12.6 C
Athens
Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες,...

ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ στο ΠΝ, μετά τις FDI HN, τα MH-60R και τις τορπίλες, έρχονται M Class, Alkmaar και Gowind HN

 

Πριν το καλοκαίρι του 2020, είχαμε γράψει ένα άρθρο, που θα μπορούσε κανείς να το πει προφητικό. Χωρίς περιστροφές, είχαμε γράψει πως “Θα είμαστε σαφείς για μια ακόμη φορά, ακόμη κι αν “ακουστούμε” τραγικοί. Είτε ας εκσυγχρονίσουμε το ΠΝ, είτε ας το καταργήσουμε. Δεν υπάρχει μέση λύση, τα “μεσοβέζικα” μας τελείωσαν εδώ και χρόνια“. Αν δεν μας πιστεύετε, διαβάστε το απευθείας στο παρακάτω άρθρο μας.

Ολλανδική φρεγάτα κλάση Μ. Το ΠΝ ενδιαφέρεται σφόδρα για το πλοίο. Στο βάθος μια Type 23, που μάλλον δεν θα μπει ποτέ στο Στόλο

Καλοκαίρι 2020, ή θα “απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν έχει κάτι “ενδιάμεσο”. Όλες οι εξελίξεις για [email protected], LCS, Arleigh Burke, MEKO200HN, MH-60R, τορπίλες κοκ

Ξέρετε, είχαμε κουραστεί όλα αυτά τα χρόνια. Από τη μια, οι παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με το “παίρνουμε FREMM”, “δεν παίρνουμε FREMM”, “εκσυγχρονίζουμε τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, καλά μπορεί και όχι”, “θέλομεν MH-60R ίσως και να μην θέλουμε ή να μην βιαζόμαστε”, αλλά  να πούμε πως το «έργο» το βλέπαμε έτσι από το 2008. Βέβαια ας μην είμαστε σκληροί, είχαμε τον και τον … εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β. Το ότι δεν βλέπουμε να πετάει εκσυγχρονισμένο Ρ-3Β πέρα από το refurbished P-3B, 6 χρόνια μετά, είναι μάλλον τυχαίο. Όταν θα έχουμε τα εκσυγχρονισμένα Ρ-3Β, ΑΝ τα παραλάβουμε ποτέ, τότε θα είναι μάλλον υπερβολή, καθώς το 80% της «δουλειάς» τους μπορούν να τη «βγάζουν» τα UAVs.

FDI σε αντιαεροπορικό αγώνα

Είναι μάλλον καιρός να το πούμε. Υπάρχει πλέον καλύτερη λύση αντί των P-3B Orion για το ΠΝ

To Μάρτιο του 2020 είχαμε την ασύμμετρη απειλή του Έβρου. Δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι μετανάστες, προσπάθησαν, με την ανοιχτή βοήθεια των τουρκικών αρχών (μάλλον προτροπή), να “διασπάσουν” τα σύνορα και να μπουν στη χώρα μας από τον Έβρο. Οι άγριες τουρκικές διαθέσεις δεν μας έπιασαν απροετοίμαστους. Οι “εγκαταλελειμμένες” Ένοπλες Δυνάμεις, μαζί με τα Σώματα Ασφαλείας, έκαναν υποδειγματικά το καθήκον τους. Υπήρχε βέβαια και η εσωτερική “προτροπή” να αφήσουμε 100.000 μετανάστες να “περάσουν”, αλλά ευτυχώς, αντέξαμε, και από την εξωτερική αλλά και την εσωτερική “πίεση”.

F451 Limnos
Ναι, είναι το γνωστό… ΛΗΜΝΟΣ

P-3B: «Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων»

Το Μάιο του 2020, είχαμε όμως κουραστεί, το επαναλαμβάνουμε, δεν μπορούσαμε να βλέπουμε το ΠΝ σε αυτή την κατάσταση. Γράφαμε και γράφαμε και ξαναγράφαμε για την ανάγκη πλοίων για το Στόλο, και τίποτα δεν γινόταν. Οι Adelaide πήγαν στη Χιλή, κι αυτό ήταν μεγάλη ψυχολογική “ήττα” για τη συντακτική ομάδα. Ευτυχώς δεν είχαμε στοιχηματίσει, το θεωρούσαμε σίγουρο πως θα τις αγοράζαμε, με βάση τη λογική. Είχαμε έτοιμα άρθρα για τους SM-2 στο ΠΝ, και μείναμε με τη “γλύκα” (πίκρα), ενώ οι Adelaide σήκωσαν σημαία Χιλής. Άντε να βρεις άλλα πλοία μετά εν έτει 2020, που να αξίζουν και να μην θέλουν εκσυγχρονισμό.

Πόσο πληρώνει η Χιλή για τους SM-2 των Adelaide;

Το καλοκαίρι του 2020, ο καλός μας γείτονας Ερντογάν, αποφάσισε να αποδείξει, πέραν κάθε αμφιβολίας, ότι χρειαζόμαστε το Πολεμικό μας Ναυτικό. Και το χρειαζόμαστε όχι απλά ετοιμοπόλεμο, αλλά υπερσύγχρονο. Αλλιώς, θα αναγκαστούμε να πάμε σε μια πολύνεκρη διαμάχη. Αν δεν ήταν εκεί τα πλοία του Στόλου, για να προστατεύσουμε τα δίκαιά μας, θα έπρεπε να εμπλακούμε σε επιχειρήσεις. Το ΠΝ, και οι Ένοπλες Δυνάμεις, κατάφεραν να νικήσουν σε μια νέα μορφή πολέμου. Κι αν χρειαστεί, επακουμβίζουν και τον αντίπαλο (όχι πολύ, τόσο δα).

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Φεβρουαρίου 1988: “Επεισόδιο της Μαύρης Θάλασσας”, επακουμβήσεις στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου

Το θέμα είναι, πως πολλά έπρεπε να γίνουν, και έχουμε καθυστερήσει στις αποφάσεις, όχι πολύ, καμιά 15αριά χρόνια μόνο. Έπρεπε να βρεθούν και λεφτά, και πλοία. Κι όλα αυτά, να μπορούμε να τα αντέξουμε οικονομικά, αλλά και να μπορέσουμε να τα πάρουμε εγκαίρως, πριν δούμε τουρκικές ασκήσεις στα ανοιχτά της Αίγινας.

Το ΠΝ εξετάζει πρόταση για τη Ναυπήγηση στην Ελλάδα 4 MMSC με “πακέτο” τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN

Βέβαια, την ίδια στιγμή, το καλοκαίρι του 2020, η Naval Group συνέχιζε δυναμικά τις συζητήσεις για πλοία αεράμυνας περιοχής με επίκεντρο τις [email protected] Helleniques. Οι πληροφορίες έλεγαν πως τον Ιούλιο του 2020, το πολύ, θα είχαμε υπογραφές. Παράλληλα, είχε περάσει από το ΑΝΣ, μαζί με τις Belharra, και η θετική εισήγηση για την απόκτηση 4 αμερικανικών LCS, MMSC Variant. Βέβαια, οι συζητήσεις για τις LCS ήταν πιο πίσω, αλλά ήταν αυτό που λέμε “σε καλό δρόμο”.

[email protected] ή/και LCS Freedom (MMSC frigate), τι είναι καλύτερο για το ΠΝ;

Φυσικά, το ΠΝ ήταν πολύ πιο κοντά στις υπογραφές για ελικόπτερα ASW MH-60R. Την ίδια στιγμή “έτρεχαν” διαγωνισμοί για τορπίλες και αντίμετρα, ενώ ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ είχε επίσης μορφή επίσημη, με τη μορφή του “ανταγωνιστικού διαλόγου”. Βέβαια, τότε μιλάγαμε για ποσό ανάμεσα στα 120 με 160 εκ. ευρώ, όσο δηλαδή είχε προβλέψει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία να επενδυθούν στα πλοία.

Έκτακτος Προϋπολογισμός για το ΠΝ τώρα, αλλιώς θα μείνουμε με S “μέχρι να σβήσει ο ήλιος”

Οι διαπραγματεύσεις για τις 2 Μπελαρά (Μπελαρά λέγονται, ούτε Μπελάρα, ούτε Μπελχάρα, ούτε Μπουχάρα), κάποια στιγμή σταμάτησαν και μάλιστα απότομα. Αιτία ο “λογαριασμός” των 3,4 δις, που δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτός ούτε από το ΠΝ, ούτε από την Κυβέρνηση. Μια απόφαση απολύτως λογική, καθώς θα ήταν κατασπατάληση πολύτιμου δημοσίου χρήματος. Πολλοί εκφράστηκαν με ύβρεις, με ειρωνείες, με κατηγορίες (προς το ΠΝ, την Κυβέρνηση, εμάς) αλλά κανείς δεν ζήτησε συγγνώμη όταν τελικά με λιγότερα χρήματα, 3 δις αντί για 3,4,  πήραμε 3 πλοία αντί για 2.

Πως έχασε η SIGMA 11515HN από την FDI HN; Πως τα κατάφεραν οι Γάλλοι έστω και την τελευταία στιγμή;

Κάπου εκεί, μετά το καλοκαίρι του 2020, ΥΕΘΑ, ΑΓΕΕΘΑ, ΑΓΕΝ, ΑΝΣ κοκ λογικά πρέπει να έκατσαν σε ένα τραπέζι, και να σχεδίασαν το Μέλλον. Οι αποσπασματικές αγορές τέλος, η σπατάλη τέλος, λύσεις στυλ Super Vita, που έχει φτάσει το 7ο πλοίο να έχει κοστίσει μπορεί και τα 400 εκ. ευρώ, τέλος. Οι αποφάσεις θα παρθούν από το ΠΝ, κανείς δεν προηγείται, κανείς δεν έχει πλεονέκτημα. Όποιος φέρει καλύτερη πρόταση, θα τα πάρει όλα. Ή τίποτα.

Πως φτάσαμε στις κορβέτες Gowind; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ και Ενδιάμεση Λύση πυροδότησαν τις εξελίξεις

Κάποιοι πίστεψαν πως αυτή η αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων, θα είχε γεύση ΕΜΠΑΕ. Πήραμε κάποτε από Γερμανία Leopard 2, Type 214 HN, από ΗΠΑ 60 F-16C/D Block 52+, από Γαλλία Mirage 2000-5Mk2, ας δώσουμε και τις Super Vita στη Μεγάλη Βρετανία. Αγοράζαμε από παντού, λες και είχε λογική η όλη ιστορία. Μερικοί λοιπόν θεώρησαν πως αφού πήραμε το 2020 τα Rafale, οι FDI HN τέλος. Το τι έγινε τελικά, το έχει γράψει η ιστορία. Και οι Κασσάνδρες πήγαν «κουβά» (θα αρχίσουμε να γράφουμε και για ποδόσφαιρο σε λίγο).

Η Naval Group και το ΠΝ τα βρήκαν! Έρχεται αγορά 3 FDI που συνδυάζεται -επιτέλους- με Gowind;

Australian-MH-60R-helicopters-achieve-a-first-with-Mk-54-torpedoes.jpg
Australian-MH-60R-helicopters-achieve-a-first-with-Mk-54-torpedoes.jpg

Είμαστε τώρα στο τέλος του 2021. Φυσικά τα MH-60R αγοράστηκαν, σε μια παραγγελία 4 ελικοπτέρων, που θα παραδοθούν το 2024 και μετά, και άλλων 3 σαν option, που έχουν την ίδια τιμή που “κλειδώσαμε” για τα MH-60R αλλά θα έρθουν αρχές του 2022! Δηλαδή, από το 2022 το ΠΝ θα έχει τα καλύτερα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα στον κόσμο, και τα πληρώματά του θα εκπαιδεύονται εναντίον των κορυφαίων υποβρυχίων Type 214HN.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το ΠΝ απέστειλε αίτημα ενεργοποίησης της προαίρεσης για 3 επιπλέον ελικόπτερα MH-60R, συνολικά 7!

Την ίδια στιγμή, το ΠΝ επέλεξε την FDI HN, σε μια απίστευτη χαμηλή τιμή, που όπως έχουμε γράψει, μάλλον δεν θα έχει κέρδος για τη Naval Group. Αυτό βέβαια εμάς σαν Ελλάδα δεν μας ενδιαφέρει, τα πλοία θέλαμε στην καλύτερη τιμή, και το ΠΝ με τη διαπραγμάτευσή του, τα πήρε. Την ίδια στιγμή, το ΠΝ έχει “κλειδώσει” και τιμή για ελαφριές φρεγάτες Gowind HN, που θα τις πάρει κι αυτές στην τιμή που θέλει, χωρίς όμως να έχει “δεσμευτεί”! Βέβαια, το λέμε ξεκάθαρα, αν η Naval Group δεν δώσει αυτά που θέλουμε, το ΠΝ θα πάει “αλλού”! Προφανώς και προηγείται η NG, αλλά το ΠΝ πλέον έχει το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις, οι λογικές υποτέλειας τελείωσαν. Αυτό δεν το ήθελαν κάποιοι, το πέτυχαν στο ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΝ.

Κ. Μητσοτάκης: Τα πρώτα MH-60R θα παραληφθούν στα μέσα του 2022

Προσέξτε, καθώς κάποιοι “καλοθελητές” απομονώνουν” φράσεις μας, και μας υβρίζουν συστηματικά, θα είμαστε ξεκάθαροι. Το ΠΝ όπως έχουμε γράψει πρέπει να πάει πλέον σε πλοία με SETIS, αλλά ΑΝ δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, τότε υπάρχουν κι άλλες λύσεις. Όχι, δεν είναι η Doha Class, είναι όμως η 10514. Δεν κρυβόμαστε από τους αναγνώστες μας, ας κρυφτούν αυτοί που εργάζονται σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων. Πάντως, ξαναγράφουμε πως οι συνομιλίες για τις Gowind HN συνεχίζονται σε εξαιρετικό κλίμα. Fingers crossed, θα μάθουμε μέσα στο Νοέμβριο περισσότερα. Και θα είναι ΚΑΛΑ ΝΕΑ.

Επαγγελματίας επακουμβητής από σπίτι (φρεγάτα M Class, F930 Leopold I, @TheBelgianNavy)

Τώρα, η είδηση που τάραξε τα “νερά” ήταν αυτή για το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον του ΠΝ για τις ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ. Όλοι περίμεναν πως οι Μ θα είχαν πάει “περίπατο” μετά την “ήττα” της Damen από τη Naval Group. Ναι, η Damen παραλίγο να σηκώσει την κούπα, αλλά οι Γάλλοι ήταν φθηνότεροι παίρνοντας το συμβόλαιο στο νήμα. Μπορεί όμως η SIGMA 11515HN να μην γίνει πραγματικότητα, η αγορά όμως των μεταχειρισμένων M Class μπορεί να γίνει. Και μπορεί να γίνει σε μια εξαιρετική τιμή, αφού με 85 εκ. ευρώ (σαν οροφή στη διαπραγμάτευση) μπορεί να πάρει το πλοίο ως έχει, με το προηγμένο VDS αλλά και το Goalkeeper. Είναι μια τιμή όχι απλά καλή, εξαιρετική.

Ελληνικές [email protected] και Kortenaer, όταν η ιστορία επαναλαμβάνεται για μια ακόμη φορά και με μεγαλύτερη επιτυχία

Πόσες φρεγάτες χρειάζεται το ΠΝ μέχρι το 2030 (νέες και μεταχειρισμένες); Ουσιαστικά, χρειάζεται 12 νέα πλοία επιπέδου φρεγάτας ή ελαφριάς φρεγάτας. Πρέπει να αντικατασταθούν 9 φρεγάτες κλάσης S που υπηρετούν, συν μια που αποσύρθηκε (ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, την ξεχνάμε πάντα). Επίσης, το ΠΝ θα αποσύρει προφανώς μια ΜΕΚΟ200ΗΝ, ενώ μια ακόμη ΜΕΚΟ200ΗΝ θα γίνει Εκπαιδευτικό Πλοίο και Πλοίο Ειδικών Αποστολών. Δεν είναι ποτέ δυνατόν οι Ναυτικοί Δόκιμοι να κάνουν ταξίδι με αρματαγωγά ή ότι άλλο βρεθεί. Θέλουμε ή δεν θέλουμε το καλύτερο ΠΝ; Θέλουμε ή δεν θέλουμε να διατηρήσουμε το καλύτερο Έμψυχο Δυναμικό; Τις νίκες του Αβέρωφ τις έφεραν τα κανόνια του, ή οι άνθρωποι πίσω από τις μπουκαπόρτες;

Συνεργατική εμπλοκή: Όταν οι φρεγάτες FDI θα κάνουν τον «μαέστρο» του στόλου

Συνεπώς, 12 πλοία με 5 δις δεν μπορούν να βρεθούν. Τι μπορεί να γίνει; και πως; Καταρχάς, έχει “κλείσει” η αγορά των 3 FDI HN, με κόστος 3 δις. Τα πλοία αυτά θα προσφέρουν την απαραίτητη ανθυποβρυχιακή άμυνα στο Στόλο. Μας λείπουν όμως άλλα 9 πλοία, σωστά; Λογικά, το ΠΝ θα αγοράσει 4 Gowind HN (το λέει μόνο η ΠΤΗΣΗ, ξέρουμε, αλλά έτσι θα γίνει), συνεπώς μας λείπουν άλλα 5 πλοία. Αν αγοραστούν οι 4 Karel Doorman, τότε το “κενό” είναι “μόλις” ένα πλοίο, το οποίο μπορεί να είναι είτε μια 4η FDI, είτε μια 5η Gowind HN. Αν μια από τις Μ γίνει ανταλλακτικά, τότε χρειαζόμαστε δυο.

«Κορβετιάδα»: Το μεγάλο λάθος που δεν πρέπει να γίνει

Όσο οι Kortenaer αποσύρονται “σταδιακά”, τόσο θα ενισχύονται όσες μένουν σε υπηρεσία οι υπάρχουσες, με περισσότερα απάρτια και ανταλλακτικά. Λογικά, οι τελευταίες που θα παραμείνουν θα είναι οι ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ, που μάλλον θα τις δούμε να κλείνουν τα 50 χρόνια σε ελληνική υπηρεσία (τα δυο πλοία που συζητάμε). Ελπίζουμε μετά από χρόνια, ένα από αυτά τα πλοία να το δούμε στο Φάληρο, σε μόνιμο αγκυροβόλιο. Με την ευκαιρία, όσο αποσύρονται S, τόσο θα πέφτει και το κόστος υποστήριξης των πλοίων, καθώς τα ανταλλακτικά από ανύπαρκτα, θα γίνουν… υπαρκτά.

ThinkOutOfThe Box: Αγορά μιας 5ης Gowind HN από το ΠΝ αντί του εκσυγχρονισμού των 2 ΜΕΚΟ200ΗΝ

Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ, με την απόσυρση της μιας, και την πιθανή απόδοση εκπαιδευτικού ρόλου στη 2η, επίσης θα αποκτήσουν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα καθώς ο κανιβαλισμός της μιας (λογικά η ΥΔΡΑ), θα βοηθήσει τις άλλες 2 πρώτης γραμμής να παραμείνουν στην… πρώτη γραμμή. Έχουμε γράψει, πως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η συντηρησιμότητα των πλοίων. Αν αυτή βελτιωθεί, τότε τα πράγματα θα βελτιωθούν δραματικά, και για τις διαθεσιμότητες, και για τα “πάντα”. Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ είναι εξαιρετικά πλοία, αλλά, πρώτον, δεν είναι αιώνια, και δεύτερον, έπρεπε τώρα να εκσυγχρονίζουμε την τελευταία. Από τη στιγμή που δεν το κάναμε, χρειάζονται μελέτες κόστους-οφέλους, κι όχι απόψεις καφενείου-FB-Twitter.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ NAVAL GROUP για την FDI: H πρόταση για το Πολεμικό μας Ναυτικό

Που “οδεύει” λοιπόν το Πολεμικό μας Ναυτικό; Οι Επιτελείς δεν διστάζουν να εξετάσουν και λύσεις που σε εμάς όχι απλά φαίνονται αδύνατες, αλλά πραγματική επιστημονική φαντασία. Η ηλικία των πλοίων του Στόλου είναι τόσο μεγάλη, που επιτρέπεται να σχεδιάζει το ΓΕΝ σε
“λευκό χαρτί”. Δηλαδή, χωρίς τις φρεγάτες κλάσης S, αλλά και χωρίς τις ΜΕΚΟ200ΗΝ ΑΝ χρειαστεί. Λέμε ΑΝ, γιατί δεν προβλέπουμε απόσυρση των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τουλάχιστον συνολική ή άμεση.

ThinkOutOfTheBox: Μη εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ και αγορά των 2+2 μεταχειρισμένων φρεγατών Karel Doorman από Ολλανδία και Βέλγιο

Καταρχάς, το ΓΕΝ λύνει δυο θέματα με τις FDI HN, τον αντιαεροπορικό αλλά και τον ανθυποβρυχιακό αγώνα. Οι 3 FDI HN, θα έχουν 96 βλήματα ASTER 30, αλλά και 3 κορυφαία συστήματα CAPTAS-4. Σε συνδυασμό με τα MH-60R, έχουμε 3 πλοία με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, και ταυτόχρονα, 3 πλοία που θα ηγούνται σε ανθυποβρυχιακούς στολίσκους. Φυσικά υπάρχει ένα θέμα, της διασύνδεσης των MH-60R με το SETIS και το CAPTAS-4, αλλά ελπίζουμε ότι οι Γάλλοι θα δώσουν κάποια λύση.

Εκτόξευση Sea Sparrow από φρεγάτα κλάσης Μ του Ολλανδικού Ναυτικού

Φρεγάτες για το ΠΝ: Πως “κατατάσσονται” SIGMA 11515HN, AH140HN, HF2 και FDI, επιμένουν οι Ιταλοί

Την ίδια στιγμή, το ΠΝ θα αποκτήσει 4 ελαφριές φρεγάτες (πλοία κοντά στους 3.000 τόνους προτιμούμε να τα λέμε φρεγάτες) κλάσης Gowind HN (Gowind 2900). Τα πλοία αυτά είναι υπό συζήτηση μεταξύ ΓΕΝ και Naval Group, αλλά θα έχουν σίγουρα 16 πυραύλους MICA NG, 76 mm Super Rapido (πιθανόν και STRALES μηχανισμό), καθώς και 8 Exocet MM40 Block3c. Με όλα αυτά, δεν τα λέμε κορβέτες, αλλά φρεγάτες γενικής χρήσης (ελαφριές ίσως), ειδικά από τη στιγμή που θα φιλοξενούν κι ένα MH-60R, ενώ θα διαθέτουν και CAPTAS-2.

Kingklip Hull Mounted Sonar (πηγή: Thales Group)

ΑΠΟΨΗ: Ας (ξανα)μιλήσουμε για επιθέσεις κορεσμού στις φρεγάτες του ΠΝ και την καταύγαση στόχων

Αναγκαζόμαστε να είμαστε σαφείς. Το ΠΝ είναι πλέον σε τροχιά μιας τεκτονικής αλλαγής, που δεν έχει ξαναδεί στο παρελθόν. Εκεί που μετράγαμε ευρώ-ευρώ τα χρήματα για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, εκεί που παρακαλούσαμε τους Γάλλους για επιστροφή χρημάτων από ομόλογα για να αγοράσουμε δυο μόλις πλοία, υπάρχει ένα συνεκτικό σχέδιο πλήρους αναζωογόνησης του Στόλου Επιφανείας, στα μεγάλα πλοία.

Το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης «AIAS» έφτασε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Την ίδια στιγμή, γίνονται αθόρυβες κινήσεις προς πολλές πλευρές. Η απόκτηση των 6 ναρκοθηρικών Alkmaar είναι μια κίνηση ματ στη ναρκοθηρία. Η απόκτηση των νέων πλοίων γενικής υποστήριξης, με τη χορηγία φυσικά του Ευεργέτη Π. Λασκαρίδη, αλλάζει τελείως τον τρόπο που επιχειρούν τα σκάφη μας.

Υπουργός Εθνικής Άμυνας: Στα σχέδια μας και νέα υποβρύχια για το Ναυτικό

Ο στόλος των υποβρυχίων χρειάζεται άμεση ενίσχυση, αλλά αν μη τι άλλο, έχουμε 4 κορυφαία συμβατικά υποβρύχια, που ο αντίπαλος δεν γνωρίζει πως να τα αντιμετωπίσει. Ο στόλος των Ταχέων Σκαφών, μπορεί να περιμένει λίγο, καθώς ελπίζουμε πως του χρόνου θα παραδοθεί και η 7η Ρουσσέν, ενώ υπάρχουν κι αρκετές Combattante III που έχουν εκσυγχρονιστεί. Το ΠΝ δεν σταματά εκεί.

ThinkOutOfTheBox: Αντί για Iver Huitfeld ή [email protected], χρειαζόμαστε περισσότερο τα Absalon, και το εννοούμε!

Εκσυγχρονίζει από το 2022 τα ελικόπτερα S-70B/B6 με χρήματα από το πρόγραμμα FMS των MH-60R, αγοράζει πυραύλους SPIKE NLOS για τις κανονιοφόρους του μετατρέποντάς τες σε ένα ελληνικό LCS, εξοπλίζει τα Mark V με πυραύλους SPIKE ER2, αυξάνει τους εισακτέους στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και στη ΣΜΥΝ, προσλαμβάνει νέα στελέχη.

ΑΠΟΨΗ: To ΠΝ γράφει εκ νέου Ιστορία με τους SPIKE NLOS στις κανονιοφόρους του

Κλείνοντας, είμαστε κάπου μετά την αρχή, ίσως να πλησιάζουμε προς τη μέση μιας προσπάθειας. Οι 3 FDI HN αποφασίστηκαν, πρέπει να συμβασιοποιηθούν. Οι Gowind HN πρέπει να “κλείσουν” και να συμβασιοποιηθούν. Οι τορπίλες και τα MH-60R είναι σε φάση υλοποίησης, θέλουμε να “κλείσουν” και οι φρεγάτες Μ μαζί με τα Alkmaar. To σίγουρο είναι πως όχι απλά “κάτι γίνεται”, αλλά “πολλά γίνονται”. Θα κλείσουμε με ένα γνωστό κλείσιμο, που γράφαμε σε όλη τη διάρκεια της “φρεγατιάδας”. Εμπιστευόμαστε το Πολεμικό Ναυτικό. Απόλυτα.

 

 

- Advertisment -

Most Popular