-first-with-Mk-54-torpedoes.jpg

Το εκτόπισμα της Gowind HN θα είναι 2.800 τόνοι, χωρίς να αλλάξει το μήκος των 102 μέτρων της Gowind 2500. Αυτό σημαίνει πως η ελληνική Gowind θα έχει επιπλέον φορτίο 300 περίπου τόνων, που υποψιαζόμαστε πως θα είναι όπλα κι εξοπλισμός. Στην ενημέρωση της Naval Group, το πλοίο φαίνεται να διαθέτει ικανοποιητικό οπλισμό… σχεδόν. Και λέμε σχεδόν, γιατί δεν διακρίνεται κάποιο RAM, το οποίο όμως θεωρούμε είναι απαραίτητο να επιλεγεί από το ΠΝ.

Thales: Συμβόλαιο για σόναρ ALFS ελικοπτέρων MH-60R, στους αποδέκτες η Ελλάδα

MICA VL

Προς απογοήτευση πολλών φίλων μας, το πλοίο θα διαθέτει μόνο 16 MICA VL (κι όχι 32), για αυτοπροστασία και για αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού. Το πυροβόλο των 76 χιλιοστών θα μπορούσε άνετα να είναι κάποιο STRALES, αν και αυτό είναι κάτι που θα επιλέξει το ΠΝ στο τέλος. Αν για παράδειγμα, δεν επιλεγεί η τοποθέτηση του RAM (το απευχόμαστε), τότε μάλλον το πλοίο θα οπλιστεί υποχρεωτικά με STRALES.

Κ. Μητσοτάκης: Τα πρώτα MH-60R θα παραληφθούν στα μέσα του 2022

AKYA, η τουρκική τορπίλη

Θετική εντύπωση μας κάνει ο εξοπλισμός με CANTO torpedo countermeasures (κάτι που δεν έχουμε εντοπίσει στις FDI HN), απαραίτητος εξοπλισμός για πλοίο που έχει μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων. Όπως έχουμε ήδη γράψει, τo ΠΝ έχει αποφασίσει να φύγει από τη λογική των υψηλών ταχυτήτων, και να πάει στη λογική της αντιμετώπισης των τορπιλικών επιθέσεων μόνο με αντίμετρα. Έτσι, και η FDI HN έχει μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων, και η Gowind HN 25 κόμβων. Η δε τελευταία, θα φέρει επιβεβαιωμένα αντίμετρα CANTO όχι η πρώτη. Πάντως οι 25 κόμβοι μάλλον είναι αρκετά μικρή ταχύτητα για πολεμικό πλοίο.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Μπορεί η γαλλική Belh@rra να αποτελέσει λύση για το ΠΝ στο 1 δις/πλοίο; Κι όμως έχει ελπίδες!

Αυτό που βέβαια ενισχύει σημαντικά τη γαλλική πρόταση για Gowind HN, είναι το περίφημο Interoperability, που οι Γάλλοι τονίζουν σε κάθε ευκαιρία (ναι, αυτό που κάποιοι θεωρούσαν “περιττό” κάποτε, αλλά είναι απολύτως απαραίτητο στις ναυτικές επιχειρήσεις). Έτσι, οι κορβέτες θα μπορούν να λειτουργούν με τις φρεγάτες σαν “ένα”, με το ένα πλοίο να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του άλλου. Δηλαδή, η Gowind να έχει δυνατότητα βολής εναντίον στόχου με… ASTER 30, αλλά και η FDI HN να έχει μια πλήρη εικόνα των δεδομένων της κορβέτας.

Naval Group SETIS: To Combat Management System των φρεγατών FDI HN που θα “κυριαρχήσει” στο ΠΝ τις επόμενες δεκαετίες

MICA VL

Το τι θα επιλέξει το Πολεμικό μας Ναυτικό για την επόμενη κορβέτα τους είναι ακόμη άγνωστο. Θεωρούμε όμως δεδομένο πως οι γαλλικές κορβέτες προηγούνται σημαντικά σε σχέση με τις άλλες δυο προτάσεις (ολλανδική και γαλλική). Το τι θα πράξει το ΠΝ θα το μάθουμε. Μάθαμε να κάνουμε υπομονή 32 χρόνια για φρεγάτες, ας περιμένουμε λίγες μέρες για κορβέτες.

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -